Válasz VW passat #6457. hozzászólásáraHa közel 2x annyit etettek meg ugyanazzal a munkával a fokozatmentessel, mint a powershifttel, akkor valószínű a kormány és az ülés közt kell először a hibát keresni...
Válasz VW passat #6457. hozzászólásáraEz a 6-8000 óra tévhitt... Volt egy széria amiben egy nyomócső alul lett méretezve. Sokáig váltó cserével orvosolták. De mostmár csak a csövet cserélik.
Valamint Francia, Német cégek rááltak a javításra. 1,5-2MFt ból megvan a csere. Szinte a legolcsóbban javítható váltó. Kikapod otthon szervíz nélkül, elviszed hozod a jót és mész tovább....
Válasz hajdugazdasag #6456. hozzászólásáraAttól lesz baja, hogy a lazább területen leejti a motorfordulatoz, azután mikor beleszalad a szíkfoldban, nem győz életre kelni.
Elsőnek megfullad a motor leesik a fordulat levariál, felpörget... Nem egy élmény ezeket hallani......
Ha pedig adok neki egy 1700-2200 as fordulat tartományt, és egy fix sebességet pont elveszti a lényegét a vario. Fendt TMS vezérlés van, az ennyit tud. Jó lenne valami dinamikus sebesség vezérlés is....
Csak egy szösszenet a fokozatmentes váltóról.
A havernak van két traki, ugyanaz a motor, lóerő (JD). Az egyik IVT, a másik powershift váltó. Az IVT váltó kényelmes, de termelékenységben nála kb. 30%-al elmarad a PS váltótól.
Az IVT váltós traktort csak azért vette, mert újat nem akart (rosszabbak mint a régiek) és tartalék, kiegészítő trakrornak vette.
Ha siet, mindig a PS váltóst használja.
Ugyanolyan méretű munkaeszközzel, mellettünk dolgozott két Fend, 826, 936, 14l/ha fogyasztással, a JD-meg 8l/ha.
Régen műszaki vezetőként sok cégnél megfordultam, álltalában azok vettek fokozatmenteset, ahol a gazda dolgozott a géppel (esetleg Fend fanok), de lóerőbe túltervezve, mert a kissebb PS váltóshoz képest talajmunkába lemaradt. Könnyű munkákhoz nagyon kényelmes de legtöbb esetben 6-8000 üó-nál váltó cserejavítás.
Válasz MrPoke #6448. hozzászólásáraazt ugye tudod, hogy ez teljesen fordítva van? éppenhogy powershift az, aminek folyamatosan váltania kell heterogén körülmények között, hogy ne fulladjon meg, egy fokozatmentes gyakorlatilag bármilyen áttétellel dolgozik gyakorlatilag ugyanabban a fokozatban van, és attól hogy épp lejjebb vagy feljebb variál még nem vált semmit, mindösszesen egy hidromotor kicsit más szögben áll, illetve egy bolygóműben a napkerék kicsit lassabban vagy gyorsabban forog...
óriási téveszme, hogy a cvt váltnak attól baja lenne, hogy folyamatosan változtatja az áttételt, valójában pont ez miatt kíméli a motort és a hajtásláncot és egy beállított határértéken tartja a terhelést...
Válasz HZSA #6453. hozzászólásáraMi is pont ezert vettük landinit, műtragya mindent megesz. Kivéve mechanikust. En se szeretek föld közepén nézni ha nem emelne vagy nem váltana. Mert epp egy csatlakozónal nincs kontakt
Válasz horvath.agro #6451. hozzászólásáraErőgéphez képest kisebb munkagépet tesznek rá úgy örökös tehat ha 620 as gép nem 15 ekefejnel megy hanem csak kevesebbel akkor örökös lesz
360 as gepre 9 fej megy ha kevesebb azaz nincs kihasznalva mehet tobbet is mint 6000 óra a váltó. De ha maximumonvan terhelve akkor 6000 óra és csere. Köztudottak ezek. Mindenki isteníti fokozatmentest mivel hülyekre lett kitalalva. De hatranya a folytonos csúszás
Válasz MrPoke #6448. hozzászólásáraa te variodnak vannak hárányai, a cnh cvt-nek mindegy hogy heterogén a talaj, az mindig úgy fog dolgozni hogy optimális legyen...
na mindegy...
