Azt szeretném megtudni tőletek, hogy az Mtz kenési rendszerében, a szűrő az főáramkörű, ha jól tudom, de az olajhűtő mellékáramú?
Egy színes rajzzal szemezgetek, de nekem úgy tűnik, hogy a szűrőből kilépő olaj az szabadon áramlik át a hűtőn és megy tovább a kenendő helyekre. Viszont van egy szelep, amivel ki tudja kerülni a hűtőt.
Akkor az olaj útja így alakul, szivattyú - centrifugál szűrő - hűtő- és a kenési helyek?
Vagy szivattyú - szűrő - kenési helyek, hűtő?
Nem vagyok benne 100%-ig biztos, mert könyvben meg mást olvastam, az utóbbi felállást. Viszont a rajzon meg az előző felállás látszódik megvalósulni.
Egy kérdés még ehhez kapcsolódóan, van egy széria amiben az olajnyomás jeladót, még nem a nyomásmérő csöve mellé fúrták be, hanem az olajhűtő egyik csövébe van betekerve a generátor felett.
Akkor a kérdés az, ha ezt a jeladót ide tették, akkor főáramban van a hűtő vagy sem? De ha nem, akkor minek ott az a jeladó....
Én meglátásom szerint a hűtő is a főáramban van.
De inkább kérdezlek benneteket, valamelyikőtök biztos tudja mi a pálya.
Köszönöm előre, Üdv!
Tesó,vágod ám a témát mint paraszt a zsiros könyeret! Nem lehetne megadni a tiszteletet egymásnak azzal hogy normálisan elmondod a gondolataid,És kifejteni mit akarsz valojában mondani ha értesz a témához mért nem szolsz hozzá érdemben ha meg nem akkor mért kel gunyolodni
Szia hát azért nem annyi mint 20ével ezelött,talán egyrészt megmaradt sok régi ügyfél mert a fateral igy már 2 generáción keresztül csináltuk(juk) meg elképasztö mennyiségü gép is van azért mondjuk pl: itt melletünk van egy kis falú itt 89 ben 25 traktor volt most 150db van Kiskörös meg 20X os! Meg azért pl mi anno is és most is nem csak mg-i gépeket személy és teher autokat is javitnk, kovács és lakatos munkát is. ÉS ezekböl mindig akad ha nem is annyi mint rég mikor a fater volt fiatal.MEg mostanában divatba jött az uj generácionál hogy fingja sincs a szakmáról de javit. De ha valami miatt kisseb akadájba ütközik akkor már lehet hogy a végén kicseréli a fél gépet és a végén mégis meg kell kérdezni valakit aki ért is hozzá.De ezek az okosok már az mtz-n kivül nem mernek nagyon máshoz nyúlni na ez itt a probléma.Felétek hogy áll a helyzet?
Fülkét hátul felbakolni,tankokat,munkahengert,stb kiszedni difiház fedelet felvenni,féltengelytokot kicsavarozni,napkereket kiemelni és lehet belső csapágyat cserélni.Csak jó minőséget vegyél ZVL,CRAFT,4-5 ezer és a lényeg!!!legalább 10- 11 golyós legyen!!!
Mtz nagyfülkésben kellene belső féltengelycsapágyat cserélnem ,mert a külső összetört a belső is lóg egy kicsit,igy csak ideiglenesen raktam össze.
Azt szeretném kérdezni,hogyan lehet a legegyszerűbben kiszedni a csapágyat?
A kisfülkés eredetileg sima kerek gumibakkal volt szerelve,egy cső távtartóval a nagy gumibak közepébe,ha jó emlékszem 12-es csavarral.Ha van kedved barkácsolni ,vegyél kúposat,sokkal stabilabb meg időtállóbb ,annyi négy csészét kell venni pluszba meg a barkácsolás része,ezeket 16-os csavarral lehetne""""szerelni amit hátul nem egyszerű kifúrni. 4-4 bak ,4 csésze,4 csavar =8-9 ezer a Habinál.
Ami meg rajta van abból nem lehet kitalálni hogy melyik is kéne,mert egy tákolt szar,valami szállító szalagból van kivagdosva egy csomó és az van alatta.
Csak el rontottad az utolsó előtti sor második szavát
Az nem szerint-nek kellett volna lennie hanem szörint-nek.
Ebből látszik hogy hamis az az akcentus amit nekünk be akarsz nyomni.
Most akkor csak 3 hengör megy..? vagy nem? Hogy lehet állandó a nyomás ha beporlaszt s megyen mind a 4 hehe?? Megyen mind akkor egyformán ütlegeli mind a 4 csövezetet nemé( persze csak akó ha egyformán vannak belőve, s az ódagó is tud annyit nyomnié)?
Most akkor az az egy másképp vót belőve és ozé repedt, nem ozé mert nem bírt porlasztaniiiii(állndó feszüttség?)??
Akkor vevé észre éé hogy nem megyé mikor eltörik a csövezet kb 3 pillanat hehe. ---Ezök szerint mönt mind, nem vót állandó feszüttsééég?
Paraszt ezt mög nem érti, csak a tanult szerelő é?
megtudom kérdezni neked,Mirköz van neked és annak melyik tipusa?A katonaságtól tudtak hozni nekem tavaly én szépen ki tudtam mosni a régieket üvegmosoval és fürdö kabin tisztitóval.De be voltam rezentve mert nem valami erös üveg,de sikerült.
