Gázolaj árak 584 Ft Benzin árak 578 Ft EUR 385.36 Ft USD 333.11 Ft CHF 413.74 Ft GBP 437.45 Ft

Fórum

Rába Steiger traktorok

Létrehozta: Vendég , 2008-02-03 21:31:29

Kedvencekhez Segítség
3158 hozzászólás
Nincs profilkép
#2508 Magic
2017-08-28 13:19:51

Sziasztok!
Először is elnézést, hogy ilyen későn reagálok a tanácsokra, amiket utólag is köszönök szépen! :)

A hétvégén kicsit megbontottuk az elejét és eljutottunk az úgy nevezett pajzsig, ahonnan összelehet forgatni a 4 fogaskereket.

Aztán kiderült a turpisság, hiszen az adagoló fogaskereke 1 fokkal ellett téve, mert nem a B-3 között volt az adagolóház stiftje, hanem a 3-K között,smile hammer.

Így már az 5. sebességben bírja felfele bár ott a 6. sebességnek is elkéne férnie.

A kompresszióval nincsen gond néztük| A szívócsővel sem lehet, mert amikor bedugul akkor se előre se hátra, amíg ki nem pucoljuk, az más típusú erőtlenséget produkál.
Esetleg még az előtöltésen lehetne-e csiszolni? az eredményezne még valamit? :)

De ugye a probléma az volt hogy erőtlen volt még tavasszal, ezért lettek ezek a felújítások elvégezve. Esetleg a nem megfelelő minőségű gázolaj gondolok itt vizesre okozhatják egy adagoló lassú halálát ? :)

Nincs profilkép
#2507 Claastra.
2017-08-24 11:23:56

Nem hiszik el sokan de már 3 géppel jártam úgy,hogy szelepváltásnál porlasztott (tehát az adagoló 180fokkal eltéve)megy a motor,nehezen indul,és gyenge

Nincs profilkép
#2506 .Richard.
2017-08-23 23:57:34

Válasz Magic #2504. hozzászólásáraLevegőt kap? Kompresszió! smile hammersmile hammeraz a fasza adagoló, képes àtnyomni a gázolajat a porlasztòn? Porlasztó még jò lehet? Faxa felùjitott adagoló a targoncàn nem bírta a 160bárt,csak 140et. Ott ilyen nem lehet? Több kaja nem segít neki?mit írjunk még? Irtàk,töltés,vezérlès,stb..

#2505 szanberg
2017-08-23 21:54:57

Válasz Magic #2504. hozzászólásáraA tankba eldugult kicsit a szívócsöve aztán nincsen anyag neki rendesen

#2504 2266
2017-08-22 22:51:40

Válasz Magic #2504. hozzászólásáraEz a jelenség hogy jött elö?? Egyik napról a másikra?? Vagy évek alatt? Esetleg valami javítás vagy fődarab csere után??? Ha van lehetőségetek egy Elkonnal tényleg meg kellene mérni!!! Ez legyen az első ki indulási alap..smile oops

Nincs profilkép
#2503 Szabolcs80
2017-08-22 13:32:59

Válasz Magic #2504. hozzászólásáraGyújtás jó helyen van?

Nincs profilkép
#2502 Magic
2017-08-22 13:23:11

Hali adott egy 250-es nem 28-as, hanem 32-es turbóval.
Olyan problémánk akadt szegénnyel, hogy gyengélkedett az ereje, ezért meg hüvelyeztük meg meggyűrűztük és új porlasztókat tettünk bele. Továbbá 2 felújított adagoló lett rá téve, de sajnos semmi nem oldotta meg a problémát.
A probléma az, hogy enyhe parton felfele sem bír még 3.-ban sem kipörögni 7.2 tárcsát húzva, holott ha minden jól menne 6.-ban fel kéne vele repülnie.
Az előző adagolóval szépen indult, de nem bírt. Ami most lett rátéve azzal ma 10-kor félpercig hajtatni kellett még megmukkant, de ereje még annyi sincs.
Valaki akinek volt már hasonló problémája, lenne szíves leírni mi kínja lehet szegénynek ?
Válaszokat előre is köszönöm! :))smile surrender

#2501 _NB_
2017-08-17 14:24:57

Válasz _NB_ #2502. hozzászólásáraA gyártó oldala lemaradt (Argentín)
- link

#2500 _NB_
2017-08-17 14:22:00

fél OFF
Sárga és derékcsuklós (160hp-tól 305hp-ig)
Pauny 540 EVO
(EVO az alapfelszereltség, 3 felszereltségi fok van ha jól látom)
- videó 1
- videó 2

#2499 Mixi78
2017-08-09 21:32:57

Katt az albumok-ra és ott.

