Gázolaj árak 607 Ft Benzin árak 590 Ft EUR 398.41 Ft USD 338.41 Ft CHF 426.8 Ft GBP 459.56 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

93611 hozzászólás
Nincs profilkép
#71911 agroinformz
2020-10-18 20:20:29

Válasz medikus #71909. hozzászólására1988 évjárat mtz 550. köszi a választ.

#71909 medikus
2020-10-18 20:16:12

Válasz agroinformz #71907. hozzászólásáraKék=távfény,piros= töltés,Zöld villogó,Szélén piros,évjárat függő lehet,kézifék,vagy olajnyomás lámpa,az olajhűtő körből!smile sweatdrop

Nincs profilkép
#71908 B.Bali
2020-10-18 20:11:56

Válasz Dave #71903. hozzászólásáraIskra,vagy cseh magneton

#71906 medikus
2020-10-18 20:07:58

Válasz agroinformz #71905. hozzászólásáraMelyikre gondolsz?Nem látok egyet sem,de benézek mindjárt a kombájn műszerfalra!smile sweatdrop

Nincs profilkép
#71905 agroinformz
2020-10-18 19:59:39

sziasztok. mit jelentenek ezek a kontroll lámpák? ha tudja valaki irja le legyen szíves.

Nincs profilkép
#71904 agroinformz
2020-10-18 19:58:06

sziasztok. mit jelentenek ezek a kontroll lámpák? ha tudja valaki irja le legyen szíves.

Nincs profilkép
#71903 Dave
2020-10-18 19:49:34

80asra önindítóból milyet érdemes nézegetni? Mert a nagy 2-3 évente felújítást igényel, az alkatrészek minőségét hagyjuk.. és ha hidegebb van Paks is kevés, hogy megforgassa..

#71901 Sanyee
2020-10-18 17:38:41

Sziasztok!

Mekkora felni van a 82-eseken hátul (gyári 15,5R38-as gumival)?
14x38 vagy 15x38 felni?

#71900 ...:::Pisti:::...
2020-10-18 10:03:01

Válasz kevesa #71899. hozzászólásáraNa oké te tudod,
De akkor hon enged át a felújított munkahenger?

#71899 kevesa
2020-10-18 09:56:23

Válasz ...:::Pisti:::... #71898. hozzászólásáraIgen tudom. De most pihenő van így ráérek szórakozni vele.

#71898 ...:::Pisti:::...
2020-10-18 09:31:36

Válasz kevesa #71897. hozzászólásáraEzt már a csőbe rakott csappal vagy gyors csatlakozóval, vagy ahogy más írta órával már rég kideríthetted volna

#71897 kevesa
2020-10-18 09:19:23

Nos van egy C75 munkahengerem erről tudom, hogy tuti jó.
Nyitóekén van fent nekem.

Most azt csináltam bekötöttem a c100 helyére és lesúlyoztam sajnos csak úgy bírtam h teljesen kitolt állapotba átdugtam egy vasdarabot és súlyokat tettem rá. Igy igaz kisebb az erőkar mint a c100 a függesztöknél.

De szerintem ha enged akkor itt is mutatkozni kellene a hibának tegnap egy környékén csináltam mindezt és azóta egy centit nem ment össze.

Szóval akkor lehet hogy mégis a gyári munkahenger szopat?smile confusedsmile confused

#71895 mtz1221
2020-10-17 11:39:10

Válasz d-032a #71894. hozzászólásáraNincs ahol férfi magyarázza ? Öregszem és most csak a dögre figyelek hogy villant e valamit.smile lolsmile lolsmile lol

Nincs profilkép
#71893 d-032a
2020-10-17 11:19:24

Válasz mtz1221 #71890. hozzászólásáraAz N-be becsavarva annak elvileg jónak kellene lenni, amit kevesa is belinkelt a gránitról.

(Reggel láttam egy videót amin egy veszélyes orosz macska is magyarázta. Most nem találom, de meg kell lennie.)

