Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak619 FtEUR413.22 FtUSD390.32 FtCHF444.25 FtGBP498.26 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz vénkabi #70193. hozzászólásáraAz orosz belső fesz szabályzós mtz generátorod van, mert annak nem kell külön gerjesztés. A hatos csavartól közvetlen az ampermérőhöz megy a kábel a mellette lévő 5-ös csavar pedig a töltés jelző lámpáé a visszajelző egyik kivezetése a generátor ötös csavarjára van kötve a másik pedig a generátorhatos csavarjához ami az ampermérőhöz megy. Ha nincs töltés világít.
Ampermérő most így fejből nem megy holnap ránézek a telepen, és ha addig nem kapsz választ mástól leírom mit hova.
Válasz csizizoli #70190. hozzászólásáraPersze hogy bentebb lehet mivel,a csapágyhézagot a csapágy közötti alátétekkel állítod be, és ha véletlenül kintebb lógna a tengely síkja a fogaskerékből akkor hatalmas lenne a lógása, hiába lenne új a csapágy.
Válasz vénkabi #70193. hozzászólásáraMég talán az jó lenne ha valaki tud egy használható kapcsolási rajzot, vagy az elérhetőségi helyét megadni, egy nagyfülkésnek.
Üdv Mindekinek!
Műszaki ember vagyok, de a jármű, különösen a belorusz ccsoda elektomos része azért feladja a lekét. a kapcsolási rajzotvégigkövetem,de ha valami nem stimmel, a hibakeresés már enyhén szólva fejtörő.
Az MTZ 80,82-snek, /a külön-külön órás/ Ampermérőnek melyik a +,és - kapcsa, ha a számlap felől nézem, mert jelzést nem találok rajta.
Másik kérdésem: a feszszabályozó generátorból két vezeték indul a vastag a töltőáram, a vékonyabb pedig talán gerjesztőáram. Melyik hova csatlakozik. A kapcsolási rajzomon még a külön feszszaályozós van, ami nekem magas,mert az 5 rajzolt madzagból kizárásos alapon egynek a helyét talán megtaláltam.
Most viszont gebasz van és nincsen a közelben aki segítene kibogozni az össze-vissza kötözött vezetékek dzsungelének a helyre rakásában, pláne úgy, hogy érteni is szeretném merre hány méter.A kábelkötegekben már találtam egy párat, ami talán elesleges, másikat meg hiányolok.
Köszönöm ha valaki segít!
Válasz Sanyee #70187. hozzászólásáramind ahogy tomi mondja nézd meg a rudazatot.De legegyszerűbb kiakasztani a rudazatot közvetlenül az erőszabályzó tengelyénél/fülénél,és ott ráhúzni max hátra.Ha nem akad a tartályban és nem emel,akkor haza ért a szabályzód.Ha akad akkor le kell végét venni és egy foggal arrább tenni.
Válasz _NB_ #70184. hozzászólásáraIlyen homlokrakóm van! Amikor vettem, azt mondták gyári, de nem találtam róla semmi infót, az adattáblája cirill betűs. Kösz a képet!
Tiszteletem kérdezném hogy a reduktorház nagy fogaskereknek és a tengelynek sikba kell lenni mikor le biztositom a két csavarral vagy a tengely beljebb lehet pár tizedet?
Válasz Sanyee #70187. hozzászólásáraElső körbe nézd meg a rudazatát az ülés melletti karnak.
Engem egyszer piszkosul megszivatott, fel volt lazulva a konzolja ami a fülkéhez van fogatva.
Mtz hátsó hidraulika emeléssel lenne egy kérdésem.
Nap végén már koppanásig kellett húzni az ülés melletti kart, hogy emeljen, de így is lassan működött.
Viszont ha egyik kézzel ment a hátrahúzás és a másikkal a vezértömb melletti szélső 3. kart is lenyomtam akkor rendes tempóban emelt.
Egyébként a 3. kar magában kezelve nem emel és sülyeszti a hátsó függesztőszerkezetet. Pótkocsi billentésé csak.
Kérdés, hogy mit kéne állítanom, hogy normálisan emeljen csak az ülés melletti kar.
