Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak640 FtBenzin árak632 FtEUR403.23 FtUSD384.62 FtCHF427.35 FtGBP484.5 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Üdv!
MTZ 80 vízsszivattyúval lenne 1 kis bajom.
Ha mozgatom,feszegetem elölre-hátra a venti lapátot, akkor érezhetően és láthatóan kottyan a vizkeverő tengelye.
Még néha lehet is hallani mintha beleütne a hűtő körüli lemezbe
Robbantott rajzról látom hogy van benne 2 csapágy, azokat érdemes kicserélni, mennyire bonyolult feladat?
Vagy inkább tegyek fel új vízkeverőt kompletten?
habinál hbr 17 ezer ,de nagyon sok rosszat hallottam már a hbr márkról...
https://webaruhaz.habi.hu/termekek/2079/MTZ_Vizszivattyu_kpl_80_as_HBR.html
origi sem vészes 24 ezer.
https://webaruhaz.habi.hu/termekek/11462/MTZ_Vizszivattyu_kpl_80_as_ORIGINAL.html
Megköszönöm a segítő válaszokat!
Válasz Jakabjóska #84722. hozzászólásáraGyári színezett üveges, meg felül 1 nagy lemez van, amin a kapcsolók és az üzemagyszintjelző van. Ennek még az ajtózsanéron voltak a tükörtartók, meg az ajtóbehúzó is a hajtott. Szerintem első szériás lehet. '89-es közlekedési felügyeletes matrica van az üvegen, bár ez lényegtelen lehet.
Meg feszítőékesek a gumikréderek is.
Még a műszerfala is csak a 3 visszajelzős volt, én fúrtam még rá a + kettőt.
Válasz Gumóka #84721. hozzászólásáraAz a baj, hogy nincs itthon a gép amin a rajzok vannak. Neked egyszerűbb lenne csatlakozó nélkül, biztosítéktól direkt vinni fentre és hátra is. Milyen évjárat a fülke: 1982-83-84?
Válasz Jakabjóska #84720. hozzászólásáraItt az a probléma, hogy össze-vissza átkötözték az egészet. Sarura csavart plusz vezeték szigetelőszalagozva, leszigetelt sehova nem kötött kábelek stb. Kókány az egész. Ezért kellett új műszerfali köteg is, de mennyezetit és a hátramenőt nem kapok, a 6 órás hátramenőnek meg nem passzolnak a csatlakozói a műszerfalnál.
Próbáltam mindent használhatóan kibontani, de frankón elkötözték az egészet.
Tehát elsősorban az lenne a kérdés, hogy magán az abkaktörlő motoron hova kell kábelt tegyek, azt megcsinálnám, félretenném, hogy mehessen be a fűtés is a helyére, kötözgetni majd ráérek, ha minden a helyén van.
Válasz Gumóka #84713. hozzászólásáraNekem egy szürke jön a biztosítéktól a motorhoz, a kapcsolóra meg egy zöld és egy piros. Egyik egy ellenálláson keresztül kapcsol. És igen, forgó kapcsoló volt benne
Válasz .Richard. #84717. hozzászólásáraKinézetre olyan. Nekem ez az MTZ önindító volt az első amit szét szedtem és összeis raktam. Ezt mondták nem lehet megcsinálni. (Mágnesezni kell) Ha lesz idő úgyis jelentezek kérdésekkel
Válasz envagyok2 #84715. hozzászólásáraEzres fordulaton nem hiszem. Leburkolva nèha olajozva biztosan bírja. A kombájn dobmeghajtás az Europakombájnon görgős, de olyan porban megy, hogy katasztrófa,de bírja. Szóval ott meg az nem nem sokat èr. Amúgy ha esztergálsz egy tárcsát a kerèkagyhoz, esetleg azon csapágyazva ,szimeringezve ès körbeburkolod lemezzel ezt ,a tárcsát,hozzáhegesztve, hogy egy zárt doboz legyen akkor az olajat is megtartja. A meghajtás stiftelèsèt meg a burkolaton kivülre ahol nincs olaj,hogy ki lehessen kapcsolni . Mint a rotakapa hajtómű. Csak ugye ott csapszeges a meghajtás meg 2cső van egymásbadugva, ami szétkopik. Ha a 2 cső egymáson csapágyazva lenne akkor jó lenne a csavaros stiftelès is, mert egymáson el tudnának forogni meg kihúzott stiftnèl sem csuszna szèt. Tartana a csapágy.
