Sziasztok!
Először is elnézést, hogy ilyen későn reagálok a tanácsokra, amiket utólag is köszönök szépen! :)
A hétvégén kicsit megbontottuk az elejét és eljutottunk az úgy nevezett pajzsig, ahonnan összelehet forgatni a 4 fogaskereket.
Aztán kiderült a turpisság, hiszen az adagoló fogaskereke 1 fokkal ellett téve, mert nem a B-3 között volt az adagolóház stiftje, hanem a 3-K között,.
Így már az 5. sebességben bírja felfele bár ott a 6. sebességnek is elkéne férnie.
A kompresszióval nincsen gond néztük| A szívócsővel sem lehet, mert amikor bedugul akkor se előre se hátra, amíg ki nem pucoljuk, az más típusú erőtlenséget produkál.
Esetleg még az előtöltésen lehetne-e csiszolni? az eredményezne még valamit? :)
De ugye a probléma az volt hogy erőtlen volt még tavasszal, ezért lettek ezek a felújítások elvégezve. Esetleg a nem megfelelő minőségű gázolaj gondolok itt vizesre okozhatják egy adagoló lassú halálát ? :)
Nem hiszik el sokan de már 3 géppel jártam úgy,hogy szelepváltásnál porlasztott (tehát az adagoló 180fokkal eltéve)megy a motor,nehezen indul,és gyenge
Válasz Magic #2504. hozzászólásáraLevegőt kap? Kompresszió! az a fasza adagoló, képes àtnyomni a gázolajat a porlasztòn? Porlasztó még jò lehet? Faxa felùjitott adagoló a targoncàn nem bírta a 160bárt,csak 140et. Ott ilyen nem lehet? Több kaja nem segít neki?mit írjunk még? Irtàk,töltés,vezérlès,stb..
Válasz Magic #2504. hozzászólásáraEz a jelenség hogy jött elö?? Egyik napról a másikra?? Vagy évek alatt? Esetleg valami javítás vagy fődarab csere után??? Ha van lehetőségetek egy Elkonnal tényleg meg kellene mérni!!! Ez legyen az első ki indulási alap..
Hali adott egy 250-es nem 28-as, hanem 32-es turbóval.
Olyan problémánk akadt szegénnyel, hogy gyengélkedett az ereje, ezért meg hüvelyeztük meg meggyűrűztük és új porlasztókat tettünk bele. Továbbá 2 felújított adagoló lett rá téve, de sajnos semmi nem oldotta meg a problémát.
A probléma az, hogy enyhe parton felfele sem bír még 3.-ban sem kipörögni 7.2 tárcsát húzva, holott ha minden jól menne 6.-ban fel kéne vele repülnie.
Az előző adagolóval szépen indult, de nem bírt. Ami most lett rátéve azzal ma 10-kor félpercig hajtatni kellett még megmukkant, de ereje még annyi sincs.
Valaki akinek volt már hasonló problémája, lenne szíves leírni mi kínja lehet szegénynek ?
Válaszokat előre is köszönöm! :))
Sziasztok.Érdeklődnék Rába 250-be ülés után.Esetleg tudtok-e jó ülést ami elfér a váltás zavarása nélkül és a fülke hátsó rész vágása nélkül?! Köszönöm
Válasz Skutmh #2489. hozzászólásáraMég sohasem csináltam, az adagolós dolgokat szakira szoktam bízni.
De elől a kis dekli alatt lenni kellene egy jelző csapnak a közé kell állítani a fogaskeréken lévő B3 jelzést. mellékelek egy PDF doksit abban megtalálod. Rába 250 adagoló-porlasztó
Válasz Tomszi #2486. hozzászólására Való igaz igaz ilyen apróságo igen, az én '83-asomban még az az orbiton a tömbön kívül még az egyik féknyereg, egy kardán kereszt és az olajszűrő házak amik amerikaiak.
