A 60-11-es pótkocsi alapjába véve egy könnyű pót, a maga 26q önsúlyával a szűk 6 tonna raksúly,ha traktorral húzod a 900-1000-es gumi elég alá.Viszont a kamion gumival jobban bírja a túlsúlyt,az biztos.De ha sokat szállítasz közúton és túlsúllyal akkor előbb vagy utóbb venni kell egy HW 80-11-est,és az alá kamion gumi és mehetsz bátran 13-14tonnával,amíg a KPM-es meg nem MÉRRRRRRR.
Ha teszel még hozzá két lapot még jobban táncol,a 6011-esnek ez egy sajátossága illeg billeg de bírja a súlyt és mellesleg nem esnek ki a kerekei minden agyastól.
nekünk130cm magasító van rajta 10t szoktam vinni vele meg is látszik mert a jobb hátsó gumi szét csatant idén meg akarom pótolni féderel 2db ja meg nagyon rosz menni vele úton mert a pótkocsi ide oda táncol könyen felborítja a trakeszt őszel meg akart előzni egy mtz nagyon keménykedet úgyhogy lelasítottam mert az életbe nem előzött volna meg fele anyi tengeri nem volt rajta mint az enyémen
Üresen nem kellene hogy hozzá érjen, de amelyik kocsi gyárilag gumi bakkal jött az úgy van tervezve hogy a féderrel együtt viselje a terhet teljes terhelésnél.
Csak annyit szeretnék hozzászólni a témához hogy nekünk van egy HW-6011-es pótkócsink 77-es gyártású, 22 éve van nálunk. Gyári 6 lap+1 gumibak van alatta, most cseréltem gumibakokat mert egy kicsit már rehültek, de a 80-90 mázsa tyúkganét simán viszi 900-as gumikon, 60 lóerős Zetorral. Még annyit hogy nekem a gumibak üresen hozzáér a rugóhoz.
ez így nem igaz, most lett felujjítva a rugóköteg + 1 lap beletéve és 20-25mázsánál ül rá a gumibak,lehet a nyugati komolyabb pótkocsikon úgy van de ezeken nem.
Max 9tonna ,de már ez is hosszú távon nagy mérvü károsodáshoz vezet.Folyamatos 9tonnával hamar elszálnak a gumik aztán jön az,hogy kicseréled 1000-re akkor meg hamarabb felborul viszont jobban bírja a túlsúlyt.Sokkal hamarabb szét hasadnak a gumibakok,ekkor tesznek alá még több gumi bakot lehet ezt íberelni a jó ég tudja meddig.
A régi 5/2-es német fixes pótkocsi alatt nincs gumibak viszont jóval több a féder lapok száma,és húztál már ilyen pótkocsit na az bedől a kanyarokba főleg körbálával megrakva,kel az a gumibak,hogy rá űljön a teher.
Az enyémen is 1000-es gumik vannak,egy gumibak 6db féder és még soha nem volt megívelve.Akkor borul hamarabb ha neméri a gumibakot,ez tapasztalat minden évben télen két hónap erdőből fa szállítás.
köszi megnyugodtam akkor fogja bírni szerintem így is rámenne kukoricából 85q bár ez csak tipp.
Az viszont biztos jobban gurul mint az MBP 6,5 gondolom a nagyobb csapágyak miatt.
Ha többet akar vele szállítani venni kel 80-11-est és arra rakhat 14tonnát,jelzem arra is elég 2db gumi bak.Akinek 3db van rajta annak gyárilag 1 volt és mellé tett két óldalról 1-1db-ot.
