Válasz agrárproletár #1457. hozzászólásáraNem egy bonyolt dolog, azért sokallom a tarifát.
A régi TSz-es traktorunkon is így van kötve, gyárilag. Csakis kizárólag tompítottal van munkalámpa.
Válasz agrárproletár #1448. hozzászólásáraAbba a négy órába benne volt az ebéd meg a cigaretta szünet is? Vagy tényleg annyit szöszmötölt vele?
Piros rendszámos a traki? Mert ha igen, akkor nem kötelező benne lennie az övnek. (Itt nálunk lealábbis.) Ezt szintén nkh-s mondta.
Ha van egy fronthidraulikás gépem és orrsúlyt veszek fel rá az is be kell íratni? Mert az előbbiekből az következik. Vagy ha gyári 50-es váltós mezőgazdasági vontatót bemérnek megbüntetnek gyorshajtásért? Vicc az egész
Válasz agrárproletár #1445. hozzászólásáraNekem tavaly még új alvázszám is lett ütve, mivel olyan helyen kellett volna ablakot vágni, ahol két furat között nem lehetett így megoldani... A lényeg a pénzről szól...
Válasz agrárproletár #1445. hozzászólásáraKöszi!!
Az a munkalámpa szerelés kicsit durva! Mármint anyagilag!
A klíma dolog meglepett. Azt is kötelező (lenne) beíratni?
Még gondolom egy új forgalmi is bejátszik 6 rugóért.
Átalakítási engedély iránti kérelmet kellett beadni. Kellett hozzá a homlokrakodó gépkönyve, amiben ugye benne van a megfelelőségi tanúsítvány, egy nyilatkozat arról, hogy az agrowolf szerelte fel szakszerűen a tracliftet, stb., a homlokrakodó számlája. Ugyanakkor, mivel utólagosan beszerelt a klíma, így egy füst alatt az is bele lett írva a kérelembe, és ugyanúgy be lesz jegyezve a forgalmiba, ehhez kellett a klíma beszereléséről a papír, ami egy kis füzet, jótállási jeggyel.
Az átalakításról mérnökkel kellett készíttetni egy műszaki leírást, ahol a homlokrakodóról és a klímáról is megállapítja, hogy megfelel az xy törvénynek, szakszerűen vannak be/felszerelve, stb.
A vizsgára vinni kellett egy munkavédelmi gépvizsgálati jegyzőkönyvet, és egy tele tankkal elvégzett mérlegelésről szóló mérlegjegyet, mivel új önsúlyt jegyeznek be a forgalmiba.
A homlokrakodó tartókonzolját le kellett szerelni, és ki kellett ablakolni, mert 5 éve még ugye ezt csak felszerelték, és eltakarta az alvázszámot, kézi plazmavágóval kivágattam, 3-4 éve az újak már úgy jönnek a gyárból, hogy ők is kivágják.
Az mtz munkalámpáit át kellett kötni, mert csak parkkal együtt működhetnek a vonatkozó törvény szerint, és gyárilag nem úgy volt bekötve.
Az árak:
-átalakítási engedély iránti kérelem 11.800 ft
-műszaki leírás 25.000 ft+áfa
-munkavédelmi gépvizsgálati jegyzőkönyv 12.000 ft+áfa
-műszaki vizsga díja 16.500 ft
-mérlegelés 1500 ft+áfa
-ablakolás plazmavágóval 1000 ft
-munkalámpák átkötése kb. 28.000 ft+áfa anyagköltséggel (céghez vittem, ahol nem olcsó az óradíj, de az idő nagyon szorított)
Mivel éppen 5 éven belül voltam (március 1-jén jár le az 5 év), ezért még valami tizen-huszonezres tételt megúsztam, ha 5 évnél régebbi lett volna a homlokrakodó, akkor lett volna valami plusz költség, azt mondta a mérnök, de mivel az rám nem vonatkozott, így nem jegyeztem meg.
Voltak még a műszakira való felkészítésnek egyéb költségei, de azok ugye egyébként is lettek volna, külső vizsgahelyszínen ezt a munkalámpa dolgot lehet nem nézik ennyire szigorúan, mint a felügyeletnél, ezért annak a költségét is idevettem.
