Válasz #2065. hozzászólásra
en is most generalozom a motort, draga mulatsag ,De ha vettem vola egy bontotat ,az lutri lehet jo lehet rosz. ojan 80 ba van Es piszkalja a fanaziamat egy merci motor,Lattam a valtot sot szet is szedtem szerintem 90% os .jo par IFA motort tul fog elni. most le fogom valasztani a szervo renszert ,kulon olajtartajra,igy nem kerul piszok a rendszerbe,Jo lesz a kuplungolas meg a valtas.es nem recseg a valto.
Ezt megcsináltuk,a blokk oldalában az ellenőrző csavaroknál is megjelenik az olaj,viszont felfelé nem nem nyomja a himbákhoz,hiába piszkáltuk meg dróttal.Az olajat felfelé az első furaton keresztül nyomja,ide nem lehet belenyomni a drótot,a másik szétszedett blokknál meg simán bele tudod nyomni a drótot.
Válasz #2067. hozzászólásra
az olajszuro magasagaban talalsz 4 csavart vagott fejut minden henger irant ott van jefurva az olaj ut a nyugvokhoz nalkunk azt lenti olajrampanak mongyak.
Ha a hengerfejnel le bontod aszt a cavart es olajvezeteket ami a himbakhoz visz az olajat ott le lehet dugni egy drotot (huzalt.)egeszen az olajrampajig.Ha ot belefujsz a levego jejentkezik a szuronel .,vagy a rampa vegiben van egy gomba ami a piros egot kapcsolja ha nincs olajnyomas Eszt a gombat ki veszed es ot is joni kel a levegonek .Enekem egyszer henger alvany pakolas csere utan nem jot fel az olaj es nem volt juk a pakolason oszt fentrol leszurtam egy drotot (4mm,fi).
Nem sikerült kifújatni,továbbra is el van dugulva,valószínűleg a vezérműtengely első furatánál van benne valami,sajnos nincs más megoldás,ki kell vennünk a motort,mert másképpen nem férünk hozzá sajnos.
nyomasd meg levegővel(kompresszorral) és úgy nézd meg, hogy a levegő átjut e a rendszeren. arra is figyelj, hogy a szűrőház ne legyen túl közel az olajteknőhöz, mert nem tud elég olajat szívni. esetleg nem e repedt meg a szívócső.a centrifugál szűrőt is pucold ki. hirtelen ennyi jutott eszembe
Sziasztok,segítséget szeretnék kérni tőletek,megpróbálom rövidre fogni :)Sajnos nemrégen úgy kellett hazahúzni,mert leszakadt a 3. hengernél a szelep,a dugattyú belenyomta a hengerfejbe a leszakadt szelepdarabot és kinyomta a porlasztót is.Most a hibás alkatrészek cseréje után olyan problémám van,hogy a szelephimbáknál nem jelenik meg az olaj.A szűrőházat levettem,kitakarítottam,a papír szűrőt újra cseréltem,az óra szerint jó az olajnyomás.de fent nem jelenik meg az olaj.Az összekötő cső ami a kompresszorhoz és az adagolóhoz megy szintén tiszta,de nem jelenik meg rajta az olaj.A papír olajszűrőnél egy műanyag központosító volt(most már fémre cserélve)de az összetört,amikor levettem a szűrőházat takarításnál,akkor láttam hogy keresztbe fordulva eldugította a szűrőházban az olaj útját.Most ott tartok hogy tisztának tűnik a rendszer,gondolok itt az szűrőházra,az összekötőcsőre,de fent a himbáknál nincs olaj.Hol lehet eldugulva a rendszer vagy mi lehet a probléma?Előre is köszönöm a segítségeteket.
az avataromon nem az enyém van, ami a képen van abban 6 hengeres ifa moci van. az enyém sima 4 hengeres. tavaly lett felújítva. minden ki lett cserélve. motorikusan meg erővel nincs is most propblémám, csak a váltó nem a legjobb.
Válasz #2061. hozzászólásra
Komplekt valtot nem lattam . szejelszedettet igen .5000 volt a sz.gyuru ,3000 a kapcsolo vila .mas nem kelett. kar hogy ojan messze van.szerintem realis ara van a vasnak.
milyen arai vannak a bontonak? nekem is nemsokara bele kell turnom a valtoba es jo lenne tudni mire szamitsak. komplett valto is volt ott?
elore is koszonom a valaszt.
