ezt h érted h lassúbb nem véletlen 540/1010
nekem a kis fülkés 80-ason szerintem megvan a fordulat vagyis a munkát amit csinálok vele bőven elvégzi azon a fordulaton...
Üdv!
Vettem 1 kis fülkés 80 ast a 82.1 esem mellé.
Meg tudnátok mondani,h az 500as és az 1000res kardán is miért lassúbb rajta?Mert állítólag ugyanazokból az alkatrészekből áll.
Köszi
Üdv! Lovastomi! nekem 550es van. ez a kérdés bennem is felmerült. jól számolsz! azt maradtam annyiban,igaz ez nagyfülkés,h. mivel sokat dolgoztam rajt ismerem,jól működik,szarért a világért sem cserélném le. inkább egy első hid vétel,de új gumival még szántani is tudom a taknyos földet,igy elköltöm másra a hid árát. Amúgy a váltót is le kellene vennem a kihajtás beszerelése miatt. kiskabinosnál lhet,h.más lenne a véleményem. sárban pótkocsizni kéne az eleje.
Hellósztok!
Gondolkoztam kisfülkés 50/80asomba jó lenne egy hajtott első híd, de ahogy nézegettem, 4 meg 500e ft körül akarnak adni egy első hidat, tényleg ennyi az ára? akkor ha eladom az 50est meg hozzáteszem azt az 500e-t már vehetek egy nagyfülkés 82est!vagy lenne itt valakinek egy eladó hídja ettől olcsóbban?
előre is köszi
Válasz #32190. hozzászólásra Köszi a tanácsot !....még a felnin finomíthatok de akkor is érdekes hogy új gyűrűkkel egész jó lenne így is ......ha időm lesz majd kipróbálom a karmantyús megoldást mert ez a javítókészlet molyfing .
Én nem tulajdonítok akkora szerepet a munkahengernek, mert ez a rendszer nem zárja a munkahengert, mikor egyenesen megy a gép, hanem mindkét ágát ráköti a visszafolyóra. Nem az a felni a hibás, amelyik oldalra üt, hanem az, amelyi le- fel. Emeld meg a kereket, tegyél elé egy bakot a guminak 2 mm-re , és meglátod, melyik a hibás. Ha csavaros a felnid, meg kell lazítani, faékekkel visszaütni középre, és visszahúzni. Bmajdnem teljesen biztos, h. ez a hibás.
Válasz #32186. hozzászólásra Köszi !...ezeken már túl vagyok ...és nem lóg semmi a felni sem üt , az öntvény állítás rögzítő 2-2 csapot is kicseréltem már kínomban ...a munkahenger a bibis tuti ...ill a tömítése! ...de az is új ...pár éves mégis szívat!
a kockában hézagolt ki valamit éppen ezt kellene megtudnom h pontosan mit csinált mert egy fogadásszerűséget kötöttünk mert szerinte fórum függő vagyok :D
A gumigyűrűnek semmi baja, hacsak nem nyírja ki a henger belső fala. A szitálás azért van (többek között), mert üt a felnid. Fordítsd hátrafelé a mintát a kerekeken, állítsd 0-ra az összetartást, fúrjál zsírzószemet a kormányösszekötő rúdfejekre, húzd be őket úgy, h. ne kotyogjanak, és nem fogja magát riszálni az eleje egy darabig. Ha nagyon üt a felnid, cseréld ki egy jóra. Ennyi.
Válasz #32182. hozzászólásra Úgy jöttem rá ,hogy minden ki lett cserélve ...kormányösszetartás 0 (MTZ552) , gumigyűrű csere után hurrá végre jó....de csak pár napig :(
Válasz #32180. hozzászólásra Nem csinált még valaki kétirányú karmantyút a munkahengerre?....tapasztalatom szerint többet érne, mert javítókészlettel kb. 3 nap után szitál megint ...jah és új az egész rendszer mégis szitál az eleje rettenet .....már az következik ,hogy valami komolyabb helyen gyártatok hozzá karmantyút!
A munkahenger felújítással nem kell egy percet se várni, Nem sok idő, és alapvető, h. jó legyen. Amúgy is hamar megeszi a gumigyűrűt. A lényeg a precíz munka. Mostanában olyan javítókészletet lehet hozzá kapni (ami egy kalap sz... se ér ) amiben a gumigyűrű két oldalán lévő teflon karika nem ér össze. Ha azt beteszed, nem bírja tovább 1 hétnél a gumigyűrű. Én vettem egy emelő munkahenger javító készletet, abban van jó nagy karika, azt vágtam pontos méretre. A szivattyú nem gyakran adja meg magát, be lehet mérni, mit tud. A vezérlőtolattyú kopását pedig jól lehet érezni a kormány rásegítés gyengülésén.Az esetek 75%-ában a gyengülés oka a kormánykocka, és csak 25-ben a szivattyú
Válasz #32175. hozzászólásra hali! Azt mondja már meg nekem valaki , hogy miért csak egy gumigyűrű van a munkahengerben ...meg két műanyag karika....az egész nem ér semmit! Ide-oda szitál az eleje az enyémnek is és arra jöttem rá hogy az olaj átmegy a dugattyún is és a szárnál vissza a kormánymű házba is !
