Gázolaj árak 601 Ft Benzin árak 581 Ft EUR 398.57 Ft USD 345.66 Ft CHF 427.9 Ft GBP 457.46 Ft

Fórum

John Deere traktorok, kombájn minden mennyiségben

Létrehozta: korzo , 2009-01-10 20:09:16

Kedvencekhez Segítség

25250 hozzászólás
Nincs profilkép
#22850 vereszs
2020-08-10 21:10:01

Mol dynamic transit 15w-40 motorolaj használható 5090M-be?
Válaszokat köszönöm.

Válasz Sk Laci #22847. hozzászólásáraBiztos, hogy a trakin kurtak el vmit ennel a szerianal mert mint mondtam nekem is ugyan ugy keson fog a pot, 170es trakival meg idoben fog.
Bar en is szeretnem tudni mit lehet csinalni vele.smile whistling

#22848 Vinkó 75
2020-08-09 14:34:10

Válasz Sk Laci #22847. hozzászólásáraTeher pótkocsi ha ABS-el van ellátva megviccelhet. Valamint ha a tengelyterhelés érzékeléssel van a levegő ráengedés szabályozva. Bizony használt ilyen típusú pótkocsinál, már kellett a levegőszabályzón állítani. Ugyanis üresen nem engedett át elég levegőt a fékmunkahengerekre. Ott a hídról jött egy állítókar, mi nem csak a légrugónyomást szabályozta. De egy beiktatott szeleppel. Szabályozta a fékszelepről le áramló levegő mennyiségét is. Gyakorlatilag azon a szelepen volt egy m8-as csavar ellenanyával és azzal lehetett állítani. Rá tettem egy mérőórát a fékhenger mérőpontjára és addig állítottam még nem jött meg rendesen a nyomás. Utána nem viccelte tovább a teherautót sem. Sajna a teher autó és a pót ABS-es való összekötése kivitelezhetetlen volt. Mivel volt a két gép között 20 és és némi rágcsáló beavatkozás.

#22847 szanberg
2020-08-09 12:45:39

Válasz Sk Laci #22847. hozzászólásáraMondjuk én még nem láttam négykerék fékezésű traktor kerekeit csúszni soha, ha így van tényleg akkor nézesd meg mert az nem természetes hogy ennyi késés legyen a pótnál.
Meg persze én ha szállítok időben elveszem a gázt, szinte magától begurulok a befordulóig...

#22846 bandigh
2020-08-09 12:21:39

Válasz Sk Laci #22847. hozzászólásáraAzért még egy próbár megérne, megnézni hogy nem-e a pótkocsin keletkezik a késés

Nincs profilkép
#22845 Sk Laci
2020-08-09 12:12:32

Válasz bandigh #22844. hozzászólásáraHa az egykörösre rálépek üres pótnál, befüstölnek a gumik, annyira agreszíven fékel, és visszakapja a traktort mindkét egykörös traktorpót.
Kétkörös teherkocsipótnál üres, vagy megrakott pótnál később fékez a pót, mint a traktor. Ha meg van rakva, akkor tényleg tud tolni. De ha üres a pót meg tudom csúsztatni a kerekeket, de már a traktor kerekei akkora már régen csúsznak.
A fékerőszabályzó maxon. Nem tudok vele mit csinálni.
Müszakin meg az órák totálisan mennek fel, a gép szerint nagyon is jól fékez a teherkocsipót. Csak az időzités - késve fékez.

Nincs profilkép
#22844 gcastle
2020-08-09 11:46:20

Válasz bandigh #22844. hozzászólásáraNálam Claas Ares meg a 6R jószágokkal is úgy lehet szépen adagolni, ha egy erősebb első belépés után másodszorra lépek rá a fékre! Ha szépen csinálom ahogy írod, akkor már rég visít az első hajtás, a pótkocsi meg tol mint egy lokomotív! A zetorok szebben csinálják valamiért...