Semmilyen évenkénti emelőgépes vizsgálat nem kell, meg emelőgépes munkanapló.
A történetnek annyi a lényege az nkh-s ember szerint, és azért kell a forgalmiba bejegyezni, mert új sebességkorlát kerül a forgalmiba 20 km/h, és új önsúly, de ettől még traktor marad, és nem lesz rakodógép.
Ennyi a történet, döntse el ki-ki maga, belevág-e.
Tegnap voltam ki Lengyelországba homlokrakodót nézni. Csak közvetlen a határ szélére mentem kb 50 km-re. Egy kereskedőnél nézegettem. Inter tech rakodó volt nála csak,de ahogy néztem jónak tűnik. Minden nagyon jó árban van nála. Amiket néztem:
rakodó 3000 eur
trágya krokodil 1,80 750 eur
bála tüske 240 eur
2 m-es kanál 340 eur
sipma,ursus bálázó 12000 eur
6 m-es gyep borona 990 eur
2,80-as samasz tárcsás kasza 1500 eur
Válasz Bárány #1362. hozzászólásáraNa utána jártam mindennek, csütörtökön lesz a vizsga, ha sikerül, akkor megírom töviről-hegyire mit, hogy kellett csinálni.
Segítségetek kérném egy olyan dologban hogy vásároltam itt a hirdetések közt is megtalálható Yojstick-os vezérlő szettet homlokrakodóra.Ugyan én nem vagyok szakirányú gépszerelő (ezért is a kérdés) de érzem magam olyan "bátornak" hogy felszereljem.
Ami viszont kicsit elbizonytalanít az a bowdenek pontos beállítása a vezérlőtömbbe.Van a végén egy hosszú menetes rész azt hogy kell beállítani hogy működjön rendesen a tolattyú?
Sziasztok! Szerintetek zetor 5611-re fel lehet rakni valamelyik lengyel rakodót? Már jó ideje nézegetem én is a lengyel oldalakat, láttam Tur3 típusú kisebb rakodót ami talán jó lehet. Tavaly én is írtam egy forgalmazónak(igaz google fordítóval )de nem válaszolt. Egyáltalán van értelme csak hátsókerekes kis zetorra homlokrakodót eröltetni?
Válasz csontii #1412. hozzászólásáraBiztos, hogy van nekik minden márkára konzoljuk. Ha nézegetsz lengyel videókat látni őket mindenféle nyugati márkán.
az inter tech ből kiķéne választani azt a tipust amelyik esetleg több gazdát is érdekelne
irjátok be melyik az.
nálunk vannak lengyelek bőven , és ezt letudják beszélni , kapok mail cimeket és küldöm ahogy kapom ,
Válasz Bárány #1422. hozzászólásáraTavaly vettem egyett inter tecet trágya kanál,raklap villa, bálatűske ,2m kanál , 1.2 mft volt felszerelve , kap rendesen eddig jól birja, a track lifttől jobb mert itt a környéken csak küszködnek küszködnek velle amelyikkel rendesen dolgoznak
Válasz csontii #1419. hozzászólásáraÉn múlt hét vasárnap irtam neki, hétfő reggel már válaszolt is, küldte árat... Aztán visszakérdeztem, fizetés, átvétel, stb. ... na arra még mindig nem válaszolt, pedig vagy 4 db is érdekelne ismerősökkel összeállva. Én kértem mindjárt JD-re is árat, de azt nem küldött, csak Mtz-re...
Tegnap néztem, és nagyon sok típus fel volt írva egy lengyel oldalon, googlival találtam oda, vagy az olx.pl en vagy a gyári oldalon direktben olvastam.
Válasz balazoooo #1414. hozzászólásáraAha, itt már szerepel a zetor is.
Gondolom ezek a legálltalánosabbak, a konzol tekintetében. Pontos tipus esetén, rendelésre szerintem a habi behozza bármelyik honlapon szereplőt.
A könyvében fel vannak sorolva a potos tipus-számok amelyekre adaptálható. (amihez gyártanak konzolt)
Ott ha jól emlékszem szerepel a nyuszi, a johny, talán mf is, meg még más nyugati tipusok.