értem akkor valószínűleg a hézagolás azért volt h a kopás tüneteit enyhítse így a szelepek előbb nyitnak a kormány elfordítására és a munkahenger előbb kap olajat h rásegítsen a kormányzásra?
mert közben a javítási könyvet is olvasgattam és kb ez jött le h csak ez lehet a hézagolás oka.
Úgy látom, senkinek sincs kedve írni,teljesen lezüllik ez a topik sajnos, pedig szebb napokat is megértünk.......szóval az a fránya rugó egyáltalán nem olyan nagy szám az egész szerkezetben, még akkor sem ha 3 van belőle.Bárki látja, h. a rugók a vezérlő tolattyú házában vannak, és a házra - és a csapágygyűrűn keresztül a kormányrúdra támasztanak fel. A szerepük pedig annyi, h. a kormányt visszapörgessék középállásba, hogyha elengedjük. A rugók semilyen kapcsolatban nincsenek az olaj vezérléssel, tehát arra semilyen hatással nincsenek.
Erre én is kíváncsi lennék bár az enyém csak indítástól számított 1 óra után kezd el szarakodni amikor már meleg az olaj.Lehet ,hogy 68-as olaj megoldaná a problémát.
igen én is erre lennék kíváncsi mert nem tudom h mit és miért csinált vele, mert nem értem sem a működési elvét sem azt, h hogyan lesz könnyebb a kormányzás a hézagolástól!
Nem azt kérdeztem h szabad-e vagy sem, de ha már felhoztátok miért is nem szabad?
miben változik meg a vezérlő kocka működése?
szóval a kérdéseim:
Hogyan működik a vezérlő kocka, mit csinál?
Mit csinált vele az ismerős?
Miért lett ettől a kis bütyköléstől könnyebb a kormányzás?
Miben változtatta meg ez a szerelés az eredeti működéséhez képest?
Miért nem szabad ezt csinálni vele?
Beszarok rajtatok ilyen pufó meg ,olyan gyárilag ki van számolva hozzá és polcról van ,a sima saválló meg jó a turbósra ennyi a szívó motor meg ordít vele kinek mi a tűrési határa de nekem már az osztrák zománcos pufó is zavaró volt egész nap a gyárival sokkal halkabb ,de ugye a fiatalok szeretik ha sportos a hangja
sajnos jól látod, bár ha minden igaz a 2-3 henger kipuffogó öteme el van tolva -nyilván, ha nem akkor azzal nem kell már töődni ugye- majdhoynem fölös lenne neki külön kiállás :)
ha túlhangos a kipuffogó, de ragaszkodsz az egyenes átmenőhöz, akkor azt lkehet hogy perforált cső legyen a bele neki.
jó sűrűn kiluggatva, szabálytalan mintával. eköré megy a kögyapot, és kívülről egy teli cső. nem csökken a keresztmettszet, de a hangját azt leveszi neki.
az a baj hogy túlnagy csodát szoktak ettől várni.-
a helyzet az hogy sokszor bőven el van baszkurálva ez a kipussfogósdi.
nekünk ami van kisbusz azon spec rettenetes volt.
ott pont az utazó tempómnál fogta a motort, buktam kb 2-3 % ot.
most nyerek a nulláshoz képpest 5% körül.
de azért a majdnem 9 helyett a kicsivel 8 fölötti fogyasztás azért ér valamit. :)
nagy meló nem volt vele, 4 -> 1 a rendszer, pajtásom hegesztőiskolába mestermunkának csinálta.
hely volt, kapott egy bazinagy légyszűrőt, ami nemtudom mié volt mert csak kaptam és be lehetett passzintani. a légszűrő csonk ki lett vezetve hogy ne a motortér meleg levegőjét szíjja be.
nem volt akkora ügy :D
pénzbe nem került szinte, 2 óra matek meg egy fél délelőtt szerelgetés.
behozza az magát.
de ha gyártatni kellett volna s kifizetni mindent az életbe nem termeli ki magát szerintem :D
A2457! Értem én amit iró! Mtz amúgy nem a legjobb,mert a 2,3 henger egy likon megy ki. Ott meg már nagyobb fordulaton nagyobb a nyomás,mint a másik kett!nél,az meg már hátrány. Jó,ez nem versenygép! Az enyém belül szétdült,üres dobvan,mßg a cső! Becsukott ablaknál halk! kevesa! Amit irsz az vmi optikai csalódás. Próbáld meg egy sebességben,amiben erölködik,de gázadásra még gyorsule. Aztán másik pufi,ugyanqz sebesség ha folytja,nem gyorsul,akko nem jó a cső. Otthon máshogy nem tudod. Jaminka,szerintem karmantyuzd meg a dugattyút,cseréld ki a rossz csapágyat,állitsd be a holtjátékot,álló,meg járó motornál,meg mérj,olajnyomást. De ezt ne felemelve! Akkor jónak kéne lenni. Különben megőrülsz!
a 3 darab teljesen "nyitott" kipuffogó csak akkor jóötlet ha kizárólag üveghangon kívánsz dolgozni.