Nincs profilkép
#2498 vasvarikriszta
2017-08-09 19:46:32

Válasz Gepi #2496. hozzászólásáraköszönöm szépen a segítséget és hogy lehet azon az oldalon még keresgélni?

Nincs profilkép
#2495 Dzsanosi
2017-08-08 19:03:29

Raba 250 esnek szelephézag értéket tudna valaki mondani ???

#2494 Gepi
2017-08-08 09:00:04

Válasz vasvarikriszta #2495. hozzászólására
Gépkönyv
És azon az oldalon még más anyagot is találsz hozzá

Nincs profilkép
#2493 vasvarikriszta
2017-08-07 21:21:11

250 rába gépkönyvet keresnék

#2492 S.T
2017-08-03 16:28:20

Sziasztok.Érdeklődnék Rába 250-be ülés után.Esetleg tudtok-e jó ülést ami elfér a váltás zavarása nélkül és a fülke hátsó rész vágása nélkül?! Köszönömsmile helpsmilie

Nincs profilkép
#2491 Skutmh
2017-07-30 12:47:59

Válasz rigás #2491. hozzászólásáraKöszönöm szépen a gyors válaszod. Ebben az esetben mi vagyunk a szakik :D Igazán kezdő szakik

Nincs profilkép
#2490 Szabolcs80
2017-07-30 12:47:16

Válasz Mixi78 #2490. hozzászólásáraSzuper. Akkor nem csak a turbó sz.r, meg a porlasztók, meg a szelephézag volt az hanem az adagoló issmile wacko

#2489 rigás
2017-07-30 12:25:21

Válasz Skutmh #2489. hozzászólásáraMég sohasem csináltam, az adagolós dolgokat szakira szoktam bízni.
De elől a kis dekli alatt lenni kellene egy jelző csapnak a közé kell állítani a fogaskeréken lévő B3 jelzést. mellékelek egy PDF doksit abban megtalálod.
Rába 250 adagoló-porlasztó

#2488 Mixi78
2017-07-30 11:43:45

Válasz Szabolcs80 #2488. hozzászólásáraNekünk az adagolóelem volt a ludas mikor ilyet csinált.

Nincs profilkép
#2487 Skutmh
2017-07-30 11:16:07

Tiszteletem! Segítséget szeretnék kérni egy raba 250 adagoló beállításához. A B3-nak hol is kellene lennie, ha FHP a lukon van?

Nincs profilkép
#2486 Szabolcs80
2017-07-30 07:38:18

Mitől van az hogy a porlasztócsúcsokat nem győzőm cserélni? Szűrő tiszta, próbálok jó minőségű csúcsokat venni de alig bírnak pár napot.

#2485 rigás
2017-07-28 21:28:42

Válasz Tomszi #2486. hozzászólására Való igaz igaz ilyen apróságo igen, az én '83-asomban még az az orbiton a tömbön kívül még az egyik féknyereg, egy kardán kereszt és az olajszűrő házak amik amerikaiak.

Nincs profilkép
#2484 Tomszi
2017-07-28 20:56:40

Válasz rigás #2485. hozzászólásáraHidraulika vezértömb, kormányorbit. De ezek jobb is hogy maradtak. De a többi része is fokozatosan magyarosodott. Az elején a váz is amerikai volt, a felnik, ezeket hamar kiváltották, ja az osztómű. Aztán ilyen apróságok még sokáig (5-6 évig) amerikaiak voltak mint a légszűrő ház, meg fönt amin szívja, a fülke zárak.

#2483 rigás
2017-07-28 20:47:09

Válasz Tomszi #2484. hozzászólásáraA váltón, és a kuplung szerkezeten kívül mi maradt?smile confused

Nincs profilkép
#2482 Tomszi
2017-07-28 20:33:42

Válasz Kisvuk #2479. hozzászólásáraMert fokozatosan váltották ki az import alkatrészeket (de szerencsére nem mindent), a fülke a 400-ik darabtól kezdve készült a Rábánál, Szentgotthárdon.

#2481 rigás
2017-07-28 20:28:19

Válasz Kisvuk #2479. hozzászólásáraAz itteni '77-esben mát az új alu műszerfal van. Vagy ekkor volt a váltás vagy cserélték időközben a fülkét. Majd ha járok a tulajnál csinálok egy rögtönzött "eredetiség vizsgálatot".smile biggrin

Nincs profilkép
#2480 Tomszi
2017-07-28 20:28:15

Válasz bandigh #2477. hozzászólásáraÁrban nemis drága, sőt.

