Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak619 FtEUR413.22 FtUSD390.32 FtCHF444.25 FtGBP498.26 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Üdv,adott egy 4soros oros asztal a kombájnra aminek a ferdefelhordóján két szíjas szíjtárcsa van ,megvan a szíjtárcsa is amit ki kell cserélni az utánverőn.
A kérdés: Van valami megoldás arra hogy az utánverőhöz nekeljen nyulni?? Gabonás ferdéről a nagy szijtárcsa nempasszol az adapterre??
Válasz endypapa_20120 #11035. hozzászólásáraCséplő dob végéből a csavart majd a kúpos hüvelyt kivenni. Lesz egy retesz a tengelyen.
A doblassitó külső oldalán van 4 nyolcas csavarral egy dekni. Azt vegye le. Ott benne szoktam hagyni a hosszú rögzitőcsavarját.
Hogy ne vesszen el.
Feltolni a helyére ékre forgatni és a bástyába is kapjon a körme bele.
Csavar meghúz
Bizzositólemez ráhajt
Dekni fbs el fel
9 deci olaj bele
Válasz endypapa_20120 #11035. hozzászólásáraA dobtengely végéről le veszed a kapcsoló körmöt! Azt amit az M16 csavar rögzít a tengely végére!Utána ugyan oda tolod fel,úgy,hogy a dobtengelyen legyen ék! Ha a lassító rákapott az ékre,akkor addig tolod,amíg a szíjtárcsa körömbe nem csatlakozik a csökkentő csatlakozó körme!Lehet össze kell őket forgatni!Közben a fordulat csökkentővel kapott csavart,be kell a tengelyvégbe hajtani,illetve lebiztosítani lemez alátéttel.A hajtóművön lévő rögzítő cső,közbe meg be megy a helyére,ha felhúztad a hajtóművet a csavarral!A kalász visszahordó csiga fölött,egy U alakú tartóban kell lenni a cső végének!
Válasz medikus #11032. hozzászólásáraösszeraktam , most a lamellák valamivel jobban kifelé álltak , de így sem vagyok teljesen megelégedve vele . tegnap még ráállítottam a nyelestengely fékre , azóta még nem próbáltam , remélem ezután jobb lesz .
Válasz lovasnorbi #11030. hozzászólásáraSzerintem igen!De csak ha jó a nyelestengely! A lamella ha vízszintesen áll,onnan már nem igen emel,csak bebukik!Azt kell megoldani hogy kúpoljon,de össze is szorítsa a két tárcsát!Akkor jó lesz!Kellően nagyot emel!
Válasz medikus #11028. hozzászólásáranyeles tengelyen jók a bordák is megy a csapágyak is megszorulnak , a csapágyak helyett most raktam újat . igen , most ahogy bent van a szerkezet kb majdnem vízszintesek a lamellák , akkor ne rakjak a szerkezet alá alátétet hanem rakjak bele egy új meg egy régi tárcsát és vetessek le a közbetétből ?
Válasz medikus #11028. hozzászólásáraHoppá!Még egy dolog!A nyelestengely nem kopott?Nekem az miatt cserélni kellett valamelyik évben,mert az asztalt a kocsiról nem tudtam felvenni,mert annyira vitte a gépet!
Válasz lovasnorbi #11026. hozzászólásáraTegyél be egy régi használtat,meg egy újabbat!A rugónak emelkedni kell! A baj ott van,hogy vastagok a kzuplung tárcsák!Nem kombájnba való,hanem E301 be!Ott csak egy tárcsa van!Ahhoz hogy a 2 tárcsa beférjen,a két tárcsa közötti lapból kell eloldalazni!Először csak 1mm-t!Utána próba.A lényeg hogy a leszorító csavarok húzzák lefelé a nyomólapot,de a lamellák emelkedjenek a vízszint-től 2-3mm-t!Akkor jó lesz!A csapágyak jók az agyban?2db 6207?
