Fórum
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- IH 6200 vetőgép – vélemények? új
- Zene, ami boldoggá tesz... új
- Vadászat, vadgazdálkodás, vadászati jog – minden ami vadászat....... új
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
- Tömörítő, rögtörő hengerek új
- Életképek a gazdálkodás mindennapjairól új
- Mezőgazdasági gépek villamossága,elektronikája új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Földbérleti díj új
Cikkajánló
Hirdetés

Célzott védelem kukoricában és gyümölcsösben: itt a MIMIC
A MIMIC gyomorméregként néhány órán belül leállítja a hernyók táplálkozását,...
Hirdetés
_fill_540x300_0.jpg)
1256 hozzászólás
Válasz medikus #905. hozzászólásáraLentebb volt egy link azt neztem meg ahogy az oldalazó talajmaro dolgozik.Tényleg nincs jelentősége...
Válasz szantofold22 #904. hozzászólásáraNem tudom miről van szó!
De mindegy.
Válasz medikus #903. hozzászólásáraA kimásolt linkre értem...
Válasz szantofold22 #902. hozzászólásáraNekem nincs videóm!Nem is magamnak csinálnám!Én kaptam a feladatot!
Válasz medikus #901. hozzászólásáraSzia!Én megnéztem a videódat!
Ér ez a barkácsolás annyit ,hogy az oldalazó talajmaró kimetéljen pár olyan facsemetét ami már pár éves ,vagy leverje a kérget a fáról ami meg kiszárad? Csak mert baszakszik egy rozsdás ócskavas?
Dobd ki a picsába és nézzél egy használható gépet..Éveket vársz mire beáll egy ültetvény s erre az vacakra bízod a munkádat? Szerintem ha nyomás alatt beáll az biz átenged s egymással szembe nyom.Ezért dobták ki.Anno volt egy kisrakodóm ott nagyobb gumigyürű került picivel a tömbök közzé.Az illesztő peremböl letört a nyomás egy öntvény karimát 1 hónapig rohangáltam mire leltem egyet... Ami elnyűtt elnyűtt..
Remélem nincs harag.....
Válasz d-032a #900. hozzászólásáraMűködik mind a 3 állás!A tolattyú középre a O semleges állásba áll be,jó keményen!Nem mutat az ábra túlnyomás szabályzót,de biztos hogy volt benne,mert a helye,és a szelep fészek meg van benne!A trükköt nem értem akkor!!Le tudnád valahogy rajzolni?Milyen mechanikus karral lehet ezt működtetni!

Bontóból lett beszerezve,ezért semmi mechanikát nem tudunk!
Válasz medikus #898. hozzászólásáraA képet láttam tegnap. Azt akartam volna kérdezni, hogy valójában, ténylegesen kapcsolható-e az a három állás amit a rajz szerint tudni kell a szelepnek.
Ha működik a három állás, akkor ennek a szelepnek mást nem is kell tudnia.
Esetleg azt, hogy túlnyomás esetén P-t elengedi a T1-be. De akkor valószínűleg azt is rajzolták volna.
Ez a szelep úgy működik, mintha "csak" kézzel mozgatnánk ide-oda a tolattyút.
A trükk nem itt van hanem ott, hogy a tolattyút nem csak a fát érzékelő pálca mozdítja, hanem a végállás karja is, és ezeket kell összehangolni.
(Közben tettél be egy rajzot de ezt a hszt már elküldöm.)
Válasz medikus #898. hozzászólásáraElméleti rajzom!(durván)
A képen a 2 állás után,ha O-ra,tehát a két állás közé állítanám,akkor blokkolná behúzott állapotban az eszközt!Utána nem tudnám ellentétes irányba húzni a vezérlő pálcát,azért hogy kitolja vissza az eszközt!Én így gondolom,hogy csak rugóval oldható meg,és O állás nélkül!Jól gondolom?Vagy nem?
Válasz d-032a #896. hozzászólásáraA szelepnek 3 állása van!Középen O az az egyik irányba sem ad olajat!
Jól értelmezed!Kép a 3 állásról!
Válasz medikus #894. hozzászólásáraA mechanikának mindkét végállásban 0-ba kell tennie a tolattyút.

