Bebe_3099 adatlapja

Becenév:Bebe_3099

Csatlakozott:2008-02-16 18:53:53

Utolsó belépés:2019-08-26 01:27:01

Fórum hozzászólás:93

Fórumhozzászólásai

  • Ugrás a témához » Bebe_3099 | 2019-11-10 22:46:50

    Válasz Bebe_3099 #2285. hozzászólására

    Üdv. Mindenkinek!

    Javítási, átalakítási infót, tanácsot szeretnék kérni E-517-es kombájnnal kapcsolatban. Mik a gyenge pontjai, mire kell kiemelten odafigyelni? Minden infót, tanácsot szívesen fogadok!

  • Ugrás a témához » Bebe_3099 | 2019-11-04 10:06:43

    Üdvözletem minden fórumozónak!

    ZT-323-as traktorhoz keresek javítási, szerelési utasítást. Kezelési utasításom már van. Segítséget előre is köszönöm!

  • Ugrás a témához » Bebe_3099 | 2019-10-28 19:45:54

    Válasz Gomgom #4042. hozzászólására

    Ha aktuális még a kérdés... a fb-on MDW/Fortschritt kombájn és traktor tulajdonosok oldala nevezetű csoporba tettem fel képeket kipufogó oldalra kirakásáról.

  • Ugrás a témához » Bebe_3099 | 2019-10-06 00:40:08

    Üdv. mindenkinek!

    Kombájnt szeretnék vásárolni. Ezen "fáradozom" immár negyedik hónapja. Rengeteg (E514, E524, E516B, E517, Claas 106) gépet néztem már ez idő alatt, de az ideális összeállítás még nem volt közöttük, kivéve egy 517-est, de azt a megállapodásunk ellenére eladták másnak, uh. folyamatosan keresgélek.
    Segítséget kérnék itt a fórumon is a hatékonyabb keresés érdekében. Nevezetesen, ha van itt valakinek- vagy az ismeretségi körében eladó jó állapotú Fortschritt E517-es esetleg E516B kombájn, az kérem jelezze számomra! Elsősorban olyan gépet szeretnék találni, amihez a gabona betakarításhoz szükséges szerelékeken felül van a gépen szalma szecskázó, napraforgó és kukorica átszerelő készlet és adapter(ek) is, ami nem lenne rossz, ha zúzná is a szárat, de ezek nem kőbe vésett feltételek, bármilyen megoldás érdekelhet.
    Előre is köszönök minden értékes hozzászólást, infót, segítséget!

  • Ugrás a témához » Bebe_3099 | 2017-11-17 01:00:54

    Válasz chaki18 #3786. hozzászólására

    Üdv! Ezek szerintem nem relék, hanem 4 db (elektropneumatikus szelep) mágnesszelep, csak a relé fém fedele lett az elektromos csatlakozókra "rámókolva"... Ezek a fülke alatt, bal oldalon a bal oldali hátsókerék mellett vannak rögzítve a vázra.

  • Ugrás a témához » Bebe_3099 | 2017-10-27 00:33:35

    Válasz Anicska #178. hozzászólására

    Üdv!

    A magkifolyó nyelveket be kell állítani, a kopottakat cserélni(nagyon nem egyszerű feladat, ez inkább téli meló...), a magszóró kerekeken ellenőrizni a fogak meglétét, súbereket beállítani, ha ez mind ok, akkor nagy valószínűséggel közel azonos mennyiség fog fogyni mindkét tartályfélből.

  • Ugrás a témához » Bebe_3099 | 2017-05-03 09:56:53

    Üdv, Fórumtársak!

    ZT-323-hoz keresek komplett első kardántengelyt védőburkolattal együtt.

    Esetleg szóba jöhet magában csak a kardánvédő burkolat is.

    Szintén megfelel külön kardánkarima is, ha van valakinél fölösleges - ezt szintén az első kardántengelyhez keresem.

    Ha valakinek lenne fölösleges jelezze legyen szíves!
    Elöre is köszönöm!