Válasz .Richard. #84712. hozzászólásáraKépem sajnos nincs. De mintha hasonlítana az ifáéhoz. Most nincs ídő javítani ezt csak kérdeztem, mert ha tényleg az a baja akkor van megokdás. De nincs.
Válasz .Richard. #84711. hozzászólásárade ez akkor kenés nélkül hamar föladja a harcot, meg megeszi a fogaskerekeket, ha nem görgős, nem? a csapágy+stift jó ötlet, így lesz.
Válasz Gumóka #84713. hozzászólásárajut eszembe, mindegy ám milyen vezetket hova kötsz, majd mikor minden be van kötve, csak meg kell tanulni, hogy mi, mit kapcsol. ültem már olyan nyugati gépbe, hogy az ablaktörlővel kapcsoltad a lámpát, a lámpával a fátlst, a fűtéssel a tudja tököm mit. nem bajéódtak vele sokat, majd a paraszt megtanulja mit mi kapcsol, haah
Válasz envagyok2 #84693. hozzászólásáraPl. Lada vezèrműlánc. Olaj kenèse van. Nem görgös amúgy. A görgőset az olajkenès miatt tatották jónak anno,mert megtartottabelül a kenőolajat. Amúgy a Lada motor 6ezret is pörgött, dupla soros láncal. Szóval a vezèrtengely ugye akkor 3ezret forgott. Normál esetben a főtengely 3 ezren megy ,kb. 100kmes sebessèggel haladó autónál, ami kb. 150ezer kmig utánfeszithető. Amúgy a mèretet amit irtál,az lehet megfelelő is. De ha szabadonfutósra, csapágyazottra csinálod meg a fogaskerèkrögzitèst az agyra ,akkor elèg egy stift vagy csavar átvinni a hajtást, nem kell patentszemet szedni. Spanoloja is van, rezgèscsillapitoja is van gyári. Csak egy ötlet.
Válasz Jakabjóska #84685. hozzászólásáraMost egyenlőre csak ezt akarom kikábelezni, ha bent a fűtés, ne legyen már útba.
Tehát alul az az 1 szál lenne a pozitív, a másik képen, ahol a két szál megy arra a valamire, onnan jönne vissza a kapcsolóra a két szál?
Válasz envagyok2 #84704. hozzászólásáraVan egy régi könyvem,műszaki táblázatok című. Nem találtam különös szabályokat (tengely távolság meg ilyenek)csak a lánc méretezés szakadást.
Válasz mtz1221 #84701. hozzászólásáraépp most küldtem havernak álomlistát, vagyis írtam neki 8 oldalt, hogy mit gondoltam ki, és ebbe voltak már számok is, hahahah. ha akarod, átküldöm, de nincs embr, aki rajtam kívül elolvassa.
azt írtam neki, hogy 6-800-tól akár 1400-1500 rpm-ig kéne pörgetni tengelyejet, ennyit fordulna lánckerék, és legnagyobb fordulaton mondjuk 52,7 km/h-val menne a lánc. ez azért nem kevés. ez lánc, vagy már hajtőműház és fogaskerék? gondolom diszkes kaszákba nem hiába van 25 fogaskerék és olaj, kb. ugyan ez a sebesség lehet ott is, nem?
Válasz Maszek Zs #84702. hozzászólásáraegyből rákerestem, mikor írtad, nem szoktam elmenni dolgok mellett anélkül, hogy megnézném... felhívom őket, kivámcsi vagyok.