Válasz csferri #70183. hozzászólásáraNem a munkahengerrel volt gond itt se:)
Azon a kis vezérlő szelepen van ugyan úgy az elrendezés. Vetőgéppel próbálta ki felújítás után, amit ő mondott annyit tudok én is. Nekem az egyik munkahenger ereszt nem kicsit, de felújító nincs hozzá, a javítása meg 25000 itt a közelbe, ez nem is gond ha nem hogy 2 hét minimum az átfutása
Válasz Tekergőkee #70182. hozzászólásáraAha, nekem a munkahengernek nincs baja. Írjátok itt hogy "mint az új", megmondom őszintén ez újkorába sem volt túl jó, meg hát ugye 1200 üó.-val most sem lehet agyonhasználtnak mondani.
Válasz csferri #70181. hozzászólásáraUgyan úgy van mint a régi c-100 as munkahengernél a dugattyún, 2 műanyag karika között van a gumigyűrű. Most rakott be 2 db gumigyűrűt, mert nem volt olyan karika sehol itt felénk, meg kicserélt minden egyes gyűrűt újra, de közbe vásárolt egy új szelepet is, így lett összehasonlítási alapja és annyit mondott, hogy ugyan úgy működik mint az új, megszűnt minden gondja, felújítva is nagyon jól működik.
Válasz csferri #70178. hozzászólásáraÁt kellesz majd gumigyűrűzni, ismerős küzdött ezzel a gonddal. A műanyag “távtartó” helyett is gumigyűrűt rakott és jó lett. Működik mint egy új. Az a pláne ami rajta volt gumigyűrűn alig látszott hiba.
Válasz csferri #70178. hozzászólásáraNem.Nehéz dög gruberral percenként 1 emel rá.Annyi hogy az újjal télen 0 fok körül hideg olajnál üresen felemeli a karokat,alig bírom lenyomni őket akasztásnál.komolyan mondom nagyon vigyázz mert ha elkezd magától emelni nem bírod megállítani.Meg leereszteni sem,fél napig szaladgáltam körülötte mire rájöttem hogy a tetején a szelepet kell nagykalapáccsal beverni,hogy letegye a grubert.
Válasz mtz1221 #70166. hozzászólásáraOké ,csak mondom akkor leírom már részletesebben. Neked az új szeleppel nem ereszt? Ha lesz idő majd kiszedem belőle,máskép nem lehet nnek a végére járni. Komolyan mondom nekem is megfordult a fejembe ha mögötte vagyok munkagép akasztásnál járó motornál nehogy rám emelje
Válasz medikus #70174. hozzászólásáraA 920.3-as párszázezerrel volt drágabb újonnan svéd(ruszkiutánzat)
Hidraulikaval.!!2006-ban.
A h munkahenger is c110-es volt alapba.
Választasi lehetőség adott volt.
Válasz fexco #70171. hozzászólásáraA 2001-es be abba eredeti svéd(márka jut eszembe!rexrout talán.)
A 2006-osba meg hasonló,de az ruszki koppintás volt!
Ja ..egyikbe sincs hidraulika kar a műszerfalnál!.
Mind a kettő saját gêpem volt!
Válasz pangi #70170. hozzászólásárasvédtömbösből hány fajta van?most akkor amelyik mtznek a 3darab hidraulika karja a vékonyabb tipusú,akkor az svédtömbös??
válasz Gumóka #70161 hozzászólására50 éve gyártja,de még nem szóltak neki,hogy nem jó!Nincs olyan gépe,gondolom a Cocom lista miatt,amivel pontosan tudna dolgozni!Nem csereszabatos a vezérlő tolattyú!Nem felcserélhető,mert másik furatba nem passzol!De a zúrbe fel tud menni!Csak az volna a megoldás,ha a kereskedő jelezné,hogy ilyen vezérlő tömbbel,nem eladható a traktor!Rá kényszeríteni a normális alkatrészre!Persze a tajgában lehet megfelelő az anyag minőség tűrési értéke!Csak mi nem ott vagyunk!