Traktorpullinghoz ez jó ötlet, de mezőgarázdasági munkához kevésbé :)
legjobb valahova 1800 fordulat köré hangolni.
ha valaki leméri nekem hogy a kipuffogó szeleptől addig a pontig ahol a gyári gyűjtő van mekkora a távolság (elég mm pontosság) , meg leméri nekem a szelep időzítését a kipuffancs szelepnek, és a gyűjtőcső elptti rész belső átmérőjét, akkor ki tudom pötyögni hogyan is nézzen ki egy mtz kipuffogó.
állhat ez bárminemű diesel vagy bengás 4 ütemű motorral is.
szükségem van még a hengerek számára, meg a lökettérfogatra is.
aztán kis türelem és csillámpor, lehet menni hegesztetni savállóból.
A rezgéstől törő kipuffogóra meg az lenne a javaslatom, hogy maga a kipuffogó rész ami le szokott törni, meg a gyűjtő közé kell venni egy felxibilis tagot. a felső kipuffancs részt meg külön rögzíteni.
nem nagy cucc, és akkor a rezgéstől nem fog törni.
emilyet e:
Én sem értettem ezt miért csinálja csak meglepő volt hogy amikor felraktam és mentem vele akkor 2000 fordulat mellett a 30 nem vitte ez tűnt fel legelőször.
A kuplung nem csúszik az órák is jók.
terhelés alatt még igazán nem volt próbálva.
Szőlő van itt is is olyan művelet ahol igazán nagy erő kellene maximum a 10 leveles tárcsa ahová kell némi erő de azt játszva viszi.
Szia!A földön kézzel nem bírtam mozgatni de ha fent volt akkor meg tudtam és nem is olyan nehezen,de ugy hogy az eleje fel volt emelve.Most már úgy vagyok vele ha nem lesz jó kivágom az egész kormányoszlopot a p*csába.Amikor a szivattyút hoztam a bontóból akartam hozni egy dugattyút is csak nem volt nála!Egyenlőre most nem tudok csinálni semmit mert nincs itthon olaj,amúgy én hidraulika olajat szoktam belerakni!
A2457 irására reagálva! Böszörményi traktorhúzón volt 50s külsejű mtz ha jól láttam, 3 különálló pufi csonkal! You tubon nézzétek meg! Na,ilyet kéne csinálni!
Kevesa! Olvastam az irásod! Én nem értem. Tom,az én bajom! Ha 2000ezret pörög a motorod,9be mész régi pufival 30kmes sebességet,akkor,h. Lhet,h.2000ezret pörgő motorral9ben csak 28at megy uj pufival? V.a műszzereid szartak be,v.Csuszik a kuplungod. V. Ez vmi hidrodinamikus mtz?Kipufogó 2 azonosan mért, fordulaton,azonos sebességben,haladó jármü sebességére nix hatással! Érted? A kipufit terheléskor láto meg. Röviden ennyi.
Üdv! Jaminka! Akkor a dugattyú szorult kormánnyzáskor? 4L. Is elég,szivattyú alulrol sziv. De öntsd tele,fönt ugy van kenés. Én motorolajat használok,sürübb. Amúgy meg mindn megbontáskor mérj olajnyomást,hát attol megy! Ha az nix cserélgethetsz feleslegesen. Az úr szerint a kockában a három rugót röviditik? Meg tudja irni,h. Mi történik akkor? Szentem olyan mintha az anyát jol megtépnénk,egyik oldalra fordul,másik oldalra meg nem menne,mert keveset szúszik a tengely . Ezért kevesebb olaj menne a dugattyuhoz. Olajnyomást meg nem emelik,azt mégis könnyebben fordul. Ez vmi mágikus kulcsal csinálhatják! Amelyiken gyenge a szervó,szar mindn,lecsipem a rugót,azt jó lesz? Majd vasruddal arrébnyomom a kereket.Hát,ha mégis tévednék akkor holnap lacsipemőket.
Igazából ez nem tunning miatt lett hanem a gyári már kb 4. tőrt el a könyöknél és egyéb helyen és volt hegesztve most is letört és akkor ha már vettem ilyet vettem de lehet kell vennem akkor egy gyárit is.
minden kipuffogó úgy műxik mint egy rezonátor.
a hossza és az átmőre arányát kell nézni.
ez határolja be hogy mekkora fordulatszámon segíti a motor munkáját, illetve mekkora fordulaton korlátozza.
ha valaki piszok jót aakrna akkor eleve a gyűtőt is le kén venni a fenébe, csinálni olyat hogy a közösítésig egyforma hosszú csövek legyenek.
ezeknek a csöveknek szintén a hossza/átmérő aránya kiadja hol lesz könyebb a motornak a dolga. ugyanehhez a fordulathoz kén igazítani a gyűjtő utáni , kipuffogót.