Válasz envagyok2 #84699. hozzászólásáranincs azon mit mérni, nem hiába bírt ki a két 125~ös gyári akksi 10 évet. Mire kell a lánc, trágyaszórómon az hajtja meg rotorokat, onnan elbírsz indulni.
Válasz Maszek Zs #84698. hozzászólásáraennyi, ezt meg kell venni, nincs mese. ha megmérted, azért írd ide, hogy mi lett, meginduláskor is, meg forgásba is. kíváncsi vagyok nagyon.
Válasz envagyok2 #84695. hozzászólásáraEz forgó vonófej, még tsz maradék, ezen húztam hamsztert, meg itthon bálázót. A csap 40mm átmérőjű, van egy 10mm széles pereme. Nincs anya, be van hegesztve. Az egyik képen látszik.
Válasz Jakabjóska #84674. hozzászólásáraúgy látni, mintha elforduló lenne, ez az, vagy csak hézag van ott középen az eleje és a tartó között? ha elforduló, akkor ott középen a tengey hogy van megoldva? elölről megy bele valami csavar, és hátulról ott az anya, vagy le van hegesztve? mekkora átmérőjű ez a tengely?
köszönet!!!
Válasz Maszek Zs #84692. hozzászólásárane szivass bszki, de tényleg nem értékeled azt az ötletet a helyén. lakatfogó, lakatfogó, rákerestem, pár tíz amperest mutogatnak, lehet te is világítani fogsz, ha ráteszed a vezetékre. akkor inkább két májkrémes konzervdobozt teleolvasztanék ólommal, belelógatnék 15 db késes biztosítéktartót, aztán bekötném a körbe, és hajrá. 15*80 amper, 1200-zal indulsz, és cserélgeted lefelé, ahol elcseppennek, ott a határ. tényleg működik, hahaha
nem ide tartozik, de itt olyanok vannak, akik láttak már problémát, szóval kérdeznék.
láncos hajtásátvitelt hogy lehet tervezni, méretezni? mekkora lánckerékkel, milyen kerületi sebességfgel mehet, egyátalán, lánc milyen gyorsan mehet, van erre valami előírás, vagy akármi?
következő projekthez kéne forgó hajtást átvinni, ilyen 1000+ rpm forgással, nem túl nagy távolságra, két tengely között nem kell 40-50 centinél nagyobb távolságnak lennie, de szíj nem fér el, meg kéne belőle 4 db, szóval azt inkább kihagyom. meg könnyen oldhatóra akarnám csinálni, és a meghajtott tengelyt nem nagyon tudnám mozgatni, hogy szíjat leoldjam, sőt, a behajtó tengelyt se. láncra gondolok, és szétakaztom a szemet, terv szerint,.
Válasz Maszek Zs #84679. hozzászólásáranem tudom mekkorát lóg a tengelye, de ha görbe, azt azért meg lehet állapítani, adj rá áramot, és fogj neki egy kést. a kopásból szerintem lehet látni, hogy minden irányba lóg, vagy csak egyik oldalát faragja. ha valami szorul, az melegszik, szerintem ennek ki kell derülnie. ezeket a 200-250-300 a-t, ezt miből gondolod, ezt lehet tudni? szerintem ettől terhelés alatt, bent a helyén nagyobb áramot vesz fel, egész máshogy indít egy olyan akku, ami 700 amper indító áramot tud, meg olyan, ami 1000et. ha csak pár százat venne fel, akkor nem lenne különbség az akkuk között, hogy van különbség, az azt jelenti, hogy több mint 700 amper indító áram kell neki.
Válasz Maszek Zs #84673. hozzászólásárahát aki látott már olyat, az tudja, hogy olyan is van, és azzal is lehet mérni. aki nem látott, az kitalálja, hogy lehet megmérni azokkal a cuccokkal, amik otthon vannak. a biztosítékos tényleg jó ötlet, nekem tetszik, ebből mekgájver egy hétig megélt volna, hahahah
Válasz envagyok2 #84669. hozzászólásáraA 900 amper nagyon sok, ennek az önindítónak. A régi Skoda Liaz önindító szokott felvenni 1000 ampert, állóra fékezve. Annak súlya legalább 20 kg volt.