A gyártóval kell konzultálni, ha az itteni forgalmazók nem hozzák be.
Válasz atisgyulai #1413. hozzászólásáraÉrdekes a habinál is csak ursus zetor meg mtz van felsorolva, gyár saját oldalán meg mindenféle gyártmány fel van sorolva.
Válasz csontii #1412. hozzászólásáraMondom hogy azt se hidd, amit kérdez!
Én ismerem személyesen. Találkoztunk párszor. Ha visszakeresel itt, megtudod hogyan került egyálltalán be magyarországra ez a rakodó, meg azt is hogy jött a képbe Gyula bátyád.
Nagy zsivány az öreg!
A nyáron itt is vett még egy kollega, de ő is nehezen boldogult vele, főleg papírmunka ügyileg.
Válasz atisgyulai #1411. hozzászólásáraDe ha üzletelni akar,akkor nem az lenne az érdeke,hogy kerít nekem olyat ami jó az én trakimra? Egyébként mikor telefonáltam neki pont kint volt lengyelben,tehát 3 mondatába került volna neki.
Válasz csontii #1410. hozzászólásáraGondolom azért mondta, mert neki az van.
Egyébként azt se hidd el neki amit kérdez. ( remélem nem olvasgat itt )
Keress valakit aki fordít neked lengyelül,(az öreg Gyula is így kezdte) és a gyártót keresd. Ott kapod meg legjobb áron.
Ma érdeklődtem a hajdúszoboszlói, TUR5 homlokrakodót árusító embernél.Azt mondja Lengyelek csak MTZ-re meg URSUS-ra készítenek rakodót.Igaz lehet ez? A honlapjukon látni New Hollandon is.
Válasz maganyos555 #1408. hozzászólására drágább de cserébe párhuzam vezérelt euro csatlakozású és van hozzá joystick meg még lehet lengéscsillapítás is de te tudod, hogy mire szeretnéd használni ha van rá keret én a tur-t választanám az tuti.
2358 hozzászólás
Válasz agrárproletár #1457. hozzászólásáraNem egy bonyolt dolog, azért sokallom a tarifát.
A régi TSz-es traktorunkon is így van kötve, gyárilag. Csakis kizárólag tompítottal van munkalámpa.
Válasz atisgyulai #1455. hozzászólásáraFekete rendszámos.

Nem tudom mi volt benne, nem voltam ott, de a vizsgán tényleg megnézték, hogy úgy működik-e, ahogy kell, úgyhogy "nem ablakon" kidobott pénz volt.
Válasz csontii #1444. hozzászólásáraHol van ez a kereskedő, meg tudod adni a címet?
Válasz agrárproletár #1448. hozzászólásáraAbba a négy órába benne volt az ebéd meg a cigaretta szünet is? Vagy tényleg annyit szöszmötölt vele?
Piros rendszámos a traki? Mert ha igen, akkor nem kötelező benne lennie az övnek. (Itt nálunk lealábbis.) Ezt szintén nkh-s mondta.
Válasz Szabolcs80 #1452. hozzászólásáraA véda lehet nézi a sebességet ilyen esetben is, de a hagyományos háromlábú??? Jó lenne tudni...
Válasz Szabolcs80 #1452. hozzászólásáraOsztrákba radarozzák a piros rsz pótkocsis vontatókat...
Ha van egy fronthidraulikás gépem és orrsúlyt veszek fel rá az is be kell íratni? Mert az előbbiekből az következik. Vagy ha gyári 50-es váltós mezőgazdasági vontatót bemérnek megbüntetnek gyorshajtásért? Vicc az egész
Válasz Bárány #1450. hozzászólásáraMagának a homlokrakodónak is rajta kell lennie a traktoron, tele tankolva, sofőr nélkül, húzóval.
Válasz agrárproletár #1445. hozzászólásáraAz új önsúlyba csak a konzol számít be, vagy az egész rakodónak fenn kell lennie a mérlegeléskor?
