sziasztok kene egy kis segitseg meg pedig tanacsot szeretnek kerni milyen szartepo megyen a t25-osokhoz?melyiket birja el en a viszszintes tengelyuekre eskuszok a masik fajta nem igazan vegez jo munkat:(
Válasz #16687. hozzászólásra
Szia!
Az üzemóra ellenőrzését nem tudom de, ma én fél 9-től -fél egyig fűrészeltem 1100-as fordulatszámon és ezen kívül még ment 1/2 órát majdnem teljes gázon.Ekkor 4 üzemórát ugrott.
Én úgy tanultam hogy, az egy üzemóra ha, a gép a névleges fordulat számon üzemel egy óra hosszat.
A fordulatmérő lehet jó de, viszon a számláló része akadhat.
Azt hogy lehetne kipróbálni h. jó-e az üzemóra számláló ? Mostanában egyhuzamban nem sokat megy a gép, de nem nagyon mozdul a számláló semmit. Fordulatszámmérő az működik viszont.
Jó napot.
Érdeklődnék, hogy kb 1m-es gazba a t-25-ös elbírja hajtani a gyári rz 1.6-os szártépőt? Illetve maga a szártépő nem nehéz neki?
Csatolok egy képet a szárzúzóról:
Érdekelne, akinek van tapasztalata, hogy milyen sűrű, milyen magasságú gazt visz el könnyen, vagy inkább olyan 1,2m széles szártépő való neki? Köszönöm.
Válasz #16681. hozzászólásra
Szia!
Valószínű hogy, központos mert,a mindegyik pántcsavarnál és a felniperemnél is egyforma a hézag.
A pántcsavaroktól épp hogy, el fér.
Zil szervó szivattyút vettem, szerintem hasonló módon lesz feltéve, mint "green" kollégánál. Ha jól láttam, pont az ő felrakott képeire reagáltál tavaly tavasszal.
Illetve E-512 orbit, és kormánymunkahenger. Ezek meg ha minden igaz holnap érkeznek meg, kombájn bontásból. A ráépítése még nem most lesz, majd inkább a téli időszakban, mert kicsit sűrű a programom ősszel.
Szóval ha aktuális a dolog, és kérdésem lesz, keresni foglak.
Szia Wendelke!
Olvastam,hogy szervot szerelsz a T25-re.Én is szereltettem szervót,sajnos
nem sikerult kepeket eddig feltennem,de 2013.04.23 és 26-on írott
írásomban alaposan leírtam a lényeget.Ott van a telefonszámom is, ha érdekel szivesen segítek.Tisztelettel Kiskér.
Zil szervó szivattyú lesz( ma sikerült beszereznem) illetve E-512 kombájn kormányorbit, meg kormánymunkahenger. Ezek meg a közeljövőben lesznek beszerezve.
Visszanéztem a fórumot Green kolléga T-25-én van pld. Zil szivattyú, a munkahenger nem tudom hogy milyen, meg ő sem, mert már így vette.
Az mondjuk érdekes lesz, hogy milyen fordulattal kell forgatni a Zil szervót, mert Green képein hasonló méretűnek néz ki a főtengelyen lévő hajtó ékszíjtárcsa mint a Zil szervó gyári szíjtárcsája.
Azt kell eldöntened,hogy milyen lesz a szivattyúd. És ahhoz kell kiválasztani a munkahengert. Az nem baj ha a munkahenger munkahossza hosszabb a kívántnál,mert oda szabályzod vissza ahová akarod,csak rövidebb ne legyen. És a munkahenger belső átmérője a lényeg,mert ha túl vastag akkor a kormányt tekered de a kerék keveset fordul. Ha vékony akkor fordítva.
Válasz #16672. hozzászólásra
Szia!
Nekem kellett cserélnem orbitot,MTZ-ét vettem bele.Még a felfogatások is passzoltak.
Szerintem munkahengernek megfelelene egy C50-es munkahenger.Annak úgy tudom akkora a lökete mint a mint a T25-ös munkahengerének.
Az én munkahengerem lökete 25cm.
Ha jól emlékszem pár éve "atti212" csinált ilyen átalakítást.Nézz utána.
Végignyálaztam az egész fórumot, már nem tudom, hogy ki, de elvileg MTZ orbittal és kormánymunkahengerrel rakta össze. Ezek szerint még sem jó az MTZ kormánymunkahenger? Nem azzal akarom összerakni, csak kíváncsi voltam a működési hosszára.
Válasz #16669. hozzászólásra
Sajnos én csalódtam benne! Volt kettő munkahengerem és műhelyben rakták össze Würth-ös tömítésekkel,garanciával.Sajnos mind a kettő egy hét után elkezdett folyni a szárnál. Ahol szoktam vásárolni,nem is rendelnek a Würth-től,hogy most honnan rendelnek nem tudom, de azóta jók.
eh...
semmi hallod, nincsen semmi ami ennyire egyszerű és megbízható volna.
ha elég gazdag volnék egy 50 lovas kis valtrát vennék.
a53, dehát az is sokkal döhérebb mint a t-25.
Válasz #16656. hozzászólásra
Szia!
A 600Ft-os javítókészletet felejtsd el! Én már csak hidraulikás boltban {szervíz,javító műhely is egyben} vásárolok hozzá cuccot. Igaz dupla áron, de jó
Sajnos már a Würth sem az igazi
Bízok én is benne, a sráctól megkérdeztem, hogy mennyi a munkahossz és azt mondta, hogy 22 cm. Kb. ennyi vagy ennyi sem az MTZ kormánymunkahenger útja a Habi szerint( telefonos segítség)
Zil szervószivattyúval akarom összehozni, ami szintén meg lesz nem sokára. Láttam régebben Te is árultál ilyent
Már többször írtam,hogy a pár száz ft-os gumigyűrű készletet felejtsétek el.
Minden jobb alkatrészboltban lehet venni Würth-ös gumigyűrűket És egy picit legyenek vastagabbak mint a gyáriak. A kis szelepben is cserélni kell a gumit 3db van benne.
Kéne egy kis segítség. Gyári szervós kivitelben, vagy a szervósított kivitelű T-25-nél mekkora a kormánymunkahenger. Itt a csapok közötti hosszra, illetve a működési hosszra gondolok. E-512-s kombájn kormány munkahengere jó lehet hozzá? Használtban be tudnék szerezni egy ilyent.
