t-16m adatlapja

Becenév:t-16m

Csatlakozott:2008-02-26 18:15:13

Utolsó belépés:2020-03-30 13:08:33

Fórum hozzászólás:176

Fórumhozzászólásai

  • Ugrás a témához » t-16m | 2020-03-30 13:12:16

    Válasz kevesa #69664. hozzászólására

    Esetleg a kivett erőszabályzó helyére nem fér el?Annak van egy kis tartóbakja,arra pluszba csinálsz egy lemezt amire ezt felcsavarozod és kész is. Ezt a kis vezérműtömböt sorosan fogod bekötni az mtz gyárijával, vagy az erőszabályzó olaj ellátását kötöd rá erre és párhuzamosan működteted a két tömböt?

  • Ugrás a témához » t-16m | 2020-03-24 18:20:12

    Sziasztok!
    Adott egy t-40 es traktor. A gondom az vele hogy a tlt hajtása nagyon beesik így extrém hosszú kardánokra lenne szükség a gépek működtetéséhez. Láttam hogy az ltz-55 ön meg van toldva kifele rendesen. A kérdés hogy az 55 ös kihajtása csereszabados a t-40 kihajtásával? Ha igen, van valakinek bontott traktora amin esetleg ez még megvan és megválna tőle? Holnap felhívom a traktorker kft. mert láttam komplett kihajtást de valószínűleg horror áron. Ha esetleg tudtok segíteni annak nagyon örülnék!

  • Ugrás a témához » t-16m | 2019-10-30 08:51:32

    Válasz Mtz 550E #65869. hozzászólására

    Sok összetevője van a szitálásnak. Elvileg te most cseréled a reduktor és a felső hüvelyt akkor az kilőve. A hídon ez után már csak a királycsap furatai szoktak kikopni, így lóg a híd és ez is be tud segíteni a tapsikolásba. Utána kormányösszekötők is általába szarok. A kormányoszlop alján az irányító kar anyája is fellazulhat így lögyöghet is. Bent a kormányoszlopba is lehet kopás bőven mint például a csiga és fogasív találkozásánál és a munkahenger fogasléce és annak fogasíve között. Az utóbbinál lehet játszadozni a hézagolással, de az se mindíg segít. Egy szó mint száz, ellehet vele szórakozni egy ideig.

  • Ugrás a témához » t-16m | 2019-10-24 19:32:09

    Válasz Mtz 550E #65731. hozzászólására

    Ahogy írtam már az o-gyűrű miatt.

  • Ugrás a témához » t-16m | 2019-10-17 16:52:39

    Válasz Gumóka #65670. hozzászólására

    Én is egyszer vettem oda karmantyút de nem sikerült betennem az o-gyűrűk helyére nagy volt, de leget szar méretet kaptam a boltba. Az alsó hüvely belső palástjába van két horony. Oda kell az o-gyűrű vagy karmantyú.

  • Ugrás a témához » t-16m | 2019-10-17 08:08:30

    Válasz Mtz 550E #65665. hozzászólására

    Ha elsőhajtásról kúpkerék hajtásáról beszélsz, akkor ott húzgálhatod a csavarokat össze vissza mivel ott o-gyűrű van. Nem a reduktor o-gyűrűi adták meg magukat? Ha szétszeded mindkettő helyen cseréld ki ,de ha kopottak a hüvelyek akkor kb annyit ér mint halottnak a csók.

  • Ugrás a témához » t-16m | 2019-07-23 01:45:03

    Válasz Bárány #4035. hozzászólására

    Ebben teljesen igazat adok neked, de egy kisgazdaságnak (hangya fasznyinak) nem nagyon érné meg a belefektetni nagy pénzeket egy olyan gépbe amit évente egyszer vesz elő max egy napra. Mi is szerettünk volna jympa lazítót, de újonnan sehogy nem lett volna jó a használt meg ugye használt és viszonylag így is magas az áruk. A neves gyártók is elvannak szállva az árakkal ,mert muszály mindent többszörös haszonnal eladni ebben a retkes országban. Mi azért döntöttünk e lazító mellett mert a piacon fellelhető többi "kókány" közül ez nézett ki a legkorrektebbűl. A gyártó is huncut ,mert nem is tudom mit képzelt hogy 2 mm falú zártszelvényből csinálja a rögtörő vázát, gondolhatjátok milyen szépen meghajolt. (Prütyinek a testvére vagyok:)

  • Ugrás a témához » t-16m | 2019-07-18 19:21:28

    Válasz kamus #2067. hozzászólására

    Elvileg hatályos jogszabály szerint egy lassújármű a forgalmiban szereplő összsúlyának 4 szeresét húzhatja, ha a hozzá adott vonófej ezt engedi (a régi mtz-k ezért húzhatnak csak 9-11 tonnákat mert ekkora volt a vonófej), ha rendelkezik megfelelő átmenő fékkel, meg ha a motor teljesítménye megfelelő.