Talán az Ikrus buszé 900 amper.
Válasz Gumóka #84683. hozzászólásáraBiztos lesz, aki gyorsabb nálam, valahol le van rajzolva színek szerint a felső műszerfal kötése. Az ablaktörlő motor kap egy pozitívot a kötegből, két másik vezeték meg visszajön a kapcsolóhoz és ott testel le, két fokozatban. Neked még külön kapcsolható a két ventilátor, meg van egy kapcsoló a munkalámpának. És két szál a tank szintjelzőnek.
Újrakötném az ablaktörlőmotort.
Na most itt 1 szál megy erre a kis valamire a kötegből, ebből megy a sárga a villanymotorba.
A villanymotorból kijön a zöld és a piros erre a másik valamire, a kék szállal meg a zöld ki van testelve a mechanika vázához.
A kötegbe meg van még két szál, ami sehova nincs kötve.
Ide kérek szépen segítséget, mit, hova, mivel, hogy jól működjön.
Válasz Maszek Zs #84679. hozzászólásáraAmúgy mièrt akarod megmèrni? Akksi miatt,hogy milyen kell bele? Nem elèg az,ha meglazitod a nyomocsöveket,vagy visszahúzódó a gázt leállitot mittudomèn mi van rajta, lènyeg hogy ne induljon be. Aztán forgattatod vele 20másodpercig, aztán pár perc múlva megint. akkor amit rámèrsz az annyi. Több nagyon nem lehet,mert max mínusz 20fokban a sűrű olyaj miatt több áramot kèr. Mèred az akkufeszt,az meg nem menjen 10volt alá. Akkor csak jó minden nem? Főleg ha nem melegszik az indító.
Válasz Maszek Zs #84679. hozzászólásáraLábbal kézzel véletlen se nyúlj oda! Max ha satuba fogod,akkor egy akác lécet be tudsz oda tolni a fogaskerékhez,azzal tudod fékezni,,amíg le nem darálja vagy ki nem gyullad!
91880 hozzászólás
Válasz Jakabjóska #84729. hozzászólásáraVisszakerül= visszakeresel.
Válasz blsjela #84725. hozzászólásáraHa a nevem alatt visszakerül, találsz rajzot.
Válasz Jakabjóska #84722. hozzászólásáraVagy felülre is tenni egy 6-8-as biztosíték fobozt, és onnan később is lehetne variálni .
Válasz ivanszabo #84724. hozzászólásáraOlvass vissza pár hónapja leírtam a mikéntjét, hogy jobb legyen mint a gyári, kevés pénzből
Válasz blsjela #84725. hozzászólásáraKerékagyaknál gondolod, ha ottkésőbb keresek rá videót.
Hali valaki cserélt már egyenes hidas mtz nél alsó felső forgó csapot van ott csapágy vagy valami . Esetleg cikk szám robbantási rajz ?
Üdv!

MTZ 80 vízsszivattyúval lenne 1 kis bajom.
Ha mozgatom,feszegetem elölre-hátra a venti lapátot, akkor érezhetően és láthatóan kottyan a vizkeverő tengelye.
Még néha lehet is hallani mintha beleütne a hűtő körüli lemezbe
Robbantott rajzról látom hogy van benne 2 csapágy, azokat érdemes kicserélni, mennyire bonyolult feladat?
Vagy inkább tegyek fel új vízkeverőt kompletten?
habinál hbr 17 ezer ,de nagyon sok rosszat hallottam már a hbr márkról...
https://webaruhaz.habi.hu/termekek/2079/MTZ_Vizszivattyu_kpl_80_as_HBR.html
origi sem vészes 24 ezer.
https://webaruhaz.habi.hu/termekek/11462/MTZ_Vizszivattyu_kpl_80_as_ORIGINAL.html
Megköszönöm a segítő válaszokat!
