Gázolaj árak 653 Ft Benzin árak 643 Ft EUR 394.48 Ft USD 370.23 Ft CHF 406.01 Ft GBP 461.04 Ft

Fórum

Becenév: Bebe_3099
Csatlakozott: 2008-02-16 18:53:53
Utolsó belépés: 2023-12-01 10:10:45
Fórum hozzászólás: 128

Fórumhozzászólásai

Sziasztok!
Használ valaki NAS napraforgó adaptert E-516-os vagy E-517-es kombájnon?


Üdv. Mindenkinek!

Keresek Nas 676 adapterre kapcsolókeretet Fortschritt E-516-517-es kombájnra.
Előre is köszönöm az infókat és a segítséget!

Üdv. Urak!
E-516/ E-517-hez van-e eladó Mezőgépes szecskázója valakinek kompletten, hajtáslánccal, konzolokkal, burkolatokkal?
Köszönöm a válaszokat!

Előzmény: gabcsie512 #1994 hozzászólása


Aktuális még a kérdés?
Nekem is hasonló, 12 sorosból átalakított vetőgépem van.
A bal oldali hat tagból kialakítva, igaz elég kendács munkát végeztek, akik "átfaragták", most próbálom rendbehozni a gépet.
A gyári hatsorosnál jobb oldali vetőkocsi mellett, jobb oldalon van az áttétel módosításának lehetősége, a "váltója"...

Előzmény: endypapa_20120 #3297 hozzászólása



Köszönöm a választ!

Üdvözlök mindenkit!

Segítséget/tanácsot szeretnék kérni.
Az spc vetőgépeknél a kopott vákuumházat eldobjátok vagy van lehetőség felszabályozni, pl. marógépen vagy síkköszörűn, hogy a vetőtárcsák megfelelően feküdjenek fel?
Előre is köszönöm a válaszokat!

Előzmény: Sanyee #1988 hozzászólása



Üdv!
Ez szerintem a granulátum szóró adagoló kereke.

Üdv. Urak!

KCR 3000 főmunkahenger szétszereléséhez kérnék tanácsot.
Egy zéger gyűrű van rajta, nem menetes. A szártömítést kellene kicserélni, mert ömlik az olaj. Ezt a kivitelt hogyan lehetne roncsolásmentesen szétszerelni? Szemmel látható módon össze van rohadva, egy hete locsolom rá a csavarlazítót, petróleumot, de nem adja meg magát...
A segítő hozzászólásokat előre is köszönöm!

Üdvözletem Mindenkinek!

IH CYCLO 800-hoz keresek granulátum szóró tartályokat kompletten, a felfogató lemezekkel együtt.
Előre is köszönöm a segítséget!

Üdv!

Fortschritt ZT-323-as, jó állapotú traktort keresek megvételre. Szóba jöhet átalakított változat is. Előny, ha van érvényes műszakivizsgája. A gép- és árajánlatokat előre is köszönöm!

Válasz GREVEN #2404 h


Üdv!

A szalmarázó ládák milyen állapotúak, mennyiért adnád,a ferdefelhordónak(torok)mennyi lenne az ára? Helyileg hol van?
Köszi előre is a választ!

Üdv. Mindenkinek!

Olvastam, hallottam valahol, hogy a Fortschritt E-517-es rostaszekrényének vannak gyenge pontjai és az enyémen is látom a gányolást. Ki hogyan erősítette meg, alakította át úgy, hogy a rugalmasságát megtartotta és jelentősen nem is növelte a tehetetlen tömeget a javítás során? Kérhetnék róla leírást, fotókat?
Köszi előre is a segítséget!

Sziasztok!

A Kom-Belt kft által gyártott láncokat, lamellás rostáit használja valaki? Milyen minőségűek, mennyire tartósak?

