Hát amiért csak azt az év járatot mondtam, annak erősebb amire a híd fel van fogatva, az enyém meg van erősítve csomó ponti lemezekkel. Az alkatrészekkel meg sajnos ez így van. A diffizárral meg ha ballon kerekes lesz akkor lehet bele rakni el nem rontod vele, szántáskor jól jön. A Wyxabo nál tudod be szerezni.
Ha jó az olajnyomásod, akkor szerintem ne cserélj csapágyakat! Ill. nem illdomos egy "kopott" csapra új csapágyat tenni, köszörülés azaz felújítás nélkül!
Én a gyűrűzéstől is tartózkodnék. Ez nem IFA..
Főleg egy horonybővítéssel, új, erős gyűrű egy kopott,ovál hüvelybe..!
Könnyen szorulás, gyürütörés, rosszabb esetbe hajtokar törés lehet a vége.
De kíváncsi vagyok egy szaki mit szól az ilyen szükség megoldásokhoz!?
A hagyományos és az újabb "gömbölyű" híd között van ill. tud valaki valami lényegi különbséget mondani?
Nálunk van egy 245-ös rába 76-os kiadás és máig megy, és még kopás nyomot sem látni a differenciálmű fogaskerekein!
A differenciál zárról kinek milyen tapasztalata van? Kell az bele?
Miért pont az 1988-as évjárat utániakat ajánlod? Valami fontos módosítás van rajtuk? Anyagra ugyanolyan jók mint az elődök?
A mostani "új" utángyártott alkatrészekről nem sok jót hallani. Azaz közel sem bírnak annyit mint az eredeti Rába alkatrészek.
Válasz #1671. hozzászólásra
Ha Rába kell, akkor egy 1988 utáni évjáratú 250es legyen. Ne 300as. Ha nagyobb lóerő kell akkor a 250es váz és váltóba bele tudsz sajtolni 280 csikót.
Hello.
A motort igazábol csak gyürüzni kellene, de ha meg van bontva kicserélném a csapágyakat is.Nyugvó sehol sincs , hajtokar talán lessz és gyürügarnitúra is egy kis modositással.Átméröre jo, de szélesebbek mint a dugattyun lévö hornyok,igy a dugót kell megesztergálni.
A 300-as mellett most is dolgozik 2 db 250-es.A hidak tipustábla alapján megeggyeznek,az osztómű szintén.A dereka szerencsére nem lóg, a zsirt beveszi igy azzal nem foglalkozok.
Valahogy én is ettől féltem mikor gondolkodtam a 300-as rábán. Még tőledis kérdeztem talán, hogy utánnakérdeztél e az alkatrész utánpótlásnak.
De állítólag a híddal ill. a derekával is ez a helyzet, mert az is módosított.
Eyébként mi ment tönkre a motorba? Elötte rábáztál 250-el?
Hello.
Megállt a 300-asban a D 11-es motor.Sajnos az előzetes megkeresésre hogy van-e a D 11 hez alkatrész(azt mondták mindent lehet kapni), nem BESZEREZHETŐ , vagy csak Dél-Koreából kb fél év alatt.
Sajnos ott tart az ügy,hogy motort keresek bele.
Szia ildomos vele használni bár milyen függesztet munka eszközt használni csak jobban nyírja a derekát, mi általában két évente szét húzzuk őket. Így van lazítózunk, meg van két RAU-8.4-es, az egyik berenás épp azzal dolgozok mostanság, a másik rúgóskapás. Meg még a 6 méteres Syncrohgerm is szenvedteti a derekát.
Válasz #1663. hozzászólásra
Szia nekünk nincs 300-as, de emailre küldök egy számot ahol érdeklődhetsz a 300-asról volt nekik 250-es is. Adj egy emailt.
Dolgozol ill. dolgoztok a rába 300-as gépetekkel? Szánj egy kis időt arra hogy írsz pár gondolatot a d11-es motorról. Mi a vélemény? Összehasonlítva a hagyományos rába 250 motorhoz!
Szervusz Imi! Épp fel akartalak emlegetni a témában. Függesztett eszközt mennyire ildomos ezekkel használni? Azt tudom hogy lazítóztok, azon kívül van még amit 3 ponton visznek ezekkel a gépekkel?
Lehet az alföldön, egyenes területen 8 ekefejet is eltud házni de a zalai 10-15%-os lejtőkön, anyag talajon kétlem. Alapból 6-os IH-t húznak, de van hogy az őszi mélyhez visszabontjuk 5-re.
Amúgy igazad van ugyanolyan teljesítményű traktor, akár milyen gumival, ikerkerékkel sem tud akkorát fogni mint a rába.
Ez teljesen igaz. A mélységállítást minden esetben az állítócsavarral kell végezni! Kis területen mi is használtuk teljesen felhúzott kerékkel. Saját területen szántás helyett a Tsz időben. Összecsukott állapotban. De ez szükséges rossz! A Rábának sem nagyon tetszett. De óvatosan megtette.A tengely érte a talajt. A 660-as tárcsalevelek megtették a dolgukat.Ez nem üzemszerü használat. Ugyanugy az sem, hogy az agyontaposott földutat felszántatták a legszárazabb időszakban 35 cm mélyen. -Meg is lett az eredménye!
A Rába hidrailika nem gyenge! De furcsán nézne ki 5-ös váltvaforgató ekével. Mikor akár a 8-as eke sem akadály neki. A Rába is egy licenc gép. A Steigert a John Deere, New Holland is gyártja. Igaz nem annak nevezi. Nehéz talajmunkában a segéd melsőkerék hajtásu traktor nem tudja dupla kerékkel sem azt a vonóerőt átadni, amit egy összkerekes traktor.
És végül is nem így van? Tsz-ben sem eresztették le a 7,2-est soha agyig a rába után. Nah jó egyszer, de akkor is csak verseny kedvéért. Félig eresztve is brummogott a rába folyamatosan.
Pláne, hogy ezen az elsősor teljesen szögbe van rakva, a jobb eleje is koppon a váz elején a másik vége meg ugye a járókerék munkhengerének a tövében, jobban nemlehet szögbe rakni.
Hátul kicsit kisebb úgy látom, de betyáros lesz húzni
node ez már tárcsás topicba való, rábáról már szó sem esik
Ezt sok gépész igy gondolja hogy az agyig engedett IH tárcsával igazán meglehet SZ- ni a gépet szinte jobban bár minél.. Sokszor még a Rába is elhalkúl elötte!! Igaz én 8 kerékkel huzom igy nincs mese a tapadással le tudja mind azt ami a motorban van..
