Hirdetés
Fórum
Cikkajánló
Hirdetés

Létszükséglet a vízgazdálkodás
Rendszerszemlélet a fenntartható és gazdaságos termelés érdekében.
Hirdetés

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.
1297 hozzászólás
Válasz .Richard. #1296. hozzászólásáraA csavar törése lehet gÿártástechnológiai hiba.
Vagy a túlhúzás.
Láttam már olyan csavart amit kommunista szombaton gyártottak. Inkább maradtak volna otthon.
Válasz rtamas1976 #1295. hozzászólásáraHát, vesztes megírta,látta,ott a kèp,a csavar fej tört az tart. Ritkán elosztva. Mondjuk, lehet,nem egyforma csavarral rakták. Vagy,tulhuzták. Nem tudom. Nekem úgy rèmlik,hogy mindenhol a tányèr felfekszik a helyèn,nem a csavart szabja.
Válasz .Richard. #1294. hozzászólásáraOk de másgépnél miértnincs ilyen?
Lehet egy elbaltázott sorozat tányérkerék vagy difi.
És visszatérő hiba.
Én anno cseréltem kúpkerék tengelyt és tányérkereket de már nememlékszem hogyment rá.
Azt nemakarom elhinni csak a csar tart!
Válasz rtamas1976 #1293. hozzászólásáraZsugorral csak olyan tányèrkerèk van rakva amelyik nem csavaros. Csak itt a fordított megoldás lehet a hiba.
Válasz .Richard. #1292. hozzászólásáraHa zsugorkötéssel menne a tányérkerék a difire és úgy rögzítene a csavar úgy kibírná.
A fogaskereket sem az ék gátolja meg az elfordulástól!
Hanem a tengelyre illszés.
Ha jó az illesztés nemnyírja az éket.
Válasz rtamas1976 #1291. hozzászólásáraA csavar tartja a kereket,hogy terhelèsen a kúp ne nyomja oldalra. Arra semmi illesztès nem jelent semmit. Az MTZn fordítva van.
Válasz .Richard. #1290. hozzászólásáraNagybátyámnak jumz van
Nekem jumz motor a 45ösben nekünk sohanemvolt vele baj.
De a környéken nemis hallottam senkinek ilyen hibát.
Nen a csavarnak hanem a tehermentesítő illesztésnek kellene tartani.
Olyan csavar nincs ami ezt kibírja.
Ha valakit érdekel lehet eladnám a 45öst.
Válasz rtamas1976 #1289. hozzászólásáraHát,ki tudja. Vagy, csak a difi hèzag,a kúp meg tányèr kapcsolata,neme nagy a foghèzag ès ezáltal hirtelen nagy lökès èri.
Válasz .Richard. #1285. hozzászólásáraValamit elkureltak náluk.
Nekem gyári 45ös a hátulja.
Kb 5éve nemhasználom.
De előtte 20évig gyilkoltam.
Kétkeréken szántás, tárcsázás
Voltmikor 60ha csináltam vele. És a difiházat is úgyraktam vissza, hogy hegesztve volt.
Soha nemvolt vele baj.
Amúgy ez tolólapos eonak az
használták. Valszeg valami méretezésigond lehet.
Válasz .Richard. #1285. hozzászólására
Válasz R Sándor #1264. hozzászólásáraÉn is erre szavaznék!
Válasz .Richard. #1285. hozzászólásáraAz ötleteken még rágódok egy kicsit.
Válasz VESZTES. :) #1284. hozzászólásáraAkkor még ha húzod,jobban nyirja nem? Szerintem a kereket ragaszd a helyère meg a csavarok szárát is mindenestül. Ezt biztosan nem megeröltetèsre terveztèk. Kèp alapján kijönne mèg egy csavar minden közbe. Ha lehetne èn raknák bele.