Nincs profilkép
#22843 gcastle
2020-08-09 11:38:45

6090RW402 motorban fogy a víz-szaporodik a motorolaj de nem gyengén! (25-25 literből lett 10-40! smile ohmy) Tavaly volt hengerfej síkolva, újítva, nyomáspróbázva, új hengerfej tömítést is kapott. Hideg motornál először olajhűtőig majd vízpumpáig, végül teljesen felöntve és nyomás alá helyezve egy csepp sem fogy! Ötlet? Repedt hüvely, vagy rajta elfáradt gumigyűrű, esetleg csak járó motornál áteresztő vízpumpa tömszelence? Olajhűtő volt kint próbára, no meg olaj nem volt a vízben-fagyállóban!

#22842 bandigh
2020-08-09 10:58:04

Válasz Sk Laci #22821. hozzászólásáraDe fékez, csak késik? Ha nem úgy fékezel, hogy beleállsz a fékbe, mint annó az egykörösnél, meg felengeded, hanem csak rálépsz gyengén, aztán folyamatosan növeled a fékerőt, úgysem jó? Kétkörössel már lehet azért úgy fékezni mint egy autónál, csak nem ez van a fejbe hanem a szuszogtatás

Nincs profilkép
#22841 Sk Laci
2020-08-09 10:43:39

Válasz Agronomus #22842. hozzászólásáraEgykörös légféket utólag rakják rá Sk-ban. Nagy rá az igény főleg a kissebb termelőknél, rengeteg BSS egykörös traktorpótkocsi van használatban.

#22840 Agronomus
2020-08-09 08:44:22

Válasz Sk Laci #22832. hozzászólásáraMondjuk én nem vettem észre hogy később fogna a kocsin, mint a traktorok, inkább azt hogy bekapcsolja az elejét, aztán mikor elengeded a pedált, akkor még durran egyet a híd... Hogy én hogy útálom eztsmile wacko
Mondjuk ritkán fékezek, kanyarodás előtt vissza lassulok, csak ha elsőbbséget kell adni, vagy ha nem veszik figyelembe hogy indexelek, és rámelőnek....
Klasszikus kézifék ezen már nincs is, csak parkfék, az működteti a légféket is... Egy körös fék sincs már rajta.

#22839 *** HM ***
2020-08-08 18:45:22

Válasz Sk Laci #22821. hozzászólásáraItt már beborult a gabona árokba kis jdt meg kitekerte esőben fékezéskor.smile wacko

Válasz _NB_ #22836. hozzászólásáraNekunk is kesobb fog a potkocsin a fek a 120mel uzemeltetve.smile aikido

Nincs profilkép
#22837 Sk Laci
2020-08-08 16:00:14

Válasz _NB_ #22836. hozzászólásáraKöszönöm, hogy belinkelted.
Ha lessz egy kis időm átlapozom-áttanulmányozom

Nincs profilkép
#22836 Sk Laci
2020-08-08 15:59:17

Válasz szanberg #22835. hozzászólásáraNa én pont nem vagyok rá kiváncsi mennyi fog van a fogaskeréken.....

#22834 _NB_
2020-08-08 12:24:58

Válasz Sk Laci #22827. hozzászólásáraSok manuál elérhető a JD oldalán, van ami még magyarul és egyéb nyelven is

JD 6120M 2018-2019 angol
JD 6120M 2018-2019 magyar
JD 6120M 2018-2019 szlovák

A pótkocsin milyen fékerőszabályzás van ?
Ha kézi akkor neked kell átkapcsolnod a terhelésnek megfelelően.

#22833 szanberg
2020-08-08 09:57:17

Válasz Sk Laci #22832. hozzászólásáraA parklock zár mechanikusan váltóban, mellette ki kell hogy vezérelje a pótkocsi féket is természetesen.
A kis kubun van egy kár ami klasszikus kézifék meg egy másik jobb oldalon ami a parkfék. Kolléga rájött mikor pici gurulás közben megszámolta hány fogas a kerék bennesmile lol

#22832 Vinkó 75
2020-08-08 09:50:01

Válasz Sk Laci #22832. hozzászólásáraA pótkocsin is vezérelni kell a kézifék használatkor. Ennél a típusnál rudazattal kell összekötve lennie a kézifék karnak a szeleppel. Az hogy a gép belsejében miként oldják meg az másodlagos. Egyébként a kézifék szelep működtetésével rá feszít a gép fékrendszerére is. Mivel a kézifék szelep bele van kötve a hidraulikus fékrendszerbe. Az alkatrész katalógusában szépen végig van vezetve a rendszer.