Válasz lovasnorbi #11022. hozzászólásáraHogy emelne ki!Mondom! Ha egyenesbe áll a lamella,nem is fog nagyon!Fotózd már le,hogy áll,összerakás előtt,lehúzott nyomólapnál!
Válasz lovasnorbi #11019. hozzászólásáraHa nem változna,akkor nem feküdne fel a nyomólap a kuplung tárcsára!Összecsavarozva nem állhat vízszintesen a lamellás rugó,(kínai kalap)!Lehet tele van homokkal az egész,azért nem emel ki!Minden nap kifúvatom!
Válasz kori01 #11018. hozzászólásáraazt észrevettem hogy mikor húzom le a szerkezetet , húzósan mennek a csavarok illetve a tányérrugók helyzete is változik lehúzás után .
Válasz lovasnorbi #11017. hozzászólásáraAz hogy ha csavarod fel a kuplung szerkezetet,nézzd meg hogy amikor húzod rá a csavarokat nem e ütközik fel hamarabb a központi rúgó.
Ha igen tegyél a csavar alá alátétet.
Kuplungnál mi okozhatja azt a problémát hogy nem emel ki rendesen ? szezon elején kapott új kuplungszerkezetet , kinyomócsapágyat , új ékszíjtárcsát amire a szerkezet fel van fogatva , illetve vettem bele 2 új tárcsát is de összerakás után egyáltalán nem oldott szét . ezután visszaraktam a régi tárcsákat , azokkal kibírta a szezont de sokszor alig lehet betenni sebességbe , próbáltam állítottam a nyelestengely féken is de az sem javított a helyzeten , illetve a kinyomócsapágy is be van állítva rendesen , sőt ha meghagyom a gyári 2mm es távolságot még inkább nem old szét . mi lehet a probléma , mit érdemes megnézni ?
Válasz Hús Futár #11014. hozzászólásáraAbból nagyon kiábrándultam az idén... pedig sokat dolgoztam az asztalon motollát is teljesen rendbehoztam új perforált lemez stb, az asztal oldalai is felvannak magasítva de ígyis megy ki oldalra valamennyi tányér... hátrafele is esik ki néha tányér... idén sok helyen a tányér alatt 20-30 centivel megvolt törve a napraszár tehát elég nagy különbség volt a magasságok között, ha leengedtem az asztalt azért a pár alacsonyabb tányérért akkor törte a többit azért esett ki valamennyi előre ha meg nem engedtem le nyílván elvágta és leesett... akkor ha felraktam a védő burkolatot az asztal oldalára az döntötte a napraforgót néha, ha nem raktam fel ledobta a láncot néha pedig feszes volt.... Egyszóval az idén nagyot csalódtam a tálcás technikában... Ja persze napi 3-4 bedobóújj vezető csere az alap volt ( gubacs)) Szomszédom sima ráhegesztett pengés fka asztallal ment, keresve is alig találtam elhagyott tányért utána... ott is szépen fel kell magasítani az asztal oldalát, hátulját aztán hadmenjen, pár szem ha kiesik mégsem olyan nagy veszteség mintha tányérokat hagysz el... Kb fele napraforgómat levágtam utána aztmondtam inkább jöjjön a nagykombi nas asztallal mert amennyit elszórok annyiból learatják ....
Válasz kori01 #11011. hozzászólásáraNincs is sok kukoricám inkább úgy voltam vele veszek egy 3 méteres y késes zúzót, ami meg is lett, na ennek meg is lehet nézni a munkáját én nagyon megvagyok vele elégedve, azt a pár hektárt lebírom zúzni. Persze ha egyenesebb illetve vadkármentesebb helyen gazdálkodnék (több kukoricát mernék vetni) elgondolkodnék azért a zúzós asztalon... Egy oros asztalon még agyaltam, de nemtudom érdemes lenne-e variálni, mekkora veszteség különbség lenne napraforgóban egy oros és egy fka asztal között ha mindkettő betéttel fel lenne szerelve? Szerintem szinte semmilyen különbség nem lenne... az oros is tuti kifele lejt igaz nem ennyire mint az fka, de ami szem leesik az ígyis úgyis kiesik...
