Válasz envagyok2 #2282. hozzászólásáraEddig a targoncával volt megoldva, nem volt probléma. kicsi a műtrágyaszóró meg a vető is, ha le van rakva 1 méter felfele kb, úgyhogy az nem gond. Bérbe aki szokott vetni kukoricát, neki meg elöl van a traktor orrán front tartály műtràgyának azt is le tudja földig engedni. Nagy vetőgépeket meg nagy vontatott műtrágyaszórokat nem akarok rakodni.
Traktort nagyon nem erőltetné meg…csak megemelem, hátragurulok és ennyi.
Erre lehet a lengyel is elég lenne ilyen kevés hasznàlathoz.
Válasz Ganajos #2280. hozzászólásáramindegyik normális rakodó ugyan anynit emel, 1,6 tonna. nem az a kérdés, hogy kibírja-e az 1 tonnát, ahenm az, hogy elég az a magasság, és az, hogy mennyire elöl van a zsák, mikor fel van emelve. hiába emel neked 3,5 m-re, ha a motorháztető felett lafopg olyankor a zsákod, oda semmivel se tudsz beállni. szemenkéntin a műtrágya tartály messze elöl szokott lenni, nem elég, ha a traktor orránál lóg a zsákod. és a 3,5 m szerintem még a 4 m-es prontóhoz is kevés.
ami rá van írva egy rakodóra, azt meg tudja emelni, akár lengyel, akár magyar. mérnökök tervezték, és ugyancsak mérnökök engedélyezték, nem kell attól tartani. 1 tonnánál nem a rakodótól kell tartani, hanem a traktortól, első híd, kerék, mankóstenegyl, kuplungharang.
Válasz envagyok2 #2279. hozzászólására3,5 méter nekem elég…nagy volumenű emelésekre nem tervezem, targonca lenne kiváltva vele. Tonnás zsák a maximum de az is ritka, inkább 6-700 as szokott lenni. Annyi az egész h pótkocsiról felveszem, hátragurulok, műtràgyaszóróval, vagy vetőgéppel pedig bemegyek alá.
Súlynak van egy láda azt addig ráakasztom hátra valamivel.
Igazából azért is nem akarok dràgát, mert nem lenne kihasználva. Kérdés, hogy a lengyel is megteszi erre a célra, vagy néztem a fémtech-eset, vagy van e valami kisebb maszek gyártó, aki ár-érték arányban erre a célre tud gyártani?
Válasz Ganajos #2278. hozzászólásáraelőször azt nézd meg, hogy milyen magasra kell emelj. az azért nem egyértelmű, hogy homlokrakodó, és biztos feléred a tonnás zsákkal a vetőgépet, akár prontóról van szó (magasságba, pláne ha 4 mnél nagyobb a prontó), akár szemenkénti műtrágyéjáról előrefelé...
messze nem mindegyik éri fel és éri be tonnás zsákkal, ami lelóg 2 métert...
és a rakodóval egy időben kezd el súlyt csinálna a gép seggére, és komplett szerelt pótkerék legyen otthon,és erősített mankóstengelyek, hahahah
Üdv!
Ki milyen homlokrakodót ajánl 80-as mtz-re?
Maximum 1 tonnás big lenne mozgatva vele.
Keveset lenne használva, műtrágyaszórásnál, meg vetésnél évi pár napra.
Ár-érték arányban ki melyiket gondolná ideálisnak? Fémtech 2007 kft által gyártott black power 980 ról esetleg vélemény valakinek
Köszönöm
Válasz Mtz 550E #2274. hozzászólásáramármint a pótkocsira akarsz üríteni zsákból?
a nagyon magasnak két hátrány van: nem tudsz kamionról leszedni zsákot, mert ponyvát illanat alatt lekapod róla. másik, hogy a 2 m-es kampóra hogy akasztod fel az 1,7-es zsákot? előre döntöd? mondjuk félmétert a horgot, és úgy emeled fel? nincs elég messze az első tengelytől amúgy is, kell még neki az a fél méter erőkar, hogy biztos összetörjön?
csináld akkorára, hogy függő helyzetbe föl lehessen rá akasztani a zsákot, és függőbe tudd emelni egyből.