Válasz agrárproletár #1445. hozzászólásáraNekem tavaly még új alvázszám is lett ütve, mivel olyan helyen kellett volna ablakot vágni, ahol két furat között nem lehetett így megoldani... A lényeg a pénzről szól...
Válasz atisgyulai #1447. hozzászólására6000 valamennyi az óradíj nettóban, 4 órát számoltak el.

Igen, a kormányablakos ügyintézés még hátra van, ott még felmerülnek költségek.
A klímát is kötelező beíratni, ha nem gyári, sőt, az nkh embere még a dakota segédemelőszettel is problémázott volna, de azt a mérnök lebeszélte vele.
Jah, meg kimaradt a költségekből a biztonsági öv, az is volt vagy 5000+áfa, és az is kötelező.
Válasz agrárproletár #1445. hozzászólásáraKöszi!!

Az a munkalámpa szerelés kicsit durva! Mármint anyagilag!
A klíma dolog meglepett. Azt is kötelező (lenne) beíratni?
Még gondolom egy új forgalmi is bejátszik 6 rugóért.
Válasz agrárproletár #1445. hozzászólásáraKöszi, ez nagyon hasznos!
Megtörtént a nkh-nál a homlokrakodós vizsga.


Átalakítási engedély iránti kérelmet kellett beadni. Kellett hozzá a homlokrakodó gépkönyve, amiben ugye benne van a megfelelőségi tanúsítvány, egy nyilatkozat arról, hogy az agrowolf szerelte fel szakszerűen a tracliftet, stb., a homlokrakodó számlája. Ugyanakkor, mivel utólagosan beszerelt a klíma, így egy füst alatt az is bele lett írva a kérelembe, és ugyanúgy be lesz jegyezve a forgalmiba, ehhez kellett a klíma beszereléséről a papír, ami egy kis füzet, jótállási jeggyel.
Az átalakításról mérnökkel kellett készíttetni egy műszaki leírást, ahol a homlokrakodóról és a klímáról is megállapítja, hogy megfelel az xy törvénynek, szakszerűen vannak be/felszerelve, stb.
A vizsgára vinni kellett egy munkavédelmi gépvizsgálati jegyzőkönyvet, és egy tele tankkal elvégzett mérlegelésről szóló mérlegjegyet, mivel új önsúlyt jegyeznek be a forgalmiba.
A homlokrakodó tartókonzolját le kellett szerelni, és ki kellett ablakolni, mert 5 éve még ugye ezt csak felszerelték, és eltakarta az alvázszámot, kézi plazmavágóval kivágattam, 3-4 éve az újak már úgy jönnek a gyárból, hogy ők is kivágják.
Az mtz munkalámpáit át kellett kötni, mert csak parkkal együtt működhetnek a vonatkozó törvény szerint, és gyárilag nem úgy volt bekötve.
Az árak:
-átalakítási engedély iránti kérelem 11.800 ft
-műszaki leírás 25.000 ft+áfa
-munkavédelmi gépvizsgálati jegyzőkönyv 12.000 ft+áfa
-műszaki vizsga díja 16.500 ft
-mérlegelés 1500 ft+áfa
-ablakolás plazmavágóval 1000 ft
-munkalámpák átkötése kb. 28.000 ft+áfa anyagköltséggel (céghez vittem, ahol nem olcsó az óradíj, de az idő nagyon szorított)
Mivel éppen 5 éven belül voltam (március 1-jén jár le az 5 év), ezért még valami tizen-huszonezres tételt megúsztam, ha 5 évnél régebbi lett volna a homlokrakodó, akkor lett volna valami plusz költség, azt mondta a mérnök, de mivel az rám nem vonatkozott, így nem jegyeztem meg.
Voltak még a műszakira való felkészítésnek egyéb költségei, de azok ugye egyébként is lettek volna, külső vizsgahelyszínen ezt a munkalámpa dolgot lehet nem nézik ennyire szigorúan, mint a felügyeletnél, ezért annak a költségét is idevettem.
Semmilyen évenkénti emelőgépes vizsgálat nem kell, meg emelőgépes munkanapló.