Válasz #2055. hozzászólásra
Na ja ,meg meg ojat csinaltam mikor bontottam le a harangot hogy ;egettem ra 4 jukat hogy odaferjek a 4db. 24 es csavarhz ami belol van, a csokulcshoz 2 hoszabito kelett.
Válasz #2054. hozzászólásra
A masodik sor bol az elso szegmens amejk a tlt t hajtja konyen ki jott ,miutan ki vettem a zeger bisztosito gyurut egy gorbe zeger fogoval. a bordas tengej elore fele csapagyastol jott ki. A kovetkezo reszben ki bontotam a korona anyat meg hatul a hatramenet kapcsolasnal a nagy zegert , de itt megalt a tudomany .mostmar hogyan tovab.??
Válasz #2053. hozzászólásra
Sziasztok. Segitsegeteket kerem,mert elakadtam a 323 mas kapcsolo szekreny szereleseben. A felso fogaskerek sort kivettem.idajig ok. De a masodik sort aszt nem tudom hol kezdjem (az elejen)de hol?es hogyan .Alkatresz katalogusom van, de abol nem latom honet bomlik.segtsetek , es elore is koszonom.
Hátramenetet csak a terepfokozatokból (I.-II.) lehet kapcsolni úgy,hogy egy rúgó ellenébe magadfelé elhúzod a kart,és hátra kapcsolsz eggyet.
Országutiból (III.) nem tudsz hátramenetet kapcsolni.
Nekem van hozzá kezelési útmutatóm,és alkatrészkatalógusom is,ha gondolod eladó!
Halli
Segitséget szeretnék kérni töletek, most ujitunk egy zt323-mat, de nem nagyon találom a rükvercet.
Ha tudna valaki küldeni egy váltási rajzot, meg hogy, hogy kel álnia a váltó rudnak gyárilag, és hogy s mint kel R-be rakni azt nagyon megköszöném.
Elöre is kösz a válaszokat és a képeket.
Válasz #2046. hozzászólásra
Ha a kormany konyen es jol mukodik akkor a szivatyu jo.a kormanymubol az olj ebe a szelepbe megy ebol meg a kuplung rasegitore.meg a fekre..de ha egyszer ki bontotad es utana jo let akor biszti ott a baj lehet kosz van az olajba ,tobszor ki kel pucolni.
Delutan azt mar megprobaltam de nemvolt benne semmi.Aztan megint osszeragtam es tokeletesen mukodott meg nagyon is konnyen ment kimentem szantani es egy ora mulva szinte megint olyan kemenyvolt mint elotte! Nagyonszepen koszonom a valaszt!
De milehet meg vele?
Koszi!!!
Ennekem be volt dugulva egy pici szuro ami a nyomashatarolo szelepben van. az egesz kutyu a fek berendezes alat van 3 cso csatlakozik ra . 41 es kulcsal le csvarod a veget es ha szetbirod szedni akkor kimosod ha nem levegovel jol kifujod.
Sziasztok!Lenne egy kerdesem:a zt 323 mas traktoromnak megkemenyedett a kuplungpedalja esetleg tudnatok tanacsot adni hogy mi lehet vele mitkene megnezzek rajta vagy mi lehet a gond? Elore is koszonom!
hát 4 fejes heger ekét húz olyan 8 km/h-s sebességgel! annyit még nem szántottunk vele hogy ekével megnézzük a fogyasztást,de pótkocsival meg tárcsával kevesebbet eszik mint az ifa motor és sokkal hatékonyabb!!
814-es merci teherautóból származik a motor 140 le-s! az akkumulátorok az első képen látszik át kerültek bal oldalra egymás mellé! a tank jobb oldalt van az utolsó képen látszik azt csináltattuk 200 L fér bele a levegőszűrő pedig az új motor levegő beömlője miatt került hátra! ezen kívül még a levegő szűrő mellett látható az a kis olaj tartály az a kormány végett került oda mert a teherautóba a szivattyú fölött van a hidraulika olaj itt meg a gép alatt és nem bírta felszívni így külön rendszerre kötöttük azóta megy! a féken alakitottunk még tettünk rá egy ifa rásegitőt az is látszik a képeken! kuplung mechanikus nincs köze a levegőhöz! asszem ennyi!
Kicsit bővebben lehetne?
Tehát: Miből származik a motor? Hány Le-s? Tank? Akku hová került? A légszűrőház miért került hátra? Egyéb átalakítás mi van rajta még? Köszi a választ!