Én is így érzem és gondolom, de majd kimutatja.
Az biztos, hogy csinálom vissza klódnyisra a vonórúdat, hogy a hashúzóra tudjam akasztani, ott az igazi, ott tud majd kibontakozni a traktor előtte
Mi csak agyig engedve húztuk a 4,2-est, met nemvolt határolója, tartatva meg mindig elpukkant egy cső, így ki is baxxxxtunk magunkkal legtöbbször, mert azt vettem észre,hogy nem mindig jó ha nyakig húzod elsősorral, mert akkor úgy felszalonnáztam mindig a fődet, hogy úgy nézett ki mint egy csúnya szántás amit elmukálni nem is lehetett utána és ríva kellett vetni bele.
Ezt becsapolom megfelelően ahogy jónak mutatkozik majd utána a főd, de az első ráakasztáskor felújítása után a kerekeket a levegőbe fogom szívatni rögtön hagy tudja meg a gép kinek áll háttal
Ne félj azért anyira tölle!! Mert tárcsázás és tárcsázás között is van külöbség és a talaj álapopta is sokat tesz!! De ha belekap az elevenbe szerintem az 5-6 km/h is elég lesz!! De a másod és -3 sorral már szebben fogja vinni!! De ha viszonyitani akarjuk akkor a 4650-4755 -8100 JD-k TM 190 nyuszi is elviszi a maga módján igy a tied is elfogja!!
Egy jó rövidtárcsát akasztanának azok a gépek és meglepődnének.
Mondjuk én az IH-val is repűltem, dehát azért mert a bő 200 lóerőre a 4,2-es kicsi volt.
5,2-est szerettem volna de nincs, illetve fixben vagy arany áron. Így lett egy 6,2-es, majd kiderűl mit mutat előtte a Ferga
kikormoltatom, már előre érzem
Hááááát ezt megtippelni?? Biztosan a gépkönyvekböl ki lehetne böngészni!! De Rába és Rába között is van külöbség akármilyen hietetlen Az öreg 245 ösök és a régebiek gyorsabbak voltak szerintem akár 1 sebeség fokozattal is!! De PL: a mienk az lényegesen lassab ami felénk a nehéz melóban jobb!! Ami a konkrét kérdésre.. Rábának nagy gondja az hogy a 4-5 és a 5-6 között igen nagy a sebesséág külöbség és dolgozni csak ezekkel lehet!! Véleményem szerint csak jó földön lehet 6 al huzni... Mi csak elökészitet talajon vetömagágy nyitásra használjuk a 6 -ikat!! Amugy mi csak 5 ikel döcögünk ami nem tul nagy sebesség !! Én mindig ámulok azon amikor te 10 km/H vagy afölötti sebességel akarsz tárcsázni!! Nálunk még a nagy Fendt-ek és a nagy JD-k sem huzzák anyival!!
Van egy 250 es steigerem és szétrepedt az egyik gumim
Taurus 30,5-R32 a mérete. Ilyenből keresnék egy hasonlót kb 40-50 % osat. Ma bejártam ÉK Magyarországot és sárral kikent vagy teljesen slip gumikat találtam. Rájöttem hogy a kereskedőkkel kár szóba állni. Nem tud véletlenül valaki 1 db ilyen gumit? megalodus@gmail.com ra tudok leveleket fogadni. Előre is köszönöm a válaszokat
Steiger felépítésű gépekkel általában nem illik függesztett gépeket vinni (még a szakirodalom is elutasítja tudtommal).Kivétel a lazító mert az nem termetes, de amik ennyire kinyúlnak...
Így van! Teljes mértékben egyet értek.
Egy gondolat a másik kolega hozzászólásához, amiről én beszélek JD szintén 250 lovas, laza talajon az az első ami elül mert orrnehéz, a rába körbetáncolva kihúzza. Ugynolyan teljesítmény és munkaeszköz,sebesség mellett műszakonként sok ám a 40 liter gázolaj plus! Nem mondom hogy nem jó. de az ára 30 millió a 3 milliós rábával szemben, a szervíz költségről nem is beszélve.
Az egyik traktorosom leszigetelte a 76-os kiadású Rába-245-öt és 75db lett csak a zajszintje!
A cégnél 3 rába és egy JD dolgozik így van összehasonlítás. :)
Szinte egyik talajelőkészítési műveletben sem tudja megverni a rábát, se kényelembe, se területteljesítményben, a fogyasztásról nem is beszélve. Csak minden fiatal traktorosnak vágya a csilli villi zöld traktor. Jó is nem akarom bántani, de nem kell hasraesni ill. csodát várni tőle mint sokan gondolják.
Oda kell rá figyelni víz, olaj legyen benne és a váltót nem szabad erőszakolni, műszak elött le kell zsirozni és megy szívvel-lélekkel a rába!
A 86-os kiadású Rába-250 es már a harmadik motorját gyűri az eltelt 25 évben, és közel 40 000 üh-át ment. Ezt melyik gép tudja?
D 11-es motor jó. A fekvő elrendezésü a D10. Ez van a még futó Ikarusz buszokban. Vezérmütengely hamar elkophat. Kevesbb fogyasztás, rugalmasabb, mint a régi motorok. Példa az 50-es és a 80-as MTZ közti különbség. A 300-asnál már nem megy tönkre olyan hamar a kardánkerszt. A modern traktorok csak jelenthetnek a Rábának! Hiába fényűzés, a luxus. Talajmunkába a Rába verhetetlen!
Tudnál egy rövid ismertetést írni (saját tapasztalat), a rába 300 ba szerelt D11 motorról? Fogyasztás,erő,rugalmasság, meghibásodás, alkatrészellátás...?
Azt hiszitek a John Deere motor majd csondákat tesz. egy 10 órás műszakban legalább 30-40 literrel több gázolajat fogyaszt, mint egy azonos 250-es rába motor.
3128 hozzászólás
Válasz #1679. hozzászólásra
És ez az erősítés az 1988 utáni szériáknál van?
Az 1986 utániak mind gömbölyű hiddal lettek szerelve?
Válasz #1676. hozzászólásra
Hát amiért csak azt az év járatot mondtam, annak erősebb amire a híd fel van fogatva, az enyém meg van erősítve csomó ponti lemezekkel. Az alkatrészekkel meg sajnos ez így van. A diffizárral meg ha ballon kerekes lesz akkor lehet bele rakni el nem rontod vele, szántáskor jól jön. A Wyxabo nál tudod be szerezni.
Válasz #1672. hozzászólásra