A történetnek annyi a lényege az nkh-s ember szerint, és azért kell a forgalmiba bejegyezni, mert új sebességkorlát kerül a forgalmiba 20 km/h, és új önsúly, de ettől még traktor marad, és nem lesz rakodógép.
Ennyi a történet, döntse el ki-ki maga, belevág-e.
Tegnap voltam ki Lengyelországba homlokrakodót nézni. Csak közvetlen a határ szélére mentem kb 50 km-re. Egy kereskedőnél nézegettem. Inter tech rakodó volt nála csak,de ahogy néztem jónak tűnik. Minden nagyon jó árban van nála. Amiket néztem:
rakodó 3000 eur
trágya krokodil 1,80 750 eur
bála tüske 240 eur
2 m-es kanál 340 eur
sipma,ursus bálázó 12000 eur
6 m-es gyep borona 990 eur
2,80-as samasz tárcsás kasza 1500 eur
Válasz agrárproletár #1442. hozzászólásáraAz engem is érdekelne, bár amennyit én járok vele közúton az nem sok. Első komolyabb teszt. 12q.

Válasz Bárány #1362. hozzászólásáraNa utána jártam mindennek, csütörtökön lesz a vizsga, ha sikerül, akkor megírom töviről-hegyire mit, hogy kellett csinálni.
Tisztelt Fórum társak!

Segítségetek kérném egy olyan dologban hogy vásároltam itt a hirdetések közt is megtalálható Yojstick-os vezérlő szettet homlokrakodóra.Ugyan én nem vagyok szakirányú gépszerelő (ezért is a kérdés) de érzem magam olyan "bátornak" hogy felszereljem.
Ami viszont kicsit elbizonytalanít az a bowdenek pontos beállítása a vezérlőtömbbe.Van a végén egy hosszú menetes rész azt hogy kell beállítani hogy működjön rendesen a tolattyú?
Válasz Bárány #1439. hozzászólására
Na erre mit lépne a KPM?

Válasz jocek26 #1436. hozzászólására Készítesz a hátuljára egy kb 700kg-os súlyt és az sokat segít.
Válasz jocek26 #1436. hozzászólásáraBetonon kemeny talajon elboldogul, de tragyat pakolni vagy hasonlo nem elonyos.
Sziasztok! Szerintetek zetor 5611-re fel lehet rakni valamelyik lengyel rakodót? Már jó ideje nézegetem én is a lengyel oldalakat, láttam Tur3 típusú kisebb rakodót ami talán jó lehet. Tavaly én is írtam egy forgalmazónak(igaz google fordítóval
)de nem válaszolt. Egyáltalán van értelme csak hátsókerekes kis zetorra homlokrakodót eröltetni?
Válasz csontii #1412. hozzászólásáraBiztos, hogy van nekik minden márkára konzoljuk. Ha nézegetsz lengyel videókat látni őket mindenféle nyugati márkán.
Válasz *** HM *** #1431. hozzászólásáraBillentő munkahenger szeret kiflibe menni.
Válasz kolbász #1430. hozzászólásáraTrágyavilla mennyibe kerul? Hogy birja?
az inter tech ből kiķéne választani azt a tipust amelyik esetleg több gazdát is érdekelne
irjátok be melyik az.
nálunk vannak lengyelek bőven , és ezt letudják beszélni , kapok mail cimeket és küldöm ahogy kapom ,
Válasz kolbász #1427. hozzászólásáraMi baja a tracliftnek?
Válasz Bárány #1429. hozzászólásáraNyíregyházán agroviko.
Válasz kolbász #1427. hozzászólásáraKitől vetted, aki fel is szerelte?
Válasz kolbász #1427. hozzászólásáraKint vetted?
Válasz Bárány #1422. hozzászólásáraTavaly vettem egyett inter tecet trágya kanál,raklap villa, bálatűske ,2m kanál , 1.2 mft volt felszerelve , kap rendesen eddig jól birja, a track lifttől jobb mert itt a környéken csak küszködnek küszködnek velle amelyikkel rendesen dolgoznak
Válasz csontii #1424. hozzászólásáraIgen. És elég komolynak látszanak a dolgaik.
Válasz Spice007 #1423. hozzászólásáraAz már baráti ár.