Előzmény: ..MZ/X.. #2362 hozzászólása



Nincs mit! Megfelelő lesz a rendszámigényléshez? Ennek a rendszámigénylésnek a menetéről (kinek van rá lehetősége, hol kell kezdeményezni, milyen doksik szükségesek hozzá, mennyibe kerül, mennyi ideig érvényes, stb...) tudnál írni?
Így Gepi is hozzáfér a doksikhoz... igaz nem a legjobb minőségű, de ennek ellenére már így is jó segítség lehet. Időközben lett magyar nyelvű kezelési könyvem, abból küldtem az első oldalakat, ha lesz időm, akkor ezt a kezelésit beszkennelem és felteszem ide.

Előzmény: Gepi #2358 hozzászólása


Üdv!
Adsz egy e-mail címet, akkor igen, oda tudom továbbítani a doksikat. Nem a legtökéletesebb minőségű, de hasznélható.

Előzmény: Gepi #2354 hozzászólása



A fb oldalukra E-514-esé van feltöltve, elvileg van nekik517-esé is néhány példány papír alapon, legalábbis, ezt írta válaszban, amikor tavaly érdeklődtem, de abból nekem nem jutott... viszont egy kolléga volt szíves és e-mailben átküldte az 517-es gépkönyvet.

Előzmény: ..MZ/X.. #2350 hozzászólása



Elvileg van. Küldesz elérhetőséget?

Előzmény: Istvánxxx #2346 hozzászólása



Amúgy köszönöm a lehetőséget!

Előzmény: Istvánxxx #2346 hozzászólása



Nem, mégha 517-es lenne, így sok mindene menne a kukába, bár a héten már láttam 517-be csomagolt 516-ost.

Előzmény: ND #2343 hozzászólása



Ráéreztél basszus! Lottóz!!! :P

Üdv!
Szép napot mindenkinek!

E-517-hez keresek jó állapotú használt esetleg új alkatrészeket...
Rázóasztalt, rostaszekrényt, csigaházat, komplett ferdefelhordót, ferdefelhordó láncokat,léceket, kukoricához és gabonához is magfelhordó láncot, kalászvisszahordó, láncot,szelelőventillátor tengelyét, erre variátortárcsákat, szalmarázó ládákat, kukorica dobkosarat, fülke tetőt, fülke belső menyezeti burkolatokat, a jobb oldali hátsó, felső variátort, szíjtárcsákat,szíjfeszítő görgőket ventillátor "fordítót" elektromosat, ehhez elektronikát vagy a 516-osé is érdekelhet.
Keresek még gabona asztalhoz bal oldali burkolatokat, jobb-bal oldali sorválasztó toldatokat is keresek,továbbá 5,8 m-es asztalhoz kaszát esetleg kaszasínt.
Keresek komplett Claas szecskázót és még sok minden apróságot.
Keresek tartalékn V8-as IFA jó állapotú, indítható motort vagy esetleg V6-os Merci motor is érdekel...
Keresek még Oros 6013 SA adapterhez komplett zúzót hátsó vagy komplett zúzós adapter is érdekel, ehhez esetleg napraforgó szerelék. Esetleg NAS napraforgó adapter, lehetőség szerint zúzós érdekel.
Első felnit is keresek, erre esetleg jó állapotú gumiabroncsot, kerék szélesítő közdarabot, hátsó tengelyre keresek T-088 trágyaszóró felniket, 16.00 r20-as jó állapotú gumiabroncsok is érdekelnek.
Ha valaki épített be külön fordulatszám érzékelőt, leírná, hogy milyen típusút sikerült beszerezni és honnan?
Segítséget, ajánlatokat előre is köszönöm!

Üdv. Mindenkinek!

A szalma szecskázóval/zúzóval kapcsolatban lenne néhány kérdésem.
Hány fajta zúzóval szerelték a E-516/E-517-es kombájnokat? Tudnátok a különböző kialakítású/megoldású szecskázókról fotókat feltenni? Ezek közül melyik dolgozik a legjobban, gondolok itt az aprításra és a zúzalék kombájn mögötti elterítésére, melyik zúzó a legjobb? Ki melyikre esküszik?
Mennyit kell percenként forognia, hogy hatékony munkát végezzen? Egy szíjon nem csúszik meg?

