Gázolaj árak 608 Ft Benzin árak 591 Ft EUR 396.04 Ft USD 337.84 Ft CHF 424.27 Ft GBP 453.51 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

93679 hozzászólás
#40379 atisgyulai
2015-10-24 07:39:34

Válasz Mf-es #40433. hozzászólásáraMiket hajtassz vele hogy nem bírja?

#40378 Mf-es
2015-10-24 06:12:48

Válasz a2457 #40431. hozzászólásáraNem az a baj,hogy az erősített nem jó,hanem fél évente ki kell venni valamiért.Mikor munka volna,a hátuljába kell nyúlni.smile sweatdrop

Nincs profilkép
#40377 orsos0502
2015-10-24 05:59:57

Válasz gjoni #40428. hozzászólásáraAhhh....köszi. Szabolcsi vagy? Pár éve dolgoztam azon a vidéken, hááát...amikor megláttam az ikerkerekes 82-est 2 fejjel...mi eez? Aztán megnéztem milyen szalonnás a föld! Megértettem. Nem gépkímélő talaj, az tuti. 26-28 cm-ig is forgatok vele nyugodtan nálunk, itt mindenki 3 fejjel nyomja, persze a talaj is olyan. Köszönöm a véleményt.

Nincs profilkép
#40376 a2457
2015-10-23 22:55:56

Válasz Mf-es #40430. hozzászólásárabiztos jó, de az erősített is tökéletesen funkcionál, a teljes motorerőt át lehet vinni rajta. (mtz 820.2 es gép, motor rendben) simán letudom folytani vele, meg nem csúszik.
az 60 körül mozog.

#40375 Mf-es
2015-10-23 21:09:48

Van valakinek róla tapasztalata??Ára??

#40374 gjoni
2015-10-23 21:06:13

Válasz Mtz 550E #40427. hozzászólásáraHogy ne rezonálna be .Nincs kiegyensúlyozva a kés ,meg a késtartó smile smile

#40373 gjoni
2015-10-23 21:02:04

Válasz orsos0502 #40421. hozzászólásáraIlyen mélységgel elhiszem ,hogy elhúzza itt mifelénk bőven elég neki a kettő.Az eke viszont világbajnok gratula hozzásmile thumbupcool

Nincs profilkép
#40372 Mtz 550E
2015-10-23 20:30:40

Hali!
Gyümölcsös oldalazó talajmaró hajtásához elég a 35Le kardán?

Függesztett 2m függőleges szártépő munka közben miért rezonál be valamikor a fülke is átveszi a rezgést!

#40371 Kiss Attila
2015-10-23 11:45:58

Válasz Szeni #40390. hozzászólására Köszönöm a válaszod. :) 952.4 van tervben, annak a váltójáról tudsz valamit? Úgy tudom nem ugyan az mint a 1025 ös é.

Nincs profilkép
#40370 kovacs22
2015-10-23 10:00:37

Válasz Mtz 550E #40393. hozzászólására Lehet más is pl ahol bekapcsolód az eset szét vagy a hídban hullót szét valami.A motorfordulat csökkentésével lassul a váltó sebessége és mivel az eleje a váltóból kapja a hajtást így természetes hogy csökken.

Nincs profilkép
#40369 kovacs22
2015-10-23 09:50:42

Válasz atisgyulai #40392. hozzászólására Nekem egy öreg szaki tanácsolta és hál istenek be vált.

Nincs profilkép
#40368 orsos0502
2015-10-23 08:33:25

Válasz medikus #40422. hozzászólásáraIgen, valóban elnézhettem az oldalt, új vagyok még itt, nem is igen keresgettem még a lehetőségek között. Lucerna alá szántottam, 20 éve nem volt a föld művelve. 25 cm alá nem is igen akart menni, és még így is a gyökerek, amik visszatartottak a művelésben. Valóban nem volt még szerencsém a kukoricatarlóhoz, ezért is érdekel a szakmai hozzászólás az ekéhez. Köszönöm.

#40367 medikus
2015-10-23 08:15:12

Válasz orsos0502 #40421. hozzászólásáraElnézted az oldalt? Tiszta földön lehet jó,de mit csinál a kuki szárral?Nem túl mély borozdában áll ez a gép!

Nincs profilkép
#40366 orsos0502
2015-10-23 08:05:24

És ezzel húzomsmile thumbup

Nincs profilkép
#40364 orsos0502
2015-10-23 07:50:45

Erről lenne szó.

