Válasz R Sándor #10647. hozzászólásáraMost utána néztem!2010 óta van nálam az MDW!A motor úgy van ahogy vettem,szégyen,de még szelephézagot sem állítottam sosem!
Egyik:
Egyszerű mikrokapcsolót tenni amit a feltorlódó mag egy bizonyos szintnél, egy kis lemezlapon vagy membránon keresztül kapcsol (megnyom). A kapcsoló lemezt felülről a rostáról lehulló magok ellen esetleg le kell védeni egy fix lappal.
Másik:
Vet4 SPC vetésellenőrző magérzékelőivel figyeltetni, hogy megy-e mag a szelelőbe. Csak ezt jólenne "átfordítani", hogy ne a mag kihagyásra, hanem a mag észlelésre sípoljon.
Válasz lovasnorbi #10663. hozzászólásáraAkkor csináld meg olyanra mint a Dominatoron van!Belül van egy szabadon futó szíjtárcsa,A spanoló meg egy rugós karral könnyen kikapcsolható!A spanoló lazítása után könnyen ide oda helyezhető a szíj!
Válasz medikus #10657. hozzászólására Nekem is jó nincsenek elkopva a gumik mondjuk itt tavaly is volt 110 + os kuki lehet azért , csak így mem tudom mennyire tolhatom neki.Még arra is gondoltam hogy egy kicsit meggyorsítom a magfelhordó ládát -felűlre teszek egy 20 szazalékkal kisebb ékszíjtárcsát, vagy amit tegnap beszéltünk a motort fogom 2200 ig forgatni.
Válasz medikus #10654. hozzászólására Egy pikkelyes rosta garnitúrám van felülre végig , alsó rosta nélkül a kalász visszahordó rész egy lemezzel lezárva, és a kalász visszahordóról még az ékszíjat is leveszem hogy ne menjen feleslegesen.
Válasz medikus #10652. hozzászólására Nem az ékszíj csúszik meg szerintem hanem egyszerűen nem győzi felhordani a magfelhordó,. Valami kamerát tudsz ajánlani?
Válasz medikus #10649. hozzászólásáraMég azon gondolkodom hogy hogyan kéne megoldani egy bejelzést a szelelő meg az alsó magcsiga közé, hogy lássam mikor kezd torlódni és ne menjen be a kukimag a szelelőbe.
Válasz R Sándor #10647. hozzászólásáraEzt így nem tudom!5 éve van nálam kb az MDW de még nem készülök motor generálra!3 liter olajjal kihúzta a szezont!Ennyi el is párolog!Barátom is ilyen fordulaton megy,nem szoktunk motort javítani minden nap!De van egy felújított motorom,még a régi barnából!Minden új benne,belúl,és kívül is!Át kellene már forgatni,mert kb 2 éve nem volt!
Válasz medikus #10646. hozzászólására 2300 at az ifa csak álló helyben forog mert a teher autóban még 3.-ban sem bír kipörögni szerencsétlen, 2300 ig . Te kb hány szezont vágsz le motorfelújítás nélkűl?
Válasz R Sándor #10645. hozzászólásáraAz Ifa-ban is 2300 at fordul!!Mégis bírja!Van hogy üresen nekem is felmegy odáig!Az 512 fordulata 2000. A 2200 vel gyorsabb minden,a tisztítás is!
Válasz medikus #10642. hozzászólására Azért kérdezem mert a régi 14-es kombájnomban egy rosszul mérő óra volt es amikor 2000-et mutatott akkor valójában 2600 at !!!! forgott , gyanús is volt hogy vonuláskor is érezhetően gyorsabban ment , meg azt vettem észre hogy aratáskor is jobban haladt /pár hektárt vágtam igy vele/ aztán meg,értem a motorfordulatot és kicseréltem az órát egy jóra .De a területteljesítményen is észre vehető volt a fordulatszám visszaesés, mert én 2000 ig szoktam forgatni terhelés alatt , lehet el kéne forgatni 2200-2300 ig csak az meg nem tul jó a motornak elvileg.
