Hirdetés
Fórum
Cikkajánló
Hirdetés
Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.
Sziasztok! Mik a vélemények az euromasz gruberekről? Jelentősen olcsóbbak mint a noran meg helti társaik, de ezen is horsch kopók vannak. Vázuk bírja a strapát?
Előzmény: mtz1221 #331 hozzászólása
Itt van róla egy videó, a csatornán találsz olyat is ahol lazábbat is szántunk vele.
Kverneland
Előzmény: mtz1221 #331 hozzászólása
Sajnos nem persellyel oldották meg, hanem magában az anyagban volt a furat, így lógnak az ekefej tartók a vázon, a hattyúnyak ebben a tartóban, illetve a fogásszélesség állításnak van egy zártszelvénye, minden furat kiverődve, itt se volt semmi persely. A hátsó kerék kormányzásban is van lötyögés rendesen. Meglehetne ezt szépen csinálgatni, csak nem erre halad a világ már lassan támogatás szinten sem hogy szántsunk. Most gondolkodunk noran gruber bérlésen, hogy az mit is mutat a t-150k után. Ha tetszene, akkor lehet nem is gondolkodnék az eke berhelésén
Előzmény: R Sándor #8328 hozzászólása
Köszönöm szépen! Azért kérdeztem mert van rajta egy lassító áttétel. Majd munka után átalakítom alsó meghajtásosra így akkor ez a lassítás ki lesz kerülve
Sziasztok! Információra lenne szükségem! Mekkora a fordulattal hajtja a dominátor az adaptereit? Egy oros 6011 adaptert építek át fortschritt ra, de az 540 el hajtja az adaptert. Ha emlékeim nem csalnak, a dominátor valamivel nagyobb fordulattal hajtja.
Sajnos csak használt motyó jöhet szóba, pedig a Noran cég itt van a szomszéd faluban. Akkor most melyiket ajánljátok inkább, 7 kapás szárnyas 3 méteres vagy inkább valami sűrű kapás grubert milyen osztással ill kapaszámmal? Azt akkor magyarázzátok meg kérlek miért drágábbak a szárnyas ritka kapás verziók mind sűrű kapás társaik?
Ja azt elfelejtettem leírni hogy a lazítóm az Kiskunmajsai jympa koppintás.
Mostanában erre az a tendencia hogy az idő nem eszi meg rendesen a szántást kötött földeken, így ennek megfelelően a magágy se lesz olyan fasza. Viszont idén a lazító plusz tárcsa az nem mutatott rosszat. Igazából nem 30 cm akarom húzni, akkor inkább eléhúzom a lazítót és utána ősszel meggruberezném. Másik hogy zöldséget is termelünk viszonylag kicsi területeken, de van hogy kis darabokat kellene szántani, annyi barázdát csinálva a földbe hogy az nem emberi. Ide is használnám a grubert mert ezek lazább területek, ott csak tudna valamivel jobb minőséget produlkálni. Kukorica tarlóba pl gabona elé alapművelés.
Előzmény: mtz1221 #329 hozzászólása
Egy 5 fejes féligfüggesztett változatot vettem meg végül. Az egésszel nem is lenne baj, ha nem lógna rajta kb minden a hidraulikus fogásszélesség állítás miatt. Amúgy gyönyörűen képes forgatni
Sziasztok! Gruber vásárlásán gondolkodok. A traktor egy t-150k (165le kb 8 tonna). Amire gondoltam az 7 vagy 9 szárnyas kapás gruber, lemken smaragdokat nézegetem. Erre a sivatagi homoktól az erősen kötött területekig minden előfordul, akár egy táblán belül is. Szántás szeretném kiváltani vele. Szerintetek melyik lenne hozzá ideális? Milyen mélységbe tudnék ezekkel dolgozni? Nem szeretnék lyukra futni a vásárlással, mert ezek használtan is millió feletti összegbe kerülnek.
Sziasztok!