Válasz #2028. hozzászólásra
Én ezt használtam: http://www.mol.hu/hu/vallalati_ugyfeleknek/termekek/kenoanyag_es_autoapolas/kozlekedesi_kenoanyagok/mezogazdasagi_kenoanyagok/mol_farm_jd_traktor_hidraulika-_es_hajtomuolaj/
Tisztelt Fórumtársak!
Vettem egy zt 323A-t
Akasztanék fel vontatott nyitható tárcsát és nem bírja megemelni a mankókerekekre. Próba képen egy mtz80 simán megemelte. Tudja-e valaki hol lehet állítani a kihelyezett hidraulika nyomásán? A válaszokat előre is köszönöm! Tisztelettel Gáfrik András
4222 hozzászólás
Válasz #2065. hozzászólásra
en is most generalozom a motort, draga mulatsag ,De ha vettem vola egy bontotat ,az lutri lehet jo lehet rosz. ojan 80 ba van Es piszkalja a fanaziamat egy merci motor,Lattam a valtot sot szet is szedtem szerintem 90% os .jo par IFA motort tul fog elni. most le fogom valasztani a szervo renszert ,kulon olajtartajra,igy nem kerul piszok a rendszerbe,Jo lesz a kuplungolas meg a valtas.es nem recseg a valto.
Válasz #2071. hozzászólásra
Ezt megcsináltuk,a blokk oldalában az ellenőrző csavaroknál is megjelenik az olaj,viszont felfelé nem nem nyomja a himbákhoz,hiába piszkáltuk meg dróttal.Az olajat felfelé az első furaton keresztül nyomja,ide nem lehet belenyomni a drótot,a másik szétszedett blokknál meg simán bele tudod nyomni a drótot.
Válasz #2067. hozzászólásra
az olajszuro magasagaban talalsz 4 csavart vagott fejut minden henger irant ott van jefurva az olaj ut a nyugvokhoz nalkunk azt lenti olajrampanak mongyak.
Ha a hengerfejnel le bontod aszt a cavart es olajvezeteket ami a himbakhoz visz az olajat ott le lehet dugni egy drotot (huzalt.)egeszen az olajrampajig.Ha ot belefujsz a levego jejentkezik a szuronel .,vagy a rampa vegiben van egy gomba ami a piros egot kapcsolja ha nincs olajnyomas Eszt a gombat ki veszed es ot is joni kel a levegonek .Enekem egyszer henger alvany pakolas csere utan nem jot fel az olaj es nem volt juk a pakolason oszt fentrol leszurtam egy drotot (4mm,fi).
Válasz #2068. hozzászólásra
Nem sikerült kifújatni,továbbra is el van dugulva,valószínűleg a vezérműtengely első furatánál van benne valami,sajnos nincs más megoldás,ki kell vennünk a motort,mert másképpen nem férünk hozzá sajnos.
Válasz #2068. hozzászólásra
Köszi a választ,megpróbálom,utána jelentkezek.
nyomasd meg levegővel(kompresszorral) és úgy nézd meg, hogy a levegő átjut e a rendszeren. arra is figyelj, hogy a szűrőház ne legyen túl közel az olajteknőhöz, mert nem tud elég olajat szívni. esetleg nem e repedt meg a szívócső.a centrifugál szűrőt is pucold ki. hirtelen ennyi jutott eszembe
Sziasztok,segítséget szeretnék kérni tőletek,megpróbálom rövidre fogni :)Sajnos nemrégen úgy kellett hazahúzni,mert leszakadt a 3. hengernél a szelep,a dugattyú belenyomta a hengerfejbe a leszakadt szelepdarabot és kinyomta a porlasztót is.Most a hibás alkatrészek cseréje után olyan problémám van,hogy a szelephimbáknál nem jelenik meg az olaj.A szűrőházat levettem,kitakarítottam,a papír szűrőt újra cseréltem,az óra szerint jó az olajnyomás.de fent nem jelenik meg az olaj.Az összekötő cső ami a kompresszorhoz és az adagolóhoz megy szintén tiszta,de nem jelenik meg rajta az olaj.A papír olajszűrőnél egy műanyag központosító volt(most már fémre cserélve)de az összetört,amikor levettem a szűrőházat takarításnál,akkor láttam hogy keresztbe fordulva eldugította a szűrőházban az olaj útját.Most ott tartok hogy tisztának tűnik a rendszer,gondolok itt az szűrőházra,az összekötőcsőre,de fent a himbáknál nincs olaj.Hol lehet eldugulva a rendszer vagy mi lehet a probléma?Előre is köszönöm a segítségeteket.