Mindenképp csapágyboltban vásároljatok gyűrűket! Ott jó minőségűek.
Én azt csináltam, hogy vettem egy T-25 garnitúrát, majd ahhoz mérve ugyanazokat bevásároltam csapágyboltban.
Erre én is nagyon kíváncsi lennék, ha minden jól megy hétvégén szétszedem én is és cserélem a tömítéseket és csinálok képet, mert 2 év alatt már 2 új tömítésgarnitúrát kapott és mégis a munkahenger tetején jön az olaj. A dugattyúrúdnál is illetve ennél a kis szelepnél is.
sziasztok. egy kis segítséget szeretnék kérni. egy éve ujítottuk fel a munkahengert, most meg ahogy a képen is látszik a középső kicsi csavarnál nyomás alatt folyik az olaj. ez mitől lehet? válaszotok előre is köszönöm.
ez kovácsolt, edzett, jól bírja.
itt nálam kibír egy szezont, de mezőgazdaságban szerintem az ezredfordulóig is kibírná.
itt azért kopik el mert csak tuskózatlan helyen használom, aztán minden tuskó belelóg a láncba. szóval egésznap kalapál valamit a sorok többségében. meghát nem vagyok szívbajos, shitt és más törmelék nem zavar. ameddig a traki elvergődik valahogy addig a szárzúzó is megy.
úgy 40 hektáronként kell a zúzót újra lemezelni, annyi bír a centi vastag acél lemez. a láncok ennek a dupláját bírják ki.
maga a váz változó, szakítottam már szét párszor.
kiszakadt vonófülek szoktak történni, nem ritka ebben az ágazatban.
vagy épp a trkatornak a lakatja szakad el, vagy a vonócsapszegek törnek, vagy a vonókarok a 3 pontosról. vagy a kardán maga.
nemigen volt olyan hogy pár napnál többet tudtam volna egyhuzamra dolgozni anélkül hogy valami ne szakadjon.
ha mástnem az mtz felni :D
vagy épp az alváza neki.
vagy kuplungház, kipuffogó, motorháztető, valami jut minden napra.
tört már elsőhíd csapszegem is.
sajnos a zúzót már nemtudom jobban erősíteni , mert már így is cefettül nehéz.
halkan jegyzem meg a vtz is ugyanitt dolgozik, fát vonszolt nekem több mint 1000 üzemórán át, és minimális hibával üzemelt, és üzemel a mai napig is. a t-25 is dolgozott nekem ezeken az erdőkön, avval se voltak ilyen durva gondjaim :D
nem véletlen imádom a kis VTZ-t meg a t-25 öst.
állítom neked hogy önmagukhoz képpest eszméletlen strapabíró masinák.
sajnos a vtz-t lehet el kell adjam, alkatrész hiányában -illetve a durva árak miatt- nagyon már nem merem dolgoztatni.
de amennyire lehet ragaszkodom hozzájuk,
eszméletlen sokat dolgoztak már nekem.
ha nyernék a lottón licencelném a gyártásjogát a vladimirec trakiknak, nemkéne sokat fejleszteni rajtuk, és gyártanám itthon.
Az enyémen 15 láncszem kb. 40 cm hosszú, 10 mm-s anyagból vannak a láncszemek, és így is brutál láncnak tűnik. A tiéd akkor viszont tényleg durva lánc lehet.
Azért csináltam 3 láncosra, mert azt gondoltam, hogy jót tesz a kiegyensúlyozásnak, de azt nem tudom, hogy a 2 láncost könnyebben vinné, vagy nem. Leginkább a traki sebességétől függ, hogy dolgozik.
Nézegettem a szártépő hirdetéseket és ott is is volt olyan ahol három késes kivitelű volt, és azt írták róla, hogy szebben dolgozik mint a két késes. Persze lehet, hogy hazabeszéltek.
Mondjuk nem nagy ügy ha akarok változtatni rajta, mert ha leveszem a nagy tárcsát, akkor csak át kell fúrni, hogy a lánc helyett 2-3 késtartót felcsavarozok rá, és mehet tovább.
Vettem hozzá egyenes kést is amit majd esetleg felteszem próbára a hidrot kés helyett. "jancsika" fórumtárs szerint az még szebben viszi a füvet.
jam ez igaz, a kerületi sebesség a fontos.
nekem csak 2 lánc van fennt,
tuskók közt jó mert a lánc nem érzékeny ilyesmire nagyon.
úgy 4 méter magas gazig tudok dolgozni, felette nemnagyon.
tuskósarjjal egyébbel nincsen gond, ameddig a muszka lefekteti addig át is húzom rajta a zúzót.
de fogja keményen a masinát,
állítólag 50 lovas gépekkel csinálták ezt régen de elnem tudom képzelni hogyan.
múlt évben a kardáncsonk eltekeredett a trakin, talán fél hktár zöldjuhar sarjat vertem le vele ezalatt.
most ilyen erősített cucc van benne, ez bírni bírja, csak az állítólagos 80 tagú ménes nem mindíg bírja.
ahol tiszta füves rész van ott vágtam késsel is,
a kést én csináltam, rögtönzött darab.
egy sima I gerenda aztán jólvan az.
láncból csak a kovácsoltak jöttek be, itthon nemigen kapni olyat amit én tudok is használni sajnos. próbáltam uszály horgonyláncot (1000 pénz szemenként) de azse bírta sokáig. a drótkötél annyiból faszályos volt hogy szépen vág, csak aztán kiszállasodik és hamar vége.
nyiklván nem ilyen mostoha körülmények közt dolgozol a berendezéssel, szerintem úgy átlagos helyeken a konstrukció bőven jó, ha minden igaz a kis kéthengeres is elbírja.
Szükséges amúgy a 3 lánc ?
már úgyértem tudsz olyan tempóval menni vele hogy kelljen a 3, vagy csak 3 lett csinálva aztán hadd szóljon ?
25342 hozzászólás
Rendben! Nagyon szépen köszönöm a segítséget.
Válasz #16694. hozzászólásra
errol bszeltm,lattam mar munkakozbe zt a fajta szarzuzot es nagyon nem ttszett amunkaja ez inkabb funyironak illene be:(
Válasz #16687. hozzászólásra
úgy tudod kipróbálni hogy egy fúrógépről tekered meg a spirált.
Válasz #16686. hozzászólásra