Vettem egy kverneland ekét aminek típusa cc-100 as volt valaha tehát tarlón járó félig függesztett ágyeke. Ezt valaki úgy gondolta hogy átalakítja a bb-100 típusra,csak közben elfelejtett ezt azt lemérni. Keresek olyan embereket akiknek bb-100 as típusú ekéje van, hogy privátban néhány méretet egyeztessünk, mert az eke furcsán fordul.
Előzmény: tulkostibor #326 hozzászólása
Szia!
Én úgy tudom hogy mindíg állítani kell a vonótengelyt fogásszélesség állításnál a helti spertbergen. Ezt miért egy kverneland eke fórumba tettef fel ha szabad megkérdezni?
Sziasztok!
Tudnátok nekem véleményt mondani a kverneland bb100 típusú ekéről. Nekem kötött földekre kellene, csak nem tudom hogy ez a laprugós kialakítás ezt mennyire preferálja? Illetve alkatrészt vagyis kopóalkatrészeket belehet szerezni hozzájuk? Van a közelemben egy 4 fejes változat amit t-150k val szeretnék húzni. A váza illetve a többi tartóelem bírja a strapát.
Előzmény: Gepi #3078 hozzászólása
A kombinátor gyári kialakítása szerint a görgőknek kellene megtartani a mélységet. Sasform kombinátor egyébként. Majd egyszer be kellene szerezni valami normálisat mint pl. Agrikon ,de az odébb van.
Előzmény: d-032a #3076 hozzászólása
Valószínű hogy az is probléma, hogy a drágalátos kombinátorom csak agyig lerakva hajlandó normálisnak mondható munkát csinálni. Így a vetőgép előszeretettel megy abba a mélységbe. A vonórészt mindíg függőlegesbe állítom, ez nálam alap. Majd rámérek a csoroszlya kopottságra is. Köszönöm mindenkinek aki eddig segítet!
Előzmény: Gabi 07 #3070 hozzászólása
Nem egyszerűbb lenne a rugók feszességén csökkenteni a kontraanyák segítségével? Meg ezek a rugók nem érződnek olyan bivalynak, de ha tényleg ez miatt csinálja ezt lazítok rajtuk.
Előzmény: Földönfuto #3068 hozzászólása
Az igaz hogy homokba is vetek de ott elsüllyed a mélységtartókerék, de a bajom hogy kötöttben is ezt csinálja és szerintem a láncdoboznak nem szabadna a földdel érintkezni. A vázmagasságot azért nem akarom nagyon állítani mert a határoló rudakból nem lóg munkahelyzetbe sok és ha barázdába megyek akkor nem érné el a földet. Azon gondolkoztam ha a láncot rövidebbre veszem akkor fentebb húzza a kocsi orrát így talán nem érne le a doboz a földre ill nem rakná meg a vákumkamrát lefogató két alsó anyánál földdel. Ezért kérdeztem hogy ki mekkora méretekkel vet amikor nem dúr hogy arra állítsam. Videóba láttam olyat is hogy a láncok lazák, akkor nem slippel nagyon a vetőgép? Meg egyik spc váza majdnem a földön másik magasan. Ahány gazda annyi variáció?
Előzmény: Földönfuto #3066 hozzászólása
Nem most vetek vele először! A magot nem teszi mélyre mert az árok alján teljesen jó a mélység csak ott van mellette a két nagy bakhát és ha meg gyűrűshengerezem akkor ráhúzza a földet vissza a sorra. Na akkor már mély. A kocsikon a láncoknak munka közbe gondolom ki kell feszülnie így a nyomórugók segítik a kerekek tapadását, minél hosszabb a lánc annál jobban előre bukik a kocsi. Eddig kikelt minden utána csak most úgy vagyok velehogy utána járok a dolognak és ha kell átállítom.
Sziasztok!
Az a problémám, hogy az spc-m szinte bakhatokat csinál vetés közben, a láncdobozok is érik a földet. Kinek milyen magasan az spc váza a földtől, illetve a kocsik orrán lévő lánc milyen hosszú ( két felfogató csavar közepének távolság)? Mert látom hogy más spc-je szinte semmi nyomot nem hagy maga után az enyém meg olyan mintha 6 vaddisznót húznék túrás közben.
