Fórum
- Szántóföldi permetezőgépek új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Disznóvágás új
- Agrártámogatások kifizetése új
- Lucerna telepítése, termesztése új
- Hagyományos, paraszti ismeretek. új
- Körbálázót, de milyet? új
- Életképek a gazdálkodás mindennapjairól új
- Fortschritt E 512 kombájn új
Cikkajánló
Sajtóközlemény

Fiatal gazdáké a jövő – Brüsszelben egyeztettek a KAP-ról
A brüsszeli szemináriumon a fiatal gazdálkodók helyzete és a KAP jövője került a...
788 hozzászólás
Válasz Rabó001 #537. hozzászólására


Válasz wernerj #535. hozzászólásáraReggel siettem, így most folytatom. Akkor te úgy értelmezed hogy a lassú járműre hátul mindegy hova rakják a rendszámot?
Mert szovegezesre, fogalmazásra ugyanez a Köhém rendelet felépítése a világító jelző berendezeseknel is, sorolja hogy előre hátra, színek, távolságok.
A motorokon lévő első rendszám az jó régen lehetett már. Az én ertelmezesemben ez olyan mintha megmaradt volna a háromszög rendszamra vonatkozó rész, ami a józan esznek total ellentmond, mert 2 rendszámot adnak a lassú járművekre.
Én amúgy nem csináltam volna a zöld rendszámot, hanem meghagytam volna a háromszöget, csak előre, és szigorúan csak munkagépekre, traktorra is rá lehetne tenni, de akkor pótkocsit nem vontathatna, még 750kg alattit se. Kombájnra, betakarítókra, rakodokra, Rába-Steigerre, mindezt egyszerűsített ügyintézéssel.
Válasz fendt309 #534. hozzászólásáraHát a 2 egyforma közül persze hogy mindegy melyiket hova rákos, mert az egyforma.
Válasz Rabó001 #532. hozzászólásáraLátod, erre nem tudom pontosan a választ. Másik jogszabály nevesíti a motoron a rendszám elhelyezését, illetve hogy csak 1 darab kell rá. Talán onnan jön a dolog, hogy régen a motorokon az első sárvédőn is kötelező volt a rendszám, amit ma már csak díszként szabad feltenni. Akkoriban nem volt kötelező a traktorokra a rendszám. Foltozott az egész jogszabályrendszerünk.
Válasz fendt309 #533. hozzászólásáraBocsi, B-B van!
Válasz Rabó001 #528. hozzászólásáraNekem mindegyiken C-C van elöl, hátul.
Nekem ebből az következik, hogy ha gyártanak párban, akkor lehet előre is szerelni!
Válasz wernerj #531. hozzászólásáraNa de akkor a másik járművekre miért sorolja fel, hogy a motorra csak hátulra kell ide és így elhelyezve, S többire meg elől hátul?
Válasz Rabó001 #530. hozzászólásáraEz felsorolás. Meghatározza hogy pl lassú járművön elől csak " hogy a hatósági
jelzés síkja a jármű hossztengelyére merőleges és megközelítően függőleges
helyzetű legyen, a járművön túl ne nyúljon, legalsó pontja az úttest szintjétől
legalább 0,30 méter, legfelső pontja az úttest szintjétől legfeljebb 1,50 méter
magasságban és olyan helyen legyen, ahol könnyen leolvasható." ide rakhatod. Tehát nevesíti hogy elől nem lehet fent a munkalámpák között ha magasabb a hely mint a földtől mért 1.5 méter. Vagy nem rakhatod ki oldalra, az első sárvédőre. Ettől még nem írja hogy nem kell hátsó lassú járműre, csak azt, hogy lassú járművön az elsőt hova rakd. Ugyanez írja hogy pl a choppereken sem szabályos az elforgatott oldalra kirakott rendszám. Azt más írja hogy egy nyomon haladó gépjárműnek egy rendszám kell,ugyanúgy ahogy azt is, hogy 2 nyomon haladó gépjárműnek 2. Ez egy elég hülye megfogalmazás, de sajnos sok ilyen van. Először felsorolja hogy mire alkalmazza ezt a szabályt, utána leírja hogy hova.
