A szélesebb legyen felül(előlről nézve, elöször a keskeny fele aztán a széles érje a fenéklemezt). Szomszéd is vett újat ,de le kellett róla venni fele lécet csak úgy sikerült munkára bírni. Mindig visszaköpte az anyagot.(lazította feszítette, verte kalapácssal hehe)
nekem van egy zsirra ujitot 12 sem ami aszt jelenti uj razo asztal uj csonak szelelö haz aket felhorrdo a szalmarazok mindenüt uj csapagy jo szijak.500e be került.sajnalom szetszedni.enyiert odaadnam valakinek.vago asztal nincs amotort megkel nezetni.kisgazdasagba nagyon megeri.
Segítséget kérnék a hozzáértőktől asztal beállításokkal kapcsolatban. Az asztal leengedve keresztben állt, a munkahengereken lévő támasztórugókkal sem tudtam egyenesbe állítani, az egyik sarka leért a földre. Később már leengedni sem tudtam amennyire szerettem volna, túl magas tarlót hagy. Emeléskor viszont szintén nem emel elég magasra, mivel a munkahengereken lévő szelepeken kinyomja az olajat. Hogy tudnám az asztalt vízszintesre állítani, és lehet e valahol állítani, hogy az asztalt feljebb emelje?
Hatalmas segítség lenne,ha elküldenéd az e512 gépkönyvet az e-mailemre: balazs0501@gmail.com
Esetleg ha lenne egyéb leírás,rajz hozzá,azt is örömmel fogadom és nagyon hálás lennék érte!
Előre is nagyon köszönöm!
Jó "gépészkedést" mindenkinek!
üdv.
E 512 es kombájn alkatrészek akit érdekelne írjon, van egy működőképesünk, amit nem használunk lassan 2éve.
Akit érdekelne valami belőle következő helyen megtalál Biharmegye (Jud. Bihor), Paptamási (Tamaseu), Romania
Ki akartam szerelni a szállítócsigát a vágóasztalból, hogy kijavíthassam az asztal lemezelését, de a lánchajtások felőli oldalon a tengelyen található ékes biztosítású tartóhüvely be van rohadva. Ütni sem lehet hátulról, mert nincs hozzá hely. Adjatok valami tanácsot, hogy lehetne ezt valahogy leszedni? Vagy a szállítócsigát hogy lehet a legegyszerűbben kivenni?
A kért kapcsolási rajzot a megadott emil címedre elküldtem, használd egészséggel! Ha kell majd még vmi 512-höz, írj ide vagy az emilemre, ha tudok, segítek! Sikeres szerelést és problémamentes szezont kívánok!
Ha a Te géped lenne ilyen állapotban én is így nevetnék Rajtad.
Egyébként valószínűleg meg tudom csinálni, csak ami rajz nélkül 1 nap az rajzzal 0.5 nap.
Igen ,ahhoz a karhoz vannak csavarozva a toklászolólemezek.Ha elfordítod a kart akkor rányomja alulról a dobkosárra,ezéltal lezárja az első szegmenst.Ez a toklászolás.
Válasz #979. hozzászólásra
fejből nem tudom a beállítást mert már régen volt ilyen vas az udvaron de valami 15/8 mm-re emlékszek a tekerő középállásánál.
3 mm-nél ne csodálkozzatok hogy nem veszi be az anyagot.
Olvastam itt a fórumon, hogy a ferde felhordót össze szűkítette vagy meghosszabbította valaki, hogy az apró anyagot is egye a gép, ne hordja vissza az asztalba. Valaki el tudná magyarázni hogy hova kell a pótlást hegeszteni?
Sziasztok!
Szeretném segítségeteket kérni.
Ha valakinek lenne E 512 höz bescannelt gépkönyve eltudná-e nekem küldeni a mezogyulaattila@gmail.com e-mail cimre?
Előre is köszönöm
Sziasztok ! Van egy 1982 vagy 83 kék 512 kombájnunk.!
Szét kaptuk darabokra és leakarnánk festeni.
Azt szeretném kérdezni valaki nem e tudja a kék -fehért 512esnek a Kék szín színkódját.
Előre is hálás köszönet.. =)
üdv az előtöltését álicsd ba mert az nagyba befolyásolhatja a fogyasztást illetve nem is indul ha nincs pontosan beállítva szerintem nem az adagoloval van a gond csak azt a tárcsát ami az adagolo elött van azt álicsd be
Válasz #970. hozzászólásra
hát volt javíttatva és utána kezdett sokat enni, meg nehezen indult (nyáron hideg indítóval tudtuk csak elindítani).Úgy kezdődött hogy elkezdet belőle szivárogni a gázolaj, elvittük oda ahova szoktuk az mtz adagolókat is. Majd ekkora kész lesz aszt mondta az illető, de szarabb lett mint volt. Elvittük máshova ott szépen feljavították de sokat evett meg nehezen indult még mindig. Elvittük egy 3 helyre ott még többet adott neki de már könnyebben indul de még mindig sokat eszik!