Nincs profilkép
#40363 orsos0502
2015-10-23 07:42:28

Sziasztok. Kverneland Mz3. Vélemény róla? Érdekelne.

Nincs profilkép
#40362 orsos0502
2015-10-23 07:41:33

Sziasztok. Kverneland Mz3. Vélemény róla? Érdekelne.

Nincs profilkép
#40361 a2457
2015-10-22 21:28:15

Válasz a2457 #40415. hozzászólásárailyesmi
ket kell nézni, ezek olajálló kábelek.
a sima lakásbaszánt kábel nem gépbe való, felkeményedik egy idő után a szigetelése.

Nincs profilkép
#40360 a2457
2015-10-22 21:23:39

Válasz vazi #40411. hozzászólásáraa kérdés hogy mennyire értesz az áramhoz.
legjobb volna ha teljesen kidobnál minden vezetéket a fenébe és újrakábeleztetnéd szakszerűen az egész miskulanciát úgy ahogy van.
ha nem vágod annyira a vellanyt akkor pedíg ahogy említették. hívsz egy szakit.
de ott is ragaszkodnék a teljes ujrakábelezéshez.

#40359 emcett
2015-10-22 19:16:46

Üdvözlet!

Lenne néhány kérdésem!smile blushing

Az egyeneshidasoknál a hídban az olajtér/légtér egy, vagy el vannak egymástól szeparálva? Azt feltételezem, hogy egy a tér.
.4-eknél, pl. 1221-nél a kilométerórában van egy ledes kardánfordulatszám mérő, legalábbis annak néz ki. Viszont ha nincs a kardán bekapcsolva, akkor a fordulatszámnak megfelelően szoktak világítani benne a ledek. Ez normális jelenség?smile confused
82-nél a lámpa(táv./tompított) kapcsolót lehet rosszul rádugni a dugajára, úgy, hogy a helyzetjelző és a műszerek világítása működik, de pont a fényszóró nem?smile confused

#40357 medikus
2015-10-22 08:08:04

Válasz vazi #40411. hozzászólásáraHívj hozzá szerelőt!!!Ha nem vagy képben!

Nincs profilkép
#40356 vazi
2015-10-21 23:10:06

Sziasztok!
Van egy 892.2 es mtz- énk, az elektronikájának anyi, a töltés szabályzó elolvadt, vagy 3 aksi elrobbant már, most jellen pillanat semmi elektronika nem működik rajta, át let kötve 12v ra hogy be lehesen inditani....
Én megprobálnám orvosolni a helyzetet de nem tudom hol kezdjek neki, valami javaslat?
Várom válaszotokat. üdv smile smile

#40355 Tanonc
2015-10-21 22:47:01

Válasz Kiss Attila #40384. hozzászólásáraén is csak a 1025,2 váltóját tudom mondani a mienk 2003-as évjárat és lekopogom jó a váltója, bár csak fél éve van a tulajdonunkban.

#40354 Szeni
2015-10-21 22:18:57

Válasz Szeni #40408. hozzászólásáraMég előtte leveszed a szelepdekni tetejét, és beindítod a motort. Többször láttam már olyat, h. a szelephimbából kicsúszott a persely, és ott szökött a nyomás !!! Alig lehet észrevenni !!!! v. a kis cső lazult le, ami felviszi a nyomást a hengerfejből a himbatengelybe. Keresd a hibát, biztosan meg lesz az !!!!

#40353 Szeni
2015-10-21 22:11:44

Válasz Mtz 550E #40404. hozzászólásáraEz nem így működik! Még jól néznénk ki, ha egy drága nyugati gépnél többszázezer forintos alkatrészeket találomra cserélgetnénk! A szűrőt leveszed, megfújod levegővel a szelepeket, és ha nem enged át ( 50 évente egyszer romlik el) akkor az jó. Kiszeded a rugókat, és a szelepeke, ha nem sérült, akkor jó. Kicseréled a szűrő rotor harang alatt a gumigyűrűt, és kész. Tovább keresed a bajt. Olajteknő le, olajszivattyú le. Szétszeded, ha szét van kopva, és lötyög a tengely a házba, akkor ott szökhet az olaj, de láttam már olyat is, h. el volt srégent hosszában törve a tengelye, és nem esett szét, hanem ment, de elcsorgatta az olajat. Szívó cső ellenörzés !!!! Többször láttam már, h. kirepedt, és levegőt szívott a rendszer! Nyomócső ellenőrzés. Mégtöbbször láttam már, h. kirepedt az oldala, és szökött az olaj. Ez esélyes nálad is a tünetek alapján. Ha minden jó, megnyomatom a rendszert levegővel a levett nyomócső blokkba bemenő furatánál, és meghallgatom, h. hol sziszeg erőteljesen a levegő. Hátha megtalálod az olajszökés helyét. Ha mindenhol sziszeg, akkor megkérdezed a gazdát, h. hány ezer üzemóra van ebben a gépben, jó ember, és miért nem generáloztatja meg ezt a motort, ahelyett, h. a te drága idődet rabolja !!!!!smile hammersmile hammersmile hammersmile hammersmile hammer