szia,valahol van 2db de nem ujitotam fel öket meg szerintem nem is fogom mert én nem igazán vagyok megelégedve az új alkatrész minöségével amit adni tudtak volna hozzá.Nem volna az olyan rossz csak kicsit nem olyanra sikeredet amire rá lehetne fogni hogy faszentos,elég bovlis a belseje de ez csakis kizárólag az én véleményem!!
Tudom ki az tőle vettem nemrég egri(bervai)gyártású cuccokat dutrához...Tényleg jó cuccai vannak a komának!!!
Ő azt mondta nekem,hogy a Z45-ös robúr csúcsot ajálja de az 2000 magyar jó forint
Egy fórumtárs barátjának a gépébe van benn(1025-ös mtz)
kb egy hónapja üzemel és van már benne jó pár üzemóra...
Véleményem szerint igen!!
Mert ha nem lenne jó akkor már biztos szó érte volna a ház elejét
Köszönöm szépen és nagyon szivesen tartanák egyszer én is egy személyes eszme cserét.valamikor összehozunk egyet! Egyépként tényleg jó a koporsos csúcs és abban is nagyon igazad van hogy agyon vannak eröltetve a porlasztóházak sok muksó addig huzza még birja+ 50cm csö! Én igaz hogy tüskével és kappiláris csövel szoktam nagyrészt állitani az Mtz nél,de anno én is probáltam mondani forumtársunknak szeninek hogy azért félig meddig elkopot motoroknál vannak furcsaságok és hülyének nézet ilyettében.Mert sajnos van néha hogy az ember legjobb tudása és akarata ellenére is improvizálni kell hogy müködjön szépen a szekér!Tehát azt akartam mondani ebben is van igazságod hogy agyonhasznált technikáknál sajnos nem mindig lehet tartani a gyári értéket! Én azt szoktam legjobban csipni amikor jön a pogár és kéri a felujitotat és én mindig meg szoktam nézni a hozzot cserét milyen és amikor láttom rajta nem tökéletes de még müködni kellene neki.És szoktam kérdezni más baj biztosnincs á semmi aztán elviszik és szolnak nem az igazi! És nekem van vagyis régen volt olyan hülyeségem ugrottam az aútoba és menntem ha 200kmre is.Aztán amikor odaértem és láttam az egész egy rakás sz.r!Meg be lett inditva és volt akkora kartel nyomás hogy 3 perc alatt fel lehettet volna pumpálni a hátsó gumit.Akkor majdnem ki gyomláltam még a maradék hajszálaimat is!De akkor is adagoló probléma van,na szoval csak azt akartam mondani hogy ilyen gépeken biztos a kappiláris csö már nem segit!
Talán a leg egyszerűbb válasz az lenne,hogy :
Mert a szerelési utasításában(gép könyvében )ez van írva
Amúgy maga a motor eltekintve a külső díszítésektől 99%-ban ugyan az ,mint ami a Te trakidban van!!!!
1% a dugattyú kamra más méretezése a hajtókar a csapágysor és egy pár apróság....
Szia,jó a meglátásod mert az tényleg tudja tüni a nyomó csövet mert valojában igy nemtud megszabadúlni a nyomástól rendesen ami benne kelletkezik.Csak állandó feszültség alatt tartsa a csövet.Mondjuk a porlasztó témában azért nem szivesen foglalok állást igy a nagy közönség elött mert lesz aki mindenféle szakmi gyakorlat és tapasztalat hiányában elnyel majd kersztbe!De én 175+5bar nyitó nyomást szoktam állitani és eredeti wüzetem csúcsot rakok bele azzal a turbos nagyon faszentosan müködik,de itt most a hagyományos porlasztó házasról beszélek.Ha stroboszkoppal meg van villantva ez a tipusú csúcs porlasztás pillanatában ugy porlaszt mint a nagykönyvbe meg van irva.Egyépként meg a hangján is beállitás közben hallani lehet már aki tényleg ért is hozzá meg szabad szemmel is./itt most nem rád gondoltam/!Egyépként meg ez a 200bar körüli érték csak az újjab csúcsokra értendö!És ez mellet én nem vagyok pártján a turbos csucsoknak,nekem nagyon bevált az eredeti wüzetem!Jó ha véletlen valaki probálkozik a majdnem tökéletes hamisitványával ott már némi probléma adodhat.De te mit gondolsz erröl a témáról??
Mit gondolok!!
Valóban a lengyel alkatrészek képviselik mtz adagolós és porlasztós témában a minőséget...bár én jelenleg koporsós(originált használok)80-tól 1025-ig
Mostanában az a tapasztalatom,hogy nem is inkább a csúcsokkal van a baj,hanem magával a porlasztó testekkel el vannak öregedve összeszerelés közben lehet észrevenni,hogy féloldalasan fekszik fel a csúcs ferdén szorítja ,tűt feszíti és hamar vagy azonnal tönkre is megy!