  • Ugrás a témához » Bebe_3099 | 2017-02-16 23:51:19

    Válasz Claaastra #3697. hozzászólására
    Igen, ez a verzió is a lehetőségek között van, DE mielőtt belevágok gondoltam, hogy megkérdezem a fórumon is, hátha valaki már szembesült az általam felvetett problémával és megoldást is talált rá.
    A gyári (dundi) felni meg alapból adott, bár a kolléga "nem terepes" felniről írt.
    Egyébként a 323-as gyári "ballonos" első kerekét kifordítva használtam, a hátsó felnikhez pedig betettem a duplakerékhez használt közbetétet, így befért a sorközbe, de sokat taposott a forgóban.

  • Ugrás a témához » Bebe_3099 | 2017-02-16 18:47:42

    Válasz Berente Antal #3695. hozzászólására
    Köszönöm a választ, de melyik nem terepesre gondol(sz)? Az IFA nem terepes felnije vagy a ZT 300-as felnije? Az IFA nem terepes felnije esetében a gumiabroncs külső síkja még kintebb van a kerékagy felfekvő felületének síkjához viszonyítva, mint a terepes felni esetében, igaz szinte elenyésző a különbség, tehát az sem jó. A ZT 300-as felnije pedig hat furatos, ellenben a ha igaz a 303-as és a 323-as felni nyolc furatos úgy, mint az W-50-es IFA felnije... Esetleg a ZT 303-as vagy a Prága felni lehetne jó, csak a környékünkön nincs ilyen, vagyis nem tudok róla, hogy megnézhetném.

  • Ugrás a témához » Bebe_3099 | 2017-02-16 07:24:01

    Lenne egy másik kérdésem is: ZT-323 traktorral sorközműveléshez milyen felnit javasoltok az első hídra? Most a terepes ifa 9.00-20 felnije van erre a célra, de még az is túl közel megy a sorokhoz...

  • Ugrás a témához » Bebe_3099 | 2017-02-16 07:19:52

    Üdv.fórumtársak!

    Segítséget szeretnék kérni, mivel a ZT-323 traktoromra fronthidraulikát és homlokrakodót tervezek felépíteni.
    Kérdésem az lenne, hogy, aki már épített/szerelt fel ilyen szerkezetet ZT traktorra, az hogyan csatlakoztatta az alvázhoz a tartó konzolokat? Alkalmazott kitámasztást, megfúrta az alvázat, amibe behegesztette a csavarozási/felerősítési pontokat vagy csak felhegesztett egy megfelelő vastagságú kazánlemezt, amelyben elhelyzte a szükséges furatokat? Esetleg képet vagy rajzot tudnátok-e feltenni a felépítésről?

  • Ugrás a témához » Bebe_3099 | 2016-02-18 10:54:29

    Válasz mtz zoli #3261. hozzászólására

    Üdv.

    Nyolc éves kora óta, 1996 óta használjuk/használom, vannak hibái, mint minden technikának, de egy műszaki érzékkel és precizitással rendelkező embernél tökéletes erőgép lehet. Annak tudatában kell lenni, hogy a rendszerváltással kb egyidősek a legfiatalabb ZT traktorok is. Ebből kifolyólag egy-egy javítás alkalmával célszerű kisebb átalakításokat eszközölni a gépen. Permetezéstől a vetésen át a szántásig mindenre használom. Nálam ez az univerzális traktor.

  • Ugrás a témához » Bebe_3099 | 2015-01-15 10:42:49

  • Ugrás a témához » Bebe | 2014-06-16 08:25:43

    Üdv. Musits!

    ha még aktuális...

    ZT 300 - 323 KATALÓGUS ITT ELÉRHETŐ:
    www.ost-technik.com

    A következő feliratra kattintva:
    (Download Ersatzteilkatalog ZT 323 303 4.7 MB)
    pdf formátumban tölthető le (német)...

    Üdv:Bebe

  • Ugrás a témához » Bebe | 2013-04-22 23:15:08

    Válasz #13549 hozzászól

    Üdv!

    A váltó jobb oldalán elöl van az olaj betöltő nyílás, ami egyben a nívó szerepét is betölti... a kuplungház alján a sasszeg csak azért van benne, hogy a furat ne tömődjön el olajsárral, porral, ha csöpög az olaj, minimális mennyiségnél nincs túl nagy gond, hiszen az orosz csoda kevés kivétellel ilyen... a szivattyú hajtőmű házából(felénk: darázsderék) engedhet át a szimering némi olajat, esetleg a főtengely szimering is kopás miatt átengedhet, köv. kuplungozásnál szimering csere megoldja... szerintem.

