Válasz Zetor6340 #2975. hozzászólásáraHello!
Ékkihúzó kell 8-10-es kazán lemezből, francia kulcs amivel a kihúzót megfogatod,kalapács, csiszoló vászon, a tengelyt tisztítani,hogy ha kijött az orros ék, akkor a szíjtárcsa könnyen mozogjon tengelyen. Kb ennyi lenne. Aztán szerencse,hogy a szíjtárcsa ne pattanjon el. Szóval óvatosan bánni vele és le fog az jönni.
Sziasztok! Még elégé kezdő vagyok a kombájn szerelés terén, és csinálom a kombájnt aratásra. Olyan problémám akadt, a képen látható szíjtárcsáknál az alsónál kéne csapágyat cserélnem, a tárcsánál lévő éket nem tudom sehogy se kiszedni. Esetleg valami tanács, vagy valami ötletet tudnatok adni? Vagy esetleg valami célszerszámot kell csinàltatni oda ? Előre is köszönöm a segítséget.
Válasz ÖSzabi #2959. hozzászólásáraSzia! Én is hegesztgettem, forrasztgattam egy darabig de ha egyszer elkezdi mindig újra reped.
Meguntam és 2-es lemezből meghajtottam, az alját és a tetejét kiszabtam és CO-val szépen összevartam. A csatlakozókat és a szűrő talpát a régiből kivágtam és belehegesztettem. Azóta nincs vele baj. Csinálhatták volna egy kicsit vastagabb lemezből.
Válasz Major Péter_16433 #2953. hozzászólásáraSzia! Belül is el lehet vezetni, simán befér, csak a laposvasból készült rögzítőt kell a gumi hidraulika tömlő átmérőjéhez igazítva megcsinálni. Én tavaly előtt kényszerűségből húztam be, nem volt idő felületkezelt fém csövet készíttetni. Azóta is úgy van, lehet most a repce után megcsinálom, ha lesz egy kis állásidő.
Válasz Major Péter_16433 #2953. hozzászólásáraSzia! Igen meg csináltuk de nálunk nem azért mert kilyukadt hanem a végén lévő hollanderes csatlakozás adta meg magát. de a lényeg ugyan az cserélni kellett ,ha van a közeledbe hidraulikás cég akkor szerintem velük csináltasd meg nekünk valami 300 bar tömlőt csináltak a megfelelő hosszúságban.
Válasz ÖSzabi #2959. hozzászólásáraNekem is rézzel van megforrasztva azóta jó, attól függ hol van a repedés , co-val is meg lehet hegeszteni , emlékeim szerint nem olyan vékony lemez.
Válasz medikus #2950. hozzászólásáraKöszi mindenkinek a hozzászólást! Most újabb problémám akadt! Az a helyzet, hogy ki van repedve a hidraluka olaj tartály. Nincs valakinek elfekvőben egy amitől megválna reális áron? El fogom vinni az enyémet is hogy megforraszák, de nem tudom hogy meg tudják-e csinálni!
Válasz Major Péter_16433 #2953. hozzászólásáraGondolom 512 géped van,attól függetlenül,hogy az 514 fórumban is kérdezed!!!!Ha néha kitakarítanád a rázóasztal,és rostaszekrény között is a kombájnt,nem lenne ilyen problémád!Az 514 nél különben kívül van,de ott is vas cső van végig!
Kormány hidraulaika csövet (ami teljesen a hátsó tengelyig megy, hosszú) cserélt/váltott már le valaki "hagyományos" gumi hidraulika csőre, kint elvezetve?
Minden két évben kilyukad. Arra gondoltam, kívül elvezetem hidraulika csővel.
Válasz dr.T #2943. hozzászólásáraszia ! nem kellett rajta most állítanom , hanem csak azért kérdeztem mert kukorica adaptert akarok venni hozzá és , hogy képbe legyek vele , hogy hogyan kell állítani . amúgy egy ember már itt megmutatta élőbe meg elmagyarázta mit hogyan kell .
Válasz ÖSzabi #2941. hozzászólásáraA kormány irányító kar nem eshet le,még anya nélkül sem!Biztosításnak tegyél egy lemez biztosítást.Az irányító karban húzd meg keményen a csavart,hogy ne mozogjon a bordán!
A kormánymunkahenger egy csapon van,üsd le róla,a munkahenger fejet egy keményebb fával!Biztos rá rozsdásodott!
Válasz dr.T #2946. hozzászólásáraA két fél lemez csapágyház!Abban kiveri,kinyújtja a csapágyfészket!Az enyémben már visszatértek az eredeti (512)megoldáshoz,az öntvény csapágyházra!
