Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak628 FtBenzin árak619 FtEUR408.83 FtUSD389.56 FtCHF436.3 FtGBP491.4 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz #34891. hozzászólásra Ha hagyományos centrifugál szűrős akkor húzgáld ki a gyűszű szelepeket mind a hármat, mert valamelyik valószínű megszorult nyitott állapotban ,én jártam így, amelyik szorul csiszold meg egy kicsit 500-as papírral.
1025.3nál hidegen padló gázon 1,5 az olajnyomás, alapjáraton 1 alatt, eddig nyáron volt ennyi melegen.
mechanikus órával rámértünk azis ezt mutatja.
hol kezdjük a hiba keresést?
Válasz #34881. hozzászólásra
Mtz 50 adagolója csak 1600 pörög
mtz-80 az meg 2200 pörög!
Ha jól tudom,az ötvenesé az állandóan kell olajozni,de a nyolcvanas az már magától olajozza!
Nyolcvanasé UTN-5
ötvenesét az nem ugrik be milyen fajta csak nem kör adagolós mint a T-25ösön van!
Hát ja,kizárásos alapon ez maradt hátra. Valahogy még bütykök állapotát kéne megnézni. Ha kopott ,nem emel annyit az még haggyán,attol még a szelephézag a beállitottat mutatj.de ha a záró oldala a bütyöknek az oldala nagyon kopott,vagy töredezett,nem vezeti vissza ffolyamatosan a szelepemelőt,meg tolórudat,szelepzáráskor ,csak hirtelen eltünik a bütyök,akkor a szelep csattoghat,mintha 3milis szelephézag lenne. Zsigulik ették ilyenformán a tengelyt. Meg volt munkahelyemen a mozdony motor. Normális szelephézagállitáskor nem veszed észre,mert alapjábavéve,a bütykök hátoldalán van állitva. Mikor zár a szelep,lassan forgatják a motort,bezárt,utánna mozgatva van a himba,hogy mekkora a szelephézag,közben motort lassan forgatják,hirtelen lett 4szer akkora szelephézag,mint az előirt,gyári állitáskor.mire odaér a motor,hogy újra felső holtpont,szelepek zárva,akkor meg a gyáriérték lett a szelephézag. Nem csoda,bütyök hátoldala nincs terhelve,nem kopik. Tehát,jó a szelephézag és mégis csattog. Hát,még sem jó,mert a tengely kopott.
főleg ha azt mondja nem mer a motor közelébe lenni,
valami kalapál valamit.
de rendesen akkor.
énsem hinném hogy a nyugvóknál talál valamit, de basszus képek szerint már nincsen messze.
hajtókar... sem teljesen kizárt csak fenemód valószínűtlen, ha mégis azt felírom a falra dátummal.
Ez elég bosszantó mikor nem találod a hibát
de a kopogás meg csak hallatszik! Nekem volt egy ilyen hasonló de az porlasztós volt,vagyis nem engedte át az anyagot rendessen. Annak úgyan ilyen tünetei voltak. De azt montad, hogy az jó! Dehát valami adta ezt a hangot!!
hallod, ez olyan mint amikor nem adja fel az ember a kitöltött lottót.
sanszos hogy nem húzzák ki, de ha meg igen...
én biztos kibányásznám a motor maradékát, meg megsasolnám a vezérlést.
----
Habi nem cserél valamit ??
ilyet én még nemsűrűn halottam, hogy őszinte legyek még sose. ha csak nem volt rá rendes ok.
kiváncsi lennék mivel indokolták a csere megtagadását. ezt iratokkal és a bevizsgálás eredményével kell igazolniuk, és ilyen dolgokban a habi teljesen megbízható, nagyon sokszor kérdés nélkül cserélnek rengeteg alkatrészt.
Azt gondoltam, h. még egyszer megnézek mindent, megfeszegetem a vezértengelyt, majd végigmérem a szelepek nyitási hoszzát, esetleg a vezérlés fogaskerekeire is ránézek, aztán csak összerakom, majd lesz vele valami.
annak látható nyomai vannak illetve szerelésnél is kiderűl életemben egyszer jártam úgy,hogy tolórudat cseréltem és motor felfúzése során2 és 3-as henger felső holtpontján már látható különbség volt ott a hajtórúd volt a hibás
dugónál a szelepnyoma vezethető vissza rá pár tizedet belever
Neked nem volt ilyen nyom ugyhogy ezt ki is zártad
Elhiszem, nem tudom, mi lehetett a baj, de ha nem vállalják a garanciát (ami egy Magyar cégnél nem meglepő)akkor nincs mit tenni, venni kell rá egy sima Orosz 6-ost, és kész. Az a rá való, hátha az bírni fogja. Most jut eszembe, a turbót az eltömődött légszűrő is megnyaggatja.