A végállás kapcsolást a a fix és a kitérő munkagép részeinek egymáshoz viszonyított helyzete adja.
A végállás kapcsoló kar nem fix, hanem "tól-ig" útja van (csavarokkal állítható), amelyen belül a kitérés vezérlés el tudja mozdítani a tolattyút.
https://www.youtube.com/watch?v=YNskAjB6VAg
Válasz medikus #894. hozzászólásáraAz egyik képen rugót is láttam, és írtad, hogy a tolattyú lemegy koppra, ahonnan erővel lehet egy állást elmozdítani.
Lehet, hogy tévesen, de úgy értelmeztem, hogy a szelepnek három állása van, de most a tolattyún lévő rugó miatt az "alap" helyzet nem a 0, hanem az 1-es vagy a 2-es állás.
1. A szelepen meglehet-e találni az oldalára rajzolt három állást?
2. Vagy a szelep csak a 0--1, vagy csak a 0--2, vagy csak az 1--2 állást tudja?
Válasz Tomi81 #893. hozzászólásáraOlyan,már akkor is ezzel küzdöttünk,csak nem volt ilyen szelepünk!Most ezt bontóban sikerült be gyűjteni,csak hiányzik belőle a nyomás szabályozó,ami a lelke!
Válasz d-032a #891. hozzászólásáraEzt a mechanikát rajzold már le!Az a bajunk pont,hogy O állásból a vezérlő kar nem tudja kimozdítani a szelepet!Azért szerintem rugóval kell visszahúzni 1es állásból a 2-be,hogy behúzza azonnal az eszközt!2-böl ha vissza hozod a tolattyút O állásba,akkor az eszköz ott marad,ahol az utolsó állásban volt!
Válasz medikus #890. hozzászólásáraÉrtem már mi a baj. Leesett.
A 834es hozzászólásra nézz már rá. Nem egy ilyen van lefotózva mint a tied?
Válasz d-032a #891. hozzászólására akkor a tolattyút a rugó ellenében
Válasz medikus #890. hozzászólásáraAmikor a munkagépet a munkahenger visszatolta a fasorba, akkor szelepet a rugó ellenében vissza kell mozdítani a "0" állásba.
A vezérlő pálcát ekkor nem a fa nyomja meg, hanem a kinyomott véghelyzet, úgy mint egy végálláskapcsoló. (és csak a "0"-ig)
Persze nem a pálca fa felőli végénél, hanem a szelephez közelebb valahol.
Válasz Tomi81 #888. hozzászólásáraNem reteszelődik végállásokon!Ha a vezérlő pálca nyomja a szelepet akkor húzza befelé a munkagépet!Ha a vezérlő pálca,elhagyja a fatörzset,és csak középre állna vissza,akkor bent maradna a munkagép.Ahhoz a tolattyú másik állására kell váltani!Onnan meg már mitől állna középre a vezérlő szelep?
Válasz medikus #886. hozzászólásáraLemaradt! önálló szivattyúja van,10-20 literes,nem a traktor hidraulika rendszer működteti!
Válasz medikus #887. hozzászólásáraEzt mondom én is. Mikor valamelyik végállásba ér akkor teszi magát 0-ba.
Válasz Tomi81 #885. hozzászólásáraNem állhat meg középen,mert akkor nem húzza ki a sorból az eszközt!!Azt a másik álláson teszi!
Válasz Lala5995 #884. hozzászólásáraNem hidro motoros!Csak egy két irányú munkahengert működtet,ami vagy kitolja végállásra,vagy behúzza a másik végállásra a munkahengert!Csak az a kérdés,hogy szinte mindig végálláson van,mert ott van tartatva,akkor az olaj felforrósodik e,hiszen a végállásokon a nyomás szabályozón keresztül megy el a plusz olaj!
Válasz medikus #883. hozzászólásáraCsak józan parasztésszel.
Ha oldalazós dolgon van, akkor azért van középen mert kitért az egyik irányba végállásba, és hogy ne menjen folyamatosan visszáll középre, hogy ne terhelje a szivattyút. Gondold végig. Oldalazónál nincs olyan hogy közép. Behúzott meg kinyomott állás van. Én arra értettem amit írtam, hogy kimegy valamelyik végállásba és ott magától visszaugrik nullába.