Válasz csferri #70158. hozzászólásáraMondtam már a szelepben lesz megkopva a vezérlő szelep.nekem is az volt majdnem a hidraulikus 3.pont rudamba került,mert egyszer csak felemelte a grubert hogy majd bejött az ablakon.Annyi hogy mikor megvettem az újat és kicserélés után szétszedtem a régit,abban találtam egy ki csípett O gyűrűt meg egy eltört kis rúgót.De azért 60-70 euróért nem volt vele kedvem bajlódni,nehogy nagyobb bajt csináljak hátul. https://webaruhaz.habi.hu/nyiregyhaza/termekek/463/Emeloszerkezet_szelep_kpl_822.html
Válasz Gepi #70151. hozzászólásáraKöszönöm szépen a segítséget. Nem értek hozzá ezért nem tudom szakszerüen megnevezni az alkatrészeket. Azért kedves tőletek hogy próbálok segíteni. Köszi Még egyszer! Amit leírtatok megmutatom a szerelőmnek! Ha sikerült megtalálni a probléma forrását, megírom mi volt! Most fel lett újítva a vezérlő tömb. Ma tesztelem hogy rá teszek egy kaszát és emelgetem fel - le. Kíváncsi vagyok hogy eleresz-e megint!
Válasz Agronomus #70162. hozzászólásáraNagyon király!
Milyen fajta tömböt tettél fel? Azokba nem is tudtam, hogy van úszó fokozat. Akkor csak 2 utas és a 3. kör az elektromos lesz? Elektromos útváltó szelepet hol találtál olcsón?
Sziasztok.Hidaukika témánál maradva, tavaly fogtam, és elhajítottam a gyári tömböt jó messzire... Tettem a helyére egy 80 liter áteresztésű homlokrakodó tömböt, joystickal vezérelve.... Na azóta száraz a hasa, és a visszaengdés probléma is megszűnt.... 1000 literes szórót tele rakva alapjáraton felkapja....vissza lessz még téve a helyzet erő szabályzó a 3 ponthoz, +kap egy elektromos útváltót, így lessz hátul 3 pár kivezetés,ebből 1 úszó állássall.... Örök élet meg 2 nap, és nem kell 2 évente kidobni 30-40 ezreket arra a ruszki fosra
Válasz mtz1221 #70156. hozzászólásáraA ruszki sose tudott tömböt gyártani.
1025.2 már fél éves korában engedett, gariban 2x cserélték, mert elfosta magát.
Papa vette 0 órásan a gépet.
Nekem már volt javítva az antislip, gyárilag szerintem nem használnak fehér szilót, mégis jó.
Én itt még mtz-t gyári tömbbel nem láttam, ami nem engedett volna az évek múlásával.
Válasz mtz1221 #70156. hozzászólásáraMás , 1221 hidraulika, helyzetszab. kar teljesen hátratolt állapotban eléggé gyorsan leereszt melegen, a kar az utolsó 2 centin nehezebb szinte vissza akarja tolni(többek közt ezért is ment szét a gyári bowden), így járó motornál szinte folyamatosan korrigál. Ha nem teljesen tolom hátra lassabban enged és nem is korrigál annyit, erőszab kar teljesen hátratolt állapotban járó motornál szintén tartja a gépet , nem hallok és látok korrekciót így gondolom az is folyamatosan kap valamennyi nyomást. A kar állásokat úgy értsd hogy ha az egyiket használtam a másik teljes előre tolt állapotban van van. Amúgy mindkét kar rendeltetésszerűen működik, az erőszab is ha nincs teljesen hátratolva a középső támaszt megnyomva emel elengedve süllyeszt, szóval szerintem a hoba ott van hogy maga a tömb jobban ereszt mint kéne ,sok a résolaj vagy nem zár jól valemlyik szelep. Csak mondom megosztom mert a napokba kérdezted, és ha tudsz valami okosat ne tartsd magadba
Válasz Gumóka #70155. hozzászólásáraAzt írta tömb pumpa munkahenger jó(innen gondolom valahol nyomás mérés is volt a rendszeren,azt azért nevetném ha a pumpa meghajtás csapágyban van szétesve a kosár).Ha nem a nyakas szelep akkor csak az antiszlipp maradt.ami tényleg nagyon jó szántásban meg szállításban is, de ha egyszer megkopnak a szelepjei és átengednek,nincs ember aki meg tudná javítani.Ez a lezárás dolgot meg nem értem.Ha jó a tömb nem enged az le 1 hét alatt 1 tonnát sem.De ha valakinek az kell akkor rátesz egy hidraulikus félkarú csapot 20 euróért és azon nincs ami elromoljon.