Válasz rigás #2485. hozzászólásáraHidraulika vezértömb, kormányorbit. De ezek jobb is hogy maradtak. De a többi része is fokozatosan magyarosodott. Az elején a váz is amerikai volt, a felnik, ezeket hamar kiváltották, ja az osztómű. Aztán ilyen apróságok még sokáig (5-6 évig) amerikaiak voltak mint a légszűrő ház, meg fönt amin szívja, a fülke zárak.
Válasz Kisvuk #2479. hozzászólásáraMert fokozatosan váltották ki az import alkatrészeket (de szerencsére nem mindent), a fülke a 400-ik darabtól kezdve készült a Rábánál, Szentgotthárdon.
Válasz Kisvuk #2479. hozzászólásáraAz itteni '77-esben mát az új alu műszerfal van. Vagy ekkor volt a váltás vagy cserélték időközben a fülkét. Majd ha járok a tulajnál csinálok egy rögtönzött "eredetiség vizsgálatot".
Válasz bandigh #2477. hozzászólásáraLényegében a motort leszámítva ugyanaz a gép, mint Szabolcs80-é.
Illetve a különböző motorokkal szerelt típusoknak más-más nagymacska nevet adtak (ez az összes Steiger típusnál így volt). Tehát lényegében ugyanígy nézett ki 3 típusok is, csak más más motorral. Név szerint a Cougar II 300Le-s 6 hengeres Cat motorral, a Panther II 310Le-s 6-os Cummins-szal, és a hirdetésben lévő Turbo Tiger II 320 lovas Cummins V8-cal. A hidakat pedig megrendelés szerint Rába vagy Dana, Clark, Rockwell márkájúval. Csak a Rába hidak külső deknijén a jól ismert Rába embléma helyett STEIGER felirat vagy a jele volt.
A Cougar II gyártási jogát vette meg a Rába, és gyártottam Rába-M.A.N. motorral és Rába hidakkal. Kipróbálásra 10 db-ot hoztak be az országba 1974-ben. De előtte 1973-ban pedig az eggyel korábbi (Cougar I) szériából szereztek be pár darabot (talán 5-öt, de nem találtam meg pontosan) és próbálták ki Bábolnán, egyébként egész Európában először.
Ez volt az, természetesen a CPS (IKR elődje) sárga-fehér színében
Válasz Szabolcs80 #2475. hozzászólásáraZöld, egészen pontosan lime-zöld. Keress rá a neten ha még nem láttál, vagy kapargasd meg a tiédet valahol, és ott lesz alatta, a fülkén biztosan.
Válasz Szabolcs80 #2473. hozzászólásáraA tiéd nem RÁBA-STEIGER, hanem még eredeti Steiger!
Az adattáblája se Rába. Hirdetésben láttam, meg egy srácnál aki fotózta. Ez abból az első 5db-ból lehet amit kipróbálásra behoztak az országba 74-ben (asszem 5 db volt, utána kéne néznem pontosan). Csak át van festve sárgára, azt még lehet hogy az IKR ben csinálták, de már azóta is volt átfestve.
Válasz rábafan #2469. hozzászólásáraNos, megnéztem ott a baj 2.3.4. fejszelepek eresztenek a 4. nagyon.
Megy az egész porlasztóstól adagolóshoz.
Megérte a próbát.
Még egyszer, köszönöm!
Válasz 2266 #2468. hozzászólásáraEz igaz, az elavulásból adódó gyenge szivárgást nehéz észrevenni. Viszont ezt a problémát kizárnám, mert a tavaszi motorgenerál alkalmából minden üzemanyag csövet, szűrőt tömítést újakra cseréltem.
És azóta alig néhány üzemórát ment a gép.
Válasz rigás #2467. hozzászólásáraA porlasztó tetején lévő résolaj csövet cseréld ki meg vedd le a nyomocsöveket az adagolórol nyomd meg a tápszivattyút ha nem jön a gázolaj akkor a fejszelepek jók eggy próbát megér
Válasz rigás #2467. hozzászólásáraÉn nemrég kicseréltem mind a két üzemanyag csövet! Szerintem megéri azt a kis fáradtságot... Mert az elavulás sokszor nem szemmel látható!!!! És egy öreg gépnél bármikor bármi megtörténhet
Sziasztok, jó estét!