Válasz fendt309 #2273. hozzászólásáraÚgy értem hogyha levan engedve a földre a gém a big bag rakóval úgy a földtől milyen magasan van a horog! Mert én 2m szeretnék csinálni nem tudom hogy az màr magas lenne!
Mert 3.5m magasra emel a rakodó! A pótkocsi a földtől 2.8m a zsák hossza kiüritve 1.7m úgy szeretném hogy lazán tudjam önteni a pótkocsit!
Üdv!
Ki milyen homlokrakodót ajánl 80-as mtz-re?
Teherbírásra kb 1,2-1,5 tonna körül, magasság pedig 3,5-4 méter.
Keveset lenne használva, műtrágyaszórásnál, meg vetésnél évi pár napra.
Ár-érték arányban ki melyiket gondolná ideálisnak?
Köszönöm
Válasz Facsar Bálint #2268. hozzászólásáraNálunk szerintem arról szól kit hogy lehet megvágni . Van egy felügyeletes ismerős aki azt mondta hogy van egy köhém rendelet a rakodókra ami irányadó és alkalmazható. Akkor egy rendeletet ha akarom alkalmazom ha akarom nem? Ezt már nem értem. A tény, hogy engem megvágtak. Egyébként most már hogy rendbe van minden így Öt évente műszaki élőt rakodógép felülvizsgálati jegyzőkönyvet kell kérni amit egy mérnök csinál meg. Ez már keserűség meg bánat ,úgy érzem nincs még vége hogy ne legyen egyszerű az élet.
Válasz Facsar Bálint #2268. hozzászólásáraNekünk a forgamiban nincs benne a rakodó, legutóbbi vizsgán emelőgép jegyzőkönyvet vagy mit csináltattak (tököm tudja hányezer), persze akkor már vagy 5x vizsgázott a rakodóval felszerelve szóval ki érti ezt.
Mondjuk ilyen erővel minden munkaeszközzel le kellene vizsgáztatni, amit csak rá lehet aggatni.
Meg ugye a legtöbb traktor farán is van egy emelőgép...
Válasz lupijani84 #2267. hozzászólásáraAz úgy elég meredek, itt a faluban van sok rakodó traki hát még nem szóltak úgy a rendőrök érte. De most ha bele van írva a forgalmiba akkor meg kell rá külön rakodós papír azt is mondják, Nekem egy Mtz kereskedő mondta hogy saját célra használom a rakodót így nem kel bele íratni, de mindenki mást mond, még a rendőr se tudja lehet.
Válasz Facsar Bálint #2266. hozzászólásáraSzia engem 2019-ben àlítottak meg a rendőrök szintén 80-as mtz-vel rakodó rajta de nem volt bejegyezve a forgalmiba. A forgalmit elvették a rendszámot meg nekem kellett leadni, természetesen két hét múlva kaptam egy 150000-es bírságot mert feljelentettek. Aztán szigorított kpm vizsga,hogy vissza kapjam a forgalmit illetve a rendszámot, vettem egy másik rakodót mert a kis osztrák rakodónak nem voltak papírjai és újra kpm vizsga,hogy a rakodót bejegyezék. Azért kellett kétszer vinni kpm vizsgára mert csak forgalomban lévő gépre jegyzik be a rakodót. Ez Békés megyében történt én így jártam.
Kérdés Mtz 80- as homlokrakódó van rajta és azzal közlekedek ,ha egy rendőr meg állít és kéri a forgalmit de abba nincs bele írva a homlokrakodó azért büntethet? állítólag van egy jogszabály hogy saját célra használom a rakodót így nem kel bele íratni a forgalmiba. Tudja valaki ezt a jogszabályt? Vagy el kel vinnem tényleg levizsgáztatni hogy benne legyen a forgalmiba a rakodó?
