Gázolaj árak 608 Ft Benzin árak 591 Ft EUR 396.04 Ft USD 337.84 Ft CHF 424.27 Ft GBP 453.51 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

93679 hozzászólás
#7579 Szabadnapos
2011-03-16 14:17:04

Köszönöm a hozzászólásokat, mindenképpen utánanézek az alsó anyának ill. az irányítókarnak, viszont a fogasív és a fogasléc fogai közt is van hézag tehát nem mindkét oldalon érintkeznek.(olajleengedéssel kezdtem)A királycsap új, és szorosan ment bele a perselybe.Megírom, hogy mire jutottam!

Nincs profilkép
#7578 Lala5995
2011-03-16 14:02:54

Válasz #7574. hozzászólásra

Még egy! Ha a bordák fényesek voltak, biztosan lóg az irányítókar. Ahogy írtam: ha a bordának felütközik az alátét, lóg az irányítókar! Ez nincs a szakkönyvben. Ha leveszed az anyát, az irányítókart nem bántod, máris látod. Kell maradni menetnek szabadon!Ez minden bordás illesztésre igaz.Ami kúposan illeszkedik, menettel van rögzítve.

Nincs profilkép
#7577 Lala5995
2011-03-16 13:53:11

Válasz #7574. hozzászólásra

Ha eljutsz a fedél leszereléséhez, akkor olajat le kell engedni legalább annyit, hogy a fogasívet jól lásd. De legjobb mind leereszteni. Utána jön majd a neheze. Ha van gépkönyved, olvasd el! Néhány gondolatot megosztok veled! Az irányítókar utánhúzásánál arra kell ügyelni, hogy nem elég meghúzni! Ha a bordán meghúzás után is mozog, akkor az alátét felütközött a bordán. Ebben az esetben hiába húzod meg, akkor is lógni fog. Ha így használod, vehetsz másik irányítókart! Ha meghúztad az anyát, nem lőg, jöhet a többi. A fogasléc és a fogasív közti hézagot felejtik el sokan. A mérése macerás. A szűrő miatt nem tudod mérni. A szűrőt pedig csak a fojtószelep kiszerelése után tudod kivenni. A folytószelep nem fordul körbe! A megoldás egyszerű, de ezt ha megadod a címed, vagy a címemre írsz, akkor!
Ezt csak azért, mert van itt néhány okostojás!
lala5995@freemail.hu
Szívesen segítek megoldani a problémád! Ráadásul teljesen ingyen!

#7576 Dzotya
2011-03-16 13:50:05

Válasz #7574. hozzászólásra

nézd meg hogy az elsőhídban milyen állapotu a királycsapszeg,vagy a perselyek nincsenek kiverődve.

#7575 Hartmy
2011-03-16 13:29:09

Válasz #7574. hozzászólásra

Claastra tanácsa, hogy keress hozzáértőt. Egyébként húzz a torony alján lévő nagy anyán, ha még mindig csinálja, akkor szedd le a szervó oszlop tetejét (hogy lásd a lényeget), utána a difizár kapcsolóját is és a kapcsoló alatt lesznek hézagoló lemezek, ezekkel a lemezekkel tudsz hézagot állítani a fogasléc és a fogasív között. A leges legtöbbször ez a probléma, hogy a munkahenger fogasléce hagyja a fogasívet szabadon elfordulni. Ami ott 1-2 milli hézag az a keréken 20-30 centi is lehet. Ha ez nem jön be, akkor a többiek úgyis mindjárt elmondják mi okozhatja még. smile cowboy

#7574 Szabadnapos
2011-03-16 13:03:47

Sziasztok!
Lenne egy kérdésem, amit itt már unalomig ecseteltetek, de nem bírom végigolvasni a topicot.Mtz 80 eleje táncol az úton nagyobb sebességnél, és csak egy nagy kormányrántásra áll meg de most már fel sem tudok gyorsítani a kerekek járnak el-vissza a kormány meg sem mozdul.Olaj van benne, meg könnyű is kormányozni(komplett gömbcsap csere után főleg).
Találtam már pár hasznos ötletet de mielőtt szétrobbantom, tudnátok -e segíteni mivel kezdjem?
A helyi terminátor szerint cseréljem ki a szervóoszlopot, ennyit a mesterekről.smile nonono
Irányítókar a múltkor le lett szedve és visszarakva nem láttam rajt kopást szépek a bordák is meg amennyire tudtuk megtéptük az anyát.(vagy nem eléggé?)
Szervó tetejében épek a fogasív és a fogasléc fogai is, a munkahengerhez nem nyúltam a szabályzót átnéztem de azon nem látni semmit.Lövésem sincs már.smile helpsmilie

