Ja majdnem elfelejtettem, a múltkor ígértem hogy rakok fel képeket marófelújításról+ üléstuningról. Utóbbit majd később, (valamelyik nap) mert nem akarom széttrollkodni az oldalt a képeimmel. (hátha valaki besokall ) YANMAR RS 1300
Válasz Ati007 #25015. hozzászólásáraÜdv.! Olyat mint a gyári, szinte biztos hogy nem kapsz. De ahogy leírtad hogy megméred, úgy ok.! Tengely * ház * vastagság méret már adja is ami kell. Szerintem csak "normált" kapsz (de azokban is van fém) Még annyi hogy én két keskenyebbet raktam bele egymás mellé. (működik)
Kösz a segítséget, közben az általad említett módszerrel megoldottam. Néhány erőteljesebb csapás után megadta magát. Ha már sikerült szétkapni, gondoltam a szimeringgel együtt kicserélem a csapágyat is. Ez eddig nem gond, európai méret(NSK 6307). A szimering sajnos darabokban volt már, így nem tudom megállapítani hogy nézett ki gyárilag. És valami japán szabvány lehet (NOK BQ1184E). A gyári számra a neten nem találtam egyezést a gyártó oldalán sem. Valakinek van tippje, hogy milyen típusú szimering kell ide? Arra gondolok, hogy a por/föld miatt esetleg nem normál, hanem valami fémházas. Abban bízom, hogy megmérem a szimeringház átmérőt/szélességet és a tengelycsonk átmérőt és ahhoz tudnak adni a csapágyboltban.
Sziasztok! Legyetek szívesek segítsetek egy picit!Ma kaszálás közben szétrepedt az egyik hátsó gumiköpenyem,ami még a gyári gumija volt a trakimnak /30 éves/!!Szeretnék rá vásárolni új gumikat,csak tanácstalan vagyok,hogy milyet és legfőképp honnan??Ebben kérném segítségeteket!!A mérete 8x18"!!
Válasz Ati007 #25010. hozzászólásáraA fogaskerék felől ki kell, hogy tudjad ütni. Arra kell vigyázni, hogy a furatban a menet ne sérüljön meg. Én egy alumínium csővel ütöttem ki egy megfelelő nagyságú kalapáccsal, aminek súlya is van.
Válasz krizol #25005. hozzászólásáraNem hangzik jól. Szedtem ki egy tövet a képek kedvéért, rosszabb a helyzet mint egy hete, szóval úgy döntöttem felszedem. A képeken látszanak a hajtások.
Érdeklődni szeretnék, hogy cserélt-e már valaki szimeringet talajmarón (az enyém Yanmar RSA1201). Tegnap vettem észre, hogy a marótengely hajtásház felőli oldalán folyik az olaj. Lebontottam az oldalsó deklit, leszedtem az alsó lánckereket, de nem tudom kiütni a bordástengelyt a hajtásházból(csapágyazott). Csapágylehúzóval nem lehet hozzáférni a hajtásház miatt. Ha valakinek van tippje, megköszönném.
Üdv! Nem tudom ki használ a kistrakival permetezőt, de ha összejön a rávaló vennék egyet! Kettőt néztem érdeklődnék van-e tapasztalata valakinek velük ki melyikkel szimpatizál! Köszönöm
Válasz Plútó #25006. hozzászólásáraIgazad van, azért is írtam külön egy másik hsz-be, mert miután megírtam, kiváncsivá lettem hogy mennyibe lenne összerakni a "nagyja" alkatrészeket. Csak próbáltam igazolni hogy az az ár azért az ekéért igencsak jó. De tényleg így korrekt ahogy leírtad, köszi a kiegészítést.
Amit te leírtál az nem újjáépítés vagy felújítás,hanem egy új eke összerakása gyári új alkatrészekből.Minek kicserélni mindent ha csak a kormánylemez kopott el?A trakiba sem veszünk új motort ha csak az olajat kell lecserélni.Há mé nem??De!!
Válasz psycho #25004. hozzászólásáraÜdv!
Nekem is előfordült már egy párszor, hogy kis hajtáskezdemény alakult ki a gumókon.Szép zöld levélke, pici krumpli.Ez mind a gumóról hajtot,és sokkal nehezebb volt a szedés, mert le kellett dörzsölni ezeket a hajtásokat!
Válasz DIMITRIJ #25003. hozzászólásáraÖrülök, hogy ilyen egyértelmű a dolog. Azóta beszéltem még pár emberrel, volt aki meg is nézte. Van, aki kiszedné azonnal és van aki hozzá nem nyúlna szeptember végéig....
