Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak618 FtEUR415.28 FtUSD395.1 FtCHF445.63 FtGBP501 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
A vicc az hogy libsi ki nyugati traktorral dolgozik ? Ki Ivánozik az Fehér Orosz hazafi ? Elment az eszetek ! ? Traktor vásárló topic. Elmondva pró és kontra. Mit kell ezen feszülni. Ha veszek mindkettőből és felgyújtom az is az én dolgom. Nem ? Mtz-re volt pénzed ? Hát legyen,ez nem turkálás más zsebében. Elmondja valaki hogy mért vesz inkább használt Nyugatit..mint Keletit. Erre jön a konteó gyártás. 1983-ban már jöttek ide az első 106-os dominátorok. A 4650-es őzikék akkor már majd 7 évesek voltak. A 970-esőzikével együtt. Gyerekoromban már ezek közt kezdtem nevelkedni. 2001-ben a legnagyobb JD gépparkkal rendelkező társasvállalkozás Magyarországon, címet adta át az egykori cégemnek a Kite. 96-tól már 80 lovas őzikék,majd rá egy évre 105 ök váltották a maradék Ivánt. 3500 hektáros cégről beszélünk,ki mára 5000-re szaladt fel. Gyertek nekem azzal hogy libsi vagyok mert ilyen körülmények közt nevelkedtem,és tanultam ki a szakmát. Majd állítsatok a falhoz szakmailag,hogy mennyire xar ez vagy az a típus. Még jó hogy privátban "irkáltok", hogy adjak egyes típusokról tanácsot. Mivel ebből élek napi szinten. Élet minőség az első,olyan gépet válassz a hektárharcosok,már alulról szagolják az ibolyát itt is. Belerokkantak a nyüves vasakba,meg a középkori technológiákba. Autóból sem a Trabantot veszitek. Ha valaki segítséget akar az keressen privátban,ebből a politika beszivárog ide is baromságból már kezd elegem lenni. Csá skacok. !
Az ár más....azért nem kell eldobni. Amúgy ezek kicsit kiglancolva 5-6 körül mennek. Horvátoknál is. Van ott is olcsóbb nyilván nem véletlen,hogy mi az ok,az mindig relatív.
Szokásos kartergáz,valamennyi lesz nyilván. Mikor a gyújtást ráadod indításig a váltóolaj nyomás lámpának is világítania kell. Nos ha nem akkor is ugyan az az eljárás. Felmelegíteni üzem melegre és a kardánt bekapcsolva,a nyomaték váltót kapcsolgatva,fel-le...haladni vele. Nem szabad késnie. Ha igen akkor alku...mivel szökik az olaj. Ez lehet a leg rosszabb esetben,a nyomatékváltóház forgótömítései,annak a háza sajnos kopott. Lehet emellett a nyomásvesztés oka bármely tömítetlenség. Jellemzően ha így dolgoztak vele a lamellák megégnek. Dolgozhattak vele. Mivel nem feltétlen jelenti a nyomás vesztés a két nyomaték fokozat sérülését. Tehát egy hosszú fokozat még üzemképes lehet. A hosszú fokozat úgy is lehet üzemképtelen. Ha a nyomaték váltó külső ház hornya kikopott és kilőtte a biztosító gyűrűt. BEPCO nem gyárt rossz alternatív alkatrészeket. Ott az ár elviselhető. A kuplung probléma (nem emel rendesen)nem jelenti hogy azonnal szét kellene tolni. A főmunkahenger karmantyúja megviccelhet.Lehet kapni bele javító szettet. De egy hidraulikás is segíthet. Így nem 18 ezer,csak 2-ő. Kb ennyi !
Piros Landinik. A 190-esnél már játszik hogy a végén jár a hajtáslánc.Ez bizony benne van a pakliban. 180/90-es Fiatokkal voltunk így,valamint az "első" 180-as Landini.
Volt itt egy 2850-es a szomszéd kereskedőnél. Amint látom hamar elvitték. 3350-esnek a nyomaték váltóját kellett javítani alkatrész áron 200 ezerbe meg állt. Maga a váltó és a többi,makulátlan,itt azért szűrt-hűtött olaj megy vissza. Valamint a nyomó olajzások is szépen fürdetik az alkatrészeket az ilyen és hasonló vasakban. Tehát mindegy hogy merre áll a traki,olajat kap-fürdik benne. Kobel hűvely-dugó-hozzá kapcsolódó tömítőgyűrűk.Nettó 40 volt egy éve/db. Egy autóalkatrész boltból,természetesen ha mind a 6 db meg lenne véve. A baj ott volt valaki valamit mókolt és nem húzta meg a szívocsonk bilincset. Így a 2-3 henger jól bezabált az 5-6 hengernél a hónolás még látszott. A tulaj kérte komplett csere. Nos egy 8 ezer órás gépben még látszik a hónolás. A fogaskerekek csapágyak szintén makulátlanok. Ez a technológiai különbség.