Válasz horvath.agro #6447. hozzászólásáraPowershift az örökös lehet , sajnos a cvt az folyamatosan csúszik, kis munkagéppel lehet csak tartós de nekem mindegy mert cvt sosem veszek se mas fokozatmentest
Válasz horvath.agro #6447. hozzászólásáraAzért ez sem igaz, azért megvannak a hátrányai. Én nem estem hasra tölle. Homogén talajon biztos jó, de heterogén talajon sokat kell rajta játszani, hogy ne ölje meg magát a traki.
Válasz Háromágú villa #6445. hozzászólásáraitt meg az a divat, nagycég/nagygép konstellációban, hogy a Fendt-ek helyett, hevederes Challengerek jelentek meg a szántókon, persze nem lehet még piaci elmozdulásról beszélni, de már alakul át a piac. nem mindenáron a jászkari mozgatja az új beszerzéseket, hanem az ár/érték arány is képbekerült. Az igazságot árnyalja, hogy osztrák tulajdonú cégeknél látom ezt.
A magyargazda közepes mérettől még mindig a két zöldet preferálja, kerüljön amibe kerül és ne a Deuzt-ra gondoljunk most
Válasz HZSA #6439. hozzászólásáraArról majd mond véleményt, akinek olyan van, felénk egyre több a NH, még a john deere buzi nagy cég is átállt mostmár NH-ra, utóbbi 4 traktor, amit vettek, már kék lett.
Válasz Dvili #6441. hozzászólásáraén pont az ellenkezőjét látom jónak, nálam a cvt váltó alap, minél modernebb precízebb legyen a traktor.
a vas javítása sokkal drágább mint az elektronikáé
egy 100-115 lovas gépnek a lehető legmodernebbnek kell legyen mert kisegítő kategória, vet, mutragyat szor, sormuvel, kaszal, balaz, vegyszerez ezek pedig mind preciz gepeket igenyel amiket ki kell tudjon szolgalni. isobus, auto kormány, full rtk. nagy monitor stb stb ezek alap dolgok egy modern gazdaságban szerintem.
Válasz HZSA #6418. hozzászólásáraNéhányunknak itt a fórumon is török trakink van,és amennyire tudom beváltak.Ezek között is megjelentek a kisebb motorok,meg a common rail rendszer,sőt az adblue is,de még lehet venni 100-110 le-vel,Perkins 4400 cm3-vel adagolós,mechanikus traktort is.Három török gyártó termékei megvehetők nálunk,ebből kettőnek egész jó az országos lefedettsége.A keretből meg két traki is ki tud jönni akár.
Válasz horvath.agro #6437. hozzászólásáraEn csak sajátról tudok véleményt mondani ezrendben van és egyszerű, 120 ló körül nem vennék agyonelektronikázottat. Lehetőleg mechanikus legyen szinte minden.
Válasz HZSA #6418. hozzászólásáraAmelyik márkának híresen jó a háttere (szervíz, alkatrész, telephely távolsága tőled, stb.) a környékeden. CNH-val nem nyúlsz mellé szerintem, case ih, new holland.
Válasz Dvili #6431. hozzászólásárahat en nem akarlak a landinivel megbantani, de egy 7.215bol atult hozzam egy kolega a 6170 cvt steyrembe ami ugyan az a kategoria es azt mondta hogy a landini egy jatek az enyem mellett, es ezt a kezeloje mondta nem en.
aztan mondta hogy uljek at en is hozza, es tenyleg igaza volt. es ugyan annyiert vettek mint en.
Válasz HZSA #6425. hozzászólásáraEnnyi penzert mar traktort is arulnak. JD6110r is kijon belole. De egy pofas kubota 110-es is.
Az 2 landinit kidolgoz es megbizhatobb is.