Válasz Lali86 #25001. hozzászólásáraMár kíváncsi lettem utánajártam, hogy mennyibe lenne újjáépíteni csak a fő elemeket egy ilyen 2 fejes 21-25 szögállítóson gyári alkatrészből a bagodi mezőgép árlistája alapján
:
kormánylemez 12ezer/db=24 ezer
eketest 33 ezer /db=66 ezer
ekenád 3800/db= 7600
ekevas 5700/db=11400
szögbeállítós függesztőszerkezet összekötőkkel 49 ezer
kerék 25 ezer
váz 44 ezer
Csavarokat, apró profilvasakat, füleket, csapszegeket, beforgatókat már bele sem számoltam így is 220 ezer felett van kicsivel egy nagyrenoválás.
Ha komolyabb felújításban vagy, akkor a felújítás/vétel árviszonyait figyelembe véve lehet hogy érdemes lenne megfontolnod azt az ekét amit Geresz1 árul itt. Nagyon jó állapotú eke, alig használt, Bagodi BEA 21/25-2 szögállítós, 2 fejes ekéje, még szinte a gyári festék is rajta van a kormánylemezeken, csak a saját homokját szántogatta vele pár évig. Beforgatók is megvannak neki a fejeknél. Árat szerintem hozzászólásainál találsz de én az utolsó árnál egy olyan nagyon baráti árat láttam tőle, ami igen jó egy ennyire megkímélt ekéért. Szeptember 3-án írta, hogy 75re gondolt, de kérdezz rá nála, nekem nincs benne részesedésem, de ismerem Gereszt és az ekéjét is, aki megveszi igazán jól jár vele. A felújításhoz: a Bagodinál kormánylemez 12 ezer/db, mélységállító kerék 25 ezer, és akkor még hol van a többi része?
Szép jó estét mindenkinek!Szeretném megkérdezni a fórumtagoktól,hogy tud valaki olyan illetőt aki készít BEA-21/2 ekére kormány lemezt?Tudna nekem elérhetőséget adni?Szeretnék 2 db-ot rendelni.Előre is köszönöm!További szép estét mindenkinek!
Válasz Geresz1 #24993. hozzászólásáraHali!
A gumi occó volt! (befektetés nélkül nincs nyereség) A traki fólia nem is rossz ötlet ! Csak úgy kellene mint az F1-es sisakokat, többrétegű lehúzhatóra!
Egyenes terepen gond nélkül húzta az én 16 LE Yanóm az 1 tonnást IBC tartállyal tele,viszont az emelkedőkön nem szerette szegény húzta de ahogy Misi is írta a traki súlya kevés volt.Lejtőn meg pláne beszaratós ha meg kell állnod.Ennél kissebb és kevesebb LE mégjobban határeset...
Az ANS 1 tonnás önmagában sem egy könnyű pót- van benne anyag ...
Most vettem én is egy jóképű tolólapot, és szeretném átalakítani a felfüggesztését. Az enyém gyári t4k toló, csak azt mondják, ha oldalra van fordítva a lap akkor a teljes felemelésnél leér a sarka. És mivel csak a haskonzol van meg, így mindegy hogy gyári felfogatást csinálok hozzá, vagy egy ilyen négypontos függesztést. Esetleg van a tiedhez valami rajz?
Sziasztok! Ha idegenbe mentek mindig húzzatok gumit!!! (szombaton elkezdem a burgi kiszedés bérmunkákat) Ezért felhúztam a "gumikat" hogy még véletlenül se legyen sértődés.
Válasz Bognár Attila #24986. hozzászólásáraSzia! Nem vagyok biztos benne hogy rakottan el vinné a pótkocsit nem az erővel van gond hanem a traki súlyával. Na meg az sem mindegy,hogy milyen talajon akarod használni. Inkább valami idősebb típust keress annak nagyobb az önsúlya.
Hozzáértő szakiktól érdeklődnék, hogy a Kubota XB1-es 15 vagy 14 lőerős gép? 2 hirdetésben 2 féle képpen írják.
Esetleg konkrétan erről a gépről nincs valakinek infója?
http://www.agroinform.com/aprohirdetes_adatlap/gep/traktor-45-le-alatt/japan-kubota-kistraktor-elado/h_6539026?ref=7f2e3dba
Egy ekkora gép elhúzza a TZ4k 1 tengelyes 1 tonnás pótkocsit, ha meg van rakva rendesen?