Szia!
Igaz hogy ez nem T25-ös de szerintem jóval nagyobbat is elbírna.Én egy 23 lovas trakival 120 zúzót hajtok de a 120-as nekem is kicsi.
sziasztok kene egy kis segitseg meg pedig tanacsot szeretnek kerni milyen szartepo megyen a t25-osokhoz?melyiket birja el en a viszszintes tengelyuekre eskuszok a masik fajta nem igazan vegez jo munkat:(
Válasz #16687. hozzászólásra
Szia!
Az üzemóra ellenőrzését nem tudom de, ma én fél 9-től -fél egyig fűrészeltem 1100-as fordulatszámon és ezen kívül még ment 1/2 órát majdnem teljes gázon.Ekkor 4 üzemórát ugrott.
Én úgy tanultam hogy, az egy üzemóra ha, a gép a névleges fordulat számon üzemel egy óra hosszat.
A fordulatmérő lehet jó de, viszon a számláló része akadhat.
Válasz #16688. hozzászólásra
Köszönöm az információt és a képeket.
Heló!Azt az Rz szárzúzót simán elviszi a 25 ös mert én 2 méteres Törőféle zúzóval vágtam vele méteres meg még nagyobb füvet.
Sziasztok!
Azt hogy lehetne kipróbálni h. jó-e az üzemóra számláló ? Mostanában egyhuzamban nem sokat megy a gép, de nem nagyon mozdul a számláló semmit. Fordulatszámmérő az működik viszont.
Jó napot.