Válasz wernerj #529. hozzászólásáraNem, harag az nincsen.
De akkor ez a mondatrész mit jelent? :
"A hatósági jelzést, illetőleg annak tartószerkezetét a lassú járműre elöl, az oldalkocsi nélküli motorkerékpárra és a pótkocsira hátul, a többi gépjárműre és a mezőgazdasági vontatóra elöl és hátul"
Mert ez a mondat
-a lassú járműre elöl
-oldalkocsi nélküli motorkerékpárra és pótkocsira hátulra,
-a többire elöl és hátul.
Amúgy én is tudom hogy ez hülyeség, mert a lassú járműre is 2 db rendszámot adnak.
Válasz Rabó001 #528. hozzászólásáraÍrtam hogy ne sértődj meg.
Az általam belinkelt részt jól érted, úgy van ahogy mondod. Az eredeti kérdést már egyszer megválaszoltam korábban, lehet tenni, csak macerás keresztülverni a rendszeren, hogy hivatalos legyen. Az alap probléma az, hogy van egy KRESZ-ünk megy 2 KÖHÉM-ünk, ami legalább 30 éve elavult, és csak foltozgatják mindenféle kormányrendelettel, aminek óriási káosz a vége. Hidd el, a mindennapi munkám során tapasztalom.
A 28/2- höz annyit, hogy nem azt írja, hogy mire kell mennyi rendszám, hanem kiemeli azokat a járműveket, amire oda, arra a pontos helyre kell felszerelni a rendszámot. Például nem szerelheted fel a gabonás pót magasítójára jobb felső sarokba. Azért remélem nincs harag!
Válasz wernerj #525. hozzászólásáraKösz, ezt meg nem olvastam eddig, de most belenéztem, és ebben le van írva hogy milyen járműre milyen rendszamtipus adható ki. Gyakorlatilag mindenre A típus kéne előre hátra, viszont ha hátul nincs elég hely, vagy nem vilagithato meg, akkor hátra C típust kell adni. Ebből szerintem akkor az következik hogy a C típust előre nem szabad tenni, ugyan ennek a tiltása nincs leírva, de a legtöbb esetben az nincs leírva hogy ezt tilos, mivel az van leírva hogy mit lehe. Igazából ez volt az alapkérdés, hogy előre lehet-e tenni a 2 soros rendszámot. És ha nem férnek el ezek, akkor lehet a motorrendszam méretűt igényelni (B típus).
Válasz wernerj #522. hozzászólásáraEgy szóval nem mondtam hogy szabályos a rendszám átfestése!
Válasz wernerj #522. hozzászólásáraÉn sose írtam olyat hogy nem hibazhatok. De azt se mondanám hogy nem tudok értelmezni, lehet hogy ezt rosszul értelmezem.
Akkor te hogy értelmezed az általam hivatkozott részt? Leírja hogy mire kell elől felszerelni, mire hátul, és melyik járművekre elől és hátul.
Én is furcsallom amúgy, de ezt írtam is szerintem.
Válasz wernerj #523. hozzászólásárahttps://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1100326.kor
Válasz wernerj #522. hozzászólásáraKicsi az esély h trakival meglő a trafi, hacsak nem fastrackod van.
De ettől még jogos, amit írtál, nem volna szabad festegetni, de muszály
Válasz wernerj #522. hozzászólására326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelet
a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról 57. paragrafus.
