Bocsánat hogy nem válaszoltam szezon van és sok a dolog. Úgy vettem észre hogy széles kombány rendet báláztam ahol nem kell a jobb és bal oldalát külön külön szedetni csak menni kellett rajta és csinálta a kúpos bálákat. Én megjavítottam magamnak őket. Valójában ha a kis munkahegernek olajos a szára mentén vagy szedi a port akkor biztosan nyomás vesztés van. Azt a szára tömítés ki lehet cserélni benne de ellőtte nyomás mentesíteni kell illetve javítás után fél kell tölteni vissza. Viszont ahhoz kell egy speckó csatlakozó amit megint magam csináltam mert sehol ojat nem kaptam. Egyébként 50 bár a töltőnyomásnak kell Bene lenni. Van egy videóm majd megpróbálom feltenni.
Nekem a 1250-es csinálta ezt a jelenséget. Végül arra jöttünk rá hogy hátul a két kis hidroaksis munkahengerből az egyik elengedte a nyomást és az az oldal hamar megnyílt.
Láttam már sokkal rosszabbat is ami müködött. Meglehetősen sok megfordult már a mühelyünkben RP javításra. Másodsorban nekünk is van kettő króne RP 1250 amit üzemeltetünk. Az a tanácsom hogy nézd meg a kést hogy elég éles e mert ha rojtosra vágja a hálót a szálak föltudnak menni és feltekeri.
Ne haragudj de neked a 7340-en nem a motoron van a hidraulika szivattyú? Mert ez a régebbi típushoz való. Ugyanis ha a motoron van a szivattyú akkor neked csak a vezérlő kell illetve rá csövezni.
Ha indítózáskor fehéren füstöl akkor valószínűleg izzítógyertya hiba lesz. Ritkán szokott adagoló probléma lenni. De viszont ha kevés az adagolóba az olaj előfordulhat hogy nem teszi oda az indító töltetet.
Értem ez esetben ha emlékeim nem csalnak nekem meg van a régi szívesen át adom. Nem tudom mijen állapotban van nekem nem kell de hátha tudol vél valamit kezdeni, valamelyest működött az biztos. Ha érdekel keres imail len.
Szia a mienk is így járt végül át lett alakítva fogaskerék szivattyúra amit a hűtő alá építettünk be és a főtengelyröl kapja a hajtást. Jobb is lett mert pedál benyomásra nem áll meg a hidraulika. Nézd vissza a hozzászólásaimat ott van fent kép róla.
Szia két dugattyús szivattyúja van és ha valamelyik nem szállít akkor rángat nagyon. Pedál benyomásra azért áll meg mert tlt meghajtó tengelye működteti és azt is oldja a tengelykapcsoló.
Szia saját tapasztalat nekem a fűtés felől lopta a szivattyú a levegőt és emelte a hűtő vizet. Ugyanis elzárt fűtés csapnál a szivattyú vákumot képez a visszatérő oldalba. Nekem fent a radiátornál volt kirepedve a cső.
Nyilván sok a kartergáz. Ha gyűrűzni vagy henger perselyt is cserélni akarsz akkor hengerfej le olajteknő le feloldod a hjtókarokat és kihúzgálod a dugattyúkat. Az olajteknő bontásnál a két alsó kuplung harang tőcsavart ki kell venni mert nem jön le tölle. A hengerpersely-hez kihúzót kell gyártani. A főtengely egy másik téma. Ha valami érdekel még akkor írjál.
Nálunk szerintem arról szól kit hogy lehet megvágni . Van egy felügyeletes ismerős aki azt mondta hogy van egy köhém rendelet a rakodókra ami irányadó és alkalmazható. Akkor egy rendeletet ha akarom alkalmazom ha akarom nem? Ezt már nem értem. A tény, hogy engem megvágtak. Egyébként most már hogy rendbe van minden így Öt évente műszaki élőt rakodógép felülvizsgálati jegyzőkönyvet kell kérni amit egy mérnök csinál meg. Ez már keserűség meg bánat ,úgy érzem nincs még vége hogy ne legyen egyszerű az élet.
Szia engem 2019-ben àlítottak meg a rendőrök szintén 80-as mtz-vel rakodó rajta de nem volt bejegyezve a forgalmiba. A forgalmit elvették a rendszámot meg nekem kellett leadni, természetesen két hét múlva kaptam egy 150000-es bírságot mert feljelentettek. Aztán szigorított kpm vizsga,hogy vissza kapjam a forgalmit illetve a rendszámot, vettem egy másik rakodót mert a kis osztrák rakodónak nem voltak papírjai és újra kpm vizsga,hogy a rakodót bejegyezék. Azért kellett kétszer vinni kpm vizsgára mert csak forgalomban lévő gépre jegyzik be a rakodót. Ez Békés megyében történt én így jártam.
