Gázolaj árak 583 Ft Benzin árak 585 Ft EUR 402.9 Ft USD 360.88 Ft CHF 430.66 Ft GBP 479.39 Ft

Fórum

Rába Steiger traktorok

Létrehozta: Vendég , 2008-02-03 21:31:29

Kedvencekhez Segítség

3128 hozzászólás
Nincs profilkép
#1678 fokaaa
2011-04-13 20:28:33

Válasz #1679. hozzászólásra

És ez az erősítés az 1988 utáni szériáknál van?
Az 1986 utániak mind gömbölyű hiddal lettek szerelve?

#1677 biga imi
2011-04-13 18:58:59

Válasz #1676. hozzászólásra

Hát amiért csak azt az év járatot mondtam, annak erősebb amire a híd fel van fogatva, az enyém meg van erősítve csomó ponti lemezekkel. Az alkatrészekkel meg sajnos ez így van. A diffizárral meg ha ballon kerekes lesz akkor lehet bele rakni el nem rontod vele, szántáskor jól jön. A Wyxabo nál tudod be szerezni.

Nincs profilkép
#1676 fokaaa
2011-04-13 18:04:30

Válasz #1672. hozzászólásra

Ha jó az olajnyomásod, akkor szerintem ne cserélj csapágyakat! Ill. nem illdomos egy "kopott" csapra új csapágyat tenni, köszörülés azaz felújítás nélkül!

Én a gyűrűzéstől is tartózkodnék. Ez nem IFA..
Főleg egy horonybővítéssel, új, erős gyűrű egy kopott,ovál hüvelybe..! smile nonono
Könnyen szorulás, gyürütörés, rosszabb esetbe hajtokar törés lehet a vége.

De kíváncsi vagyok egy szaki mit szól az ilyen szükség megoldásokhoz!?

Nincs profilkép
#1675 fokaaa
2011-04-13 17:56:58

A hagyományos és az újabb "gömbölyű" híd között van ill. tud valaki valami lényegi különbséget mondani?
Nálunk van egy 245-ös rába 76-os kiadás és máig megy, és még kopás nyomot sem látni a differenciálmű fogaskerekein!

A differenciál zárról kinek milyen tapasztalata van? Kell az bele?

Nincs profilkép
#1674 fokaaa
2011-04-13 17:53:15

Válasz #1673. hozzászólásra

Miért pont az 1988-as évjárat utániakat ajánlod? Valami fontos módosítás van rajtuk? Anyagra ugyanolyan jók mint az elődök?
A mostani "új" utángyártott alkatrészekről nem sok jót hallani. Azaz közel sem bírnak annyit mint az eredeti Rába alkatrészek.

#1673 szanberg
2011-04-13 07:49:13

Válasz #1672. hozzászólásra

Szia!

Hány hektárt műveltek ennyi nagygéppel???

#1672 biga imi
2011-04-12 22:33:30

Válasz #1672. hozzászólásra

A D-11-et tesztelték a Rába-280-ban ami olyan volt mint a 250-es.

#1671 biga imi
2011-04-12 22:29:35

Válasz #1671. hozzászólásra
Ha Rába kell, akkor egy 1988 utáni évjáratú 250es legyen. Ne 300as. Ha nagyobb lóerő kell akkor a 250es váz és váltóba bele tudsz sajtolni 280 csikót.

#1670 golyó 2
2011-04-12 20:08:35

Válasz #1671. hozzászólásra

Hello.
A motort igazábol csak gyürüzni kellene, de ha meg van bontva kicserélném a csapágyakat is.Nyugvó sehol sincs , hajtokar talán lessz és gyürügarnitúra is egy kis modositással.Átméröre jo, de szélesebbek mint a dugattyun lévö hornyok,igy a dugót kell megesztergálni.
A 300-as mellett most is dolgozik 2 db 250-es.A hidak tipustábla alapján megeggyeznek,az osztómű szintén.A dereka szerencsére nem lóg, a zsirt beveszi igy azzal nem foglalkozok.

Nincs profilkép
#1669 fokaaa
2011-04-12 07:57:37

Válasz #1670. hozzászólásra

Szia!

Valahogy én is ettől féltem mikor gondolkodtam a 300-as rábán. Még tőledis kérdeztem talán, hogy utánnakérdeztél e az alkatrész utánpótlásnak.
De állítólag a híddal ill. a derekával is ez a helyzet, mert az is módosított.
Eyébként mi ment tönkre a motorba? Elötte rábáztál 250-el?