Válasz Rabó001 #519. hozzászólásáraNe haragudj, nem leszólni akarlak, de nem tudsz jogszabályt értelmezni. A 28/2 nem azt mondja ki, hogy lassú járműre nem kell hátra rendszám, hanem azt, hogy hova tedd rajta az elsőt. A rendszám átfestése egyedi azonosító meghamisítása bcs. Tudom hogy baromság, de máskülönben nem kellene újat gyártani, és nem lenne belőle pénz. A festésen van egy fényes, tükröződő fólia réteg, rajta hologrammal, ami arra jó, hogy éjszaka a trafi lássa és felismerje. Mindjárt előkeresem a rendszámozás szabályait, ha megtalálom.
Válasz Gumóka #520. hozzászólásáraÉn a rendeletet szúrtam be.
Frissül az a rendelet, meg elvileg ennek megfelelően helyezik forgalomba a járműveket, van olyan hogy típusengedélyezés, stb, annyira részletesen én sem tudom, mert nem ez a szakmám. Ennek ellenére van hogy ilyen apróságok ellenére átcsusszan a forgalomba helyezésen, majd a műszakin is. Végülis szerencsére. Azért szerencsére sok vizsgabiztos helyén kezeli a dolgokat, mert ha szóról-szóra vennének mindent, akkor nagyon sok jármű nem közlekedhetne. Mert abból ugye nem lesz baleset, ha valaki a kifakult rendszámot szépen átfesti, vagy mert 30 centivel magasabban van.
Válasz Rabó001 #519. hozzászólásáraEzt én is értem, hogy van egy köhém rendelet, ami szabályozza, csak az nem frissül olyan gyorsan, mint a mezőgazdasági járművek jönnek a piacra.
Nekem vizsgán erre annyit mondtak, jól látható helyen legyen, a fényképen is, nem szólnak érte az NKH-nál sem, mert tisztában vannak azzal, hogy egy gári gépen is lehet ott a gyári rendszámtartó, amit elvileg a rendelet már kizárna.
Válasz Tobszi #518. hozzászólásáraAzért mert nem szabályozza.
A vizsgáztatók is sokféleképpen értelmeznek ám, attól még a rendelet egy és ugyanaz. Keress csak rá a Köhém rendeletre, például a jogtárban, ott elvileg megtalálod a legfrissebbet, ez márciusi állapot, de nem valószínű, hogy ez a része változott volna.
Igen, ha a fülke teteje 1,5 méternél magasabb, akkor oda szabálytalan a rendszám elhelyezése.
Érdekes, itt a 28.§(2) szerint lassú járműre csak előre kell rendszám, ha jól értelmezem. (ugye ez a háromszög rendszám idejében így volt, de az már ezer éve megszűnt) .
Válasz Rabó001 #517. hozzászólásáraEbből igazán nem derül ki hogy hol milyen rendszám kell. Jó pár MTZ-t megnéztem, van amelyken A, van amelyken B és van amelyken C tipusú van elől vagy hátul, nagyon vegyes a kép.
Beszéltem egy vizsgáztatóval szerinte elől csak A tipusú lehet. Mindenesetre bátran megcseréltem a kettőt, sokkal jobb így.
Érdekes a jogszabályban a legfeljebb 1,5 méteres magasság. Nyugati trakikon 80%-ban a fülke tetején van gyárilag, de már nagyon sok MTZ-n is. Ez szerint akkor nem sokat szőrözik az elhelyezés módjával, a tábla típusával a hatóság csak jól olvasható legyen.
Válasz Tobszi #505. hozzászólásáraIgen.
Amelyik tetszik.
6/1990 KöHÉM rendeletből:
Hatósági jelzések elhelyezésére vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
27. § (1) A jármű - az e célra kialakított helyre - a jogszabályban előírt
hatósági jelzést feltüntető táblát (rendszámtábla, azonosítási tábla) kell
felszerelni.
(2) A gépjárműre, a mezőgazdasági vontatóra, a lassú járműre és a
pótkocsira a szabványos „H” betűt feltüntető államjelzést a jármű hátsó
részén, jól látható helyen és úgy kell elhelyezni, hogy az államjelzésnek a
hatósági jelzéssel való összeolvasását kizárja.