Nincs profilkép
#2479 Tomszi
2017-07-28 20:25:41

Válasz bandigh #2477. hozzászólásáraLényegében a motort leszámítva ugyanaz a gép, mint Szabolcs80-é.
Illetve a különböző motorokkal szerelt típusoknak más-más nagymacska nevet adtak (ez az összes Steiger típusnál így volt). Tehát lényegében ugyanígy nézett ki 3 típusok is, csak más más motorral. Név szerint a Cougar II 300Le-s 6 hengeres Cat motorral, a Panther II 310Le-s 6-os Cummins-szal, és a hirdetésben lévő Turbo Tiger II 320 lovas Cummins V8-cal. A hidakat pedig megrendelés szerint Rába vagy Dana, Clark, Rockwell márkájúval. Csak a Rába hidak külső deknijén a jól ismert Rába embléma helyett STEIGER felirat vagy a jele volt.

A Cougar II gyártási jogát vette meg a Rába, és gyártottam Rába-M.A.N. motorral és Rába hidakkal. Kipróbálásra 10 db-ot hoztak be az országba 1974-ben. De előtte 1973-ban pedig az eggyel korábbi (Cougar I) szériából szereztek be pár darabot (talán 5-öt, de nem találtam meg pontosan) és próbálták ki Bábolnán, egyébként egész Európában először.
Ez volt az, természetesen a CPS (IKR elődje) sárga-fehér színében

#2478 rigás
2017-07-28 20:16:18

Válasz Tomszi #2474. hozzászólásáraBizony!
"engine model CAT D-333"
Tehát eredetileg Cater motoros volt!

#2477 Kisvuk
2017-07-28 20:12:04

Válasz Szabolcs80 #2473. hozzászólásáraNekem is ilyen a műszerfalam meg a hátulja is ,pedig az enyém 76-os

#2476 rigás
2017-07-28 20:05:43

Válasz Szabolcs80 #2473. hozzászólásáraA falumban is van egy ilyen műszerfalas zöld sárga színű 1975-ös, és egy sárga 1977-es Rába 245-ös.(ilyan mint ez)

Nincs profilkép
#2474 Tomszi
2017-07-28 09:03:56

Válasz Szabolcs80 #2475. hozzászólásáraZöld, egészen pontosan lime-zöld. Keress rá a neten ha még nem láttál, vagy kapargasd meg a tiédet valahol, és ott lesz alatta, a fülkén biztosan.

Nincs profilkép
#2473 Szabolcs80
2017-07-28 07:41:14

Válasz Tomszi #2474. hozzászólásáraMilyen színűek voltak eredetileg?

Nincs profilkép
#2472 Tomszi
2017-07-27 23:47:33

Válasz Szabolcs80 #2473. hozzászólásáraA tiéd nem RÁBA-STEIGER, hanem még eredeti Steiger!
Az adattáblája se Rába. Hirdetésben láttam, meg egy srácnál aki fotózta. Ez abból az első 5db-ból lehet amit kipróbálásra behoztak az országba 74-ben (asszem 5 db volt, utána kéne néznem pontosan). Csak át van festve sárgára, azt még lehet hogy az IKR ben csinálták, de már azóta is volt átfestve.

Nincs profilkép
#2471 Szabolcs80
2017-07-27 23:40:53

Válasz Tomszi #2466. hozzászólására

Itt vannak a képek. Alvázszám még nincs

#2470 rigás
2017-07-27 22:53:37

Válasz rábafan #2469. hozzászólásáraNos, megnéztem ott a baj 2.3.4. fejszelepek eresztenek a 4. nagyon.
Megy az egész porlasztóstól adagolóshoz.
Megérte a próbát.smile biggrin
Még egyszer, köszönöm!

#2469 rigás
2017-07-26 22:53:49

Válasz rábafan #2469. hozzászólásáraHmmm! Van ebben valami.
Holnap leveszem a nyomócsöveket és megnézem.
Résolaj cső új, szivárgást nem látni.

Köszönöm a tippet!smile smile

#2468 rigás
2017-07-26 22:46:15

Válasz 2266 #2468. hozzászólásáraEz igaz, az elavulásból adódó gyenge szivárgást nehéz észrevenni. Viszont ezt a problémát kizárnám, mert a tavaszi motorgenerál alkalmából minden üzemanyag csövet, szűrőt tömítést újakra cseréltem.
És azóta alig néhány üzemórát ment a gép.