Válasz medikus #883. hozzászólásáraA rugó miatt középen áll. MTZ tömböt is a rugó tartja közép állásban. Más kérdés, hogy ott vannak golyók a szelepvisszatérítés miatt. Az a tömb, melyről a képeket készítettétek, állandó olajnyomást igényel! Tehát kell egy szivattyu is, amely a nyomást előállítja! Ha hidromotoros a rendszer, onnan is meg lehet táplálni! Ha pl az MTZ hidraulika táplálja, akkor az a kör folyamatosan nyomás alatt lesz. Igy a szivattyu kb. 100 Bar körül fog dolgozni. Ha más gép üzemelteti, ott is ez a helyzet. Amennyiben lesz nyomásszabályzó a szelepben, lehet kisebb nyomást is állítani. Hidromotorral együtt kötve egy szűkitőszelep sem árthat.
Válasz Tomi81 #881. hozzászólásáraNem! Ez alapból középen áll!
Válasz Sötét Paraszt #879. hozzászólásáraÁllítólag!
Válasz medikus #872. hozzászólásáraNem úgy müködik mint az mtz mikor visszaugrik a kar?
És nem azt állítanád azzal ami nincs hogy mekkorra nyomásnál ugorjon vissza?
Válasz Sötét Paraszt #878. hozzászólásáraKöszi,Megoldjuk!
Válasz medikus #877. hozzászólásáraEz ilyen oldalazó gépen volt gyárilag?
Válasz medikus #876. hozzászólásárahttps://www.hypneu.de/de/leistungen/handel/orsta-unsere-eigenmarke/tgl-datenblaetter.html?file=files/downloads/orsta/TGL%2026223-30.pdf
Válasz Sötét Paraszt #875. hozzászólásáraBontóba vette a haver a szelepet!!Ez meg nem volt benne!Ha más nem lesz,esztergálunk valamit!Az létezhet hogy nyomás alatt van mindig a rendszer?
Válasz Sötét Paraszt #873. hozzászólásáraHonnan vetted ezt a képet?Nagyítanám!
Válasz medikus #874. hozzászólásáraAzt írja, hogy nyomásszabályozó csak az a baj németül van a működési leírás.
Válasz Sötét Paraszt #873. hozzászólásáraSzerintem egy nyomás szabályozó,mert itt állandóan nyomás alatt van,mind két oldal,akkor is mikor kitolt,vagy behúzott állapotban van! Szerintem!Létezhet ilyen?Nem melegíti fel az olajat?Vagy nem nyomás szabályozó van ott?
Válasz Sötét Paraszt #871. hozzászólásáraA ledugózott részre tutkó kell valami.

Válasz Sötét Paraszt #871. hozzászólásáraIgen,3 állás van!Csak az a kérdés,hogy ugorja a vezérlő kar át,a semleges állást!Rugó húzza át?Abba a furatban egy szerintem golyó fészek van!A nyomó ág felett van,és összeköttetés van a visszafolyó ággal!


Válasz medikus #870. hozzászólásáraEz az a szelep amit ha megnyom a fa akkor behúzza a marót, utána meg magától visszamegy?
Akkor a ledugózás alól lehet hiányzik valami.
Azé kellhet 3 állás mer az nem jó, hogy a munkahenger folyamatos nyomás alatt van egyszer kihúzva egyszer meg benn.
Válasz Sötét Paraszt #869. hozzászólásáraGondolom a dugó alatt rugó lehet!A szelep lemegy oda alapra.Csak "erővel" lehet kihúzni,de nem sokat,csak annyit mint egy állás!Azért nem értem,hogy van 3 állása,ha van!Úgy kellene hogy működjön,hogy a munkahenger mindig valamelyik végállásában álljon meg! Tehát vagy kitolja a fasorba az eszközt,vagy behúzza! De nem félig!!!!
Válasz medikus #868. hozzászólásáraBenyomni nem lehet alapállásból?
A ledugózás mellett van kupak valami inbuszcsavarok fogják az alatt hogy néz ki a tolattyú vége?