18 és 20 milla közt is cseréltek már gazdát a régi 4000-es széria egyes típusai. Tettem fel videót korábban,hogy bizony ott még dolgoznak ezekkel. 180-200 lovas (fapados gépekről beszélünk.) Ezek mai ára cirka új típusban 40-50..gyártó-típus-felszereltség. Tehát ennek feléből, még a kárpit is újrahúzva. Mivel ezekhez is a mai napig van minden.Amcsiban már volt vita a farmerek és a gyártók közt. Gyakorlatilag távfelügyelettel,simán letiltotta a traktort,egy operátor....pl.
Kérdezte a haver ha adott egy 3 millás 820-as,mennyit költenék rá,hogy elviselhető legyen a számomra. Mondom csak az ülés 500 ezer.Ok tehát lazán még vagy 2 millát. Mondom igen,és nem biztos hogy betakarja. Ha végigcsapágyazom minőségi csapággyal az ismét százezres nagyságrendű. És akkor még,nincs egy Svéd..vagy szekvencionális tömb. Valamint még nincs megcsinálva a hidraulika olaj hűtés sem. Klíma az már szinte legyen opció. Mivel a kabint rendesen szigetelni,már önmagában kihívás. Az a baj hogy ez egy új 8 millásal is el kellene játszanom.
Nálunk sem fenékig tejfel. Viszont 10 év múlva is szeretném csinálni minimum. És nem halláskárosultan-szétment derékkal. Ültem 10 pluszos Ivánban fülvédőben. Ennyire hülyének ne nézzenek már. Ennyi pénzért még egy normális kabint sem tettek rá. Gyakorlatilag kilátni a kabin illesztésein.
Kedvencem mikor beültem a tulaj mellé. A vonó erőszabályzó letekerve. Mikor fogott egyet az eke,jött a kuplung csúsztatós játék. Mondom hát a power és a többi. Áhhh el ne romoljon. Napokban beszéltem egy volt kollégával 2021-ben ez még mindig nem ritka. Van kinek az Ivánnál nagyobbat nem kell álmodni,ez is tény.
2 hét alatt megvolt. Nem volt sürgetve. Szóval szerintem vállalható. Ez folytonos para a szétesik,mit csináljak az Ivánra is érvényes. Egy elektromos vezérlésűn ha az egér végig megy, ott is van pár napos és relatíve drága gebasz.
Nem kell tőle félni,van itt kolléga ki rá van állva erre a típusra. Személyesen ismerem is. Szóval ha kérsz tőle egy rendbe rakott paripát azzal sokáig el mész még. Igaz 180 ló alatt nem foglakozik géppel,alighanem. Nem volt kapacitásom. Ezért átkerült hozzá a 4755..na azzal sokáig gond nem lesz és egy új turbós MTZ motor árából megvolt a javítás-kuplung-váltó-difi-lehajtás. Vérprofi ! Tök mindegy mennyi óra van benne. Ebben alapból van anyag.
Egyszer kell elkezdeni,utána már nem fél tőle az ember. Vajdaságban ezeket az őzikéket 100 ezer órás traktornak hívják. Zömében azért vesznek Ivánt mert azt tudja szerelni,ezért elviseli a nyűgjét-büntetőtáborra hajazó kényelmét. Én kívánom,hogy anyagilag mindenki jusson el oda hogy az Ivánt eltudja engedni.
A vírus előtt jártam lent párszor. Ott más oka van. Őszintén nem is értem azokat a bérleti díjakat.Valamint föld árakat. A jó szakik zömében kint vannak Nyugaton,ez is gond nálatok.
Én javítok Ivánt is,mert azt is meg kell javítani. Viszont saját részre nem kell. Idén ősszel is volt ki inkább felszántatott. Mint 2 fejjel kínlódott bömböltetett az Ivánnal. Szép meg jó hektárharcosnak lenni. Csak nem mindegy milyen áron. Ide esélytelenek,laza földeken ok. A 20cm-es szántásoknak itt befellegzett. 2 késes lazítóval sem kell vigéckedni. Mára itt így vagyunk. Ez nem urizálás, egyszerűen kényszer. Itt a gazdák 99%-a nem hajlandó 10milla,vagy a felett Ivánért pénzt adni. Marad a 82..vagy 820+turbó. Azzal pedig és a lazítóval,nem kell itt vagánykodni. Haver vett egy régi IHC 1055-öst két éve, azóta ki van simulva. Pedig cefetül Ivános volt.