Válasz #2060. hozzászólásra

Szinkrongyűrűt? Fortschritt zt 323-ba
az avataromon nem az enyém van, ami a képen van abban 6 hengeres ifa moci van. az enyém sima 4 hengeres. tavaly lett felújítva. minden ki lett cserélve. motorikusan meg erővel nincs is most propblémám, csak a váltó nem a legjobb.
Válasz #2063. hozzászólásra
IFA motoros a ZT .d ?
köszi a választ!
sajna amugy nekem is elég messze van.
Válasz #2061. hozzászólásra
Komplekt valtot nem lattam . szejelszedettet igen .5000 volt a sz.gyuru ,3000 a kapcsolo vila .mas nem kelett. kar hogy ojan messze van.szerintem realis ara van a vasnak.
milyen arai vannak a bontonak? nekem is nemsokara bele kell turnom a valtoba es jo lenne tudni mire szamitsak. komplett valto is volt ott?
elore is koszonom a valaszt.
Válasz #2059. hozzászólásra
ugy gondoltam hogy nem kel enyire szet szedni .de mar vissza fele rakom ,voltam SZecsenybe es vettem szinkron gyurut.
En mar szedttemszet valtot de en a difihazat kulon valasztottam a valtotol es aztan konnyeden minden kitudtam szedni belolle.
Válasz #2057. hozzászólásra



De lehetőleg ne hegesztővel ugorj neki
Válasz #2056. hozzászólásra
Hat tipp nem erkezik , neki megyek es lebontom a diferencial muvet(hatujat)megprobalom bontani a kupkerek felol.
Válasz #2055. hozzászólásra
Na ja ,meg meg ojat csinaltam mikor bontottam le a harangot hogy ;egettem ra 4 jukat hogy odaferjek a 4db. 24 es csavarhz ami belol van, a csokulcshoz 2 hoszabito kelett.
Válasz #2054. hozzászólásra



A masodik sor bol az elso szegmens amejk a tlt t hajtja konyen ki jott ,miutan ki vettem a zeger bisztosito gyurut egy gorbe zeger fogoval. a bordas tengej elore fele csapagyastol jott ki. A kovetkezo reszben ki bontotam a korona anyat meg hatul a hatramenet kapcsolasnal a nagy zegert , de itt megalt a tudomany .mostmar hogyan tovab.??
Válasz #2053. hozzászólásra
Sziasztok. Segitsegeteket kerem,mert elakadtam a 323 mas kapcsolo szekreny szereleseben. A felso fogaskerek sort kivettem.idajig ok. De a masodik sort aszt nem tudom hol kezdjem (az elejen)de hol?es hogyan .Alkatresz katalogusom van, de abol nem latom honet bomlik.segtsetek , es elore is koszonom.
Köszönöm az infot. Kezelési utmutatom nekem is van hozá de az nem irja le egyértelmüen. de azért kösz szépen.
Válasz #2051. hozzászólásra
Üdv!
Hátramenetet csak a terepfokozatokból (I.-II.) lehet kapcsolni úgy,hogy egy rúgó ellenébe magadfelé elhúzod a kart,és hátra kapcsolsz eggyet.
Országutiból (III.) nem tudsz hátramenetet kapcsolni.
Nekem van hozzá kezelési útmutatóm,és alkatrészkatalógusom is,ha gondolod eladó!
Halli
Segitséget szeretnék kérni töletek, most ujitunk egy zt323-mat, de nem nagyon találom a rükvercet.
Ha tudna valaki küldeni egy váltási rajzot, meg hogy, hogy kel álnia a váltó rudnak gyárilag, és hogy s mint kel R-be rakni azt nagyon megköszöném.
Elöre is kösz a válaszokat és a képeket.
Megtudnatok mondanihol lehet zt 323 mashoz alkatreszeket kapni?
Koszi!
Koszi a jotanacsokat holnap meg szetszedem es atnezem. Megegyszer koszi es jo ejt!!!
Válasz #2046. hozzászólásra
Megtanaltad a szelep vegeben a szurot akkora mint egy 6 os csavares nagyon suru.
Válasz #2046. hozzászólásra
Ha a kormany konyen es jol mukodik akkor a szivatyu jo.a kormanymubol az olj ebe a szelepbe megy ebol meg a kuplung rasegitore.meg a fekre..de ha egyszer ki bontotad es utana jo let akor biszti ott a baj lehet kosz van az olajba ,tobszor ki kel pucolni.
Mas baja nem lehet nemtudsz valami jo tanacsot ezenkivul?
Ha a szelepen nemlatszik semmi akkor milehet meg a gond?
