Gázolaj árak 601 Ft Benzin árak 581 Ft EUR 399.04 Ft USD 344.12 Ft CHF 427.17 Ft GBP 456 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

93713 hozzászólás
Nincs profilkép
#30463 Norbi6330
2014-02-06 18:07:10

Válasz #30495. hozzászólásra

akkor úgy kel hogy motor,felező,váltó, ki egybe utána külön levenni a váltót?

#30462 röfik
2014-02-06 17:59:44

Válasz #30494. hozzászólásra

A váltot ki kell kapni hozzá.Ugyhogy eléggé.smile sweatdropsmile sweatdrop

Nincs profilkép
#30461 Norbi6330
2014-02-06 17:53:51

hali érdeklődnek hogy a 1-hátra, 6-9, 7-8, fogaskerék ha az ember cserélni szeretné, menyire kel széthúzni a trakit?

#30460 röfik
2014-02-05 21:41:14

Válasz #30491. hozzászólásra

Passz mindenki mondott már okosat.A fék az tud beszorulni és attol lassulhat és melegitheti a válto olajat is.Már volt szétguritva 3x is.smile confusedsmile confused

#30459 vénkabi
2014-02-05 21:26:43

Válasz #30491. hozzászólásra
Amint írod, a gép főleg akkor lassul, amikor üresben van. Ez pedig nem váltó gondra utal, hanem valami akadályozza a gördülő részt, magyarul az első, vagy hátsó kerekeket. Legelőször szerintem ezt nézd meg!, és zárd ki a korábban a hátsó kerékhez leírt módszerrel az elsőnél is.
Ha normálisan van benne olaj, akkor sebességbe téve is érezni kellene, hogy küzd a motor.

Nincs profilkép
#30458 Zsolti23
2014-02-05 21:06:59

Válasz #30490. hozzászólásra

Azokat nem néztem de valószínű hogy az nem!

#30457 VTR-es
2014-02-05 21:04:27

Válasz #30489. hozzászólásra

Esetleg a fékeket nem nézted nem e rá van állítva,?smile confused

Nincs profilkép
#30456 Zsolti23
2014-02-05 20:48:58

Válasz #30484. hozzászólásra

Azon gondolkozok hogyha kihuzatom 6-ba és kuplung váltok fel 8-ba tehát mikor üresbe van a váltó akkor nincs motorfék de mégis lassítja rántja orra felé a gépet valami! Mi lett rosszul csinálva nem tudom!

Nincs profilkép
#30455 dagadtmadar
2014-02-05 20:32:19

Válasz #30486. hozzászólásra

Hát idén nem lesz rá 80e de szeretném a munkahengert legalább felújítani és a szivattyút lecserélni egy ns14-esre úgy tudom az elég erős.
Sajna ha melegszik a gép alapjáraton már nem kényelmes kormányozni...
meg cserélni kell egy tömítést vagy mit ahol bemegy a kormányrúd a toronyba ott folyik az olaj.

#30453 fexco
2014-02-05 20:03:54

Válasz #30485. hozzászólásra

kiveszed a kockát,berakod a helyére a orbit fogado konzolt,erre rárakod a orbitot.a csigatengelyt is cserélni kell simára.még annyi,hogy a kockárol megy egy "Y"cső.ez helyett kell megoldani a becsövezést.(plusz nem árt ha a m.hengert meg gyürüzni,esetleg még+ szivattyu csere is.)ez se a legolcsobb.50 a orbit,10 a befogado konzol

Nincs profilkép
#30452 dagadtmadar
2014-02-05 19:22:16

Üdv!
A tegnap beszéltetek itt valami olyan dolgot h a kormányon a kocka helyett lehet orbitot is használni.
Nem értek a dologhoz, ezért kérnék valakit, hogy ha ráér elmagyarázná a 2-nek a működési elvét, előnyét kontra hátrányát?
Ha kormány felújításra kerül a sor és a kocka helyett orbitosra szeretném csinálni, viszont a tornyot meg minden mást meg szeretnék tartani azt hogyan kell kivitelezni?
Nem tervezek alulra munkahengert...
Előre is köszönöm a fejtágítást :) smile drool smile helpsmilie

#30451 Szeni
2014-02-05 18:31:29

Válasz #30483. hozzászólásra

Arra tippelek, h. ha valóban szorul valamelyik csapágy, akkor nem nagyon bírja majd egy ember forgatni a kereket.