Válasz Jakabjóska #84722. hozzászólásáraGyári színezett üveges, meg felül 1 nagy lemez van, amin a kapcsolók és az üzemagyszintjelző van. Ennek még az ajtózsanéron voltak a tükörtartók, meg az ajtóbehúzó is a hajtott. Szerintem első szériás lehet. '89-es közlekedési felügyeletes matrica van az üvegen, bár ez lényegtelen lehet.
Meg feszítőékesek a gumikréderek is.
Még a műszerfala is csak a 3 visszajelzős volt, én fúrtam még rá a + kettőt.
Válasz Gumóka #84721. hozzászólásáraAz a baj, hogy nincs itthon a gép amin a rajzok vannak. Neked egyszerűbb lenne csatlakozó nélkül, biztosítéktól direkt vinni fentre és hátra is. Milyen évjárat a fülke: 1982-83-84?
Válasz Jakabjóska #84720. hozzászólásáraItt az a probléma, hogy össze-vissza átkötözték az egészet. Sarura csavart plusz vezeték szigetelőszalagozva, leszigetelt sehova nem kötött kábelek stb. Kókány az egész. Ezért kellett új műszerfali köteg is, de mennyezetit és a hátramenőt nem kapok, a 6 órás hátramenőnek meg nem passzolnak a csatlakozói a műszerfalnál.


Próbáltam mindent használhatóan kibontani, de frankón elkötözték az egészet.
Tehát elsősorban az lenne a kérdés, hogy magán az abkaktörlő motoron hova kell kábelt tegyek, azt megcsinálnám, félretenném, hogy mehessen be a fűtés is a helyére, kötözgetni majd ráérek, ha minden a helyén van.
Válasz Gumóka #84713. hozzászólásáraNekem egy szürke jön a biztosítéktól a motorhoz, a kapcsolóra meg egy zöld és egy piros. Egyik egy ellenálláson keresztül kapcsol. És igen, forgó kapcsoló volt benne
Válasz .Richard. #84717. hozzászólásáraKinézetre olyan. Nekem ez az MTZ önindító volt az első amit szét szedtem és összeis raktam. Ezt mondták nem lehet megcsinálni. (Mágnesezni kell) Ha lesz idő úgyis jelentezek kérdésekkel



Válasz envagyok2 #84715. hozzászólásáraEzres fordulaton nem hiszem. Leburkolva nèha olajozva biztosan bírja. A kombájn dobmeghajtás az Europakombájnon görgős, de olyan porban megy, hogy katasztrófa,de bírja. Szóval ott meg az nem nem sokat èr. Amúgy ha esztergálsz egy tárcsát a kerèkagyhoz, esetleg azon csapágyazva ,szimeringezve ès körbeburkolod lemezzel ezt ,a tárcsát,hozzáhegesztve, hogy egy zárt doboz legyen akkor az olajat is megtartja. A meghajtás stiftelèsèt meg a burkolaton kivülre ahol nincs olaj,hogy ki lehessen kapcsolni . Mint a rotakapa hajtómű. Csak ugye ott csapszeges a meghajtás meg 2cső van egymásbadugva, ami szétkopik. Ha a 2 cső egymáson csapágyazva lenne akkor jó lenne a csavaros stiftelès is, mert egymáson el tudnának forogni meg kihúzott stiftnèl sem csuszna szèt. Tartana a csapágy.
Válasz Maszek Zs #84716. hozzászólásáraIFA mágneses lendkerék?
nem èrtemèn ezt.
Válasz .Richard. #84712. hozzászólásáraKépem sajnos nincs. De mintha hasonlítana az ifáéhoz. Most nincs ídő javítani ezt csak kérdeztem, mert ha tényleg az a baja akkor van megokdás. De nincs.