Nálunk a kinyúlt rugó rajta ülve a gumibakon ha belemegyek egy gödörbe annyit se csillapít , hogy bele ér a billentő fül a kerékbe mert 1000-res gumik vannak rajta. Ja múltkor felborúlt 2 bigzsákkal kanyarodás közben (ezt még valamennyire tartott a köteg soha nem tette szűk fordulóban se).
24 éve húzom a 60-11-est újkora óta ugyan az a 6db féder van alatta,semmi köze a teherbíráshoz csak azért van alatta,hogy el ne maradjon a tengely és legyen egy kis rugózás.
nálunk van aki tehermentesítőt rakott alá minden keréknél 3 gumibak van és így már 1,4m oldal van szerintem kukoricához elég 1m igaz léalma hordáskor jó lessz még 40cm magossítás! drenthe evo hát nem tudom hogy tudjuk megoldani jó lenne kicserélni attól függ hogy hova kellene vinnem a rugókötegeket. Én szabolcsi vok Kisvárda mellől!
Üdv:A60-11-es pótkocsikon a féder lapnak nem az a funkciója,hogy tartja a terhet hanem üres állapotban lengés csillapítóként szerepel.Van alatta gumibak annak kel elviselni a terhet.60-70g nyugodtan rárakhatol repülhetsz vele az úton bírni fogja.
sziasztok!
Olyan gonom szeretném veletek megosztani amire remélem tudtok megoldást. Sikerült vennem egy jó állapotú 6011 est 1m oldallal és az szeretném megtudni hogy gyárilag 6 laprugó van és egy tehermentesítő gumibak van alatta kukoricához nem kell e bővíteni ezeket mert üresen és kb 5 cm és eléri a fédert a tehermentesítő aki találkozott már ilyennel kérem írjatok valami okosságot!
Persze hogy meg volt!!Én ahogy halotam Az NDk ban ezeket útépitésnél használták és oda kellet talán az hogy ijen tulajdonsága is legyen a kocsinak!!Én igy halotam és igy tudom..
Válasz #375. hozzászólásra Nekem volt egy hk-5-ös, a forgozsámolyon lévő két rugót kivettem és két u vassal kiváltottam igy kevésbé billegett nem tudom mi a fsznak csinálták rugósra gyárilag biztos meg volt az oka de én még nem jöttem rá
Pedig van eb 8 as kocsiból is tandemes, magasra emelő kivitel.
A felépitmény ugyan az mint a normál eb 8 asnak meg a váz is 99%ban. Csak ez alatt 2 tengely van. Szeintem közúton sokkal kényelmesebb húzni mint az 1 tengelyest de rossz földutakon a megasra emelő kivitel miatt nagyon borulékony. Magtári használat során pedig a szűk fordulókban rakottan szétszakadnak rajta a gumik mert ezen nem 20as hanem csak 18as kerekek vannak.
1071 hozzászólás
Válasz #418. hozzászólásra
hát ha jól látom ez 40x40 es zártszelvény , az kevés...
Nekünk 60X80 as a magsító alja és a alap oldal teteje + kötél és így is hajladozik!!!
Válasz #417. hozzászólásra
ez jobb ???????
Válasz #415. hozzászólásra
A kettő-ért ne adj többet 2.2-nél !
Igaza van Gábornak , ezek inkább csak mutatósak... Bár a kötél az erősebb oldalnál is kell...
Mond már a Barom tul.-nak , hogy ennyiért a Gyuris Gyula is ad rá sokkal komolyabb új gyári felépítményt...HW Conov
Válasz #417. hozzászólásra
biztos vagy benne ?? nézd meg jobban ITT
(én nem értek hozzá csak érdeklődök)
Válasz #416. hozzászólásra