Nincs profilkép
#22831 Sk Laci
2020-08-08 08:34:01

Válasz Tomi81 #22828. hozzászólásáraNem tudom. Sohase piszkálom azt, amiről nincsen áttekintésem. Egyelőre ilyen beállitással használom a traktort, remélem nem lessz "gond".

Nincs profilkép
#22830 Sk Laci
2020-08-08 08:31:44

Válasz Vinkó 75 #22830. hozzászólásáraKöszi a leírást.
Legnagyobb segítségem lennél, ha a gép mellett lennél. De sajnos a távolság ezt nem teszi lehetővé, hacsak nem jösz SK-ba kirándulni.

Kéziféket JD-nél sohase használtam, mert átadáskor azt mondták, hogy ugyan azt a blokkolást müködteti, mint a sebváltókar. Az megint a fogaskerekeket kapcsolja össze.
Vagy mégse ezen az elven müködik a kézifék?

#22829 Vinkó 75
2020-08-07 19:39:15

Válasz später77 #22823. hozzászólásáraPoti nem bírja,valamint az asztalban a kábelezés is szeret kidörzsölődni. Csináltam igényes szerelő ablakot anno az adapterre felűről a potiknál így jobb volt szerelni takarítani. Kár volt az oda berakni.

#22828 Vinkó 75
2020-08-07 19:35:10

Válasz Sk Laci #22821. hozzászólásáraFékezéskor rá vágja az elejét is. Műszakin lassulás mérővel mérték itt is a szerelvényt. Gyakorlatilag az általad említett típus a kézifék szelepet használja a fékszelep vezérlésre is. Van gyártó ki az egykörös ágat elektromosan vezérli ki egy szelep beiktatásával. Mi a féklámpára van kötve. Így gyakorlatilag a fékpedál eppen mozdul már vezérli is az 1-es kört, viszont a 2-es kör továbbra is a főfékhengerről kapja a vezérlő nyomást. Majd úgy a levegő szelepről. Gyakorlatilag az említett gépen ugyan az a rendszer van mint pl a 946-os régi IH trakin. Az az működésében ott is a kézifék szelep dolgozik főfékhengerről le vett nyomással, és vezérli a fékszelepet. Annál lehet állítani a dobféken hogy sumákoljon kicsit. Az őzikén ilyen nincs.

#22827 bandigh
2020-08-07 18:57:44

Válasz Sk Laci #22827. hozzászólásáraItt van oktatás ha a forgalmazótól veszel. Persze ott se tanulsz sokat, de ha valamit nagyon meg akarsz tudni, csak megválaszolják valahogy. Amúgy a könyvben van a legtöbb okosság, ha a szervizest megkérded, ő is arra hagyatkozik gondolom.

#22826 Tomi81
2020-08-07 14:16:35

Válasz Sk Laci #22821. hozzászólásáraHogy van vezérelve a szelep? A mtz-n van egy menetes szár, amit a fékpedál nyomkod, azzal szépen be tudod állítani milyen pedálállásnál nyisson a fékszelep.

Nincs profilkép
#22825 Sk Laci
2020-08-07 09:21:20

Válasz Agronomus #22826. hozzászólásáraSzervizfőnököt hívtam, az azt mondta nem lehet vele semmit se csinálni. Ugyan az a szöveg, mint a NH-nál. A dealer meg megmutatta, még is lehet a hollandon, mert őneki is van, és addig kereste a megoldást, még meg nem találta.
Ennyit az iskolázást végigüllő szakszervizesekről. Mindegy az milyen márkáról van szó.

Amikor vettem át 2018-ban a JD másik 2 tulajjal, akkor rákérdeztem, hol kell a traktort kenni, hol vannak a zsírzógombok?
Az iskoláztató annyit mondott, nezzem meg a könyvet, mert nagyon hosszúra nyúlna az iskolázás, ha mindent megmutogatnasmile wacko
Pedig a másik 2 tulajt is érdeklete volna az általam felhozott téma, mivel 3 egyforma JD 6120m traktort vettünk át ugyan azon a napon kicsit más felszereléssel.