Nincs profilkép
#40352 a2457
2015-10-21 22:04:48

Válasz atisgyulai #40402. hozzászólásárammm nemtudom, az a K betű ha jól emlékszem a teljesítményszintet jelöli, nemhiszem hogy hőállóság volna.
de amúgy malacot simán magas hőt elviselő zsírral telibe is fel lehet tölteni. vagy hát inkább úgy mondom hogy bevett szokás.

#40351 atisgyulai
2015-10-21 22:01:42

Válasz Szeni #40403. hozzászólásáraNem vagyok benne biztos, csak így rémlik hogy az volt.
Ha megnézed és az, akkor majd ok-z egyet, mert nekem nem biztos hogy megvan még a kannája.
Köszi!

#40350 Szeni
2015-10-21 21:56:16

Válasz Szeni #40401. hozzászólásáraAz "elkezd" valójában egybe van írva, csak ti látjátok rosszul !!!!

Nincs profilkép
#40349 Mtz 550E
2015-10-21 21:55:42

Válasz Szeni #40401. hozzászólásáraKezdem érteni ahogy elmagyaráztad!
Csak a szűrőben lévő szelepek is lehetnek kopottak és azért is lehet kisebb nyomás és azért vettem egy újat! Máshogy nem igazán lehet a szűrő bajt kiszűrni csak így! Az olajszivattyút is csak ha veszek egy újat felteszem és úgy fogom csak megtudni hogy az-e a baj vagy nem?

Úgy gondoltam felteszem majd az újszűrőt veszek egy újolajszivattyút és akkor meglátom hogy jobb lesz-e! Meg esetleg agip 20w-50-s motorolajat! Ha nem akkor így marad amíg megy!

#40348 Szeni
2015-10-21 21:53:51

Válasz atisgyulai #40402. hozzászólásáraA "K"-s nekem is van. Legutóbb azt tettem a 82-es váltójába. Annak nagyobb a teljesítményszintje, mint a nem K snak, de nem emlékeztem rá, h. a hőállósága is nagyobb.....igazából egyáltalán nem emlékszem rá, h. említi a hőállóságot. Majd holnap ránézek a hordójára. smile thumbupcool

#40347 atisgyulai
2015-10-21 21:47:28

Válasz Szeni #40397. hozzászólásáraHa jól emlékszem hikomol K.
De majd még utànanézek. Elvileg a belarus-ok malacában is gyárilag ez van.(elvileg!)

#40346 Szeni
2015-10-21 21:44:04

Válasz Mtz 550E #40400. hozzászólásáraTehát először is mindíg keresni kell a logikát a tünetekben. Amikor hidegen (vagy langyosan) elkezded egészen (abnormálisan) lecsökkenteni a fordulatot, akkor egyszer csak el kezd esni az olajnyomás is. Mikor innen fokozatosan emeled a fordulatot, elkezd lendületesen nőni az olajnyomás, majd egyszer csak hirtelen megtorpan a mutató, és további fordulatemelésre is már csak igen lassan, reszketve vánszorog feljebb. Mikor ez a megtorpanása történik, akkor nyit a nyomásszabályzó szelep, tehát attól nagyobb nyomást nem nagyon enged, viszont attól kisebb nyomásnál meg lezár! Tehát, ha ettől a nyitónyomástól ( legyen ez pl 2,5 bar) mégis kisebb nyomást látunk a rendszerben, akkor teljesen értelmetlen befelé szorítani a szelepet, mivel az már amúgy is zárva van!!!!! A nyomásesést ugyanis zárt szelepnél nem a szelep okozza, hanem vagy a szivattyú nem szállít annyit, amennyit a rendszer elnyelne, v. a szivattyú szállít annyit, amennyit neki kell, de a rendszer (kopás, v. sérülés miatt ) több olajat vesz fel ( v. elcsorgat valahol ) mint amennyit neki normális üzemelésnél kellene. Tehát ebben az esetben v. a szivattyú gyenge, v. valahol szökik az olaj. Ezt illene kideríteni, nem pedig találomra kicserélgetni egy-két dolgot, mint például a szűrőt is.