Válasz Mtz 550E #2263. hozzászólásáraEz egy saját készítésű. A keret 100x50x6-os zártszelvény 80 cm magas. Az alja 100-as u vas de ez egyszer ki lesz majd cserélve mert nem az igazi. A bigbag gém 100as uvas 100x10-es laposvassal befedve a törés 120 fokos, a kampót majd úgy csináld hogy oldalra kiálljon, mert a traktorból alig látni így ahogy nekem van. A kampó 140cm magas a kinyúlás 45-50 cm. Ahova bemegy a gém az 100x10-es laposvassal van lezárva, nincs rögzítés csak be kell csúsztatni. A keret alján van bálatüskének persely ha ilyesmit is raksz rá, akkor vagy fúrd ki a zártszelvény keretet és abba hegeszd bele vagy az alsó sarokba. Ahogy nekem van a képen úgy nem elég stabil, majd egyszer ezt is javítom
Válasz Istvánka 30 #2260. hozzászólásáraNekem tur 5 van 820-as gépen. 160cm trágyavilla van rajta. Egy érettebb trágyából felszed max 7-8 mázsát. Ennyitől nem esik hasra a gép. Nem kell nagyobb kanalat rátenni és nem lesz baj vele (szerintem). Nem tudom ki hogy szokta használni, én másodikban szedem fel a trágyát, fél hattal félek, hogy túl nagyot kap a rakodó. Továbbá, nem terhelem egy oldalra a kanalat. Kihelyezett körre van kötve, így is megvagyok elégedve az emeléssel. Tracliftet nézegettem anno, de dupla annyiba került volna arra az évi 8-10 napra nekem luxus.
Válasz Istvánka 30 #2255. hozzászólásáraSzia,
Nyíregyháza. De a mai nap úgy gondolom, blackbull lesz. A lengyelek nincsenek bekötve a hátsó tengelyhez, ez pedig borzasztóan zavar, ismerem magam, amikor az 5t-ás pótkocsit 6t-ás rakomány lett. Az lesz a rakodó géppel is, és veszélyesebb üzem, lehet a drágább lesz az olcsóbb. Az MTZ-t meg nem szeretném eltörni a kuplungharangnál.
Szerintem ha a konzol nem takarja el a traktor alvàzszàmàt, akkor elèg csak a rakodót levenned ès kèsz, lehet, hogy nem kell semmilyen papír a konzolhoz,ès mehet azzal műszakira, de javítsatok ki ha rosszul gondolom.
Az más kèrdès ha felszerelt rakodóval megàllít a rendőr.
Válasz zsozsi51 #2251. hozzászólásáraŰdv ugyan ebbe a cipőbe járok,érdeklődök a rakodók iránt,a tur5 vagy wolmet 4.1 et erre felé dicsérik(szabolcs megye).De 1m 760 as ajánlatot kaptam rá,ez kicsit elgondolkodtatott.Az ország meik részéből mennél ki lengyelbe?
Válasz zsozsi51 #2251. hozzászólásáraKPM vizsga az biztos. Érdeklődni kell a vizsgahelyen milyen követeményeknek kell megfelelni. Leírni és aláíratni velük nehogy vizsgán meggondolják magukat. Ahány hely annyi szokás. Egyébként nem veszélyes 2 éve csniáltuk mi is. Matricák, prizmák kellettek. Egy nyilatkozat, aki felszerelte hivatalosan. (lakatos, autószerelő stb.) Sok sikert hozzá!
Lengyel homlokrakodókat nézek... magyarba 1,7-1,9M Bruttó, lengyelbe, 900-1M Ft között. Hol is vegyem meg? Ha műszakiztatom, mit kérnek ehhez? KPM vizsga szükséges?
Négyhengeres JD 6000-re ki melyiket választaná, és miért: KHR 95 vagy Intertech IT1600S?
Árban kb megegyezik (aminek a pontos mértékét egy igen hosszú káromodás nélkül ki sem tudom mondani...).
black bull rakodóról mondanátok pár szót!
a legnagyobb senior 18 érdekelne, mennyire strapabírók ezek?
nem nyeklik nyaklik hajlik?