Hatósági jelzések elhelyezésére vonatkozó további műszaki feltételek
28. § (1) A gépjárművet, a mezőgazdasági vontatót, a lassú járművet és a
pótkocsit úgy kell kialakítani, hogy arra a hatósági jelzés - a (2) bekezdésben
foglalt rendelkezéseknek megfelelően - felszerelhető legyen.
(2) A hatósági jelzést, illetőleg annak tartószerkezetét a lassú járműre elöl,
az oldalkocsi nélküli motorkerékpárra és a pótkocsira hátul, a többi
gépjárműre és a mezőgazdasági vontatóra elöl és hátul, a jármű hosszirányú
függőleges felezősíkjában, vagy attól balra, oldalkocsis motorkerékpárra elöl
az oldalkocsin, hátul a motorkerékpáron úgy kell elhelyezni, hogy a hatósági
jelzés síkja a jármű hossztengelyére merőleges és megközelítően függőleges
helyzetű legyen, a járművön túl ne nyúljon, legalsó pontja az úttest szintjétől
legalább 0,30 méter, legfelső pontja az úttest szintjétől legfeljebb 1,50 méter
magasságban és olyan helyen legyen, ahol könnyen leolvasható.
Válasz Gumóka #515. hozzászólásáraNana! Van ott kritérium, elolvasható a 6/1990 KöHÉM rendeletben.
Válasz Tomi81 #514. hozzászólásáraA rendszámelhelyezésben annyi kritérium van, hogy jól látható helyen legyen.
Válasz Tomi81 #513. hozzászólásáraMég valami. Idén két traktor is vizsgázott. Úgy kérték, hogy elől legyen a hosszú.
Öcskösén fel tettem felülre a két munkalámpa közé az első rendszámot, nem szóltak érte. Úgyhogy az enyémről is költözik fel.
Válasz ..MZ/X.. #510. hozzászólásáraÉn szépen piros festékkel, vékony ecsettel lefesttem pirosra a betűket. Traktoron is, pótkocsin is. Három lépésről gyárinak néz ki.
Nekem B típus van elől-hátul, a műszaki adatlapon jegyzi, máshol nem.
Vizsgán nem foglalkoztak vele, az előző tulaj festette már a karaktereket.
Nekem rendszám problémáról szó sem esett.
Válasz ..MZ/X.. #510. hozzászólásáraÉn megrongáltam ezelött muszakin pirossal. Nem jutott eszükbe,hogy megrongáltam. Szóval bármit csinálunk bűntény, lehet,mert jó állapotut műszakira vinni nem lehet,mert olyan nekik nix.mert az akkor a gyárból jött, annak meg nem kell műszaki, vagy zsebpénz kell neki akkor éppen megfelelő .
itt semmi nem lehet jó.
Válasz wernerj #507. hozzászólásáraEz érdekes, nekem mindegyiken B van elől-hárul. Igazoló lapba semmi nincs erről írva. Még abba sem amit pár éve üzembentartóival helyeztünk forgalomba és NKH vizsgán volt. Megkérdezték melyiket szeretnénk aztán azt kaptuk.
Okmányban meg egy darabot cserél ~13e-ért vagy ha mindkettőt akkor új számsor + forgalmi 15e. Kezicsókolom azt mondta ha kipingálom pirossal az rongálásnak minősül.
Apropó, fehérre fakult rendszámmal mit kezdetek? Műszakin szóltak miatta, hogy nem olvasható és a rendőrnek is gondja lesz vele. Műszakis gyerek a fénykép miatt megoldotta erre rendszeresített piros táblafilccel de az még a haza úton leázott.
Válasz wernerj #507. hozzászólásáraNekem A van elöl, el is konyult már vagy 20x
Válasz wernerj #507. hozzászólásáraSokan motor rendszámot tesznek előre és hátulra.