  • Ugrás a témához » t-16m | 2019-05-24 10:03:47

    Válasz Ifj Veréb József #64037. hozzászólására

    Azért nem mindegy mikor teszi be azt a stiftet. Az elsőhengernek sűrítési állapotba kell lenni, mert ha nem akkor teljesen elállítja az előtöltést.

  • Ugrás a témához » t-16m | 2019-05-17 18:42:10

    Sziasztok!
    Idén dekalb dkc 4014 es kukoricát vetettünk. A bajom az,hogy elég jelentős része be van lilulva de még nem is gyomirtóztam le. Ilyen állapotába a kukoricának lehet gyomirtózni vagy még többet ártok neki? Kapott egy kis fagyot a szerencsétlen, érdekes hogy a szomszédé meg szép zöld. A 4014 ennyire érzékeny a fagyra? Válaszotokat előre is köszönöm!

  • Ugrás a témához » t-16m | 2019-04-11 13:15:53

    Válasz medikus #33036. hozzászólására

    Ezt mi is szoktuk tapasztalni a kecskemét felől érkező esőknél. Mióta ott a merci gyár azóta arról nem kapunk esőt. Sajnos nálunk tegnap se lett semmi, pedig a kukorica meg a napraforgó a földben várja a plussz vizet.

  • Ugrás a témához » t-16m | 2019-02-16 19:58:54

    Nekem is ilyen fékszelep van a gépen és velem is megvetették ezt a szar rudazatot, de ezzel sehogy nem működött,így vissza raktam a gyári rudazatot és láss csodát egyből jó volt minden.

  • Ugrás a témához » t-16m | 2019-01-11 10:18:43

    Válasz Kalap550 #62342. hozzászólására

    A menetirány szerinti bal oldali van alapból hátra vezetve,így azt az oldalt ugyan az a kar működteti mint a hátsó kihelyezett kört. A jobb oldalit érdemes hátravezetni,azt működteti a 3. kar.

  • Ugrás a témához » t-16m | 2019-01-06 11:32:15

    Válasz Földönfuto #62215. hozzászólására

    A váltókapcsoló az működik. Az okozhatta a problémát, hogy egy roncs 50 eshez szokott öregpapa ült a vasra és órákra rajta maradt a gyújtás a gépen. Valószínűleg ez tett be valaminek, egyik óra se megy a gépen majd megkeresem a hidraulika tartályon az általatok belinkelt kis dobozkát és belelesek. Köszönöm szépen a segítséget nektek.

  • Ugrás a témához » t-16m | 2019-01-05 18:17:37

    Válasz apuci #62211. hozzászólására

    Köszönöm szépen. Meg nézzük hátha ott van ennek is.

  • Ugrás a témához » t-16m | 2019-01-05 17:26:32

    Sziasztok!
    Adott egy 820.4 es amiből elment a villany a műszerfalból. A műszerek nem mennek, kulcsal nem indul csak kívülről, de érdekes módon a világítás megy az index megint nem. Ez egyről a kettőre jött elő. Ezeknek is van főbiztosítéka mint a régiek műszerfalába vagy más lehet a gond? Válaszotokat előre is köszönöm!

  • Ugrás a témához » t-16m | 2018-10-23 20:02:34

    Válasz medikus #60706. hozzászólására

    Milyen porlasztócsúcsokat ajánlotok bele,honnan érdemes venni. A füstcsavar túlzott ráállítás nem okozhat ilyet? Nem fúlik bele a gép a sok gázolajba ilyenkor?

  • Ugrás a témához » t-16m | 2018-10-23 19:49:27

    Mondjuk az 52-be wuzetem csúcsokat vettünk,ebbe nem tudom milyen van. Indulni jól indul .

  • Ugrás a témához » t-16m | 2018-10-23 19:47:11

    Válasz Celtises #60701. hozzászólására

    Az 52 esbe is ugyan ez a hüvelykészlet van mint ebbe az 1 évvel hamarabb lett felújítva, ha erőlködik akkor kormol rendesen lehet egy kicsit eltúlozva, de attól félek ha veszek vissza a füstcsavaron még gyengébb lesz. A kompresszió az meglehet mert szelephézag állításnál nem volt könnyű forgatni.