#71892 kevesa
2020-10-17 11:17:06

Válasz d-032a #71887. hozzászólásáraNah akkor én azt csináltam h felemeltem és ledugoztam a munkahengert nem engedett majd visszakötöttem a tömbre és szétkötöttem akkor ugyan az a súly de még lehet raktam is rá ugyan úgy másfél nap és akkor már észrevehető volt kicsi engedés szóval akkor ott a kicsiben kellene keresni valami hibát.

De már tényleg van egy c-75 munkahengerem rákötöm valahogy lesúlyozom és majd meglátjuk h enged vagy sem.

Én csak azt furcsálom h a tömbnek mindkét szekciónál ugyan ezt csinálja.

#71891 kevesa
2020-10-17 11:11:34

Válasz d-032a #71889. hozzászólásáraa T az mindig be volt kötve az N nem volt bekötve.
Régen a T ment a tömbre.

#71890 mtz1221
2020-10-17 10:55:08

Válasz d-032a #71889. hozzászólásáraHa megy az angol,arra a tehermentesítő valamire keress már rá hogy mi merre hová.Valamiért az jár a fejemben hogy az nem jó helyen van,vagy nem is bele valót kapott csak egy sima közcsavart.

Nincs profilkép
#71889 d-032a
2020-10-17 10:47:03

Válasz kevesa #71885. hozzászólásáraA tömb szereléséről, működési elvéről találsz videókat. Itt pl. sima tolattyút cserélnek úszósra.

https://www.youtube.com/watch?v=u0CRe7BjKXU

Egyébként a két 10-es imbusz alatt lehet,hogy visszacsapószelep van, de nem valószínű, hogy mindkettő egyszerre rossz. Viszont az miatt, hogy a T nem mindig volt bekötve, lehet, elcsesződtek, vagy az a szelep amit jelöltem a képen.(71882 hsz.)

Nincs profilkép
#71887 d-032a
2020-10-17 10:20:38

Válasz kevesa #71885. hozzászólásáraA tömben a tolattyúk zárnak, ha nem kopottak és résmentesen illeszkednek a szeleptömbben lévő "hüvelyükbe", amiben kapcsoláskor elmozdulnak.

0 állásban úgy zár, hogy a tolattyú nem köti össze egyik csatornát sem a másikkal.
1-es vagy 2-es állásban az elmozdult tolattyú összeköti a tömb megfelelő csatornáit.

Nem egyértelmű a helyzet, mert korábban írtad, hogy ha a két tömböt szétkötötted akkor a kicsi nem engedett.

Irtad ezt is: " súlyt felemeltem ráemeltem és a tömbből jött ki az olaj nem a henger felül"

Egyértelműen a földig leengedi-e a kistömbön keresztül? Ha igen melyik kivezetésen jön az olaj?
Ha ráemeltél, akkor a tolattyú elmozdulása miatt a T-n megjelenhet egy kevés olaj.

Ha nem egyértelműen folyamatosan átenged a kistömb akkor érdemes lenne valami mást (pótkocsi, vagy vontatott tárcsa) megemelni vele, nehogy mégis az mtz munkahenger szívasson.

#71886 mtz1221
2020-10-17 10:16:33

Válasz kevesa #71885. hozzászólásáraTegyél rá egy órát és nyomasd fel,ha minden rendben van akkor az órának órákig kellene tartania a nyomást.Utánna meg szét szét szedni a tömböt darabokra,kosz után kutatva valahol.

#71885 kevesa
2020-10-17 08:46:23

Válasz d-032a #71884. hozzászólásáraAz odáig rendben van.
De az miben játszik szerepet az engedés szempontjából?
Gondolom ha leállítom vagy nem piszkálom a joy és középen van akkor a N szabadon megy az olaj akkor a tömbben valaminek zárni kell attól függetlenül.
Szóval mi zár benne h ne engedje ami éppen rá van kötve?