Válasz trikolor5 #6432. hozzászólásáraKubotábal egy baj van az a szervíz. Egy cég van pár emberrel , akinek kozel van kereskedő ill szervíz annak jó . 200-300 kmről meg mindenki tudja mi lesz ill mikor megodva.
De aki közel van annak akár jó is lehet.
Válasz HZSA #6418. hozzászólásárasteyr 4115 profi kb a keretben van. 4,5literes 4 hengeres motor 6,5 tonna suly,
jo hidraulika, 4 ehr, isobus,
nekem cvt van, 4110 130as programmal, 5 eves semmi baja soha nem volt egy rohadt jo kis gep, szerintem ar ertek aranyban az egyik legjobb a piacon nekem is 892.2 mtzt valtott, egy univerzumba se emlitenem a 2 gepet.
Válasz Dvili #6429. hozzászólásáraItt a környéken vannak lamborgini deutz traktorok mtz munkaezközzel dolgoznak .
Elektronikai problemák ?
Valamint nem új mtz hanem akkor inkabb marad a régi...
Válasz HZSA #6426. hozzászólásáraBőven veri mtzt mindenben kb 2-3 mtzt dolgozik ki üzembiztonságban kényelemben. Fényévek vannak köztük . Nekünk powermundial van . Az még perkins motoros
Válasz fexco #6412. hozzászólásáraIgazából nem lenne rossz paripa, amit sajnálok hogy azzal a Range command váltóval asszem 35 km/h a plafon amivel menni tud ,meg hát semmije se rugózik
Válasz horvath.agro #6413. hozzászólásáraaz még traktor volt.
egy olyat,vadiújan 0üzemórásat tuti vennék,és az tuti örökös darab lenne...
választani kellene:160as puma akár fullos vagy ez a mxm (mindkettő 0órás,azonos áron)
egy percet nem agyalnák:mxm
Válasz fexco #6412. hozzászólásáranekunk az elozo traktor ih mxm 155 pro volt. azt még alkalmazott vezette, de annak allandoan ki volt nyomva a szeme, 2000 alatt sose ment szegenykem, es soha semmi baja nem volt pedig nem volt gazdaja.
Válasz GREVEN #6411. hozzászólásáranemtudom.
szerintem is ez még az eredeti békebeli...régebben hajtottam ih mx155 pro-t (asszem ez a kék t
esója)fűűű,az csak ment-ment-ment...pótkocsizáskor olyan volt mint a hajó....
ja és ezeknek a kéményükből füst jön,nem gőz,meg pára,meg fasz....om....
7061 hozzászólás
Válasz VW passat #6457. hozzászólásáraHa közel 2x annyit etettek meg ugyanazzal a munkával a fokozatmentessel, mint a powershifttel, akkor valószínű a kormány és az ülés közt kell először a hibát keresni...
Válasz VW passat #6457. hozzászólásáranekem a cvt sokkal kevesebbet eszik mint a poweres case ih vagy jd testvére és ugyan akkora gépeket húzunk.
jelenleg a cvt váltó rakja le legjobban az erőt a talajra, és ha valami baj lenne ahogy MrPoke mondta a legolcsóbb és leggyorsabb javítani.
Válasz VW passat #6457. hozzászólásáraEz a 6-8000 óra tévhitt... Volt egy széria amiben egy nyomócső alul lett méretezve. Sokáig váltó cserével orvosolták. De mostmár csak a csövet cserélik.
Valamint Francia, Német cégek rááltak a javításra. 1,5-2MFt ból megvan a csere. Szinte a legolcsóbban javítható váltó. Kikapod otthon szervíz nélkül, elviszed hozod a jót és mész tovább....
Válasz hajdugazdasag #6456. hozzászólásáraAttól lesz baja, hogy a lazább területen leejti a motorfordulatoz, azután mikor beleszalad a szíkfoldban, nem győz életre kelni.
Elsőnek megfullad a motor leesik a fordulat levariál, felpörget... Nem egy élmény ezeket hallani......
Ha pedig adok neki egy 1700-2200 as fordulat tartományt, és egy fix sebességet pont elveszti a lényegét a vario. Fendt TMS vezérlés van, az ennyit tud. Jó lenne valami dinamikus sebesség vezérlés is....