Nincs profilkép
#40345 Mtz 550E
2015-10-21 21:21:02

Válasz Szeni #40399. hozzászólásáraHidegen az olajnyomásom alapjáraton 2.5-bar melegen 80°C-nél alapjáraton 1-1.2bar környéke!

Centrifuálszűrőnél alsó szelepen próbáltam a csavaron beljebb tekerni de csak hidegen lett magasabb melegen ugyan úgy leejtette! Ajánlották a felső szelepen a rugó alá tegyek 1-2 alátétet de akkor se lett jobb nyomás!

Vettem egy új centrifugálszűrőt felraktam semmi változás melegen ugyan úgy leejtette így vissza levettem! Szivattyú csere segítene a problémámon?

#40344 Szeni
2015-10-21 20:59:24

Válasz Mtz 550E #40398. hozzászólásáraNa, az tiszta lehetetlen!!!! Szerintem, amit én valaha is az ekéről mondtam, azt nem értette senki, v. nem hitte el. Még a végén kiderül, h. mégis volt valami haszna annak a sok habratyolásnak! smile sweatdropsmile sweatdropsmile sweatdropsmile lolsmile lolsmile lol
Távolról sem tudok mindent, de ha én nem is, valaki biztosan segít. Mi a kérdés?

Nincs profilkép
#40343 Mtz 550E
2015-10-21 20:52:40

Válasz Szeni #40396. hozzászólásáraSzeni kolléga!

Kérdésem lenne hozzád te az Mtz-t minden részét ismered mi hogy működik? Olajnyomás témával beszélnék veled!

Mert ugye valamikor az ekém beállítását Z-tengely helyzetét te értetted meg velem!

#40342 Szeni
2015-10-21 20:42:23

Válasz atisgyulai #40392. hozzászólásáraZsírnál én is használok nagyobb hőállóságút, de a hajtóműolajnál nem ismerem az erre vonatkozó jelölést. Hogy jelölik?

#40341 Szeni
2015-10-21 20:37:32

Válasz Mtz 550E #40395. hozzászólásáraJelen esetben az alapméret a 85mm. Ha azt mondod h. +os akkor az azt jelenti, h. egy kicsivel nagyobb az átmérője a készítendő munkadarabnak, mint az alapméret. Hogy mennyivel, az attól függ, h. mit gyártol hozzá. Ha egy perselyt, akkor a szerkezet pontosságától, terhelésétől, fordulatától........blablabla....kenőanyagviszkozításától függően ráhagysz kb 2-8 századot, tehát a méret pl. : 85,08mm lesz. Ha zsugorkarikát teszel rá, akkor - ra hagyod, kb 84,97mm lesz. Jelen esetben nem kell a pontos illesztés, csak rá kell dobni a hézagoló karikát, tehát kb 85,4mm re csinálnám, tehát bő+ osra.

Nincs profilkép
#40340 Mtz 550E
2015-10-21 20:23:54

Válasz Szeni #40394. hozzászólásáraHali köszi a segítséget!
Úgy csináltuk meg mértük mennyit mozog 2mm volt és csináltattam a csapágy mögé 85x100x1.8mm-es karikát!

Amúgy az esztergálásnál az mit jelent hogy + vagy - os valami?

#40339 Szeni
2015-10-21 20:19:48

Válasz Mtz 550E #40373. hozzászólásáraÚgy látom, te még nem kaptál választ. Szóval az nem jó, ha elindul a féltengely, mert előbb utóbb szétver valamit. A lényeg az, h. kellene egy embert keríteni ( esztergályost ) akinek van egy jó mérője, és tud vele mérni, és ki kellene húzni egy jó csapófával, v. olajemelővel a féltengelyt, megmérni valamilyen jól mérhető helyen, és utána egy 10 kilós kalapáccsal betessékelni, és megint megmérni, és egy olyan vastag gyűrűt kellene esztergálni a külső csapágyon belülre, és ezzel ki lenne hézagolva a tengely, és ezzel elvennéd a vándorló kedvét. A csapágy 17-es, tehát 85+ os belső átmérőjű karikát kell csináltatni.