Érdeklődnék, hogy kb 1m-es gazba a t-25-ös elbírja hajtani a gyári rz 1.6-os szártépőt? Illetve maga a szártépő nem nehéz neki?
Csatolok egy képet a szárzúzóról:
Érdekelne, akinek van tapasztalata, hogy milyen sűrű, milyen magasságú gazt visz el könnyen, vagy inkább olyan 1,2m széles szártépő való neki? Köszönöm.
Válasz #16681. hozzászólásra
Szia!
Valószínű hogy, központos mert,a mindegyik pántcsavarnál és a felniperemnél is egyforma a hézag.
A pántcsavaroktól épp hogy, el fér.
Köszönöm előre is a felajánlott segítséget.

Zil szervó szivattyút vettem, szerintem hasonló módon lesz feltéve, mint "green" kollégánál. Ha jól láttam, pont az ő felrakott képeire reagáltál tavaly tavasszal.
Illetve E-512 orbit, és kormánymunkahenger. Ezek meg ha minden igaz holnap érkeznek meg, kombájn bontásból. A ráépítése még nem most lesz, majd inkább a téli időszakban, mert kicsit sűrű a programom ősszel.
Szóval ha aktuális a dolog, és kérdésem lesz, keresni foglak.
Szia Wendelke!
Olvastam,hogy szervot szerelsz a T25-re.Én is szereltettem szervót,sajnos
nem sikerult kepeket eddig feltennem,de 2013.04.23 és 26-on írott
írásomban alaposan leírtam a lényeget.Ott van a telefonszámom is, ha érdekel szivesen segítek.Tisztelettel Kiskér.
Válasz #16680. hozzászólásra
Zil szervó szivattyú lesz( ma sikerült beszereznem) illetve E-512 kombájn kormányorbit, meg kormánymunkahenger. Ezek meg a közeljövőben lesznek beszerezve.
Visszanéztem a fórumot Green kolléga T-25-én van pld. Zil szivattyú, a munkahenger nem tudom hogy milyen, meg ő sem, mert már így vette.
Az mondjuk érdekes lesz, hogy milyen fordulattal kell forgatni a Zil szervót, mert Green képein hasonló méretűnek néz ki a főtengelyen lévő hajtó ékszíjtárcsa mint a Zil szervó gyári szíjtárcsája.
Erre esetleg tudsz valamit javasolni?
Válasz #16677. hozzászólásra