Nincs profilkép
#7573 Krisz_B
2011-03-15 09:01:06

Válasz #7572. hozzászólásra

Ha látható sérülés van a lendkereken, akkor meg kell. Az esztergályos secperc alatt megcsinálja, jobban fog fogni a kuplung

Nincs profilkép
#7572 peti kistraktoros
2011-03-15 08:39:24

kköszönöm szépen asegítséget nektek!megcsinálom minél hamarab..h nehogy valami nagyobb bajom legyen vele..
a kuplung tárcsa már megvna..
csak szétkell huznom.a lenkereket érdemes felszabályozni ?

Nincs profilkép
#7571 Lala5995
2011-03-15 08:06:30

Válasz #7545. hozzászólásra

Attis! Egy kérdés! Melyik távtartóra gondolsz? Ugyanis, ha a tengely hátrébb kerül, valószínüleg a 9. fokozat zajos lesz, kidobja terhelésnél. Ha ilyen hiba nem volt, akkor talán tévedsz!Ezt a fogaskerekek kapcsolódásából pillanatok alatt megállapíthatod. Munkád nem mínősítem, de ha annyi váltót összeraktál, akkor nincs talán!!!

Nincs profilkép
#7570 Lala5995
2011-03-14 23:01:47

Válasz #7568. hozzászólásra

Véleményem szerint a szabályzás néha célravezetőbb! De döntse el mindenki a lehetőségei szerint!

#7569 Lacus704
2011-03-14 22:10:53

Válasz #7555. hozzászólásra

A kinyomó villák és a kinyomó csapágy között kell lenni hézagnak mert különben ha nincs akkor csúszni fog vagy pörög állandóan a kinyomó csapágy de ha meg túl nagy a hézag akkor zajos lesz a váltás mert nem emel ki rendesen.

#7568 atiss
2011-03-14 22:10:10

Válasz #7567. hozzászólásra

Nem éri meg szabályoztatni!!!!! 50 1701093csz alatt nyomlap uj 6600+fá 21026os tárcsa 3450+fa csapágy originál 1750 +fa és 3ora munka

Nincs profilkép
#7567 Lala5995
2011-03-14 22:07:13

Válasz #7565. hozzászólásra

Az még nem a teljes kép. Elszomorító, de valószinüleg keresni kell esztergályost.

#7565 atiss
2011-03-14 22:05:01

Válasz #7563. hozzászólásra

Mármint elégette a villát és megsütötte e a csapágyat????

Nincs profilkép
#7563 Lala5995
2011-03-14 22:03:47

Válasz #7559. hozzászólásra

Így ment jó ideje?

#7562 atiss
2011-03-14 22:03:09

Válasz #7559. hozzászólásra

Tárcsa szerkezet csapágy!!!Eljárt felette az idő!

Nincs profilkép
#7561 peti kistraktoros
2011-03-14 22:03:07

szval telljesen felkell gednem a kuplungot hogy fogjon

Nincs profilkép
#7560 Lala5995
2011-03-14 22:02:22

Válasz #7554. hozzászólásra

Én ismerem ezt a könyvet! Ha Cd-n küldöd, mennyi? Küldök vevőt rá! Én nem másolom be a könyvet. Erre lusta vagyok. A nevem adott. A freemailre is irhatsz.

Nincs profilkép
#7559 peti kistraktoros
2011-03-14 22:02:09

ahol fog a kuplung..a felső 2cm ahol felengedem(amikor felegedtem telljesen),a többi pedig nem fog..

Nincs profilkép
#7558 Lala5995
2011-03-14 21:59:51

Válasz #7555. hozzászólásra

Ez részben igaz! Ha van holtjáték, a pedálnál érezhető!