Semmi gond,minőségi csapágyakkal összerakott Iván váltóba csak a csapágyak cirka 2 kiló,ebben a két nagy kúpos csapágy bruttó 70-volt legutóbb. De a tulajt azóta dolgozni látom. Nem minden évben a 3-4 ezer forintos csapágyakat cseréljük. A gond itt van. A Muszka nem viccel,Keleti piacra megy,mehet bele a gagyi is. Van olyan kereskedő ki már kiszervezné a garanciális javításokat. Tele a tökük. Na én meg nem vagyok bohóc.
Ez a szomorú valóság ! Bérszolgáltatás az elején MTZ-vel indult. Gyorsan lépni kellett,a cégnek. Ezt a tempót nem bírják. Pótkocsival meghajlik a felni ? Hol volt ilyen a régi 50-eseken ? Egy kezdő hamarabb megszokta a Nyugat vasat..mint az Ivánba a lekvárkeverőt a kormány és az ülés közt. Az volt a legjobb lépés itt bármelyik céget-tulajt kérdeznéd,mikor elengedték az Ivánt. Azóta pörög a bolt és termeli a pénzt. Ott hol még jelen van az Iván 5 éves korában megy a háztól,tök mindegy mennyi óra van benne,bár ez egyre kevesebb. Pár hektárra még elmegy, itt 30 hektárnál már elengedik. Max a telepen udvari szolgálatban jön-megy. aktív melóban,már nem nagyon. Az új MTZ 1 év alatt lebontotta a hajtásláncot. Mikor egy 2 fejes ekével be lett állítva a többi közé. Ennyit a minőségről,alighanem 4 milla volt nettó. Erdészeti melóra még megy itt 3db. egy mindig bakon van. A tulaj elmondása szerint ritka ha egy hónap úgy megy el hogy nem kell bütykölni valamelyiket. Pedig 5 évente új gép. És nem a termelésben dolgozik. A kezelők sem fakezűek. Vett egy 115 lovas NH-t. Azóta simán megy az agrárium része is a vállalkozásának. Mivel pár gép megfordul a kezem alatt,azért látom a számokat-költségeket.
Cimbora 20 éve vett egy kintről behozott IH 946-ot. Tavaly lett a kuplung felújítva cirka 300 papír volt. 30 hektáros gazdaságába,kaszál-szánt.báláz..stb. Minden más bontatlan benne. A motor -10-ben is lazán indul.
Most csináltam egy MF 4365-öst, hamarabb széthúzni mint egy Ivánt. A lamella szett 120 bruttó. Egy szerelési baki miatt kellett ismét hozzá nyúlni,(így került hozzám). Szóval az alkatrész árat nézve ezt egy Iván difi is simán viszi. Még nem is elég rá. A legtöbb gép itt a műhelyeben az Iván. egyszerűen elfogy az alkatrész benne. Simán az is benyel pár százezret ma már,ha komolyabban foglalkozni kell vele.
Na neeee. Egy sima szervizt megcsinálsz te magad is,nem kell hozzá egyetem. Olaj-szűrő,bárhol beszerezhető,és nem horror összeg így. Voltak itt 1025-ös Ivánok egy cégnél.A gépkezelők este letakarták a műszerfalat-a fél kabint.Tehát figyeltek rá, ennek ellenére olajgombóc. 5000 órára váló és motor is javítva,majd az eleje. És ez ciklikusan körbejár. Olyan ki éves szinten 300 órát hajt egy Ivánba annak,természetesen hibátlan. Normális földnek odaakasztva,nagyüzemódban,hamar megjöttek. Állattartó telepről. Igaz nem talajozik 20 ezer órával mennek innen el a Nyuszik,fődarab bontás nélkül. Az az max a kardánt heréli a nagy kiosztó. Ha nem az üveg kabinos Ivánt veszed,a beépített klímád annyit ér mint egy lepkefing. Dehhhhh. Ivánt 8-10 milláért !
Pedig sok választás nincs,egy kis bíbelődés és a jelenlegi vetőgéppel is elvagy. Vagy egy több milliós beruházás. (A vetőgép árán vegyél egy grubert.) Egy normális gruberezésbe,már simán vetnek itt is.