Válasz Tobszi #505. hozzászólásáraHivatalosan úgy van, hogy lassú jármű elején kötelező az A tipusú, hátul ha nincs elég hely, vagy nem lehet megfelelően megvilágítani, akkor lehet B tipusú, egyébként A kellene oda is. Ha fennáll a sérülés veszélye ( akár elől is ), kérvényezheted az eltérő formátum használatát, de az műszaki vizsgalap köteles, és a forgalmiba be kell jegyezni, hol melyik formátum van engedélyezve. Egyébként egy közúti ellenőrzésnél a rendőrök 99%-a nem fog belekötni, csak minden más rendben legyen. Kpm ellenőrzésnél már nagyobb az esély rá hogy morognak érte. Műszakin viszont belekötnek ha nincs bejegyezve hogy megcserélted. Ha kell, előkeresem a jogszabályokat, ami előírja hogy hova mi kötelező, de szerintem túl nagy macera ezt keresztülpapírozni.
Válasz Tobszi #505. hozzászólásáraMá meg me nix matrica rajta. De van olyan is amin csak egy van. Itt mindenből 40 rendelet lehet. Persze ha embereddel találkozol lehet, hogy abba köt bele, hogy nem a kabinon van.
A két különböző típusú rendszámtábla közül:
A tipus (normál hosszúkás) és
B típus (nagyobb négyzet alakú),
mindegy hogy melyik van előre és melyik hátra felszerelve?
Az MTZ elején jobbnak látnám a négyzet, hátul,meg a hosszúkást.
Meg lehet ezeket hivatalosan cserélni?
Válasz Gumóka #502. hozzászólásáraÜdv.!
Ezt a számsort el kell fogadják műszakin. Nekem is hasonló, a számsor vége hajlik lefelé, nálam már háromszor volt műszakin, eddig még nem szóltak érte.
Válasz Gumóka #502. hozzászólásáraEnnél pontosabban leírás nemtudom van-e, szerintem nincs. Egy mostani újra lehet hogy van betűméret, stílus, szóköz nagysag ilyesmik, de ez 40 éves.
Lassú járműnel vagy nagyon sarkos illetőnek kell lennie aki ebbe belekötne, vagy azért hogy direkt pénzt kérjen. Én eddig olyannal találkoztam aki tök normális volt alapból.
A tieden tökre látszik hogy gyári, semmi buhera, hegesztés nincs a környéken se. Az hogy nem egy vonalban vannak a számok...ami nem géppel gravirozott annel lehet ilyen. Teljesen olvasható is, vannak olyan kopottak hogy alig silabizaljak ki a számokat. Még amikor a potkocsira a van hegeszteni az alvázra a régi alvázbol az a darab ahol a szám van. De ezt hagyjuk is, tök olvasható, mutyizas mentes, előző műszaki is lefotóztak, torzskonyve van, talán még eredetvizsgaja is volt.
Válasz Rabó001 #500. hozzászólásáraEz eddig megvan, de most az enyémnél mondjuk honnan mondja meg, hogy át van ütve esetleg házilag, mert ha ütötték is, az előző műszakiján már tuti ezzel ment, mert festékes. Festeni műszaki előtt festhették, tavaly mikor vettem, az örökös,elmondása szerint 5 éve újítottak motort, az meg máig tiszta festék, tömítések, minden.
Ebből számolok.
Egyébként arra keresnék választ, hogy ezen köhém rendeleten kívül milyen alvázszám hibák bukósak.
Tehát mi az ami nem jól látható, esetleg a számelcsúszás, mert én odaállítok mellé neki még 3 traktort, amin ugyanígy,el van ütve a sor, aztán mind papíros.
Válasz Rabó001 #499. hozzászólásáraVagy kell a zsebpénz, ahova én hordtam a kocsikat 10-20 ezer/autó, ezt kétfelé dobják, ha 1 nap csak 5 ilyen van, vagy akár 1 héten, havi szinten nem rossz summa.