A legfontosabb: alkatrész ellátás biztosított ehhez a géphez?
Válasz BanDom #24975. hozzászólásáraHali! Ügyes kis szerkezet ha men titok mennyi péz volt.
Én is most néztem egy 120-as kalapácsos tépőt, pénteken megyek érte
Majd teszek fel képet ha meg van.
Üdv. Mindenkinek! Hosszas gondolkodás és telefonálás, hulladékmegtekintés, hirdetésböngészés után (köszönöm nektek akikkel beszéltünk róla) Lefeküdtem úgy hogy egy függőleges szárzúzót veszek, vagy csinálunk a Yanmar-hoz. És reggel felkeltem úgy hogy vízszintes lesz . És még reggel el is pucoltunk érte a messzibe. (el kellett hozni nagyon csábító volt az állapota, és az ára) elvileg 20 LE-től már tuti(elvileg az enyém pont annyi) CARONI TL1200--> És csináltam egy tesztet is--->Szárzúzó bróba Igazából majd fűnyírásra (ezt gyorsan és szépre csinálja) meg kisebb szármaradványok zúzására kell.
Válasz hspityu #24973. hozzászólásáraSzerintem nem a gumókról kezdett el hajtani, inkább tűnik a régi szárak újraéledésének. Ahhoz még az az 1-1 hajtás is igen kicsi az új gumókon. Persze laikusként nem tudom megállapítani, de akkor hagyom még, állítólag amúgy is késői fajta...
Köszönöm a választ!
Az idei gumó kezdett kihajtani,vagy a régi szár zöldelt vissza?Ez nem mindegy,mert ha az idei termésed elkezd kihajtani az nem jó.A hajtás vissza zöldelése az időjárás miatt,azt jelentené,hogy a burgonya él,és tovább növeli a gumókat.
Az idei burgonya kihajtása nem jó folyamat,az idő is kevés az esetleges termésre,ráadásul a bakhátban elég kicsi lesz a hely majd.
Ui:Tehát ha az anyanövény indák élnek,akkor még ráérsz,de ha az idei termésed csírázik ki,az nem és fel kéne szedned.
Kicsit off, de mégse, ivel elég sokan foglalkoznak itt is a dologgal. Burgonya téma lenne, azon belül is Sarpo Mira. A felállás az, hogy az elmúlt aszályos időszak eléggé megviselte, most viszont, hogy jött némi eső és lehűlt a levegő elkezdett újra zöldellni, hajtani (virágozni). Felszedtem pár tövet, ami alatt a gumókon találni igen kicsi hajtásokat. A kérdésem az lenne, hogy hagyjam még, vagy szedjem fel, amint lehet?
35470 hozzászólás
Válasz ilokos #25016. hozzászólására
Köszi'megnézem!
Válasz BanDom #25018. hozzászólásáraPlusz új festés:

Ja majdnem elfelejtettem, a múltkor ígértem hogy rakok fel képeket marófelújításról+ üléstuningról. Utóbbit majd később, (valamelyik nap) mert nem akarom széttrollkodni az oldalt a képeimmel. (hátha valaki besokall
) YANMAR RS 1300 




Válasz Ati007 #25015. hozzászólásáraÜdv.! Olyat mint a gyári, szinte biztos hogy nem kapsz. De ahogy leírtad hogy megméred, úgy ok.! Tengely * ház * vastagság méret már adja is ami kell. Szerintem csak "normált" kapsz (de azokban is van fém) Még annyi hogy én két keskenyebbet raktam bele egymás mellé. (működik)
Válasz kokesz74 #25014. hozzászólásáraSzia!
http://www.agroapro.hu/
Az oldalon van hirdetve az általad említett gumi.
Válasz quonqreet #25012. hozzászólásáraSzia!
Kösz a segítséget, közben az általad említett módszerrel megoldottam. Néhány erőteljesebb csapás után megadta magát. Ha már sikerült szétkapni, gondoltam a szimeringgel együtt kicserélem a csapágyat is. Ez eddig nem gond, európai méret(NSK 6307). A szimering sajnos darabokban volt már, így nem tudom megállapítani hogy nézett ki gyárilag. És valami japán szabvány lehet (NOK BQ1184E). A gyári számra a neten nem találtam egyezést a gyártó oldalán sem. Valakinek van tippje, hogy milyen típusú szimering kell ide? Arra gondolok, hogy a por/föld miatt esetleg nem normál, hanem valami fémházas. Abban bízom, hogy megmérem a szimeringház átmérőt/szélességet és a tengelycsonk átmérőt és ahhoz tudnak adni a csapágyboltban.