Válasz ...:::Pisti:::... #10639. hozzászólásáraFékolajat csepegtess az ékpályába!Félre fordítva,hogy a szíjtárcsa is kapjon!Ha egyszer körbe megy,utána már könnyű lesz!Megy az kézi erővel is!
Válasz ...:::Pisti:::... #10639. hozzászólásáraMotorral óvatosan megforgatod! Akár csak indítózva, sebességben!
Valamikor a zsiguli hátsó fékdobot is úgy indítottuk meg. Csápos emelőn megpörgettük, majd satu fék.
Szép jó estét
A menetvariátor tengely bal oldali két soros szíj tárcsáját hogy szoktátok lehuzni,?
Addig megvagyok, hogy megütöttem befelé, kiveszem az orros retszt. Ki is vettem, de mivel ötágú a tárcsa küllői,,se kettes se hármas lehuzóval nem igazán férek hozzá.
Köszönöm
Válasz medikus #10628. hozzászólásáraSikerült beálítani úgy hogy nerakja be a felső és az alsó rostát sem,de..valahogy akkor is mentek a tartályba kalász darabok,tudom hogy az tritikálénal normalis,de itt azert egy picit több volt belőle,hiába raktam bele 6,3as rostát,lehet hogy ha kerítek majd egy alíthatós toldatot akkor jo lessz minden.
Válasz Gyurkesz1 #10623. hozzászólásáraA 6.3 rosta nem engedi át a kalászt,max beleáll!A rostatoldat lehet nagyon nyitott,onnan belepattog a magcsúzdába! Nem?
Válasz Gyurkesz1 #10623. hozzászólásáraRostatoldat is van!Gondolod!Ne gondold,nézd meg!Húzd fel a kosarat,ne le engedd!Akkor benne marad a szem,persze hogy a súlya miatt lefelé törekszik!Csépeld ki rendesen!Milyen az anyag?Száraz? Vagy gazos!
13922 hozzászólás
Válasz R Sándor #10672. hozzászólására2-3 között valahol.mikor hogy.
Válasz medikus #10671. hozzászólására 400 felett??
Válasz R Sándor #10670. hozzászólásáraÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!
Válasz medikus #10667. hozzászólásáraAkkor 100 hektár alatt vagy évente?
Válasz d-032a #10665. hozzászólásáraRöhej, de az szk-n több mint 40 évvel ezelöt ilyen mikrokapcsolós cuccok voltak.
Köszönöm a kérdést
El kellett vinnem egy barátomat a könyökével kórházba.
Áztatom fékolajjal
Ebéd után rápróbálok
Válasz R Sándor #10647. hozzászólásáraMost utána néztem!2010 óta van nálam az MDW!A motor úgy van ahogy vettem,szégyen,de még szelephézagot sem állítottam sosem!
Válasz ...:::Pisti:::... #10650. hozzászólásáraLe jött?
Válasz R Sándor #10653. hozzászólásáraA kameránál fapadosabb ötleteim vannak.(lehet, hülyeség mindkettő, de valaki hátha kisérletezni akar vele.)
Egyik:
Egyszerű mikrokapcsolót tenni amit a feltorlódó mag egy bizonyos szintnél, egy kis lemezlapon vagy membránon keresztül kapcsol (megnyom). A kapcsoló lemezt felülről a rostáról lehulló magok ellen esetleg le kell védeni egy fix lappal.
Másik:
Vet4 SPC vetésellenőrző magérzékelőivel figyeltetni, hogy megy-e mag a szelelőbe. Csak ezt jólenne "átfordítani", hogy ne a mag kihagyásra, hanem a mag észlelésre sípoljon.
Válasz lovasnorbi #10663. hozzászólásáraAkkor csináld meg olyanra mint a Dominatoron van!Belül van egy szabadon futó szíjtárcsa,A spanoló meg egy rugós karral könnyen kikapcsolható!A spanoló lazítása után könnyen ide oda helyezhető a szíj!
