Én tegnap elvetettem 17ha zabot. Ma esett rá pár mm. Még 3ha vetnivalóm van csak abba még nem jött meg a fémzárolt mag. Péntekre igérte az IKR de nem ért ide.
Dolgozgattam hétvégén maradt kevés szántani való sajnos a tábla északi oldala fagyos még mindig a hatodik nyírócsavar után megúntam hazamentem és feltettem a tárcsát és megháztam két sorral kicsit bosszús vagyok magamra mert ha ez az isteni szikra egy héttel korábban jut eszembe akkor még pár igazán zimankós reggel megfogta volna a talajt! Öröm volt tárcsázni!
csináltam egy videót a telefonommal de az asszony nem tudta végignézni mert hányingere lett annyira hullámzott a kép, nem tudom miért csinál ilyen szar videókat fogok venni egy normális kamerát, hogy boldogíthassalak titeket ezzel a csodálatos traktorral!
Kiváltkép .Szabi.-t és Heccmester-t!
Legalább látnának nagy partokat és kötött talajokat!
MA is próbáltam tárcsázni de az a tábla annyira fagyos és csúszós volt hogy a tárcsa bebicskázott utánam!!!!
Kicsit befostam mert a traki is megcsúszott lefelé! vagy 3-4 métert csúsztam lefelé akkkor nagy gáz és tárcsa felemel mentett meg persze egyből partnak fordítottam a gép orrát!
A hirekben hallottam hogy egy 80 éves néni meghalt mivel a ló megbokrosodott és az árokba borultak! Ilyen szorgalmas becsületes dolgozni és élni vágyó magyarból kellene sok! Őszinte részvétem!
Toljad neki. Itt már olvadozunk kifelé. Elég hűvös van még, de már nem fagy a kéz a vasra. Ma szervíz nap. Jövőhéten műkaki szórás. Aztán hamarosan lehet kombizni is. Végre már, utáltam ezt a nagy semmittevést
Nincs grúber a környéken sem, meszibbre meg nem megyek teszelgetés kedvéért, hogy aztán folyamatosan cserélgessem a nyírócsapokat fordúlónként...
és baxam a rezet...
Na a felvgátott megszellőztetett táblák alakúlni fognak.
Már több napja, hogy éjjel -8 -10 fokok vannak,nappal meg plusz 8 10 kb, jól egmozgatja a fődet kiereszt megfagy kiereszt megfagy... Aztán tegnap már olyan volt,hogy nappal hiába a jóidő ki sem eresztett csak a tetején pár 2-3 centi, tehát elfagyott. Ma éjjel is volt vagy 7 fok, ad neki minden bizonnyal.
Ezeknek szerintem nem lesz baj az elmunkálással, megfog omlani, hisz már kedden egy fagy után morzsolódott a rög a talpam alatt.
Most jön majd jövőhéttel a másik része a kísérletnek, a hozzá nem nyúlt táblákból kéne majd valamit összehozni még, de ezekre már csak akkor megyek ha száraz vagy maximum félnedves de semmiképpen sem tapadós a főd, mert ezekután már nemlesz időjárás mi elbánik vele. Így szerintem vetés előtt rögtön fog menni kétsor rövidtárcsa oszt szevasz.
Ha a veresnyirkon valamiét nem lenne jó a munkája akkor először az IH majd a rövid, meglátjuk.
A nagyfergán pedig nincsen zsírzógomb, az 5455-ön meg akad helye
Az biztos,hogy nem fogom bennehagyni, mert akkor megfogják zsírozni kétnaponta mint az elejét a gépnek, és akkor szétnyomatják az inasok a szimeringet. Nem is szólok nekik inkább jobbha csak én tudom
Itt a havernak a Jd6630-ason zsírzógomb van,és ráadásul felül.Szerintem az jobb megoldás,gondolkoztam benne hagyom a zsírzógombot. De végül visszaraktam a vakdugót mert nem akarok okosabb lenni mint a tervezők.
azért van vakdugó, mert az szervízzsírzóhely és csak 2-3 nyomás kell neki 500 óránként. a hülye paraszt meg telenyomja zsírral és szétbaxa a szimeringet
6497-es ez, és a kezelésit is végigolvastam már, ennek kétszer is. Egyszer mikor árvíz volt és mentő elitalakulat voltam és sokat kellett várni, egésznp csak vagy 10-szer kellett huzigálni másokat a 24óra alatt, aztán akkor is végigmentem rajta.
de nem olvastam ilyenről. Sőt két másik traktorosom is akik dolgoznak velük ők is elolvasták és megbeszéltük...
5455-ön is végigmentem de ott csak egyszer és sietve., ott hagytam ki dógokat talán ezt is, meg fogom nézni
de pl az sem volt benne a kézikönyvben, hogy a vízpumpán is van zsírzógomb bakker, szóval baxa meg az írás
Sanyibácsi jöhetsz! ha bejön a jóidő ki is vixolom őket etőtől talpig, mert nemvolt téli lállás dolgoztunk velük ősz óta is aztán a mínuszokban nem a géptakarítás ideje van tudod. Most egy jó napos langyibb napon 4-en a két traktorra rámegyünk (4-en dolgozunk rajtuk) aztán vix sillivilliszilikonzsírminden :-)
egyébként a karbantartások messzemenőkig elvannak végezve megnyugodhatsz, a gépek olyanok hogy ha el akarnám adni a legjobb barátomnak is!
gyakorlatilag a gumik kopásán kívül ha evan mosva kitisztítva nem különbözik egy újtól.
Jaja,zsírozni kell ezeket is! Csak valamiért vakdugót tettek rá nem zsírzógombot. Csak tehették volna felülre,és akkor hozzá is lehetne jobban férni. De miért dugó van és nem zsírzógomb erre nem tudok rájönni.Megnéztem a katalógusba,a féltengely mindkét oldalán van szimering,tehát a difi felől nem kap olajat a csapágy az biztos. Én most zsíroztam le elsőnek 950 óránál,nyomtam bele 2*10et.
De megnyugtató,hogy 4000órákat elmegy zsírzás nélkül
Gyerekek nincs és nem is kell nagy dobra verni a zsírzókat mert ez ferga ezt 20000 üó ra tervezték itt nem kell pumpálgatni naponta ötször mind a zöld vasakat!
Az 5455-el túl sokat én nem dolgoztam még, a naggyal annál inkább, rengetegszer kapartam ki a sarat, pucoltam ki ittis de nem láttam semmi zsírzási lehetőséget, pedig a kerekek is voltak már levéve defekt végett.
24488 hozzászólás
Válasz #10587. hozzászólásra
Mit vetté?
Válasz #10583. hozzászólásra
4,4 hidraulikusan csukható 2 éves, soltvadkerti, dupla rögtörős. elméletileg elbírja a zt. olyan, mint a Soóséké
Válasz #10585. hozzászólásra