Horvátországból 6,5 millióba állt meg egy gyári homlokrakós Fendt favorit turbomatic 125. Egy 150 hektáros gazdaságba és némi bérmelóba megy egy éve 7 ezer órával. Két szimmering csere miatt fogom a télen "javítani". 27 literrel szántott ott hol az öreg JD 37-el. (a lazább területeken 23-25 l/ha) Vetés előtti kombinátorozás 5 méteres Heltivel 2,6l-3,6l/ha vonulással együtt. Szóval eléggé jó választás volt a 12 millás Ivánhoz képest. De van itt még belőlük vagy 5 db. Mennek szinte egész évben apró hibák(vezeték-kapcsolók-klíma) kivételével gond nélkül. 9-10ezer órával. Most fogok egyet szétszedni,minek az egyik power fokozata megdöglött. Tavaly 300 hektárt szántott egész ősszel finoman, nyáron lazítózott. Valamint ősszel részt vett némi vetés előkészítésben is. Jahh előtte 3 évig az olajon és a gumikon kívúl nem kellett mást rákölteni. Bőven hozta az árát,nem csak a javításét mi most esedékes. De mivel a szomszédoknál van bontottan,és az alternatív forrásokat nézve,"baráti" az alkatrész,így már többen nézegetik itt, hogy váltanának ez irányba az Ivánból. Igaz a típusra rá is vagyunk állva kicsit,szakmailag is. Csavarhúzóval húzom 150 lóig. 200 lóig van az alja. Sajnos a Német is tudja hogy bevált gép ezért már vásároltak vissza ilyen gépet is Németbe. MB trakról nem is beszélve. Gyakorlatilag az eladó annyit kért amennyit nem szégyellt. Vitték mint a cukrot vissza ahonnan jött.
Keménytalpat csinálunk a kalászos alá. Ez azt jelenti vetés előtt a műtrágyabedolgozás,csak eppen van a szerszám beleengedve. Gyakorlatilag bármilyen vetőgéppel tudsz utána vetni. Van itt olyan féltárcsás,"kerék nélküli" vetés. Mi úgy néz ki mintha valaki síkba húzta volna. De a sima csoroszlyás,vagy a fullos JD vetőgép elé is ez a szisztéma. Pedig ott van tömörítőkerék. Ha nincs profi direkt vetőgéped. Akkor ne is erőltesd a direktvetésnek elkészített talajba történő vetést. Az az nagy rizikó. Egy menettel több és egy lovas vetőgép is megteszi,ha nincs más.
A vicc az hogy libsi ki nyugati traktorral dolgozik ? Ki Ivánozik az Fehér Orosz hazafi ? Elment az eszetek ! ? Traktor vásárló topic. Elmondva pró és kontra. Mit kell ezen feszülni. Ha veszek mindkettőből és felgyújtom az is az én dolgom. Nem ? Mtz-re volt pénzed ? Hát legyen,ez nem turkálás más zsebében. Elmondja valaki hogy mért vesz inkább használt Nyugatit..mint Keletit. Erre jön a konteó gyártás. 1983-ban már jöttek ide az első 106-os dominátorok. A 4650-es őzikék akkor már majd 7 évesek voltak. A 970-esőzikével együtt. Gyerekoromban már ezek közt kezdtem nevelkedni. 2001-ben a legnagyobb JD gépparkkal rendelkező társasvállalkozás Magyarországon, címet adta át az egykori cégemnek a Kite. 96-tól már 80 lovas őzikék,majd rá egy évre 105 ök váltották a maradék Ivánt. 3500 hektáros cégről beszélünk,ki mára 5000-re szaladt fel. Gyertek nekem azzal hogy libsi vagyok mert ilyen körülmények közt nevelkedtem,és tanultam ki a szakmát. Majd állítsatok a falhoz szakmailag,hogy mennyire xar ez vagy az a típus. Még jó hogy privátban "irkáltok", hogy adjak egyes típusokról tanácsot. Mivel ebből élek napi szinten. Élet minőség az első,olyan gépet válassz a hektárharcosok,már alulról szagolják az ibolyát itt is. Belerokkantak a nyüves vasakba,meg a középkori technológiákba. Autóból sem a Trabantot veszitek. Ha valaki segítséget akar az keressen privátban,ebből a politika beszivárog ide is baromságból már kezd elegem lenni. Csá skacok. !
Előzmény: fendt309 #5023 hozzászólása
Kuplung főfék henger,ha nem sima emelővillás. Akkor így. Mivel volt mindkét verzió.
Előzmény: kori01 #5009 hozzászólása
Az ár más....azért nem kell eldobni. Amúgy ezek kicsit kiglancolva 5-6 körül mennek. Horvátoknál is. Van ott is olcsóbb nyilván nem véletlen,hogy mi az ok,az mindig relatív.
Előzmény: kori01 #5002 hozzászólása
Ez az alap mire figyelni kell, egy ilyen gépnél mikor nézegeti. Ezek Nyugaton azért mentek ám.