#1668 golyó 2
2011-04-11 20:55:12

Válasz #1669. hozzászólásra

Hello.
Megállt a 300-asban a D 11-es motor.Sajnos az előzetes megkeresésre hogy van-e a D 11 hez alkatrész(azt mondták mindent lehet kapni), nem BESZEREZHETŐ , vagy csak Dél-Koreából kb fél év alatt.
Sajnos ott tart az ügy,hogy motort keresek bele.smile cursing

Nincs profilkép
#1667 fokaaa
2011-04-11 08:05:10

Válasz #1666. hozzászólásra

Köszi.
alkotmany@citromail.hu erre írhatsz nyugodtan.

#1666 biga imi
2011-04-10 20:09:15

Válasz #1658. hozzászólásra

Szia ildomos vele használni bár milyen függesztet munka eszközt használni csak jobban nyírja a derekát, mi általában két évente szét húzzuk őket. Így van lazítózunk, meg van két RAU-8.4-es, az egyik berenás épp azzal dolgozok mostanság, a másik rúgóskapás. Meg még a 6 méteres Syncrohgerm is szenvedteti a derekát.

#1665 biga imi
2011-04-10 19:54:46

Válasz #1665. hozzászólásra

Szia valamikor az elején használtam távtartót. De nem mindig volt előnyös, így hát én állítom be kézzel és tartatom.

#1664 biga imi
2011-04-10 19:52:50

Válasz #1663. hozzászólásra
Szia nekünk nincs 300-as, de emailre küldök egy számot ahol érdeklődhetsz a 300-asról volt nekik 250-es is. Adj egy emailt.

#1663 cimbike.
2011-04-10 09:54:44

Válasz #1662. hozzászólásra

Imi!

Ti hogyan oldjátok meg függesztett munkagép mélységtartását? Távtartóval?

#1662 cimbike.
2011-04-10 09:49:00

Válasz #1656. hozzászólásra

Hadd vagizzak, mi a Kondort 4 fejjel is húzzuk, nem viszi mindenhol az 5öt. Pedig jd motoros a Rába. Így nem is igazán erőltetjük a szántást.

Nincs profilkép
#1661 fokaaa
2011-04-09 16:01:38

Biga Imi!

Dolgozol ill. dolgoztok a rába 300-as gépetekkel? Szánj egy kis időt arra hogy írsz pár gondolatot a d11-es motorról. Mi a vélemény? Összehasonlítva a hagyományos rába 250 motorhoz!

#1660 biga imi
2011-04-07 23:08:06

Válasz #1659. hozzászólásra

Így van én azzal is kínzom a verdát.

Nincs profilkép
#1659 fokaaa
2011-04-05 08:48:25

Válasz #1657. hozzászólásra

Szia Imi!

Jó lesz ha már beszálsz! :) Írj valamit a D11-es motorról! Saját tapasztalat, teljesítmény,fogyasztás..?

#1658 Hartmy
2011-04-04 23:33:15

Válasz #1659. hozzászólásra

Valóban csak a szememet nem szúrja ki smile lol

#1657 szanberg
2011-04-04 23:27:44

Válasz #1658. hozzászólásra

nagy 8,4-es kombinátor függesztett!

(Rau????)

#1656 Hartmy
2011-04-04 23:10:32

Válasz #1657. hozzászólásra

Szervusz Imi! Épp fel akartalak emlegetni a témában. Függesztett eszközt mennyire ildomos ezekkel használni? Azt tudom hogy lazítóztok, azon kívül van még amit 3 ponton visznek ezekkel a gépekkel? smile confused

#1655 biga imi
2011-04-04 22:03:46

Láttom megy ám a RÁBA, majd beszálok már én is.

Nincs profilkép
#1654 fokaaa
2011-04-04 13:48:19

Lehet az alföldön, egyenes területen 8 ekefejet is eltud házni de a zalai 10-15%-os lejtőkön, anyag talajon kétlem. Alapból 6-os IH-t húznak, de van hogy az őszi mélyhez visszabontjuk 5-re.
Amúgy igazad van ugyanolyan teljesítményű traktor, akár milyen gumival, ikerkerékkel sem tud akkorát fogni mint a rába.