Válasz Koszi. #11006. hozzászólásáraA múltkor, amikor ezt beszéltétek nem akartam beleszólni, de most csak megemlítem.
Hasonlót gondoltam, de azzal a külömbséggel, hogy nem perforált lenne, hanem tele lemezből. Olyan mint egy "doboz" aminek csak felül lenne nyitott oldala és csak jó magasról szinte az oldalburkolat alól szívná a levegőt.
Válasz kori01 #11008. hozzászólásáraNincs szárzúzó az asztalon, nem is tervezem sosem hogy lesz, olvastam itt olyat hogy nem tesz jót az első lehajtásoknak, itt pedig nagyon sok meredek föld van, örülök hogy ígyis letudom aratni
Mai nap megcsináltam az egyik felére a szelelő takarót Tegnap videóból láttam milyen van egy újabb piros 514 esen azt próbáltam lekoppintani, hírtelen csak ilyen drótháló volt itthon de ha bejön akkor jövőre kap perforált lemezt és egy festést természetesen, holnap készül a másik fele , remélem érni fog valamit...
Válasz kori01 #11001. hozzászólásáraAz állító csavart!A rostán keresztül átlógatsz egy U alakú drótot,az állító csavar fölött,és rátekered a drótot az állító T alak mind két végére!Akkor nem fordul el sehova!
Válasz R Sándor #10991. hozzászólásáraA másik rosta amit kicseréltem állíthatós az a legjobb nyitod zárod ahogy akarok,csak a miénk kicsit elvan kopva már.
Mindig el állítódik.
Válasz medikus #10992. hozzászólásáraA reszelő rostán szerintem nincs 20-as furat szerintem ,ezen hátha több lom megy át Vagy felül zsalus jó nagyra kinyitva??
Válasz kori01 #10990. hozzászólásáraAzt fogom kipróbálni hogy felülre beteszek egy 20 as lyukrostàt alulra szinten semmit akkor hátha megy bele szemét bőven mert nálunk az egyik felvásárló 3 százalékot fog le a semmiért.
13739 hozzászólás
Üdv,adott egy 4soros oros asztal a kombájnra aminek a ferdefelhordóján két szíjas szíjtárcsa van ,megvan a szíjtárcsa is amit ki kell cserélni az utánverőn.
A kérdés: Van valami megoldás arra hogy az utánverőhöz nekeljen nyulni?? Gabonás ferdéről a nagy szijtárcsa nempasszol az adapterre??
Köszönöm a válaszokat. Azt hittem bonyolultabb. (variátor megbontás)
Egyszerre irtuk
Válasz endypapa_20120 #11035. hozzászólásáraCséplő dob végéből a csavart majd a kúpos hüvelyt kivenni. Lesz egy retesz a tengelyen.
A doblassitó külső oldalán van 4 nyolcas csavarral egy dekni. Azt vegye le. Ott benne szoktam hagyni a hosszú rögzitőcsavarját.
Hogy ne vesszen el.
Feltolni a helyére ékre forgatni és a bástyába is kapjon a körme bele.
Csavar meghúz
Bizzositólemez ráhajt
Dekni fbs el fel
9 deci olaj bele
Válasz endypapa_20120 #11035. hozzászólásáraA dobtengely végéről le veszed a kapcsoló körmöt! Azt amit az M16 csavar rögzít a tengely végére!Utána ugyan oda tolod fel,úgy,hogy a dobtengelyen legyen ék! Ha a lassító rákapott az ékre,akkor addig tolod,amíg a szíjtárcsa körömbe nem csatlakozik a csökkentő csatlakozó körme!Lehet össze kell őket forgatni!Közben a fordulat csökkentővel kapott csavart,be kell a tengelyvégbe hajtani,illetve lebiztosítani lemez alátéttel.A hajtóművön lévő rögzítő cső,közbe meg be megy a helyére,ha felhúztad a hajtóművet a csavarral!A kalász visszahordó csiga fölött,egy U alakú tartóban kell lenni a cső végének!