Ha jó az olajnyomásod, akkor szerintem ne cserélj csapágyakat! Ill. nem illdomos egy "kopott" csapra új csapágyat tenni, köszörülés azaz felújítás nélkül!
Én a gyűrűzéstől is tartózkodnék. Ez nem IFA..
Főleg egy horonybővítéssel, új, erős gyűrű egy kopott,ovál hüvelybe..!
Könnyen szorulás, gyürütörés, rosszabb esetbe hajtokar törés lehet a vége.
De kíváncsi vagyok egy szaki mit szól az ilyen szükség megoldásokhoz!?
A hagyományos és az újabb "gömbölyű" híd között van ill. tud valaki valami lényegi különbséget mondani?
Nálunk van egy 245-ös rába 76-os kiadás és máig megy, és még kopás nyomot sem látni a differenciálmű fogaskerekein!
A differenciál zárról kinek milyen tapasztalata van? Kell az bele?
Válasz #1673. hozzászólásra
Miért pont az 1988-as évjárat utániakat ajánlod? Valami fontos módosítás van rajtuk? Anyagra ugyanolyan jók mint az elődök?
A mostani "új" utángyártott alkatrészekről nem sok jót hallani. Azaz közel sem bírnak annyit mint az eredeti Rába alkatrészek.
Válasz #1672. hozzászólásra
Szia!
Hány hektárt műveltek ennyi nagygéppel???
Válasz #1672. hozzászólásra
A D-11-et tesztelték a Rába-280-ban ami olyan volt mint a 250-es.
Válasz #1671. hozzászólásra
Ha Rába kell, akkor egy 1988 utáni évjáratú 250es legyen. Ne 300as. Ha nagyobb lóerő kell akkor a 250es váz és váltóba bele tudsz sajtolni 280 csikót.
Válasz #1671. hozzászólásra