Nincs profilkép
#71884 d-032a
2020-10-17 00:36:17

Válasz kevesa #71873. hozzászólásáraJa.., ez az 1/2-3/4-es amit linkeltél.
Ezt amikor betekered az N-be akkor a benyúló pöcse leválasztja az N csatornát a tömb T1-T2 csatornáiról, és igy tudja a nyomást tovább vinni a T ágaktól függetlenül.
Mert egyébként az N-T1-T2, mindhárom össze van kötve a tömbben, és ha a tömb csak egyedül van egy rendszerben akkor úgy is jól működik.

(Ez a te tömböd rajza, ha minden igaz.)

Nincs profilkép
#71883 d-032a
2020-10-16 22:21:07

Válasz d-032a #71882. hozzászólásáraAzaz a golyót a szelepülékbe koppintsd "bele".

Nincs profilkép
#71882 d-032a
2020-10-16 22:15:24

Válasz kevesa #71878. hozzászólásáraVedd ki ezt a szelepet. A benne lévő golyónak vagy kúpnak nyomj néhány kalapácsütést, hogy jól zárjon az üléken.
Lehet, hogy ott enged.


#71880 mtz1221
2020-10-16 21:32:30

Válasz kevesa #71878. hozzászólásáraÉrthetetlen.Vagy vissza kell vinni az új tömböt hogy szar.Ha másik körre tetted az újon akkor is enged ?

#71879 mtz1221
2020-10-16 21:30:00

Válasz kevesa #71876. hozzászólásáraAhogy medikus mondja,és jó lesz.Mégis jó az öreg a háznál.smile thumbup

#71878 kevesa
2020-10-16 21:29:09

Válasz kevesa #71876. hozzászólásáraIlletve amikor mondtad h emeljem maxra vegyem le a vissza tomlot es figyeljem hol jon az olaj ma megneztem meleg olajnal a tombol jott de onnan hogy tud jonni? Ffoleg ugy h mindket szekciot megneztem es ott is a tombol jott.

#71877 medikus
2020-10-16 21:24:19

Válasz kevesa #71876. hozzászólásáraTegyél be kettős vezérelt visszacsapó szelepet!Akkor nem enged semmit se álló, se működő helyzetben!smile thumbup

#71876 kevesa
2020-10-16 21:11:39

Válasz mtz1221 #71874. hozzászólásáraHat nem tudom hogy tudnam a belsejet megnezni ennek. Csak mar kezd idegesiteni ha leallitom egybol engedi es munka kozbe pedig van par gep aminek az a lenyege h szinten legyen.

#71875 kevesa
2020-10-16 21:05:17

Válasz mtz1221 #71874. hozzászólásáraNem nagyon vannak homlokrakodos gepek erre ilyen tombbel szerelve.

#71874 mtz1221
2020-10-16 20:56:09

Válasz kevesa #71873. hozzászólásáraEzt a részt kellene egy homlokrakodósnál megnézni,majdnem biztos vagyok benne hogy itt a gond.Vagy valami tönkre ment ezen a részen hogy előbb nem volt vissza vezetve a résolaj cső a tartályba.

#71873 kevesa
2020-10-16 20:33:38

Válasz mtz1221 #71871. hozzászólásáraAmit az N kellett csavarni?
Annak nyomáselvezető a neve :D leglábbis nekem annak írja én azt kaptam hozzá.
Olyan érdekes formája van mintha a tömb belsejébe lenne valami amibe az belemegy.
de az lényegében nekem egy üreges csavar egyik felén fél colos külső másikon meg 3/4 colos belső menet
Így néz ki.
https://www.granit-parts.hu/e/product/Hidraulika-es-pneumatika/Vezerl%C5%91szelepek/Kezi-vezerl%C5%91szelepek/GRANIT-kezi-vezerl%C5%91szelepek/Monoblokkszelepek-80-l-perc/Tartalek-alkatreszek/87000968?locale=hu

#71872 mtz1221
2020-10-16 20:18:04

Válasz kevesa #71870. hozzászólásáraAzokat nem kell bántani.Csak a tolattyút nyomják vissza hogy középen álljon meg.