Előzmény: Nyomasek Bobo #7501 hozzászólása
Előzmény: Nyomasek Bobo #7501 hozzászólása
https://www.agroinform.hu/aprohirdetes_adatlap/gep/vetogep-ulteto-palantazo-gep/amazon-rpd-251-jo-allapotban-levo-direktvetogepcsuszocsoroszjas-elado-2000/h_6739509
Előzmény: határjáró #2769 hozzászólása
Ez lemaradt köszi !
Előzmény: UE-28 Apa #4993 hozzászólása
Szokásos kartergáz,valamennyi lesz nyilván. Mikor a gyújtást ráadod indításig a váltóolaj nyomás lámpának is világítania kell. Nos ha nem akkor is ugyan az az eljárás. Felmelegíteni üzem melegre és a kardánt bekapcsolva,a nyomaték váltót kapcsolgatva,fel-le...haladni vele. Nem szabad késnie. Ha igen akkor alku...mivel szökik az olaj. Ez lehet a leg rosszabb esetben,a nyomatékváltóház forgótömítései,annak a háza sajnos kopott. Lehet emellett a nyomásvesztés oka bármely tömítetlenség. Jellemzően ha így dolgoztak vele a lamellák megégnek. Dolgozhattak vele. Mivel nem feltétlen jelenti a nyomás vesztés a két nyomaték fokozat sérülését. Tehát egy hosszú fokozat még üzemképes lehet. A hosszú fokozat úgy is lehet üzemképtelen. Ha a nyomaték váltó külső ház hornya kikopott és kilőtte a biztosító gyűrűt. BEPCO nem gyárt rossz alternatív alkatrészeket. Ott az ár elviselhető. A kuplung probléma (nem emel rendesen)nem jelenti hogy azonnal szét kellene tolni. A főmunkahenger karmantyúja megviccelhet.Lehet kapni bele javító szettet. De egy hidraulikás is segíthet. Így nem 18 ezer,csak 2-ő. Kb ennyi !
Előzmény: .Szabi #2765 hozzászólása
Systivát a magra. Április végéig nem is kellett piszkálni a kalászost. Bár árpára van kihegyezve,búzában is bizonyított.
Előzmény: mtz1221 #4950 hozzászólása
Piros Landinik. A 190-esnél már játszik hogy a végén jár a hajtáslánc.Ez bizony benne van a pakliban. 180/90-es Fiatokkal voltunk így,valamint az "első" 180-as Landini.
Előzmény: mtz1221 #4947 hozzászólása
Ott más a bibi. Volt már hasonló,más részegységgel. Csak a garitól menekül valaki.
Előzmény: Gumóka #4941 hozzászólása
2850,mi egy 82-es kaliber 2,8 millió volt. Egyébként most szinte olcsóbb itthon a gép mint kint.Egy szép 1056 xla IH 6500 órával 4,5.
Előzmény: mtz1221 #4938 hozzászólása
Na ott a baj annak a generálnak a fele munkadíj.
Előzmény: Gumóka #4930 hozzászólása
Volt itt egy 2850-es a szomszéd kereskedőnél. Amint látom hamar elvitték. 3350-esnek a nyomaték váltóját kellett javítani alkatrész áron 200 ezerbe meg állt. Maga a váltó és a többi,makulátlan,itt azért szűrt-hűtött olaj megy vissza. Valamint a nyomó olajzások is szépen fürdetik az alkatrészeket az ilyen és hasonló vasakban. Tehát mindegy hogy merre áll a traki,olajat kap-fürdik benne. Kobel hűvely-dugó-hozzá kapcsolódó tömítőgyűrűk.Nettó 40 volt egy éve/db. Egy autóalkatrész boltból,természetesen ha mind a 6 db meg lenne véve. A baj ott volt valaki valamit mókolt és nem húzta meg a szívocsonk bilincset. Így a 2-3 henger jól bezabált az 5-6 hengernél a hónolás még látszott. A tulaj kérte komplett csere. Nos egy 8 ezer órás gépben még látszik a hónolás. A fogaskerekek csapágyak szintén makulátlanok. Ez a technológiai különbség.
Előzmény: tr2021 #4924 hozzászólása
18 és 20 milla közt is cseréltek már gazdát a régi 4000-es széria egyes típusai. Tettem fel videót korábban,hogy bizony ott még dolgoznak ezekkel. 180-200 lovas (fapados gépekről beszélünk.) Ezek mai ára cirka új típusban 40-50..gyártó-típus-felszereltség. Tehát ennek feléből, még a kárpit is újrahúzva. Mivel ezekhez is a mai napig van minden.Amcsiban már volt vita a farmerek és a gyártók közt. Gyakorlatilag távfelügyelettel,simán letiltotta a traktort,egy operátor....pl.
Előzmény: tr2021 #4920 hozzászólása
Nyugat Európában,de a tengerentúlon is mennek. Van olyan ,nyilván nem egy Amcsi cég. Aki szépen újrahúzza az öreg vasakat.