turbósba raktam bele a hagyományosat ráadásul 175-re állítva és a következő lett a tünet...
könnyebb indulás...füstölés csak minimális ideig...résolaj mennyiség némi növekedés (fogyasztás csökkenés)motor hamarabb kipörög ezáltal az adagoló hamarabb tud szabályozni..megint csak fogyasztás csökkenés...és a teljesítménye a motornak jelentősen javúlt...
Én is inkább fülre és füstre állítom a dógokat ennek a kapilláris csöves humbugnak nem vagyok a híve...a stiftet is csak akkor használom,ha újjá van építve(felújítva)a moci és első indítás előtt utána már elő vagy utót adok neki,attól függ hogy kívánja a picike...
a fórum társak hozzászólásairól,megint egy véleményünk van...némelyik társ azt se tudja miről van szó,de meg van győződve arról,hogy a témában Ő a legbölcsebb és a legtapasztaltabb....
Köszönöm a szakmai hozzászólást!!!!
Remélem egyszer élőben is el tudunk beszélgetni...Üdv:Attila
Szia,jó a meglátásod mert az tényleg tudja tüni a nyomó csövet mert valojában igy nemtud megszabadúlni a nyomástól rendesen ami benne kelletkezik.Csak állandó feszültség alatt tartsa a csövet.Mondjuk a porlasztó témában azért nem szivesen foglalok állást igy a nagy közönség elött mert lesz aki mindenféle szakmi gyakorlat és tapasztalat hiányában elnyel majd kersztbe!De én 175+5bar nyitó nyomást szoktam állitani és eredeti wüzetem csúcsot rakok bele azzal a turbos nagyon faszentosan müködik,de itt most a hagyományos porlasztó házasról beszélek.Ha stroboszkoppal meg van villantva ez a tipusú csúcs porlasztás pillanatában ugy porlaszt mint a nagykönyvbe meg van irva.Egyépként meg a hangján is beállitás közben hallani lehet már aki tényleg ért is hozzá meg szabad szemmel is./itt most nem rád gondoltam/!Egyépként meg ez a 200bar körüli érték csak az újjab csúcsokra értendö!És ez mellet én nem vagyok pártján a turbos csucsoknak,nekem nagyon bevált az eredeti wüzetem!Jó ha véletlen valaki probálkozik a majdnem tökéletes hamisitványával ott már némi probléma adodhat.De te mit gondolsz erröl a témáról??
reggel indítom gépet és miközben forog az önindító a behúzó tekercs kibe húzza a fogaskereket és recseg ropog a lendkerék. magneton áttételes önindító 12v na most az a kérdés hogy meg lehet csinálni vagy kuka ???
Nézd át a fékeket a szegecselt féktárcsa is lehet bűnös, meg majd a difizárba is belelátsz! a féltengely zeeger gyűrűnek nincs olyan nagy szerepe az újakon nincs is .
valószinű hogy az üzemanyagszint jeladó romlott el.
az ülés és az alatta lévő fedél kivételével a jobb tank tetején találod, és takaritsd meg hogy letudd olvasni a tipusát mert van vagy 5 féle belőle.
megmozdult a féltengelycsapágyad lehet,hogy megadta magát a zégergyűrű...nekem is döcög egy kicsit a kövesúton,ha kövesúton megtolod akkor nem hallasz kattogó hangot?nekem a féltengelyem van annyira megkopva,hogy a csapágynál a zégergyűrű nem marad a helyén
Nekem meg első hallásra egy szétszakadt féktárcsának,v. egy szétment kosarú féltengelycsapágynak tűnik,de mindegy mi,a féltengely ki-be mozgása akkor is azonnali szétszedést igényel.
93679 hozzászólás
Tiszteletem az uraknak!
Azt szeretném megtudni tőletek, hogy az Mtz kenési rendszerében, a szűrő az főáramkörű, ha jól tudom, de az olajhűtő mellékáramú?
Egy színes rajzzal szemezgetek, de nekem úgy tűnik, hogy a szűrőből kilépő olaj az szabadon áramlik át a hűtőn és megy tovább a kenendő helyekre. Viszont van egy szelep, amivel ki tudja kerülni a hűtőt.
Akkor az olaj útja így alakul, szivattyú - centrifugál szűrő - hűtő- és a kenési helyek?
Vagy szivattyú - szűrő - kenési helyek, hűtő?
Nem vagyok benne 100%-ig biztos, mert könyvben meg mást olvastam, az utóbbi felállást. Viszont a rajzon meg az előző felállás látszódik megvalósulni.
Egy kérdés még ehhez kapcsolódóan, van egy széria amiben az olajnyomás jeladót, még nem a nyomásmérő csöve mellé fúrták be, hanem az olajhűtő egyik csövébe van betekerve a generátor felett.
Akkor a kérdés az, ha ezt a jeladót ide tették, akkor főáramban van a hűtő vagy sem? De ha nem, akkor minek ott az a jeladó....
Én meglátásom szerint a hűtő is a főáramban van.
De inkább kérdezlek benneteket, valamelyikőtök biztos tudja mi a pálya.
Köszönöm előre, Üdv!
Válasz #17067. hozzászólásra