Hello.
A motort igazábol csak gyürüzni kellene, de ha meg van bontva kicserélném a csapágyakat is.Nyugvó sehol sincs , hajtokar talán lessz és gyürügarnitúra is egy kis modositással.Átméröre jo, de szélesebbek mint a dugattyun lévö hornyok,igy a dugót kell megesztergálni.
A 300-as mellett most is dolgozik 2 db 250-es.A hidak tipustábla alapján megeggyeznek,az osztómű szintén.A dereka szerencsére nem lóg, a zsirt beveszi igy azzal nem foglalkozok.
Válasz #1670. hozzászólásra
Szia!
Valahogy én is ettől féltem mikor gondolkodtam a 300-as rábán. Még tőledis kérdeztem talán, hogy utánnakérdeztél e az alkatrész utánpótlásnak.
De állítólag a híddal ill. a derekával is ez a helyzet, mert az is módosított.
Eyébként mi ment tönkre a motorba? Elötte rábáztál 250-el?
Válasz #1669. hozzászólásra


Hello.
Megállt a 300-asban a D 11-es motor.Sajnos az előzetes megkeresésre hogy van-e a D 11 hez alkatrész(azt mondták mindent lehet kapni), nem BESZEREZHETŐ , vagy csak Dél-Koreából kb fél év alatt.
Sajnos ott tart az ügy,hogy motort keresek bele.
Válasz #1666. hozzászólásra
Köszi.
alkotmany@citromail.hu erre írhatsz nyugodtan.
Válasz #1658. hozzászólásra
Szia ildomos vele használni bár milyen függesztet munka eszközt használni csak jobban nyírja a derekát, mi általában két évente szét húzzuk őket. Így van lazítózunk, meg van két RAU-8.4-es, az egyik berenás épp azzal dolgozok mostanság, a másik rúgóskapás. Meg még a 6 méteres Syncrohgerm is szenvedteti a derekát.
Válasz #1665. hozzászólásra
Szia valamikor az elején használtam távtartót. De nem mindig volt előnyös, így hát én állítom be kézzel és tartatom.
Válasz #1663. hozzászólásra
Szia nekünk nincs 300-as, de emailre küldök egy számot ahol érdeklődhetsz a 300-asról volt nekik 250-es is. Adj egy emailt.
Válasz #1662. hozzászólásra
Imi!
Ti hogyan oldjátok meg függesztett munkagép mélységtartását? Távtartóval?
Válasz #1656. hozzászólásra
Hadd vagizzak, mi a Kondort 4 fejjel is húzzuk, nem viszi mindenhol az 5öt. Pedig jd motoros a Rába. Így nem is igazán erőltetjük a szántást.
Biga Imi!
Dolgozol ill. dolgoztok a rába 300-as gépetekkel? Szánj egy kis időt arra hogy írsz pár gondolatot a d11-es motorról. Mi a vélemény? Összehasonlítva a hagyományos rába 250 motorhoz!
Válasz #1659. hozzászólásra
Így van én azzal is kínzom a verdát.
Válasz #1657. hozzászólásra
Szia Imi!
Jó lesz ha már beszálsz! :) Írj valamit a D11-es motorról! Saját tapasztalat, teljesítmény,fogyasztás..?
Válasz #1659. hozzászólásra