Válasz medikus #10662. hozzászólásáranem igen
Válasz lovasnorbi #10658. hozzászólásáraMiért?Nincs idő?
Válasz R Sándor #10660. hozzászólásáraForgathatod nyugodtan,mi mindig,minden motort,még anno az 512-ben is 2200/min forgattuk!Sokkal jobb!
Válasz medikus #10657. hozzászólására Nekem is jó nincsenek elkopva a gumik mondjuk itt tavaly is volt 110 + os kuki lehet azért , csak így mem tudom mennyire tolhatom neki.Még arra is gondoltam hogy egy kicsit meggyorsítom a magfelhordó ládát -felűlre teszek egy 20 szazalékkal kisebb ékszíjtárcsát, vagy amit tegnap beszéltünk a motort fogom 2200 ig forgatni.
Válasz R Sándor #10656. hozzászólásáraTolató kamera?
Ezt a fajta szecskázó meghajtást alakította már át valaki úgy hogy ne kelljen állandóan fel-le rakosgatni az ékszíjat ?
Válasz R Sándor #10656. hozzászólásáraNem ástam még bele magam!Nem megy a szelelőbe semmi!Lehet jó a felhordóm?
Válasz medikus #10654. hozzászólására A vadkamera csak fotókat küld nem? Vagy tegyél már fel linket hogy melyiket.
Válasz medikus #10654. hozzászólására Egy pikkelyes rosta garnitúrám van felülre végig , alsó rosta nélkül a kalász visszahordó rész egy lemezzel lezárva, és a kalász visszahordóról még az ékszíjat is leveszem hogy ne menjen feleslegesen.
Válasz R Sándor #10653. hozzászólásáraMa már vadkamerát tesznek mindenhova!Milyen rostával vágod a kukoricát?
Válasz medikus #10652. hozzászólására Nem az ékszíj csúszik meg szerintem hanem egyszerűen nem győzi felhordani a magfelhordó,. Valami kamerát tudsz ajánlani?
Válasz R Sándor #10651. hozzászólásáraValami forgás érzékelővel!Vegyél 524-et,ott meg van oldva!10% csúszást már jelez!Vagy kamera!
Válasz medikus #10649. hozzászólásáraMég azon gondolkodom hogy hogyan kéne megoldani egy bejelzést a szelelő meg az alsó magcsiga közé, hogy lássam mikor kezd torlódni és ne menjen be a kukimag a szelelőbe.
Válasz medikus #10644. hozzászólásáraKöszönöm
A csiszolás után adtam neki fékolajat
Válasz medikus #10648. hozzászólásáraEgy gabona szezont ment,és kivettem!
Válasz R Sándor #10647. hozzászólásáraEzt így nem tudom!5 éve van nálam kb az MDW de még nem készülök motor generálra!3 liter olajjal kihúzta a szezont!Ennyi el is párolog!Barátom is ilyen fordulaton megy,nem szoktunk motort javítani minden nap!De van egy felújított motorom,még a régi barnából!Minden új benne,belúl,és kívül is!Át kellene már forgatni,mert kb 2 éve nem volt!
Válasz medikus #10646. hozzászólására 2300 at az ifa csak álló helyben forog mert a teher autóban még 3.-ban sem bír kipörögni szerencsétlen, 2300 ig . Te kb hány szezont vágsz le motorfelújítás nélkűl?
Válasz R Sándor #10645. hozzászólásáraAz Ifa-ban is 2300 at fordul!!Mégis bírja!Van hogy üresen nekem is felmegy odáig!Az 512 fordulata 2000. A 2200 vel gyorsabb minden,a tisztítás is!
Válasz medikus #10642. hozzászólására Azért kérdezem mert a régi 14-es kombájnomban egy rosszul mérő óra volt es amikor 2000-et mutatott akkor valójában 2600 at !!!! forgott , gyanús is volt hogy vonuláskor is érezhetően gyorsabban ment , meg azt vettem észre hogy aratáskor is jobban haladt /pár hektárt vágtam igy vele/ aztán meg,értem a motorfordulatot és kicseréltem az órát egy jóra .De a területteljesítményen is észre vehető volt a fordulatszám visszaesés, mert én 2000 ig szoktam forgatni terhelés alatt , lehet el kéne forgatni 2200-2300 ig csak az meg nem tul jó a motornak elvileg.