Jól fest. Sikerült központosan felfúrni? Nehogy az új gumiknak annyi legyen!
Válasz #16672. hozzászólásra

Azt kell eldöntened,hogy milyen lesz a szivattyúd. És ahhoz kell kiválasztani a munkahengert. Az nem baj ha a munkahenger munkahossza hosszabb a kívántnál,mert oda szabályzod vissza ahová akarod,csak rövidebb ne legyen. És a munkahenger belső átmérője a lényeg,mert ha túl vastag akkor a kormányt tekered de a kerék keveset fordul. Ha vékony akkor fordítva.
Válasz #16677. hozzászólásra


Nagyon szuper, biztos érzed a különbséget!
jólnéz ki,
jó szolgálatot fog tenni.
Sajnos a sok eső miatt kénytelen voltam műhelymunkát végezni.
.



Felraktam a súlyokat a hátsó kerékre.
Csak javasolni tudom a súlyozást minden kinek
Válasz #16673. hozzászólásra

Itt Nagykanizsa környékén múlt hét kedd óta kisebb kihagyásokkal esik az eső.
De, ha a híradásokat nézed akkor láthatod is a következményeit
Válasz #16672. hozzászólásra
Szia!
Nekem kellett cserélnem orbitot,MTZ-ét vettem bele.Még a felfogatások is passzoltak.
Szerintem munkahengernek megfelelene egy C50-es munkahenger.Annak úgy tudom akkora a lökete mint a mint a T25-ös munkahengerének.
Az én munkahengerem lökete 25cm.
Ha jól emlékszem pár éve "atti212" csinált ilyen átalakítást.Nézz utána.
Válasz #16673. hozzászólásra
ifa buci kerék van a pótomon.
ma amikor lemetnem kicsit dolgozgatni nem látszott ki a vízből.
nemtudom mi lesz így, de mindenesetre vicces.
Válasz #16668. hozzászólásra


Előre is köszönöm Gerimur ha megméred
Benneteket nem mosott el az eső? Itt Siófok közelében nagyon durva eső volt, vitte a fél falut.
Válasz #16666. hozzászólásra
Ezek szerint még sem jó az MTZ kormánymunkahenger? Nem azzal akarom összerakni, csak kíváncsi voltam a működési hosszára.
Végignyálaztam az egész fórumot, már nem tudom, hogy ki, de elvileg MTZ orbittal és kormánymunkahengerrel rakta össze.
Válasz #16669. hozzászólásra
Sajnos én csalódtam benne! Volt kettő munkahengerem és műhelyben rakták össze Würth-ös tömítésekkel,garanciával.Sajnos mind a kettő egy hét után elkezdett folyni a szárnál. Ahol szoktam vásárolni,nem is rendelnek a Würth-től,hogy most honnan rendelnek nem tudom, de azóta jók.
Válasz #16665. hozzászólásra
eh...
semmi hallod, nincsen semmi ami ennyire egyszerű és megbízható volna.
ha elég gazdag volnék egy 50 lovas kis valtrát vennék.
a53, dehát az is sokkal döhérebb mint a t-25.
Válasz #16667. hozzászólásra
Én még nem csalódtam benne,pedig sokat berakok. És nincs is szándékom váltani.
Válasz #16661. hozzászólásra
Szia!
Holnap pontosan megmérem neked.
Válasz #16656. hozzászólásra
Szia!
A 600Ft-os javítókészletet felejtsd el! Én már csak hidraulikás boltban {szervíz,javító műhely is egyben} vásárolok hozzá cuccot. Igaz dupla áron, de jó
Sajnos már a Würth sem az igazi
Válasz #16664. hozzászólásra
Az MTZ munkahenger nem jó !
Most is van,zsír új.
Üdv szerintetek a mai traktorok közt mi az ami a leginkább megfelel a T-25-nek? Pl Kubota? vagy mit érdemes venni?
köszi
Válasz #16663. hozzászólásra