dobnak meg a sima perforált lemezes kőgyapotos átmenő egyenes kéne, végig ezen a részen.
elvileg ugyanígy a szívó oldalon sem ártana ha egyforma hosszú csövek mennének a légszűrőig...
fogyasztásban és teljesítményben is segítene.
ezek a véletlenszerű próbálkozások 99% ban semmi jóra nem vezetnek.
turbósnál úgy változik a dolog hogy a turbóig mennie kéne egyforma hosszú csöveknek, de légyen az minnél rövidebb. a turbó után meg szintén minnél rövidebb, és nagyobb átmérő, perforált lemezes kőgyapotos átmenő dobbal.
hamarabb pörögne fel a turbó.
szerintem tedd vissza a gyárit.
ha úgyérzed szeretnél ilyen tunnerolást csinálni végülis feltehetem hogyan kell ezt kiszámolni, savállóból le lehet gyártani végülis.
fogyasztáson segítene, hogy pontosan mennyit az mindíg kérdéses, de biztosan segít. csodát nem kell várni, meg 10-20-30% okat.
2-5% közt látnám reálisnak, ha a sívó oldalon is "könnyítünk" (főleg a légszűrő ellenálláson) akkor talán reális lehet 10% környéke.
Megnéztem a munkahengert tegnap levettem és a dugattyút kézzel nem bírtam se húzni se tolni!Olajnyomást sajna nem tudok mérni mert nincs hozzá órám,de új rajta a kocka csak jó az olajnyomás.Most már csak annyi gondom,hogy nincs itthon olaj talán 3-4 liter ha van benne de így olyan nehéz a kormány mint eddig ha majdnem tele volt!
Lecseréltem a gyári kipufogót a képen látottra sima alap motor nem turbós és észrevettem hogy amikor 9.be megyek már 2000 pörög a motor a 30 km/h nem viszi hanem kb. 28 megy ezt a gyári kipufogóval nem csinálta.
Lehet hogy ez az új annyira lefogja?
Ez kb olyan vastag mint a turbós kipufogó csak a könyöknél szűkül össze.
És csak szikrafogó és hangtompító van benne.
Maradhat vagy cseréljem vissza nem ártok ezzel a motornak sem a fogyasztásnak?
Egy fogadás keretében érdeklődöm, mert ismerősöm tudja mit kell csinálni csak azt mondja, h annyira fórum függő vagyok h tudjam meg itt h más is tudja-e és akkor megcsinálja nekem :D
2 gépe van és olyan könnyű kormánya mintha autóban ülnék :D
Egy egész napos meló után is a homlokrakodós gépe még szinte ugyan olyan mint a reggeli első indításnál és sem a szivattyúhoz, sem a munkahengerhez nem nyúlt csak a kocka belsejében csinált valamit.
Magamba nem piszkálnám, mert ahogy mondod ezzel emberéleteket tehetek kockára.
Ja + nyomást nem tekert neki!
kis kormány kérdés
a kockába milyen hézagolót meg O gyűrűt szoktak cserélni h könnyebb legyen a kormányozás?
csak hallottam róla de hiába nézegetem a könyveimben a kockáról nem találok semmit :S
valaki képpel együtt el tudná mondani h mit kell vele csinálni?
Köszönöm
95056 hozzászólás
Válasz #32194. hozzászólásra
ezt h érted h lassúbb nem véletlen 540/1010
nekem a kis fülkés 80-ason szerintem megvan a fordulat vagyis a munkát amit csinálok vele bőven elvégzi azon a fordulaton...
Üdv!
Vettem 1 kis fülkés 80 ast a 82.1 esem mellé.
Meg tudnátok mondani,h az 500as és az 1000res kardán is miért lassúbb rajta?Mert állítólag ugyanazokból az alkatrészekből áll.
Köszi
Üdv! Lovastomi! nekem 550es van. ez a kérdés bennem is felmerült. jól számolsz! azt maradtam annyiban,igaz ez nagyfülkés,h. mivel sokat dolgoztam rajt ismerem,jól működik,szarért a világért sem cserélném le. inkább egy első hid vétel,de új gumival még szántani is tudom a taknyos földet,igy elköltöm másra a hid árát. Amúgy a váltót is le kellene vennem a kihajtás beszerelése miatt. kiskabinosnál lhet,h.más lenne a véleményem. sárban pótkocsizni kéne az eleje.
Hellósztok!
Gondolkoztam kisfülkés 50/80asomba jó lenne egy hajtott első híd, de ahogy nézegettem, 4 meg 500e ft körül akarnak adni egy első hidat, tényleg ennyi az ára? akkor ha eladom az 50est meg hozzáteszem azt az 500e-t már vehetek egy nagyfülkés 82est!vagy lenne itt valakinek egy eladó hídja ettől olcsóbban?
előre is köszi
Válasz #32190. hozzászólásra Köszi a tanácsot !....még a felnin finomíthatok de akkor is érdekes hogy új gyűrűkkel egész jó lenne így is ......ha időm lesz majd kipróbálom a karmantyús megoldást mert ez a javítókészlet molyfing .