Válasz medikus #11033. hozzászólására
medikus! ford.szám csökkentőt hogyan lehet/kell feltenni?
Válasz medikus #11032. hozzászólásáraösszeraktam , most a lamellák valamivel jobban kifelé álltak , de így sem vagyok teljesen megelégedve vele . tegnap még ráállítottam a nyelestengely fékre , azóta még nem próbáltam , remélem ezután jobb lesz .
Válasz 44claasgarantos #10933. hozzászólásáraLedaráltad már a 3 hektárt?
Válasz lovasnorbi #11030. hozzászólásáraKész a kuplung?
Válasz lovasnorbi #11030. hozzászólásáraSzerintem igen!De csak ha jó a nyelestengely! A lamella ha vízszintesen áll,onnan már nem igen emel,csak bebukik!Azt kell megoldani hogy kúpoljon,de össze is szorítsa a két tárcsát!Akkor jó lesz!Kellően nagyot emel!
Válasz medikus #11028. hozzászólásáranyeles tengelyen jók a bordák is megy a csapágyak is megszorulnak , a csapágyak helyett most raktam újat . igen , most ahogy bent van a szerkezet kb majdnem vízszintesek a lamellák , akkor ne rakjak a szerkezet alá alátétet hanem rakjak bele egy új meg egy régi tárcsát és vetessek le a közbetétből ?
Válasz medikus #11028. hozzászólásáraHoppá!Még egy dolog!A nyelestengely nem kopott?Nekem az miatt cserélni kellett valamelyik évben,mert az asztalt a kocsiról nem tudtam felvenni,mert annyira vitte a gépet!
Válasz lovasnorbi #11026. hozzászólásáraTegyél be egy régi használtat,meg egy újabbat!A rugónak emelkedni kell! A baj ott van,hogy vastagok a kzuplung tárcsák!Nem kombájnba való,hanem E301 be!Ott csak egy tárcsa van!Ahhoz hogy a 2 tárcsa beférjen,a két tárcsa közötti lapból kell eloldalazni!Először csak 1mm-t!Utána próba.A lényeg hogy a leszorító csavarok húzzák lefelé a nyomólapot,de a lamellák emelkedjenek a vízszint-től 2-3mm-t!Akkor jó lesz!A csapágyak jók az agyban?2db 6207?
Válasz lovasnorbi #11026. hozzászólásáraEz majdnem vízszintes?
Válasz lovasnorbi #11022. hozzászólásáraHogy emelne ki!Mondom! Ha egyenesbe áll a lamella,nem is fog nagyon!Fotózd már le,hogy áll,összerakás előtt,lehúzott nyomólapnál!
Válasz medikus #11020. hozzászólásáraAha
Válasz lovasnorbi #11019. hozzászólásáraTegyél a szerkezet alá alátétet.
Válasz medikus #11021. hozzászólásáratöbbszöri szétszedés és összerakás után sem emel ki , pedig mindíg kitakarítva rakom össze .
Válasz lovasnorbi #11019. hozzászólásáraHa nem változna,akkor nem feküdne fel a nyomólap a kuplung tárcsára!Összecsavarozva nem állhat vízszintesen a lamellás rugó,(kínai kalap)!Lehet tele van homokkal az egész,azért nem emel ki!Minden nap kifúvatom!
Válasz kori01 #11018. hozzászólásáraMelyik a központi rugó? A kínai kalap?
Válasz kori01 #11018. hozzászólásáraazt észrevettem hogy mikor húzom le a szerkezetet , húzósan mennek a csavarok illetve a tányérrugók helyzete is változik lehúzás után .