Előzmény: 9020 #75064 hozzászólása
A szelepemelő rudak csatornáiba bele van furva a kipufogó tartócsavarok menete. Szerintem onnan folyik neked. Megoldás tömítőpasztázd be a csavart és úgy tedd vissza persze miután kitakarítottad a furatokat az olajtól.
Előzmény: t-16m #74149 hozzászólása
De nem is lehet bekapcsolni, mert nincs is rajta kardán. Ezt benéztem
Előzmény: Pintér Zoltán #74144 hozzászólása
Kb így közútifokozatban elhúz bármit, mert eléggé lecsökken a kerületi sebessége a lánckerék által. Elsőhajtást még véletlenül se szabad bekapcsolni hozzá.
Sziasztok!
Olyan emberektől kérdeznék, akik ismerik a feng shou 184/4 traktor motorját és tisztában van annak működéséről. A bajom az, hogy belepufog a hűtővízbe, de ezt hengerfej tömítés után sem javult. A hengerfej vizsgálata után kiderült, hogy a hengerfejből simán kitud esni az előkamra. Az a kérdés hogy ennek nincs rögzítve semmivel az előkamra a hengerfejbe mint pl mtz-nél? Gondolom hűtve van az is és ott pufog bele a vízbe. Esetleg ötlet?
Előzmény: mtz1221 #73381 hozzászólása
Én csak egy fajtát találtam a a bordás tengelyből a keletagro kínálatában. Van egy szétszedett adagolóm és azt ötvözve ezzel szeretnék egy tartalék adagolót.
Sziasztok!
Adott egy motorpal hajtású UTN adagoló, aminek ugye az előtöltést 3 nút segítségével lehet állítani. Az a kérdésem, hogy vissza tudom-e alakítani hagyományos adagoló meghajtásra mint a régebbeken van? A kettő fajtának ugyan az a tengelye vagy különböző?
Előzmény: Rózsa Zoltán :) #73367 hozzászólása
Esetleg a szivattyúk által percenként szálított mennyiséget? Ránézésre ez két szivattyú, az egyik kissebb a másik nagyobb.
Előzmény: Gumóka #73341 hozzászólása
Akitől vettük az elsőhidat, annak meg 6 hengeres zmaj kombájn motor volt a 82-esében. Nem volt vérszegény hangja az már biztos.
Előzmény: Gumóka #73336 hozzászólása
Szerintem nem, mert ha belegondolsz, a híd közép az detto ugyan az az egyeneshídnak mint a szöghajtásosnak. Meg mint tudjuk az orosz nem szeret semmin változtatni 100 év alatt se. Orosz videókon meg az orosz googlén már láttam olyat is, hogy egy 82-es alá a 1221 átmenőcsapos elsőhídját tették be.
Előzmény: fexco #73316 hozzászólása
Mi is gyanakodtunk rá hogy elkopott volna, de méréseink alapján nem kopott semmit. Van egy szerbiából behozott 52 es híd, na azon szemmel látható hogy kopik ez az ütköző fül. Nem teljes terjedelmében hanem szépen egy vállat csiszol a fülbe a váz. Azt meg tudja a fene, hogy az orosz belegondolt-e utólag abba, hogy ezt nem ártana egy kicsit magasabbra gyártani a mostani orbitos rendszerekhez mint a régi kétösszekötös kormányosokhoz.
Előzmény: gjoni #73298 hozzászólása
A szép az egészben hogy vékony peremessel tuti hogy beleér a vázba persze bizonyos kátyún/barázdán átkelve, de a legszebb hogy nagy hídbillenésnél a vastag peremesnél is beleér. A miénk vastag peremes, vadi új rugók a reduktorba és mégis ritkán beleér a vázba.
Előzmény: colizoli #72097 hozzászólása
Ha jól emlékszem a tengely egyik oldala levan lapolva, és a tengely vége meg megvan zömítve. Én hozzá csípném a tengelyhez a kampót mikor minden mindennel passzol.