Már ha itt van elől a topic, kérdeznék valamit:
Rába 250 kombi turbós motor nehezen indul, az ok elereszti az üzemanyag nyomást. nyomástartó szelepet cseréltem hiba maradt.
Kérdésem, próbálkozzak tápszivattyú cserével, vagy vagy vigyem egyből szakműhelybe az adagolót/porlasztókat.
A motort nemrég raktam össze (tavasszal), de az adagolóhoz nem nyúltam porlasztók is oda kerültek vissza ahol voltak a szerelés után ugyanolyan könnyen indult a motor mint előtte.
Két hete kezdte ezt a mókát, hogy alaposan rá kell pumpálni már 2-3 óra állás után is. Üzemanyag nem szivárog sehol, szűrőket csöveket átnéztem tiszták.
Válasz Szabolcs80 #2465. hozzászólásáraHa megkapargatod meglesz az.
Az amerikai fülkében más a műszerfal is, műanyagból van.
Tehetnél fel pár képet a gépről, hátulnézetből a függesztőszerkezetről is.
Válasz Tomszi #2464. hozzászólásáraEltüntettek róla minden azonosítót. Ma cseréltem fülkeventilátort és megtaláltam a klímaradiátor alatt az amerikai gyártó matricáját, úgyhogy a fülke biztos hogy amerikai. Más azonosítót nem találtam
Válasz Szabolcs80 #2463. hozzászólásáraLennie kell rajta, keresd meg, ha a tábla már nincs is meg a vázba bele van ütve.
Igen, az amerikai fülkék voltak zöld üvegekkel gyárilag.
Válasz rigás #2461. hozzászólásáraNincs rajta egyik sem, viszont a fülke körbe sötétített üveges, és amennyire tudom az csak az amerikai fülkékbe tették(nem biztos)
Válasz Szabolcs80 #2460. hozzászólásáraA forgalmi egy dolog, abba sokszor olyan hülyeségeket írnak.
Adattábla, jobboldalt a lépcső mellet, vagy ugyanott a beütött alvázszán, az a mérvadó.
74-es évjárat talán az első 5 darab prototípus volt.
Válasz Szabolcs80 #2460. hozzászólásáraNo ez már valami!
A te géped ezek szerint az elsők közül való, mivel '74 év végén kezdték a gyártást.
A vázon lévő adattáblája vagy az alatta lévő vázszám tudtommal tartalmazza a gyártási év/hó mellett azt is hanyadik gép.
3158 hozzászólás
Sziasztok!
.
Először is elnézést, hogy ilyen későn reagálok a tanácsokra, amiket utólag is köszönök szépen! :)
A hétvégén kicsit megbontottuk az elejét és eljutottunk az úgy nevezett pajzsig, ahonnan összelehet forgatni a 4 fogaskereket.
Aztán kiderült a turpisság, hiszen az adagoló fogaskereke 1 fokkal ellett téve, mert nem a B-3 között volt az adagolóház stiftje, hanem a 3-K között,
Így már az 5. sebességben bírja felfele bár ott a 6. sebességnek is elkéne férnie.
A kompresszióval nincsen gond néztük| A szívócsővel sem lehet, mert amikor bedugul akkor se előre se hátra, amíg ki nem pucoljuk, az más típusú erőtlenséget produkál.
Esetleg még az előtöltésen lehetne-e csiszolni? az eredményezne még valamit? :)
De ugye a probléma az volt hogy erőtlen volt még tavasszal, ezért lettek ezek a felújítások elvégezve. Esetleg a nem megfelelő minőségű gázolaj gondolok itt vizesre okozhatják egy adagoló lassú halálát ? :)
Nem hiszik el sokan de már 3 géppel jártam úgy,hogy szelepváltásnál porlasztott (tehát az adagoló 180fokkal eltéve)megy a motor,nehezen indul,és gyenge
Válasz Magic #2504. hozzászólásáraLevegőt kap? Kompresszió!
az a fasza adagoló, képes àtnyomni a gázolajat a porlasztòn? Porlasztó még jò lehet? Faxa felùjitott adagoló a targoncàn nem bírta a 160bárt,csak 140et. Ott ilyen nem lehet? Több kaja nem segít neki?mit írjunk még? Irtàk,töltés,vezérlès,stb..