Jól müködik nálam is, nem folyik, tartja is magát nagyobb súllyal, hangyapöcsnyit azért enged zárva is, de közel 800 kilónál 1-óra alatt pár centit a száron mérve.
Válasz prütyi #70152. hozzászólásáraJa valami kart irt. az meg a szivattyu hajtás? Ha igen akkor a nyakas lesz mert utánna kicsit megint jo. Tehát ha a szivattyu nem megy a szelep bezárhat? Ha megy akkor meg nyit és megszorul egy nagyra nyitott állapotban. vagyis mindig nagyobbra nyit és úgy marad. Én erre gyanítanék.
Válasz lenart7803 #70147. hozzászólásáravezértömb hiba szerintem. újat vegyél inkább, mert szerintem kevés a jó szerelő, aki valójában feltud újítani egy vezértömböt.
Válasz Gepi #70151. hozzászólásáraÉn hiába olvastam el többször a hozzászólását,nem találtam meg benne hogy az antislip ki lett volna kötve a gépéből. Te honnan vetted ezt? Én arra mondtam az emelgetést hogy antislip meg hidroaku nélkül állandóan rákellene emelni a munkaeszközre,mivel az 50eseken nincs tehermentesítő keret. Saját gépen éppen haldokol a munkahenger,de ha lezárom az antislippet akkor egész nap úgyan ott tartja a munkagépet ahol hagytam,ha nem akkor 1 óra alatt leteszi. Az se derült még ki hogy a szivattyú állandóan hajt-e vagy azért kell kapcsolgatni mert kidobja. Szerintem a nyakas szelep szívatja,vagy a tömb kopott el. Legegyszerűbb módja az lenne ha a munkahengert rákötné egy másik körre,hogy azzal mit produkál a rendszer. Nagyon kevés az információ a hibáról így csak vaktában találgathatunk.
Válasz prütyi #70149. hozzászólásáraHogy emelgetné vonulás közben mikor már ki van kötve? akkor már csak a vezértömb és a munkahenger marad a rendszerben.
Válasz Gergő80 #70146. hozzászólásáraakkor ő lehet az 50esre gondolt abban az időben.állitottam rajt.próbálni nemtudok még,csak a kapcsolót kapcsolgattam.+a rugón tekertem még elég rendesen.majd a kaszát felakasztom és kiderül...
Válasz mtz1221 #70148. hozzászólásáraEngem ha vernél se dobnám ki a hidroakkumlátor meg az antislippet. Vonulásnál közben meg állandóan emelgesse? Szerintem a vezérlőtömb lehet rottyon. Ha volt szerelőnél aki látot már 50-est,az biztos hogy ráprobált az antislipre,hogy legalább a lezárás funkció működik-e még. Ez kérdés is hogyha felemeli a munkagépet és lezárja az antislippet akkor enged-e, mert ha nem a munkahenger és az antislip biztos hogy jó. Akkor már csak az a f.sputtony vezérlőtömb marad. Magyarán kidobja neki a szivattyú hajtását,hogy kapcsolgatnia kell?
90598 hozzászólás
Válasz vénkabi #70193. hozzászólására az ampermérő a számlap felől nézve van rajzolva
Válasz vénkabi #70193. hozzászólásáraAz orosz belső fesz szabályzós mtz generátorod van, mert annak nem kell külön gerjesztés. A hatos csavartól közvetlen az ampermérőhöz megy a kábel a mellette lévő 5-ös csavar pedig a töltés jelző lámpáé a visszajelző egyik kivezetése a generátor ötös csavarjára van kötve a másik pedig a generátorhatos csavarjához ami az ampermérőhöz megy. Ha nincs töltés világít.
Ampermérő most így fejből nem megy holnap ránézek a telepen, és ha addig nem kapsz választ mástól leírom mit hova.
Válasz wernerj #70191. hozzászólásáraPKU, ПКУ alkatrész számok nagyitható képekkel.
például
Mai napig gyártsák, kis módosításokkal
Salskselmash
ПОГРУЗЧИК - КОПНОВОЗ УНИВЕРСАЛЬНЫЙ ПКУ-0,8
ПОГРУЗЧИК УНИВЕРСАЛЬНЫЙ ПКУ-0,8
A СНУ-550 (SNU-550) is kapható még
link
Válasz csizizoli #70190. hozzászólásáraPersze hogy bentebb lehet mivel,a csapágyhézagot a csapágy közötti alátétekkel állítod be, és ha véletlenül kintebb lógna a tengely síkja a fogaskerékből akkor hatalmas lenne a lógása, hiába lenne új a csapágy.