Ezelőtt egy ismerős állította be a tszben (nem tudom milyen értékekre) de indult, volt benne erő, meg nem evett sokat, napi 40-60 litert tankoltunk bele és 5 ha körül vágott le egy nap búzát, most meg 100liter felett tankolunk és ugyan annyit vág le!
Üdv!Sajnos nem tudom be szkennelni,mert nincs itt a gépem,de ha vissza kerül elküldöm.Egyébként ez a nagy fogyasztás befecskendező szivattyú javítása után jelentkezett,vagy már előtte is ilyen volt?
A 10 literes fogyasztásunk a tavalyi szezonban felment 20-28 literre! Attól is függ hogy mit dagasztassz.Ha a sárba mégy egész nap az olyan mintha hegyre mennél,még a jó motor is kajázik.
Üdv! Valaki véletlenül nem tudja hogy a 4 hengeres ifa adagolónak mennyit kell nyomni hengerenként (a motor egy E512-esen van)mert beállították 11ccm re és zabálja az üzemanyagot!
Üdv!Ha így dolgozol vele,nemcsoda,hogy megeszi a 20 litert.80-mázsa/ha-os kukoricában is elbírja a 2.sebességet,és nem kell teljesen levariálni.Ha jól össze van hangolva az asztal a kombájnnal,és a kombájn is jól be van állítva,akkor lényegesen kevesebb üzemanyaggal beéri az 512-es.
az 516 os 600000-1200000 ft ig van a 14 es pedig 1000000-2500000ft ig van mert aki ismeri mind a két gépet az biztos h a 14 es mellett dönt és a 16-os nem v.mi keresett gép, ha meg sok a terület akkor a cd 106
attól függ h mekkora területre szeretnél venni kombájnt az 516-os 200-250l beveri egy nap 20ha munkával Az 514-es nekem 80-90l eszik egy nap és a 10-11 ha megvan vele
én sokat jártam 16 osal de szerintem a 14-es jobb ezért is ezt vettem én is a 14-es müszakilag is sokkal megbizhatóbb
4910 hozzászólás
köszönöm már végeztünk vele
Válasz #1008. hozzászólásra
Közbe megnéztem a kukorica ferdét, és tényleg így van.
Itt voltak nálunk nézegették a felhordókat, de nem vették észre.
Válasz #1007. hozzászólásra
Igen ez biztos,hogy így kell állnia.
Válasz #1006. hozzászólásra
Ez biztos ? Akkor megmondom nekik fordítsák meg, mert az a baja.
Válasz #1004. hozzászólásra
Üdv!Az U alakú lécnek tolóra kell állni!Tehát a ferde felhordó alján nézve,a szélesebb felével kell felfelé a dob felé haladni.
Válasz #1004. hozzászólásra
A szélesebb legyen felül(előlről nézve, elöször a keskeny fele aztán a széles érje a fenéklemezt). Szomszéd is vett újat ,de le kellett róla venni fele lécet csak úgy sikerült munkára bírni. Mindig visszaköpte az anyagot.(lazította feszítette, verte kalapácssal hehe)
Azt kérdezném hogy vetünk egy új ferde felhordóláncot új lécekkel és ez már u alakú. melyik felével tegyem előre, mert nem akarja vinni a szalmát.
nekem van egy zsirra ujitot 12 sem ami aszt jelenti uj razo asztal uj csonak szelelö haz aket felhorrdo a szalmarazok mindenüt uj csapagy jo szijak.500e be került.sajnalom szetszedni.enyiert odaadnam valakinek.vago asztal nincs amotort megkel nezetni.kisgazdasagba nagyon megeri.
Válasz #1001. hozzászólásra

Tesoka!A munkahengereket vedd le mert meg kell öket karmantyuzni,azért döl belöle az olaj a szuszogón.
Segítséget kérnék a hozzáértőktől asztal beállításokkal kapcsolatban. Az asztal leengedve keresztben állt, a munkahengereken lévő támasztórugókkal sem tudtam egyenesbe állítani, az egyik sarka leért a földre. Később már leengedni sem tudtam amennyire szerettem volna, túl magas tarlót hagy. Emeléskor viszont szintén nem emel elég magasra, mivel a munkahengereken lévő szelepeken kinyomja az olajat. Hogy tudnám az asztalt vízszintesre állítani, és lehet e valahol állítani, hogy az asztalt feljebb emelje?