Decsinosvagy
Válasz #10584. hozzászólásra

Remélem a kipufogó.....
vs.
=
Válasz #10582. hozzászólásra

Hány méteres?Ha jó a méret áthozhatod.
Válasz #10581. hozzászólásra
nem kell egy jó kombinátor? van nekem egy eladó
Én tegnap elvetettem 17ha zabot. Ma esett rá pár mm. Még 3ha vetnivalóm van csak abba még nem jött meg a fémzárolt mag. Péntekre igérte az IKR de nem ért ide.
Válasz #10576. hozzászólásra

azért a masina elé kipróbálnék egy rugózott hidas 6480-as demógépet
Válasz #10578. hozzászólásra
vegyél normális tárcsát és nem lesz probléma
helló mi ez a nagy csönd?
Na akkor reload!
Dolgozgattam hétvégén maradt kevés szántani való sajnos a tábla északi oldala fagyos még mindig a hatodik nyírócsavar után megúntam hazamentem és feltettem a tárcsát és megháztam két sorral kicsit bosszús vagyok magamra mert ha ez az isteni szikra egy héttel korábban jut eszembe akkor még pár igazán zimankós reggel megfogta volna a talajt! Öröm volt tárcsázni!
csináltam egy videót a telefonommal de az asszony nem tudta végignézni mert hányingere lett annyira hullámzott a kép, nem tudom miért csinál ilyen szar videókat fogok venni egy normális kamerát, hogy boldogíthassalak titeket ezzel a csodálatos traktorral!
Kiváltkép .Szabi.-t és Heccmester-t!
Legalább látnának nagy partokat és kötött talajokat!
MA is próbáltam tárcsázni de az a tábla annyira fagyos és csúszós volt hogy a tárcsa bebicskázott utánam!!!!
Kicsit befostam mert a traki is megcsúszott lefelé! vagy 3-4 métert csúsztam lefelé akkkor nagy gáz és tárcsa felemel mentett meg persze egyből partnak fordítottam a gép orrát!
A hirekben hallottam hogy egy 80 éves néni meghalt mivel a ló megbokrosodott és az árokba borultak! Ilyen szorgalmas becsületes dolgozni és élni vágyó magyarból kellene sok! Őszinte részvétem!
Válasz #10576. hozzászólásra