A lemezben egyszerűen billeg az egész csapágy!
Válasz ÖSzabi #2941. hozzászólásáraA szalmarazonal egy spanhuvely van,na most ha neked a tengelyen lotyog akkor tudsz huzni rajta,de ha tengelyen fixen all es ugy is lotyog akkor a csapagyaddal van a baj,proballd meghuzni az anyaval.
Sziasztok! neki áltam csinálgatni a gépet én is aratásra!
Lenne egy két kérdésem felétek mert még amatőr vagyok kombájnozás ügyben!
Tavaly olyan gondok voltak a géppel hogy sétált a hátulja ha 3.-ban felvariálva mentünk akkor szinte nem is lehetett megtartani az úton!
Észre vettük hogy az irányítókar lötyög, ma szét is szedtem és az lenne a kérdésem hogy a bekarikázott helyen az anya hogy van biztosítva eredetileg? Mert nekem az egyik oldalon nem is volt alatta alátét a másik oldalon volt egy deformált alátét , de oda meg kevés az 1 alátét, mert nem tudom lehúzni. Nekem gyanús hogy ott kéne legyen valamilyen biztosító alátétnek, de nem vagyok benne biztos!
a másik kérdésem hogy a kormány munkahengert hogyan tudom levenni? Alul volt egy koronás anya azt levettem és alatta pedig volt egy seger gyűrű azt is levettem, de mégsem jön le.
és végül a harmadik kérdésem pedig az lenne hogy hogy az egyik szalmarázó lötyög a tengely felfogatásnál. ott mi a teendő? a koronás anya alatt csapágy van? vagy ha szorítok a koronás anyán akkor megszűnik a lötyögés?
Válasz számüzött #2936. hozzászólásáraén most cseréltem benne olajat kb 5 liter ment bele . ( én is a könyvből néztem , látom , hogy 35 liter picit sokallottam de hát úgy voltam vele a gépköny csak nem hazudik . meg vettem a 40 liter olajat elkezdem önteni 5 liter után folyik a nívó csavarnál , azt hittem idegbajt kapok )
Válasz medikus #2937. hozzászólásáraKöszi!!úgy öntöttem, csak kíváncsi voltam mert a könyv szerint 35000 köbcenti menne bele, de szerintem kicsit elnyomtatták!
Válasz lovasnorbi #2927. hozzászólásáraA kosártartó csavaroknál!Mind két oldalon!Elöl,és hátul!Elöl a belépő rés a 3.dobsín!!!!Hátul a kilépő,az utolsó sín!fent a kosártartó karnál a 3.ricnin kell hogy álljon a kar.Te már kukoricával kezdesz?
4927 hozzászólás
Válasz Zetor6340 #2975. hozzászólásáraHello!
Ékkihúzó kell 8-10-es kazán lemezből, francia kulcs amivel a kihúzót megfogatod,kalapács, csiszoló vászon, a tengelyt tisztítani,hogy ha kijött az orros ék, akkor a szíjtárcsa könnyen mozogjon tengelyen. Kb ennyi lenne. Aztán szerencse,hogy a szíjtárcsa ne pattanjon el. Szóval óvatosan bánni vele és le fog az jönni.
Sziasztok! Még elégé kezdő vagyok a kombájn szerelés terén, és csinálom a kombájnt aratásra. Olyan problémám akadt, a képen látható szíjtárcsáknál az alsónál kéne csapágyat cserélnem, a tárcsánál lévő éket nem tudom sehogy se kiszedni. Esetleg valami tanács, vagy valami ötletet tudnatok adni? Vagy esetleg valami célszerszámot kell csinàltatni oda ? Előre is köszönöm a segítséget.
Válasz magyartarkás #2972. hozzászólásáraMilett a tieddel,miert kell cserelned?
Válasz magyartarkás #2972. hozzászólásáraNekem van 1 bontott jo allapotu,ha erdekelne.
Ki kell cserélnem a cséplődobtengelyt.Kérdezném,hogy szerintetek hol,és milyent érdemes belerakni?Válaszotok előre is köszönöm!
Válasz számüzött #2970. hozzászólásáraVagy még esetleg hátul,azon az alkatrészen,ahol a dugaljzat van.
Válasz medikus #2969. hozzászólásáraA tábla az szerencsére meg van , jól is látható, a hídon még nem néztem.
Válasz számüzött #2968. hozzászólásáraAz alu táblán meg van? Esetleg még a hídon valahol?Úgy mint a kocsin!