Nincs profilkép
#1653 Lala5995
2011-04-04 09:38:43

Válasz #1653. hozzászólásra

Ez teljesen igaz. A mélységállítást minden esetben az állítócsavarral kell végezni! Kis területen mi is használtuk teljesen felhúzott kerékkel. Saját területen szántás helyett a Tsz időben. Összecsukott állapotban. De ez szükséges rossz! A Rábának sem nagyon tetszett. De óvatosan megtette.A tengely érte a talajt. A 660-as tárcsalevelek megtették a dolgukat.Ez nem üzemszerü használat. Ugyanugy az sem, hogy az agyontaposott földutat felszántatták a legszárazabb időszakban 35 cm mélyen. -Meg is lett az eredménye!

Nincs profilkép
#1652 Lala5995
2011-04-04 09:32:22

Válasz #1642. hozzászólásra

A Rába hidrailika nem gyenge! De furcsán nézne ki 5-ös váltvaforgató ekével. Mikor akár a 8-as eke sem akadály neki. A Rába is egy licenc gép. A Steigert a John Deere, New Holland is gyártja. Igaz nem annak nevezi. Nehéz talajmunkában a segéd melsőkerék hajtásu traktor nem tudja dupla kerékkel sem azt a vonóerőt átadni, amit egy összkerekes traktor.

#1651 Hartmy
2011-04-03 21:50:24

Válasz #1651. hozzászólásra

És végül is nem így van? smile tongue Tsz-ben sem eresztették le a 7,2-est soha agyig a rába után. Nah jó egyszer, de akkor is csak verseny kedvéért. Félig eresztve is brummogott a rába folyamatosan.

#1650 szanberg
2011-04-03 21:49:46

Válasz #1651. hozzászólásra

Pláne, hogy ezen az elsősor teljesen szögbe van rakva, a jobb eleje is koppon a váz elején a másik vége meg ugye a járókerék munkhengerének a tövében, jobban nemlehet szögbe rakni.

Hátul kicsit kisebb úgy látom, de betyáros lesz húznismile cool
node ez már tárcsás topicba való, rábáról már szó sem esik

#1649 2266
2011-04-03 21:44:34

Válasz #1650. hozzászólásra

Ezt sok gépész igy gondolja hogy az agyig engedett IH tárcsával igazán meglehet SZ- ni a gépet szinte jobban bár minél..smile sweatdropsmile sweatdropsmile cursingsmile cursing Sokszor még a Rába is elhalkúl elötte!!smile tonguepsmile tonguepsmile tonguep Igaz én 8 kerékkel huzom igy nincs mese a tapadással le tudja mind azt ami a motorban van..

#1648 szanberg
2011-04-03 21:39:57

Válasz #1649. hozzászólásra

Én is így érzem és gondolom, de majd kimutatja.
Az biztos, hogy csinálom vissza klódnyisra a vonórúdat, hogy a hashúzóra tudjam akasztani, ott az igazi, ott tud majd kibontakozni a traktor előtte smile cowboy

Mi csak agyig engedve húztuk a 4,2-est, met nemvolt határolója, tartatva meg mindig elpukkant egy cső, így ki is baxxxxtunk magunkkal legtöbbször, mert azt vettem észre,hogy nem mindig jó ha nyakig húzod elsősorral, mert akkor úgy felszalonnáztam mindig a fődet, hogy úgy nézett ki mint egy csúnya szántás amit elmukálni nem is lehetett utána és ríva kellett vetni bele.
Ezt becsapolom megfelelően ahogy jónak mutatkozik majd utána a főd, de az első ráakasztáskor felújítása után a kerekeket a levegőbe fogom szívatni rögtön hagy tudja meg a gép kinek áll háttalsmile lol

#1647 2266
2011-04-03 21:28:12

Válasz #1648. hozzászólásra

Ne félj azért anyira tölle!! Mert tárcsázás és tárcsázás között is van külöbség és a talaj álapopta is sokat tesz!! De ha belekap az elevenbe szerintem az 5-6 km/h is elég lesz!! De a másod és -3 sorral már szebben fogja vinni!! De ha viszonyitani akarjuk akkor a 4650-4755 -8100 JD-k TM 190 nyuszi is elviszi a maga módján igy a tied is elfogja!!