Toljad neki. Itt már olvadozunk kifelé. Elég hűvös van még, de már nem fagy a kéz a vasra. Ma szervíz nap. Jövőhéten műkaki szórás. Aztán hamarosan lehet kombizni is. Végre már, utáltam ezt a nagy semmittevést
No éjjel nem fagyott, felhős az ég plusz 1-2fokok voltak. Lehet kimegyek és rövidtárcsázok, csak kienged a főd itt már második napja fagy nélkül.
Válasz #10574. hozzászólásra


hát ha 220 lóerős traktor után valód van akkor jöhet!
Melleséeg ahogy Feri mondaná, olyan udvarló jöhet számításba, akinek az apjának annyi fődje van, hogy egy tankból nemtudom körbetraktorozni
de legalább egy pirod deutz kombájn kell, hogy legyen, meg egy grubber is
Válasz #10572. hozzászólásra




Még jó hogy vettem egy grubbert...segíthetek nászom?
Válasz #10572. hozzászólásra
Valkon visz,ha akarod.Simbát.
Nincs grúber a környéken sem, meszibbre meg nem megyek teszelgetés kedvéért, hogy aztán folyamatosan cserélgessem a nyírócsapokat fordúlónként...
és baxam a rezet...
tesztgépet senki sem fog hozni...
Válasz #10570. hozzászólásra
Grúbert nem próbálsz?
Na a felvgátott megszellőztetett táblák alakúlni fognak.


Már több napja, hogy éjjel -8 -10 fokok vannak,nappal meg plusz 8 10 kb, jól egmozgatja a fődet kiereszt megfagy kiereszt megfagy... Aztán tegnap már olyan volt,hogy nappal hiába a jóidő ki sem eresztett csak a tetején pár 2-3 centi, tehát elfagyott. Ma éjjel is volt vagy 7 fok, ad neki minden bizonnyal.
Ezeknek szerintem nem lesz baj az elmunkálással, megfog omlani, hisz már kedden egy fagy után morzsolódott a rög a talpam alatt.
Most jön majd jövőhéttel a másik része a kísérletnek, a hozzá nem nyúlt táblákból kéne majd valamit összehozni még, de ezekre már csak akkor megyek ha száraz vagy maximum félnedves de semmiképpen sem tapadós a főd, mert ezekután már nemlesz időjárás mi elbánik vele. Így szerintem vetés előtt rögtön fog menni kétsor rövidtárcsa oszt szevasz.
Ha a veresnyirkon valamiét nem lenne jó a munkája akkor először az IH majd a rövid, meglátjuk.
A nagyfergán pedig nincsen zsírzógomb, az 5455-ön meg akad helye
Az biztos,hogy nem fogom bennehagyni, mert akkor megfogják zsírozni kétnaponta mint az elejét a gépnek, és akkor szétnyomatják az inasok a szimeringet. Nem is szólok nekik inkább jobbha csak én tudom
Válasz #10567. hozzászólásra
nekem benne van a zsírzógomb
Válasz #10565. hozzászólásra
Itt a havernak a Jd6630-ason zsírzógomb van,és ráadásul felül.Szerintem az jobb megoldás,gondolkoztam benne hagyom a zsírzógombot. De végül visszaraktam a vakdugót mert nem akarok okosabb lenni mint a tervezők.
Válasz #10564. hozzászólásra
De,ha ott a vakdugó akkor zsírozni is kell!
Válasz #10562. hozzászólásra
azért van vakdugó, mert az szervízzsírzóhely és csak 2-3 nyomás kell neki 500 óránként. a hülye paraszt meg telenyomja zsírral és szétbaxa a szimeringet
6497-es ez, és a kezelésit is végigolvastam már, ennek kétszer is. Egyszer mikor árvíz volt és mentő elitalakulat voltam és sokat kellett várni, egésznp csak vagy 10-szer kellett huzigálni másokat a 24óra alatt, aztán akkor is végigmentem rajta.