Tesó,vágod ám a témát mint paraszt a zsiros könyeret! Nem lehetne megadni a tiszteletet egymásnak azzal hogy normálisan elmondod a gondolataid,És kifejteni mit akarsz valojában mondani ha értesz a témához mért nem szolsz hozzá érdemben ha meg nem akkor mért kel gunyolodni
Válasz #17064. hozzászólásra
Akkor az a MIRKÖZ MINOR lehet?Gondolom Az enyémek azok MIRKÖZ STARTok.
Válasz #17065. hozzászólásra

Szia hát azért nem annyi mint 20ével ezelött,talán egyrészt megmaradt sok régi ügyfél mert a fateral igy már 2 generáción keresztül csináltuk(juk) meg elképasztö mennyiségü gép is van azért mondjuk pl: itt melletünk van egy kis falú itt 89 ben 25 traktor volt most 150db van Kiskörös meg 20X os! Meg azért pl mi anno is és most is nem csak mg-i gépeket személy és teher autokat is javitnk, kovács és lakatos munkát is. ÉS ezekböl mindig akad ha nem is annyi mint rég mikor a fater volt fiatal.MEg mostanában divatba jött az uj generácionál hogy fingja sincs a szakmáról de javit. De ha valami miatt kisseb akadájba ütközik akkor már lehet hogy a végén kicseréli a fél gépet és a végén mégis meg kell kérdezni valakit aki ért is hozzá.De ezek az okosok már az mtz-n kivül nem mernek nagyon máshoz nyúlni na ez itt a probléma.Felétek hogy áll a helyzet?
Sziasztok valaki beszkenelné a mtz 80 kezelési utmutatobol az eröszabályzó beálitását köszi vagy ha valaki tud eladot az szoljon
Válasz #17072. hozzászólásra
Fülkét hátul felbakolni,tankokat,munkahengert,stb kiszedni difiház fedelet felvenni,féltengelytokot kicsavarozni,napkereket kiemelni és lehet belső csapágyat cserélni.Csak jó minőséget vegyél ZVL,CRAFT,4-5 ezer és a lényeg!!!legalább 10- 11 golyós legyen!!!
Üdv
Mtz nagyfülkésben kellene belső féltengelycsapágyat cserélnem ,mert a külső összetört a belső is lóg egy kicsit,igy csak ideiglenesen raktam össze.
Azt szeretném kérdezni,hogyan lehet a legegyszerűbben kiszedni a csapágyat?
Válasz #17070. hozzászólásra
A kisfülkés eredetileg sima kerek gumibakkal volt szerelve,egy cső távtartóval a nagy gumibak közepébe,ha jó emlékszem 12-es csavarral.Ha van kedved barkácsolni ,vegyél kúposat,sokkal stabilabb meg időtállóbb ,annyi négy csészét kell venni pluszba meg a barkácsolás része,ezeket 16-os csavarral lehetne""""szerelni amit hátul nem egyszerű kifúrni. 4-4 bak ,4 csésze,4 csavar =8-9 ezer a Habinál.
Válasz #17069. hozzászólásra
Ami meg rajta van abból nem lehet kitalálni hogy melyik is kéne,mert egy tákolt szar,valami szállító szalagból van kivagdosva egy csomó és az van alatta.
Lenne egy nagy kérdésem.
Milyen gumibakot vegyek az én kis fülkémhez?
Mert van egy csomó fajta de nincs odaírva hogy melyik kell nekem.
Válasz #17067. hozzászólásra