Nincs profilkép
#30450 Zsolti23
2014-02-05 18:20:51

Válasz #30481. hozzászólásra

Lényegében mikor kihuzatom kuplung kiveszem üresbe és akkor lassul nagyon meg kuplung megint és fel 8-ba vagy 9-be!

#30449 fexco
2014-02-05 18:19:10

Válasz #30471. hozzászólásra

nincs kedved elmondani azt a bizonyos tuningot??

#30448 Szeni
2014-02-05 18:10:13

Válasz #30478. hozzászólásra

Olyat már láttam, h. valaki nem tehermentesítette a csapágyat, de olyat még nem, h, az annyira fogná a gépet, h. az orra álljon tőle. Ha a kuplung jó, akkor meg kellene emelni a gép hátulját egyik oldalon, és megforgatni a kereket, h. tényleg a váltóval van-e baj. Ha jól emlékszem, elég nehéz, de azért egy ember tudja forgatni.

#30447 Gabesz2
2014-02-05 18:01:08

Válasz #30478. hozzászólásra

Lehet hogy kétszer kellene kuplungólni. Ha fogaskerekek fordulatszáma egyezik, akkor nem fog recsegni.

#30446 Gabesz2
2014-02-05 17:58:52

Az mitől van egyik MTZ-nél a kuplung kiengedése szerint szépen lassan indul a gép.
A másik gépen viszont csak a kiengedés utolsó harmadában kezd indulni és viszonylag hirtelen.smile confused

Nincs profilkép
#30445 Zsolti23
2014-02-05 17:49:28

Válasz #30469. hozzászólásra

Hali!
A kuplungot ma megnéztem az jól van beállítva! Előtte se volt vele baj!
Nem tudom mi lehet vele ma is mentem vele vagy 4km-t a váltóolaj is melegedett már ugye és ugyan úgy hamar lelassul a gép nagyon gyorsan kell váltani! Pótkocsival rakottan akkor megfog állni a gép állóra majdnem mire felváltok!

Nincs profilkép
#30444 dolfi
2014-02-05 13:39:32

Egy Mtz én a kuplungpedál benyomásához mekkora erő kell?
Arra vagyok kíváncsi hogy könnyen vagy nehezebben lehet e lenyomni.
Ha kézzel le lehet nyomni az jó vagy rossz?

#30443 emcett
2014-02-05 12:42:48

Köszi, most néztem, de nekem a Habinál 6490.- + áfát írt ki...smile scared

#30442 Tomi81
2014-02-05 11:41:44

Válasz #30474. hozzászólásra

Olcsón szerintem sehol...

http://webshop.keletagro.hu/mtz-elso-sarvedo-lemez-40-cm-muanyag-140x40-cm_id2452?visit_source=search

http://webaruhaz.habi.hu/termekek/1809/sarvedo_elso_PLASTIC_140x40cm_muanyag_.html

Bár a habiná csak 5800+ÁFA

#30441 emcett
2014-02-05 11:29:08

Sziasztok!

Tudja valaki, hogy hol lehet műanyag első sárvédőt szerezni olcsón? (1025) smile helpsmilie

#30440 Lacus704
2014-02-04 22:23:02

Válasz #30469. hozzászólásra

Én 10es vagy 20Ft-os érmével szoktam csavargatni ha kell az pont jósmile lol

#30439 Szeni
2014-02-04 22:21:39

este van, a többit majd holnap.