Valóban csak a szememet nem szúrja ki
Válasz #1658. hozzászólásra
nagy 8,4-es kombinátor függesztett!
(Rau????)
Válasz #1657. hozzászólásra

Szervusz Imi! Épp fel akartalak emlegetni a témában. Függesztett eszközt mennyire ildomos ezekkel használni? Azt tudom hogy lazítóztok, azon kívül van még amit 3 ponton visznek ezekkel a gépekkel?
Láttom megy ám a RÁBA, majd beszálok már én is.
Lehet az alföldön, egyenes területen 8 ekefejet is eltud házni de a zalai 10-15%-os lejtőkön, anyag talajon kétlem. Alapból 6-os IH-t húznak, de van hogy az őszi mélyhez visszabontjuk 5-re.
Amúgy igazad van ugyanolyan teljesítményű traktor, akár milyen gumival, ikerkerékkel sem tud akkorát fogni mint a rába.
Válasz #1653. hozzászólásra
Ez teljesen igaz. A mélységállítást minden esetben az állítócsavarral kell végezni! Kis területen mi is használtuk teljesen felhúzott kerékkel. Saját területen szántás helyett a Tsz időben. Összecsukott állapotban. De ez szükséges rossz! A Rábának sem nagyon tetszett. De óvatosan megtette.A tengely érte a talajt. A 660-as tárcsalevelek megtették a dolgukat.Ez nem üzemszerü használat. Ugyanugy az sem, hogy az agyontaposott földutat felszántatták a legszárazabb időszakban 35 cm mélyen. -Meg is lett az eredménye!
Válasz #1642. hozzászólásra
A Rába hidrailika nem gyenge! De furcsán nézne ki 5-ös váltvaforgató ekével. Mikor akár a 8-as eke sem akadály neki. A Rába is egy licenc gép. A Steigert a John Deere, New Holland is gyártja. Igaz nem annak nevezi. Nehéz talajmunkában a segéd melsőkerék hajtásu traktor nem tudja dupla kerékkel sem azt a vonóerőt átadni, amit egy összkerekes traktor.
Válasz #1651. hozzászólásra
Tsz-ben sem eresztették le a 7,2-est soha agyig a rába után. Nah jó egyszer, de akkor is csak verseny kedvéért. Félig eresztve is brummogott a rába folyamatosan.
És végül is nem így van?
Válasz #1651. hozzászólásra

Pláne, hogy ezen az elsősor teljesen szögbe van rakva, a jobb eleje is koppon a váz elején a másik vége meg ugye a járókerék munkhengerének a tövében, jobban nemlehet szögbe rakni.
Hátul kicsit kisebb úgy látom, de betyáros lesz húzni
node ez már tárcsás topicba való, rábáról már szó sem esik
Válasz #1650. hozzászólásra



Sokszor még a Rába is elhalkúl elötte!!