évente 2x pakolnék vele kb 80 kocsi trágyát, meg némi mtrágya
Válasz ..MZ/X.. #2242. hozzászólásáraDéli részen találkoztam pár rakodóssal hogy fel voltak a bálatüskék valahogy hajtva az úton. Az is rendőrök miatt lehetett ???
Válasz Géza15 #2239. hozzászólásáraKb 3-4 éve jártam utána, aztán hanyagoltuk a dolgot. Szerencsére a rendőrök nem foglalkoznak vele. Bálatüskével, trágyakanállal nem szabad kieveregni az aszfalton és nincs gond.
Itt fejérben emelőgépnek tekintik a homlokrakodós traktort. Ha minden hivatalosan megy akkor felszereléskor nkh vizsga, a felszerelést csak képesített szakember végezheti, emelőgépes jegyzőkönyv kell, megfelelő képzettségű kezelő ülhet rá. Rendszeresen felülvizsgálatot kellene csinálni, 5 évente fővizsgálat, emelőgépnapló vezetése is kötelező ha jól rémlik. Műszakira is sűrűbben kellene vinni.
Ha van rá lehetőséged akkor megéri és nincs több problémád vele. Felénk például forgalmi elvétellel is járt már ez a mutatvány. Annyit meg nem ér kockáztatni. Vizsga előtt meg kell kérdezni milyen iratokra, dolgokra van szükség és semmi probléma csak be kell vinni vizsgára.
Válasz Géza15 #2239. hozzászólásáraMilyet néztél?Érdemes összevizsgáztatni ha hosszabb távba gondolkodsz pl újszerü traki nem cseréled párév múlva.Ha nincs összevizsgáztatva akkor ha a traki megy műszakira le kell bontani mindent róla.Remélem nem ebesről veszed.
Sziasztok!
Szeretnénk vásárolni a traktorhoz egy homlokrakodót és a kereskedő szerint nem szükséges a gépet külön rakodóval levizsgáztatni és ad jogszabályi nyilatkozatot, hogy az ilyen típusú munkaeszköz ugyanolyan kategóriába esik, mint bármelyik munkaeszköz.
Ti vizsgáztattátok, vagy nem? Volt már ebből probléma?
2336 hozzászólás
Válasz Ganajos #2284. hozzászólásáraHa tudsz konzolt csinalni, akkor van egy csomó hydrac rakodó a neten.
Válasz Ganajos #2283. hozzászólásárahttp://www.sokoro.hu
Ahogy nézem, már nem gyártják.
Válasz envagyok2 #2282. hozzászólásáraEddig a targoncával volt megoldva, nem volt probléma. kicsi a műtrágyaszóró meg a vető is, ha le van rakva 1 méter felfele kb, úgyhogy az nem gond. Bérbe aki szokott vetni kukoricát, neki meg elöl van a traktor orrán front tartály műtràgyának azt is le tudja földig engedni. Nagy vetőgépeket meg nagy vontatott műtrágyaszórokat nem akarok rakodni.
Traktort nagyon nem erőltetné meg…csak megemelem, hátragurulok és ennyi.
Erre lehet a lengyel is elég lenne ilyen kevés hasznàlathoz.
Válasz Gumóka #2281. hozzászólásáraGyártanak még ilyet vagy csak használtba lehet kapni?
Válasz Ganajos #2280. hozzászólásáramindegyik normális rakodó ugyan anynit emel, 1,6 tonna. nem az a kérdés, hogy kibírja-e az 1 tonnát, ahenm az, hogy elég az a magasság, és az, hogy mennyire elöl van a zsák, mikor fel van emelve. hiába emel neked 3,5 m-re, ha a motorháztető felett lafopg olyankor a zsákod, oda semmivel se tudsz beállni. szemenkéntin a műtrágya tartály messze elöl szokott lenni, nem elég, ha a traktor orránál lóg a zsákod. és a 3,5 m szerintem még a 4 m-es prontóhoz is kevés.
ami rá van írva egy rakodóra, azt meg tudja emelni, akár lengyel, akár magyar. mérnökök tervezték, és ugyancsak mérnökök engedélyezték, nem kell attól tartani. 1 tonnánál nem a rakodótól kell tartani, hanem a traktortól, első híd, kerék, mankóstenegyl, kuplungharang.