Válasz Magic #2504. hozzászólásáraA tankba eldugult kicsit a szívócsöve aztán nincsen anyag neki rendesen
Válasz Magic #2504. hozzászólásáraEz a jelenség hogy jött elö?? Egyik napról a másikra?? Vagy évek alatt? Esetleg valami javítás vagy fődarab csere után??? Ha van lehetőségetek egy Elkonnal tényleg meg kellene mérni!!! Ez legyen az első ki indulási alap..
Válasz Magic #2504. hozzászólásáraGyújtás jó helyen van?
Hali adott egy 250-es nem 28-as, hanem 32-es turbóval.
Olyan problémánk akadt szegénnyel, hogy gyengélkedett az ereje, ezért meg hüvelyeztük meg meggyűrűztük és új porlasztókat tettünk bele. Továbbá 2 felújított adagoló lett rá téve, de sajnos semmi nem oldotta meg a problémát.
A probléma az, hogy enyhe parton felfele sem bír még 3.-ban sem kipörögni 7.2 tárcsát húzva, holott ha minden jól menne 6.-ban fel kéne vele repülnie.
Az előző adagolóval szépen indult, de nem bírt. Ami most lett rátéve azzal ma 10-kor félpercig hajtatni kellett még megmukkant, de ereje még annyi sincs.
Valaki akinek volt már hasonló problémája, lenne szíves leírni mi kínja lehet szegénynek ?
Válaszokat előre is köszönöm! :))
Válasz _NB_ #2502. hozzászólásáraA gyártó oldala lemaradt (Argentín)
- link
fél OFF
Sárga és derékcsuklós (160hp-tól 305hp-ig)
Pauny 540 EVO
(EVO az alapfelszereltség, 3 felszereltségi fok van ha jól látom)
- videó 1
- videó 2
Katt az albumok-ra és ott.

Válasz Gepi #2496. hozzászólásáraköszönöm szépen a segítséget és hogy lehet azon az oldalon még keresgélni?
Válasz Mixi78 #2498. hozzászólásáraKöszönöm
Válasz Dzsanosi #2497. hozzászólásáraItt van!
Raba 250 esnek szelephézag értéket tudna valaki mondani ???
Válasz vasvarikriszta #2495. hozzászólására
Gépkönyv
És azon az oldalon még más anyagot is találsz hozzá
250 rába gépkönyvet keresnék
Sziasztok.Érdeklődnék Rába 250-be ülés után.Esetleg tudtok-e jó ülést ami elfér a váltás zavarása nélkül és a fülke hátsó rész vágása nélkül?! Köszönöm
Válasz rigás #2491. hozzászólásáraKöszönöm szépen a gyors válaszod. Ebben az esetben mi vagyunk a szakik :D Igazán kezdő szakik
Válasz Mixi78 #2490. hozzászólásáraSzuper. Akkor nem csak a turbó sz.r, meg a porlasztók, meg a szelephézag volt az hanem az adagoló is
Válasz Skutmh #2489. hozzászólásáraMég sohasem csináltam, az adagolós dolgokat szakira szoktam bízni.
Rába 250 adagoló-porlasztó
De elől a kis dekli alatt lenni kellene egy jelző csapnak a közé kell állítani a fogaskeréken lévő B3 jelzést. mellékelek egy PDF doksit abban megtalálod.
Válasz Szabolcs80 #2488. hozzászólásáraNekünk az adagolóelem volt a ludas mikor ilyet csinált.
Tiszteletem! Segítséget szeretnék kérni egy raba 250 adagoló beállításához. A B3-nak hol is kellene lennie, ha FHP a lukon van?
Mitől van az hogy a porlasztócsúcsokat nem győzőm cserélni? Szűrő tiszta, próbálok jó minőségű csúcsokat venni de alig bírnak pár napot.