Előzmény: agromen #71915 hozzászólása
Ablakos motorra nem lehet, de bordás motorra rá lehet építeni. Csak akkor cserélni kell dugattyúkat (meg hüvelyt is illene) meg akkor minden a 80-as hengerfejhez való cullang kell, azaz porlasztók,szívótorok,szelepmagasító,szelepfedél. Ha ezek használtba rendelkezésedre állnak és beépíthető állapotban van akkor nem nagy dolog de ha ezt újba akarod megvenni elég húzós.
Előzmény: katomate07 #71835 hozzászólása
Próbáld meg tolatás után! Ha akkor beveszi, akkor a tengely van berágódva és abban akad meg a fogaskerék.
Előzmény: Sanyi #636 hozzászólása
Aki a törzskönyvön van a tulaj (azaz csak ő adhatja el). A forgalmiban meg az üzembentartó van de ez a forgalmiban jelezve is kéne lenni.
Előzmény: Gumóka #71303 hozzászólása
Annyi lett a forgalombahelyezés vége, hogy tényleg nem lehet se újat se használt mtz-t forgalomba helyezni egy európai szabályozás miatt. DE ha az új mtz-ket forgalomba helyezik Pl. Szolvákiában és úgy hozzák be az országba mint használt akkor lehet honosítani így kereskedni is vele. Megy a huncutkodás ezerrel.
Sziasztok! Ti hogy szoktátok beállítani a traktoron a fényszórót? Az édekelne hogy hány méterre álltok egy faltól és azon milyen széles és magas felületet kellene megvilágítani hogy valamennyire szabályos is legyen, meg az autósok se villogjanak hogy kiégetem a szemüket.
Előzmény: Tom250 #70947 hozzászólása
Szerintem ezt házilag is le lehetne gyártani egy függesztett rövidtárcsából! Ránézésre ezen is a csuda jó mtz munkahenger látható!
Előzmény: völgyizsolt #607 hozzászólása
Azért még megpróbálom még az nkh-nál, hátha még nem foglalkoznak ezzel. Egy olyan országban ahol ebből a típusból szaladgál az utakon vagy millió darab egy már nem oszt nem szoroz. Pont a szaros traktorokat kell basztatni, miközben a kerozin zabáló szarok meg a hajók sokkal nagyobb kárt okoznak. Használt gépnél is számít a környezetvédelmi besorolás? Remélem akkor a külföldről behozott sok szemét autót se fogják így forgalomba helyezni.
Előzmény: policsandras #70920 hozzászólása
A mienkben gyárilag a hézagoló lemez több különböző szélességű hézagolóbol állt. Nekünk kellett kivenni belőle mert ugyan így jártunk mint te. Habiban lehet hozzá kapni hézagolót.
Előzmény: policsandras #70918 hozzászólása
Addig kell a két kúpgörgőscsapágy közé pakolni a hézagolóalátéteket míg a kerékagy hátsó síkja meg a hengergörgős csapágy belső gyűrűjének a síkja egybe esik. Tehát ha sikerül a hézagot beállítani, akkor teljesen lehúzott két hátsó csavarnál a reduktor fedelet viszonylag könnyen kottyanás mentesen kéne tudnod forgatni a kerékagy körül. A biztosító lemezt véletlenül se hagyd ki a két csavartól mert az gátolja ezek meglazulását.
Előzmény: Gumóka #585 hozzászólása
Köszönöm! A Szolnoki nkh-t márt többször is hívtam abból egyszer felvették ,de gyorsan át is irányítottak egy másik számra ,de az természetesen nem vette fel. Biztos huza-vona lesz az egész.
Előzmény: Gumóka #582 hozzászólása
Akkor elvileg a gépet gatyába kell rázni, biztosítás ,után a Szolnoki nkh-n kell kérvényezni az egyedi forgalomba helyezést és vele együtt vizsgázik a gép. Utánna jön a többi?
Sziasztok!