  • Ugrás a témához » t-16m | 2018-10-23 19:30:32

    Válasz Celtises #60696. hozzászólására

    vadi új mmz hüvelykészlet van benne, kartellgáz nincs,olajat nem eszi

  • Ugrás a témához » t-16m | 2018-10-23 19:22:31

    Válasz csferri #60687. hozzászólására

    A vezérlés tuti a helyén van, a porlasztócsúcsot az adagolós szerezte bele.

  • Ugrás a témához » t-16m | 2018-10-23 19:20:55

    Válasz Gepi #60691. hozzászólására

    Már a bejáratás megtörtént, 150 üzemóra fölött járunk

  • Ugrás a témához » t-16m | 2018-10-23 18:43:20

    Sziasztok!
    Adott egy felújított mtz 80 as motor,amin minden meg lett csinálva. A gép elég gyengének érezteti magát. A motor nem ugatt meg röfög mindenki nyugodjon meg. Ha elkezd erőlködni füstöl rendesen, a füstcsavar odavan neki tekerve. Az előtöltés is jónak tűnik,szépen kopogósan jár ahogy kell. Az adagoló és a porlasztók is felújítva.A szelephézag is jó. Mi lehet vele a baj? Az 52 esünk kitol szinte a barázdából ha együtt szántunk.

  • Ugrás a témához » t-16m | 2018-08-17 09:40:13

    Válasz D-032-a #301. hozzászólására

    Köszönöm szépen a válaszod!smile thumbupcool

  • Ugrás a témához » t-16m | 2018-08-16 18:23:08

    Sziasztok!
    Szükségem lenne néhány infóra a gép motorjával kapcsolatba mivel szerelek egyet de nincs hozzá bibliám.
    Szelephézag? 0,3 mint az mtz-nél?
    Hengerfej csavar meghúzási nyomatéka?
    Hajtókar csavar meghúzási nyomatéka?

  • Ugrás a témához » t-16m | 2018-08-12 13:07:52

    Válasz sörhas #780. hozzászólására

    A belsejében konkrétan csak a függőleges tengely marad bent, az is csak azért hogy alulról valami tömítsen a szimeringel. Mi a munkahengert levettük rólaés annak a végfedelével tömítettük le a maradék tátongó jukat. (Ahol az eredeti rásegítő munkahenger kapja az olajat furat mi azt simán bepasztáztuk felfele forgatva és bírja. A te géped difizárja gyári olajos vagy már átvan alakítva levegőssé? Nekünk már levegős így én azt is leszereltem a házról és csináltam a helyére egy fedlapot így már ott se szivárog az olaj. Az orbit T ágát azt a gyári helyére kötöttem vissza. Arra figyelj hogy az átalakított tengely amin nics rajta a csiga, azt csak a szimering felől csapágyazd meg ,mert tud galibákat okozni ha mindkét csapágyat beteszed.

  • Ugrás a témához » t-16m | 2018-07-24 17:04:00

    Meglestük a területeket és azt kell mondjam hogy sár lett mindenhol. Kb 30 centiig ástunk le ( eketalp) de még az is rendesen átvan ázva. Majd 3 nap múlva is meglessük mit mutat csak még lehet közbe is eső.

  • Ugrás a témához » t-16m | 2018-07-24 08:12:13

    Válasz kis Zombi #3922. hozzászólására

    Valószínűleg most is csak 20-30 venti van felázva mert ott van egy több évtizedes eketalp réteg. Soha nem volt ez lazítva. Lehet ma lemegyek megnézni mi a helyzet. A falutól 5 kilóméterre van , nem biztos hogy ott is ennyi eső esett mint itt .

  • Ugrás a témához » t-16m | 2018-07-23 20:44:37

    Sziasztok!
    Tapasztalt lazítósokhoz lenne kérdésem. Adott egy vízálásos fekete föld ami kb 2 hónapja nem kapott számottevő esőt, szép nagy repedések keletkeztek rajta. Ma viszont kapott 60 mm esőt. Szerintetek ettől lehet lazítani vagy nagyon átáztatta a talajt, így értelmetlen lenne? Válaszokat előre is köszönöm!

  • Ugrás a témához » t-16m | 2018-07-06 12:40:53

    Válasz 1114 #9055. hozzászólására

    Teljesen működik a két csavaros verzió is, nekünk ez pont tegnapi eset. Nem kell ahhoz csapágy lehúzó csak két hosszú 16 os csavar és kész is a szétnyitás.