Válasz Tomszi #2486. hozzászólására Való igaz igaz ilyen apróságo igen, az én '83-asomban még az az orbiton a tömbön kívül még az egyik féknyereg, egy kardán kereszt és az olajszűrő házak amik amerikaiak.
Válasz rigás #2485. hozzászólásáraHidraulika vezértömb, kormányorbit. De ezek jobb is hogy maradtak. De a többi része is fokozatosan magyarosodott. Az elején a váz is amerikai volt, a felnik, ezeket hamar kiváltották, ja az osztómű. Aztán ilyen apróságok még sokáig (5-6 évig) amerikaiak voltak mint a légszűrő ház, meg fönt amin szívja, a fülke zárak.
Válasz Tomszi #2484. hozzászólásáraA váltón, és a kuplung szerkezeten kívül mi maradt?
Válasz Kisvuk #2479. hozzászólásáraMert fokozatosan váltották ki az import alkatrészeket (de szerencsére nem mindent), a fülke a 400-ik darabtól kezdve készült a Rábánál, Szentgotthárdon.
Válasz Kisvuk #2479. hozzászólásáraAz itteni '77-esben mát az új alu műszerfal van. Vagy ekkor volt a váltás vagy cserélték időközben a fülkét. Majd ha járok a tulajnál csinálok egy rögtönzött "eredetiség vizsgálatot".
Válasz bandigh #2477. hozzászólásáraÁrban nemis drága, sőt.
Válasz bandigh #2477. hozzászólásáraLényegében a motort leszámítva ugyanaz a gép, mint Szabolcs80-é.

Illetve a különböző motorokkal szerelt típusoknak más-más nagymacska nevet adtak (ez az összes Steiger típusnál így volt). Tehát lényegében ugyanígy nézett ki 3 típusok is, csak más más motorral. Név szerint a Cougar II 300Le-s 6 hengeres Cat motorral, a Panther II 310Le-s 6-os Cummins-szal, és a hirdetésben lévő Turbo Tiger II 320 lovas Cummins V8-cal. A hidakat pedig megrendelés szerint Rába vagy Dana, Clark, Rockwell márkájúval. Csak a Rába hidak külső deknijén a jól ismert Rába embléma helyett STEIGER felirat vagy a jele volt.
A Cougar II gyártási jogát vette meg a Rába, és gyártottam Rába-M.A.N. motorral és Rába hidakkal. Kipróbálásra 10 db-ot hoztak be az országba 1974-ben. De előtte 1973-ban pedig az eggyel korábbi (Cougar I) szériából szereztek be pár darabot (talán 5-öt, de nem találtam meg pontosan) és próbálták ki Bábolnán, egyébként egész Európában először.
Ez volt az, természetesen a CPS (IKR elődje) sárga-fehér színében
Válasz Tomszi #2474. hozzászólásáraBizony!
"engine model CAT D-333"
Tehát eredetileg Cater motoros volt!
Válasz Szabolcs80 #2473. hozzászólásáraNekem is ilyen a műszerfalam meg a hátulja is ,pedig az enyém 76-os
Válasz Szabolcs80 #2473. hozzászólásáraA falumban is van egy ilyen műszerfalas zöld sárga színű 1975-ös, és egy sárga 1977-es Rába 245-ös.(ilyan mint ez)
Válasz Szabolcs80 #2473. hozzászólásáraNem pont ugyanaz, de majdnem
Link
Válasz Szabolcs80 #2475. hozzászólásáraZöld, egészen pontosan lime-zöld. Keress rá a neten ha még nem láttál, vagy kapargasd meg a tiédet valahol, és ott lesz alatta, a fülkén biztosan.
Válasz Tomszi #2474. hozzászólásáraMilyen színűek voltak eredetileg?
Válasz Szabolcs80 #2473. hozzászólásáraA tiéd nem RÁBA-STEIGER, hanem még eredeti Steiger!
Az adattáblája se Rába. Hirdetésben láttam, meg egy srácnál aki fotózta. Ez abból az első 5db-ból lehet amit kipróbálásra behoztak az országba 74-ben (asszem 5 db volt, utána kéne néznem pontosan). Csak át van festve sárgára, azt még lehet hogy az IKR ben csinálták, de már azóta is volt átfestve.