Csak egy szösszenet a fokozatmentes váltóról.
A havernak van két traki, ugyanaz a motor, lóerő (JD). Az egyik IVT, a másik powershift váltó. Az IVT váltó kényelmes, de termelékenységben nála kb. 30%-al elmarad a PS váltótól.
Az IVT váltós traktort csak azért vette, mert újat nem akart (rosszabbak mint a régiek) és tartalék, kiegészítő trakrornak vette.
Ha siet, mindig a PS váltóst használja.
Ugyanolyan méretű munkaeszközzel, mellettünk dolgozott két Fend, 826, 936, 14l/ha fogyasztással, a JD-meg 8l/ha.
Régen műszaki vezetőként sok cégnél megfordultam, álltalában azok vettek fokozatmenteset, ahol a gazda dolgozott a géppel (esetleg Fend fanok), de lóerőbe túltervezve, mert a kissebb PS váltóshoz képest talajmunkába lemaradt. Könnyű munkákhoz nagyon kényelmes de legtöbb esetben 6-8000 üó-nál váltó cserejavítás.
Válasz MrPoke #6448. hozzászólásáraazt ugye tudod, hogy ez teljesen fordítva van? éppenhogy powershift az, aminek folyamatosan váltania kell heterogén körülmények között, hogy ne fulladjon meg, egy fokozatmentes gyakorlatilag bármilyen áttétellel dolgozik gyakorlatilag ugyanabban a fokozatban van, és attól hogy épp lejjebb vagy feljebb variál még nem vált semmit, mindösszesen egy hidromotor kicsit más szögben áll, illetve egy bolygóműben a napkerék kicsit lassabban vagy gyorsabban forog...
óriási téveszme, hogy a cvt váltnak attól baja lenne, hogy folyamatosan változtatja az áttételt, valójában pont ez miatt kíméli a motort és a hajtásláncot és egy beállított határértéken tartja a terhelést...
Válasz HZSA #6453. hozzászólásáraMi is pont ezert vettük landinit, műtragya mindent megesz. Kivéve mechanikust. En se szeretek föld közepén nézni ha nem emelne vagy nem váltana. Mert epp egy csatlakozónal nincs kontakt
Válasz horvath.agro #6451. hozzászólásáraErőgéphez képest kisebb munkagépet tesznek rá úgy örökös tehat ha 620 as gép nem 15 ekefejnel megy hanem csak kevesebbel akkor örökös lesz
360 as gepre 9 fej megy ha kevesebb azaz nincs kihasznalva mehet tobbet is mint 6000 óra a váltó. De ha maximumonvan terhelve akkor 6000 óra és csere. Köztudottak ezek. Mindenki isteníti fokozatmentest mivel hülyekre lett kitalalva. De hatranya a folytonos csúszás
Válasz 72 #6449. hozzászólásáraÉvente 450 500 üzemórát , csak félek az elektronikátol mivel egy autónk 1 hete áll, laptopoznak az elektronikával ..
Válasz MrPoke #6448. hozzászólásáraa te variodnak vannak hárányai, a cnh cvt-nek mindegy hogy heterogén a talaj, az mindig úgy fog dolgozni hogy optimális legyen...
na mindegy...
Válasz Dvili #6450. hozzászólásárakis munkagépet meg csúszik??? a 620 lovas quadtrack cvx, vagy a 667 lovas fendt vario az mind kis gépeket húz...
Válasz horvath.agro #6447. hozzászólásáraPowershift az örökös lehet , sajnos a cvt az folyamatosan csúszik, kis munkagéppel lehet csak tartós de nekem mindegy mert cvt sosem veszek se mas fokozatmentest
Válasz HZSA #6425. hozzászólásáraEnnyi pénzért bármilyen nyugati traktort vehetsz, Fendten kívül.
Mennyi üzemórát mész évente?