Válasz medikus #2966. hozzászólásáraLe csiszoltam a még gyári festést de ezen nem látni! Lehet hogy ezt titokban gyártották.
Válasz számüzött #2963. hozzászólásáraOtt van az,csak lehet le van festve nagyon.
Válasz ÖSzabi #2959. hozzászólásáraSzia! Én is hegesztgettem, forrasztgattam egy darabig de ha egyszer elkezdi mindig újra reped.
Meguntam és 2-es lemezből meghajtottam, az alját és a tetejét kiszabtam és CO-val szépen összevartam. A csatlakozókat és a szűrő talpát a régiből kivágtam és belehegesztettem. Azóta nincs vele baj. Csinálhatták volna egy kicsit vastagabb lemezből.
Válasz Major Péter_16433 #2953. hozzászólásáraSzia! Belül is el lehet vezetni, simán befér, csak a laposvasból készült rögzítőt kell a gumi hidraulika tömlő átmérőjéhez igazítva megcsinálni. Én tavaly előtt kényszerűségből húztam be, nem volt idő felületkezelt fém csövet készíttetni. Azóta is úgy van, lehet most a repce után megcsinálom, ha lesz egy kis állásidő.
Válasz medikus #2935. hozzászólásáraEgy kérdés, ha ott nincs, lehet még valahol máshol beütve a táblán kívül??
Válasz ÖSzabi #2959. hozzászólásáraMihalics hirdetései között találsz!
Válasz Major Péter_16433 #2953. hozzászólásáraSzia! Igen meg csináltuk de nálunk nem azért mert kilyukadt hanem a végén lévő hollanderes csatlakozás adta meg magát. de a lényeg ugyan az cserélni kellett ,ha van a közeledbe hidraulikás cég akkor szerintem velük csináltasd meg nekünk valami 300 bar
tömlőt csináltak a megfelelő hosszúságban.
Válasz ÖSzabi #2959. hozzászólásáraNekem is rézzel van megforrasztva azóta jó, attól függ hol van a repedés , co-val is meg lehet hegeszteni , emlékeim szerint nem olyan vékony lemez.
Válasz medikus #2950. hozzászólásáraKöszi mindenkinek a hozzászólást! Most újabb problémám akadt! Az a helyzet, hogy ki van repedve a hidraluka olaj tartály. Nincs valakinek elfekvőben egy amitől megválna reális áron? El fogom vinni az enyémet is hogy megforraszák, de nem tudom hogy meg tudják-e csinálni!
Válasz Major Péter_16433 #2953. hozzászólásáraSzia! Mi tavaly nyáron csináltattunk oda gumi csövet, azóta sincs gond vele!
Válasz medikus #2956. hozzászólásáraNem mondod... Akkor kevés benne az együttérzés biztos.. Gondolom..
Válasz Major Péter_16433 #2955. hozzászólására
Az a cső,nem az olajtól lyukad ki!
Válasz medikus #2954. hozzászólásáraKépzeld, ki van takarítva... :)
Válasz Major Péter_16433 #2953. hozzászólásáraGondolom 512 géped van,attól függetlenül,hogy az 514 fórumban is kérdezed!!!!Ha néha kitakarítanád a rázóasztal,és rostaszekrény között is a kombájnt,nem lenne ilyen problémád!Az 514 nél különben kívül van,de ott is vas cső van végig!
Sziasztok!
Kérdés/tanács..
Kormány hidraulaika csövet (ami teljesen a hátsó tengelyig megy, hosszú) cserélt/váltott már le valaki "hagyományos" gumi hidraulika csőre, kint elvezetve?
Minden két évben kilyukad. Arra gondoltam, kívül elvezetem hidraulika csővel.
Csinált már ilyet valaki?
Válasz lovasnorbi #2951. hozzászólásáraOk,ha lessz idom es jo ido lessz majd attugrok megnezlek csak mar idot kell valamikor szakitanom ra.
Válasz dr.T #2943. hozzászólásáraszia ! nem kellett rajta most állítanom , hanem csak azért kérdeztem mert kukorica adaptert akarok venni hozzá és , hogy képbe legyek vele , hogy hogyan kell állítani . amúgy egy ember már itt megmutatta élőbe meg elmagyarázta mit hogyan kell .
Válasz ÖSzabi #2941. hozzászólásáraA kormány irányító kar nem eshet le,még anya nélkül sem!Biztosításnak tegyél egy lemez biztosítást.Az irányító karban húzd meg keményen a csavart,hogy ne mozogjon a bordán!
A kormánymunkahenger egy csapon van,üsd le róla,a munkahenger fejet egy keményebb fával!Biztos rá rozsdásodott!