Válasz #32188. hozzászólásra
Én nem tulajdonítok akkora szerepet a munkahengernek, mert ez a rendszer nem zárja a munkahengert, mikor egyenesen megy a gép, hanem mindkét ágát ráköti a visszafolyóra. Nem az a felni a hibás, amelyik oldalra üt, hanem az, amelyi le- fel. Emeld meg a kereket, tegyél elé egy bakot a guminak 2 mm-re , és meglátod, melyik a hibás. Ha csavaros a felnid, meg kell lazítani, faékekkel visszaütni középre, és visszahúzni. Bmajdnem teljesen biztos, h. ez a hibás.
Válasz #32187. hozzászólásra
Legfeljebb elbukod a fogadást, de ha cserébe megtudod, h. mi a titka, akkor már megérte.
Válasz #32186. hozzászólásra Köszi !...ezeken már túl vagyok ...és nem lóg semmi a felni sem üt , az öntvény állítás rögzítő 2-2 csapot is kicseréltem már kínomban ...a munkahenger a bibis tuti ...ill a tömítése! ...de az is új ...pár éves mégis szívat!
Válasz #32184. hozzászólásra
a kockában hézagolt ki valamit éppen ezt kellene megtudnom h pontosan mit csinált mert egy fogadásszerűséget kötöttünk mert szerinte fórum függő vagyok :D
Válasz #32183. hozzászólásra
A gumigyűrűnek semmi baja, hacsak nem nyírja ki a henger belső fala. A szitálás azért van (többek között), mert üt a felnid. Fordítsd hátrafelé a mintát a kerekeken, állítsd 0-ra az összetartást, fúrjál zsírzószemet a kormányösszekötő rúdfejekre, húzd be őket úgy, h. ne kotyogjanak, és nem fogja magát riszálni az eleje egy darabig. Ha nagyon üt a felnid, cseréld ki egy jóra. Ennyi.
Válasz #32182. hozzászólásra Úgy jöttem rá ,hogy minden ki lett cserélve ...kormányösszetartás 0 (MTZ552) , gumigyűrű csere után hurrá végre jó....de csak pár napig :(
Válasz #32177. hozzászólásra
Milyen hézagolásról beszélsz?
Válasz #32180. hozzászólásra Nem csinált még valaki kétirányú karmantyút a munkahengerre?....tapasztalatom szerint többet érne, mert javítókészlettel kb. 3 nap után szitál megint ...jah és új az egész rendszer mégis szitál az eleje rettenet .....már az következik ,hogy valami komolyabb helyen gyártatok hozzá karmantyút!
Válasz #32180. hozzászólásra
És erre hogy jöttél rá?
Válasz #32178. hozzászólásra
A munkahenger felújítással nem kell egy percet se várni, Nem sok idő, és alapvető, h. jó legyen. Amúgy is hamar megeszi a gumigyűrűt. A lényeg a precíz munka. Mostanában olyan javítókészletet lehet hozzá kapni (ami egy kalap sz... se ér ) amiben a gumigyűrű két oldalán lévő teflon karika nem ér össze. Ha azt beteszed, nem bírja tovább 1 hétnél a gumigyűrű. Én vettem egy emelő munkahenger javító készletet, abban van jó nagy karika, azt vágtam pontos méretre. A szivattyú nem gyakran adja meg magát, be lehet mérni, mit tud. A vezérlőtolattyú kopását pedig jól lehet érezni a kormány rásegítés gyengülésén.Az esetek 75%-ában a gyengülés oka a kormánykocka, és csak 25-ben a szivattyú
Válasz #32175. hozzászólásra hali! Azt mondja már meg nekem valaki , hogy miért csak egy gumigyűrű van a munkahengerben ...meg két műanyag karika....az egész nem ér semmit! Ide-oda szitál az eleje az enyémnek is és arra jöttem rá hogy az olaj átmegy a dugattyún is és a szárnál vissza a kormánymű házba is !
Válasz #32172. hozzászólásra
Azt csak az ismerősöd tudja, h. mit akar vele csinálni. Ha megcsinálja a tiedet is, akkor látni fogod.
Válasz #32175. hozzászólásra
Ezalatt kocka csere és munkahenger felújítást kell érteni?Ja meg persze a fogaskerékszivattyú.
Válasz #32176. hozzászólásra
értem akkor valószínűleg a hézagolás azért volt h a kopás tüneteit enyhítse így a szelepek előbb nyitnak a kormány elfordítására és a munkahenger előbb kap olajat h rásegítsen a kormányzásra?
mert közben a javítási könyvet is olvasgattam és kb ez jött le h csak ez lehet a hézagolás oka.
Válasz #32174. hozzászólásra
Egy darabig igen, de a további kopások után vezérlést kell cserélni.