Sziasztok! Legyetek szívesek segítsetek egy picit!Ma kaszálás közben szétrepedt az egyik hátsó gumiköpenyem,ami még a gyári gumija volt a trakimnak /30 éves/!!Szeretnék rá vásárolni új gumikat,csak tanácstalan vagyok,hogy milyet és legfőképp honnan??Ebben kérném segítségeteket!!A mérete 8x18"!!
Üdv:Kokesz74
Válasz quonqreet #25012. hozzászólásáraLánckereket akartam írni. Bocs.
Válasz Ati007 #25010. hozzászólásáraA fogaskerék felől ki kell, hogy tudjad ütni. Arra kell vigyázni, hogy a furatban a menet ne sérüljön meg. Én egy alumínium csővel ütöttem ki egy megfelelő nagyságú kalapáccsal, aminek súlya is van.
Válasz krizol #25005. hozzászólásáraNem hangzik jól. Szedtem ki egy tövet a képek kedvéért, rosszabb a helyzet mint egy hete, szóval úgy döntöttem felszedem. A képeken látszanak a hajtások.
http://abload.de/img/dsc_0006cgsol.jpg
http://abload.de/img/dsc_0007rbsc2.jpg
http://abload.de/img/dsc_0008eks8h.jpg
http://abload.de/img/dsc_0009weseq.jpg
Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék, hogy cserélt-e már valaki szimeringet talajmarón (az enyém Yanmar RSA1201). Tegnap vettem észre, hogy a marótengely hajtásház felőli oldalán folyik az olaj. Lebontottam az oldalsó deklit, leszedtem az alsó lánckereket, de nem tudom kiütni a bordástengelyt a hajtásházból(csapágyazott). Csapágylehúzóval nem lehet hozzáférni a hajtásház miatt. Ha valakinek van tippje, megköszönném.
Üdv! Nem tudom ki használ a kistrakival permetezőt, de ha összejön a rávaló vennék egyet! Kettőt néztem érdeklődnék van-e tapasztalata valakinek velük ki melyikkel szimpatizál! Köszönöm
http://agroman.hu/termekek/952
http://www.keletagro.hu/hu/munkagepek/permetezok/p-659/permetezo-fuggesztett-200l-es-6m-es-szantofoldi
Válasz Geresz1 #24992. hozzászólásáraKöszi Geresz1.
Válasz Plútó #25006. hozzászólásáraIgazad van, azért is írtam külön egy másik hsz-be, mert miután megírtam, kiváncsivá lettem hogy mennyibe lenne összerakni a "nagyja" alkatrészeket. Csak próbáltam igazolni hogy az az ár azért az ekéért igencsak jó. De tényleg így korrekt ahogy leírtad, köszi a kiegészítést.
Válasz Lali86 #25002. hozzászólásáraÜdv!

Amit te leírtál az nem újjáépítés vagy felújítás,hanem egy új eke összerakása gyári új alkatrészekből.Minek kicserélni mindent ha csak a kormánylemez kopott el?A trakiba sem veszünk új motort ha csak az olajat kell lecserélni.Há mé nem??De!!
Válasz psycho #25004. hozzászólásáraÜdv!
Nekem is előfordült már egy párszor, hogy kis hajtáskezdemény alakult ki a gumókon.Szép zöld levélke, pici krumpli.Ez mind a gumóról hajtot,és sokkal nehezebb volt a szedés, mert le kellett dörzsölni ezeket a hajtásokat!
Válasz DIMITRIJ #25003. hozzászólásáraÖrülök, hogy ilyen egyértelmű a dolog.
Azóta beszéltem még pár emberrel, volt aki meg is nézte. Van, aki kiszedné azonnal és van aki hozzá nem nyúlna szeptember végéig....
Válasz psycho #24972. hozzászólásáraFel kell szedni.
Válasz Lali86 #25001. hozzászólásáraMár kíváncsi lettem utánajártam, hogy mennyibe lenne újjáépíteni csak a fő elemeket egy ilyen 2 fejes 21-25 szögállítóson gyári alkatrészből a bagodi mezőgép árlistája alapján
:
kormánylemez 12ezer/db=24 ezer
eketest 33 ezer /db=66 ezer
ekenád 3800/db= 7600
ekevas 5700/db=11400
szögbeállítós függesztőszerkezet összekötőkkel 49 ezer
kerék 25 ezer
váz 44 ezer
Csavarokat, apró profilvasakat, füleket, csapszegeket, beforgatókat már bele sem számoltam így is 220 ezer felett van kicsivel egy nagyrenoválás.