Válasz vénkabi #70193. hozzászólásáraMég talán az jó lenne ha valaki tud egy használható kapcsolási rajzot, vagy az elérhetőségi helyét megadni, egy nagyfülkésnek.
Üdv Mindekinek!
Műszaki ember vagyok, de a jármű, különösen a belorusz ccsoda elektomos része azért feladja a lekét. a kapcsolási rajzotvégigkövetem,de ha valami nem stimmel, a hibakeresés már enyhén szólva fejtörő.
Az MTZ 80,82-snek, /a külön-külön órás/ Ampermérőnek melyik a +,és - kapcsa, ha a számlap felől nézem, mert jelzést nem találok rajta.
Másik kérdésem: a feszszabályozó generátorból két vezeték indul a vastag a töltőáram, a vékonyabb pedig talán gerjesztőáram. Melyik hova csatlakozik. A kapcsolási rajzomon még a külön feszszaályozós van, ami nekem magas,mert az 5 rajzolt madzagból kizárásos alapon egynek a helyét talán megtaláltam.
Most viszont gebasz van és nincsen a közelben aki segítene kibogozni az össze-vissza kötözött vezetékek dzsungelének a helyre rakásában, pláne úgy, hogy érteni is szeretném merre hány méter.A kábelkötegekben már találtam egy párat, ami talán elesleges, másikat meg hiányolok.
Köszönöm ha valaki segít!
Válasz Sanyee #70187. hozzászólásáramind ahogy tomi mondja nézd meg a rudazatot.De legegyszerűbb kiakasztani a rudazatot közvetlenül az erőszabályzó tengelyénél/fülénél,és ott ráhúzni max hátra.Ha nem akad a tartályban és nem emel,akkor haza ért a szabályzód.Ha akad akkor le kell végét venni és egy foggal arrább tenni.
Válasz _NB_ #70184. hozzászólásáraIlyen homlokrakóm van! Amikor vettem, azt mondták gyári, de nem találtam róla semmi infót, az adattáblája cirill betűs. Kösz a képet!
Tiszteletem kérdezném hogy a reduktorház nagy fogaskereknek és a tengelynek sikba kell lenni mikor le biztositom a két csavarral vagy a tengely beljebb lehet pár tizedet?
Válasz Sanyee #70187. hozzászólásáraElső körbe nézd meg a rudazatát az ülés melletti karnak.
Engem egyszer piszkosul megszivatott, fel volt lazulva a konzolja ami a fülkéhez van fogatva.
Üdv.mtz 920.3ba milyen szervó olajat hasznaltok? Vagy milyent töltsek utána?
Sziasztok!
Mtz hátsó hidraulika emeléssel lenne egy kérdésem.
Nap végén már koppanásig kellett húzni az ülés melletti kart, hogy emeljen, de így is lassan működött.
Viszont ha egyik kézzel ment a hátrahúzás és a másikkal a vezértömb melletti szélső 3. kart is lenyomtam akkor rendes tempóban emelt.
Egyébként a 3. kar magában kezelve nem emel és sülyeszti a hátsó függesztőszerkezetet. Pótkocsi billentésé csak.
Kérdés, hogy mit kéne állítanom, hogy normálisan emeljen csak az ülés melletti kar.
Válasz Tekergőkee #70185. hozzászólásáraOké így már értem.
Válasz csferri #70183. hozzászólásáraNem a munkahengerrel volt gond itt se:)
Azon a kis vezérlő szelepen van ugyan úgy az elrendezés. Vetőgéppel próbálta ki felújítás után, amit ő mondott annyit tudok én is. Nekem az egyik munkahenger ereszt nem kicsit, de felújító nincs hozzá, a javítása meg 25000 itt a közelbe, ez nem is gond ha nem hogy 2 hét minimum az átfutása
Válasz Tekergőkee #70182. hozzászólásáraAha, nekem a munkahengernek nincs baja. Írjátok itt hogy "mint az új", megmondom őszintén ez újkorába sem volt túl jó, meg hát ugye 1200 üó.-val most sem lehet agyonhasználtnak mondani.