Úgy látom, senkinek sincs kedve írni,teljesen lezüllik ez a topik sajnos, pedig szebb napokat is megértünk.......szóval az a fránya rugó egyáltalán nem olyan nagy szám az egész szerkezetben, még akkor sem ha 3 van belőle.Bárki látja, h. a rugók a vezérlő tolattyú házában vannak, és a házra - és a csapágygyűrűn keresztül a kormányrúdra támasztanak fel. A szerepük pedig annyi, h. a kormányt visszapörgessék középállásba, hogyha elengedjük. A rugók semilyen kapcsolatban nincsenek az olaj vezérléssel, tehát arra semilyen hatással nincsenek.
Válasz #32171. hozzászólásra
Erre én is kíváncsi lennék bár az enyém csak indítástól számított 1 óra után kezd el szarakodni amikor már meleg az olaj.Lehet ,hogy 68-as olaj megoldaná a problémát.
Válasz #32167. hozzászólásra
Akkor milyen olajat vegyek bele?
Válasz #32171. hozzászólásra

igen én is erre lennék kíváncsi mert nem tudom h mit és miért csinált vele, mert nem értem sem a működési elvét sem azt, h hogyan lesz könnyebb a kormányzás a hézagolástól!
Nem azt kérdeztem h szabad-e vagy sem, de ha már felhoztátok miért is nem szabad?
miben változik meg a vezérlő kocka működése?
szóval a kérdéseim:
Hogyan működik a vezérlő kocka, mit csinál?
Mit csinált vele az ismerős?
Miért lett ettől a kis bütyköléstől könnyebb a kormányzás?
Miben változtatta meg ez a szerelés az eredeti működéséhez képest?
Miért nem szabad ezt csinálni vele?
Köszönöm a választ!
Ha már vitatkoztok arról a rugóról a kormánykockában, akkor miért nem írja már be valaki, h. mire való. Legalább oszlana egy kicsit a köd.
Válasz #32169. hozzászólásra

Beszarok rajtatok ilyen pufó meg ,olyan gyárilag ki van számolva hozzá és polcról van ,a sima saválló meg jó a turbósra ennyi a szívó motor meg ordít vele kinek mi a tűrési határa de nekem már az osztrák zománcos pufó is zavaró volt egész nap a gyárival sokkal halkabb ,de ugye a fiatalok szeretik ha sportos a hangja
Válasz #32167. hozzászólásra
sajnos jól látod, bár ha minden igaz a 2-3 henger kipuffogó öteme el van tolva -nyilván, ha nem akkor azzal nem kell már töődni ugye- majdhoynem fölös lenne neki külön kiállás :)
ha túlhangos a kipuffogó, de ragaszkodsz az egyenes átmenőhöz, akkor azt lkehet hogy perforált cső legyen a bele neki.
jó sűrűn kiluggatva, szabálytalan mintával. eköré megy a kögyapot, és kívülről egy teli cső. nem csökken a keresztmettszet, de a hangját azt leveszi neki.
az a baj hogy túlnagy csodát szoktak ettől várni.-
a helyzet az hogy sokszor bőven el van baszkurálva ez a kipussfogósdi.
nekünk ami van kisbusz azon spec rettenetes volt.
ott pont az utazó tempómnál fogta a motort, buktam kb 2-3 % ot.
most nyerek a nulláshoz képpest 5% körül.
de azért a majdnem 9 helyett a kicsivel 8 fölötti fogyasztás azért ér valamit. :)
nagy meló nem volt vele, 4 -> 1 a rendszer, pajtásom hegesztőiskolába mestermunkának csinálta.
hely volt, kapott egy bazinagy légyszűrőt, ami nemtudom mié volt mert csak kaptam és be lehetett passzintani. a légszűrő csonk ki lett vezetve hogy ne a motortér meleg levegőjét szíjja be.
nem volt akkora ügy :D
pénzbe nem került szinte, 2 óra matek meg egy fél délelőtt szerelgetés.
behozza az magát.
de ha gyártatni kellett volna s kifizetni mindent az életbe nem termeli ki magát szerintem :D
Válasz #32163. hozzászólásra
Én se mondtam hogy szabad, csak nehogy azt higgye az illető hogy mi nem tudjuk
A2457! Értem én amit iró! Mtz amúgy nem a legjobb,mert a 2,3 henger egy likon megy ki. Ott meg már nagyobb fordulaton nagyobb a nyomás,mint a másik kett!nél,az meg már hátrány. Jó,ez nem versenygép! Az enyém belül szétdült,üres dobvan,mßg a cső! Becsukott ablaknál halk!
kevesa! Amit irsz az vmi optikai csalódás. Próbáld meg egy sebességben,amiben erölködik,de gázadásra még gyorsule. Aztán másik pufi,ugyanqz sebesség ha folytja,nem gyorsul,akko nem jó a cső. Otthon máshogy nem tudod. Jaminka,szerintem karmantyuzd meg a dugattyút,cseréld ki a rossz csapágyat,állitsd be a holtjátékot,álló,meg járó motornál,meg mérj,olajnyomást. De ezt ne felemelve! Akkor jónak kéne lenni. Különben megőrülsz!
a 3 darab teljesen "nyitott" kipuffogó csak akkor jóötlet ha kizárólag üveghangon kívánsz dolgozni.