Köszönöm szépen a válaszodat. Van nekem is ott állító csavar, gondolkodtam rajta hogy valami nyomásállító lehet a függesztőnek csak nem mertem tekergetni. De megpróbálom majd hátha változik valamit.
Üdv a kollégák kérdéssel fordulok hozzátok. Adott egy New holland t5040 traktor a fügesztöhidraulika felmelegedés követően nem hajlandó emelni. Cseréltem már szivattyút, felbontottam hátul a fedelet munkahengertömítést cseréltem, természetesen olaj-szűrőcsere is volt. De a jelenség megmaradt.
Szia hidraulika szivattyú nem a gyári hanem egy ns14-es balraforgó főtengely végére szerelve mert kell a töblet olaj hogy meggyőze a kormányt és a hidraulikát egyszerre. Az a kis kocka a jobb oldalon három csővel az egy prioritás szelep mejnek feladata hogy a szivatyútol kapott olajat ketté ossza hidraulika és kormány felé. A szelep egyébként állítható a kormány irányába hogy megfelelő litert kapjon a töbletet a hidraulika kapja. Gyakorlatilag egymástól független tudnak működni egy szivattyúrol. A kormányszelep az egy opc50 orbit a munkahenger 40mm dugattyúval és 180mm lökethosszal van. Nagyvonalakban ennyi ha részletek is érdekelnek írjál ha van időm válaszolok.
Szia nézd vissza a hozzá szóllásaimat ott már egyszer leírtam. Mindenesetre tudok segíteni csak nem mindig nézem a fórumot mert sokféle tevékenységünk van.
R.A.G.T texerot vetettem két darabba 3x15-ös műtrágya 300kg/ha magágy készítéskor és 2.35t/ha lett a termés. Békésben ahol lakom amit nem zúztak vagy sillóztak le 50-1000kg volt a termés az öntözöttek 5-6tonnát bírtak kicsikarni a tengeriből.
Voltak olyan szivattyúk amely mindkét fedél szerelhető ott meg lehet fordítani a forgásirányt mert ott van neki a résolalycsatornája aminek mindig a szívó oldal felé kell hogy nézzen másképp kilöki a szimeringet.
Tömör anyag az agynak,lézervágott kazánlemez középre,és hengerelt 12-es kazánlemez vagy vastag falú cső kívülre. Egy kis esztergályos munka ,furatolás az agyba ékhorony bele a külselyét meg domborúra szabályozni. Nem tartom lehetetlennek.
Szerbusz András a szívó szelep 0.25 a kipufogó 0.30 mm. Esetleg mérjetek kompressziót, a 30 bár az optimális 25-nél már gyengül 25 alatt már lehet kartergáz is. Meglehetősen magas neki a sűrítési végnyomása.
Egy kiállás van a régi szivattyú helyén,belül rézszita szűrőt tettem onnan megy a szivattyú szívó oldalára.A váltóba multi G olaj ment az valto- hidraulika olaj.
nekem ns14-es szivattyú van fent (MTZ szervó szivattyú) de a kormányt is az viszi. Ha csak hidraulikához akarod használni akkor elég az ns10-es is mert 14-essel gyors lesz.
A gyártónak az volt a célja vele,hogy kenje a szívószelepek tányérját mert sokkal gyorsabban kopnak a kipufogóhoz képest ugye a kipufogószelepen van egy koromréteg ami lassítja akopást. Viszont ha beteg a porlasztócsúcs akkor a megnövekedett resolaj megjelenhet a szelep fedél azon részén ahol a szívótorok van. A túrbo meg nyomja a levegőt azért buborékol.És persze befelé is tudja nyomni a himbák felé.
Üdv a fórumtársaknak 161 vagy 121-es zetor motort keresek vagy legalább motorblokk és főtengely már segítség lenne.Ha valaki tud valamit kérem jelezze.Nagyon megköszönném.
Vagy 8éve csináltuk a cimborámnak a 10045-öst és a harmadik helyére ment a négy,a negyedik maradt az lett a három,a második helyére ment egy kicsit hosszabb sebesség,az egyes meg maradt.Nem emlékszem rá hogy a második fokozat milyen fogszammal lett beszerelve de létezik hozzá hosszabb.