Válasz ...:::Pisti:::... #10639. hozzászólásáraFékolajat csepegtess az ékpályába!Félre fordítva,hogy a szíjtárcsa is kapjon!Ha egyszer körbe megy,utána már könnyű lesz!Megy az kézi erővel is!
Köszönöm szépen

Válasz R Sándor #10641. hozzászólására2200!És az nem esik max50et!
Medikus , irtad a másik topikban hogy 10en pár hektár is lemegy egy nap, a motort 2000 el forgatod vagy 2200 al ??
Válasz ...:::Pisti:::... #10639. hozzászólásáraMotorral óvatosan megforgatod! Akár csak indítózva, sebességben!

Valamikor a zsiguli hátsó fékdobot is úgy indítottuk meg. Csápos emelőn megpörgettük, majd satu fék.
Válasz medikus #10638. hozzászólásáraKöszönöm
Nem lesz egyszerű, mert elég volt beljebb ütni is
Csiszoló vászonnal megcsiszoltam előtte
Válasz ...:::Pisti:::... #10637. hozzászólásáraVedd le a szíjakat,és forgasd meg a tengelyen a szíjtárcsát.A tengelyt meg előtte csiszold meg!Akkor kézzel le kell jönnie!
Szép jó estét
A menetvariátor tengely bal oldali két soros szíj tárcsáját hogy szoktátok lehuzni,?
Addig megvagyok, hogy megütöttem befelé, kiveszem az orros retszt. Ki is vettem, de mivel ötágú a tárcsa küllői,,se kettes se hármas lehuzóval nem igazán férek hozzá.
Köszönöm
Válasz Gyurkesz1 #10632. hozzászólására


Válasz Gyurkesz1 #10632. hozzászólására


Válasz Gyurkesz1 #10633. hozzászólására Elviszi azt futár is.
Válasz medikus #10631. hozzászólásáraNem itt van ,de betartom a szavam
Válasz medikus #10630. hozzászólásáraAzzal nemhiszem hogy gond lenne,tiszta a belseje,
lefestettem az egész belsejét hogy jobban csússzon az anyag 
Válasz Gyurkesz1 #10629. hozzászólásáraN46.75344
Válasz Gyurkesz1 #10629. hozzászólásáraSűrűbben kell a rostát takarítani,meg a rázóasztalt is!De ez vele jár!
Válasz medikus #10628. hozzászólásáraSikerült beálítani úgy hogy nerakja be a felső és az alsó rostát sem,de..valahogy akkor is mentek a tartályba kalász darabok,tudom hogy az tritikálénal normalis,de itt azert egy picit több volt belőle,hiába raktam bele 6,3as rostát,lehet hogy ha kerítek majd egy alíthatós toldatot akkor jo lessz minden.

Ami a páleszt illetti ,kérem a kordinátákat
Válasz Gyurkesz1 #10626. hozzászólásáraJó már?Innám a páleszt!
Válasz Gyurkesz1 #10626. hozzászólásáraAz pedig nem ártana?
Válasz medikus #10624. hozzászólásáraSajnos a toldatom az nem álitós ,hanem csak a sima pikkelyes .Az anyag száraz.
Válasz Gyurkesz1 #10623. hozzászólásáraA 6.3 rosta nem engedi át a kalászt,max beleáll!A rostatoldat lehet nagyon nyitott,onnan belepattog a magcsúzdába! Nem?
Válasz Gyurkesz1 #10623. hozzászólásáraRostatoldat is van!Gondolod!Ne gondold,nézd meg!Húzd fel a kosarat,ne le engedd!Akkor benne marad a szem,persze hogy a súlya miatt lefelé törekszik!Csépeld ki rendesen!Milyen az anyag?Száraz? Vagy gazos!