Traktorpullinghoz ez jó ötlet, de mezőgarázdasági munkához kevésbé :)
legjobb valahova 1800 fordulat köré hangolni.
ha valaki leméri nekem hogy a kipuffogó szeleptől addig a pontig ahol a gyári gyűjtő van mekkora a távolság (elég mm pontosság) , meg leméri nekem a szelep időzítését a kipuffancs szelepnek, és a gyűjtőcső elptti rész belső átmérőjét, akkor ki tudom pötyögni hogyan is nézzen ki egy mtz kipuffogó.
állhat ez bárminemű diesel vagy bengás 4 ütemű motorral is.
szükségem van még a hengerek számára, meg a lökettérfogatra is.
aztán kis türelem és csillámpor, lehet menni hegesztetni savállóból.
A rezgéstől törő kipuffogóra meg az lenne a javaslatom, hogy maga a kipuffogó rész ami le szokott törni, meg a gyűjtő közé kell venni egy felxibilis tagot. a felső kipuffancs részt meg külön rögzíteni.
nem nagy cucc, és akkor a rezgéstől nem fog törni.
emilyet e:
http://www.carmania.hu/images/data/flex_cso_kipuf.jpg
többet ésszel senemmint erővel.
Válasz #32161. hozzászólásra
Én sem értettem ezt miért csinálja csak meglepő volt hogy amikor felraktam és mentem vele akkor 2000 fordulat mellett a 30 nem vitte ez tűnt fel legelőször.
A kuplung nem csúszik az órák is jók.
terhelés alatt még igazán nem volt próbálva.
Szőlő van itt is is olyan művelet ahol igazán nagy erő kellene maximum a 10 leveles tárcsa ahová kell némi erő de azt játszva viszi.
Válasz #32160. hozzászólásra
Szia!A földön kézzel nem bírtam mozgatni de ha fent volt akkor meg tudtam és nem is olyan nehezen,de ugy hogy az eleje fel volt emelve.Most már úgy vagyok vele ha nem lesz jó kivágom az egész kormányoszlopot a p*csába.Amikor a szivattyút hoztam a bontóból akartam hozni egy dugattyút is csak nem volt nála!Egyenlőre most nem tudok csinálni semmit mert nincs itthon olaj,amúgy én hidraulika olajat szoktam belerakni!
Válasz #32158. hozzászólásra

Ez az amit nem szabad!
A2457 irására reagálva! Böszörményi traktorhúzón volt 50s külsejű mtz ha jól láttam, 3 különálló pufi csonkal! You tubon nézzétek meg! Na,ilyet kéne csinálni!
Kevesa! Olvastam az irásod! Én nem értem. Tom,az én bajom! Ha 2000ezret pörög a motorod,9be mész régi pufival 30kmes sebességet,akkor,h. Lhet,h.2000ezret pörgő motorral9ben csak 28at megy uj pufival? V.a műszzereid szartak be,v.Csuszik a kuplungod. V. Ez vmi hidrodinamikus mtz?Kipufogó 2 azonosan mért, fordulaton,azonos sebességben,haladó jármü sebességére nix hatással! Érted? A kipufit terheléskor láto meg. Röviden ennyi.
Üdv! Jaminka! Akkor a dugattyú szorult kormánnyzáskor? 4L. Is elég,szivattyú alulrol sziv. De öntsd tele,fönt ugy van kenés. Én motorolajat használok,sürübb. Amúgy meg mindn megbontáskor mérj olajnyomást,hát attol megy! Ha az nix cserélgethetsz feleslegesen. Az úr szerint a kockában a három rugót röviditik? Meg tudja irni,h. Mi történik akkor? Szentem olyan mintha az anyát jol megtépnénk,egyik oldalra fordul,másik oldalra meg nem menne,mert keveset szúszik a tengely . Ezért kevesebb olaj menne a dugattyuhoz. Olajnyomást meg nem emelik,azt mégis könnyebben fordul. Ez vmi mágikus kulcsal csinálhatják! Amelyiken gyenge a szervó,szar mindn,lecsipem a rugót,azt jó lesz? Majd vasruddal arrébnyomom a kereket.Hát,ha mégis tévednék akkor holnap lacsipemőket.
Válasz #32158. hozzászólásra
nem nagyon értek hozzá ez hogy működik? Miért lesz ezzel könnyebb a kormányzás?
Válasz #32156. hozzászólásra
Rövidebbre vette a kormány vezérlő kockarugóit...
üdv valaki megtudná mondani nekem miért lehet a hűtö vizem tiszta olaj ha leveszem a hütősapkát az is tiszta genyó?? hengerfej tömités cserélve!!