Köszi!
Bízok én is benne, a sráctól megkérdeztem, hogy mennyi a munkahossz és azt mondta, hogy 22 cm. Kb. ennyi vagy ennyi sem az MTZ kormánymunkahenger útja a Habi szerint( telefonos segítség)
Zil szervószivattyúval akarom összehozni, ami szintén meg lesz nem sokára. Láttam régebben Te is árultál ilyent
Válasz #16661. hozzászólásra
Jó lehet hozzá. De ez múlik a szivattyú teljesítményén is !
Már többször írtam,hogy a pár száz ft-os gumigyűrű készletet felejtsétek el.
És egy picit legyenek vastagabbak mint a gyáriak. A kis szelepben is cserélni kell a gumit 3db van benne.
Minden jobb alkatrészboltban lehet venni Würth-ös gumigyűrűket
Sziasztok!
Kéne egy kis segítség. Gyári szervós kivitelben, vagy a szervósított kivitelű T-25-nél mekkora a kormánymunkahenger. Itt a csapok közötti hosszra, illetve a működési hosszra gondolok. E-512-s kombájn kormány munkahengere jó lehet hozzá? Használtban be tudnék szerezni egy ilyent.
Előre is köszi!
Mindenképp csapágyboltban vásároljatok gyűrűket! Ott jó minőségűek.
Én azt csináltam, hogy vettem egy T-25 garnitúrát, majd ahhoz mérve ugyanazokat bevásároltam csapágyboltban.
Kicsit várjatok vele. Nekem Folyt egy fél évig kb. mostanában meg abbahagyta...
Válasz #16657. hozzászólásra
kicserélitek a szelepben lévő kis gumi gyűrűket is?
Amúgy meg elég silányak ezek a tömítés garnitúrák amiket lehet kapni hozzájuk, nekem sem szokta tovább bírni 1-1,5 évnél!
Válasz #16656. hozzászólásra
Erre én is nagyon kíváncsi lennék, ha minden jól megy hétvégén szétszedem én is és cserélem a tömítéseket és csinálok képet, mert 2 év alatt már 2 új tömítésgarnitúrát kapott és mégis a munkahenger tetején jön az olaj. A dugattyúrúdnál is illetve ennél a kis szelepnél is.
sziasztok. egy kis segítséget szeretnék kérni. egy éve ujítottuk fel a munkahengert, most meg ahogy a képen is látszik a középső kicsi csavarnál nyomás alatt folyik az olaj. ez mitől lehet? válaszotok előre is köszönöm.
Válasz #16654. hozzászólásra
ez kovácsolt, edzett, jól bírja.
itt nálam kibír egy szezont, de mezőgazdaságban szerintem az ezredfordulóig is kibírná.
itt azért kopik el mert csak tuskózatlan helyen használom, aztán minden tuskó belelóg a láncba. szóval egésznap kalapál valamit a sorok többségében. meghát nem vagyok szívbajos, shitt és más törmelék nem zavar. ameddig a traki elvergődik valahogy addig a szárzúzó is megy.
úgy 40 hektáronként kell a zúzót újra lemezelni, annyi bír a centi vastag acél lemez. a láncok ennek a dupláját bírják ki.
maga a váz változó, szakítottam már szét párszor.
kiszakadt vonófülek szoktak történni, nem ritka ebben az ágazatban.
vagy épp a trkatornak a lakatja szakad el, vagy a vonócsapszegek törnek, vagy a vonókarok a 3 pontosról. vagy a kardán maga.
nemigen volt olyan hogy pár napnál többet tudtam volna egyhuzamra dolgozni anélkül hogy valami ne szakadjon.
ha mástnem az mtz felni :D
vagy épp az alváza neki.
vagy kuplungház, kipuffogó, motorháztető, valami jut minden napra.
tört már elsőhíd csapszegem is.
sajnos a zúzót már nemtudom jobban erősíteni , mert már így is cefettül nehéz.
halkan jegyzem meg a vtz is ugyanitt dolgozik, fát vonszolt nekem több mint 1000 üzemórán át, és minimális hibával üzemelt, és üzemel a mai napig is. a t-25 is dolgozott nekem ezeken az erdőkön, avval se voltak ilyen durva gondjaim :D
nem véletlen imádom a kis VTZ-t meg a t-25 öst.
állítom neked hogy önmagukhoz képpest eszméletlen strapabíró masinák.
sajnos a vtz-t lehet el kell adjam, alkatrész hiányában -illetve a durva árak miatt- nagyon már nem merem dolgoztatni.
de amennyire lehet ragaszkodom hozzájuk,
eszméletlen sokat dolgoztak már nekem.
ha nyernék a lottón licencelném a gyártásjogát a vladimirec trakiknak, nemkéne sokat fejleszteni rajtuk, és gyártanám itthon.
Elég drága
, én kb. 4-6eFt-ért vettem 2 m láncot ebből, ha jól emlékszem.
Válasz #16652. hozzászólásra
aztán szakadt már el így is.
50 ropi a 16 szem lánc. (2x8).
Király!