Úgy már jártam,hogy a himba,megszorult és a dugó nyomta vissza a szelepet 1800as fordulaton,az adott olyan hangot,hogy géppuska,vagy kalapács hang. Be is fstam tőle rendesen. De ha nem kormos vastagon a dugó,pár ilyen kopcsolásnak már nyomának kéne lenni. Nyom meg nincs,irtad. Hát,ha ép a főtengely összes csapágya,akkor marad a vezérlés épsége,fogaskerekek,meg a csapágyai. Vezértengely mikre képes? Lehet,hogy idegorvos elkerülése miatt, a2457nek van igaza. Ki kéne venni abbol a motort. Pl,vezértengely lafog a helyén. Vezérlést kicsit megbojditja,de nem kalpálhat,hacsak nem ollyan állpotan vergődik kettes henger szelepváltásakor,hogy eléri a szelepet bizonyos fordulaton. Ezt csak feltételezem,dde lehetséges. Ha csak eléri a dugó a szelepet,nem bizti,hogy belenyomódjon. Érintőlegesen amekkora sebességgel mennek,nagy hangot adhat,kicsi beverdéssel. Ha neem porlasztó,meg fejszelep,én erre gyanitanék.
Az olajnyomás a gépen 3,5.80-fokos motornál alapjáraton.Meg a nyomócsőböl folyt ki az olaj.Úgy tele tolta..A pasztázást melőztem.Visszafolyás megvolt normálisan.Filterbetétes szürőház van rajta.A jobb szürés érdekében.Külömben 94-óta szerelek mtz-t.Énsem most keztem.
Na és akkor miért voltál te a hibás, ha a tengely megadta magát? Amúgy tényleg gyanús a két turbó egymás után. Volt annak rendesen olajnyomása, meg olajvisszafolyása? Tudod, h. a turbó olajbemenő ágánál nem szabad kenhető tomítőanyagot használni, mert összehúzásnál befolyik, és eldugul az olaj bemenő ág? A Cseh turbónál ráadásul van egy pici fuvóka is a bemenőnél, ami erre fokozottan érzékeny. A dugattyút nem tapasztalni kell, hanem meg kell mérni a károsterét. A turbósnak sokkal nagyobb. Mostmár ezt is tudod.
Milyen kis kopogásról beszélsz? Azt mondtam, h. 1400 -nál már nem nagyon mertem a blokk mellett állni, mert bármikor kikönyökölhetett volna. Ez alatt, meg fölött kissé halkult, de még akkor is bőven lehetett hallani.És ezt már 1 éve csinálja. Sehol nem látszik semmi kopás, forgács. Minden újszerű állapotban van
Gondolom számlát is tudtál mutatni,hogy ki éítette be az alkatrészeket???
Mert garancia általában úgy szokott lenni ha szakemberrel végeztetjük a javítást és erről van papírunk is!!!!!!
a kis kopogás és a kalapácsütés között nagy a különbség!!!
ha levetted kihúztad forgácsot nem találtál fellazúlva nem volt ha elfordúlt volna a csapágy ott forgácsnak lennie kellett volna és pár perc kalapácsos kopogás után látható lett volna mi a hiba...nem vihette volna el valami a hangot...és a füst a kopogással egy ütemben jelentkezett??
Sziasztok.. Segitséget szeretnék kérni. Van egy Mtz82-em.tettem rá cseh turbót.Két hónap alatt kettő turbó adta meg magàt.A turbókat a Habi kft nél vettem.Visszavittem a turbót, mert ugye a garancia.elküldték bevicsgáltatni.Majd vissza küldték,hogy a garancia megvonva, nevetséges indokra hivatkozva. Kettő turbó, nyekk...se turbó se garancia...hol van a garancia.több százezerekről beszélünk. Úgy látom nem akarnak agaranciával foglakozni.Csak indok legyen amivel még lehet vonni...mit tehetek?elérhetőséget nem adták meg...Segitséget kérnék..Mit tehetek?
Na hát én is pont erre gondoltam, h. ha a nyugvó csapágy elfordul, az azonnal kinyírja a mozgó párját, amit ken. Ezért vettem le csak azt, amelyiknek nincs mozgó párja....de annak se volt baja, és nem is látszik amúgyse semmi alulról. Szerintem előbb volt a füst, es csak utána a hang
Mondtam, h. kihúztam belőle a dugókat! Semmi baja nem volt, Ha én dörzsárazom, még tágabbra hagytam volna.Az egyesnél éreztem, h. mikor oldalra huzogattam a dugóba a hajtókart, egy kicsit döccent a csapszeg, de mikor szétszedtem, nem éreztem semmit. A mikrométerrel mértem benne egy fél század kopást. Ez egy nesze semmi fogd meg jól.
Ennek olyan hangja volt, mintha egy kilós kalapáccsal verted volna a blokk oldalát.