A zártszelvények méretéből,és a dupla kötél,amit rátettek
Válasz #414. hozzászólásra
honnan látod , hogy gyenge az anyag ??
Válasz #413. hozzászólásra




van neki még 1
az eladó nem így gondolja , 1.5 misit kér értük
Válasz #412. hozzászólásra

nem sokat mert nagyon gyenge anyagból csinálták,raksz bele 15tonnát és azonnal gömbölyű lesz
Válasz #412. hozzászólásra
900- 1100ezer... Most mivel nincs szezonja: -10 %
Mennyit szabad adni egy ilyenért ??
Válasz #410. hozzászólásra


A 60-11-es pótkocsi alapjába véve egy könnyű pót, a maga 26q önsúlyával a szűk 6 tonna raksúly,ha traktorral húzod a 900-1000-es gumi elég alá.Viszont a kamion gumival jobban bírja a túlsúlyt,az biztos.De ha sokat szállítasz közúton és túlsúllyal akkor előbb vagy utóbb venni kell egy HW 80-11-est,és az alá kamion gumi és mehetsz bátran 13-14tonnával,amíg a KPM-es meg nem MÉRRRRRRR.
kamion gumival biztonságosabb lenne
Válasz #408. hozzászólásra

Ha teszel még hozzá két lapot még jobban táncol,a 6011-esnek ez egy sajátossága illeg billeg de bírja a súlyt és mellesleg nem esnek ki a kerekei minden agyastól.
nekünk130cm magasító van rajta 10t szoktam vinni vele meg is látszik mert a jobb hátsó gumi szét csatant idén meg akarom pótolni féderel 2db ja meg nagyon rosz menni vele úton mert a pótkocsi ide oda táncol könyen felborítja a trakeszt őszel meg akart előzni egy mtz nagyon keménykedet úgyhogy lelasítottam mert az életbe nem előzött volna meg fele anyi tengeri nem volt rajta mint az enyémen
Válasz #406. hozzászólásra
Üresen nem kellene hogy hozzá érjen, de amelyik kocsi gyárilag gumi bakkal jött az úgy van tervezve hogy a féderrel együtt viselje a terhet teljes terhelésnél.
Válasz #401. hozzászólásra
Üdv mindenkinek!
Csak annyit szeretnék hozzászólni a témához hogy nekünk van egy HW-6011-es pótkócsink 77-es gyártású, 22 éve van nálunk. Gyári 6 lap+1 gumibak van alatta, most cseréltem gumibakokat mert egy kicsit már rehültek, de a 80-90 mázsa tyúkganét simán viszi 900-as gumikon, 60 lóerős Zetorral. Még annyit hogy nekem a gumibak üresen hozzáér a rugóhoz.
Válasz #393. hozzászólásra
ez így nem igaz, most lett felujjítva a rugóköteg + 1 lap beletéve és 20-25mázsánál ül rá a gumibak,lehet a nyugati komolyabb pótkocsikon úgy van de ezeken nem.
értem és köszi az infókat már így tudom naggyából mennyi a tűrőképessége:)
jó éjt mindenkinek!
Válasz #401. hozzászólásra

Max 9tonna ,de már ez is hosszú távon nagy mérvü károsodáshoz vezet.Folyamatos 9tonnával hamar elszálnak a gumik aztán jön az,hogy kicseréled 1000-re akkor meg hamarabb felborul viszont jobban bírja a túlsúlyt.Sokkal hamarabb szét hasadnak a gumibakok,ekkor tesznek alá még több gumi bakot lehet ezt íberelni a jó ég tudja meddig.
Válasz #393. hozzászólásra

Szabi rosszul tudod, a 60-11-es pótkocsi új korában a gumibak és a féder közt 1-2cm van,ráteszel 20g-át és az összes gumi bakra rá ül.
igen ebben igazad van! és a 6011 es re mennyit lehet rakni mennyi sulyt?
Válasz #397. hozzászólásra
A régi 5/2-es német fixes pótkocsi alatt nincs gumibak viszont jóval több a féder lapok száma,és húztál már ilyen pótkocsit na az bedől a kanyarokba főleg körbálával megrakva,kel az a gumibak,hogy rá űljön a teher.
Válasz #394. hozzászólásra
Az enyémen is 1000-es gumik vannak,egy gumibak 6db féder és még soha nem volt megívelve.Akkor borul hamarabb ha neméri a gumibakot,ez tapasztalat minden évben télen két hónap erdőből fa szállítás.
ja utológ tette fel de a környéken csak neki van így mindenki ahogy kijött a gyárból ugy van.
de szerintem nem tesz jót neki a túlterhelés.
A gumi baknak és a fédernek eggyütt kell viselnie a terhet külömbenn nem kellene rá mind a kettő.
köszi megnyugodtam akkor fogja bírni szerintem így is rámenne kukoricából 85q bár ez csak tipp.
Az viszont biztos jobban gurul mint az MBP 6,5 gondolom a nagyobb csapágyak miatt.
Válasz #391. hozzászólásra