Az enyémen 15 láncszem kb. 40 cm hosszú, 10 mm-s anyagból vannak a láncszemek, és így is brutál láncnak tűnik. A tiéd akkor viszont tényleg durva lánc lehet.
Válasz #16650. hozzászólásra


enyém ilyen, a képen nincsen viszonyítási alap,
cirka 80 centit ad ki a 8 láncszem.
és jó vaskos az anyaga.
szétveri a korhadtabb tuskókat,
meg bármekkora sarjat amit még letud fektetni a traktor.
de aztán üt is nagyokat :D
a nagy vaslemez pont kitakarja de az mind mögötte hajtómű.
Ha majd legközelebb dolgozok vele, akkor majd levideózom, abból talán több látszik.
Válasz #16648. hozzászólásra


Azért csináltam 3 láncosra, mert azt gondoltam, hogy jót tesz a kiegyensúlyozásnak, de azt nem tudom, hogy a 2 láncost könnyebben vinné, vagy nem. Leginkább a traki sebességétől függ, hogy dolgozik.
Nézegettem a szártépő hirdetéseket és ott is is volt olyan ahol három késes kivitelű volt, és azt írták róla, hogy szebben dolgozik mint a két késes. Persze lehet, hogy hazabeszéltek.
Mondjuk nem nagy ügy ha akarok változtatni rajta, mert ha leveszem a nagy tárcsát, akkor csak át kell fúrni, hogy a lánc helyett 2-3 késtartót felcsavarozok rá, és mehet tovább.
Vettem hozzá egyenes kést is amit majd esetleg felteszem próbára a hidrot kés helyett. "jancsika" fórumtárs szerint az még szebben viszi a füvet.
Válasz #16647. hozzászólásra
jam ez igaz, a kerületi sebesség a fontos.
nekem csak 2 lánc van fennt,
tuskók közt jó mert a lánc nem érzékeny ilyesmire nagyon.
úgy 4 méter magas gazig tudok dolgozni, felette nemnagyon.
tuskósarjjal egyébbel nincsen gond, ameddig a muszka lefekteti addig át is húzom rajta a zúzót.
de fogja keményen a masinát,
állítólag 50 lovas gépekkel csinálták ezt régen de elnem tudom képzelni hogyan.
múlt évben a kardáncsonk eltekeredett a trakin, talán fél hktár zöldjuhar sarjat vertem le vele ezalatt.
most ilyen erősített cucc van benne, ez bírni bírja, csak az állítólagos 80 tagú ménes nem mindíg bírja.
ahol tiszta füves rész van ott vágtam késsel is,
a kést én csináltam, rögtönzött darab.
egy sima I gerenda aztán jólvan az.
láncból csak a kovácsoltak jöttek be, itthon nemigen kapni olyat amit én tudok is használni sajnos. próbáltam uszály horgonyláncot (1000 pénz szemenként) de azse bírta sokáig. a drótkötél annyiból faszályos volt hogy szépen vág, csak aztán kiszállasodik és hamar vége.
nyiklván nem ilyen mostoha körülmények közt dolgozol a berendezéssel, szerintem úgy átlagos helyeken a konstrukció bőven jó, ha minden igaz a kis kéthengeres is elbírja.
Szükséges amúgy a 3 lánc ?
már úgyértem tudsz olyan tempóval menni vele hogy kelljen a 3, vagy csak 3 lett csinálva aztán hadd szóljon ?