Ezen régi fajta hengerfej van 2002-es évjárat. A szimmeringeket már akkor kidobáltam belőle, amikor az első három szelepvezetőt megette. Az adagoló 8,5-re van állítva membrán nélkül, membránnal meg,ha jól emlékszem, talán 12,5-re, vagy valami ilyesmire. Aki alapjáratra állítja a töltést, az nincs ki teljesen a 21-re. Ez 1100-ra van állítva. 350-en csak azt néztük, h. kuka-e az elem, mert nem kértem elemcserét, csak egy állítást. A 27 egy túrbósnál szerintem annyi, mint a szívónál 30, úgyhogy az tényleg jó. Igazság szerint turbó nélkül úgy kell menni neki, mint egy közepes erejü 80-asnak...majdnem...legfeljebb egy kicsit jobban füstöl.
Bocs,ha hogy beleugatok,de ha egy főtengely csapágyat elforgat,olajnyomás nem bizti,hogy csökken,ha forgatja tovább. Kérdés,mennyi ideig bir menni,még vagy megszorul,vagy szétveri. De ha a nyugvót elforgatja,onnan kapja a hajtókar az olajat,ott is kéne már hibának lenni. A kopogás meg a füst egyidőben lehetett?? Szerintem is meg kéne bontani a nyugvót is.
Felénk ha csapszegesnek mondanak egy motort akkor annak olyan hangja van mintha egy harkály költözött volna bele
kezdődő csapszegessé válásnál saját tapasztalatom az hogy akkor csilingel
ha el lett volna törve a tengely akkpr forgatásnál észreveszed hogy késik egyik fele a másikhoz képest...járo motornál meg kiadta volna magát a kopogása tisztességesen
én max a dugókat húzgáltam volna ki....megnézni úgy mit mutat a csapszeg hajtórúd párosítás
Nem vettem le minden nyugvót, csak vagy 2,v.3-at, de felesleges volt, új szerű állapotban vannak. Lehet h. leszedem mindegyiket...... igazából egyszer már jártunk úgy, h. el volt törve a főtengely, de nem egyenesen tört, hanem lépcsősen, és még nem tudott elfordulni egymástól, hanem ment tovább a motor, csak füstölt. Erre is gondoltam, de ennek nincsen semmi baja, és szépen fut a főtengely. Lehet, h. leszedem mindet, de nem hiszem, h. ez a baja. Jó csapszeg hangja volt, nem a főtengelytől jött a hang, és nem is a szelepektől, hanem a hengerfej alól.
ha már így szétszedted, akkor miért nem mész le a nyugvókig ?
igazán nincsen messze, ha meg összerakod és mégsem jó csak fogja b*szni az agyad hogy talán mivan ha mégis...
nem feltétlen lehet olajnyomáson észrevenni állítólag. ezt nemtudom hogy kisvárosi legenda e vagy sem.
de mér tényleg közel vagy az aljához, én biztos nem hagynám ki.
Nem szeretem az új tipusú hengerfejeket
a szimeringes elméletben jó de keleti technikánál kell oda kenés és az olaj amúgy is letömít
a turbós csúgy tetelye kúpos..de én is a hagyományost szoktam bele rakni már a porlasztóvizsgálón a hangján lehet hallani hogy jó lessz e
az hogy az adagoló mennyit nyom az relatív mert más fordulattartományokban más más értékre képesek az elemek ezért az adagolósok az alapjárati mennyiséget lövik be tutira mert ott lehet hallani legjobban ha eltér sokat ill. keveset kapna..fordulaton meg nem tünik fel annyira eltörpűl a többi zörgés csörgés mellett...
jó kondiba van az a moci a 25-27 az jónak mondható
Én kutyalaciét próbáltam turbó nélkűl....
semmi változás...pedig a füst az tökéletlen égésre levegőhiányra vagy időrpontra utal
A kompresszió a hengerekben? 26,5 26,5 26 27
Nem volt hengerfejes soha, és vízütése sem volt
Hát én is azt gondoltam, h. az olajnyomáson meglátnám, ha csapágyas a főtengely, azért is nem bontottam le az összes nyugvócsapot, mert szerintem azzal nem lehetett baj, dehát ilyen esetben már semmiben nem vagyok biztos
A hengerfejhez nem is kellett volna nyúlni, de már ha lent van, ....hazudtam !!!! a hengerfej azért volt lent, mert már megint megevett két szelepvezetőt.Ezt elfelejtettem. Ezért volt levéve, és komplett felújítva. amúgy nem volt nagy baja, szelephézagot akartam állítani a füstölés miatt, és akkor láttam, h. kicsit fekete a szelep fölött a szelepfedél. Megmozgattam a szelepet, és kicsit mozgott, max 2mm-t oldalra. Még a fészken szem látszott beverődés, de nem vacakoltam vele, hanem elvittem Nyiregyre, és megcsináltattam
A porlasztó gömbölyű benne, turbós, szerintem Kínai (csak ilyen volt az itteni boltban) de jól porlaszt,a befecsk, kúpszöge meg pont olyan, mint a gyárinak, amit kidobtam belőle.