Válasz .Richard. #84711. hozzászólásárade ez akkor kenés nélkül hamar föladja a harcot, meg megeszi a fogaskerekeket, ha nem görgős, nem? a csapágy+stift jó ötlet, így lesz.
Válasz Gumóka #84713. hozzászólásárajut eszembe, mindegy ám milyen vezetket hova kötsz, majd mikor minden be van kötve, csak meg kell tanulni, hogy mi, mit kapcsol. ültem már olyan nyugati gépbe, hogy az ablaktörlővel kapcsoltad a lámpát, a lámpával a fátlst, a fűtéssel a tudja tököm mit. nem bajéódtak vele sokat, majd a paraszt megtanulja mit mi kapcsol, haah
Válasz Gumóka #84709. hozzászólásáraAzt meg nem írtam, erre forgóapcsoló volt ráépítve, forrasztott, nem tudom gyári e, de nem jó az biztos.
Válasz Maszek Zs #84690. hozzászólásáraTegyèl be kèpet,az esztergályosok a csodát meghazudtolva tudnak varázsolni. Sok lendkerèkben van mágnes.
Válasz envagyok2 #84693. hozzászólásáraPl. Lada vezèrműlánc. Olaj kenèse van. Nem görgös amúgy. A görgőset az olajkenès miatt tatották jónak anno,mert megtartottabelül a kenőolajat. Amúgy a Lada motor 6ezret is pörgött, dupla soros láncal. Szóval a vezèrtengely ugye akkor 3ezret forgott. Normál esetben a főtengely 3 ezren megy ,kb. 100kmes sebessèggel haladó autónál, ami kb. 150ezer kmig utánfeszithető. Amúgy a mèretet amit irtál,az lehet megfelelő is. De ha szabadonfutósra, csapágyazottra csinálod meg a fogaskerèkrögzitèst az agyra ,akkor elèg egy stift vagy csavar átvinni a hajtást, nem kell patentszemet szedni. Spanoloja is van, rezgèscsillapitoja is van gyári. Csak egy ötlet.
Válasz envagyok2 #84706. hozzászólásáraKukoricára doblassítónak szegényhelyen egy dupla 3\4_es lánc van. ~2000 fordulattal a kisebb lánckeréknél.

Válasz Jakabjóska #84685. hozzászólásáraMost egyenlőre csak ezt akarom kikábelezni, ha bent a fűtés, ne legyen már útba.
Tehát alul az az 1 szál lenne a pozitív, a másik képen, ahol a két szál megy arra a valamire, onnan jönne vissza a kapcsolóra a két szál?
Válasz envagyok2 #84706. hozzászólásáraEgy kis olvasnivaló
Itt azt írják pont határon futna a lánc.
Olvasnivaló
Válasz envagyok2 #84704. hozzászólásáraVan egy régi könyvem,műszaki táblázatok című. Nem találtam különös szabályokat (tengely távolság meg ilyenek)csak a lánc méretezés szakadást.
Válasz mtz1221 #84701. hozzászólásáraépp most küldtem havernak álomlistát, vagyis írtam neki 8 oldalt, hogy mit gondoltam ki, és ebbe voltak már számok is, hahahah. ha akarod, átküldöm, de nincs embr, aki rajtam kívül elolvassa.
azt írtam neki, hogy 6-800-tól akár 1400-1500 rpm-ig kéne pörgetni tengelyejet, ennyit fordulna lánckerék, és legnagyobb fordulaton mondjuk 52,7 km/h-val menne a lánc. ez azért nem kevés. ez lánc, vagy már hajtőműház és fogaskerék? gondolom diszkes kaszákba nem hiába van 25 fogaskerék és olaj, kb. ugyan ez a sebesség lehet ott is, nem?
Válasz medikus #84703. hozzászólásáraAzért köszi!!
Válasz Maszek Zs #84702. hozzászólásáraegyből rákerestem, mikor írtad, nem szoktam elmenni dolgok mellett anélkül, hogy megnézném... felhívom őket, kivámcsi vagyok.