Válasz horvath.agro #6447. hozzászólásáraAzért ez sem igaz, azért megvannak a hátrányai. Én nem estem hasra tölle. Homogén talajon biztos jó, de heterogén talajon sokat kell rajta játszani, hogy ne ölje meg magát a traki.
Válasz Dvili #6444. hozzászólásáramert nem ültél még cvt-ben.
ha egyszer beleül az ember mást nem vesz.
Válasz Háromágú villa #6445. hozzászólásáraitt meg az a divat, nagycég/nagygép konstellációban, hogy a Fendt-ek helyett, hevederes Challengerek jelentek meg a szántókon, persze nem lehet még piaci elmozdulásról beszélni, de már alakul át a piac. nem mindenáron a jászkari mozgatja az új beszerzéseket, hanem az ár/érték arány is képbekerült. Az igazságot árnyalja, hogy osztrák tulajdonú cégeknél látom ezt.


A magyargazda közepes mérettől még mindig a két zöldet preferálja, kerüljön amibe kerül és ne a Deuzt-ra gondoljunk most
Válasz HZSA #6439. hozzászólásáraArról majd mond véleményt, akinek olyan van, felénk egyre több a NH, még a john deere buzi nagy cég is átállt mostmár NH-ra, utóbbi 4 traktor, amit vettek, már kék lett.
Válasz horvath.agro #6443. hozzászólásáraBocs cvt váltósat sose vennék.
Válasz Dvili #6441. hozzászólásáraén pont az ellenkezőjét látom jónak, nálam a cvt váltó alap, minél modernebb precízebb legyen a traktor.
a vas javítása sokkal drágább mint az elektronikáé
egy 100-115 lovas gépnek a lehető legmodernebbnek kell legyen mert kisegítő kategória, vet, mutragyat szor, sormuvel, kaszal, balaz, vegyszerez ezek pedig mind preciz gepeket igenyel amiket ki kell tudjon szolgalni. isobus, auto kormány, full rtk. nagy monitor stb stb ezek alap dolgok egy modern gazdaságban szerintem.
Válasz HZSA #6418. hozzászólásáraNéhányunknak itt a fórumon is török trakink van,és amennyire tudom beváltak.Ezek között is megjelentek a kisebb motorok,meg a common rail rendszer,sőt az adblue is,de még lehet venni 100-110 le-vel,Perkins 4400 cm3-vel adagolós,mechanikus traktort is.Három török gyártó termékei megvehetők nálunk,ebből kettőnek egész jó az országos lefedettsége.A keretből meg két traki is ki tud jönni akár.
Válasz horvath.agro #6437. hozzászólásáraEn csak sajátról tudok véleményt mondani ezrendben van és egyszerű, 120 ló körül nem vennék agyonelektronikázottat. Lehetőleg mechanikus legyen szinte minden.
Válasz Dvili #6429. hozzászólásáraÚjat nem mert.... szerintem se. Csak a mindenben jobb erős volt kicsit
Válasz Háromágú villa #6438. hozzászólásáraMf 5711 m esetleg?
Válasz HZSA #6418. hozzászólásáraAmelyik márkának híresen jó a háttere (szervíz, alkatrész, telephely távolsága tőled, stb.) a környékeden. CNH-val nem nyúlsz mellé szerintem, case ih, new holland.
Válasz Dvili #6431. hozzászólásárahat en nem akarlak a landinivel megbantani, de egy 7.215bol atult hozzam egy kolega a 6170 cvt steyrembe ami ugyan az a kategoria es azt mondta hogy a landini egy jatek az enyem mellett, es ezt a kezeloje mondta nem en.
aztan mondta hogy uljek at en is hozza, es tenyleg igaza volt. es ugyan annyiert vettek mint en.
Válasz HZSA #6425. hozzászólásáraEnnyi penzert mar traktort is arulnak. JD6110r is kijon belole. De egy pofas kubota 110-es is.
Az 2 landinit kidolgoz es megbizhatobb is.
Válasz trikolor5 #6432. hozzászólásáraKubotábal egy baj van az a szervíz. Egy cég van pár emberrel , akinek kozel van kereskedő ill szervíz annak jó . 200-300 kmről meg mindenki tudja mi lesz ill mikor megodva.