  • Ugrás a témához » Bebe | 2012-10-12 08:47:07

    Válasz #120. hozzászólásra

    Üdv Pici!


    Szolnokon vagy Jászapátiban indul az Ökogazda képzés? Méregraktáros - Növényvédős képzés indul a környéken?

    Az e-mail címem: bbaranyibela@freemail.hu

    Az infót előre is köszönöm!

  • Ugrás a témához » Bebe | 2012-10-08 21:54:44

    Válasz #115. hozzászólásra

    Üdv!

    Hol és mikor indul? Aktuális még? Mennyi a képzés költsége? Mit ad?

    Előre is köszönöm a választ!

  • Ugrás a témához » Bebe | 2012-09-30 21:19:41

    Válasz #2025. hozzászólásra

    Üdv! Javasolnám, hogy először a kivezérelt nyomást kellene megmérni, és azt követően lehet esetleg a nyomást állítgatni...

  • Ugrás a témához » Bebe | 2012-09-20 07:41:07

    Végre itt is esik... tegnap az előjelzés szerinti 3 mm helyett 16 mm jött le, eddig 35 mm, remélem estig bőven negyven fölé megyünk!

  • Ugrás a témához » Bebe | 2012-09-11 22:07:41

    Válasz #16632. hozzászólásra
    Ez általános probléma lehet a francia kapcsolókkal, mert nekem + a Dacia világításkapcsolója (biztonság kedvéért azt is reléztem) adta meg magát, amióta kicseréltem bírja.

    Végül is a lámpák mellet elhelyezett relékkel a legegyszerűbb a probléma megoldása, de én mivel több vezetéket is cserélnem kellett én a fülkébe a műszerfal alá raktam be a reléket és húztam be plusz áramszálat az akutól. Az áramszálnak meg az akkumulátor mellé raktam be egy biztosítéktáblát, ami biztonsági szempontból előnyös, de mivel nem igazán kültéri kivitel, így a por nagyon támadja...de majd télen keresek valami jobb, víz- és porálló megoldást a biztosítékokra...

  • Ugrás a témához » Bebe | 2012-09-11 21:50:12

    Válasz #16619. hozzászólásra

    Üdv!

    Nekem is volt hasonló gondom a fergán, de "lereléztem" és megszűnt a világításkapcsoló probléma... egy relé mégis csak olcsóbb, ha cserélni kell.

  • Ugrás a témához » Bebe | 2012-09-10 08:06:52

    Válasz #528. hozzászólásra

    Igen, a hirdetés alapján úgy vélem én is, hogy eladásra készült, de gondoltam azért kipróbálta és van valamiféle "üzemeltetési" tapasztalata a gépről. Az olyan emberkék részére, akik nem engedhetik meg maguknak(pl.:Én), hogy új, gyári gépet vegyenek, hanem maguk építenek/gyártanak az elképzelésükhöz legközelebb álló technikát...

  • Ugrás a témához » Bebe | 2012-09-10 06:54:38

  • Ugrás a témához » Bebe | 2012-09-10 06:53:26

    Válasz #515. hozzászólásra

    Üdv!

    Este akartam kérdezni, de írás közben elszállt a gépem... szóval a képek alapján jónak tűnik a kés kialakítása, bár az előttem szólókhoz csatlakozva kár, hogy nincs neki cserélhető kopóorra, ahogy látom késbiztosítása sem, de attól jónak tűnik... Egyébként hogy működik? Milyen húzású? És miért vált eladóvá?

  • Ugrás a témához » Bebe | 2012-09-10 00:31:09

    Válasz #522. hozzászólásra

    Már eladó a lazító:Ez ...

  • Ugrás a témához » Bebe | 2012-09-10 00:28:29

    Már eladó az előzőleg tárgyalt lazító

  • Ugrás a témához » bébé0 | 2012-07-25 18:38:39

    Jászboldogházán 20 óra alatt csak 10 mm esett...eddig ez nagyon kevés!