Válasz #32149. hozzászólásra
hahó ide is jöhet egy kis segítség :D
Válasz #32152. hozzászólásra
Köszönöm ez aztán kímeritó válasz volt
Igazából ez nem tunning miatt lett hanem a gyári már kb 4. tőrt el a könyöknél és egyéb helyen és volt hegesztve most is letört és akkor ha már vettem ilyet vettem de lehet kell vennem akkor egy gyárit is.
Válasz #32153. hozzászólásra
és ilyen kevés olajjal is könnyebbnek kéne ,hogy legyen?
Válasz #32151. hozzászólásra
Anyit próbálj még meg hogy a kocka végén az anyát csak kézel huzd meg és utána próba hogy ugy jobb e.
Válasz #32150. hozzászólásra
minden kipuffogó úgy műxik mint egy rezonátor.
a hossza és az átmőre arányát kell nézni.
ez határolja be hogy mekkora fordulatszámon segíti a motor munkáját, illetve mekkora fordulaton korlátozza.
ha valaki piszok jót aakrna akkor eleve a gyűtőt is le kén venni a fenébe, csinálni olyat hogy a közösítésig egyforma hosszú csövek legyenek.
ezeknek a csöveknek szintén a hossza/átmérő aránya kiadja hol lesz könyebb a motornak a dolga. ugyanehhez a fordulathoz kén igazítani a gyűjtő utáni , kipuffogót.
dobnak meg a sima perforált lemezes kőgyapotos átmenő egyenes kéne, végig ezen a részen.
elvileg ugyanígy a szívó oldalon sem ártana ha egyforma hosszú csövek mennének a légszűrőig...
fogyasztásban és teljesítményben is segítene.
ezek a véletlenszerű próbálkozások 99% ban semmi jóra nem vezetnek.
turbósnál úgy változik a dolog hogy a turbóig mennie kéne egyforma hosszú csöveknek, de légyen az minnél rövidebb. a turbó után meg szintén minnél rövidebb, és nagyobb átmérő, perforált lemezes kőgyapotos átmenő dobbal.
hamarabb pörögne fel a turbó.
szerintem tedd vissza a gyárit.
ha úgyérzed szeretnél ilyen tunnerolást csinálni végülis feltehetem hogyan kell ezt kiszámolni, savállóból le lehet gyártani végülis.
fogyasztáson segítene, hogy pontosan mennyit az mindíg kérdéses, de biztosan segít. csodát nem kell várni, meg 10-20-30% okat.
2-5% közt látnám reálisnak, ha a sívó oldalon is "könnyítünk" (főleg a légszűrő ellenálláson) akkor talán reális lehet 10% környéke.
aztán hogy megér e ez ennyit.. azt én nemtudom.
Válasz #32132. hozzászólásra
Megnéztem a munkahengert tegnap levettem és a dugattyút kézzel nem bírtam se húzni se tolni!Olajnyomást sajna nem tudok mérni mert nincs hozzá órám,de új rajta a kocka csak jó az olajnyomás.Most már csak annyi gondom,hogy nincs itthon olaj talán 3-4 liter ha van benne de így olyan nehéz a kormány mint eddig ha majdnem tele volt!
Lecseréltem a gyári kipufogót a képen látottra sima alap motor nem turbós és észrevettem hogy amikor 9.be megyek már 2000 pörög a motor a 30 km/h nem viszi hanem kb. 28 megy ezt a gyári kipufogóval nem csinálta.

Lehet hogy ez az új annyira lefogja?
Ez kb olyan vastag mint a turbós kipufogó csak a könyöknél szűkül össze.
És csak szikrafogó és hangtompító van benne.
Maradhat vagy cseréljem vissza nem ártok ezzel a motornak sem a fogyasztásnak?
Válasz #32148. hozzászólásra
Egy fogadás keretében érdeklődöm, mert ismerősöm tudja mit kell csinálni csak azt mondja, h annyira fórum függő vagyok h tudjam meg itt h más is tudja-e és akkor megcsinálja nekem :D
2 gépe van és olyan könnyű kormánya mintha autóban ülnék :D
Egy egész napos meló után is a homlokrakodós gépe még szinte ugyan olyan mint a reggeli első indításnál és sem a szivattyúhoz, sem a munkahengerhez nem nyúlt csak a kocka belsejében csinált valamit.
Magamba nem piszkálnám, mert ahogy mondod ezzel emberéleteket tehetek kockára.
Ja + nyomást nem tekert neki!
Válasz #32147. hozzászólásra

Semmit nem kell vele csinálni! Szakműhelyben kell javíttatni! Ha nem értesz hozzá ne piszkáld mer a sajátod és más életével is játszol.
kis kormány kérdés
a kockába milyen hézagolót meg O gyűrűt szoktak cserélni h könnyebb legyen a kormányozás?
csak hallottam róla de hiába nézegetem a könyveimben a kockáról nem találok semmit :S
valaki képpel együtt el tudná mondani h mit kell vele csinálni?
Köszönöm
Válasz #32145. hozzászólásra
Én vonalba furatnám a blokkot és kész.