Az adagoló annyit nyom, amennyit kell, jól van beállítva. Az adagolós még azt is megnézte, h. kis gáznál is egyenletesen adagolja-e mind a 4-et.
Próbáltam légszűrő nélkül is, meg túrbó nélkül is. Nem az a gond
Szelephimbával nincs gond.
1800 üó
vízütés másnéven hidraulikus ütés mikor hengerfejes lessz a moci és a viztérnél úgy ég ki a tömítés,hogy a kompressziós térben landol a víz és a dugó meg támadja de a szelep már zárva vagy még nincs nyitva
Szerintem mikor lent volt a hengerfej meg kellett volna rángatni a dugókat hosszirányba
ha csapágyas lett volna azt az olajnyomáson is észrevetted volna gondolom az jó
a hengerfejet láttad kivűl belűl ha gond lett volna vele fel se újítod a porlasztócsúcs az milyen benne???
a hegye kúpos vagy gömbölyű mint a hagyományos szívóé??
mennyit nyom 100 on az adagoló
egyformán nyom mind a négy???
levegőt kap rendesen..az összekötő csövek belseje ép??
turbó tengelye logott a réginek???
ekével vot kiégetve az a motor mostanság???
szelephimba van olyan amelyik esetleg lóg a tengelyen ??
mennyi az óra a mociba???
Nem rabolt el a náza csak sok esemény történt idén velem
Bakker...a levegőszűrőt kifelejtetttem
szóval a levegőszűrő kívül a festéktől belül az olajtól fekete, amúgy más baja nincs. A porral meg alighanem alergiás, mert nem igen gyűjtögeti, hanem simán átengedi.
Már azt hittem, elrabolt a NASA !!!
A mágnestalpas pontosan mér
A dugó teteje még nem találkozott a szeleppel, úgyhogy nyoma sincs
Vizütési nyomok.......gőzöm sincs, az micsoda
Valóban kopog alapjáraton is, de csak 1400-as fordulatnál van olyan érzésem, h. mindjárt hozzámvágja az egyik dugattyúját. Nagy fordulaton kissé halkul, de még akkor is bőven hallatszik.
a 90 az pont 90 Tudod, h. minden adagolós megbízhatatlan, úgyhogy én úgy jelentkezem be,h. : holnap 8-ra ott vagyok, egy széket készíts be, amin ülök, és 10-ig érek rá.
A motor nem remeg se rendesen, se rendetlenül.
a vezértengely nem mer lógni, lötyögni, és kopni ,mert tudja, h. a szemétben landol, ha igen.
Ezt a persely is tudja
Igen, ez vagy 3 vagy 5 perselyes ( mi vagyok én?? látnok )
Ecetet nem használok azóta, mióta a JD-ből kimarta a hűtőt.
90695 hozzászólás
Válasz #34891. hozzászólásra Ha hagyományos centrifugál szűrős akkor húzgáld ki a gyűszű szelepeket mind a hármat, mert valamelyik valószínű megszorult nyitott állapotban ,én jártam így, amelyik szorul csiszold meg egy kicsit 500-as papírral.
Válasz #34891. hozzászólásra
Szűrő ház..biztonsági szelep-áteresztő szelep ?
1025.3nál hidegen padló gázon 1,5 az olajnyomás, alapjáraton 1 alatt, eddig nyáron volt ennyi melegen.
mechanikus órával rámértünk azis ezt mutatja.
hol kezdjük a hiba keresést?
Válasz #34889. hozzászólásra
csiszolni....állítan
Válasz #34888. hozzászólásra
de be is kell állitani nem?
Válasz #34887. hozzászólásra
Az 50 esével kell a leg kevesebbet vakarózni..... 1 és 3 hengercsatlaközást kell bekötni meg egy kis csiszolás és kész
a két adagoló között csak a röpsúly a különbség......
meik adagolot lehet rátenni legjobban t-25re? mtz 50 80 82?
Válasz #34885. hozzászólásra
Válasz #34883. hozzászólásra
"ötvenesét az nem ugrik be"
... de te beugorhatnál., mondjuk egy jó mély kútba..........
Válasz #34883. hozzászólásra
mtz -550 es az meg 1700 pörög
Mtz-572 és 592 1800pörög
mtz-526 hx-2000pörög
Válasz #34881. hozzászólásra
Mtz 50 adagolója csak 1600 pörög
mtz-80 az meg 2200 pörög!
Ha jól tudom,az ötvenesé az állandóan kell olajozni,de a nyolcvanas az már magától olajozza!
Nyolcvanasé UTN-5
ötvenesét az nem ugrik be milyen fajta csak nem kör adagolós mint a T-25ösön van!