Válasz medikus #2948. hozzászólásáraErtem nekem ilyen problemam nemvolt problemam,en amit csereltem ott a hazzal eggyikkel sem volt gond.
Válasz dr.T #2946. hozzászólásáraA két fél lemez csapágyház!Abban kiveri,kinyújtja a csapágyfészket!Az enyémben már visszatértek az eredeti (512)megoldáshoz,az öntvény csapágyházra!
A lemezben egyszerűen billeg az egész csapágy!
Válasz medikus #2945. hozzászólásáraEn az enyemben anno kicsereltem mindet elsot hatsot is.
Válasz medikus #2945. hozzászólásáraMilyen lemezre gondolsz,van a kónuszos csapagy meg a kónuszos huvely hozza +alatet amivel lefixallod az anyat?
Válasz dr.T #2942. hozzászólásáraHamarabb billeg a lemez csapágyházban!
Válasz lovasnorbi #2940. hozzászólásáraCső megoldottad a kosar beallitast?
Válasz ÖSzabi #2941. hozzászólásáraA szalmarazonal egy spanhuvely van,na most ha neked a tengelyen lotyog akkor tudsz huzni rajta,de ha tengelyen fixen all es ugy is lotyog akkor a csapagyaddal van a baj,proballd meghuzni az anyaval.
Sziasztok! neki áltam csinálgatni a gépet én is aratásra!



Lenne egy két kérdésem felétek mert még amatőr vagyok kombájnozás ügyben!
Tavaly olyan gondok voltak a géppel hogy sétált a hátulja ha 3.-ban felvariálva mentünk akkor szinte nem is lehetett megtartani az úton!
Észre vettük hogy az irányítókar lötyög, ma szét is szedtem és az lenne a kérdésem hogy a bekarikázott helyen az anya hogy van biztosítva eredetileg? Mert nekem az egyik oldalon nem is volt alatta alátét a másik oldalon volt egy deformált alátét , de oda meg kevés az 1 alátét, mert nem tudom lehúzni. Nekem gyanús hogy ott kéne legyen valamilyen biztosító alátétnek, de nem vagyok benne biztos!
a másik kérdésem hogy a kormány munkahengert hogyan tudom levenni? Alul volt egy koronás anya azt levettem és alatta pedig volt egy seger gyűrű azt is levettem, de mégsem jön le.
és végül a harmadik kérdésem pedig az lenne hogy hogy az egyik szalmarázó lötyög a tengely felfogatásnál. ott mi a teendő? a koronás anya alatt csapágy van? vagy ha szorítok a koronás anyán akkor megszűnik a lötyögés?
Válaszaitokat előre is köszönöm!
Válasz számüzött #2936. hozzászólásáraén most cseréltem benne olajat kb 5 liter ment bele . ( én is a könyvből néztem , látom , hogy 35 liter picit sokallottam de hát úgy voltam vele a gépköny csak nem hazudik . meg vettem a 40 liter olajat elkezdem önteni 5 liter után folyik a nívó csavarnál , azt hittem idegbajt kapok )
Válasz számüzött #2938. hozzászólásáraAzzal a beőntőig lenne!
Válasz medikus #2937. hozzászólásáraKöszi!!úgy öntöttem, csak kíváncsi voltam mert a könyv szerint 35000 köbcenti menne bele, de szerintem kicsit elnyomtatták!

Válasz számüzött #2936. hozzászólásáraAkkor öntsd a nívóig!
Szép jó estét!! A váltónak mennyi az olaj töltése? mert amit a könyvben találtam kicsit sokallom
Válasz grubitskristof #2934. hozzászólásáraAz alumínium táblán,meg itt!

hol található E -512 alvázszáma
Tegnap megjött a zöldrendszámom.
Tényleg zöld...
Válasz munkasember #2922. hozzászólásáraHivtalak tegnap de nem vetted fel!?
Válasz dr.T #2930. hozzászólásáraoké holnap felhívlak
Válasz lovasnorbi #2927. hozzászólásáraMajd hivj fel en elmagyarazom neked,igy leirva meg ensem ertem.

Válasz medikus #2928. hozzászólásáratudod nekünk olyan jó kukoricáink vannak

Válasz lovasnorbi #2927. hozzászólásáraA kosártartó csavaroknál!Mind két oldalon!Elöl,és hátul!Elöl a belépő rés a 3.dobsín!!!!Hátul a kilépő,az utolsó sín!fent a kosártartó karnál a 3.ricnin kell hogy álljon a kar.Te már kukoricával kezdesz?