Válasz Ganajos #2280. hozzászólására500-as somát használok 80-ason ilyen célokra, azt az évi 5-6 zsákot kibírja eddig
Válasz envagyok2 #2279. hozzászólására3,5 méter nekem elég…nagy volumenű emelésekre nem tervezem, targonca lenne kiváltva vele. Tonnás zsák a maximum de az is ritka, inkább 6-700 as szokott lenni. Annyi az egész h pótkocsiról felveszem, hátragurulok, műtràgyaszóróval, vagy vetőgéppel pedig bemegyek alá.
Súlynak van egy láda azt addig ráakasztom hátra valamivel.
Igazából azért is nem akarok dràgát, mert nem lenne kihasználva. Kérdés, hogy a lengyel is megteszi erre a célra, vagy néztem a fémtech-eset, vagy van e valami kisebb maszek gyártó, aki ár-érték arányban erre a célre tud gyártani?
Válasz Ganajos #2278. hozzászólásáraelőször azt nézd meg, hogy milyen magasra kell emelj. az azért nem egyértelmű, hogy homlokrakodó, és biztos feléred a tonnás zsákkal a vetőgépet, akár prontóról van szó (magasságba, pláne ha 4 mnél nagyobb a prontó), akár szemenkénti műtrágyéjáról előrefelé...
messze nem mindegyik éri fel és éri be tonnás zsákkal, ami lelóg 2 métert...
és a rakodóval egy időben kezd el súlyt csinálna a gép seggére, és komplett szerelt pótkerék legyen otthon,és erősített mankóstengelyek, hahahah
Üdv!
Ki milyen homlokrakodót ajánl 80-as mtz-re?
Maximum 1 tonnás big lenne mozgatva vele.
Keveset lenne használva, műtrágyaszórásnál, meg vetésnél évi pár napra.
Ár-érték arányban ki melyiket gondolná ideálisnak? Fémtech 2007 kft által gyártott black power 980 ról esetleg vélemény valakinek
Köszönöm
A kotró rakodó kategóriában pl: JCB 4CX mi a top 3 gép, vagy márka?
Válasz Mtz 550E #2274. hozzászólásáraNem traktorral emelek...
Válasz Mtz 550E #2274. hozzászólásáramármint a pótkocsira akarsz üríteni zsákból?
a nagyon magasnak két hátrány van: nem tudsz kamionról leszedni zsákot, mert ponyvát illanat alatt lekapod róla. másik, hogy a 2 m-es kampóra hogy akasztod fel az 1,7-es zsákot? előre döntöd? mondjuk félmétert a horgot, és úgy emeled fel? nincs elég messze az első tengelytől amúgy is, kell még neki az a fél méter erőkar, hogy biztos összetörjön?
csináld akkorára, hogy függő helyzetbe föl lehessen rá akasztani a zsákot, és függőbe tudd emelni egyből.
Válasz fendt309 #2273. hozzászólásáraÚgy értem hogyha levan engedve a földre a gém a big bag rakóval úgy a földtől milyen magasan van a horog! Mert én 2m szeretnék csinálni nem tudom hogy az màr magas lenne!
Mert 3.5m magasra emel a rakodó! A pótkocsi a földtől 2.8m a zsák hossza kiüritve 1.7m úgy szeretném hogy lazán tudjam önteni a pótkocsit!
Válasz Mtz 550E #2272. hozzászólásáraNekem 4 m kiemelve
Homlokrakodónál kinek milyen big-bag rakodója van? Arra lennék kiváncsi milyen magasan van a horog? Ilyen 2m magasság az màr magas?