Még egy-két kérdésem lenne... Oros 6013 SA kukorica asztalhoz van valakinek eladó zúzója?
Ehhez az asztalhoz napraforgó betéteket hol célszerű beszerezni vagy célszerűbb inkább egy napraforgó adaptert beszerezni?

Köszönöm előre is a válaszokat!
Szép napot!

Előzmény: bbbb7 #4079 hozzászólása



Üdv! Jó a 323-as kuplungharang a 303-ra is.

Üdv Urak!

Azt szeretném megkérdezni, hogy E-517-es rázóasztalhoz lehet javítóelemeket(bordákat) vásárolni vagy házilag kell lehajtanom? A másik kérdés, hogy a szalmarázóhoz kapható-e ilyen javítóelem, mintha Sebi valamelyik hozzászólásában vagy videójában olvastam/ hallottam volna erre vonatkozó utalást...
Végül még egy kérdésem lenne, hogy a tömítő gumilapokat ki milyen minőségű gumilemezekből szokta legyártani?
Majdnem elfelejtettem... Hol célszerű (esetleg hol gyártanak az országban) ferdefelhordóba láncokat vásárolni, ami tartós és jó minőségű? Ugyan ez a kérdésem a magfelhordó láncra vonatkozóan is.
Köszönöm előre az építő, segítő válaszokat!

Előzmény: orgona #4071 hozzászólása



Üdv!Próbáld meg... a 4064-es hozzászólás szerint állítsd be a kuplungot...

Előzmény: sebi01 #2317 hozzászólása



Köszönöm az infót!
Még lenne kérdésem, eddig vízzel volt feltőltve a v8-as hűtőrendszere, most fagyállózom, van valami speciális dolog, amire figyelnem kell, hogy ne szorulhasson meg levegő a víztérben? Jól tudom, hogy hetven literes a hűtőrendszere?

Szép estét!

Segítséget kérnék... Hol keressem a hibát(több gépen is tapasztaltam ezt a jelenséget), egyáltalán hibára utalhat ez a jelenség, E-517-en a kormányt forgatva, kanyarodáskor ropog valami a fülke alól, először azt gondoltam, hogy a hajtásokból jön ez a hang, de szerintem a kormány hidraulika köre generálja ezt a ropogó hangot. Talán egy szelep lehet?

Előzmény: ZT-alkatrészkereskedő #4066 hozzászólása



Köszönöm!

Előzmény: sebi01 #2296 hozzászólása


Üdvözlöm!
Aktuálisabb sosem volt, rengeteg kérdésem lenne, de most a legfontosabb számomra, hogy átalakítsam a rostaszekrény meghajtás szilentes felfüggesztését perselyesre. Ebben szívesen fogadok tanácsot, iránymutatást, most még bontás előtt állok. Majd mérnem is kell, mert a jobb oldali felfüggesztés hegesztve volt, nagyon kíváncsi vagyok rá, hogy sikerült-e nekik a helyes pozícióba visszahegeszteni...
Segítségét előre is köszönöm!

Előzmény: ZT-alkatrészkereskedő #4063 hozzászólása


Üdvözlöm!
Megkérdezhetem, hogy ZT-323-hoz komplett, új hidraulika vezérmű, új hidraulika szivattyú és komplett, új kuplungszerkezet beszerezhető, ha igen mennyi az áruk?
Ha nem publikusak az információk, akkor e-mailben kérem szépen az ajánlatot!
Előre is köszönöm a válaszát!

Előzmény: janika123 #4060 hozzászólása



Néhány adat a ZT kuplung javításához, beállításához:

Első kép:
a szerkezet és a kiemelő villa távolsága:
H= 30+-0,2 mm

a kiemelő villa-kinyomócsapágy távolsága:
K= 5+0,2 mm

Második kép:
a második nyomólapot működtető nyolcas csavar feje és a nyomólap közötti távolság: I=0,5+0,3 mm

Harmadik kép:
a rugók méretei terheletlen és terhelt állapotban.

