Gázolaj árak 633 Ft Benzin árak 647 Ft EUR 393.08 Ft USD 368.05 Ft CHF 402.58 Ft GBP 458.72 Ft

Fórum

Becenév: István331
Csatlakozott: 2008-05-21 20:59:10
Utolsó belépés: 2020-07-19 13:04:46
Fórum hozzászólás: 35

Fórumhozzászólásai

Előzmény: mtz1221 #641 hozzászólása



Köszönöm szépen!

Előzmény: mtz1221 #638 hozzászólása



Szia! Írtam privátban, nem tudom át ment-e? Engem érdekelne az alkatrész forrás.

Előzmény: csoppika #975 hozzászólása



Köszönöm a választ! Keresgéltem a 8,25 R 20 verzióban, de még jobban elbizonytalanodtam a kérdésben. Ha az "állandó defekteket" el akarom kerülni, akkor használt gumiban nem gondolkodom. ( Nem hiszem, hogy jó állapotú gumit, ebben a méretben elad valaki.) A másik pedig a terhelési index. Feltételezem, nem véletlenül találták ki. Az olcsóbb verziók a normál terhelésnek sem felelnek meg. ( Tudom, nem akkora a sebesség, de nem tudom mik az arányok. Pl ha csak negyvennel megy nyolcvan helyett, akkor elbírja a többlet súlyt a gyengébb is és mennyivel többet.) Az megfelelő terhelési indexű viszont jóval drágábbra jön ki, mint a használt kamiongumis verzió. Ez, nekem legalább is, elég nagy kiadást fog jelenteni, ezért "kukacoskodom" ennyire, de ha már egyszer megcsinálom, szeretném rendesen.

Előzmény: antaljoco0 #636 hozzászólása



Köszönöm! Igyekszem én is csereszabatos, más gyártmányú alkatrészekkel kiváltani amit lehet. Ezeknek a gépeknek az alkatrészellátása forgalmazói oldalról, siralmas. Viszont, sajnos kell mindig valami. Többet ilyen gépet, én biztosan nem fogok venni.

Fotonhoz alkatrészforrást tud-e valaki? Fülkéhez, oldalablak, ablakteleszkóp, stb.

Én is csatlakozni szeretnék ehhez a gumicsere kérdéshez. Jelen állás szerint, négy darab gumit kell cserélnem, mbp 6,5 t-ás, nem középfelnis, 70-es körüli évjáratú, nem egyenes alvázas pótkocsin. Az új 8,25 R 20 és a 22" új felni vágott mintás gumikkal között "mindössze" 36 000 ft a különbözet. Természetesen az eredeti az olcsóbb. Nem akarok kétszeres tömeget szállítani vele. Kérdésem, melyiket érdemes felrakni? A kamiongumival lényegesen könnyebb húzni? A 8,25-öst egyre nehezebb lesz a jövőben beszerezni? (Bár, ha most veszek, még pár évet, tizedet kibír az is) Állandó defektek a gyári tömlőssel: ez nem tudható be a néha aránytalan túlterhelésnek, vagy régi, már használt gumiknak? Az eladásra kínált pótkocsik között arányaiban nem sok átalakított felnis van. Vagy ezt inkább az ára is korlátozza? Előre is köszönöm a hozzászólásokat és javaslatokat, véleményeket!

Végül is ismét lezajlott a szüret, sajnos felénk eléggé elkeserítő eredményekkel, de ezt az "árbékát" idén is lenyelették velünk és jövőre is lefogják. Mivel most ez a téma a következő szüretig senkit nem érdekel, majd előtte pár héttel...de akkor megint ugyan ez lesz mint idén. smile mad

Előzmény: #152 hozzászólása

Csak ne agyaljanak sokáig, mert a szüret túl hamar véget ér az idén. smile madsmile smile

Vegyes fehér / Zalagy.,Bianca stb./ 90-95 ft a 95-ös-nél 18,1 mustfok a kíírás. Itt Bács megyében.

Előzmény: #121 hozzászólása


Ár nélkül odaadják? Ez nagy bátorságra vagy kiszolgáltatottságra vall! Így is szűnnek meg felvásárlók, eltűnve a termelők pénzével. Az a baj,hogy borként betárolni sem éri meg, sőt nagyobb ráfizetés és kockázat, ha utána számolunk.

Előzmény: #115 hozzászólása


Érdekképviselet? Mivel Magyarok vagyunk :), ebben sem lesz, valódi érdekképviselet. Ha valóban kell nem fogunk össze, sajna. A hegyközség is csak dísz. Seregélyeket nem irtják, a felvásárlók érdekeit képviselik...