Nincs profilkép
#2467 rábafan
2017-07-26 15:01:40

Válasz rigás #2467. hozzászólásáraA porlasztó tetején lévő résolaj csövet cseréld ki meg vedd le a nyomocsöveket az adagolórol nyomd meg a tápszivattyút ha nem jön a gázolaj akkor a fejszelepek jók eggy próbát megérsmile thumbupcool

#2466 2266
2017-07-26 11:32:06

Válasz rigás #2467. hozzászólásáraÉn nemrég kicseréltem mind a két üzemanyag csövet! Szerintem megéri azt a kis fáradtságot... Mert az elavulás sokszor nem szemmel látható!!!! És egy öreg gépnél bármikor bármi megtörténhetsmile sweatdropsmile blinksmile wink

#2465 rigás
2017-07-25 21:32:07

Sziasztok, jó estét!
Már ha itt van elől a topic, kérdeznék valamit:
Rába 250 kombi turbós motor nehezen indul, az ok elereszti az üzemanyag nyomást. nyomástartó szelepet cseréltem hiba maradt.
Kérdésem, próbálkozzak tápszivattyú cserével, vagy vagy vigyem egyből szakműhelybe az adagolót/porlasztókat.
A motort nemrég raktam össze (tavasszal), de az adagolóhoz nem nyúltam porlasztók is oda kerültek vissza ahol voltak a szerelés után ugyanolyan könnyen indult a motor mint előtte.
Két hete kezdte ezt a mókát, hogy alaposan rá kell pumpálni már 2-3 óra állás után is. Üzemanyag nem szivárog sehol, szűrőket csöveket átnéztem tiszták.

Nincs profilkép
#2464 Tomszi
2017-07-25 20:35:27

Válasz Szabolcs80 #2465. hozzászólásáraHa megkapargatod meglesz az.
Az amerikai fülkében más a műszerfal is, műanyagból van.
Tehetnél fel pár képet a gépről, hátulnézetből a függesztőszerkezetről is.

Nincs profilkép
#2463 Szabolcs80
2017-07-25 17:46:37

Válasz Tomszi #2464. hozzászólásáraEltüntettek róla minden azonosítót. Ma cseréltem fülkeventilátort és megtaláltam a klímaradiátor alatt az amerikai gyártó matricáját, úgyhogy a fülke biztos hogy amerikai. Más azonosítót nem találtam

Nincs profilkép
#2462 Tomszi
2017-07-24 12:47:29

Válasz Szabolcs80 #2463. hozzászólásáraLennie kell rajta, keresd meg, ha a tábla már nincs is meg a vázba bele van ütve.
Igen, az amerikai fülkék voltak zöld üvegekkel gyárilag.

Nincs profilkép
#2461 Szabolcs80
2017-07-24 12:32:23

Válasz rigás #2461. hozzászólásáraNincs rajta egyik sem, viszont a fülke körbe sötétített üveges, és amennyire tudom az csak az amerikai fülkékbe tették(nem biztos)

Nincs profilkép
#2460 Tomszi
2017-07-21 20:40:08

Válasz Szabolcs80 #2460. hozzászólásáraA forgalmi egy dolog, abba sokszor olyan hülyeségeket írnak.
Adattábla, jobboldalt a lépcső mellet, vagy ugyanott a beütött alvázszán, az a mérvadó.
74-es évjárat talán az első 5 darab prototípus volt.

#2459 rigás
2017-07-21 19:57:53

Válasz Szabolcs80 #2460. hozzászólásáraNo ez már valami!smile thumbup
A te géped ezek szerint az elsők közül való, mivel '74 év végén kezdték a gyártást.
A vázon lévő adattáblája vagy az alatta lévő vázszám tudtommal tartalmazza a gyártási év/hó mellett azt is hanyadik gép.smile rolleyes

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Sajtóközlemény
Látványosan felgyorsult a támogatási döntéshozatal ezeknél a pályázatoknál
Látványosan felgyorsult a támogatási döntéshozatal ezeknél a pályázatoknál
Felgyorsult a KAP II-es pályázatok elbírálása – november végéig lezárulhatnak a...
Kritikus szintet ért el a pocokfertőzöttség
Kritikus szintet ért el a pocokfertőzöttség
A mezei pockok ellen most kell fellépni, mielőtt a kártétel mértéke elérné a...
Sulky műtrágyaszóró
Sulky műtrágyaszóró

550.000 Ft

MTZ BELARUS 820.4
MTZ BELARUS 820.4

6.450.000 Ft

John Deere 6320 3800üzemóra
John Deere 6320 3800üzemóra

17.000.000 Ft

Hízók eladók
Hízók eladók

750 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]