Válasz #34881. hozzászólásra
Más az állitás.Adag mennyiség ,fordulat stb.Maga az adagolo ugyanolyan meg nem központi olajzásu.
Válasz #34880. hozzászólásra
és az 50 és 80?közt?
sziasztok . meg szeretném kérdezni mi a külömbség mtz 50 80 82 adagoloja között?
Válasz #34872. hozzászólásra
Egy csere adagolót azért rátehetél volna a motor szétszedése előtt,a 82 esé nem birná ki egy próba erejéig?
Válasz #34872. hozzászólásra
Hát ja,kizárásos alapon ez maradt hátra. Valahogy még bütykök állapotát kéne megnézni. Ha kopott ,nem emel annyit az még haggyán,attol még a szelephézag a beállitottat mutatj.de ha a záró oldala a bütyöknek az oldala nagyon kopott,vagy töredezett,nem vezeti vissza ffolyamatosan a szelepemelőt,meg tolórudat,szelepzáráskor ,csak hirtelen eltünik a bütyök,akkor a szelep csattoghat,mintha 3milis szelephézag lenne. Zsigulik ették ilyenformán a tengelyt. Meg volt munkahelyemen a mozdony motor. Normális szelephézagállitáskor nem veszed észre,mert alapjábavéve,a bütykök hátoldalán van állitva. Mikor zár a szelep,lassan forgatják a motort,bezárt,utánna mozgatva van a himba,hogy mekkora a szelephézag,közben motort lassan forgatják,hirtelen lett 4szer akkora szelephézag,mint az előirt,gyári állitáskor.mire odaér a motor,hogy újra felső holtpont,szelepek zárva,akkor meg a gyáriérték lett a szelephézag. Nem csoda,bütyök hátoldala nincs terhelve,nem kopik. Tehát,jó a szelephézag és mégis csattog. Hát,még sem jó,mert a tengely kopott.
Válasz #34874. hozzászólásra
főleg ha azt mondja nem mer a motor közelébe lenni,
valami kalapál valamit.
de rendesen akkor.
énsem hinném hogy a nyugvóknál talál valamit, de basszus képek szerint már nincsen messze.
hajtókar... sem teljesen kizárt csak fenemód valószínűtlen, ha mégis azt felírom a falra dátummal.
Válasz #34873. hozzászólásra
Ezt én is tanusíthatom..nekem még nem volt alkatrész amit ne cseréltek volna vissza..igaz én kicsit nagyobb tételben vásárolok az átlagosnál
Válasz #34863. hozzászólásra
Ez elég bosszantó mikor nem találod a hibát
de a kopogás meg csak hallatszik! Nekem volt egy ilyen hasonló de az porlasztós volt,vagyis nem engedte át az anyagot rendessen. Annak úgyan ilyen tünetei voltak. De azt montad, hogy az jó! Dehát valami adta ezt a hangot!!
Válasz #34872. hozzászólásra
hallod, ez olyan mint amikor nem adja fel az ember a kitöltött lottót.
sanszos hogy nem húzzák ki, de ha meg igen...
én biztos kibányásznám a motor maradékát, meg megsasolnám a vezérlést.
----
Habi nem cserél valamit ??
ilyet én még nemsűrűn halottam, hogy őszinte legyek még sose. ha csak nem volt rá rendes ok.
kiváncsi lennék mivel indokolták a csere megtagadását. ezt iratokkal és a bevizsgálás eredményével kell igazolniuk, és ilyen dolgokban a habi teljesen megbízható, nagyon sokszor kérdés nélkül cserélnek rengeteg alkatrészt.
Válasz #34869. hozzászólásra
Azt gondoltam, h. még egyszer megnézek mindent, megfeszegetem a vezértengelyt, majd végigmérem a szelepek nyitási hoszzát, esetleg a vezérlés fogaskerekeire is ránézek, aztán csak összerakom, majd lesz vele valami.
Válasz #34867. hozzászólásra
annak látható nyomai vannak illetve szerelésnél is kiderűl életemben egyszer jártam úgy,hogy tolórudat cseréltem és motor felfúzése során2 és 3-as henger felső holtpontján már látható különbség volt ott a hajtórúd volt a hibás
dugónál a szelepnyoma vezethető vissza rá pár tizedet belever
Neked nem volt ilyen nyom ugyhogy ezt ki is zártad
Válasz #34866. hozzászólásra
Elhiszem, nem tudom, mi lehetett a baj, de ha nem vállalják a garanciát (ami egy Magyar cégnél nem meglepő)akkor nincs mit tenni, venni kell rá egy sima Orosz 6-ost, és kész. Az a rá való, hátha az bírni fogja. Most jut eszembe, a turbót az eltömődött légszűrő is megnyaggatja.