Előzmény: #101 hozzászólása


Idén a nem tagoktól is vesznek szőlőt, mivel nincs szőlő. Kadarkát termelni pedig nem érdemes amíg nem fizetik meg, vagy csak néhány négyzetméteren hobbiból. Jelenleg csak "szövegben" támogatják a régi kihalófélben lévő fajták termesztését. Majd ha alapból háromszoros árat fizetnek az ilyen szőlőért, akkor termelünk olyat.
De addig nem éri meg.

Előzmény: #91 hozzászólása



Idén, elfagyás után 2-3 t

Előzmény: #90 hozzászólása



Nem csak a tagoktól veszik, külsősöktől is.

Kossuth Szöv.Kiskőrös: Cserszegi 17,1-től 120 ft/kg Hát, ez se sok!

Mai Petőfi Népe, izsáki cég, Cserszegi fűszeresre 17,1-től 110 ft/ kg. Nevetséges, tavaly több volt az ára. Azt nem értem, hogy pl. Ausztriába miért nem visznek olasz bort, vagy legalábbis ennyit biztosan nem mint amit ide.smile smile

Előzmény: #265 hozzászólása



Nem, az Hw 80-as kocsi. A tulaj plusz egy csapot rakatott a kettő helyett. Azért kérdezem, hogy az mbp-ken is célszerű megerősíteni vagy plusz csapot berakni vagy a kb 50%-os plusz terheléssel a normál csapok is megbirkóznak-e?

Ezeknek a pótkocsiknak a billentőcsapjait nem kell megerősíteni,ezek jól bírják?(Mint pl. a Hw80-nál plusz fület is tesznek be.)Persze nem 20 t-ás terhelésre gondolvasmile rolleyes

Előzmény: #33 hozzászólása



Nem igaz,hogy az 50-es mtz nem bírja hajtani a 10 hl-es Kertitoxot.Rokonomnak évtizedek óta az van és egy régi bukókeretes 50-es MTZ-je.Szőlőt szór vele,mint ahogyan felénk sokan mások.

Előzmény: #33 hozzászólása



Ez a seregély kérdés hamarosan megint aktuális lesz és egyre úgy tűnik nincs ellene biztos módszer.Tavalyra nagyon elszaporodtak és ahogy szűkült a le nem szüretelt szőlőterület egyre szemtelenebbek lettek.A végén már a PB gázos durrogó sem zavarta őket,annak ellenére leszálltak.Mi két hónapig őriztük a területeket reggeltől estig,durrogók,plussz ha le akartak volna szállni autó+duda.De azért tehetnének ellenük valamit, most nem kéne védett madárnak lenniük, nincsenek a kihalás szélén,sőt!

Jobban belegondolva,a teherbírásban lehet némi különbség az erősebb gumik miatt.De sajnos pl. szőlővel nem igazán lehet túlterhelni,jó ha a normál raksúly rámegy.Ezekre fékerő szabályozó kell,illik vagy fölösleges?Nemrég vettünk egy 6,5-öst és azon nem találtam ilyet.Hamarosan fel lesz javítva,ezért kérdem.

Mi a különbség a középfelnis és a sima felnis között?(Állítólag a középfelnis nagyobb teherbírású és könnyebb húzni???)

És milyen az IFA HK 8 típusú pótkocsi? Azt hiszem ez is 8-t raksúlyú,de a hirdetésekben feltűnően olcsó a HW-s "testvéréhez" képest.

Igaz,az mbp nyomeltérése csak két centi,tehát a gyakorlatban lényegtelen.Az ösztömegben sincs nagy eltérés a 60-as és az mbp között.Innen szedtem az adatokat: http://www.mezogeparchivum.hu/tema_potk.html

De konkrétan mi az oka annak,hogy az Mbp kocsit nehezebb húzni?A gumik?Más ésszerű magyarázat nincs rá?
Ha jól olvastam,az Mbp-k első és hátsó nyomtávja között eltérés van,már gyárilag,de ez szilárd felületen nem kéne gondot okozzon.

Olyanon gondolkodom,hogy a traktorunkhoz milyen pótkocsit vegyünk.A gép egy 70le-s, 4 t önsúlyú gép. A forgalmi szerint 14 t-át vontathat.Én ezt a gyakorlatban kissé soknak látom.A nyolcvanas mtz-k is küzdenek nem kövön a HW80-al. Nem beszélve a HW80-as árából kijön majdnem két 60-as,de biztosan kijön két Mp6.5-ös kocsi.
Viszont akkor már az Mbp-nek nagyobb a hivatalos raksúlya.De itt a fórumon olvastam,hogy a HW-ket lényegesen könnyebb húzni.Az a baj,gyakorlatilag egy évben egy hónapra, a betakarításra kellene a nagyobb kapacitás,de akkor nagyon.Viszont ahhoz,hogy tizenegy hónapig álljon egy kocsi kár lenne sokat költeni.A bérfuvar sajna nagyon felment az utóbbi időben, tehát mindenképpen a saját fejlesztés lenne a megoldás.De elsősorban az a kérdés,a 70 le elég e a HW80-as elé?