de nem olvastam ilyenről. Sőt két másik traktorosom is akik dolgoznak velük ők is elolvasták és megbeszéltük...
5455-ön is végigmentem de ott csak egyszer és sietve., ott hagytam ki dógokat talán ezt is, meg fogom nézni
de pl az sem volt benne a kézikönyvben, hogy a vízpumpán is van zsírzógomb bakker, szóval baxa meg az írás
Sanyibácsi jöhetsz! ha bejön a jóidő ki is vixolom őket etőtől talpig, mert nemvolt téli lállás dolgoztunk velük ősz óta is aztán a mínuszokban nem a géptakarítás ideje van tudod. Most egy jó napos langyibb napon 4-en a két traktorra rámegyünk (4-en dolgozunk rajtuk) aztán vix sillivilliszilikonzsírminden :-)
egyébként a karbantartások messzemenőkig elvannak végezve megnyugodhatsz, a gépek olyanok hogy ha el akarnám adni a legjobb barátomnak is!
gyakorlatilag a gumik kopásán kívül ha evan mosva kitisztítva nem különbözik egy újtól.
ennyi
Válasz #10541. hozzászólásra

Asszem 6480-as a nagygéped. Azon is kell zsírozni,úgyhogy adjál neki.
Itt a kép a tiédről:
Válasz #10561. hozzászólásra


Jaja,zsírozni kell ezeket is! Csak valamiért vakdugót tettek rá nem zsírzógombot. Csak tehették volna felülre,és akkor hozzá is lehetne jobban férni. De miért dugó van és nem zsírzógomb erre nem tudok rájönni.Megnéztem a katalógusba,a féltengely mindkét oldalán van szimering,tehát a difi felől nem kap olajat a csapágy az biztos. Én most zsíroztam le elsőnek 950 óránál,nyomtam bele 2*10et.
De megnyugtató,hogy 4000órákat elmegy zsírzás nélkül
Teszek fel képet,erről van szó :
Válasz #10559. hozzászólásra

Tavasszal a fórumosok gépszemlét tartanak tessék a felkészülést időben elkezdeni!!


Csak hajtotok Szanberggel, karbantartás egy szál se.
Válasz #10558. hozzászólásra
hú látom a közelben laksz, hogy mindent tudsz rólam és az üóráimról!
Válasz #10556. hozzászólásra


Hát ezt nagyon eltaláltad!
Válasz #10556. hozzászólásra




hülyevagy nincs még neki benne 200óra se oszt itt flegmul
Rmiiiiii!!!!
Válasz #10555. hozzászólásra
ez a gép állom, remélem nem lesz igazad, nagyon jól megy a traki!
Válasz #10555. hozzászólásra

Az övét zsírozzák a szervízesek.
Csak nem tud róla.
Válasz #10554. hozzászólásra




mivan bevagy rúgva?
készítsd a lóvét nehogy te költs rá a legtöbbet mindenki közül........
Válasz #10553. hozzászólásra
hát erről neked vannak tapasztalataid!
Én hallottam ilyet nyuszinál és Jd nél de fergánál nem ill sötétparaszt panaszkodik de ő nem számít ő megérdemli!
Pedig fergás csávó!
Válasz #10546. hozzászólásra



csak azt nem mondjátok,hogy a 20000 óra alatt a kormánykereket kivéve minden alkatrészt ki kell cserélni,van amit többször is!
Válasz #10550. hozzászólásra

persze mer 10000 óránként tervezted cserélni
Válasz #10549. hozzászólásra
A micsidát???? ilyenről nem is hallottam! Ebbe a gépbe csak üanyag kell és megy "mindig minden körülmények között"!
Válasz #10548. hozzászólásra
emlékszem nem is olyan rég volt, hogy szétment a kerékcsapágy az mtz-men a barázdába szántás közben
Válasz #10546. hozzászólásra
látom töletek nem kérdezték ki a kezelési útmutatót
Válasz #10547. hozzászólásra



ahhaaa
pedig az mintha minőségibb megoldás lenne
Válasz #10545. hozzászólásra
Azért, mert nem Mtz.
Gyerekek nincs és nem is kell nagy dobra verni a zsírzókat mert ez ferga ezt 20000 üó ra tervezték itt nem kell pumpálgatni naponta ötször mind a zöld vasakat!

FERGA ez nem zsírzógomb!
hogyhogy nincs ott olaj?
Válasz #10541. hozzászólásra
kérdezz tesó bátran, ha nem tudsz valamit
Válasz #10541. hozzászólásra

aztán csináljatok képet hol van az a zsírzó rajta......

Az 5455-el túl sokat én nem dolgoztam még, a naggyal annál inkább, rengetegszer kapartam ki a sarat, pucoltam ki ittis de nem láttam semmi zsírzási lehetőséget, pedig a kerekek is voltak már levéve defekt végett.
5455-ön megfogom nézni.
Válasz #10538. hozzászólásra
ez igy igaz!
Válasz #10537. hozzászólásra
hát nekem van az 5455-ön és a 6280-on is és 500 óránként kap 2-3 nyomást