Válasz lovasnorbi #11017. hozzászólásáraAz hogy ha csavarod fel a kuplung szerkezetet,nézzd meg hogy amikor húzod rá a csavarokat nem e ütközik fel hamarabb a központi rúgó.
Ha igen tegyél a csavar alá alátétet.
Kuplungnál mi okozhatja azt a problémát hogy nem emel ki rendesen ? szezon elején kapott új kuplungszerkezetet , kinyomócsapágyat , új ékszíjtárcsát amire a szerkezet fel van fogatva , illetve vettem bele 2 új tárcsát is de összerakás után egyáltalán nem oldott szét . ezután visszaraktam a régi tárcsákat , azokkal kibírta a szezont de sokszor alig lehet betenni sebességbe , próbáltam állítottam a nyelestengely féken is de az sem javított a helyzeten , illetve a kinyomócsapágy is be van állítva rendesen , sőt ha meghagyom a gyári 2mm es távolságot még inkább nem old szét . mi lehet a probléma , mit érdemes megnézni ?
Válasz Koszi. #11015. hozzászólásáraÉrtem akkor vedd meg az FKA-hoz a betétet ( anno én megvettem sokkal jobb mint a pengézett lánc )
Válasz Hús Futár #11014. hozzászólásáraAbból nagyon kiábrándultam az idén... pedig sokat dolgoztam az asztalon motollát is teljesen rendbehoztam új perforált lemez stb, az asztal oldalai is felvannak magasítva de ígyis megy ki oldalra valamennyi tányér... hátrafele is esik ki néha tányér... idén sok helyen a tányér alatt 20-30 centivel megvolt törve a napraszár tehát elég nagy különbség volt a magasságok között, ha leengedtem az asztalt azért a pár alacsonyabb tányérért akkor törte a többit azért esett ki valamennyi előre ha meg nem engedtem le nyílván elvágta és leesett... akkor ha felraktam a védő burkolatot az asztal oldalára az döntötte a napraforgót néha, ha nem raktam fel ledobta a láncot néha pedig feszes volt.... Egyszóval az idén nagyot csalódtam a tálcás technikában... Ja persze napi 3-4 bedobóújj vezető csere az alap volt ( gubacs)) Szomszédom sima ráhegesztett pengés fka asztallal ment, keresve is alig találtam elhagyott tányért utána... ott is szépen fel kell magasítani az asztal oldalát, hátulját aztán hadmenjen, pár szem ha kiesik mégsem olyan nagy veszteség mintha tányérokat hagysz el... Kb fele napraforgómat levágtam utána aztmondtam inkább jöjjön a nagykombi nas asztallal mert amennyit elszórok annyiból learatják ....
Válasz Koszi. #11013. hozzászólásáraTálcás gabona asztallal szedd a napraforgót az kevesebbet szór el .
Válasz kori01 #11011. hozzászólásáraNincs is sok kukoricám inkább úgy voltam vele veszek egy 3 méteres y késes zúzót, ami meg is lett, na ennek meg is lehet nézni a munkáját én nagyon megvagyok vele elégedve, azt a pár hektárt lebírom zúzni. Persze ha egyenesebb illetve vadkármentesebb helyen gazdálkodnék (több kukoricát mernék vetni) elgondolkodnék azért a zúzós asztalon... Egy oros asztalon még agyaltam, de nemtudom érdemes lenne-e variálni, mekkora veszteség különbség lenne napraforgóban egy oros és egy fka asztal között ha mindkettő betéttel fel lenne szerelve? Szerintem szinte semmilyen különbség nem lenne... az oros is tuti kifele lejt igaz nem ennyire mint az fka, de ami szem leesik az ígyis úgyis kiesik...
Válasz Koszi. #11006. hozzászólásáraA múltkor, amikor ezt beszéltétek nem akartam beleszólni, de most csak megemlítem.