ZT kuplung H és K értéke: 30+-0,2 mmZT kuplung I értéke: 0,5+0,3 mmZT kuplung rugó méretek

Előzmény: janika123 #4060 hozzászólása



Nem, nem egyezik meg, a ZT kuplungja teljesen más méretű és más szerkezeti kialakítású.

Előzmény: Matyi50 #2302 hozzászólása



igen,IFA motoros. Rába motorral szerelt gépet egyet találtam, de az inkább az ócskavas telepre lett volna való, mint azzal munkát végezni, több purhab volt benne, mint vas.

Előzmény: sebi01 #2296 hozzászólása



Köszönöm!

Élni fogok a lehetőséggel, van mit tanulnom még a technikával kapcsolatban!

Urak!

Köszönöm a hozzászólásokat!
Építő, segítő, jószándékú tanácsokat továbbra is szívesen fogadom, mint egy zöldfülűnek, nekem is tudtok újat mondani a témában.
Donorgép már ki van nézve, évek óta a gaz növi egy idős gazdánál, bozótirtással kell majd kezdeni, ha elszállításra kerül, de az már a jövő évi tervekben kapott helyet...
Egy a lényeg, a gép megvan, dolgozott az idén is és egy 160 km-es etapot már jól teljesített a hazaúton, volt benne emelkedő, felüljáró is, a hajtások jól vizsgáztak eddig, 21 km/h volt a max. sebessége. Megállással együtt 11 óra alatt haza értünk. Természetesen látok némi hiányosságot is, amit nyári szezonkezdetig orvosolni kell. Mivel a JD, Claas 105-106, stb. kategória gépei ebben az árkategóriában lepukkantak és drágák is az én zsebemhez viszonyítva, így esett a választás az E-517-es kombájnra, tudva a rizikófaktorokról is. Mivel nem esek pánikba, ha némi műszaki hiba előáll és szeretem a kihívásokat is, így úgy gondolom nem lesz gond, csak pénz legyen... Biztosan lesz egy-két nehéz pillanat is, DE melyik géppel nem lenne?
Azzal kezdem, hogy kiborítom a belsejét, átnézek minden csapágyat, tengelyt, szíjtárcsát. Itt olvastam(talán Sebi írta)hogy nem feltétlenül cseréltek dobkosarat kukorica és gabona között, és talán a ferdefelhordóban a láncokat(léceket sem) cserélik ki néhányan... naa vannak ilyen kérdéses dolgok, amik még tisztázásra várnak.
eddig a legnagyobb gondot a nem működő érzékelők, visszajelzők jelentik.
A szilenteket Sebi iránymutatásán felbuzdulva át akarom alakítani, bár még át kell látnom előtte a rostaszekrénynél, hogy ki-kivel van. Itt azt tapasztaltam, hogy van egy pont, ahol nehezebben lendül át a holtponton, ezt leszámítva egyébként könnyen mozog, de az is látszik, hogy a szilentekben van némi feszülés, a csapok nem igazán párhuzamosak, de ez a felfüggesztésnél lehet hogy orvosolható egy kis odafigyeléssel, amikor a vázhoz rögzítem a csavarokkal. Azt már tudom, hogy a ventillátor fordítója nem működik, nem is működhet, mert a vezetékek le vannak vágva róla... itt még eldöntendő, hogy az elektromos lesz megjavítva vagy mechanikusra lesz cserélve. A kaszahajtást beállítom, mivel látszik rajta, hogy nem állt a helyzet magaslatán az előző tulaj ezen a téren. A kukorica asztal (OROS 6013SA - sajnos a zúzó nincs rajta)harminc éves létére kifejezetten jó állapotú. Egyébként úgy működik, mint egy 30 éves gép működhet, bármikor bármi tönkremehet, néhány évnek el kell telni, mire azt mondhatom, hogy majdnem tökéletesen működik.