Üdv!
Ki milyen homlokrakodót ajánl 80-as mtz-re?
Teherbírásra kb 1,2-1,5 tonna körül, magasság pedig 3,5-4 méter.
Keveset lenne használva, műtrágyaszórásnál, meg vetésnél évi pár napra.
Ár-érték arányban ki melyiket gondolná ideálisnak?
Köszönöm
Válasz Facsar Bálint #2268. hozzászólásáraNálunk szerintem arról szól kit hogy lehet megvágni . Van egy felügyeletes ismerős aki azt mondta hogy van egy köhém rendelet a rakodókra ami irányadó és alkalmazható. Akkor egy rendeletet ha akarom alkalmazom ha akarom nem? Ezt már nem értem. A tény, hogy engem megvágtak. Egyébként most már hogy rendbe van minden így Öt évente műszaki élőt rakodógép felülvizsgálati jegyzőkönyvet kell kérni amit egy mérnök csinál meg. Ez már keserűség meg bánat ,úgy érzem nincs még vége hogy ne legyen egyszerű az élet.
Válasz Facsar Bálint #2268. hozzászólásáraNekünk a forgamiban nincs benne a rakodó, legutóbbi vizsgán emelőgép jegyzőkönyvet vagy mit csináltattak (tököm tudja hányezer), persze akkor már vagy 5x vizsgázott a rakodóval felszerelve szóval ki érti ezt.
Mondjuk ilyen erővel minden munkaeszközzel le kellene vizsgáztatni, amit csak rá lehet aggatni.
Meg ugye a legtöbb traktor farán is van egy emelőgép...
Válasz lupijani84 #2267. hozzászólásáraAz úgy elég meredek, itt a faluban van sok rakodó traki hát még nem szóltak úgy a rendőrök érte. De most ha bele van írva a forgalmiba akkor meg kell rá külön rakodós papír azt is mondják, Nekem egy Mtz kereskedő mondta hogy saját célra használom a rakodót így nem kel bele íratni, de mindenki mást mond, még a rendőr se tudja lehet.
Válasz Facsar Bálint #2266. hozzászólásáraSzia engem 2019-ben àlítottak meg a rendőrök szintén 80-as mtz-vel rakodó rajta de nem volt bejegyezve a forgalmiba. A forgalmit elvették a rendszámot meg nekem kellett leadni, természetesen két hét múlva kaptam egy 150000-es bírságot mert feljelentettek. Aztán szigorított kpm vizsga,hogy vissza kapjam a forgalmit illetve a rendszámot, vettem egy másik rakodót mert a kis osztrák rakodónak nem voltak papírjai és újra kpm vizsga,hogy a rakodót bejegyezék. Azért kellett kétszer vinni kpm vizsgára mert csak forgalomban lévő gépre jegyzik be a rakodót. Ez Békés megyében történt én így jártam.


Kérdés Mtz 80- as homlokrakódó van rajta és azzal közlekedek ,ha egy rendőr meg állít és kéri a forgalmit de abba nincs bele írva a homlokrakodó azért büntethet? állítólag van egy jogszabály hogy saját célra használom a rakodót így nem kel bele íratni a forgalmiba. Tudja valaki ezt a jogszabályt? Vagy el kel vinnem tényleg levizsgáztatni hogy benne legyen a forgalmiba a rakodó?
Válasz sulla #2264. hozzászólásáraKöszönöm szépen legálább te válaszoltál vagy írtál okosságot!
Válasz Mtz 550E #2263. hozzászólásáraEz egy saját készítésű. A keret 100x50x6-os zártszelvény 80 cm magas. Az alja 100-as u vas de ez egyszer ki lesz majd cserélve mert nem az igazi. A bigbag gém 100as uvas 100x10-es laposvassal befedve a törés 120 fokos, a kampót majd úgy csináld hogy oldalra kiálljon, mert a traktorból alig látni így ahogy nekem van. A kampó 140cm magas a kinyúlás 45-50 cm. Ahova bemegy a gém az 100x10-es laposvassal van lezárva, nincs rögzítés csak be kell csúsztatni. A keret alján van bálatüskének persely ha ilyesmit is raksz rá, akkor vagy fúrd ki a zártszelvény keretet és abba hegeszd bele vagy az alsó sarokba. Ahogy nekem van a képen úgy nem elég stabil, majd egyszer ezt is javítom



Hali!