Nincs profilkép
#40338 Mtz 550E
2015-10-21 20:19:36

Válasz kovacs22 #40389. hozzászólásáraHali!
Ha az eleje nem hajtana esetleg akkor csúszik a kiskuplung vagy más hiba lehet esetleg?

Mert ma tárcsáztam homok földet és egyszer elkapartam a hátulja is beringatózott már úgy emeltem rá a tárcsára!

Másik kérdés ha a motorfordulata csökken az elsőhajtás kardánjának a forgása is úgy lassul?

#40337 atisgyulai
2015-10-21 20:16:31

Válasz kovacs22 #40389. hozzászólásáraÜdv!
A "malacba" hőálló hikomol kell.
Nem égnek meg a lamellák, tovább bírják.

#40336 atisgyulai
2015-10-21 20:11:56

Válasz Claassic #40388. hozzászólásáraÜdv!
Azt hiszem a keletagro-nál láttam egy megoldást erre. Valamit ott is barkàcsolni kell. Ha jól emlékszem a tengely mindkét oldalán van persely, és a másik oldalra is fúrni kell biztosító csavarnak lyukat.

#40335 Szeni
2015-10-21 20:06:07

Válasz Kiss Attila #40384. hozzászólásáraA 1025-ösre tudok annyit mondani, h. az a váltó elég jó, ha talajon használod, de ha szállítani akarsz vele, botrányos. Fel kellene kötni, aki tervezte. Semmiképpen ne vedd meg, mielőtt meg nem ismerkedsz vele. A 90 lovasét nem ismerem, azt mondják, az jó. Majd valaki arról is mond valamit.

Nincs profilkép
#40334 kovacs22
2015-10-21 16:52:10

Válasz Sanyee #40385. hozzászólására Én jártam úgy
hogy jó volt utána nem használtam jó ideig és amikor kellet volna akkor meg semmi csak a felső gardán forgót hang nélkül, gardán le az anyát nyomatékra húztam egy méteres csővel és működött.Az olajat beszoktam sűríteni egy kis zsírral meg elöl a gumi gyűrűt érdemes kicserélni mert ott szokót el folyni.

#40333 Claassic
2015-10-21 16:00:50

Sziasztok!
Azt szeretném megtudni, hogy a traktor széthúzása nélkül hogyan lehet betenni a váltóba a fronthajtás közlõkerekét?
Konkrétabban: hol és mit kell lemunkálni a tengelybõl hogy be lehessen fûzni a helyére? Le kell-e venni a váltó felsõ fedelét?
Köszönöm a válaszaitokat!

#40332 Jakabjóska
2015-10-21 15:57:47

Válasz kalcsob #40382. hozzászólásáraNálam van egy 50-es főtengely, de már 3. javítóméretes, és most is köszörülni kell.

#40331 Jakabjóska
2015-10-21 15:56:11

Válasz csuti0 #40378. hozzászólásáraA kopás miatt szokták megfordítani. Ha visszafelé van felrakva a gumi, nem kopik olyan hülyén a széle

#40330 Sanyee
2015-10-21 13:54:14

Válasz kovacs22 #40365. hozzászólásáraHangot nem adott. 2-3 dl olajjal biztos kevesebb volt benne.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Hirdetés
Mezőgazdasági túlélőstratégiák – a magyar gazdáknak cselekedniük kell
Mezőgazdasági túlélőstratégiák – a magyar gazdáknak cselekedniük kell
Technológiai és stratégiai válaszok kellenek a változó éghajlatra, ami teljesen...
Ide nem jön kombájn – egy gazda brutálisan őszinte videója
Ide nem jön kombájn – egy gazda brutálisan őszinte videója
Ha az időjárás nem kegyes, a direktvetés is kudarcot vallhat.
Nass vágó asztal 673
Nass vágó asztal 673

3.100.000 Ft

Rz3 szárzuzó eladó
Rz3 szárzuzó eladó

1.250.000 Ft

Vegyszerező,  permetező eladó
Vegyszerező, permetező eladó

165.000 Ft

CLAAS MEGA 360
CLAAS MEGA 360

28.000.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]