Válasz csferri #70181. hozzászólásáraUgyan úgy van mint a régi c-100 as munkahengernél a dugattyún, 2 műanyag karika között van a gumigyűrű. Most rakott be 2 db gumigyűrűt, mert nem volt olyan karika sehol itt felénk, meg kicserélt minden egyes gyűrűt újra, de közbe vásárolt egy új szelepet is, így lett összehasonlítási alapja és annyit mondott, hogy ugyan úgy működik mint az új, megszűnt minden gondja, felújítva is nagyon jól működik.
Válasz Tekergőkee #70180. hozzászólásáraMilyen műanyag távtartó, az hol van?
Válasz csferri #70178. hozzászólásáraÁt kellesz majd gumigyűrűzni, ismerős küzdött ezzel a gonddal. A műanyag “távtartó” helyett is gumigyűrűt rakott és jó lett. Működik mint egy új. Az a pláne ami rajta volt gumigyűrűn alig látszott hiba.
Válasz csferri #70178. hozzászólásáraNem.Nehéz dög gruberral percenként 1 emel rá.Annyi hogy az újjal télen 0 fok körül hideg olajnál üresen felemeli a karokat,alig bírom lenyomni őket akasztásnál.komolyan mondom nagyon vigyázz mert ha elkezd magától emelni nem bírod megállítani.Meg leereszteni sem,fél napig szaladgáltam körülötte mire rájöttem hogy a tetején a szelepet kell nagykalapáccsal beverni,hogy letegye a grubert.
Válasz mtz1221 #70166. hozzászólásáraOké ,csak mondom akkor leírom már részletesebben. Neked az új szeleppel nem ereszt? Ha lesz idő majd kiszedem belőle,máskép nem lehet nnek a végére járni. Komolyan mondom nekem is megfordult a fejembe ha mögötte vagyok munkagép akasztásnál járó motornál nehogy rám emelje
Válasz medikus #70176. hozzászólásáraAz mtz-ben pont ez a szép, hogy van, ami 70 év alatt semmit se változott, drót, kalapács, meg fogó legyen benne
Mondjuk ezt most lötte szét az Eu, cater motort már nem kell kalapálni
Válasz pangi #70175. hozzászólására1953 óta gyártja!Mindegyikbe gyárthatott volna,normális,nem spriccelős tömböt!Idő volt rá!
Válasz medikus #70174. hozzászólásáraA 920.3-as párszázezerrel volt drágabb újonnan svéd(ruszkiutánzat)
Hidraulikaval.!!2006-ban.
A h munkahenger is c110-es volt alapba.
Választasi lehetőség adott volt.
Válasz Gumóka #70168. hozzászólásáraIgen,de nekünk is készülhetett volna!Csak mi,megvesszük így is!
Válasz pangi #70172. hozzászólásáraénis igytudom....
Válasz fexco #70171. hozzászólásáraA 2001-es be abba eredeti svéd(márka jut eszembe!rexrout talán.)
A 2006-osba meg hasonló,de az ruszki koppintás volt!
Ja ..egyikbe sincs hidraulika kar a műszerfalnál!.
Mind a kettő saját gêpem volt!
Válasz pangi #70170. hozzászólásárasvédtömbösből hány fajta van?most akkor amelyik mtznek a 3darab hidraulika karja a vékonyabb tipusú,akkor az svédtömbös??
Válasz VDénes #70169. hozzászólásáraSztem meg jó,a svéd tömbös.
2001-es mtzbe az van.A mai napig hibátlan!!!!!
Válasz Gumóka #70168. hozzászólásáraAz sem túl jó és nem nagyon van alkatrész hozza
Válasz medikus #70167. hozzászólásáraDe volt gyártva svéd tömbbel is nem?
Csak nem nekünk készült...
válasz Gumóka #70161 hozzászólására50 éve gyártja,de még nem szóltak neki,hogy nem jó!Nincs olyan gépe,gondolom a Cocom lista miatt,amivel pontosan tudna dolgozni!Nem csereszabatos a vezérlő tolattyú!Nem felcserélhető,mert másik furatba nem passzol!De a zúrbe fel tud menni!Csak az volna a megoldás,ha a kereskedő jelezné,hogy ilyen vezérlő tömbbel,nem eladható a traktor!Rá kényszeríteni a normális alkatrészre!Persze a tajgában lehet megfelelő az anyag minőség tűrési értéke!Csak mi nem ott vagyunk!