Válasz #994. hozzászólásra
Szia Trakiszaki!
Sziasztok!
Hatalmas segítség lenne,ha elküldenéd az e512 gépkönyvet az e-mailemre: balazs0501@gmail.com
Esetleg ha lenne egyéb leírás,rajz hozzá,azt is örömmel fogadom és nagyon hálás lennék érte!
Előre is nagyon köszönöm!
Jó "gépészkedést" mindenkinek!
üdv.
Locsold fékolajjal.Meg lehet hogy mozgott a helyén és be van rágódva.A fékolaj csodákra képes,
E 512 es kombájn alkatrészek akit érdekelne írjon, van egy működőképesünk, amit nem használunk lassan 2éve.
Akit érdekelne valami belőle következő helyen megtalál Biharmegye (Jud. Bihor), Paptamási (Tamaseu), Romania
Ki akartam szerelni a szállítócsigát a vágóasztalból, hogy kijavíthassam az asztal lemezelését, de a lánchajtások felőli oldalon a tengelyen található ékes biztosítású tartóhüvely be van rohadva. Ütni sem lehet hátulról, mert nincs hozzá hely. Adjatok valami tanácsot, hogy lehetne ezt valahogy leszedni? Vagy a szállítócsigát hogy lehet a legegyszerűbben kivenni?
Válasz #995. hozzászólásra

Nincs mit!
Válasz #994. hozzászólásra
Nagyon szuper, nagyon kösz!
Válasz #993. hozzászólásra
Szia Cameraman!
A kért kapcsolási rajzot a megadott emil címedre elküldtem, használd egészséggel! Ha kell majd még vmi 512-höz, írj ide vagy az emilemre, ha tudok, segítek! Sikeres szerelést és problémamentes szezont kívánok!
Üdv: Trakiszaki
Válasz #992. hozzászólásra

Ha a Te géped lenne ilyen állapotban én is így nevetnék Rajtad.
Egyébként valószínűleg meg tudom csinálni, csak ami rajz nélkül 1 nap az rajzzal 0.5 nap.
Válasz #991. hozzászólásra

Ahhoz nem kö rajz,nincs benne semmi okosság
512-es elektromos rajzzal, ha tudna valaki segíteni.Minden érdekel. Mail:cameraman@gmail.hu
KÖSZI
Válasz #989. hozzászólásra

Na majd belenézek, úgyis le kell szednem a felhordót. Kösz az infót!
Válasz #988. hozzászólásra
Igen ,ahhoz a karhoz vannak csavarozva a toklászolólemezek.Ha elfordítod a kart akkor rányomja alulról a dobkosárra,ezéltal lezárja az első szegmenst.Ez a toklászolás.
Válasz #987. hozzászólásra
Én még nem használtam,bár megvannak a lemezek. Lehet,hogy jobban leszedi a toklászt,nemtudom.
Válasz #986. hozzászólásra
És ezt mihez kell használni? Azt olvasom az anyagban amit belinkeltél, hogy gyárilag toklászolásra van állítva a kar a dobkosárnál.
Válasz #985. hozzászólásra
A dobkosárra lehet feltenni toklászoló lemezeket,letakarja a dobkosár első szegmensét.Erre gondolsz?
Válasz #984. hozzászólásra
Köszönöm az anyagokat! Még egy kérdésem lenne: mi az a toklászolás?
Válasz #983. hozzászólásra
http://kepfeltoltes.hu/view/110626/037_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Válasz #982. hozzászólásra
Itt meg a dobkosár gyári beállítása:
http://kepfeltoltes.hu/view/110626/036_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Itt a gyári ajánlott beállítás:
http://kepfeltoltes.hu/view/110626/077_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Válasz #979. hozzászólásra
fejből nem tudom a beállítást mert már régen volt ilyen vas az udvaron de valami 15/8 mm-re emlékszek a tekerő középállásánál.
3 mm-nél ne csodálkozzatok hogy nem veszi be az anyagot.
bocs 3 cm
3 ml meter a dob es a dob kosar között
Válasz #976. hozzászólásra
azért hordja vissza az asztalba az árpát mert rosszul van beállítva a dobkosár
te beteg vagy.
Olvastam itt a fórumon, hogy a ferde felhordót össze szűkítette vagy meghosszabbította valaki, hogy az apró anyagot is egye a gép, ne hordja vissza az asztalba. Valaki el tudná magyarázni hogy hova kell a pótlást hegeszteni?