Így beleköt, Te meg úgy is megkérdezed, hogy esetleg nem e...
Mert apróságokba fog belekötni, amiért Te sem akarsz mégegyszer menni.
Válasz Gumóka #498. hozzászólásáraA Köhém rendeletben valami olyasmi van, hogy alváz és motorszámot csak a gyártó és a Közlekedési Felügyelet üthet be, és megváltoztatni nem szabad. Az alvázszámot nem szabad eltüntetni, megváltoztatni. Alváz és motorszámot beütéssel, vagy roncsolás nélkül el
nem távolítható táblán kell feltüntetni.
A kockánál is kockább vizsgabiztos kell hogy ezért megbuktassa.
Válasz .Richard. #497. hozzászólásáraHa baj, akkor csak azért baj, mert valaki kötekedni akar.
Válasz Rabó001 #496. hozzászólásáraJogszabályilag megpróbálok még utánajárni, ha már szóba került.

A traktoron úgyis lejárt a műszaki, 1 nap nem oszt, nem szoroz
Válasz Rabó001 #496. hozzászólásáraDe baj. Mert egy kötekedő barom aki az 5ezer csuszot várja 'hogy nagylelkűnek tűnjön a kegyességgel. Olyankor van a számon'hogy félreértelmezi a szakmályát'mert mi ügyfelek a a szakértelmükre bizva rájuk bizzuk a gépet'hogy meg tudjanak élni kölcsönösen szükségünk van egymásra. Aki ezzel visszaél azt az összes közösségi oldalon videoval alátámasztva kéne szarrászivatni'hogy ezt csinálják. Ezek után be is zárhatnának. Aztán vakarozhatna.
Válasz Gumóka #490. hozzászólásáraEz tökéletesen olvasható! Aki ezért szól az egy igai kötözködő barom.
Ha el van csúszva egy szám az sem lehetne akkor baj, már mindent fotóznak, ha ugyanaz és ugyanolyan a szám, mint az előző vizsgán, akkor nem szabadna hogy baj legyen.
Válasz Lipi #494. hozzászólásáraAz lesz, csak ez itt lenne 2 utcával arrébb, nem tolnám el vele a napot.
Van itt nem messze egy bázis, oda vittem a teherautókat is, ott is sok mindent megoldottak, ismernek is, marad az, csak arra rá kell szánjam a napot.
Válasz Gumóka #490. hozzászólásáraVidd el másik vizsgabázisra ahol rugalmasabbak. Láttam ettől cifrább alvázszámot is és mindig átment.
Válasz Gumóka #492. hozzászólásáraNem tudod máshova vinni vizsgázni?
Válasz csoppika #491. hozzászólásáraNekem semmi,
de a cimborámét azért az 1 elcsúszott számért nem vizsgáztatta le, a másik ismerősét úgyszintén.

Mondjuk a második 5-ös számnak a hasa tényleg hiányzik.
Másrészt közben utánajártam kicsit, lehet újraütni, de az hatósági vizsga, új törzskönyv, eredetvizsga, meg kérvényezni kell új alvázszámot, tehát akkor forgalmi is, + az illetékek.
A következő versenyző szerint ha megvan az eredeti, kell venni számlára egy nyúlványt, majd a szükséges iratokkal átütik.
Éljen a magyar bürokrácia!
Mindig is utáltam a közlekedési felügyeletet...
Válasz Gumóka #490. hozzászólásáraJó ez a szám...nem tudom, mi a bajod...
Válasz csoppika #487. hozzászólására
Ilyen.
Válasz Gumóka #488. hozzászólásáraMondjuk lehetne ezt is jól fényképezni, éveken át hordtam évente 22 teherautót vizsgára, az előző munkahelyemen, ott nem volt lehetetlen, csak legyen korpa