Válasz Csaby68 #24997. hozzászólásáraSziasztok!

Ha komolyabb felújításban vagy, akkor a felújítás/vétel árviszonyait figyelembe véve lehet hogy érdemes lenne megfontolnod azt az ekét amit Geresz1 árul itt. Nagyon jó állapotú eke, alig használt, Bagodi BEA 21/25-2 szögállítós, 2 fejes ekéje, még szinte a gyári festék is rajta van a kormánylemezeken, csak a saját homokját szántogatta vele pár évig. Beforgatók is megvannak neki a fejeknél. Árat szerintem hozzászólásainál találsz de én az utolsó árnál egy olyan nagyon baráti árat láttam tőle, ami igen jó egy ennyire megkímélt ekéért. Szeptember 3-án írta, hogy 75re gondolt, de kérdezz rá nála, nekem nincs benne részesedésem, de ismerem Gereszt és az ekéjét is, aki megveszi igazán jól jár vele. A felújításhoz: a Bagodinál kormánylemez 12 ezer/db, mélységállító kerék 25 ezer, és akkor még hol van a többi része?
Válasz Kismumus74 #24998. hozzászólásáraKöszönöm!Misi már segített.
Válasz Csaby68 #24997. hozzászólásáraKöszönöm szépen barátom az információt.
Válasz Csaby68 #24997. hozzászólásáraSzia. Én tudok 1 kovácsot aki minta alapján legyártja Neked. Merre laksz?
Szép jó estét mindenkinek!Szeretném megkérdezni a fórumtagoktól,hogy tud valaki olyan illetőt aki készít BEA-21/2 ekére kormány lemezt?Tudna nekem elérhetőséget adni?Szeretnék 2 db-ot rendelni.Előre is köszönöm!További szép estét mindenkinek!
Válasz Geresz1 #24993. hozzászólásáraHali!




) A traki fólia nem is rossz ötlet
! Csak úgy kellene mint az F1-es sisakokat, többrétegű lehúzhatóra
!
A gumi occó volt! (befektetés nélkül nincs nyereség
Válasz Geresz1 #24992. hozzászólásáraGyári adattábla szerint 360kg.
Szegedi Laci! Itt van egy neked való traktor!


Válasz BanDom #24989. hozzászólásáraAndrás a gumik többe kerültek mint az "akció"




a trakira is húzz fóliát mert poros lesz
Válasz Bognár Attila #24986. hozzászólásáraSzia Attila!

Egyenes terepen gond nélkül húzta az én 16 LE Yanóm az 1 tonnást IBC tartállyal tele,viszont az emelkedőkön nem szerette szegény húzta de ahogy Misi is írta a traki súlya kevés volt.Lejtőn meg pláne beszaratós ha meg kell állnod.Ennél kissebb és kevesebb LE mégjobban határeset...
Az ANS 1 tonnás önmagában sem egy könnyű pót- van benne anyag ...
Válasz iloist #24836. hozzászólásáraSzia iloist!
Most vettem én is egy jóképű tolólapot, és szeretném átalakítani a felfüggesztését. Az enyém gyári t4k toló, csak azt mondják, ha oldalra van fordítva a lap akkor a teljes felemelésnél leér a sarka. És mivel csak a haskonzol van meg, így mindegy hogy gyári felfogatást csinálok hozzá, vagy egy ilyen négypontos függesztést. Esetleg van a tiedhez valami rajz?
Nagyon szépen köszönöm a hasznos hozzászólásokat.
Sziasztok! Ha idegenbe mentek mindig húzzatok gumit!!!
(szombaton elkezdem a burgi kiszedés bérmunkákat) Ezért felhúztam a "gumikat" hogy még véletlenül se legyen sértődés.
Válasz Bognár Attila #24986. hozzászólásáraÜdv!
Az XB1-es 12 Le.
Alkatrészről nincs infóm.
Válasz Bognár Attila #24986. hozzászólásáraSzia! Nem vagyok biztos benne hogy rakottan el vinné a pótkocsit nem az erővel van gond hanem a traki súlyával. Na meg az sem mindegy,hogy milyen talajon akarod használni. Inkább valami idősebb típust keress annak nagyobb az önsúlya.
Szép napot.
Hozzáértő szakiktól érdeklődnék, hogy a Kubota XB1-es 15 vagy 14 lőerős gép? 2 hirdetésben 2 féle képpen írják.