Csak el rontottad az utolsó előtti sor második szavát
Az nem szerint-nek kellett volna lennie hanem szörint-nek.
Ebből látszik hogy hamis az az akcentus amit nekünk be akarsz nyomni.
Válasz #17041. hozzászólásra
Most akkor csak 3 hengör megy..? vagy nem? Hogy lehet állandó a nyomás ha beporlaszt s megyen mind a 4 hehe?? Megyen mind akkor egyformán ütlegeli mind a 4 csövezetet nemé( persze csak akó ha egyformán vannak belőve, s az ódagó is tud annyit nyomnié)?
Most akkor az az egy másképp vót belőve és ozé repedt, nem ozé mert nem bírt porlasztaniiiii(állndó feszüttség?)??
Akkor vevé észre éé hogy nem megyé mikor eltörik a csövezet kb 3 pillanat hehe. ---Ezök szerint mönt mind, nem vót állandó feszüttsééég?
Paraszt ezt mög nem érti, csak a tanult szerelő é?
Mirköz mérőedény engem is érdekelne 2db, a nagyobb átmérőjűből,ha lenne felesleges.Köszi
Válasz #17063. hozzászólásra
Felétek van még kereslet gép javítási munkákra???
Válasz #17063. hozzászólásra

mirköz hat hengeres...ez a kalapácslakk zöld
féktisztítóval +üvegmosóval mosom én is de félek,hogy egyszer eltöröm...egy már így is összetört...
Válasz #17060. hozzászólásra
megtudom kérdezni neked,Mirköz van neked és annak melyik tipusa?A katonaságtól tudtak hozni nekem tavaly én szépen ki tudtam mosni a régieket üvegmosoval és fürdö kabin tisztitóval.De be voltam rezentve mert nem valami erös üveg,de sikerült.
Válasz #17059. hozzászólásra