#22824 Agronomus
2020-08-06 23:04:38

Válasz Sk Laci #22821. hozzászólásáraSzia.Á nem, csak gépkezelő egy cégnél, aratás előtt hozták meg a trakit....Ebben sajnos nem tudok segíteni, szerkezetileg nem vagyok otthon benne, javítani a Kite szokott, mi csak a napi karbantartást intézzük... Gépkönyv nem említi esetleg?

Nincs profilkép
#22823 Sk Laci
2020-08-06 19:46:16

Ha valakit érdekelne Szlovákiában van eladó jól karbantartott JD 8300 41 850 motorórával. A szerencsés vásárló megpróbálhatja belerakni az 50 000 motorórát.
Ki vállalja be???

#22822 bandigh
2020-08-05 15:40:42

Válasz später77 #22823. hozzászólásáraAhol szecskázom ott is a földön szoktam tolni, az a biztos :) Ha jól belövöd a nyomást, szinte tarlómagasságot is lehet hagyni, mert a levágott tarló is emel az asztalon, szóval azért nen teljesen talajkupír. Esetleg majd azt nézd meg, hogy a programgomboknál ha mondjuk a 2-esen használod akkor az asztal ikon mellett a harántbillentés nyíl ikonja is mindig aktív legyen, mert ha véletlen kikapcsolódik akkor furán állhat az asztal magától, csak azt a potmétert nézi amelyik hamarabb földet ér

Nincs profilkép
#22821 später77
2020-08-05 13:50:49

Válasz bandigh #22819. hozzászólásáraIgen, a rugók töröttek. Mivel a potméter a megfelelő tartományban mutatja a feszültségértékeket, ezért nem cseréltük még ki, majd jövőre, ha vacakol. Nem borotváljuk a földet, megy vissza minden szármaradvány, de szép szokott lenni így is a tarló, nem "ugrálós".
Oké, akkor szerinted is a poti lesz a gyenge láncszem, köszi!

Nincs profilkép
#22819 Sk Laci
2020-08-05 07:24:39

Válasz Agronomus #22815. hozzászólásáraJD szervizes vagy?
Ha igen tudnál tanácsot adni, hogyan lehet a JD 6120m traktoron beállitani a pótkocsi fékjei elébb fogjanak mint a traktoré?
Jelenleg pont fordítva van, kanyarban való fékezésnél vagy csúszós felületnél a traktor elég szép balancokat kap, mert elébb fékel, mint a pótkocsi.
A kétkörös levegőfékeknél csinálja a balhét.
Az egykörös levegőfékes pótkocsival jól fékel. Ott a pótkocsi fékez elébb.

Nincs profilkép
#22818 Sk Laci
2020-08-05 07:14:27

Válasz RkTomi #22813. hozzászólásáraTegnap az enyémet néztem, nem találtam.
De biztos ami bitos, inkáb megkérdezem, nemhogy elnéztem.

#22817 bandigh
2020-08-04 22:44:48

Válasz später77 #22818. hozzászólásáraMost akkor törött a rugó? Nyilván akkor jó ha van neki tartása, mert akkor a stabil. A tarló magassággal ha megyek az úgyis olyan ugrálós, mert lökdösi az asztalt fel, nem szeretem, csak ha nagy tarló kell, mondjuk elakadós helyen. Amúgy a talajnyomással sokkal kulturáltabban megy, leköveti szépen a talajt csak tekergetni kell. Ha meg néha nem veszi a lapot, és a kábelezéssel sincs semmi, akkor a szenzor lesz gondolom a rossz

Nincs profilkép
#22816 später77
2020-08-04 22:12:27

Válasz bandigh #22817. hozzászólásáraEz a felakadás pár centit jelent, lehet, hogy nincs is szerepe, ugye saját súlyától is vissza kell(ene) térnie nulla helyzetbe. Akkor a potméter kezd elfáradni? Kimértünk mindent, szétszedtünk mindent, kalibráltuk, de néha gondol egyet, és az egyik oldalon mintha nem érzékelne, a másik oldalon viszont szépen leteszi a beállított értékre.