Válasz #34855. hozzászólásra
Úgy már jártam,hogy a himba,megszorult és a dugó nyomta vissza a szelepet 1800as fordulaton,az adott olyan hangot,hogy géppuska,vagy kalapács hang. Be is fstam tőle rendesen. De ha nem kormos vastagon a dugó,pár ilyen kopcsolásnak már nyomának kéne lenni. Nyom meg nincs,irtad. Hát,ha ép a főtengely összes csapágya,akkor marad a vezérlés épsége,fogaskerekek,meg a csapágyai. Vezértengely mikre képes? Lehet,hogy idegorvos elkerülése miatt, a2457nek van igaza. Ki kéne venni abbol a motort. Pl,vezértengely lafog a helyén. Vezérlést kicsit megbojditja,de nem kalpálhat,hacsak nem ollyan állpotan vergődik kettes henger szelepváltásakor,hogy eléri a szelepet bizonyos fordulaton. Ezt csak feltételezem,dde lehetséges. Ha csak eléri a dugó a szelepet,nem bizti,hogy belenyomódjon. Érintőlegesen amekkora sebességgel mennek,nagy hangot adhat,kicsi beverdéssel. Ha neem porlasztó,meg fejszelep,én erre gyanitanék.
Válasz #34867. hozzászólásra
20-év alatt egyszer találkoztam ilyennel.Ez egy vett motor volt...
Válasz #34865. hozzászólásra
Hát én még úgy nem jártam. Ezt Attis tudná megmondani, h. valamelyik fajta dugattyú magasabb-e mint a többi, ő sokat csinál ilyet, én nem.
Válasz #34864. hozzászólásra
Az olajnyomás a gépen 3,5.80-fokos motornál alapjáraton.Meg a nyomócsőböl folyt ki az olaj.Úgy tele tolta..A pasztázást melőztem.Visszafolyás megvolt normálisan.Filterbetétes szürőház van rajta.A jobb szürés érdekében.Külömben 94-óta szerelek mtz-t.Énsem most keztem.
Válasz #34863. hozzászólásra
Jártam úgy hogy a dugatyú belevert a hengerfelybe.Kisipari maszakok..leesztergáltam belőle,kopogás megszünt.
Válasz #34859. hozzászólásra
Na és akkor miért voltál te a hibás, ha a tengely megadta magát? Amúgy tényleg gyanús a két turbó egymás után. Volt annak rendesen olajnyomása, meg olajvisszafolyása? Tudod, h. a turbó olajbemenő ágánál nem szabad kenhető tomítőanyagot használni, mert összehúzásnál befolyik, és eldugul az olaj bemenő ág? A Cseh turbónál ráadásul van egy pici fuvóka is a bemenőnél, ami erre fokozottan érzékeny. A dugattyút nem tapasztalni kell, hanem meg kell mérni a károsterét. A turbósnak sokkal nagyobb. Mostmár ezt is tudod.
Válasz #34858. hozzászólásra
Milyen kis kopogásról beszélsz? Azt mondtam, h. 1400 -nál már nem nagyon mertem a blokk mellett állni, mert bármikor kikönyökölhetett volna. Ez alatt, meg fölött kissé halkult, de még akkor is bőven lehetett hallani.És ezt már 1 éve csinálja. Sehol nem látszik semmi kopás, forgács. Minden újszerű állapotban van
Válasz #34861. hozzászólásra
Szakmámból kifolyólag én csináltam.Én raktam fel...Sokat csináltam már..De így még nem jártam.
Válasz #34859. hozzászólásra
Gondolom számlát is tudtál mutatni,hogy ki éítette be az alkatrészeket???
Mert garancia általában úgy szokott lenni ha szakemberrel végeztetjük a javítást és erről van papírunk is!!!!!!
Válasz #34857. hozzászólásra
A dugatyú az mindegy....Tapasztalataim szerint...A turbó,az első 80-üo..a második10 üzemórát bírt..
Válasz #34857. hozzászólásra
Elment a tengely,feltolta,átengedte a motor olajat a turbó utáni lévő nyomó oldalon lévő nyomócsőbe,s rajt keresztül a motorba.
Válasz #34854. hozzászólásra
a kis kopogás és a kalapácsütés között nagy a különbség!!!
ha levetted kihúztad forgácsot nem találtál fellazúlva nem volt ha elfordúlt volna a csapágy ott forgácsnak lennie kellett volna és pár perc kalapácsos kopogás után látható lett volna mi a hiba...nem vihette volna el valami a hangot...és a füst a kopogással egy ütemben jelentkezett??
Válasz #34856. hozzászólásra
A 82-esre ne tegyél Cseh turbót ha nem cseréltél benne turbós dugattyút is. Mi baja lett a turbónak?