Esetleg konkrétan erről a gépről nincs valakinek infója?
http://www.agroinform.com/aprohirdetes_adatlap/gep/traktor-45-le-alatt/japan-kubota-kistraktor-elado/h_6539026?ref=7f2e3dba
Egy ekkora gép elhúzza a TZ4k 1 tengelyes 1 tonnás pótkocsit, ha meg van rakva rendesen?
A legfontosabb: alkatrész ellátás biztosított ehhez a géphez?
Köszönöm mindenkinek.
Válasz Balu2 #24984. hozzászólásáraHm értem érdekes.Gondolom valamiért lecserélhették a gumit és nem pont olyat találtak rá.
Válasz Józsi074 #24983. hozzászólására8.3x22 volt mindkettő de az egyik 4cm-el szélesebb és a mintázata is sűrübb.
Ez kinai és 50/db.
Válasz Balu2 #24976. hozzászólásáraSzia. Mekkora méretűek voltak fent, és ezek mekkorák? :-) Gyártót és árat is kérdeznék ha szabad! :-)
Válasz patek75 #24980. hozzászólásáraÜdv.! Köszi
! Elküldtem e-mail-ben.
Válasz Balu2 #24976. hozzászólásáraÜdv! Jól néz ki! Ha jól látom felni festés is volt
!
Válasz BanDom #24975. hozzászólásáraHali! Ügyes kis szerkezet ha men titok mennyi péz volt
.
Én is most néztem egy 120-as kalapácsos tépőt, pénteken megyek érte
Majd teszek fel képet ha meg van.
Válasz Balu2 #24978. hozzászólásáraÉrtem,csak azt nem értem, miért volt két különböző,gondolom a trakin is rajta volt.
Válasz hspityu #24977. hozzászólásáraKülönböző volt a szélességük.
Válasz Balu2 #24976. hozzászólásáraSzia
Miért cserélted le a rizsgumit?
Ujra talpon,két új gumi hátra.
Üdv. Mindenkinek! Hosszas gondolkodás és telefonálás, hulladékmegtekintés, hirdetésböngészés után (köszönöm nektek akikkel beszéltünk róla) Lefeküdtem úgy hogy egy függőleges szárzúzót veszek, vagy csinálunk a Yanmar-hoz. És reggel felkeltem úgy hogy vízszintes lesz
. És még reggel el is pucoltunk érte a messzibe. (el kellett hozni nagyon csábító volt az állapota, és az ára) elvileg 20 LE-től már tuti(elvileg az enyém pont annyi) CARONI TL1200-->
És csináltam egy tesztet is--->Szárzúzó bróba Igazából majd fűnyírásra (ezt gyorsan és szépre csinálja) meg kisebb szármaradványok zúzására kell.
Válasz hspityu #24973. hozzászólásáraSzerintem nem a gumókról kezdett el hajtani, inkább tűnik a régi szárak újraéledésének. Ahhoz még az az 1-1 hajtás is igen kicsi az új gumókon. Persze laikusként nem tudom megállapítani, de akkor hagyom még, állítólag amúgy is késői fajta...
Köszönöm a választ!
Válasz psycho #24972. hozzászólásáraSzia

Az idei gumó kezdett kihajtani,vagy a régi szár zöldelt vissza?Ez nem mindegy,mert ha az idei termésed elkezd kihajtani az nem jó.A hajtás vissza zöldelése az időjárás miatt,azt jelentené,hogy a burgonya él,és tovább növeli a gumókat.
Az idei burgonya kihajtása nem jó folyamat,az idő is kevés az esetleges termésre,ráadásul a bakhátban elég kicsi lesz a hely majd.
Ui:Tehát ha az anyanövény indák élnek,akkor még ráérsz,de ha az idei termésed csírázik ki,az nem és fel kéne szedned.
/Szerintem/
Üdv Urak!
Kicsit off, de mégse, ivel elég sokan foglalkoznak itt is a dologgal. Burgonya téma lenne, azon belül is Sarpo Mira. A felállás az, hogy az elmúlt aszályos időszak eléggé megviselte, most viszont, hogy jött némi eső és lehűlt a levegő elkezdett újra zöldellni, hajtani (virágozni). Felszedtem pár tövet, ami alatt a gumókon találni igen kicsi hajtásokat. A kérdésem az lenne, hogy hagyjam még, vagy szedjem fel, amint lehet?
Válasz krizol #24970. hozzászólásáraIlyenek ezek a mai fiatalok !