nem használok csak kutas olajat
Válasz #17040. hozzászólásra
szia,valahol van 2db de nem ujitotam fel öket meg szerintem nem is fogom mert én nem igazán vagyok megelégedve az új alkatrész minöségével amit adni tudtak volna hozzá.Nem volna az olyan rossz csak kicsit nem olyanra sikeredet amire rá lehetne fogni hogy faszentos,elég bovlis a belseje de ez csakis kizárólag az én véleményem!!
Válasz #17057. hozzászólásra
Próbapadhoz kalibrált mérőedényeket hol lehet vásárolni???Nem tudod véletlenül????
kicsit be vannak már mattulva és el vannak színeződve...
Válasz #17056. hozzászólásra
Nem kell azt piszkálni elég neki egy kis kutyúlt gázolaj aminek kenése minimálistól kissebb és szét tud kopni a bele....
Válasz #17057. hozzászólásra
Tudom ki az tőle vettem nemrég egri(bervai)gyártású cuccokat dutrához...Tényleg jó cuccai vannak a komának!!!
Ő azt mondta nekem,hogy a Z45-ös robúr csúcsot ajálja de az 2000 magyar jó forint
Válasz #17052. hozzászólásra
Hát itt van egy boltos az valahonét felvásárólt kb 20000db csepel csúcsot és azt adogatja a gépészeknek.
Válasz #17054. hozzászólásra


5 éve amikor vettem akkor lett beállítva az adagoló...volt rajta fél év garancia
nem is volt még nálam piszkálva
Válasz #17047. hozzászólásra
Én is gondoltam rá de most az az első hajtáson jár az agyam.
Válasz #17053. hozzászólásra
legfeljebb kiderűl,hogy jó e az adagoló elemeid állapota
Válasz #17051. hozzászólásra

azért kérdeztem mert van egy készlet lengyelem és akkor nem állíttatom a magasabb értékre
Válasz #17051. hozzászólásra
Korábban már kérdeztem!!
Szerinted a 16 sz 42-öt mivel lehetne igazán kiváltani????
Válasz #17044. hozzászólásra




Minden képpen csak ne valami MADE in Dobd el minöséget, és nagyon király lesz vele a gép!!
Válasz #17046. hozzászólásra


Nap mint nap át élem ezeket hidd el!!!
Előbb utóbb majd sort kerítünk rá...
Válasz #17048. hozzászólásra

na...nehéz volt?
Válasz #17044. hozzászólásra

Egy fórumtárs barátjának a gépébe van benn(1025-ös mtz)
kb egy hónapja üzemel és van már benne jó pár üzemóra...
Véleményem szerint igen!!
Mert ha nem lenne jó akkor már biztos szó érte volna a ház elejét
Válasz #17045. hozzászólásra

az idén nincs tervbe...de lesz...jelenleg 130.000-ben állna meg
Válasz #17041. hozzászólásra


Köszönöm szépen és nagyon szivesen tartanák egyszer én is egy személyes eszme cserét.valamikor összehozunk egyet! Egyépként tényleg jó a koporsos csúcs és abban is nagyon igazad van hogy agyon vannak eröltetve a porlasztóházak sok muksó addig huzza még birja+ 50cm csö! Én igaz hogy tüskével és kappiláris csövel szoktam nagyrészt állitani az Mtz nél,de anno én is probáltam mondani forumtársunknak szeninek hogy azért félig meddig elkopot motoroknál vannak furcsaságok és hülyének nézet ilyettében.Mert sajnos van néha hogy az ember legjobb tudása és akarata ellenére is improvizálni kell hogy müködjön szépen a szekér!Tehát azt akartam mondani ebben is van igazságod hogy agyonhasznált technikáknál sajnos nem mindig lehet tartani a gyári értéket! Én azt szoktam legjobban csipni amikor jön a pogár és kéri a felujitotat és én mindig meg szoktam nézni a hozzot cserét milyen és amikor láttom rajta nem tökéletes de még müködni kellene neki.És szoktam kérdezni más baj biztosnincs á semmi aztán elviszik és szolnak nem az igazi! És nekem van vagyis régen volt olyan hülyeségem ugrottam az aútoba és menntem ha 200kmre is.Aztán amikor odaértem és láttam az egész egy rakás sz.r!Meg be lett inditva és volt akkora kartel nyomás hogy 3 perc alatt fel lehettet volna pumpálni a hátsó gumit.Akkor majdnem ki gyomláltam még a maradék hajszálaimat is!De akkor is adagoló probléma van,na szoval csak azt akartam mondani hogy ilyen gépeken biztos a kappiláris csö már nem segit!
Válasz #17042. hozzászólásra