Előzmény: Bebe_3099 #2285 hozzászólása



Üdv. Mindenkinek!

Javítási, átalakítási infót, tanácsot szeretnék kérni E-517-es kombájnnal kapcsolatban. Mik a gyenge pontjai, mire kell kiemelten odafigyelni? Minden infót, tanácsot szívesen fogadok!

Üdvözletem minden fórumozónak!

ZT-323-as traktorhoz keresek javítási, szerelési utasítást. Kezelési utasításom már van. Segítséget előre is köszönöm!

Előzmény: Gomgom #4042 hozzászólása



Ha aktuális még a kérdés... a fb-on MDW/Fortschritt kombájn és traktor tulajdonosok oldala nevezetű csoporba tettem fel képeket kipufogó oldalra kirakásáról.

Üdv. mindenkinek!

Kombájnt szeretnék vásárolni. Ezen "fáradozom" immár negyedik hónapja. Rengeteg (E514, E524, E516B, E517, Claas 106) gépet néztem már ez idő alatt, de az ideális összeállítás még nem volt közöttük, kivéve egy 517-est, de azt a megállapodásunk ellenére eladták másnak, uh. folyamatosan keresgélek.
Segítséget kérnék itt a fórumon is a hatékonyabb keresés érdekében. Nevezetesen, ha van itt valakinek- vagy az ismeretségi körében eladó jó állapotú Fortschritt E517-es esetleg E516B kombájn, az kérem jelezze számomra! Elsősorban olyan gépet szeretnék találni, amihez a gabona betakarításhoz szükséges szerelékeken felül van a gépen szalma szecskázó, napraforgó és kukorica átszerelő készlet és adapter(ek) is, ami nem lenne rossz, ha zúzná is a szárat, de ezek nem kőbe vésett feltételek, bármilyen megoldás érdekelhet.
Előre is köszönök minden értékes hozzászólást, infót, segítséget!

Előzmény: chaki18 #3786 hozzászólása



Üdv! Ezek szerintem nem relék, hanem 4 db (elektropneumatikus szelep) mágnesszelep, csak a relé fém fedele lett az elektromos csatlakozókra "rámókolva"... Ezek a fülke alatt, bal oldalon a bal oldali hátsókerék mellett vannak rögzítve a vázra.

Előzmény: Anicska #178 hozzászólása



Üdv!

A magkifolyó nyelveket be kell állítani, a kopottakat cserélni(nagyon nem egyszerű feladat, ez inkább téli meló...), a magszóró kerekeken ellenőrizni a fogak meglétét, súbereket beállítani, ha ez mind ok, akkor nagy valószínűséggel közel azonos mennyiség fog fogyni mindkét tartályfélből.

Üdv, Fórumtársak!

ZT-323-hoz keresek komplett első kardántengelyt védőburkolattal együtt.

Esetleg szóba jöhet magában csak a kardánvédő burkolat is.

Szintén megfelel külön kardánkarima is, ha van valakinél fölösleges - ezt szintén az első kardántengelyhez keresem.

Ha valakinek lenne fölösleges jelezze legyen szíves!
Elöre is köszönöm!

Előzmény: Claaastra #3697 hozzászólása


Igen, ez a verzió is a lehetőségek között van, DE mielőtt belevágok gondoltam, hogy megkérdezem a fórumon is, hátha valaki már szembesült az általam felvetett problémával és megoldást is talált rá.
A gyári (dundi) felni meg alapból adott, bár a kolléga "nem terepes" felniről írt.
Egyébként a 323-as gyári "ballonos" első kerekét kifordítva használtam, a hátsó felnikhez pedig betettem a duplakerékhez használt közbetétet, így befért a sorközbe, de sokat taposott a forgóban.