Egyenlőre úgy döntöttünk hogy az új csavarfejek meg lesznek kúposítva.
Elba..ott egy gép az biztos
Válasz R Sándor #1282. hozzászólásáraAzt láttam, csak itt olvasom, hogy a csavarok nem jók, arra gondoltam, hogy gyártani hozzá illesztett csavart, mint az esztergályosod is megcsinálta.
Válasz Gumóka #1281. hozzászólásáraMeg van a fészke , ha visszább olvasol , még van fel téve kép is
Egyébként mikor az enyémbe elszakadtak a csavarok annó, akkor egy esztergályos ismerősöm , eszterga kés szárból csinált bele csavarokat .Nem tudom meddig bírta mert pár év múlva eladtuk .
Válasz mtz1221 #1280. hozzászólásáraNem lenne rossz az a kúpkiképzés, ha megvan a fészke is, egyrészt központra húzná, másrészt szerintem jobban eloszlana a terhelés a csavarokon is, minimális esélye lenne megmozdulni.
Tippem az, hogy hiába téped meg, nincs illesztve, így forgáskor a csavarokon van az erő, így ha egy is megmozdul, durrogtatja lefelé egy idő után, mert feszegeti.
Válasz .Richard. #1279. hozzászólásáraDe az sem kizárt hogy azok az imt csavarok ha mínőségesebek és egyezne a kúpja, hogy nem bírnának ki többet. Az hogy csavarhúzó fejű, az nem jelenti hogy hamarább leszakadna a fej. Mert itt ezekben nem elnyírta a csavart, hanem a fejét szakította le mindnek.
Válasz mtz1221 #1278. hozzászólásáraAbba a raktorba minden csavarközbe kellene mèg egy fúrat acèlcsavarral,fèmragasztoval. Akkor talán jó lenne.
Válasz .Richard. #1277. hozzászólásáraÉrtem, én is ezt akartam mondani.
Válasz R Sándor #1267. hozzászólásáraNe írj ....got! Kerèkcsavaron lfax nyomatèk van a kupkerèk feszitèsèhezhez kèpest!
mèg ha 6tonna is van rajta akkor sem feszíti le a csavar fejét a nyomatèk,együtt tartja,de a tány3rat a csavarfej fog,ha erölteted,a csavarfejetakarja lenyomni.
Válasz Gumóka #1274. hozzászólásáraA nyúlás az a 2.állomás.
Az első a csavar rugalmasságának elvesztése!
A túlhúzott csavar legalább olyan rossz mint a laza.
Mertha túhúzod gyakorlatilag előfeszíted a töréshez.
Itt a kúpkeréknél is ha túlvan húzva hamarabb elpattan.
Nem rugalmas.
Válasz rtamas1976 #1272. hozzászólásáraPersze, mert elnyúlik az anyag, ott már változik az acél szerkezete.
Tatráét én mindig a gyári csövével húztam le, sosem lazult.
Válasz mtz1221 #1268. hozzászólásáraA kúp ba egy radiuszos csavart kéne bele tenni,vagy a gyári csavart rádiuszolni és akkor lehet tovább bírná az átkozott muszka.
Válasz Gumóka #1269. hozzászólásáraMondjuk azért a túlhúzás semminek nem használ!
És sokan túlhúzzák.
Énnekem az mtz és zetor kerekel 1m csővel vannak meghúzva.
Az elsők meg a 3/4" krova racsnijával.
Soha nemlazul fel.
Válasz mtz1221 #1270. hozzászólásáraIgaz, de terhelésbe szerintem az a nagyobb csavarméret többet kapott, mint itt a kissebb, azért volt az mérve 60+ tonna is, kormányzott keréken meg földúton mentem még 70-80-at is, ha lehetett, meg kellett...