Nem való neked turbó
Inkább fütyürésszél munka közbe te.
Válasz #17043. hozzászólásra


ne terelj nem vagy te juhászkutya
megéri a turbós motorba a szívó porlasztó...igen vagy nem
Válasz #17042. hozzászólásra
Talán a leg egyszerűbb válasz az lenne,hogy :
Mert a szerelési utasításában(gép könyvében )ez van írva
Amúgy maga a motor eltekintve a külső díszítésektől 99%-ban ugyan az ,mint ami a Te trakidban van!!!!
1% a dugattyú kamra más méretezése a hajtókar a csapágysor és egy pár apróság....
Válasz #17041. hozzászólásra

akkor lehet és van is értelme turbós motorba szívóra állított értékkel porlasztót szerelni?
miért kérik a magasabb értéket a turbós motorhoz?
csakis érdeklődésképpen és nem kötözködésből
Válasz #17038. hozzászólásra

Szia,jó a meglátásod mert az tényleg tudja tüni a nyomó csövet mert valojában igy nemtud megszabadúlni a nyomástól rendesen ami benne kelletkezik.Csak állandó feszültség alatt tartsa a csövet.Mondjuk a porlasztó témában azért nem szivesen foglalok állást igy a nagy közönség elött mert lesz aki mindenféle szakmi gyakorlat és tapasztalat hiányában elnyel majd kersztbe!De én 175+5bar nyitó nyomást szoktam állitani és eredeti wüzetem csúcsot rakok bele azzal a turbos nagyon faszentosan müködik,de itt most a hagyományos porlasztó házasról beszélek.Ha stroboszkoppal meg van villantva ez a tipusú csúcs porlasztás pillanatában ugy porlaszt mint a nagykönyvbe meg van irva.Egyépként meg a hangján is beállitás közben hallani lehet már aki tényleg ért is hozzá meg szabad szemmel is./itt most nem rád gondoltam/!Egyépként meg ez a 200bar körüli érték csak az újjab csúcsokra értendö!És ez mellet én nem vagyok pártján a turbos csucsoknak,nekem nagyon bevált az eredeti wüzetem!Jó ha véletlen valaki probálkozik a majdnem tökéletes hamisitványával ott már némi probléma adodhat.De te mit gondolsz erröl a témáról??
Mit gondolok!!
Valóban a lengyel alkatrészek képviselik mtz adagolós és porlasztós témában a minőséget...bár én jelenleg koporsós(originált használok)80-tól 1025-ig
Mostanában az a tapasztalatom,hogy nem is inkább a csúcsokkal van a baj,hanem magával a porlasztó testekkel el vannak öregedve összeszerelés közben lehet észrevenni,hogy féloldalasan fekszik fel a csúcs ferdén szorítja ,tűt feszíti és hamar vagy azonnal tönkre is megy!
turbósba raktam bele a hagyományosat ráadásul 175-re állítva és a következő lett a tünet...
könnyebb indulás...füstölés csak minimális ideig...résolaj mennyiség némi növekedés (fogyasztás csökkenés)motor hamarabb kipörög ezáltal az adagoló hamarabb tud szabályozni..megint csak fogyasztás csökkenés...és a teljesítménye a motornak jelentősen javúlt...
Én is inkább fülre és füstre állítom a dógokat ennek a kapilláris csöves humbugnak nem vagyok a híve...a stiftet is csak akkor használom,ha újjá van építve(felújítva)a moci és első indítás előtt utána már elő vagy utót adok neki,attól függ hogy kívánja a picike...
a fórum társak hozzászólásairól,megint egy véleményünk van...némelyik társ azt se tudja miről van szó,de meg van győződve arról,hogy a témában Ő a legbölcsebb és a legtapasztaltabb....
Köszönöm a szakmai hozzászólást!!!!
Remélem egyszer élőben is el tudunk beszélgetni...Üdv:Attila
Válasz #17038. hozzászólásra
szia laci 300 van MND adagolód véletlenül 80 mtz -re kellene ha van menyi az ára egy felújítotnak ? ja és mi véleményed róla ? választ köszi előre is
Kérdés a szakikhoz utn adagolo 4-es elemje nem nyom semmit mi lehet a probléma?Beragadt?
Válasz #16970. hozzászólásra