#7557 atiss
2011-03-14 21:57:37

Válasz #7555. hozzászólásra

feküdj alá nézd meg a villák kitámasztják e a kinyomocsapágyat!!ha a csapágyat kézzel tudod forgatni akkor BIZTOS,hogy van hgoltjáték!!!pontos holtjáték ilyen öreg gépeken a rudazatok kopása miatt nehéz megállapitani!!a pedálon mennyi az ellenálás nélküli megtett ut(szabad játék)

Nincs profilkép
#7556 Lala5995
2011-03-14 21:57:30

Válasz #7555. hozzászólásra

Pedálnál tudod egyszerüen megnézni. Nyomod a pedált, amikor nehezedik, onnét kezd kiemelni. Ha ilyen nincs, akkor elfogyott.

Nincs profilkép
#7555 peti kistraktoros
2011-03-14 21:52:52

azt mondják akkor jó a kuplung ha a elgnagyobb sebességbe teszem s kibaszom a kuplungot s leáll,nah most ez nállam enm történik meg..
kuplung holtjáték alatt mit értesz?

#7554 Lacus704
2011-03-14 21:52:34

Válasz #7522. hozzászólásra

Lala 5995 A kormányműről van teteles leírás. adj egy e mail címet mert az elöbb küldtem el valakinek a be scennelt ábrákat róla. vagy inkább írj te az enyémre lacus550@hotmail.com

#7553 atiss
2011-03-14 21:51:23

Válasz #7551. hozzászólásra

én nem 6210-es csapággyal szerelem,hanem hengergörgössel birja ki sokáig! nem sok alkatrészből áll egy mtz váltó!smile biggrin

Nincs profilkép
#7552 Lala5995
2011-03-14 21:50:05

Válasz #7550. hozzászólásra

Peti! kuplungholtjáték van? Ha tényleg van, akkor a gép leáll! Vagy drága lesz a javítás!

Nincs profilkép
#7551 Lala5995
2011-03-14 21:47:58

Válasz #7549. hozzászólásra

Ha arra vagy kiváncsi, beszerelek-e olyan kúp- tányérkereket, aminek a drótja elszakadt? Nem! Ez azt is jelenti, nem guberálok össze fogaskerekeket több váltóból. Mindig párban cserélem. Ugyanis nem csak a kúpkerekeknél számít a párban történő csere! Kopotthoz nem való az új. Rövid élettartam miatt.Sokan az új tipusu tengelyért vannak oda! De jó a régi tipus is. Értem ezt a bemenőtengelyre.

Nincs profilkép
#7550 peti kistraktoros
2011-03-14 21:46:47

még nem szedtem szét a gépet,mert csinálom a melot amig birja..csak félek h nehogy valami nagyobb baj legyen,am még nem csináltam ilyet

Nincs profilkép
#7548 Lala5995
2011-03-14 21:39:51

Válasz #7547. hozzászólásra

Azt hittem, elfelejtetted? Vagy vizsgáztatni akarsz? A könyv arra jó, hogy soha ne tévedj! A tapasztalat arra, hogy kijavítsd mások hibáját!

#7547 atiss
2011-03-14 21:35:06

Válasz #7546. hozzászólásra

A szakszerű kihézagolás folyamata!!Könyv,katalógus!Egy jó szerelő csak az alkatrészek cikkszámai miatt használja
alkatrészek beazonosítása végett!!!

Nincs profilkép
#7546 Lala5995
2011-03-14 21:31:01

Válasz #7545. hozzászólásra

Mi a kérdésed? Másoljam be a könyvet?

#7545 atiss
2011-03-14 21:29:11

Válasz #7544. hozzászólásra

Mivel nem adok ki ilyet a kezemből én is szemrevételeztem ,mértem ,alkatrészeket cseréltem!De még mindig nem válaszoltál a kérdésemre!!!

Nincs profilkép
#7544 Lala5995
2011-03-14 21:21:45

Válasz #7543. hozzászólásra

Attis!
A szakszerü felújítás az ellenőrzésről szól! Ami annyit jelent, hogy a munka folyamán ellenőrízni kell a megadott értékeket, szemrevételezni a kapcsolódásokat. Másképpen csak összerakás. Ezzel nem mondtam azt, hogy te nem így végzed! Egy est: beállították a hézagot a felújítás során. 58 mm-re gondolok.Meghúzták, lerögzítették a az anyát. De volt egy baj! Elfogyott a menet! Ami a csapágyak lógását eredményezte. Erre mondtam, No komment...

Nincs profilkép
#7543 Lala5995
2011-03-14 21:08:05

Válasz #7542. hozzászólásra

És? mi van ott? Felújítasz? Úgy is kiderül, ha leesztergálták a távtartót( ami valószinütlen) De ezt te nem fogod elárulni!