#71871 mtz1221
2020-10-16 20:16:15

Válasz kevesa #71870. hozzászólásárahttps://youtu.be/wlRbmVE0iqI?list=PLMAitNh6NtQnWTLlnOGS_uKNG5-h6lbQs Én azt a tehermentesítő valaminél keresném előszőr a bajt.Nem lehet hogy az rossz,vagy rosszat kaptál ?

#71870 kevesa
2020-10-16 16:58:10

A tömb tetején van kettő csavar 10 imbusz kijön annak mi a szerepe? Egy rugo van benne es a kupos kis valamibe csuszik bele a rugo. Gondolom az is valami szelep lehet de mi a jelentősége?

De ha valaki küldene egy rajzot a működéséről azt is megköszönném.

#71869 kevesa
2020-10-16 12:23:00

Válasz mtz1221 #71867. hozzászólásáraNah most volt kis időm meleg olajnál is nézegettem nincs valakinek valami ábrája hogy néz ki ez a P80 belülről, mert egyre biztosabb vagyok benne hogy abban van valami hiba.
Munkahenger tuti jó nehéz súlyt felemeltem ráemeltem és a tömbből jött ki az olaj nem a henger felül.Szóval a munkahenger tuti jó.
Most arra gondoltam felemelem és leveszem a T,P,N csöveket meg a munkahenger vissza tömlőt és figyelem az olajcseppeket mert ha enged akkor valahol el kell folyni annak az olajnak.

De viszont azt furcsáltam hogy amikor átraktam a másik szekcióra a hengert ugyan úgy a kis tömbbön jött az olaj ha rá emeletem végállásbál.Azt meg azért nem hinném hogy mindkét része rossz lehetne.

#71868 medikus
2020-10-16 12:09:13

Válasz bububer #71863. hozzászólásáraAz nem vet jó fényt egy kereskedőre!Ezek szerint nem tudja mit árul!smile nononosmile cursing

#71867 mtz1221
2020-10-16 10:40:33

Válasz mtz1221 #71866. hozzászólásáraJobban belegondolva,ha a szelepemelők luka felé ment ki a HF tömítés,még lehet szerencséd lesz.

#71866 mtz1221
2020-10-16 10:37:48

Válasz Tom250 #71864. hozzászólásáraGyűrű törés,fejrepedés vagy valami a szelepvezetőknél.Mástól nem tud a kompreszió eltünni meg a kartelgáz megjönni.

#71865 Tomi81
2020-10-16 10:35:03

Válasz bububer #71863. hozzászólásáraHét csavarral leveszed a műszerfal alját, és megnézed. Csinálhatsz fotót is.

#71864 Tom250
2020-10-16 10:16:09

Válasz Gumóka #71860. hozzászólásáraEz tuti hogy füst, valszeg abból a hengerbő származik amelyikben megszűnt a kompresszió.



Nincs profilkép
#71863 bububer
2020-10-16 10:12:57

Válasz medikus #71862. hozzászólásáraIgen. énis erre gondoltam. De nem tudták..

#71862 medikus
2020-10-16 09:57:10

Válasz bububer #71861. hozzászólásáraA boltos majd faxán megmondja!Mit visznek rá!smile sweatdrop

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Fontos! Módosult a nitrátrendelet
Fontos! Módosult a nitrátrendelet
Változik a kijuttatható nitrogén mennyisége.
Öntözés, fiatal gazda, gazdaságátadás – most érdemes lépni! +VIDEÓ
Öntözés, fiatal gazda, gazdaságátadás – most érdemes lépni! +VIDEÓ
Összefoglaló cikkünk a Célra tarts! – Agrártámogatások Agroinform webinárumról.
Kis kocka búzaszalma bála
Kis kocka búzaszalma bála

800 Ft

Kanalas vetőgép
Kanalas vetőgép

50.000 Ft

OVP rosta
OVP rosta

400.000 Ft

Viessmann Vitoligno 150-S 30 kW
Viessmann Vitoligno 150-S 30 kW

800.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]