Előzmény: Dvili #4871 hozzászólása
Előzmény: horvath.agro #4872 hozzászólása
Kérdezte a haver ha adott egy 3 millás 820-as,mennyit költenék rá,hogy elviselhető legyen a számomra. Mondom csak az ülés 500 ezer.Ok tehát lazán még vagy 2 millát. Mondom igen,és nem biztos hogy betakarja. Ha végigcsapágyazom minőségi csapággyal az ismét százezres nagyságrendű. És akkor még,nincs egy Svéd..vagy szekvencionális tömb. Valamint még nincs megcsinálva a hidraulika olaj hűtés sem. Klíma az már szinte legyen opció. Mivel a kabint rendesen szigetelni,már önmagában kihívás. Az a baj hogy ez egy új 8 millásal is el kellene játszanom.
Előzmény: horvath.agro #4870 hozzászólása
Vakoló homokért itt is adtak 5 millát,mint kiderült a végén már saját magára licitált.
Előzmény: Bigyófelügyelő #4867 hozzászólása
Nálunk sem fenékig tejfel. Viszont 10 év múlva is szeretném csinálni minimum. És nem halláskárosultan-szétment derékkal. Ültem 10 pluszos Ivánban fülvédőben. Ennyire hülyének ne nézzenek már. Ennyi pénzért még egy normális kabint sem tettek rá. Gyakorlatilag kilátni a kabin illesztésein.
Előzmény: tudatlan20 #4863 hozzászólása
Kedvencem mikor beültem a tulaj mellé. A vonó erőszabályzó letekerve. Mikor fogott egyet az eke,jött a kuplung csúsztatós játék. Mondom hát a power és a többi. Áhhh el ne romoljon. Napokban beszéltem egy volt kollégával 2021-ben ez még mindig nem ritka. Van kinek az Ivánnál nagyobbat nem kell álmodni,ez is tény.
Előzmény: A.I. #4862 hozzászólása
Képletesen értik a 100 ezret.
Előzmény: Nyomasek Bobo #7494 hozzászólása
Van itt 251-es sínus boronás Amazon. Azzal egy durva melót is elmunkálsz-vetsz. Francia videókat néztem a szántásba vetettek vele direktbe.
Előzmény: Nyomasek Bobo #7492 hozzászólása
Rakd a tárcsára a vetőszekrényt,hozd le a talajhajtást a többi nem kell.
Előzmény: Sz_Pisti #4852 hozzászólása
2 hét alatt megvolt. Nem volt sürgetve. Szóval szerintem vállalható. Ez folytonos para a szétesik,mit csináljak az Ivánra is érvényes. Egy elektromos vezérlésűn ha az egér végig megy, ott is van pár napos és relatíve drága gebasz.
Előzmény: Sz_Pisti #4847 hozzászólása
Nem kell tőle félni,van itt kolléga ki rá van állva erre a típusra. Személyesen ismerem is. Szóval ha kérsz tőle egy rendbe rakott paripát azzal sokáig el mész még. Igaz 180 ló alatt nem foglakozik géppel,alighanem. Nem volt kapacitásom. Ezért átkerült hozzá a 4755..na azzal sokáig gond nem lesz és egy új turbós MTZ motor árából megvolt a javítás-kuplung-váltó-difi-lehajtás. Vérprofi ! Tök mindegy mennyi óra van benne. Ebben alapból van anyag.
Előzmény: A.I. #4844 hozzászólása
Egyszer kell elkezdeni,utána már nem fél tőle az ember. Vajdaságban ezeket az őzikéket 100 ezer órás traktornak hívják. Zömében azért vesznek Ivánt mert azt tudja szerelni,ezért elviseli a nyűgjét-büntetőtáborra hajazó kényelmét. Én kívánom,hogy anyagilag mindenki jusson el oda hogy az Ivánt eltudja engedni.
Előzmény: Gumóka #4782 hozzászólása
Előzmény: A.I. #4778 hozzászólása
Jaaa..dehogy,beszélgetünk,tapasztalatot cserélünk,ötletelünk. Olyan fórumos lazulás !
Előzmény: mtz1221 #4763 hozzászólása
Kínáltak házat...szereznek még menyecskéket is ha kell. Csak valaki vigye a gépparkot. Majdnem leköltöztem.
Előzmény: Anonimus82 #4759 hozzászólása
Előzmény: mtz1221 #4756 hozzászólása
A vírus előtt jártam lent párszor. Ott más oka van. Őszintén nem is értem azokat a bérleti díjakat.Valamint föld árakat. A jó szakik zömében kint vannak Nyugaton,ez is gond nálatok.