De aki közel van annak akár jó is lehet.
Válasz Dvili #6431. hozzászólásáraDe a Landini 6 os szériában deutz 3600ccm es motorja van .
Válasz HZSA #6418. hozzászólásárasteyr 4115 profi kb a keretben van. 4,5literes 4 hengeres motor 6,5 tonna suly,
jo hidraulika, 4 ehr, isobus,
nekem cvt van, 4110 130as programmal, 5 eves semmi baja soha nem volt egy rohadt jo kis gep, szerintem ar ertek aranyban az egyik legjobb a piacon nekem is 892.2 mtzt valtott, egy univerzumba se emlitenem a 2 gepet.
Válasz HZSA #6425. hozzászólásáraVan pénz lóvéra akkor. Én szigorúan valami 5év garanciás gépet vennék pl. Kubota.
Válasz HZSA #6430. hozzászólásáraFelsoroltakat mind elengedném, én landinit ismerem ez jó ár értékben axial meg ugye mindenhol van
Válasz Dvili #6429. hozzászólásáraItt a környéken vannak lamborgini deutz traktorok mtz munkaezközzel dolgoznak .
Elektronikai problemák ?
Valamint nem új mtz hanem akkor inkabb marad a régi...
Válasz B.Bali #6428. hozzászólásáraNormalis ember nem vesz új mtzt
Válasz Dvili #6427. hozzászólásáraA vele egy Le MTZ is veri mindenben?
Válasz HZSA #6426. hozzászólásáraBőven veri mtzt mindenben kb 2-3 mtzt dolgozik ki üzembiztonságban kényelemben. Fényévek vannak köztük . Nekünk powermundial van . Az még perkins motoros
Válasz Dvili #6424. hozzászólásáraLóeróben számottevő lesz a különbség?
Vagy mire számithatok a 3600 ccm es motortol?
Válasz trikolor5 #6422. hozzászólására25-30+afa
Válasz HZSA #6418. hozzászólásáraLandini 6 os szeria vagy powermundial
Válasz HZSA #6418. hozzászólásáraLandini 6 os szeria vagy powermundial
Válasz HZSA #6418. hozzászólásáraMi a keret?
Bocs! Trakodó kft
Bocs! Trakodó kft
Vélemény a trakodógép Kft ről? Van egy magnum traki lehet hogy érdekelne de nem tudum hogy biztos cég vagy bizonytalan
Sziasztok!
Érdeklődnék ki milyen új nyugati traktort ajánl 100-115le kategóriában . Mtz 892 kiváltására lenne.
Válasz GREVEN #6416. hozzászólásáramajd a porckorongjaid kidolgozzák
Válasz fexco #6412. hozzászólásáraIgazából nem lenne rossz paripa, amit sajnálok hogy azzal a Range command váltóval asszem 35 km/h a plafon amivel menni tud ,meg hát semmije se rugózik
Válasz A.I. #6404. hozzászólásáraEngem érdekelne az a traktor,ha nincs széthajtva.
Válasz horvath.agro #6413. hozzászólásáraaz még traktor volt.
egy olyat,vadiújan 0üzemórásat tuti vennék,és az tuti örökös darab lenne...
választani kellene:160as puma akár fullos vagy ez a mxm (mindkettő 0órás,azonos áron)
egy percet nem agyalnák:mxm
Válasz fexco #6412. hozzászólásáranekunk az elozo traktor ih mxm 155 pro volt. azt még alkalmazott vezette, de annak allandoan ki volt nyomva a szeme, 2000 alatt sose ment szegenykem, es soha semmi baja nem volt pedig nem volt gazdaja.
Válasz GREVEN #6411. hozzászólásáranemtudom.

szerintem is ez még az eredeti békebeli...régebben hajtottam ih mx155 pro-t (asszem ez a kék t
esója)fűűű,az csak ment-ment-ment...pótkocsizáskor olyan volt mint a hajó....
ja és ezeknek a kéményükből füst jön,nem gőz,meg pára,meg fasz....om....