Válasz csferri #70158. hozzászólásáraMondtam már a szelepben lesz megkopva a vezérlő szelep.nekem is az volt majdnem a hidraulikus 3.pont rudamba került,mert egyszer csak felemelte a grubert hogy majd bejött az ablakon.Annyi hogy mikor megvettem az újat és kicserélés után szétszedtem a régit,abban találtam egy ki csípett O gyűrűt meg egy eltört kis rúgót.De azért 60-70 euróért nem volt vele kedvem bajlódni,nehogy nagyobb bajt csináljak hátul.
https://webaruhaz.habi.hu/nyiregyhaza/termekek/463/Emeloszerkezet_szelep_kpl_822.html
Válasz Gepi #70151. hozzászólásáraKöszönöm szépen a segítséget. Nem értek hozzá ezért nem tudom szakszerüen megnevezni az alkatrészeket. Azért kedves tőletek hogy próbálok segíteni. Köszi Még egyszer! Amit leírtatok megmutatom a szerelőmnek! Ha sikerült megtalálni a probléma forrását, megírom mi volt! Most fel lett újítva a vezérlő tömb. Ma tesztelem hogy rá teszek egy kaszát és emelgetem fel - le. Kíváncsi vagyok hogy eleresz-e megint!
Válasz mtz1221 #70148. hozzászólásáraKöszönöm szépen. A válaszokat mindenkinek
Válasz Agronomus #70162. hozzászólásáraNagyon király!
Milyen fajta tömböt tettél fel? Azokba nem is tudtam, hogy van úszó fokozat. Akkor csak 2 utas és a 3. kör az elektromos lesz? Elektromos útváltó szelepet hol találtál olcsón?
Sziasztok.Hidaukika témánál maradva, tavaly fogtam, és elhajítottam a gyári tömböt jó messzire... Tettem a helyére egy 80 liter áteresztésű homlokrakodó tömböt, joystickal vezérelve.... Na azóta száraz a hasa, és a visszaengdés probléma is megszűnt.... 1000 literes szórót tele rakva alapjáraton felkapja....vissza lessz még téve a helyzet erő szabályzó a 3 ponthoz, +kap egy elektromos útváltót, így lessz hátul 3 pár kivezetés,ebből 1 úszó állássall.... Örök élet meg 2 nap, és nem kell 2 évente kidobni 30-40 ezreket arra a ruszki fosra
Válasz mtz1221 #70156. hozzászólásáraA ruszki sose tudott tömböt gyártani.
1025.2 már fél éves korában engedett, gariban 2x cserélték, mert elfosta magát.
Papa vette 0 órásan a gépet.
Nekem már volt javítva az antislip, gyárilag szerintem nem használnak fehér szilót, mégis jó.
Én itt még mtz-t gyári tömbbel nem láttam, ami nem engedett volna az évek múlásával.
Válasz Nyomasek Bobo #70159. hozzászólásáraAz az írás annyira értelmezhetetlen hogy nem segített volna.
Válasz csferri #70157. hozzászólásáraIttál volna eggyel kevesebbet vagy eggyel többet
Válasz mtz1221 #70156. hozzászólásáraMás , 1221 hidraulika, helyzetszab. kar teljesen hátratolt állapotban eléggé gyorsan leereszt melegen, a kar az utolsó 2 centin nehezebb szinte vissza akarja tolni(többek közt ezért is ment szét a gyári bowden), így járó motornál szinte folyamatosan korrigál. Ha nem teljesen tolom hátra lassabban enged és nem is korrigál annyit, erőszab kar teljesen hátratolt állapotban járó motornál szintén tartja a gépet , nem hallok és látok korrekciót így gondolom az is folyamatosan kap valamennyi nyomást. A kar állásokat úgy értsd hogy ha az egyiket használtam a másik teljes előre tolt állapotban van van. Amúgy mindkét kar rendeltetésszerűen működik, az erőszab is ha nincs teljesen hátratolva a középső támaszt megnyomva emel elengedve süllyeszt, szóval szerintem a hoba ott van hogy maga a tömb jobban ereszt mint kéne ,sok a résolaj vagy nem zár jól valemlyik szelep. Csak mondom megosztom mert a napokba kérdezted, és ha tudsz valami okosat ne tartsd magadba
Válasz mtz1221 #70156. hozzászólásáraMondjuk azt az írást lehetett sokféleképp értelmezni,2x elolvasva se jött le nekem hogy konkrétan mi a baja
Válasz Gumóka #70155. hozzászólásáraAzt írta tömb pumpa munkahenger jó(innen gondolom valahol nyomás mérés is volt a rendszeren,azt azért nevetném ha a pumpa meghajtás csapágyban van szétesve a kosár).Ha nem a nyakas szelep akkor csak az antiszlipp maradt.ami tényleg nagyon jó szántásban meg szállításban is, de ha egyszer megkopnak a szelepjei és átengednek,nincs ember aki meg tudná javítani.Ez a lezárás dolgot meg nem értem.Ha jó a tömb nem enged az le 1 hét alatt 1 tonnát sem.De ha valakinek az kell akkor rátesz egy hidraulikus félkarú csapot 20 euróért és azon nincs ami elromoljon.