Előzmény: B.Bali #4751 hozzászólása
Előzmény: kori01 #4749 hozzászólása
Én javítok Ivánt is,mert azt is meg kell javítani. Viszont saját részre nem kell. Idén ősszel is volt ki inkább felszántatott. Mint 2 fejjel kínlódott bömböltetett az Ivánnal. Szép meg jó hektárharcosnak lenni. Csak nem mindegy milyen áron. Ide esélytelenek,laza földeken ok. A 20cm-es szántásoknak itt befellegzett. 2 késes lazítóval sem kell vigéckedni. Mára itt így vagyunk. Ez nem urizálás, egyszerűen kényszer. Itt a gazdák 99%-a nem hajlandó 10milla,vagy a felett Ivánért pénzt adni. Marad a 82..vagy 820+turbó. Azzal pedig és a lazítóval,nem kell itt vagánykodni. Haver vett egy régi IHC 1055-öst két éve, azóta ki van simulva. Pedig cefetül Ivános volt.
Előzmény: B.Bali #4744 hozzászólása
Nekem bizonyíthatod..holnap már a műhelyben kell lennem. Ez van.Én örülök az Ivánnak..mert folyamatosan ad melót.
Előzmény: kori01 #4738 hozzászólása
Semmi gond,minőségi csapágyakkal összerakott Iván váltóba csak a csapágyak cirka 2 kiló,ebben a két nagy kúpos csapágy bruttó 70-volt legutóbb. De a tulajt azóta dolgozni látom. Nem minden évben a 3-4 ezer forintos csapágyakat cseréljük. A gond itt van. A Muszka nem viccel,Keleti piacra megy,mehet bele a gagyi is. Van olyan kereskedő ki már kiszervezné a garanciális javításokat. Tele a tökük. Na én meg nem vagyok bohóc.
Előzmény: B.Bali #4733 hozzászólása
Gondolod tolom a cikk számot nézz utána !
Előzmény: B.Bali #4724 hozzászólása
Ez a szomorú valóság ! Bérszolgáltatás az elején MTZ-vel indult. Gyorsan lépni kellett,a cégnek. Ezt a tempót nem bírják. Pótkocsival meghajlik a felni ? Hol volt ilyen a régi 50-eseken ? Egy kezdő hamarabb megszokta a Nyugat vasat..mint az Ivánba a lekvárkeverőt a kormány és az ülés közt. Az volt a legjobb lépés itt bármelyik céget-tulajt kérdeznéd,mikor elengedték az Ivánt. Azóta pörög a bolt és termeli a pénzt. Ott hol még jelen van az Iván 5 éves korában megy a háztól,tök mindegy mennyi óra van benne,bár ez egyre kevesebb. Pár hektárra még elmegy, itt 30 hektárnál már elengedik. Max a telepen udvari szolgálatban jön-megy. aktív melóban,már nem nagyon. Az új MTZ 1 év alatt lebontotta a hajtásláncot. Mikor egy 2 fejes ekével be lett állítva a többi közé. Ennyit a minőségről,alighanem 4 milla volt nettó. Erdészeti melóra még megy itt 3db. egy mindig bakon van. A tulaj elmondása szerint ritka ha egy hónap úgy megy el hogy nem kell bütykölni valamelyiket. Pedig 5 évente új gép. És nem a termelésben dolgozik. A kezelők sem fakezűek. Vett egy 115 lovas NH-t. Azóta simán megy az agrárium része is a vállalkozásának. Mivel pár gép megfordul a kezem alatt,azért látom a számokat-költségeket.
Előzmény: Gumóka #4714 hozzászólása
Cimbora 20 éve vett egy kintről behozott IH 946-ot. Tavaly lett a kuplung felújítva cirka 300 papír volt. 30 hektáros gazdaságába,kaszál-szánt.báláz..stb. Minden más bontatlan benne. A motor -10-ben is lazán indul.
Előzmény: Földönfuto #47 hozzászólása
Kell rá fabrikálni mozgásérzékelőt. Így nem szokja meg. Valamint a környék sem zúgolódik a ciklikus durrogások miatt.
Előzmény: trikolor5 #4706 hozzászólása
Most csináltam egy MF 4365-öst, hamarabb széthúzni mint egy Ivánt. A lamella szett 120 bruttó. Egy szerelési baki miatt kellett ismét hozzá nyúlni,(így került hozzám). Szóval az alkatrész árat nézve ezt egy Iván difi is simán viszi. Még nem is elég rá. A legtöbb gép itt a műhelyeben az Iván. egyszerűen elfogy az alkatrész benne. Simán az is benyel pár százezret ma már,ha komolyabban foglalkozni kell vele.