#7542 atiss
2011-03-14 21:04:40

Válasz #7541. hozzászólásra

Rákattintanál a nevemre?!!Léccci????

Nincs profilkép
#7541 Lala5995
2011-03-14 21:01:33

Válasz #7537. hozzászólásra

OK.
Minden előfordulhat! Volt egy olyan, mikor majdnem 4 millimétert állt ki a csapágyház, ennyi hézagoló volt. Mert a tengely rosszul volt esztergálva gyárilag... A rugósalátét a szerelőt minősíti!Fogaskerekek jól kapcsolódjanak! 58 millimétert ugy is betartod.A menettel is akadtak problémák . A bordák méretével szintén. Pl volt olyan kuplungtárcsa, ami megszorult a bordán! Nem kicsit, nagyon! 1,5 mm átmérőben talán nem kevés? De az esztergagép megoldotta.

#7540 atiss
2011-03-14 20:55:38

Válasz #7539. hozzászólásra

Lalát 2napja faggatom kupkerék szakszerű kihézagolás ügyben!De nem ad választ!!
smile biggrin

#7538 atiss
2011-03-14 20:51:33

Válasz #7536. hozzászólásra

motorféknél jelentkezik a visítás???

#7537 atiss
2011-03-14 20:50:46

Válasz #7535. hozzászólásra

Olvass vissza, Tegnap este mit ígértél?????smile biggrin

#7536 Mf-es
2011-03-14 20:50:23

Válasz #7533. hozzászólásra

Tavaly volt váltójavítás,új tengelyt kapott,amin a kúpkerék anya van.Új anyát,sasszeg,és csavarragasztót is adtunk neki.

#7535 atiss
2011-03-14 20:49:34

Válasz #7533. hozzászólásra

Váltó,váltó,váltó????????????????????????

Nincs profilkép
#7534 Lala5995
2011-03-14 20:48:53

Válasz #7530. hozzászólásra

Váltó? Mire gondolsz?

Nincs profilkép
#7533 Lala5995
2011-03-14 20:47:57

Válasz #7528. hozzászólásra

Én neki állnék szétszerelni! Valószinüleg a kúpkerék anyája fellazult.Esetleg eltört. Egy idő után minden tengely menni fog előre. Akkor lesz néhány fedél csere. Ha ezt megvárod, számíts arra, hogy egyszer csak sehova!!! Differenciálmü kúp, tányérkerék közé szorulhat az anya egy darabja. Volt ilyen. Csúszó kerekekkel húzták haza... Jót tett neki??? A gyorsító kapcsoló fedelét vedd le! Nézd meg, mekkora hézag van a tengelyek közt! Ha a nyelestengely fogaskereke eléri a házat, vagy közel került hozzá. akkor szerelés! Törést is keres!

#7532 Mf-es
2011-03-14 20:45:16

Válasz #7525. hozzászólásra

Csökkentő reduktor kapcsolókar,vagy pedál,ezt írja a könyv,ezt dobálja ki.

#7531 Hogel
2011-03-14 20:43:34

Válasz #7527. hozzászólásra

Már most van az elején fronthidraulika, az nyom annyit mintha pótsúly lenne rajta.

Az első kerekek mindig "V" alakban állnak? Mi ennek a magyarázata, s nem kopik így hamarabb a kerék külseje?

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Hirdetés
Ez lehet a titok a jó termés mögött – Te már ismered?
Ez lehet a titok a jó termés mögött – Te már ismered?
Speciális hatóanyagokkal és biostimulátorok célzott alkalmazásával növelhető a...
Hirdetés
Repcegyomirtás az Ön igényei szerint!
Repcegyomirtás az Ön igényei szerint!
LaDiva™ - új, széles hatásspektrumú, posztemergens őszi gyomirtó szer, levélen...
ÚJ Böckmann Prémium Portax lószállító akciósan CSAK 4.990.000 Ft
ÚJ Böckmann Prémium Portax lószállító...

4.990.000 Ft

Front simítós henger
Front simítós henger

350.000 Ft

Holder 1000/15 permetező
Holder 1000/15 permetező

350.000 Ft

Új Martz Bau 300 - 2 tengelyes (2700 kg) gépszállító AKCIÓSAN 1.990.000 Ft
Új Martz Bau 300 - 2 tengelyes (2700 kg)...

1.990.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]