Előzmény: Proxy111 #7978 hozzászólása
Bocsánat hogy nem válaszoltam szezon van és sok a dolog. Úgy vettem észre hogy széles kombány rendet báláztam ahol nem kell a jobb és bal oldalát külön külön szedetni csak menni kellett rajta és csinálta a kúpos bálákat. Én megjavítottam magamnak őket. Valójában ha a kis munkahegernek olajos a szára mentén vagy szedi a port akkor biztosan nyomás vesztés van. Azt a szára tömítés ki lehet cserélni benne de ellőtte nyomás mentesíteni kell illetve javítás után fél kell tölteni vissza. Viszont ahhoz kell egy speckó csatlakozó amit megint magam csináltam mert sehol ojat nem kaptam. Egyébként 50 bár a töltőnyomásnak kell Bene lenni. Van egy videóm majd megpróbálom feltenni.
Előzmény: Proxy111 #7975 hozzászólása
Nekem a 1250-es csinálta ezt a jelenséget. Végül arra jöttünk rá hogy hátul a két kis hidroaksis munkahengerből az egyik elengedte a nyomást és az az oldal hamar megnyílt.
Előzmény: UE-28 #7865 hozzászólása
Láttam már sokkal rosszabbat is ami müködött. Meglehetősen sok megfordult már a mühelyünkben RP javításra. Másodsorban nekünk is van kettő króne RP 1250 amit üzemeltetünk. Az a tanácsom hogy nézd meg a kést hogy elég éles e mert ha rojtosra vágja a hálót a szálak föltudnak menni és feltekeri.
Előzmény: szolomajeristvan1990 #11597 hozzászólása
Ne haragudj de neked a 7340-en nem a motoron van a hidraulika szivattyú? Mert ez a régebbi típushoz való. Ugyanis ha a motoron van a szivattyú akkor neked csak a vezérlő kell illetve rá csövezni.
Előzmény: dstarovojt660 #438 hozzászólása
Tudok segíteni nekem volt építve ns szivattyú
Előzmény: csabahegeszt #6718 hozzászólása
Szia úgy látom hogy te se kaptál kérdésre választ. Az én gondolatom az 1800/db krone rp1250-el csinálva. Szecskázva meg 2000/db.
Szép jó napot. Körbálázás tarifáról szeretnék érdeklődni kinek mi az elképzelése.
Előzmény: Sinka424 #432 hozzászólása
Ha indítózáskor fehéren füstöl akkor valószínűleg izzítógyertya hiba lesz. Ritkán szokott adagoló probléma lenni. De viszont ha kevés az adagolóba az olaj előfordulhat hogy nem teszi oda az indító töltetet.
Előzmény: balazs19993 #428 hozzászólása
Értem ez esetben ha emlékeim nem csalnak nekem meg van a régi szívesen át adom. Nem tudom mijen állapotban van nekem nem kell de hátha tudol vél valamit kezdeni, valamelyest működött az biztos. Ha érdekel keres imail len.
Úgy látom bejött az új hulladékgazdálkodás. Ezt találtam a földem végébe ma délután.

Előzmény: balazs19993 #426 hozzászólása
Szia a mienk is így járt végül át lett alakítva fogaskerék szivattyúra amit a hűtő alá építettünk be és a főtengelyröl kapja a hajtást. Jobb is lett mert pedál benyomásra nem áll meg a hidraulika. Nézd vissza a hozzászólásaimat ott van fent kép róla.
Előzmény: balazs19993 #424 hozzászólása
Szia két dugattyús szivattyúja van és ha valamelyik nem szállít akkor rángat nagyon. Pedál benyomásra azért áll meg mert tlt meghajtó tengelye működteti és azt is oldja a tengelykapcsoló.
Előzmény: msz.norbi #83891 hozzászólása
Szia saját tapasztalat nekem a fűtés felől lopta a szivattyú a levegőt és emelte a hűtő vizet. Ugyanis elzárt fűtés csapnál a szivattyú vákumot képez a visszatérő oldalba. Nekem fent a radiátornál volt kirepedve a cső.
Ma reggelre 49mm Újkígyós . Nem emlékszem mikor volt utoljára ennyi egyszerre.
Előzmény: Sinka424 #412 hozzászólása
Nyilván sok a kartergáz. Ha gyűrűzni vagy henger perselyt is cserélni akarsz akkor hengerfej le olajteknő le feloldod a hjtókarokat és kihúzgálod a dugattyúkat. Az olajteknő bontásnál a két alsó kuplung harang tőcsavart ki kell venni mert nem jön le tölle. A hengerpersely-hez kihúzót kell gyártani. A főtengely egy másik téma. Ha valami érdekel még akkor írjál.