  • Ugrás a témához » t-16m | 2018-06-07 09:38:15

    Válasz jaminka #58600. hozzászólására

    Az orbitot működtető tengelyre csak egy csapágyat tettetek vagy kettőt? Mert hátra az orbit felől nem kell megcsapágyazni mert feszíti az orbitot. Szerintem ez a probléma.

  • Ugrás a témához » t-16m | 2018-05-30 12:37:07

    Biztos hogy stabilabb a 80 as alsó munkahengerrel mint felsővel. A felső az szerintem egy rossz konstrukció mivel elég nagy a munkahenger átmérője így azt lassabban tölti meg az orbit, plussz ott marad az a rengeteg játék mint a sima kormányzásnál. A 82 esnél ha nagyon nagy kátyúba mész vele akkor se moccan meg a kerék a helyzetéből. Az egy tolórudas meg azért jobb mert két gömbcsuklónak kevesebb játéka van mint a négynek, plusz az irányítókar alsó anyája is szeret fellazulni így az is lötyöghet. A 80-as hídba kevesebb a lógási esély mint a 82-ben. Szerintem alsó munkahengerrel 80-al álom lehet közúton döngetni. Nem is értem a gyár miért erőltette ilyen sokáig a rendes kormányműveket, mikor a nyugatra szánt gépek meg orbitosak voltak.

  • Ugrás a témához » t-16m | 2018-05-30 11:47:10

    Válasz Celtises #770. hozzászólására

    Alsó munkahengeresnél nincs biztosabb kormánya az mtz-nek. Alsó munkahengeresnél nem kell aggódni azon ,hogy 9-ben teljes gázon elkezd tapsolni vagy valami, nagyon stabil. A mi 82-esünk most lett megorbitozva de ég és föld a különbség. Bátran merem ajánlani. 80-nál még nem is olyan drága az orbitos hídközép mint 82-nél.

  • Ugrás a témához » t-16m | 2018-03-14 18:24:01

    Válasz nagymonika345 #57539. hozzászólására

    Ha jól értem akkor a hidraulika szivattyúnak a háza reped szét? És ezt már háromszor eljátszotta? Én rámérnék a nyomásra mert akkor szokott törni benne ez az.

  • Ugrás a témához » t-16m | 2018-02-17 07:40:09

    Válasz csizizoli #57039. hozzászólására

    Tara hüvelyeket vettünk, ez volt a habiba készleten.

  • Ugrás a témához » t-16m | 2018-02-16 18:14:01

    Sziasztok!
    felújítjuk a 82 es elsőhídját és meg is orbitozzuk ha már így szétszedtük. Kicseréltük a vékony peremes hüvelyt vastagra. A rövid (függőleges) tengelyen kicseréltük a csapágyakat de a köztük lévő hézagoló gyűrűt meghagytuk a gyárit. A gondom az hogy mikor beraktuk a tengely csapágyastól a hüvelybe és betekerjük a két hernyó csavart akkor azok megszorítják a csapágyat. A furatba belenézve a csapágy külsőgyűrűje látszik egy kicsit és a kosár amit szerintem megszorít a csavar. Ha a vékony peremes hüvelyt cseréljük vastag peremesre akkor a csapágyak hézagoló gyűrűjét is cserélni kellett volna? Vagy a hernyó csavart nem kell tökig meghúzni? Válaszotokat előre is köszönöm!

  • Ugrás a témához » t-16m | 2018-02-12 12:46:29

    Válasz mtz1221 #56929. hozzászólására

    Ez valami fiat licensz? Első ránézésre nagyon hasonlít rá.

  • Ugrás a témához » t-16m | 2018-02-08 20:46:00

    Válasz gyufi76 #736. hozzászólására

    Álló motornál működik a kormány ilyenkor? Meghibásodás miatt haza lehet vontatni?

  • Ugrás a témához » t-16m | 2018-02-08 19:40:32

    Sziasztok!
    Végig olvastam a fórumot és több helyen láttam, hogy az orbitból a tartályra menő cső lentre csatlakozik a tartályhoz meg fentre az eredeti helyére. A kérdésem hogy ez mindenféleképpen szükséges így megcsinálni vagy simán visszakötöm a gyári helyére egy hidraulika tömlővel és kész. A difizár kapcsolás nem lesz bekötve. Válaszotokat előre is köszönöm.