Igaz én 8 kerékkel huzom igy nincs mese a tapadással le tudja mind azt ami a motorban van..
Ezt sok gépész igy gondolja hogy az agyig engedett IH tárcsával igazán meglehet SZ- ni a gépet szinte jobban bár minél..
Válasz #1649. hozzászólásra


Én is így érzem és gondolom, de majd kimutatja.
Az biztos, hogy csinálom vissza klódnyisra a vonórúdat, hogy a hashúzóra tudjam akasztani, ott az igazi, ott tud majd kibontakozni a traktor előtte
Mi csak agyig engedve húztuk a 4,2-est, met nemvolt határolója, tartatva meg mindig elpukkant egy cső, így ki is baxxxxtunk magunkkal legtöbbször, mert azt vettem észre,hogy nem mindig jó ha nyakig húzod elsősorral, mert akkor úgy felszalonnáztam mindig a fődet, hogy úgy nézett ki mint egy csúnya szántás amit elmukálni nem is lehetett utána és ríva kellett vetni bele.
Ezt becsapolom megfelelően ahogy jónak mutatkozik majd utána a főd, de az első ráakasztáskor felújítása után a kerekeket a levegőbe fogom szívatni rögtön hagy tudja meg a gép kinek áll háttal
Válasz #1648. hozzászólásra
Ne félj azért anyira tölle!! Mert tárcsázás és tárcsázás között is van külöbség és a talaj álapopta is sokat tesz!! De ha belekap az elevenbe szerintem az 5-6 km/h is elég lesz!! De a másod és -3 sorral már szebben fogja vinni!! De ha viszonyitani akarjuk akkor a 4650-4755 -8100 JD-k TM 190 nyuszi is elviszi a maga módján igy a tied is elfogja!!
Válasz #1647. hozzászólásra


Egy jó rövidtárcsát akasztanának azok a gépek és meglepődnének.
Mondjuk én az IH-val is repűltem, dehát azért mert a bő 200 lóerőre a 4,2-es kicsi volt.
5,2-est szerettem volna de nincs, illetve fixben vagy arany áron. Így lett egy 6,2-es, majd kiderűl mit mutat előtte a Ferga
kikormoltatom, már előre érzem
Válasz #1645. hozzászólásra

Biztosan a gépkönyvekböl ki lehetne böngészni!! De Rába és Rába között is van külöbség akármilyen hietetlen Az öreg 245 ösök és a régebiek gyorsabbak voltak szerintem akár 1 sebeség fokozattal is!!

De PL: a mienk az lényegesen lassab ami felénk a nehéz melóban jobb!! Ami a konkrét kérdésre.. Rábának nagy gondja az hogy a 4-5 és a 5-6 között igen nagy a sebesséág külöbség és dolgozni csak ezekkel lehet!! Véleményem szerint csak jó földön lehet 6 al huzni... Mi csak elökészitet talajon vetömagágy nyitásra használjuk a 6 -ikat!! Amugy mi csak 5 ikel döcögünk ami nem tul nagy sebesség !! Én mindig ámulok azon amikor te 10 km/H vagy afölötti sebességel akarsz tárcsázni!! Nálunk még a nagy Fendt-ek és a nagy JD-k sem huzzák anyival!!
Hááááát ezt megtippelni??
Sziasztok
Van egy 250 es steigerem és szétrepedt az egyik gumim
Taurus 30,5-R32 a mérete. Ilyenből keresnék egy hasonlót kb 40-50 % osat. Ma bejártam ÉK Magyarországot és sárral kikent vagy teljesen slip gumikat találtam. Rájöttem hogy a kereskedőkkel kár szóba állni. Nem tud véletlenül valaki 1 db ilyen gumit? megalodus@gmail.com ra tudok leveleket fogadni. Előre is köszönöm a válaszokat
milyen fokozatban mennyivel megy a rába???
Pl azthiszem a dorogi cimborák 6-ban húzzák a 6,2-est, az mennyi sebességben? 10körül?
Válasz #1642. hozzászólásra

Steiger felépítésű gépekkel általában nem illik függesztett gépeket vinni (még a szakirodalom is elutasítja tudtommal).Kivétel a lazító mert az nem termetes, de amik ennyire kinyúlnak...
Válasz #1642. hozzászólásra


Inkább egy KONDORT utánna és hagy szoljon!!! Vagy az eke elé egy másik trakit!!