Előzmény: Sinka424 #410 hozzászólása
Szabad érdeklődni mire vagy kíváncsi? Nincs robbantott rajzom de nincs egy alkatrésze se amit ne láttam volna. Lehet tudok segíteni.
Előzmény: Facsar Bálint #2268 hozzászólása
Nálunk szerintem arról szól kit hogy lehet megvágni . Van egy felügyeletes ismerős aki azt mondta hogy van egy köhém rendelet a rakodókra ami irányadó és alkalmazható. Akkor egy rendeletet ha akarom alkalmazom ha akarom nem? Ezt már nem értem. A tény, hogy engem megvágtak. Egyébként most már hogy rendbe van minden így Öt évente műszaki élőt rakodógép felülvizsgálati jegyzőkönyvet kell kérni amit egy mérnök csinál meg. Ez már keserűség meg bánat ,úgy érzem nincs még vége hogy ne legyen egyszerű az élet.
Előzmény: Facsar Bálint #2266 hozzászólása
Szia engem 2019-ben àlítottak meg a rendőrök szintén 80-as mtz-vel rakodó rajta de nem volt bejegyezve a forgalmiba. A forgalmit elvették a rendszámot meg nekem kellett leadni, természetesen két hét múlva kaptam egy 150000-es bírságot mert feljelentettek. Aztán szigorított kpm vizsga,hogy vissza kapjam a forgalmit illetve a rendszámot, vettem egy másik rakodót mert a kis osztrák rakodónak nem voltak papírjai és újra kpm vizsga,hogy a rakodót bejegyezék. Azért kellett kétszer vinni kpm vizsgára mert csak forgalomban lévő gépre jegyzik be a rakodót. Ez Békés megyében történt én így jártam.
Előzmény: lala #4271 hozzászólása
Köszönöm szépen a válaszodat. Van nekem is ott állító csavar, gondolkodtam rajta hogy valami nyomásállító lehet a függesztőnek csak nem mertem tekergetni. De megpróbálom majd hátha változik valamit.
Üdv a kollégák kérdéssel fordulok hozzátok. Adott egy New holland t5040 traktor a fügesztöhidraulika felmelegedés követően nem hajlandó emelni. Cseréltem már szivattyút, felbontottam hátul a fedelet munkahengertömítést cseréltem, természetesen olaj-szűrőcsere is volt. De a jelenség megmaradt.
Előzmény: lupijani84 #393 hozzászólása
Szia hidraulika szivattyú nem a gyári hanem egy ns14-es balraforgó főtengely végére szerelve mert kell a töblet olaj hogy meggyőze a kormányt és a hidraulikát egyszerre. Az a kis kocka a jobb oldalon három csővel az egy prioritás szelep mejnek feladata hogy a szivatyútol kapott olajat ketté ossza hidraulika és kormány felé. A szelep egyébként állítható a kormány irányába hogy megfelelő litert kapjon a töbletet a hidraulika kapja. Gyakorlatilag egymástól független tudnak működni egy szivattyúrol. A kormányszelep az egy opc50 orbit a munkahenger 40mm dugattyúval és 180mm lökethosszal van. Nagyvonalakban ennyi ha részletek is érdekelnek írjál ha van időm válaszolok.
Előzmény: lupijani84 #393 hozzászólása
Előzmény: hunteer2 #391 hozzászólása
Előzmény: hunteer2 #391 hozzászólása
Szia nézd vissza a hozzá szóllásaimat ott már egyszer leírtam. Mindenesetre tudok segíteni csak nem mindig nézem a fórumot mert sokféle tevékenységünk van.
Előzmény: janglij #389 hozzászólása
Szerintem hengerfej tömítés lesz a probléma.
Előzmény: borsos.akos93 #22753 hozzászólása
R.A.G.T texerot vetettem két darabba 3x15-ös műtrágya 300kg/ha magágy készítéskor és 2.35t/ha lett a termés. Békésben ahol lakom amit nem zúztak vagy sillóztak le 50-1000kg volt a termés az öntözöttek 5-6tonnát bírtak kicsikarni a tengeriből.
Előzmény: barazdabetyar. #54018 hozzászólása
Előzmény: Miért nem esik? #50742 hozzászólása
Eggyet értek veled. Ha az emberiség belenyulkál a természet bolgába az revansot fog venni és megdüntet.