Válasz Tomszi #2466. hozzászólására



Itt vannak a képek. Alvázszám még nincs
Válasz rábafan #2469. hozzászólásáraNos, megnéztem ott a baj 2.3.4. fejszelepek eresztenek a 4. nagyon.
Megy az egész porlasztóstól adagolóshoz.
Megérte a próbát.
Még egyszer, köszönöm!
Válasz rábafan #2469. hozzászólásáraHmmm! Van ebben valami.

Holnap leveszem a nyomócsöveket és megnézem.
Résolaj cső új, szivárgást nem látni.
Köszönöm a tippet!
Válasz 2266 #2468. hozzászólásáraEz igaz, az elavulásból adódó gyenge szivárgást nehéz észrevenni. Viszont ezt a problémát kizárnám, mert a tavaszi motorgenerál alkalmából minden üzemanyag csövet, szűrőt tömítést újakra cseréltem.
És azóta alig néhány üzemórát ment a gép.
Válasz rigás #2467. hozzászólásáraA porlasztó tetején lévő résolaj csövet cseréld ki meg vedd le a nyomocsöveket az adagolórol nyomd meg a tápszivattyút ha nem jön a gázolaj akkor a fejszelepek jók eggy próbát megér
Válasz rigás #2467. hozzászólásáraÉn nemrég kicseréltem mind a két üzemanyag csövet! Szerintem megéri azt a kis fáradtságot... Mert az elavulás sokszor nem szemmel látható!!!! És egy öreg gépnél bármikor bármi megtörténhet


Sziasztok, jó estét!
Már ha itt van elől a topic, kérdeznék valamit:
Rába 250 kombi turbós motor nehezen indul, az ok elereszti az üzemanyag nyomást. nyomástartó szelepet cseréltem hiba maradt.
Kérdésem, próbálkozzak tápszivattyú cserével, vagy vagy vigyem egyből szakműhelybe az adagolót/porlasztókat.
A motort nemrég raktam össze (tavasszal), de az adagolóhoz nem nyúltam porlasztók is oda kerültek vissza ahol voltak a szerelés után ugyanolyan könnyen indult a motor mint előtte.
Két hete kezdte ezt a mókát, hogy alaposan rá kell pumpálni már 2-3 óra állás után is. Üzemanyag nem szivárog sehol, szűrőket csöveket átnéztem tiszták.
Válasz Szabolcs80 #2465. hozzászólásáraHa megkapargatod meglesz az.
Az amerikai fülkében más a műszerfal is, műanyagból van.
Tehetnél fel pár képet a gépről, hátulnézetből a függesztőszerkezetről is.
Válasz Tomszi #2464. hozzászólásáraEltüntettek róla minden azonosítót. Ma cseréltem fülkeventilátort és megtaláltam a klímaradiátor alatt az amerikai gyártó matricáját, úgyhogy a fülke biztos hogy amerikai. Más azonosítót nem találtam
Válasz Szabolcs80 #2463. hozzászólásáraLennie kell rajta, keresd meg, ha a tábla már nincs is meg a vázba bele van ütve.
Igen, az amerikai fülkék voltak zöld üvegekkel gyárilag.
Válasz rigás #2461. hozzászólásáraNincs rajta egyik sem, viszont a fülke körbe sötétített üveges, és amennyire tudom az csak az amerikai fülkékbe tették(nem biztos)
Válasz Szabolcs80 #2460. hozzászólásáraA forgalmi egy dolog, abba sokszor olyan hülyeségeket írnak.
Adattábla, jobboldalt a lépcső mellet, vagy ugyanott a beütött alvázszán, az a mérvadó.
74-es évjárat talán az első 5 darab prototípus volt.
Válasz Szabolcs80 #2460. hozzászólásáraNo ez már valami!

A te géped ezek szerint az elsők közül való, mivel '74 év végén kezdték a gyártást.
A vázon lévő adattáblája vagy az alatta lévő vázszám tudtommal tartalmazza a gyártási év/hó mellett azt is hanyadik gép.