Válasz Bárány #1422. hozzászólásáraAz is lengyel?
Válasz csontii #1421. hozzászólására2 m kanállal kb 900 ezer ft
Válasz csontii #1421. hozzászólásáraInter-tech senkinél nincs képben?
Válasz Spice007 #1420. hozzászólásáraAkkor muszály lesz a Metal Fachal is felvenni a kapcsolatot..Hátha ők rugalmasabbak. Neked mennyit mondtak árban?
Válasz csontii #1419. hozzászólásáraÉn múlt hét vasárnap irtam neki, hétfő reggel már válaszolt is, küldte árat... Aztán visszakérdeztem, fizetés, átvétel, stb. ... na arra még mindig nem válaszolt, pedig vagy 4 db is érdekelne ismerősökkel összeállva. Én kértem mindjárt JD-re is árat, de azt nem küldött, csak Mtz-re...
Válasz UE-28 #1418. hozzászólásáraHa nem válaszolnak akkor telefonáltatni fogok nekik egy szlovák ismerősömmel.
Válasz csontii #1416. hozzászólásáraÉn anno használt gép miatt küldtem angolul levelet.Hiába az ő érdekük is lenne, lexarták, azóta se válaszoltak...

Kerestem én is lengyelül beszélő ismerőst, a facebook teljesen jó ilyenekre is
Válasz csontii #1410. hozzászólására99%, hogy kamu.
Tegnap néztem, és nagyon sok típus fel volt írva egy lengyel oldalon, googlival találtam oda, vagy az olx.pl en vagy a gyári oldalon direktben olvastam.
Írtam a Lengyel gyártónak. Lehet holnap már okosabb leszek.
Válasz balazoooo #1414. hozzászólásáraAha, itt már szerepel a zetor is.
Gondolom ezek a legálltalánosabbak, a konzol tekintetében. Pontos tipus esetén, rendelésre szerintem a habi behozza bármelyik honlapon szereplőt.
A könyvében fel vannak sorolva a potos tipus-számok amelyekre adaptálható. (amihez gyártanak konzolt)
Ott ha jól emlékszem szerepel a nyuszi, a johny, talán mf is, meg még más nyugati tipusok.
A gyártóval kell konzultálni, ha az itteni forgalmazók nem hozzák be.
Válasz atisgyulai #1413. hozzászólásáraÉrdekes a habinál is csak ursus zetor meg mtz van felsorolva, gyár saját oldalán meg mindenféle gyártmány fel van sorolva.
Válasz csontii #1412. hozzászólásáraMondom hogy azt se hidd, amit kérdez!
Én ismerem személyesen. Találkoztunk párszor. Ha visszakeresel itt, megtudod hogyan került egyálltalán be magyarországra ez a rakodó, meg azt is hogy jött a képbe Gyula bátyád.
Nagy zsivány az öreg!
A nyáron itt is vett még egy kollega, de ő is nehezen boldogult vele, főleg papírmunka ügyileg.
Válasz atisgyulai #1411. hozzászólásáraDe ha üzletelni akar,akkor nem az lenne az érdeke,hogy kerít nekem olyat ami jó az én trakimra? Egyébként mikor telefonáltam neki pont kint volt lengyelben,tehát 3 mondatába került volna neki.
Válasz csontii #1410. hozzászólásáraGondolom azért mondta, mert neki az van.
)
Egyébként azt se hidd el neki amit kérdez. ( remélem nem olvasgat itt
Keress valakit aki fordít neked lengyelül,(az öreg Gyula is így kezdte) és a gyártót keresd. Ott kapod meg legjobb áron.
Ma érdeklődtem a hajdúszoboszlói, TUR5 homlokrakodót árusító embernél.Azt mondja Lengyelek csak MTZ-re meg URSUS-ra készítenek rakodót.Igaz lehet ez? A honlapjukon látni New Hollandon is.
Válasz maganyos555 #1408. hozzászólására drágább de cserébe párhuzam vezérelt euro csatlakozású és van hozzá joystick meg még lehet lengéscsillapítás is de te tudod, hogy mire szeretnéd használni ha van rá keret én a tur-t választanám az tuti.