Elore is koszonom!
Válasz #2042. hozzászólásra
Helo ,Kelene nekem egy kapcsolo gyuru mejk a 3-4 est kapcsolja.Ugynezki mint egy szinkron gyuru de ez acelbol van.
Válasz #2042. hozzászólásra
bontsd ki ismet.
Válasz #2042. hozzászólásra
A szeleppel lehet valamigond?
Delutan azt mar megprobaltam de nemvolt benne semmi.Aztan megint osszeragtam es tokeletesen mukodott meg nagyon is konnyen ment kimentem szantani es egy ora mulva szinte megint olyan kemenyvolt mint elotte! Nagyonszepen koszonom a valaszt!
De milehet meg vele?
Koszi!!!
Válasz #2039. hozzászólásra
Ennekem be volt dugulva egy pici szuro ami a nyomashatarolo szelepben van. az egesz kutyu a fek berendezes alat van 3 cso csatlakozik ra . 41 es kulcsal le csvarod a veget es ha szetbirod szedni akkor kimosod ha nem levegovel jol kifujod.
Sziasztok!Lenne egy kerdesem:a zt 323 mas traktoromnak megkemenyedett a kuplungpedalja esetleg tudnatok tanacsot adni hogy mi lehet vele mitkene megnezzek rajta vagy mi lehet a gond? Elore is koszonom!
Válasz #2033. hozzászólásra
Érdekelne hogy csináltátok meg a kuplung mechanikus átalakítását Tennél fel róla képet
Válasz #2034. hozzászólásra


Köszi!
hát 4 fejes heger ekét húz olyan 8 km/h-s sebességgel! annyit még nem szántottunk vele hogy ekével megnézzük a fogyasztást,de pótkocsival meg tárcsával kevesebbet eszik mint az ifa motor és sokkal hatékonyabb!!
Válasz #2033. hozzászólásra

Köszi a választ! Menetteljesítményről(pl ekével), fogyasztásról mit tapasztaltatok?
Not bad Viktor...:D Jó féle gépezet...:D
814-es merci teherautóból származik a motor 140 le-s! az akkumulátorok az első képen látszik át kerültek bal oldalra egymás mellé! a tank jobb oldalt van az utolsó képen látszik azt csináltattuk 200 L fér bele a levegőszűrő pedig az új motor levegő beömlője miatt került hátra! ezen kívül még a levegő szűrő mellett látható az a kis olaj tartály az a kormány végett került oda mert a teherautóba a szivattyú fölött van a hidraulika olaj itt meg a gép alatt és nem bírta felszívni így külön rendszerre kötöttük azóta megy! a féken alakitottunk még tettünk rá egy ifa rásegitőt az is látszik a képeken! kuplung mechanikus nincs köze a levegőhöz! asszem ennyi!
Válasz #2031. hozzászólásra
Kicsit bővebben lehetne?
Tehát: Miből származik a motor? Hány Le-s? Tank? Akku hová került? A légszűrőház miért került hátra? Egyéb átalakítás mi van rajta még? Köszi a választ!
Merci motoros zt323!




Merci motoros zt323!
Válasz #2028. hozzászólásra
Én ezt használtam: http://www.mol.hu/hu/vallalati_ugyfeleknek/termekek/kenoanyag_es_autoapolas/kozlekedesi_kenoanyagok/mezogazdasagi_kenoanyagok/mol_farm_jd_traktor_hidraulika-_es_hajtomuolaj/
Üdv!
Segítséget szeretnék kérni hogy a ZT 323- traktorba milyen típusú váltóolajat használjak!
A választ előre is köszönöm !
Válasz #2025. hozzászólásra
Üdv! Javasolnám, hogy először a kivezérelt nyomást kellene megmérni, és azt követően lehet esetleg a nyomást állítgatni...
Válasz #2024. hozzászólásra
Üdv,
SZ-T-Agro javít zt-ket, meg Szécsényben van ZT bontó.
Tisztelt Fórumtársak!
Vettem egy zt 323A-t
Akasztanék fel vontatott nyitható tárcsát és nem bírja megemelni a mankókerekekre. Próba képen egy mtz80 simán megemelte. Tudja-e valaki hol lehet állítani a kihelyezett hidraulika nyomásán? A válaszokat előre is köszönöm! Tisztelettel Gáfrik András
Sziasztok!
323-as traktort akar a haver javíttatni,van-e vki aki ezeket felújítja,esetleg van felújítva és beszámít rosszabb állapotút, stb!