  • Ugrás a témához » bébé0 | 2012-07-19 14:53:11

    Válasz #3380. hozzászólásra
    Üdv Dávid!

    A motorfelújítást (hüvelyezés, dugó, gyűrű) a főtengely köszörüléssel együtt, új csapágyakkal, hajtókarok ellenőrzésével, szükség szerint javításával vagy cseréjével kompletten kell elvégezni, mert többe fog kerülni, mint amennyi első körben meg lett spórolva...

  • Ugrás a témához » bébé0 | 2012-07-19 14:46:31

    Válasz #3392. hozzászólásra
    Helló Máté!

    Miért kell feljavítani? Mi lett a baja? Faterod vagy Poszta nem tudja az értékeket???

  • Ugrás a témához » bébé0 | 2012-07-17 23:04:59

    Válasz #10766. hozzászólásra
    Üdv!

    Véleményem szerint megoldható, hogy a munkahenger alsó állásában maximálisan összetekeri a függesztőorsót, akkor elvileg lehet olyan magas állása a vonószemeknek a vonólapban, hogy megfelelő magasságba kerül a függesztett permetező tartály... végül is üresen felrakható segítséggel, a töltése meg megoldható abban a helyzetben is.

  • Ugrás a témához » bébé0 | 2012-07-17 22:59:49

    Válasz #10761. hozzászólásra

    Esetleg egy képet feltehetnél, hogy konkrétan mire is gondolsz, mert előfordulhat, hogy mással is ki lehetne váltani azt a tömítést... Egyébként a keresőbe beírod, hogy HABI és talán segítenek is tömítés ügyben.

  • Ugrás a témához » bébé0 | 2012-07-17 22:53:31

    Válasz #2004. hozzászólásra

    Üdv!

    A kinyomócsapágyban egy radiális csapágy van(nem nyomcsapágy)... ennek köszönhetően éppen arra alkalmatlan, amire kitalálták volna ((a tengely irányú terhelés felvételére kellene, hogy alkalmas legyen)ezért megy tönkre gyorsan, ha gyakran és tartósan használják a lassú "béka" fokozatot és ez az oka annak is, hogy nem használható tartósan.

  • Ugrás a témához » bébé0 | 2012-07-14 12:23:29

    Válasz #10720. hozzászólásra

    Egyszerű megoldás, így néz ki a nyomásmérő műszer, amely áll egy hidraulika gyorscsatlakozóból, egy tetszőleges csatlakozóelemekkel (ki milyen elemekből tudja összeállítani nálam M18-as) ellátott hidraulika csőből és egy 400 bar méréshatárú nyomásmérő órából:

  • Ugrás a témához » bébé0 | 2012-07-13 21:52:17

    Válasz #10716. hozzászólásra

    Nyomást mérd meg a gyorscsatlakozónál...(erről jut eszembe:átenged, amikor a pk. hidraulika gyorscsatlakozót csatlakoztatod a géphez?)
    Balga kérdés, de azért ezt sem árt kizárni a pótkocsin a billentéssel átellenes oldalon ki vannak szedve a rögzítőcsapok?

  • Ugrás a témához » bébé0 | 2012-07-12 22:05:30

    Válasz #10707. hozzászólásra

    Láttam már olyat, hogy az adagolóból befolyt a gázolaj a forgattyúsházba, felhígítva a motorolajat... közel 20 litert engedtünk le... igen nagy hanyagság. A tulaj nézegette az olajszintet...az tűnt fel neki, hogy szaporodik és a végén nyomta kifelé...

  • Ugrás a témához » bébé0 | 2012-07-11 19:54:40

    Üdv Urak!

    Aki beépített 4 hengeres ZT-be más típusú motort vagy turbósította, legyen szíves írja már meg a tapasztalatait, mert ahogy egyre jobban beleásom magam, egyre bizonyosabbá válik, hogy jól működő átalakítás (turbósítás)lényegesen többe kerül, mint egy másik típusú(MAM, Perkins)motor beapplikálása...

    Vélemény?