Homlokrakodóhoz big-bag rakodót milyen anyagból csináltatok? Milyen magas lehet és mennyire lehet kifelé engedni?
Hali!
Tur 5 homlokrakodó milyen magasra emel úgy értve az ezköztartó alja milyen magasan van!
Meg aki csinált hozzá big-bag zsák rakót leírná a méreteit és az anyagvastagságát! Köszönöm!
Válasz Istvánka 30 #2260. hozzászólásáraNekem tur 5 van 820-as gépen. 160cm trágyavilla van rajta. Egy érettebb trágyából felszed max 7-8 mázsát. Ennyitől nem esik hasra a gép. Nem kell nagyobb kanalat rátenni és nem lesz baj vele (szerintem). Nem tudom ki hogy szokta használni, én másodikban szedem fel a trágyát, fél hattal félek, hogy túl nagyot kap a rakodó. Továbbá, nem terhelem egy oldalra a kanalat. Kihelyezett körre van kötve, így is megvagyok elégedve az emeléssel. Tracliftet nézegettem anno, de dupla annyiba került volna arra az évi 8-10 napra nekem luxus.
Válasz zsozsi51 #2258. hozzászólásáraJó Black bull de sokkal drágább is, A tur 5 höz ha kérsz hátsó kitámasztást az 160 ezer ft +
Válasz zsozsi51 #2258. hozzászólásáraÉn vettem kint nyuszira intertech rakodót. Nekem jön hátra egy nyúlvány a hátsó tengelyig.
Válasz Istvánka 30 #2255. hozzászólásáraSzia,
Nyíregyháza. De a mai nap úgy gondolom, blackbull lesz. A lengyelek nincsenek bekötve a hátsó tengelyhez, ez pedig borzasztóan zavar, ismerem magam, amikor az 5t-ás pótkocsit 6t-ás rakomány lett. Az lesz a rakodó géppel is, és veszélyesebb üzem, lehet a drágább lesz az olcsóbb. Az MTZ-t meg nem szeretném eltörni a kuplungharangnál.
Szerintem ha a konzol nem takarja el a traktor alvàzszàmàt, akkor elèg csak a rakodót levenned ès kèsz, lehet, hogy nem kell semmilyen papír a konzolhoz,ès mehet azzal műszakira, de javítsatok ki ha rosszul gondolom.
Az más kèrdès ha felszerelt rakodóval megàllít a rendőr.
Válasz Gumóka #2253. hozzászólásáraUE-28 kolléga!
Válasz zsozsi51 #2251. hozzászólásáraŰdv ugyan ebbe a cipőbe járok,érdeklődök a rakodók iránt,a tur5 vagy wolmet 4.1 et erre felé dicsérik(szabolcs megye).De 1m 760 as ajánlatot kaptam rá,ez kicsit elgondolkodtatott.Az ország meik részéből mennél ki lengyelbe?
Válasz zsozsi51 #2251. hozzászólásáraKPM vizsga az biztos. Érdeklődni kell a vizsgahelyen milyen követeményeknek kell megfelelni. Leírni és aláíratni velük nehogy vizsgán meggondolják magukat. Ahány hely annyi szokás. Egyébként nem veszélyes 2 éve csniáltuk mi is. Matricák, prizmák kellettek. Egy nyilatkozat, aki felszerelte hivatalosan. (lakatos, autószerelő stb.) Sok sikert hozzá!
Válasz zsozsi51 #2251. hozzászólásáraValaki hozott magának Lengyelből, de már meg nem mondom, melyik fórumtag volt.
Abból a 7 kilóból simán itthon van.