Hasonlót gondoltam, de azzal a külömbséggel, hogy nem perforált lenne, hanem tele lemezből. Olyan mint egy "doboz" aminek csak felül lenne nyitott oldala és csak jó magasról szinte az oldalburkolat alól szívná a levegőt.
Válasz Koszi. #11009. hozzászólásáraNem sok köze van hozzá, esetleg féltengelynek ha nagy a súly,de annyival nem nagyobb hogy baja legyen.
Válasz Koszi. #11009. hozzászólásáraNem a lehajtásnak,a nagy guminak!' szezon után látszott az új köpenyen a munkája!
Válasz kori01 #11008. hozzászólásáraNincs szárzúzó az asztalon, nem is tervezem sosem hogy lesz, olvastam itt olyat hogy nem tesz jót az első lehajtásoknak, itt pedig nagyon sok meredek föld van, örülök hogy ígyis letudom aratni
Válasz Koszi. #11006. hozzászólásáraSzárzúzónál van gumi?
Az is sokat jelent.
Válasz medikus #11004. hozzászólásáraMajd kipróbálom
Mai nap megcsináltam az egyik felére a szelelő takarót Tegnap videóból láttam milyen van egy újabb piros 514 esen azt próbáltam lekoppintani, hírtelen csak ilyen drótháló volt itthon de ha bejön akkor jövőre kap perforált lemezt és egy festést természetesen, holnap készül a másik fele , remélem érni fog valamit...
Válasz medikus #11004. hozzászólásáraItt szivacs került a sínbe.
Válasz kori01 #11003. hozzászólásáraEgyszer a 106 fórumban olvastam,hogy benyomják szilóval!Az rögzíti valamelyest a rezgést,mozgást!
Válasz medikus #11002. hozzászólásáraAz ok csak nem az mozdul el,vagyis nem csak az,hanem a lemezek kivannak kopva a csapnál .
Válasz kori01 #11001. hozzászólásáraAz állító csavart!A rostán keresztül átlógatsz egy U alakú drótot,az állító csavar fölött,és rátekered a drótot az állító T alak mind két végére!Akkor nem fordul el sehova!
Válasz medikus #11000. hozzászólásáramit kössek le,hogy gondoltad?
Nem lehet lekötni, az egyik lemez mozog a másik meg nem pl.
Válasz kori01 #10999. hozzászólásárakösd le
Válasz R Sándor #10991. hozzászólásáraA másik rosta amit kicseréltem állíthatós az a legjobb nyitod zárod ahogy akarok,csak a miénk kicsit elvan kopva már.
Mindig el állítódik.
Válasz shazi #10997. hozzászólásáraBeomles 4 cm ki 2 cm
Milyen kosárhézaggal dolgoztok kukoricában? Alapbeállításra gondolok és kb-ra ami bevált.
Válasz medikus #10995. hozzászólásáraDe nem levél kéne bele hanem csutkavég meg ilyesmi hogy nyomja a súlyt
Válasz R Sándor #10994. hozzászólásáraVedd el a szelet!
Válasz medikus #10992. hozzászólásáraA reszelő rostán szerintem nincs 20-as furat szerintem ,ezen hátha több lom megy át Vagy felül zsalus jó nagyra kinyitva??
Válasz R Sándor #10991. hozzászólásáraÜdv.
Szerintem a sima rostának nincs toló hatása hátrafelé. Nem véletlen, hogy a pikkelyek kiemelkednek a rosta síkjából, tologtja hátra mint a törekasztal
Válasz R Sándor #10991. hozzászólásáraAkkor biztosan lesz szemét.Lehet le sem megy a rostáról semmi.
Válasz kori01 #10990. hozzászólásáraAzt fogom kipróbálni hogy felülre beteszek egy 20 as lyukrostàt alulra szinten semmit akkor hátha megy bele szemét bőven mert nálunk az egyik felvásárló 3 százalékot fog le a semmiért.