  • Ugrás a témához » bébé0 | 2012-07-11 19:48:39

    Válasz #10698. hozzászólásra

    még néhány kép...678

  • Ugrás a témához » bébé0 | 2012-07-11 19:46:38

    Annak idején nekem is leszakadt a munkahenger bekötés az öntvényről... A képek szerint oldottam meg. Eddig tökéletesen működik közel tizennégy éve.1345

  • Ugrás a témához » bébé0 | 2012-07-11 19:30:12

    Válasz #10696. hozzászólásra

    Kezd 10 literrel... a 80w90-es hajtóműolaj jó bele.

  • Ugrás a témához » bébé0 | 2012-07-10 23:39:37

    Válasz #1988. hozzászólásra

    Üdv!

    Mire alapozod, hogy eladó a 6 hengeres ZT és a motor???

  • Ugrás a témához » bébé0 | 2012-07-10 17:01:23

    Válasz #10688. hozzászólásra

    Az olajcserét (szintellenőrzést) a használattól függően hetente ajánlott elvégezni. A T-25-ös adagolójában -tapasztalatom szerint - nem sokáig marad meg az olaj vagy felhígul a gázolajjal (gyakrabban fordul elő) vagy kiveri(ritkábban)- a silány minőségű illesztés miatt...

  • Ugrás a témához » bébé0 | 2012-07-10 12:59:20

    Válasz #1988. hozzászólásra

    Köszönöm az infót!!!

  • Ugrás a témához » bébé0 | 2012-07-10 11:47:44

    Üdv!

    Milyen mg-i alkalmazást lehet telepíteni android op. rendszerre??? Ami működik is...

  • Ugrás a témához » bébé0 | 2012-07-10 07:15:27

    Válasz #1986. hozzászólásra

    Üdv musits!

    Helyileg hol lehetne megnézni a traktort és a motort?

  • Ugrás a témához » bébé0 | 2012-07-09 11:48:07

    Válasz #1984. hozzászólásra
    Várom a telefonszámot.
    Előre is köszönöm!

  • Ugrás a témához » bébé0 | 2012-07-09 08:02:33

    Válasz #10680. hozzászólásra

    Üdv!

    A bal oldali lehajtásnál kell jobban odafigyelni, ugyan is ott van a difizár kapcsológyűrűje, ha szétszedéskor bekapcsolod a difizárat akkor nem hullik szét a kapcsológyűrű amikor ki lesz húzva a féltengely. Összerakáskor szintén célszerű bekapcsolni a difizárat - egyszerűbb lesz összerakni és a szimeringekre is célszerű odafigyelni nehogy a féltengely megsértse azokat.

  • Ugrás a témához » bébé0 | 2012-07-08 23:43:58

    Válasz #1982. hozzászólásra

    Véleményem szerint az olajszűrő ház elhelyezkedése miatt nem fér be a vázba(10 cm-rel szélesebb, mint a 4 hengeres ifa motor). Ezért is gondoltam a hathengeres E-281-es(silózó)motorjának beépítésére, amit egyébként a gyár is beépítet a ZT-be...

  • Ugrás a témához » bébé0 | 2012-07-08 23:40:05

    Válasz #10676. hozzászólásra

    t25 T-25-ös sebességváltó olajbetöltő-nívó nyílás

  • Ugrás a témához » bébé0 | 2012-07-08 23:18:58

    Válasz #10676. hozzászólásra
    Ha a T-25-ről van szó, akkor a sebességváltó jobb oldalán elöl (képen) lehet utántölteni és egyben a nívó szerepét is betölti a nyílás...

  • Ugrás a témához » bébé0 | 2012-07-08 21:45:23

    Válasz #10674. hozzászólásra

    Üdv!

    Jól értelmeztem, hogy a lehajtást szerelted le? Ott nem fogod tudni kivenni a féltengelyt, mert a szalagfék dobja retesszel rögzítve van a féltengelyen és az általad megbontott irányba nem tudod amiatt kihúzni(oldalanként kettő darab retesz van, amit kettő-kettő zéger gyűrű rögzít, ami egyben a fékdobot is rögzíti az oldalirányú elmozdulás ellen), ha ki akarod venni a féltengelyt, akkor a váltóról kell lebontani kompletten a lehajtást... szerintem.

[bezárás x]