Gondolom hatósági vizsgás, kellenek hozzá a rakodó papírja, meg valami igazolás, hogy szakműhely rakta fel.
Válasz zsozsi51 #2251. hozzászólására5 évente leveszem a konzolt is műszaki rá.amúgy csak szívatás van vele
Lengyel homlokrakodókat nézek... magyarba 1,7-1,9M Bruttó, lengyelbe, 900-1M Ft között. Hol is vegyem meg? Ha műszakiztatom, mit kérnek ehhez? KPM vizsga szükséges?
Sziasztok!
Négyhengeres JD 6000-re ki melyiket választaná, és miért: KHR 95 vagy Intertech IT1600S?
Árban kb megegyezik (aminek a pontos mértékét egy igen hosszú káromodás nélkül ki sem tudom mondani...).
Köszönöm!
black bull rakodóról mondanátok pár szót!
a legnagyobb senior 18 érdekelne, mennyire strapabírók ezek?
nem nyeklik nyaklik hajlik?
évente 2x pakolnék vele kb 80 kocsi trágyát, meg némi mtrágya
Válasz Géza15 #2247. hozzászólásáraSzoktunk.
Ti szoktatok pakolni big bag, illetve raklapos árut zsákot kamionról?
Válasz mtz1221 #2245. hozzászólásáraIgen.
Hivatalosan a homlokrakodó gépek kanalára is kéne tenni a körmökre védőlemezt, ha közúton közlekedik a gép.
Válasz ..MZ/X.. #2242. hozzászólásáraDéli részen találkoztam pár rakodóssal hogy fel voltak a bálatüskék valahogy hajtva az úton. Az is rendőrök miatt lehetett ???
Válasz agrogal #2240. hozzászólásáranem, egy új traktorra NH T5.100-ra szeretnénk egy black bull jx100-at.
Válasz ..MZ/X.. #2242. hozzászólásáramondjuk elhiszem, hogy hanyagoltad :D
Válasz Géza15 #2239. hozzászólásáraKb 3-4 éve jártam utána, aztán hanyagoltuk a dolgot. Szerencsére a rendőrök nem foglalkoznak vele. Bálatüskével, trágyakanállal nem szabad kieveregni az aszfalton és nincs gond.
Itt fejérben emelőgépnek tekintik a homlokrakodós traktort. Ha minden hivatalosan megy akkor felszereléskor nkh vizsga, a felszerelést csak képesített szakember végezheti, emelőgépes jegyzőkönyv kell, megfelelő képzettségű kezelő ülhet rá. Rendszeresen felülvizsgálatot kellene csinálni, 5 évente fővizsgálat, emelőgépnapló vezetése is kötelező ha jól rémlik. Műszakira is sűrűbben kellene vinni.
Válasz Géza15 #2239. hozzászólásáraSzia!
Ha van rá lehetőséged akkor megéri és nincs több problémád vele. Felénk például forgalmi elvétellel is járt már ez a mutatvány. Annyit meg nem ér kockáztatni. Vizsga előtt meg kell kérdezni milyen iratokra, dolgokra van szükség és semmi probléma csak be kell vinni vizsgára.
Válasz Géza15 #2239. hozzászólásáraMilyet néztél?Érdemes összevizsgáztatni ha hosszabb távba gondolkodsz pl újszerü traki nem cseréled párév múlva.Ha nincs összevizsgáztatva akkor ha a traki megy műszakira le kell bontani mindent róla.Remélem nem ebesről veszed.
Sziasztok!
Szeretnénk vásárolni a traktorhoz egy homlokrakodót és a kereskedő szerint nem szükséges a gépet külön rakodóval levizsgáztatni és ad jogszabályi nyilatkozatot, hogy az ilyen típusú munkaeszköz ugyanolyan kategóriába esik, mint bármelyik munkaeszköz.
Ti vizsgáztattátok, vagy nem? Volt már ebből probléma?
Válasz Tarrento #2236. hozzászólásáraJa meg Wolmet elnevezése is van....