Előzmény: trikolor5 #4701 hozzászólása
Na neeee. Egy sima szervizt megcsinálsz te magad is,nem kell hozzá egyetem. Olaj-szűrő,bárhol beszerezhető,és nem horror összeg így. Voltak itt 1025-ös Ivánok egy cégnél.A gépkezelők este letakarták a műszerfalat-a fél kabint.Tehát figyeltek rá, ennek ellenére olajgombóc. 5000 órára váló és motor is javítva,majd az eleje. És ez ciklikusan körbejár. Olyan ki éves szinten 300 órát hajt egy Ivánba annak,természetesen hibátlan. Normális földnek odaakasztva,nagyüzemódban,hamar megjöttek. Állattartó telepről. Igaz nem talajozik 20 ezer órával mennek innen el a Nyuszik,fődarab bontás nélkül. Az az max a kardánt heréli a nagy kiosztó. Ha nem az üveg kabinos Ivánt veszed,a beépített klímád annyit ér mint egy lepkefing. Dehhhhh. Ivánt 8-10 milláért !
Előzmény: Nyomasek Bobo #7478 hozzászólása
Pedig sok választás nincs,egy kis bíbelődés és a jelenlegi vetőgéppel is elvagy. Vagy egy több milliós beruházás. (A vetőgép árán vegyél egy grubert.) Egy normális gruberezésbe,már simán vetnek itt is.
Előzmény: gcastle #4687 hozzászólása
Bakker ilyen eltörő stift miatt régi IH-ról már emeltem le kabint részben.
Előzmény: Nyomasek Bobo #7474 hozzászólása
Ha nem lesz normális magágyad,a sima gépekkel kockázatos a történet.
Előzmény: Nyomasek Bobo #7472 hozzászólása
Van itt a hirdetésekben egy féltárcsás reform. Érdemes lenne megnézned. Dénesfán.
Előzmény: gcastle #4678 hozzászólása
Csak nem az irányváltó (optika szenzor volt kissé poros)?
Előzmény: B.Bali #4671 hozzászólása
Az kellemet len baki,de a szerviz részéről pláne.
Előzmény: B.Bali #4663 hozzászólása
Horvátországból 6,5 millióba állt meg egy gyári homlokrakós Fendt favorit turbomatic 125. Egy 150 hektáros gazdaságba és némi bérmelóba megy egy éve 7 ezer órával. Két szimmering csere miatt fogom a télen "javítani". 27 literrel szántott ott hol az öreg JD 37-el. (a lazább területeken 23-25 l/ha) Vetés előtti kombinátorozás 5 méteres Heltivel 2,6l-3,6l/ha vonulással együtt. Szóval eléggé jó választás volt a 12 millás Ivánhoz képest. De van itt még belőlük vagy 5 db. Mennek szinte egész évben apró hibák(vezeték-kapcsolók-klíma) kivételével gond nélkül. 9-10ezer órával. Most fogok egyet szétszedni,minek az egyik power fokozata megdöglött. Tavaly 300 hektárt szántott egész ősszel finoman, nyáron lazítózott. Valamint ősszel részt vett némi vetés előkészítésben is. Jahh előtte 3 évig az olajon és a gumikon kívúl nem kellett mást rákölteni. Bőven hozta az árát,nem csak a javításét mi most esedékes. De mivel a szomszédoknál van bontottan,és az alternatív forrásokat nézve,"baráti" az alkatrész,így már többen nézegetik itt, hogy váltanának ez irányba az Ivánból. Igaz a típusra rá is vagyunk állva kicsit,szakmailag is. Csavarhúzóval húzom 150 lóig. 200 lóig van az alja. Sajnos a Német is tudja hogy bevált gép ezért már vásároltak vissza ilyen gépet is Németbe. MB trakról nem is beszélve. Gyakorlatilag az eladó annyit kért amennyit nem szégyellt. Vitték mint a cukrot vissza ahonnan jött.
Előzmény: Nyomasek Bobo #7468 hozzászólása
Keménytalpat csinálunk a kalászos alá. Ez azt jelenti vetés előtt a műtrágyabedolgozás,csak eppen van a szerszám beleengedve. Gyakorlatilag bármilyen vetőgéppel tudsz utána vetni. Van itt olyan féltárcsás,"kerék nélküli" vetés. Mi úgy néz ki mintha valaki síkba húzta volna. De a sima csoroszlyás,vagy a fullos JD vetőgép elé is ez a szisztéma. Pedig ott van tömörítőkerék. Ha nincs profi direkt vetőgéped. Akkor ne is erőltesd a direktvetésnek elkészített talajba történő vetést. Az az nagy rizikó. Egy menettel több és egy lovas vetőgép is megteszi,ha nincs más.