Ez még külön külön sem egyszerü de igy együtt!!
Valaki próbálta, ill. látott e Rába 250-et 5-ös váltvaforgató függesztett ekével? A hidraulikája ill. a dereka bírja?
Válasz #1640. hozzászólásra
Nem a rába traktorról,meg jd traktorról volt szó,hanem a rába traktorba lévő gyári rába és bele szerelhető jd motorról.
Így van! Teljes mértékben egyet értek.
Egy gondolat a másik kolega hozzászólásához, amiről én beszélek JD szintén 250 lovas, laza talajon az az első ami elül mert orrnehéz, a rába körbetáncolva kihúzza. Ugynolyan teljesítmény és munkaeszköz,sebesség mellett műszakonként sok ám a 40 liter gázolaj plus! Nem mondom hogy nem jó. de az ára 30 millió a 3 milliós rábával szemben, a szervíz költségről nem is beszélve.
Az egyik traktorosom leszigetelte a 76-os kiadású Rába-245-öt és 75db lett csak a zajszintje!
A cégnél 3 rába és egy JD dolgozik így van összehasonlítás. :)
Szinte egyik talajelőkészítési műveletben sem tudja megverni a rábát, se kényelembe, se területteljesítményben, a fogyasztásról nem is beszélve. Csak minden fiatal traktorosnak vágya a csilli villi zöld traktor. Jó is nem akarom bántani, de nem kell hasraesni ill. csodát várni tőle mint sokan gondolják.
Oda kell rá figyelni víz, olaj legyen benne és a váltót nem szabad erőszakolni, műszak elött le kell zsirozni és megy szívvel-lélekkel a rába!
A 86-os kiadású Rába-250 es már a harmadik motorját gyűri az eltelt 25 évben, és közel 40 000 üh-át ment. Ezt melyik gép tudja?
Válasz #1639. hozzászólásra
Válasz #1637. hozzászólásra
D 11-es motor jó. A fekvő elrendezésü a D10. Ez van a még futó Ikarusz buszokban. Vezérmütengely hamar elkophat. Kevesbb fogyasztás, rugalmasabb, mint a régi motorok. Példa az 50-es és a 80-as MTZ közti különbség. A 300-asnál már nem megy tönkre olyan hamar a kardánkerszt. A modern traktorok csak jelenthetnek a Rábának! Hiába fényűzés, a luxus. Talajmunkába a Rába verhetetlen!
Válasz #1637. hozzászólásra

azért csak erőssebb a jd motor megérdemli azt a 40-litert plusszba
Kedves Imi!
Tudnál egy rövid ismertetést írni (saját tapasztalat), a rába 300 ba szerelt D11 motorról? Fogyasztás,erő,rugalmasság, meghibásodás, alkatrészellátás...?
Azt hiszitek a John Deere motor majd csondákat tesz. egy 10 órás műszakban legalább 30-40 literrel több gázolajat fogyaszt, mint egy azonos 250-es rába motor.
Köszönettel: Tomi
Válasz #1629. hozzászólásra

majd a folyamatról várjuk a képeket!
Válasz #1629. hozzászólásra








Na egy hasonló motor az enyémre is ráférne!!! Még az se zavarna hogy zöldre van festve...
Válasz #1629. hozzászólásra
Hú Imi,de faca mocid lesz!!!!!!!!!!
Ez 275?
Válasz #1629. hozzászólásra

Válasz #1629. hozzászólásra





jól ki tetszett izmosodni!!
Válasz #1629. hozzászólásra


Arra dőzs van, ha ilyen fejlesztések vannak.