#1646 szanberg
2011-04-03 21:23:09

Válasz #1647. hozzászólásra

Egy jó rövidtárcsát akasztanának azok a gépek és meglepődnének.

Mondjuk én az IH-val is repűltem, dehát azért mert a bő 200 lóerőre a 4,2-es kicsi volt.

5,2-est szerettem volna de nincs, illetve fixben vagy arany áron. Így lett egy 6,2-es, majd kiderűl mit mutat előtte a Fergasmile cowboy
kikormoltatom, már előre érzemsmile lol

#1645 2266
2011-04-03 21:12:36

Válasz #1645. hozzászólásra

Hááááát ezt megtippelni??smile lolsmile lol Biztosan a gépkönyvekböl ki lehetne böngészni!! De Rába és Rába között is van külöbség akármilyen hietetlen Az öreg 245 ösök és a régebiek gyorsabbak voltak szerintem akár 1 sebeség fokozattal is!!smile sweatdropsmile sweatdropsmile sweatdrop De PL: a mienk az lényegesen lassab ami felénk a nehéz melóban jobb!! Ami a konkrét kérdésre.. Rábának nagy gondja az hogy a 4-5 és a 5-6 között igen nagy a sebesséág külöbség és dolgozni csak ezekkel lehet!! Véleményem szerint csak jó földön lehet 6 al huzni... Mi csak elökészitet talajon vetömagágy nyitásra használjuk a 6 -ikat!! Amugy mi csak 5 ikel döcögünk ami nem tul nagy sebesség !! Én mindig ámulok azon amikor te 10 km/H vagy afölötti sebességel akarsz tárcsázni!! Nálunk még a nagy Fendt-ek és a nagy JD-k sem huzzák anyival!!

Nincs profilkép
#1644 Guszti
2011-04-03 21:04:30

Sziasztok

Van egy 250 es steigerem és szétrepedt az egyik gumim
Taurus 30,5-R32 a mérete. Ilyenből keresnék egy hasonlót kb 40-50 % osat. Ma bejártam ÉK Magyarországot és sárral kikent vagy teljesen slip gumikat találtam. Rájöttem hogy a kereskedőkkel kár szóba állni. Nem tud véletlenül valaki 1 db ilyen gumit? megalodus@gmail.com ra tudok leveleket fogadni. Előre is köszönöm a válaszokat

#1643 szanberg
2011-04-03 21:00:31

milyen fokozatban mennyivel megy a rába???
Pl azthiszem a dorogi cimborák 6-ban húzzák a 6,2-est, az mennyi sebességben? 10körül?

#1642 Hartmy
2011-04-03 20:50:25

Válasz #1642. hozzászólásra

Steiger felépítésű gépekkel általában nem illik függesztett gépeket vinni (még a szakirodalom is elutasítja tudtommal).Kivétel a lazító mert az nem termetes, de amik ennyire kinyúlnak... smile mellow

#1641 2266
2011-04-03 20:43:08

Válasz #1642. hozzászólásra

Ez még külön külön sem egyszerü de igy együtt!!smile cursingsmile cursingsmile cursing Inkább egy KONDORT utánna és hagy szoljon!!! Vagy az eke elé egy másik trakit!!smile lolsmile lolsmile lolsmile lol

Nincs profilkép
#1640 fokaaa
2011-04-03 19:49:26

Valaki próbálta, ill. látott e Rába 250-et 5-ös váltvaforgató függesztett ekével? A hidraulikája ill. a dereka bírja?

Nincs profilkép
#1639 Dinnyés Laci
2011-03-31 20:15:43

Válasz #1640. hozzászólásra

Nem a rába traktorról,meg jd traktorról volt szó,hanem a rába traktorba lévő gyári rába és bele szerelhető jd motorról.