Válasz Maszek Zs #84690. hozzászólásáraDelejezni nem tudok!

Válasz envagyok2 #84699. hozzászólásáraMegkerestem neked. De ha nem nehéz és olyan helyen laksz el is viszem

Lanc
Válasz envagyok2 #84699. hozzászólásáranincs azon mit mérni, nem hiába bírt ki a két 125~ös gyári akksi 10 évet. Mire kell a lánc, trágyaszórómon az hajtja meg rotorokat, onnan elbírsz indulni.
Válasz envagyok2 #84699. hozzászólásáraMár fel tettem a helyére de rá mérek,ha legközelebb indítok.
Válasz Maszek Zs #84698. hozzászólásáraennyi, ezt meg kell venni, nincs mese. ha megmérted, azért írd ide, hogy mi lett, meginduláskor is, meg forgásba is. kíváncsi vagyok nagyon.
Válasz envagyok2 #84694. hozzászólásáraDehogynem értékelem!! Sőt köszi!!! Nem egyszerűbb meg mérni?
Linken van egy az tud 1000A
Link
Válasz envagyok2 #84695. hozzászólásáraEz forgó vonófej, még tsz maradék, ezen húztam hamsztert, meg itthon bálázót. A csap 40mm átmérőjű, van egy 10mm széles pereme. Nincs anya, be van hegesztve. Az egyik képen látszik.
Válasz envagyok2 #84693. hozzászólásáraKeresd azt a céget,hogy "Tagex kft" Szekszárd ha felhívod öket bármiben segítenek neked.
Válasz Jakabjóska #84674. hozzászólásáraúgy látni, mintha elforduló lenne, ez az, vagy csak hézag van ott középen az eleje és a tartó között? ha elforduló, akkor ott középen a tengey hogy van megoldva? elölről megy bele valami csavar, és hátulról ott az anya, vagy le van hegesztve? mekkora átmérőjű ez a tengely?
köszönet!!!
Válasz Maszek Zs #84692. hozzászólásárane szivass bszki, de tényleg nem értékeled azt az ötletet a helyén. lakatfogó, lakatfogó, rákerestem, pár tíz amperest mutogatnak, lehet te is világítani fogsz, ha ráteszed a vezetékre. akkor inkább két májkrémes konzervdobozt teleolvasztanék ólommal, belelógatnék 15 db késes biztosítéktartót, aztán bekötném a körbe, és hajrá. 15*80 amper, 1200-zal indulsz, és cserélgeted lefelé, ahol elcseppennek, ott a határ. tényleg működik, hahaha
nem ide tartozik, de itt olyanok vannak, akik láttak már problémát, szóval kérdeznék.
láncos hajtásátvitelt hogy lehet tervezni, méretezni? mekkora lánckerékkel, milyen kerületi sebességfgel mehet, egyátalán, lánc milyen gyorsan mehet, van erre valami előírás, vagy akármi?
következő projekthez kéne forgó hajtást átvinni, ilyen 1000+ rpm forgással, nem túl nagy távolságra, két tengely között nem kell 40-50 centinél nagyobb távolságnak lennie, de szíj nem fér el, meg kéne belőle 4 db, szóval azt inkább kihagyom. meg könnyen oldhatóra akarnám csinálni, és a meghajtott tengelyt nem nagyon tudnám mozgatni, hogy szíjat leoldjam, sőt, a behajtó tengelyt se. láncra gondolok, és szétakaztom a szemet, terv szerint,.
Válasz envagyok2 #84689. hozzászólásáraAki ilyen homokfúvót épít az tud sokmondent! Oda nem kis számolás kellett!