Előzmény: janihida #79364 hozzászólása
Voltak olyan szivattyúk amely mindkét fedél szerelhető ott meg lehet fordítani a forgásirányt mert ott van neki a résolalycsatornája aminek mindig a szívó oldal felé kell hogy nézzen másképp kilöki a szimeringet.
Előzmény: boloke0123 #3752 hozzászólása
Tömör anyag az agynak,lézervágott kazánlemez középre,és hengerelt 12-es kazánlemez vagy vastag falú cső kívülre. Egy kis esztergályos munka ,furatolás az agyba ékhorony bele a külselyét meg domborúra szabályozni. Nem tartom lehetetlennek.
Előzmény: lupijani84 #79100 hozzászólása
Előzmény: istenes98 #79098 hozzászólása
A mienken jx80 van szerelve.
Előzmény: Adrián m #79002 hozzászólása
Horgos húzosujkoloval ki lehet venni.
Előzmény: nagykszabolcs #360 hozzászólása
Örülök neki hogy sikerült megoldani.
Előzmény: nagykszabolcs #356 hozzászólása
Szerbusz Szabolcs nézd meg a hozzá
szólásaimat ott megnézheted,hogy én milyet tettem fel.
Előzmény: lorant90 #11107 hozzászólása
Megtanultuk!!!! Már bánom hogy nem kérdeztem zetoros kollegák véleményét,persze az alkatrész kereskedőnek meg minden eladó.
Előzmény: lupijani84 #11087 hozzászólása
Előzmény: farkasandras71 #351 hozzászólása
Szerbusz András a szívó szelep 0.25 a kipufogó 0.30 mm. Esetleg mérjetek kompressziót, a 30 bár az optimális 25-nél már gyengül 25 alatt már lehet kartergáz is. Meglehetősen magas neki a sűrítési végnyomása.
Előzmény: nagykszabolcs #349 hozzászólása
Egy kiállás van a régi szivattyú helyén,belül rézszita szűrőt tettem onnan megy a szivattyú szívó oldalára.A váltóba multi G olaj ment az valto- hidraulika olaj.
Előzmény: nagykszabolcs #346 hozzászólása
Balra forgó szivattyú kell mert szembe fordítod a főtengelynek. A hidraulikának elég a 10 ccm-es szivattyú (orosz esetében ns10-re halgat).
Előzmény: csabesz73y #11086 hozzászólása
Az adagoló meghajtó tengely meglehetősen hosszú benne, ha beállt a kompresszor akkor előfordulhat,hogy megtekerte és késik az előbefecskendezés.
Előzmény: nagykszabolcs #342 hozzászólása
Előzmény: B-brikett #78090 hozzászólása
A gyártónak az volt a célja vele,hogy kenje a szívószelepek tányérját mert sokkal gyorsabban kopnak a kipufogóhoz képest ugye a kipufogószelepen van egy koromréteg ami lassítja akopást. Viszont ha beteg a porlasztócsúcs akkor a megnövekedett resolaj megjelenhet a szelep fedél azon részén ahol a szívótorok van. A túrbo meg nyomja a levegőt azért buborékol.És persze befelé is tudja nyomni a himbák felé.
Előzmény: nagykszabolcs #342 hozzászólása
Majd körbefotozom és felrakom.
Előzmény: nagykszabolcs #338 hozzászólása
Nem váltva forgató csak a jobbos felyet használjuk magasított egyedi vászon előhántóval.Erősen tragyazott földön is mindent lefordít.
Előzmény: nagykszabolcs #336 hozzászólása
Szia nekünk Bagodi 21 25-ös van kétfelyes de van pon 25 is ha szigorú a föld azt használjuk.
Előzmény: Dzsanosi #11075 hozzászólása
Holnap kereslek.
Előzmény: lupijani84 #11059 hozzászólása
Üdv a fórumtársaknak 161 vagy 121-es zetor motort keresek vagy legalább motorblokk és főtengely már segítség lenne.Ha valaki tud valamit kérem jelezze.Nagyon megköszönném.
Előzmény: robert93 #11056 hozzászólása
Vagy 8éve csináltuk a cimborámnak a 10045-öst és a harmadik helyére ment a négy,a negyedik maradt az lett a három,a második helyére ment egy kicsit hosszabb sebesség,az egyes meg maradt.Nem emlékszem rá hogy a második fokozat milyen fogszammal lett beszerelve de létezik hozzá hosszabb.
Előzmény: prütyi #77697 hozzászólása
Miért akarja lecserélni a motorpált?Egyébként fel lehet tenni csak anyomócsövek elhelyezkedése kicsit másabb.