Az lenne a kérdésem,hogy mekkora az a raksúly(a 60-asra és a 80-asra is értve)amit gond nélkül le is tud billenteni?Gondolok itt olyan terményre,ami a platóoldal lenyitásakor egyáltalán nem indul meg,csak teljes felemeléskor.

Ma megtudtam, hogy miért van széthúzva nálunk egy majdnem új 90-es Yto, amit lentebb említettem. Mint kiderült, nem a traktor konstrukcióval van a gond, hanem egy vonat választotta ketté. Ezt szerintem a nyugati típusú gépek sem viselték volna túl jól.

Előzmény: #590 hozzászólása


Nem tudom,nekem a 250 órásra minden olaj cseréjét mondták,majd kiderül.Egy kérdésem lenne hozzád.Ezeknek a gépeknek a kuplungja nem éppen személyautós,de állítólag lehet rajta könnyíteni.Te nem hallottál róla,hogy hogyan?

Előzmény: #588 hozzászólása



Nem titok,Kiskőrös.

Előzmény: #585 hozzászólása



Permetezést még nem csináltunk vele,azon kívül mindent a szőlőben.A 80-as vagy a 90-es,feleslegesen nagy lenne. Előtte ötvenes Mtz-nk volt,van.A lóerő az ötven is elég lenne bőven,viszont a mostani ötvenes gépek tömege jóval alacsonyabb,mint pl.az MTZ-nek.Ennek a vontatható ösztömeg szempontjából van jelentősége.Betakarításkor viszont szükség van a nagy pótkocsik húzására.A 70-es szintén turbós,mint a nagyobbak.

Előzmény: #582 hozzászólása


Az árnak nincs jelentősége,mert egy évvel ezelőtt volt,de 4 millió körül bruttó.Azóta több ez is,de változtattak is rajtuk.(fejlesztettéksmile biggrin)210-en valamennyinél járunk vele,üzemórában.Szántás,tárcsázás,tőkevágás meg ilyesmikre használtuk eddig.Gondolkodtunk használt nyugatiban is,de egyrészt amit kintről környezetvédelmi szempontból engednek behozni,azoknak még mindig horribilis az áruk.Amit itthon hasonló áron megvehető,az mind tíz évnél jóval öregebb.És egy traktort nem szoktak egy garázsban tartani és csak ünnepekkor elővenni.Másrészt a szervíz.Ezen az első 45 000 volt,a második 100 körül lesz,teljes folyadékcserével.Hallottam sokan örültek a szép,új gépüknek,ami drágább volt,és a szervizköltségeknél kaptak sokkot.A használt nyugatihoz feltételezem,nem MTZ áron van az alkatrész,hanem jóval drágábban és azért néha azok is elromlanak,pláne idősebb korukban.

Előzmény: #580 hozzászólása



70-es Fotont,Domaszékről.

Kiskőrösön van egy ilyen YTO típusú gép,már hetek óta két darabban.Ha jól tudom 90 lóerős és nagyon nem régi. Kíváncsi lennék mi lett vele,állítólag "megszakították"
,hogy ezalatt mit értettek nem tudom.Pedig csak vontatásra használták.Annak idején ez a típus volt az egyik jelöltünk gépvásárlásra,de a kereskedőnél lévő gép, mindkét nagykerék felnije belül olajfolyásos volt a tengelytől ki indulva.Végül egy másik,szintén kínai gépet vettünk,de ezzel,eddig nincs gond.

Tisztelt Lgw!

Az önök által forgalmazott gépek mennyiben jobbak,mennyiben külömböznek a szintén kínai gyártású Foton traktoroktól?

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Hirdetés
Kincset ér a szalma, ha a tarlón marad!
Kincset ér a szalma, ha a tarlón marad!
Mutatjuk, hogyan nyerhető szerves tápanyag a szalmából.
A Hód-Mezőgazda tanösvényen mindent megtudhatsz, ami most fontos
A Hód-Mezőgazda tanösvényen mindent megtudhatsz, ami most fontos
Gyakorlatorientáltság és érzékletes szemléltetés.
CHECCHI MAGLI 4 soros csipeszes palántázó,  palántaültető
CHECCHI MAGLI 4 soros csipeszes...

1.550.000 Ft

Berthuod Alba 2500
Berthuod Alba 2500

1.600.000 Ft

Kverneland fml 150 mulcsozó, zúzó
Kverneland fml 150 mulcsozó, zúzó

1.150.000 Ft

Eladó 7 db bika borjú borjak borjuk
Eladó 7 db bika borjú borjak borjuk

100.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]