Válasz Maszek Zs #84679. hozzászólásáranem tudom mekkorát lóg a tengelye, de ha görbe, azt azért meg lehet állapítani, adj rá áramot, és fogj neki egy kést. a kopásból szerintem lehet látni, hogy minden irányba lóg, vagy csak egyik oldalát faragja. ha valami szorul, az melegszik, szerintem ennek ki kell derülnie. ezeket a 200-250-300 a-t, ezt miből gondolod, ezt lehet tudni? szerintem ettől terhelés alatt, bent a helyén nagyobb áramot vesz fel, egész máshogy indít egy olyan akku, ami 700 amper indító áramot tud, meg olyan, ami 1000et. ha csak pár százat venne fel, akkor nem lenne különbség az akkuk között, hogy van különbség, az azt jelenti, hogy több mint 700 amper indító áram kell neki.
Válasz medikus #84681. hozzászólásáraNem nyúlok rossz helyre


Azt hittem van valami matek.
A TSZ-be volt egy nagy pad azon probálta egy öreg szaki az önindítót+generátor. Akkor kellett volna kérdezni,figyelni!!!
Ha már itt tartunk tudsz mágnesezni?
Van egy 56-os kiadasú kistraktor. Gyenge a mágnesessége vagyis azt mondták!!
Cserélni nem tudom nincs mire
Válasz Maszek Zs #84673. hozzászólásárahát aki látott már olyat, az tudja, hogy olyan is van, és azzal is lehet mérni. aki nem látott, az kitalálja, hogy lehet megmérni azokkal a cuccokkal, amik otthon vannak. a biztosítékos tényleg jó ötlet, nekem tetszik, ebből mekgájver egy hétig megélt volna, hahahah
Válasz envagyok2 #84669. hozzászólásáraA 900 amper nagyon sok, ennek az önindítónak. A régi Skoda Liaz önindító szokott felvenni 1000 ampert, állóra fékezve. Annak súlya legalább 20 kg volt.
Talán az Ikrus buszé 900 amper.
Válasz Gumóka #84686. hozzászólásáraMedikus nincs messze!
Persze,ha ráér!!
Válasz Jakabjóska #84685. hozzászólásáraA fő probléma az, hogy Ti, akik értitek ezt, marha messze laktok!

Válasz Gumóka #84683. hozzászólásáraBiztos lesz, aki gyorsabb nálam, valahol le van rajzolva színek szerint a felső műszerfal kötése. Az ablaktörlő motor kap egy pozitívot a kötegből, két másik vezeték meg visszajön a kapcsolóhoz és ott testel le, két fokozatban. Neked még külön kapcsolható a két ventilátor, meg van egy kapcsoló a munkalámpának. És két szál a tank szintjelzőnek.
Válasz Gumóka #84683. hozzászólásáraMeg van egy ilyen kötegem felülre

Újrakötném az ablaktörlőmotort.


Na most itt 1 szál megy erre a kis valamire a kötegből, ebből megy a sárga a villanymotorba.
A villanymotorból kijön a zöld és a piros erre a másik valamire, a kék szállal meg a zöld ki van testelve a mechanika vázához.
A kötegbe meg van még két szál, ami sehova nincs kötve.
Ide kérek szépen segítséget, mit, hova, mivel, hogy jól működjön.
Válasz Maszek Zs #84679. hozzászólásáraAmúgy mièrt akarod megmèrni? Akksi miatt,hogy milyen kell bele? Nem elèg az,ha meglazitod a nyomocsöveket,vagy visszahúzódó a gázt leállitot mittudomèn mi van rajta, lènyeg hogy ne induljon be. Aztán forgattatod vele 20másodpercig, aztán pár perc múlva megint. akkor amit rámèrsz az annyi. Több nagyon nem lehet,mert max mínusz 20fokban a sűrű olyaj miatt több áramot kèr. Mèred az akkufeszt,az meg nem menjen 10volt alá. Akkor csak jó minden nem? Főleg ha nem melegszik az indító.
Válasz Maszek Zs #84679. hozzászólásáraLábbal kézzel véletlen se nyúlj oda! Max ha satuba fogod,akkor egy akác lécet be tudsz oda tolni a fogaskerékhez,azzal tudod fékezni,,amíg le nem darálja vagy ki nem gyullad!