Válasz mtz1221 #70148. hozzászólásáraNekem is bent van, csak a helyzet-erő szabályzó ment a vasba.
Jól müködik nálam is, nem folyik, tartja is magát nagyobb súllyal, hangyapöcsnyit azért enged zárva is, de közel 800 kilónál 1-óra alatt pár centit a száron mérve.
Ezért is nem dobtam ki, szerintem jó dolog
Válasz prütyi #70152. hozzászólásáraJa valami kart irt. az meg a szivattyu hajtás? Ha igen akkor a nyakas lesz mert utánna kicsit megint jo. Tehát ha a szivattyu nem megy a szelep bezárhat? Ha megy akkor meg nyit és megszorul egy nagyra nyitott állapotban. vagyis mindig nagyobbra nyit és úgy marad. Én erre gyanítanék.
Válasz lenart7803 #70147. hozzászólásáravezértömb hiba szerintem. újat vegyél inkább, mert szerintem kevés a jó szerelő, aki valójában feltud újítani egy vezértömböt.
Válasz Gepi #70151. hozzászólásáraÉn hiába olvastam el többször a hozzászólását,nem találtam meg benne hogy az antislip ki lett volna kötve a gépéből. Te honnan vetted ezt? Én arra mondtam az emelgetést hogy antislip meg hidroaku nélkül állandóan rákellene emelni a munkaeszközre,mivel az 50eseken nincs tehermentesítő keret. Saját gépen éppen haldokol a munkahenger,de ha lezárom az antislippet akkor egész nap úgyan ott tartja a munkagépet ahol hagytam,ha nem akkor 1 óra alatt leteszi. Az se derült még ki hogy a szivattyú állandóan hajt-e vagy azért kell kapcsolgatni mert kidobja. Szerintem a nyakas szelep szívatja,vagy a tömb kopott el. Legegyszerűbb módja az lenne ha a munkahengert rákötné egy másik körre,hogy azzal mit produkál a rendszer. Nagyon kevés az információ a hibáról így csak vaktában találgathatunk.
Válasz prütyi #70149. hozzászólásáraHogy emelgetné vonulás közben mikor már ki van kötve? akkor már csak a vezértömb és a munkahenger marad a rendszerben.
Válasz Gergő80 #70146. hozzászólásáraakkor ő lehet az 50esre gondolt abban az időben.állitottam rajt.próbálni nemtudok még,csak a kapcsolót kapcsolgattam.+a rugón tekertem még elég rendesen.majd a kaszát felakasztom és kiderül...
Válasz mtz1221 #70148. hozzászólásáraEngem ha vernél se dobnám ki a hidroakkumlátor meg az antislippet. Vonulásnál közben meg állandóan emelgesse? Szerintem a vezérlőtömb lehet rottyon. Ha volt szerelőnél aki látot már 50-est,az biztos hogy ráprobált az antislipre,hogy legalább a lezárás funkció működik-e még. Ez kérdés is hogyha felemeli a munkagépet és lezárja az antislippet akkor enged-e, mert ha nem a munkahenger és az antislip biztos hogy jó. Akkor már csak az a f.sputtony vezérlőtömb marad. Magyarán kidobja neki a szivattyú hajtását,hogy kapcsolgatnia kell?