#22815 bandigh
2020-08-04 22:05:08

Válasz später77 #22816. hozzászólásáraSzerintem csak azt csinálják, hogy a tarló meg a gyom ne lökdösse olyan könnyen, ne dobálja a jelet. Felakadni meg leginkább akkor szokott mikor beleragad a sár

Nincs profilkép
#22814 später77
2020-08-04 21:43:49

600R vágóasztal talajkövetőjében a H174182 cikkszámú rugók a potméter munkáját könnyítik meg, hogy a vasak mindig visszatérjenek nulla állásba és ne a potméterben lévő kis rugónak kelljen akkora erőt kifejtenie? Kinek mennyit bírnak ezek a rugók? Ha nélkülük dolgozunk, az vissza fog ütni a potméter élettartamában és működésében? Néha megbolondul a rendszer, olyan, mintha kicsit felakadnának a vasak, így nem jól billegteti az asztalt az automatika.

#22813 Agronomus
2020-08-04 21:24:17

Válasz Sk Laci #22812. hozzászólásáraSzia. 6155M-en elméletileg nincs, legalább is mikor kint voltak beüzemelni, nem említették.

Válasz Sk Laci #22812. hozzászólásáraSztem csak 8 ezresen van, variocool miatt.

#22811 RkTomi
2020-08-04 20:03:22

Válasz Sk Laci #22812. hozzászólásáraJó kérdés nekünk 6120R-ek vannak reggel megnézem az egyiken.

Nincs profilkép
#22810 Sk Laci
2020-08-04 17:16:37

Válasz RkTomi #22809. hozzászólásáraSzia!
Egy kérdés: JD 6120m traktoron is van zsírzógomb a vízpumpánál?
Azért kérdezem, mert Wildével írsz, hogy a 8x30 van, hogy a 6 sorozaton van e, mert én nemtaláltam sehol se. Nem szeretném elnézni a zsírzóhelyet, mert eddig rendesen kenem mindenhol, ahol megtaláltam a zsírzógombot.

#22809 Wilde
2020-08-04 16:29:54

Válasz Dekalb #22810. hozzászólásáraén kérdeztem és nem megy,csak a bosch

Nincs profilkép
#22808 Dekalb
2020-08-04 16:12:30

Válasz Wilde #22801. hozzászólásáraSzerintem a Benedecky elboldogul a densoval... Csak ősmile thumbup

#22806 gergő07
2020-08-01 21:58:34

Válasz RkTomi #22806. hozzászólásáraKöszönöm! Nálam még új a JD ezért inkább kérdezek.

#22804 RkTomi
2020-08-01 20:24:56

Válasz gergő07 #22804. hozzászólásáraJó így a corn head a legfolyósabb zsír ha ez a jó szó rá, nincs olyan sűrű mint a többi.

Nincs profilkép
#22803 Gazda 59
2020-08-01 19:24:40

Válasz csferri #22803. hozzászólásáraPrivátba valahogy eltudlak érni?

#22802 gergő07
2020-08-01 17:08:12

8x30-as hűtő ventilátor hajtását milyen zsírral zsírozzátok? Kiténél Corn Head Grease-t ajánlták, többi részeihez Grease Gard prémiumot.

#22801 csferri
2020-08-01 16:44:56

Válasz Gazda 59 #22802. hozzászólására1450 volt, 1550 meg van most is , nagy különbség nincs , kérdezz hátha tudok segíteni.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Emelkedett az áfa, drágult az üzemanyag és új adóterheket vezettek be
Emelkedett az áfa, drágult az üzemanyag és új adóterheket vezettek be
Augusztus 1-jétől több területen is jelentős adóemelések és megszorító...
Fontos változás: ezt a díjat már a NAV számlájára kell utalni
Fontos változás: ezt a díjat már a NAV számlájára kell utalni
Több vállalkozás még mindig tévesen a Nébih-nek utalja a díjat, pedig a...
Lepotica és Stanley szilva eladó kis- és nagy tételben
Lepotica és Stanley szilva eladó kis- és...

320 Ft

Zsákemelő Cat 1. 3 pontos
Zsákemelő Cat 1. 3 pontos

45.000 Ft

Függesztett szállítóláda,  Cat 1. Szállító láda
Függesztett szállítóláda, Cat 1....

130.000 Ft

Anyajuh, birka eladó
Anyajuh, birka eladó

200.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]