Ha többet akar vele szállítani venni kel 80-11-est és arra rakhat 14tonnát,jelzem arra is elég 2db gumi bak.Akinek 3db van rajta annak gyárilag 1 volt és mellé tett két óldalról 1-1db-ot.
Válasz #392. hozzászólásra
Nálunk a kinyúlt rugó rajta ülve a gumibakon ha belemegyek egy gödörbe annyit se csillapít , hogy bele ér a billentő fül a kerékbe mert 1000-res gumik vannak rajta. Ja múltkor felborúlt 2 bigzsákkal kanyarodás közben (ezt még valamennyire tartott a köteg soha nem tette szűk fordulóban se).
Válasz #392. hozzászólásra
a gumibakhoz csak érhet a rugó,ha túl van terhelve a pót,vagy szar elfáradt a laprugó!ENNYI!
Válasz #390. hozzászólásra
Ha alá teszel 3db gumi bakot akkor mi szerepe van a fédernek?
Válasz #388. hozzászólásra
Felétek akkor így megy...
Válasz #388. hozzászólásra
sebaj húzzad csak,de ne butítsd a népet!
akkor az nem rugó,hanem írányító kar,mint a légrugosokon!
Válasz #387. hozzászólásra
Helyileg én se tudom még , de megkérdem és majd ide írom . Te meg eldöntöd kell e ...
Ha egy héten belül nem írom be szólj mert elfelejtettem!
Válasz #382. hozzászólásra
zás.
24 éve húzom a 60-11-est újkora óta ugyan az a 6db féder van alatta,semmi köze a teherbíráshoz csak azért van alatta,hogy el ne maradjon a tengely és legyen egy kis rugó
nálunk van aki tehermentesítőt rakott alá minden keréknél 3 gumibak van és így már 1,4m oldal van szerintem kukoricához elég 1m igaz léalma hordáskor jó lessz még 40cm magossítás! drenthe evo hát nem tudom hogy tudjuk megoldani jó lenne kicserélni attól függ hogy hova kellene vinnem a rugókötegeket. Én szabolcsi vok Kisvárda mellől!
Válasz #385. hozzászólásra
Nem is igazán a pót mérete számít , hanem a rugó állapota! Ha jó és még kellően feszes akkor nem érhet a bakhoz .
Válasz #383. hozzászólásra
nagy pótkocsikon teljes raksúlynál hozzá sem ér a rugó a bakhoz vazze!
Válasz #382. hozzászólásra
Ráadásul senki se 6-7 tonnát hord velük... + 30-40%
Válasz #381. hozzászólásra
Szerinted a terhet kel neki vinni?
Válasz #380. hozzászólásra
Ez azért nem teljesen így van. Ha a rugó kimerül tejesen a gumibak szét repedezik magában mint a xar..
Válasz #380. hozzászólásra

te tudsz valamit! laprugó,mint lengéscsillapító!
Válasz #378. hozzászólásra

Üdv:A60-11-es pótkocsikon a féder lapnak nem az a funkciója,hogy tartja a terhet hanem üres állapotban lengés csillapítóként szerepel.Van alatta gumibak annak kel elviselni a terhet.60-70g nyugodtan rárakhatol repülhetsz vele az úton bírni fogja.
Válasz #378. hozzászólásra
Haveromék most tettek alá 10-eset és nem is ártott rá... A mieink is csak 6 osak és régiek is , ezért szeretnénk is tuningolni rajta.
Ha akarod megszerzem a kovácsműhely számát ahol kicserélik 10 esre a tiéd is...
sziasztok!
Olyan gonom szeretném veletek megosztani amire remélem tudtok megoldást. Sikerült vennem egy jó állapotú 6011 est 1m oldallal és az szeretném megtudni hogy gyárilag 6 laprugó van és egy tehermentesítő gumibak van alatta kukoricához nem kell e bővíteni ezeket mert üresen és kb 5 cm és eléri a fédert a tehermentesítő aki találkozott már ilyennel kérem írjatok valami okosságot!
Válasz #376. hozzászólásra

Persze hogy meg volt!!Én ahogy halotam Az NDk ban ezeket útépitésnél használták és oda kellet talán az hogy ijen tulajdonsága is legyen a kocsinak!!Én igy halotam és igy tudom..
Válasz #375. hozzászólásra Nekem volt egy hk-5-ös, a forgozsámolyon lévő két rugót kivettem és két u vassal kiváltottam igy kevésbé billegett nem tudom mi a fsznak csinálták rugósra gyárilag biztos meg volt az oka de én még nem jöttem rá
Válasz #374. hozzászólásra


Helló!Ha szereted a rakományt 2szer,3szor pakolni,akkor jó lesz ez is!Ennek az a baja,h magasan van a felépitmény raksúlya,s szeret borúlni!!!!
És milyen az IFA HK 8 típusú pótkocsi? Azt hiszem ez is 8-t raksúlyú,de a hirdetésekben feltűnően olcsó a HW-s "testvéréhez" képest.
Válasz #356. hozzászólásra
Pedig van eb 8 as kocsiból is tandemes, magasra emelő kivitel.
A felépitmény ugyan az mint a normál eb 8 asnak meg a váz is 99%ban. Csak ez alatt 2 tengely van. Szeintem közúton sokkal kényelmesebb húzni mint az 1 tengelyest de rossz földutakon a megasra emelő kivitel miatt nagyon borulékony. Magtári használat során pedig a szűk fordulókban rakottan szétszakadnak rajta a gumik mert ezen nem 20as hanem csak 18as kerekek vannak.
Válasz #361. hozzászólásra
bocsi, nem bántásból írtam. csak feltünt és megkérdeztem