Ott se véletlen kezdtek el lepattogni az anyák.... Csak idő kellett neki
Válasz Gumóka #1269. hozzászólásáraTudom de azokon odavaló alátét van, és 16-tól felfelé csavarmérettel. Meg szerintem itt több terhelés van munka közben és motorféknél, mint a kerekeken. Nem beszélve arról amit Rici írt, hogy elbacott tervezés, és kifelé feszíti a tányérkereket.
Válasz mtz1221 #1266. hozzászólásáraIfán, Tatra teherautón is kúpos-rugós aláttéttel volt megoldva a kerékanya, Tatrán nekem sose lazult fel.
Viszont kormányzotton jött elő idővel az a hiba, hogy elkezdtek törni, az anya alatt közvetlen, a vége az lett, hogy kapott 40db új tőcsavart alátéttel, anyával együtt.
Ez mondjuk kb. 300E km után, mindezt egy terepes teherautón.
Válasz R Sándor #1267. hozzászólásáraAz rossz ötlet, meg fog rajta mozdulni. Na de én is öregszem
az imt-é volt ilyen. Kúpos fejű csavarok voltak benne.

Válasz mtz1221 #1266. hozzászólásáraA kerék csavarok is így vannak megoldva. Nem biztos hogy rossz ötlet.
Válasz R Sándor #1264. hozzászólására(Ilyeneket ne mondj neki. Még egy feltágulási lehetőség, ez oldal írányba is kap állandó terhelést.
Válasz .Richard. #1263. hozzászólásáraSzerintem ez is annak indult, csak a hülye ukrán lusta volt a présgép alá rakni. Mintha a nagy zetoré is pont ilyen lenne, csak azt szegecselik.
Válasz VESZTES. :) #1258. hozzászólásáraMég az is megoldás lehet hogy ha csináltatsz hozzá kupos alátétet ami beül a fogaskrékbe , és úgy rakod össze.
Válasz mtz1221 #1262. hozzászólásáraEsetleg. De meglepő,hogy ilyen hlyèn van megoldva.
Válasz .Richard. #1261. hozzászólásáraÉn elvinném kovácshoz, és oda niteltettném.
Itt is volt aki mtz helyett ilyet vett pótkocsizni, és évente lelövözölte a csavarok fejét. 
Válasz VESZTES. :) #1254. hozzászólásáraMost ahogy nèzem,az MTZn a tányèrkereket úgy csavarozzuk fel,hogy fel fekszik a bolygoműházon,odafogja a csavar,a kupkerèk meg mikor erölteti,nem a csavar fejét nyomja,hanem a tányèrat rá a helyère. Tehát a csavar csak szorítja a kereket,nem ellentart a kúp nyomatèkának. A kèpen lèvőt meg a csavar fogja. Tehát a bolygomű tuloldalárol van forgatva,ha a csavar fellazulna nőne a foghèzag tehát,a csavar fogja a tányèrat mèg eltávolodása ellen is. Gyárilag ez nem egy faxa megoldás. Ezèrt szakadhat. Acèl csavar fèmragasztó,azt ennyi szerintem. Központba úgy is a kerèk közepèn az esztergálás tarthatja. Csak ez a fordított csavarozás elèg gyenge. Fèmragasztó a kerèkre is? Lehet a csavrközekbe mèg egy. Fúrat elfèrne a több csavarnak.
Ez meg elfáradt.. Előbb repedt szét a felni mint a még gyári orosz gumi..

Válasz VESZTES. :) #1254. hozzászólásáraÉn is jártam így régebben, csak nálam úgy derült ki hogy ásóboronázás közben egyszer csak majdnem kifejeltem a szélvédőt
Válasz rtamas1976 #1257. hozzászólásáraIgen, cserélem mindet.
Válasz VESZTES. :) #1254. hozzászólásáraRendelhetsz a habitól.
A traktorkernél lehet van gyári!
Gondolom mindet kicseréled?
Válasz R Sándor #1255. hozzászólásáraOké
Köszi!
Válasz VESZTES. :) #1254. hozzászólásáraHát úgy lártom igazam volt. A csavarból meg rendelj egyet egyet, ha nincs nekik kép róla és meglátod.
Eljutottunk végre odáig hogy a difiház fedél lekerült


Hat csavarfej leszakadt , kettő még fogta a tányérkereket????
Kérdésem lenne, a tányérfogaskerék csavarfuratai meg vannak elég komolyan kúpozva, a gyàri csavarfejek is meg vannak kúporva? Amik benne voltak azok sima 90 fokos csavarfejek, így a csavarfej csak a külső szélén fekszik föl, ez így nagyon puritán ha ilyen csárilag.
A bolygókerék csapját rögzítő csavarból a habinál két fajta cikszámot is hoz, nekem melyik lehet a jó?
Remélem nem a csavar darabot akarta felvenni a nagyfagaskerék.
Válasz VESZTES. :) #1250. hozzászólásáraSpéci illesztett csavar.
25 évig használtam nekem nemvolt vele bajom.
Igaz nekem45ös
Válasz VESZTES. :) #1250. hozzászólásáraBocs hogy válaszolok.A differenciálmű tányér kerék fogó csavarok szoktak elszakadni!!! Sajnos tapasztalat.volt.
Válasz rtamas1976 #1249. hozzászólásáraJövő héten talán oda jutunk hogy megtudjuk bontani.
Valahol olvastam hogy csavarok szoktak elszakadni a difiházban, milyen csavarok?
Válasz VESZTES. :) #1247. hozzászólásáraVagy még a féktengely csapágy is lehet.
Válasz VESZTES. :) #1247. hozzászólásáraFéltengely csapágy?