Sziasztok!
Szeretném segítségeteket kérni.
Ha valakinek lenne E 512 höz bescannelt gépkönyve eltudná-e nekem küldeni a mezogyulaattila@gmail.com e-mail cimre?
Előre is köszönöm
Sziasztok ! Van egy 1982 vagy 83 kék 512 kombájnunk.!
Szét kaptuk darabokra és leakarnánk festeni.
Azt szeretném kérdezni valaki nem e tudja a kék -fehért 512esnek a Kék szín színkódját.
Előre is hálás köszönet.. =)
üdv az előtöltését álicsd ba mert az nagyba befolyásolhatja a fogyasztást illetve nem is indul ha nincs pontosan beállítva szerintem nem az adagoloval van a gond csak azt a tárcsát ami az adagolo elött van azt álicsd be
Válasz #971. hozzászólásra
Üdv!A visszaszerelésnél beállítottátok a befecskendezés kezdetet,és a megfelelő hengerhez állítottátok az éppen szállító elemet?
Válasz #970. hozzászólásra
hát volt javíttatva és utána kezdett sokat enni, meg nehezen indult (nyáron hideg indítóval tudtuk csak elindítani).Úgy kezdődött hogy elkezdet belőle szivárogni a gázolaj, elvittük oda ahova szoktuk az mtz adagolókat is. Majd ekkora kész lesz aszt mondta az illető, de szarabb lett mint volt. Elvittük máshova ott szépen feljavították de sokat evett meg nehezen indult még mindig. Elvittük egy 3 helyre ott még többet adott neki de már könnyebben indul de még mindig sokat eszik!
Ezelőtt egy ismerős állította be a tszben (nem tudom milyen értékekre) de indult, volt benne erő, meg nem evett sokat, napi 40-60 litert tankoltunk bele és 5 ha körül vágott le egy nap búzát, most meg 100liter felett tankolunk és ugyan annyit vág le!
Válasz #967. hozzászólásra
Üdv!Sajnos nem tudom be szkennelni,mert nincs itt a gépem,de ha vissza kerül elküldöm.Egyébként ez a nagy fogyasztás befecskendező szivattyú javítása után jelentkezett,vagy már előtte is ilyen volt?
Válasz #968. hozzászólásra
hát ez az hogy normál talajon ment(sík területen) és a laposabb, vizesebb részekbe belese mentünk és még is zabált!
A 10 literes fogyasztásunk a tavalyi szezonban felment 20-28 literre! Attól is függ hogy mit dagasztassz.Ha a sárba mégy egész nap az olyan mintha hegyre mennél,még a jó motor is kajázik.
Válasz #966. hozzászólásra
A táblázatot eltudnád küldeni erre az emalire:
horakand@gmail.com
(amit írtál az szerintem még mindig rohadt sok, mert 20liter/ha felett eszik)
Válasz #965. hozzászólásra
Üdv!Az én táblázatom szerint:Névleges üzemi fordulatszámon,20,7-21,5 ccm,200 löketre.1 perc alatt:109,0-113,0 ccm.
Üdv! Valaki véletlenül nem tudja hogy a 4 hengeres ifa adagolónak mennyit kell nyomni hengerenként (a motor egy E512-esen van)mert beállították 11ccm re és zabálja az üzemanyagot!
Válasz #950. hozzászólásra
Üdv!Ha így dolgozol vele,nemcsoda,hogy megeszi a 20 litert.80-mázsa/ha-os kukoricában is elbírja a 2.sebességet,és nem kell teljesen levariálni.Ha jól össze van hangolva az asztal a kombájnnal,és a kombájn is jól be van állítva,akkor lényegesen kevesebb üzemanyaggal beéri az 512-es.
az 516 os 600000-1200000 ft ig van a 14 es pedig 1000000-2500000ft ig van mert aki ismeri mind a két gépet az biztos h a 14 es mellett dönt és a 16-os nem v.mi keresett gép, ha meg sok a terület akkor a cd 106
Válasz #961. hozzászólásra
a 16 nagyobb teljesitmenyu de viszont lehet hogy dragabb.am megkene nezni a gepeket es akkor donteni.a 16 hoz nagy terulet kell.
attól függ h mekkora területre szeretnél venni kombájnt az 516-os 200-250l beveri egy nap 20ha munkával Az 514-es nekem 80-90l eszik egy nap és a 10-11 ha megvan vele
én sokat jártam 16 osal de szerintem a 14-es jobb ezért is ezt vettem én is a 14-es müszakilag is sokkal megbizhatóbb