#30438 Lacus704
2014-02-04 22:21:12

Válasz #30459. hozzászólásra

Nekem 80as van én is felújítottam a kormányoszlopot mert tapsolt az eleje függő tengelyt cseréltem fogasívet perselyeket és minden létező gumi tömítést és azt a tuningolást is be vetettem amit én is hallottamsmile thumbup
megjegyzem nem cseréltem szivattyút kb 7-8 éves lehet rajta.
Könnyebb mint a kocsiésmile lol kb 2hete hajtottam egy zsír új 820as MTZ természetesen orbitos nehezebb kormány van benne és többet kell a kormányon forgatni mint az enyémen pedig 90es évjáratú!! Nem mondom könnyű az orbitos is de az átalakítást meg a macerát egyáltalán nem éri meg!
Ez a kis tuning 10perc alatt megvan de vannak érvek amik mellette szólnak és ellen érvek is ki ki maga döti el mit hisz el és mit nem.
Lényeg az is h szakszerűen kell összeszerelni mindet ahogy a könyvben le van írva ez is számít!
Először én sem hittem el hogy az a módszer annyit segít de nekem bejött. Írtak páran akik azt mondták h sz...t sem ér meg veszélyes meg stb.
Én megcsináltam magamnak és kb 2éve így járok vele és jó talajmunkánál is szupersmile thumbup

#30437 Szeni
2014-02-04 22:20:38

Válasz #30468. hozzászólásra

Az nem kopik, még jól néznénk ki, ha kopna.Vagy jól hézagoltad, vagy nem.Amúgy attól nem áll orra a gép, de ha mégis olyan szoros, akkor az nemsokára szólni fog úgy is.

#30436 Szeni
2014-02-04 22:17:41

Válasz #30467. hozzászólásra

Az ugyanaz. Alá kell bújni, fogsz egy marokcsavarhúzót, vágsz egy keskeny lemezcsíkot, és beállítod a kuplungvillák holtjátékát egyformára. Mindíg alul legyen az a villa, amelyiket állítod, pont ugyanazon a helyen. Utána valaki benyomja a kuplungot, és megnézed, h. rendesen eljön-e a nyomlap a tárcsától, és a tárcsa nem szorul-e, v. nincs-e valami baja.Könnyen kell lötyögni neki a nyomlap, meg a lendkerék között.Jónak kell neki lenni. Ha mégsem, akkor még beszélünk. 140-es olajnál télen természetes, h. orra áll a gép.

Nincs profilkép
#30435 Zsolti23
2014-02-04 22:12:55

Difi tengely lett kihézagolva meg a 9.-ik fogaskerék cserélve meg 7-8-csapágy kulisszába golyók és rugók cserélve! Valószínű hogy akkor össze kell nekik kopni is nem?

Nincs profilkép
#30434 Zsolti23
2014-02-04 22:09:54

Válasz #30464. hozzászólásra

Maradt ami benne volt 140-s olaj! Még annyit a 9.-ik meg a 6.-ik fogaskerék az két különböző?

#30433 gjoni
2014-02-04 22:09:12

Válasz #30462. hozzászólásra

Oké ezt megjegyzemsmile thumbup

#30432 gjoni
2014-02-04 22:08:00

Válasz #30461. hozzászólásra

Nekem is le lassul ezért indulok főleg télen felezett nyolccal utána fél kilenc és ezek után tolom fel hosszúba ennyi smile cowboyNyáron nem lassúl be annyira, mert melegebb a váltó olajsmile lol

#30431 Szeni
2014-02-04 22:07:47

Válasz #30463. hozzászólásra

Milyen olaj ment bele?

Nincs profilkép
#30430 Zsolti23
2014-02-04 22:06:08

Válasz #30458. hozzászólásra

Holtjáték az biztos hogy jó a hézag azt nem tudom! Kuplungon nem volt különösebben állítva!

#30429 Szeni
2014-02-04 22:06:01

Válasz #30457. hozzászólásra

Igazából nem kellene megvárni, h. elkopjon, jobb lenne még jó állapotában megcsináltatni,csak az nem mindegy, h. ki csinálja, és hogy, és milyen mértékű az átalakítás. Mondjad a mesternek, h. max 5 tizedet tehet rá, és egy szemmel se többet!!!!!!!

Nincs profilkép
#30428 Zsolti23
2014-02-04 22:04:49

Válasz #30460. hozzászólásra

Meg 8-ba is ha kihuzatom két kuplung teszem fel 9-be ott is olyan hamar lelassul a gép!