Szia,jó a meglátásod mert az tényleg tudja tüni a nyomó csövet mert valojában igy nemtud megszabadúlni a nyomástól rendesen ami benne kelletkezik.Csak állandó feszültség alatt tartsa a csövet.Mondjuk a porlasztó témában azért nem szivesen foglalok állást igy a nagy közönség elött mert lesz aki mindenféle szakmi gyakorlat és tapasztalat hiányában elnyel majd kersztbe!De én 175+5bar nyitó nyomást szoktam állitani és eredeti wüzetem csúcsot rakok bele azzal a turbos nagyon faszentosan müködik,de itt most a hagyományos porlasztó házasról beszélek.Ha stroboszkoppal meg van villantva ez a tipusú csúcs porlasztás pillanatában ugy porlaszt mint a nagykönyvbe meg van irva.Egyépként meg a hangján is beállitás közben hallani lehet már aki tényleg ért is hozzá meg szabad szemmel is./itt most nem rád gondoltam/!Egyépként meg ez a 200bar körüli érték csak az újjab csúcsokra értendö!És ez mellet én nem vagyok pártján a turbos csucsoknak,nekem nagyon bevált az eredeti wüzetem!Jó ha véletlen valaki probálkozik a majdnem tökéletes hamisitványával ott már némi probléma adodhat.De te mit gondolsz erröl a témáról??
reggel indítom gépet és miközben forog az önindító a behúzó tekercs kibe húzza a fogaskereket és recseg ropog a lendkerék. magneton áttételes önindító 12v na most az a kérdés hogy meg lehet csinálni vagy kuka ???
Válasz #17029. hozzászólásra
Nézd át a fékeket a szegecselt féktárcsa is lehet bűnös, meg majd a difizárba is belelátsz! a féltengely zeeger gyűrűnek nincs olyan nagy szerepe az újakon nincs is .
Válasz #17026. hozzászólásra
valószinű hogy az üzemanyagszint jeladó romlott el.
az ülés és az alatta lévő fedél kivételével a jobb tank tetején találod, és takaritsd meg hogy letudd olvasni a tipusát mert van vagy 5 féle belőle.
Válasz #17025. hozzászólásra
csak nekünk is így csinált a gép de meg csnáltúk 
azon vagyok
Válasz #17029. hozzászólásra

megmozdult a féltengelycsapágyad lehet,hogy megadta magát a zégergyűrű...nekem is döcög egy kicsit a kövesúton,ha kövesúton megtolod akkor nem hallasz kattogó hangot?nekem a féltengelyem van annyira megkopva,hogy a csapágynál a zégergyűrű nem marad a helyén
Válasz #17031. hozzászólásra
Hogy a féltengely mozog ki be.......akkor az valóban nem gumi, (hülyeség).
Nem voltam figyelmes, félre értettem.
Válasz #17020. hozzászólásra
Nekem meg első hallásra egy szétszakadt féktárcsának,v. egy szétment kosarú féltengelycsapágynak tűnik,de mindegy mi,a féltengely ki-be mozgása akkor is azonnali szétszedést igényel.
Válasz #17020. hozzászólásra
Nekem első hallásra guminak tűnik...