Sziasztok.. Segitséget szeretnék kérni. Van egy Mtz82-em.tettem rá cseh turbót.Két hónap alatt kettő turbó adta meg magàt.A turbókat a Habi kft nél vettem.Visszavittem a turbót, mert ugye a garancia.elküldték bevicsgáltatni.Majd vissza küldték,hogy a garancia megvonva, nevetséges indokra hivatkozva. Kettő turbó, nyekk...se turbó se garancia...hol van a garancia.több százezerekről beszélünk. Úgy látom nem akarnak agaranciával foglakozni.Csak indok legyen amivel még lehet vonni...mit tehetek?elérhetőséget nem adták meg...Segitséget kérnék..Mit tehetek?
Válasz #34852. hozzászólásra
Na hát én is pont erre gondoltam, h. ha a nyugvó csapágy elfordul, az azonnal kinyírja a mozgó párját, amit ken. Ezért vettem le csak azt, amelyiknek nincs mozgó párja....de annak se volt baja, és nem is látszik amúgyse semmi alulról. Szerintem előbb volt a füst, es csak utána a hang
Válasz #34851. hozzászólásra
Mondtam, h. kihúztam belőle a dugókat! Semmi baja nem volt, Ha én dörzsárazom, még tágabbra hagytam volna.Az egyesnél éreztem, h. mikor oldalra huzogattam a dugóba a hajtókart, egy kicsit döccent a csapszeg, de mikor szétszedtem, nem éreztem semmit. A mikrométerrel mértem benne egy fél század kopást. Ez egy nesze semmi fogd meg jól.
Ennek olyan hangja volt, mintha egy kilós kalapáccsal verted volna a blokk oldalát.
Válasz #34848. hozzászólásra
Ezen régi fajta hengerfej van 2002-es évjárat. A szimmeringeket már akkor kidobáltam belőle, amikor az első három szelepvezetőt megette. Az adagoló 8,5-re van állítva membrán nélkül, membránnal meg,ha jól emlékszem, talán 12,5-re, vagy valami ilyesmire. Aki alapjáratra állítja a töltést, az nincs ki teljesen a 21-re. Ez 1100-ra van állítva. 350-en csak azt néztük, h. kuka-e az elem, mert nem kértem elemcserét, csak egy állítást. A 27 egy túrbósnál szerintem annyi, mint a szívónál 30, úgyhogy az tényleg jó. Igazság szerint turbó nélkül úgy kell menni neki, mint egy közepes erejü 80-asnak...majdnem...legfeljebb egy kicsit jobban füstöl.
Bocs,ha hogy beleugatok,de ha egy főtengely csapágyat elforgat,olajnyomás nem bizti,hogy csökken,ha forgatja tovább. Kérdés,mennyi ideig bir menni,még vagy megszorul,vagy szétveri. De ha a nyugvót elforgatja,onnan kapja a hajtókar az olajat,ott is kéne már hibának lenni. A kopogás meg a füst egyidőben lehetett?? Szerintem is meg kéne bontani a nyugvót is.
Válasz #34850. hozzászólásra
Felénk ha csapszegesnek mondanak egy motort akkor annak olyan hangja van mintha egy harkály költözött volna bele
kezdődő csapszegessé válásnál saját tapasztalatom az hogy akkor csilingel
ha el lett volna törve a tengely akkpr forgatásnál észreveszed hogy késik egyik fele a másikhoz képest...járo motornál meg kiadta volna magát a kopogása tisztességesen
én max a dugókat húzgáltam volna ki....megnézni úgy mit mutat a csapszeg hajtórúd párosítás
Válasz #34849. hozzászólásra
Nem vettem le minden nyugvót, csak vagy 2,v.3-at, de felesleges volt, új szerű állapotban vannak. Lehet h. leszedem mindegyiket...... igazából egyszer már jártunk úgy, h. el volt törve a főtengely, de nem egyenesen tört, hanem lépcsősen, és még nem tudott elfordulni egymástól, hanem ment tovább a motor, csak füstölt. Erre is gondoltam, de ennek nincsen semmi baja, és szépen fut a főtengely. Lehet, h. leszedem mindet, de nem hiszem, h. ez a baja. Jó csapszeg hangja volt, nem a főtengelytől jött a hang, és nem is a szelepektől, hanem a hengerfej alól.
Válasz #34847. hozzászólásra
ha már így szétszedted, akkor miért nem mész le a nyugvókig ?
igazán nincsen messze, ha meg összerakod és mégsem jó csak fogja b*szni az agyad hogy talán mivan ha mégis...
nem feltétlen lehet olajnyomáson észrevenni állítólag. ezt nemtudom hogy kisvárosi legenda e vagy sem.
de mér tényleg közel vagy az aljához, én biztos nem hagynám ki.