Adott egy 94 es mtz 82-es ami soha nem volt forgalomba helyezve. A gépet tatám vette vadi újan. A vámpapírjai és az eredeti számla tatám nevére megvan! Tatámmal írtunk róla egy adásvételit a nevemre. Így a jogfolytonosság megvan tehát kaphat törzskönyvet is és én leszek tulajdonos nem pedig üzembentartó. Végig olvastam mindkét fórumot és a következőket szűrtem le.
Forgalomba helyezés lépései:
1.
Fogom a traktor papírjait, adásvételit és bevágtatok vele az okmány irodába (esetleg kell még oda valami más is, tipus bizonyítvány?). Ott kérvényezem a gép egyedi forgalomba helyezését.
2.
Biztosítást kötött a gépre alvázszám és motorszám alapján. Közbe rendbevágom a gépet vizsgára.
3.
Nkh vizsga + eredetiség vizsga ,itt megjegyezném hogy én nagyobb vontathatóságot szeretnék mivel az mtz jogszábály szerint húzhatna 3750*4=15000 kg-ot persze ehez 22 tonnás vonófej
4. A kapott műszaki adatlappal és a többi papírral irány az okmányiroda és lehet intézni a forgalmit , rendszámokat és törzskönyvet.
Ezt öröm és boldogság követi!
Kérdem a hozzáértőket ,hogy a feltevéseim helyesek vagy még valamit kihagytam vagy tartozik még valami a dologhoz?
Válaszokat előre is köszönöm!
Előzmény: csizizoli #70190 hozzászólása
Persze hogy bentebb lehet mivel,a csapágyhézagot a csapágy közötti alátétekkel állítod be, és ha véletlenül kintebb lógna a tengely síkja a fogaskerékből akkor hatalmas lenne a lógása, hiába lenne új a csapágy.
Előzmény: Sanyee #70136 hozzászólása
A kamionkerék a sárba nem nagyon akar forogni,ami bordázat van rajta az kevés hogy tudja hajtani a kereket.A kamionkerék mivel szélesebb mint a 9 colos gumi így kisebb a talajnyomás így nehezebben süllyed el.Kamionkerék előnye a belső nélküliség, nem súrlódik a gumifalon a belső.
Előzmény: Gumóka #70045 hozzászólása
A legbivalyabb hidegzsíroldó a coop-os. Sokat dolgoztunk vele és takarít rendesen,de tényleg vigyázni kell vele. Egyszer nem vettem észre hogy egy csep a kezemre került,mikor észre vettem már a bőr is jött vele.
Előzmény: kovacslaszlo8 #70029 hozzászólása
Mert nem úszó állásba engeded vissza a kocsit? Akkor nem szabadna hangjának lennie!
Előzmény: Gumóka #69756 hozzászólása
Ez tara vastag peremes hüvely? Mert mi ennél úgy jártunk, hogy ami gyárilag van két kúpgörgős csapágy között gyári hézagolás az kevésnek bizonyúlt így a kosárnak ütközött és fékezte. Mi úgy oldottuk meg a problémát hogy addig köszörülgettük a hernyócsavar kúpos részét míg nem ért meghúzás után a csapágykosarához .
Előzmény: kevesa #69664 hozzászólása
Esetleg a kivett erőszabályzó helyére nem fér el?Annak van egy kis tartóbakja,arra pluszba csinálsz egy lemezt amire ezt felcsavarozod és kész is. Ezt a kis vezérműtömböt sorosan fogod bekötni az mtz gyárijával, vagy az erőszabályzó olaj ellátását kötöd rá erre és párhuzamosan működteted a két tömböt?
Sziasztok!
Adott egy t-40 es traktor. A gondom az vele hogy a tlt hajtása nagyon beesik így extrém hosszú kardánokra lenne szükség a gépek működtetéséhez. Láttam hogy az ltz-55 ön meg van toldva kifele rendesen. A kérdés hogy az 55 ös kihajtása csereszabados a t-40 kihajtásával? Ha igen, van valakinek bontott traktora amin esetleg ez még megvan és megválna tőle? Holnap felhívom a traktorker kft. mert láttam komplett kihajtást de valószínűleg horror áron. Ha esetleg tudtok segíteni annak nagyon örülnék!