Válasz Sötét Paraszt #867. hozzászólásáraAkkor nem jól érzékeljük hogy 2 állása van? Egy alap,meg egy kihúzva a szelep?Rugó visszatolja a tolattyút ütközésre!!!
Válasz medikus #866. hozzászólásáraA rajz a szelep mind a három állását abrázolja.
0 állásba a P ből a T1 be megy vissza az olaj A, B re nem mehet semmi nyomás.
1 -es állásba úgy kell elképzelni mintha a tolattyút meg az egész rajzot balra nyomnád
akkor a P ből az A ra mehet az olaj a B meg a tartályra megy.
2-es be P ből B re A tartály meg az A ra csatlakozik.
A mi le van dugva az lehet résolaj.
Az ábrán nyomáshatárolót nem rajzol.
Meg kéne nézni hova megy a dugózott rész levegővel megnyomni stb.
Kicsi segítség kellene! Még mindig,az oldalazó talajmaró szeleppel küzdünk!Hogy működik ez a szelep!Van A B T1 és P kivezetés!Van egy 5. is,amiből gondolom valami nyomás szabályozó hiányzik!Most egy vakító csavar van benne,a képen!Hány állása van ennek a szelepnek?Hol,merre megy az olaj,és mikor?Ha valaki tudja,illetve a rajzot is ismeri!




Üdv!Megakadtam a traktor építésben,van fenn egy 22.5cm³ Rexroth szivattyú,egy orsta tgl 21534 orbit, meg egy potkocsi billentő hidraulika munkahenger.Kérdés hogy vajon a szivattyú elbirja e ezt a rendszert,és milyen sorbakötéssel?
Válasz juhostt1 #863. hozzászólásáraide nem engedte fel a képet a formátum miatt
https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9162612
97543 hozzászólás
Sziasztok!
Adott egy MTZ 820.2
Van rajta egy KHR rakodó saját vezérlőtömbbel.
Van az erőszabályzó ami a főmunkahengert emeli/süllyeszti
Van a vezérlőtömb.
A gond a következő:
A főmunkahenger emelési pozícóban csak akkor tud teljesen "felemelni", ha a rakodó gémet emelési pozícióba állítom. (joystic hátrafele húz)
A rakodó jelenleg fel sincs rakva.
Első körben azt szeretném kérdezni, mi a helyes bekötési sorrend, a szivattyútól indulva.
De ha van esetleg tipp mi lehet a gond, szívesen fogadom
Nem saját gép, csak dolgozok (kínlódok) vele.
Köszönöm az építő jellegű segítséget!
Válasz Bubi_ #861. hozzászólásáraKöszi!!!!!
Válasz medikus #860. hozzászólásáraKitérős oldalazó talajmaró hidraulika vezérlőtömböt kerestél - ez az, a Falconero FBSS100-on van ilyen (meg az elődjén, a Bonfiglioli-n is, csak azon még két körös, a fej billentése innen ment).
Válasz Bubi_ #859. hozzászólásáraEz mire való? Mindent tudni szeretnék!
Az árát nem akarod tudni...
Tessék
Válasz Lala5995 #857. hozzászólásáraLehet esztergálni, amennyiben nem jó a menet. A rajzon látható a lényeg. Az a szelep egyik irányban csillapít, másik irányban teljes mennyiséget enged. https://astarta-tk.com.ua/p889556373-klapan-gidrasistemy-zamedlitelnyj.html
Válasz htibor01 #854. hozzászólásáraSzelepes közcsavarral meg lehet oldani! Egyik oldalra kicsi az áteresztőképessége. Másik oldalra nagy.Ha süllyesztésnél is kell, akkor a másik oldalra sem ártana. Vagy a gyári szelepes közcsavart szétszedni és fixre alakítani a szűkítő lemezt. Amennyiben így is gyors, kisebb furatu lemezt kell beletenni!
https://webaruhaz.habi.hu/termekek/1517/Munkahenger_kozcsavar_szelepes_ORIGINAL.html
http://feherautoalkatresz.hu/munkahenger-kozcsavar-szelepes-original-mtz