Válasz #34847. hozzászólásra
Nem szeretem az új tipusú hengerfejeket
a szimeringes elméletben jó de keleti technikánál kell oda kenés és az olaj amúgy is letömít
a turbós csúgy tetelye kúpos..de én is a hagyományost szoktam bele rakni már a porlasztóvizsgálón a hangján lehet hallani hogy jó lessz e
az hogy az adagoló mennyit nyom az relatív mert más fordulattartományokban más más értékre képesek az elemek ezért az adagolósok az alapjárati mennyiséget lövik be tutira mert ott lehet hallani legjobban ha eltér sokat ill. keveset kapna..fordulaton meg nem tünik fel annyira eltörpűl a többi zörgés csörgés mellett...
jó kondiba van az a moci a 25-27 az jónak mondható
Én kutyalaciét próbáltam turbó nélkűl....
semmi változás...pedig a füst az tökéletlen égésre levegőhiányra vagy időrpontra utal
Válasz #34846. hozzászólásra
A kompresszió a hengerekben? 26,5 26,5 26 27
Nem volt hengerfejes soha, és vízütése sem volt
Hát én is azt gondoltam, h. az olajnyomáson meglátnám, ha csapágyas a főtengely, azért is nem bontottam le az összes nyugvócsapot, mert szerintem azzal nem lehetett baj, dehát ilyen esetben már semmiben nem vagyok biztos
A hengerfejhez nem is kellett volna nyúlni, de már ha lent van, ....hazudtam !!!! a hengerfej azért volt lent, mert már megint megevett két szelepvezetőt.Ezt elfelejtettem. Ezért volt levéve, és komplett felújítva. amúgy nem volt nagy baja, szelephézagot akartam állítani a füstölés miatt, és akkor láttam, h. kicsit fekete a szelep fölött a szelepfedél. Megmozgattam a szelepet, és kicsit mozgott, max 2mm-t oldalra. Még a fészken szem látszott beverődés, de nem vacakoltam vele, hanem elvittem Nyiregyre, és megcsináltattam
A porlasztó gömbölyű benne, turbós, szerintem Kínai (csak ilyen volt az itteni boltban) de jól porlaszt,a befecsk, kúpszöge meg pont olyan, mint a gyárinak, amit kidobtam belőle.
Az adagoló annyit nyom, amennyit kell, jól van beállítva. Az adagolós még azt is megnézte, h. kis gáznál is egyenletesen adagolja-e mind a 4-et.
Próbáltam légszűrő nélkül is, meg túrbó nélkül is. Nem az a gond
Szelephimbával nincs gond.
1800 üó
Válasz #34843. hozzászólásra
vízütés másnéven hidraulikus ütés mikor hengerfejes lessz a moci és a viztérnél úgy ég ki a tömítés,hogy a kompressziós térben landol a víz és a dugó meg támadja de a szelep már zárva vagy még nincs nyitva
Szerintem mikor lent volt a hengerfej meg kellett volna rángatni a dugókat hosszirányba
ha csapágyas lett volna azt az olajnyomáson is észrevetted volna gondolom az jó
a hengerfejet láttad kivűl belűl ha gond lett volna vele fel se újítod a porlasztócsúcs az milyen benne???
a hegye kúpos vagy gömbölyű mint a hagyományos szívóé??
mennyit nyom 100 on az adagoló
egyformán nyom mind a négy???
levegőt kap rendesen..az összekötő csövek belseje ép??
turbó tengelye logott a réginek???
ekével vot kiégetve az a motor mostanság???
szelephimba van olyan amelyik esetleg lóg a tengelyen ??
mennyi az óra a mociba???
Nem rabolt el a náza csak sok esemény történt idén velem
Válasz #34842. hozzászólásra
Nem volt hengerfejes
Válasz #34842. hozzászólásra
Bakker...a levegőszűrőt kifelejtetttem
szóval a levegőszűrő kívül a festéktől belül az olajtól fekete, amúgy más baja nincs. A porral meg alighanem alergiás, mert nem igen gyűjtögeti, hanem simán átengedi.
Válasz #34842. hozzászólásra
Már azt hittem, elrabolt a NASA !!!
A mágnestalpas pontosan mér
A dugó teteje még nem találkozott a szeleppel, úgyhogy nyoma sincs
Vizütési nyomok.......gőzöm sincs, az micsoda
Valóban kopog alapjáraton is, de csak 1400-as fordulatnál van olyan érzésem, h. mindjárt hozzámvágja az egyik dugattyúját. Nagy fordulaton kissé halkul, de még akkor is bőven hallatszik.
a 90 az pont 90 Tudod, h. minden adagolós megbízhatatlan, úgyhogy én úgy jelentkezem be,h. : holnap 8-ra ott vagyok, egy széket készíts be, amin ülök, és 10-ig érek rá.
A motor nem remeg se rendesen, se rendetlenül.
a vezértengely nem mer lógni, lötyögni, és kopni ,mert tudja, h. a szemétben landol, ha igen.
Ezt a persely is tudja
Igen, ez vagy 3 vagy 5 perselyes ( mi vagyok én?? látnok )
Ecetet nem használok azóta, mióta a JD-ből kimarta a hűtőt.