  • Ugrás a témához » t-16m | 2018-01-26 19:39:49

    Sziasztok!
    Valaki esetleg tud olyan műhelyt ajánlani ahol felújítanák 82 esem elsőhídjában a királycsap furatait mert elkoptak, illetve lemarná és kifúrná a furatokat az orbit munkahenger tartóhoz emberi áron. Szolnok és Kecskemét vonzás körzetében lenne a legjobb (a kettő között lakom). Esetleges segítséget előre is köszönöm!
    Üdvözlettel: Puskás Tamás

  • Ugrás a témához » t-16m | 2018-01-24 16:33:42

    Válasz Mtz 550E #56257. hozzászólására

    vagy keress a környéken egy ilyen embert aki ezeket megcsinálja.
    híd felújítás

  • Ugrás a témához » t-16m | 2018-01-24 16:23:49

    Válasz csoppika #56258. hozzászólására

    Szerintem arra gondol ,hogy kiverődött az első híd furata és jár benne a csap mint egy fa..! Az enyém is ugyan ebben a cipőben jár pont ma szembesültem vele.

  • Ugrás a témához » t-16m | 2018-01-16 14:42:17

    Sziasztok!
    Azzal fordulnék hozzátok, hogy kinek mi a véleménye a bkt gumikról mtz méretekben. Mennyivel jobb az orosz gumiknál fogásra illetve élettartamra (repedés,kopás stb.)? Ebből is a tr135 típusúakat nézegettem mert ezeknek elég versenyképes árai vannak az oroszhoz viszonyítva. Taurus gumiknál jobb vagy hasonló? A bkt-n belül is van drágább változat az agrimax. Ez mennyivel jobb mint az alap típus (tr135)?A gép talajművelésre és szállításra egyaránt van használva.

  • Ugrás a témához » t-16m | 2018-01-13 19:25:33

    Válasz gjoni #55944. hozzászólására

    Majd a bkt gumikról beszámolhatnál ,hogy muzsikálnak az mtz munka közben. Rohadt jól néznek ki rajta.smile thumbup

  • Ugrás a témához » t-16m | 2018-01-09 19:14:37

    Ha megnézitek az india mtz-s videókat mind mezítlábas orrsúly nélküli mtz. Ezek ugyan olyanok mint az itthoni cigányok, mindent szétbasznak de sehova nem jutnak!smile hammer

  • Ugrás a témához » t-16m | 2018-01-04 19:48:38

    A középső kart útarányosba kell tenni így fent marad a helyén a kapcsoló. Mi a csapágyházat a rögzítőcsavar kiszedése után az olaj leengedő furaton keresztül szoktuk ütni, így nem kell fent semmit bontani. Pont odanéz a furat.

  • Ugrás a témához » t-16m | 2017-12-12 18:31:32

    Helosztok
    Ha van valakinek 6 db műtrágya csoroszlyája spc-hez és eladná én vevő lennék rá.Köszi ha elolvastad!smile thumbup

  • Ugrás a témához » t-16m | 2017-12-01 21:02:47

    Válasz Mtz 550E #54431. hozzászólására

    Elvileg igen, de gyakorlatilag moll1983 nak van igaza. Ez a dugattyús kérdésedre is igaz, mivel a dugattyú gyűrű is egy mozgó tömítés. Minél több gyűrű annál kissebb az esély hogy egye az olajat a vas. Végig nyomon követtem ezt a fórumot, tudok a te kartelgáz problémádról is. Mi lenne ha készítenél egy videót hogy mekkora az a "sok" kartelgáz amit látsz. A másik hogy a felújított motorok szoktak egy kicsit kartelgázolni mikor a gyűrűk rendesen bekopnak elhagyják. Te megse várod hogy ez bekövetkezzen inkább százszor szétszedeted ezt a szegény motort. A másik az "ugatás" problémád. Próbáltad már másik adagolóval, mert vezérlést cseréltél meg minden de általába nem azért ugat a vas, lásd az ezeréves 50 esek gyári vezérléssel úgy járnak mint a doxa óra. Bocsi a hosszú írásomért. Ez így kibuggyant belőlem.

  • Ugrás a témához » t-16m | 2017-12-01 18:47:08

    Válasz Mtz 550E #54427. hozzászólására

    Egy találós kérdés hozzád! Van három hajtóműved, az egyikbe a tengelyhez 3 szimeringet szerelsz, a másodikba 4 szimeringet szerelsz, a harmadikhoz 5 szimeringet szerelsz. Melyik hajtómű tartja legjobban az olajat?

  • Ugrás a témához » t-16m | 2017-11-14 20:11:36

    Válasz Magister #6162. hozzászólására

    Szia. Azt megtudnád érdeklődni , hogy komplett hátsó hárompont felfüggesztés mennyibe kerül , mert itthon elég borsos ára van.

Fórum szabályzat

Elolvasom »

IRATKOZZON FEL HÍRLEVELÜNKRE

[bezárás x]