Nincs profilkép
#30427 Zsolti23
2014-02-04 22:03:26

Még arra lettem figyelmes hogy 6-8-ba váltáskor olyan gyorsan kell csinálni mert lelassul rögtön gép!

#30425 Szeni
2014-02-04 22:02:53

Válasz #30456. hozzászólásra

A kuplunghézag mennyi? Hogy van beállítva?

#30424 gjoni
2014-02-04 22:02:29

Válasz #30452. hozzászólásra

Nem smile cowboyDe ha oda kerülök ,hogy nehéz lessz a kormány tuti megspékeltetem ,de normális viszonyokra hogy érezzem is a gépet az útonsmile thumbup

Nincs profilkép
#30423 Zsolti23
2014-02-04 22:01:17

Válasz #30455. hozzászólásra

Nincs benne már olyan 96-os gép!

#30422 Szeni
2014-02-04 22:00:26

Válasz #30454. hozzászólásra

nyelestengely fék jól van beállítva?

Nincs profilkép
#30421 Zsolti23
2014-02-04 21:59:14

Válasz #30453. hozzászólásra

Nem csak annyira hogy a pedál meg az állító rudazat lekötve hogy szét lehessen húzni!

#30420 Szeni
2014-02-04 21:58:10

Válasz #30451. hozzászólásra

kuplunghoz nyúltatok?

#30419 Szeni
2014-02-04 21:57:17

Válasz #30450. hozzászólásra

smile smile nem kell mindenkinek mindent tudni.....

#30417 gjoni
2014-02-04 21:53:10

Válasz #30447. hozzászólásra

Ez a tuningolás nagy titok a szerelőknél ,mert eddig még senki nem mondta el mi is a trükk ,hogy ilyen könnyű a kormány utánasmile confusedPedig lehet nem is olyan bonyolult, azt tudom ,hogy a szivattyút is kicserélik újra ,mert azt egyből hozta magával a szaki ,mért egy nyomást az oszlopnál ha nem volt jó csere.Az oszlopban meg ,hogy mit trükköznek nem tudom!De valami köszörülés téma van azt tudom!smile confused

#30416 fexco
2014-02-04 21:50:49

Válasz #30447. hozzászólásra

naggyából értem.nekem akkor végül is a kocka szarakodik.ledobom a picsába, rakok rá orbitot.

#30414 Szeni
2014-02-04 21:43:48

Válasz #30440. hozzászólásra

Az orbit így is- úgy is (szerintem) a kocka helyére megy. annyi a különbség, h. a kocka alaphelyzetben összeköti a munkahenger mindkét ágát a visszafolyó ággal, és így a munkahenger egyenes haladásnál nem tart semmit a keréken. Az orbit viszont zárja a munkahenger ágait, ezért sokkal stabilabb. + még szerjózsa nem akarta, h. a kockánál túl nagy legyen a hidraulikus holtjáték, ezért igencsak kicentizte a tolattyú zárását.Amikor az kopik egy kicsit, már nem zárja el a munkahenger hátsó ágát, ezért mindkét oldalon lesz benne nyomás.Ekkor érezzük, h. nehéz a kormány. Az orbitnál ilyen nincs. Mindezeken túl én már régóta tervezem, h. megtuningolom a régi rendszert, és ha kitalálom a tökéletes módot, akkor meg is fogom csinálni.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Több mint 85 ezer gyermek kap meleg ételt a nyári szünetben
Több mint 85 ezer gyermek kap meleg ételt a nyári szünetben
A program 1938 településen érhető el, a legtöbb helyen helyben fogyasztással, de...
Triplájára nőtt a mikro- és kisvállalkozások támogatásának keretösszege
Triplájára nőtt a mikro- és kisvállalkozások támogatásának keretösszege
A GINOP Plusz-1.2.4-25 pályázat forrása immár 150 milliárd forint, a feltételek...
5 késes talajlazító
5 késes talajlazító

1.100.000 Ft

Monosem NG4 Plus eladó
Monosem NG4 Plus eladó

6.990.000 Ft

25-30 kg-os malacok eladók
25-30 kg-os malacok eladók

30.000 Ft

LETÁK 6 soros sorközművelő kultivátor
LETÁK 6 soros sorközművelő kultivátor

450.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]