Nincs profilkép
#1638 fokaaa
2011-03-31 19:17:07

Így van! Teljes mértékben egyet értek.
Egy gondolat a másik kolega hozzászólásához, amiről én beszélek JD szintén 250 lovas, laza talajon az az első ami elül mert orrnehéz, a rába körbetáncolva kihúzza. Ugynolyan teljesítmény és munkaeszköz,sebesség mellett műszakonként sok ám a 40 liter gázolaj plus! Nem mondom hogy nem jó. de az ára 30 millió a 3 milliós rábával szemben, a szervíz költségről nem is beszélve.
Az egyik traktorosom leszigetelte a 76-os kiadású Rába-245-öt és 75db lett csak a zajszintje!
A cégnél 3 rába és egy JD dolgozik így van összehasonlítás. :)

Szinte egyik talajelőkészítési műveletben sem tudja megverni a rábát, se kényelembe, se területteljesítményben, a fogyasztásról nem is beszélve. Csak minden fiatal traktorosnak vágya a csilli villi zöld traktor. Jó is nem akarom bántani, de nem kell hasraesni ill. csodát várni tőle mint sokan gondolják.
Oda kell rá figyelni víz, olaj legyen benne és a váltót nem szabad erőszakolni, műszak elött le kell zsirozni és megy szívvel-lélekkel a rába!
A 86-os kiadású Rába-250 es már a harmadik motorját gyűri az eltelt 25 évben, és közel 40 000 üh-át ment. Ezt melyik gép tudja?

Válasz #1639. hozzászólásra

Nincs profilkép
#1637 Lala5995
2011-03-28 20:10:00

Válasz #1637. hozzászólásra

D 11-es motor jó. A fekvő elrendezésü a D10. Ez van a még futó Ikarusz buszokban. Vezérmütengely hamar elkophat. Kevesbb fogyasztás, rugalmasabb, mint a régi motorok. Példa az 50-es és a 80-as MTZ közti különbség. A 300-asnál már nem megy tönkre olyan hamar a kardánkerszt. A modern traktorok csak jelenthetnek a Rábának! Hiába fényűzés, a luxus. Talajmunkába a Rába verhetetlen!

Nincs profilkép
#1636 Dinnyés Laci
2011-03-28 20:05:50

Válasz #1637. hozzászólásra

azért csak erőssebb a jd motor megérdemli azt a 40-litert plusszbasmile sneaky

Nincs profilkép
#1635 fokaaa
2011-03-28 19:44:57

Kedves Imi!

Tudnál egy rövid ismertetést írni (saját tapasztalat), a rába 300 ba szerelt D11 motorról? Fogyasztás,erő,rugalmasság, meghibásodás, alkatrészellátás...?

Azt hiszitek a John Deere motor majd csondákat tesz. egy 10 órás műszakban legalább 30-40 literrel több gázolajat fogyaszt, mint egy azonos 250-es rába motor.

Köszönettel: Tomi

#1634 Bán Zsolt
2011-03-28 16:28:09

Válasz #1629. hozzászólásra

majd a folyamatról várjuk a képeket! smile rolleyes

#1633 2266
2011-03-28 15:40:39

Válasz #1629. hozzászólásra

Na egy hasonló motor az enyémre is ráférne!!! Még az se zavarna hogy zöldre van festve... smile lolsmile lolsmile lolsmile lolsmile lolsmile tonguesmile tonguesmile tongue

#1632 lala1
2011-03-28 14:39:25

Válasz #1629. hozzászólásra
Hú Imi,de faca mocid lesz!!!!!!!!!!
Ez 275?

#1630 JD /4650
2011-03-28 10:46:14

Válasz #1629. hozzászólásra

jól ki tetszett izmosodni!!smile tonguepsmile lolsmile lolsmile lolsmile wink

#1629 Czanik Sanyi
2011-03-27 21:02:03

Válasz #1629. hozzászólásra

Arra dőzs van, ha ilyen fejlesztések vannak.smile rolleyessmile biggrin

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Ezért tarts mindig széntablettát otthon! Többet tud, mint gondolnád!
Ezért tarts mindig széntablettát otthon! Többet tud, mint gondolnád!
Az aktív szén újra divatba jött, de a hatása tudományosan is igazolt.
Változnak az AKG-ültetvények szabályai – Fontos módosítás jelent meg
Változnak az AKG-ültetvények szabályai – Fontos módosítás jelent meg
Aki nem felel meg a frissített követelményeknek, az a támogatást is...
Bauer öntöződob
Bauer öntöződob

850.000 Ft

9,5 R48 MTZ ápolókerék pár
9,5 R48 MTZ ápolókerék pár

160.000 Ft

AS Motor Ovis 1000 RC rézsűnyíró
AS Motor Ovis 1000 RC rézsűnyíró

950.000 Ft

UNHZ 500 rakodógép
UNHZ 500 rakodógép

200.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]