Előzmény: Berente Antal #3695 hozzászólása


Köszönöm a választ, de melyik nem terepesre gondol(sz)? Az IFA nem terepes felnije vagy a ZT 300-as felnije? Az IFA nem terepes felnije esetében a gumiabroncs külső síkja még kintebb van a kerékagy felfekvő felületének síkjához viszonyítva, mint a terepes felni esetében, igaz szinte elenyésző a különbség, tehát az sem jó. A ZT 300-as felnije pedig hat furatos, ellenben a ha igaz a 303-as és a 323-as felni nyolc furatos úgy, mint az W-50-es IFA felnije... Esetleg a ZT 303-as vagy a Prága felni lehetne jó, csak a környékünkön nincs ilyen, vagyis nem tudok róla, hogy megnézhetném.

Lenne egy másik kérdésem is: ZT-323 traktorral sorközműveléshez milyen felnit javasoltok az első hídra? Most a terepes ifa 9.00-20 felnije van erre a célra, de még az is túl közel megy a sorokhoz...

Üdv.fórumtársak!

Segítséget szeretnék kérni, mivel a ZT-323 traktoromra fronthidraulikát és homlokrakodót tervezek felépíteni.
Kérdésem az lenne, hogy, aki már épített/szerelt fel ilyen szerkezetet ZT traktorra, az hogyan csatlakoztatta az alvázhoz a tartó konzolokat? Alkalmazott kitámasztást, megfúrta az alvázat, amibe behegesztette a csavarozási/felerősítési pontokat vagy csak felhegesztett egy megfelelő vastagságú kazánlemezt, amelyben elhelyzte a szükséges furatokat? Esetleg képet vagy rajzot tudnátok-e feltenni a felépítésről?

Előzmény: mtz zoli #3261 hozzászólása



Üdv.

Nyolc éves kora óta, 1996 óta használjuk/használom, vannak hibái, mint minden technikának, de egy műszaki érzékkel és precizitással rendelkező embernél tökéletes erőgép lehet. Annak tudatában kell lenni, hogy a rendszerváltással kb egyidősek a legfiatalabb ZT traktorok is. Ebből kifolyólag egy-egy javítás alkalmával célszerű kisebb átalakításokat eszközölni a gépen. Permetezéstől a vetésen át a szántásig mindenre használom. Nálam ez az univerzális traktor.

Előzmény: #2721 hozzászólása



Parancsolj:

ZT-320/323 elektromos kapcsolási rajzZT-320/323 el. kapcs. rajz magyarázat

Üdv. Musits!

ha még aktuális...

ZT 300 - 323 KATALÓGUS ITT ELÉRHETŐ:
www.ost-technik.com

A következő feliratra kattintva:
(Download Ersatzteilkatalog ZT 323 303 4.7 MB)
pdf formátumban tölthető le (német)...

Üdv:Bebe

Válasz #13549 hozzászól

Üdv!

A váltó jobb oldalán elöl van az olaj betöltő nyílás, ami egyben a nívó szerepét is betölti... a kuplungház alján a sasszeg csak azért van benne, hogy a furat ne tömődjön el olajsárral, porral, ha csöpög az olaj, minimális mennyiségnél nincs túl nagy gond, hiszen az orosz csoda kevés kivétellel ilyen... a szivattyú hajtőmű házából(felénk: darázsderék) engedhet át a szimering némi olajat, esetleg a főtengely szimering is kopás miatt átengedhet, köv. kuplungozásnál szimering csere megoldja... szerintem.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Hirdetés
Hogyan változtatta meg a digitális átállás a gazdálkodást az Aranykalász Kft.-nél? +VIDEÓ
Sajtóközlemény
Az innováció élvonalába kerültek speciális mikrobiológiai talajoltó készítményeikkel
Az innováció élvonalába kerültek speciális mikrobiológiai talajoltó készítményeikkel
2024-ben az Agrova Kft. nyerte el „A Magyar Növénytermesztésért Termék...
Sampo Comia V8 kombájn
Sampo Comia V8 kombájn

138.000 EUR

Rozs szalma
Rozs szalma

5.000 Ft

Mtz 82 turbós motorral
Mtz 82 turbós motorral

3.700.000 Ft

Kecske
Kecske

13.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]