Válasz #15954. hozzászólásra
Jó estét!Podlovics,ma végeztem a teljes!! átvezetékeléssel.Arpy küldött egy jó kapcsolási rajzot.Felesleges a köteg,ésszerübben is lehet kötözni.Biztitábla helyett újabb,több kiálásu van.Kabinba,nem a meleg géptérbe,ablaktörlő műszerfalon kézről van,külön rádió kiállás.....Sok vezeték töredezett,5-10cm hosszba oxidálódott,vagy a semmibe ment,de megégett is volt.
Hát igen majdnem mindegyik megoldás miatt kikell szerelni a padlólemezt annak minden nyavajájával dehát megkell csinálnom mielött ot nem maradok miatta valahol az út szélén...
Gerimur ötletét ajánlom elsőre, ha ezt olvasom előbb, akkor lehet, én is ezt próbáltam volna először!
De persze nem volt nagy munka ezt se megcsinálni, amit én csináltam. Csak ehhez le kell venni a lemezeket a váltó körül, meg kikötni a gázt, meg néhány rugót leszedni kellett.
Nagyon szépen köszönöm az ötleteket,jó idö esetén megcsinálom valamejik variáciot csak a fészerem egy kissé huzatos várommár a jó idöt,addig is köszönöm....
Válasz #15989. hozzászólásra
Sajnos annyi a hátránya ennek a homoknak hogy, max. kétszer lehet használni de, így is másodszor már nem olyan hatásos.
Szerencsére könnyen hozzá tudok jutni
Tudom hogy, nem ide tartozik de, elkészült a mobil homokfúvóm.
Egy trakit simán le lehet homokfújni vele!
Még egy kisebb kabin és másik tömlő kell hozzá és máris kevesebb a veszteség. Pár kép róla:
A szelepre gondolsz ? Ha jól emlékszem a külső kupakszerű anyát leveszed és alatta van egy alu tömítő alátét.Lehet,hogy elég szorítani az anyán,de lehet,hogy ki kell cserélni.
Üdv. Szeki!
Én így oldottam meg. Meghúztam mindenekelőtt a csavart, hogy jól álljon, majd bejelöltem rajta, hol fúrjam át, majd a többit már hozzá tudtam igazítani.
Nekem is volna egy kérdésem , irányváltó karjának kúpos csavarja állandoan meglazul ,valami egyszerű gyors tartós megoldást tud e valaki ? nem egyszerü hozzáférni nekem egy vtz m van a fülke alatt ek hoszúszárú krovával szoktam meghúzni de semit nem ér pár üza óra és már lötyög ismét......
Válasz #15972. hozzászólásra
Bocsi!
Én írtam rosszul Neked van igazad!Csak futólag voltam fent telefonon és rosszul fogalmaztam.
Még egyszer elnézést kérek, ha rossz tanácsot adtam
Válasz #15970. hozzászólásra A menet irány szerint jobb oldalon a légterelő lemez alatt az önindittó elött generátor mögött , negyvenöt fokban álló leplombázott csavar alatt.
fordítva van mert ha megfeszíted a rugót akkor nő az olajnyomás és a lazításával meg csökken a nyomás ,Ugyanis ha feszíted a szivattyúnak le kell győznie a rugóerőt hogy a felesleges olaj elmenjen a golyónál.
Köszönöm mindkét infót, a felfogató csavaron húztam, de úgy látom hogy az állító csavarnál szivárog, ez létezhet?. Menne müszakira azért szeretném ezeket kiküszöbölni, az olajnyomás jó, így ezen állítani nem fogok.
Válasz #15968. hozzászólásra
Elnézést, ha butaságot kérdezek!Hol található a nyomásszabályzó szelep?Az enyémen munka közben 1,5 , indításkor 2 bár a nyomás,mások írták,hogy nekik több.
Válasz #15958. hozzászólásra Aféltengely szimering kéthelyen is ereszthet a váltófelöl vagy a lehajtás felöl , de a véglehajtás általában azért szokott szivárogni mert nincs szuszogoja és a höfok ingadozás miatt növekszik vagy csökken a benne lévö nyomás ha kicsit is de mivel hogy nem tud lélegezni igy valahol szivárognifog
Válasz #15958. hozzászólásra A nyomás szabályzó felfogatás csavarján huzhatsz de ha jó az olaj nyomásod üzem közben akkor a szabájzó csavarját nem bantanám,,,,
Válasz #15962. hozzászólásra
Tényleg, a szűrő szétszedéssel kell vigyázni valamire?Mert ahogy leengedtem az olajat a végén elég sűrű olajsár jött ki,ezért gondolom érdemes kipucolni a szűrőt is.
Válasz #15958. hozzászólásra
Hallgass szeki-re!
Okosságot írt.Az olajnyomás szabályzónál a rugó feszítésével {+golyó} csökken, a lazításával nő az olaj nyomás. Ugyan is ha feszíted a szivattyúnak nagyobb erőt kell legyőzni, ha lazítod kisebbet és ezáltal nő a nyomás.
Te kerestél a jó múltkorában gumi szalagot a tető és a fülke közé?
én nem rég vettem a trakira 10x40mm-es öntapadós habosított gumiszalagot. 11-12m kell rá összesen. bő 5m a tető alá, bő 5 a fülke alja és a kaszni közé, ha az első ablak alá is akarsz +1.
887+Áfa/m+postaköltség Rugalmas gumiáruház Szeged.
5m-es tekercsben adják.
mi ma ragasztgattuk körbe az egészet, mert a régi már nem sok sót ért.
komplett festés és felújítás után megérdemelt ennyit :-)
Válasz #15950. hozzászólásra
Üdv! Az enyém is az egyest és a kettest dobálta,rendesen le vannak darálva a fogaskerekek élei, idáig 89000-nél tartok és még kell pár dolog.Remélem utána jól fog működni a gépezet!
szia Dini,
a miénk is házilag lett átalakítva egykarosról kettőre.
még az előző tulaj által.
fúrt egy lyukat a kulisszára előre, bele egy átalakító készletből egy tengely a füllel, ami a váltóban a rudazatba illeszkedik, és a normál váltó szára helyett lökdösi a fogaskerekeket, rá egy kar és kész (talán az is benne volt az átalakító készletben, mert gyárinak tűnik).
mi kicsit átalakítottuk, mert erősen lógott már a kar jobbra-balra (beszűkítettük a rudazaton a hézagot, amiben a kar jár), és az évek alatt a furat is kiszopósodott, így a tengely kapott egy perselyt két hatalmas alátéttel a kulisszán kívül-belül, mert ugye csapágyazni nem tudtuk.
kiderül milyen lesz, de már feszes az irányváltó
mi is szétdobtuk a télen a váltót, egy 100as ment bele alkatrészként.
az összes csapágy, szimmering, több tengely és fogaskerék cserére érett volt, dobálta az egyest, mert már gömbölyű volt a fogaskerék
25342 hozzászólás
Szia ND!
Milyen ülés van a traktorba?
Válasz #15954. hozzászólásra
Jó estét!Podlovics,ma végeztem a teljes!! átvezetékeléssel.Arpy küldött egy jó kapcsolási rajzot.Felesleges a köteg,ésszerübben is lehet kötözni.Biztitábla helyett újabb,több kiálásu van.Kabinba,nem a meleg géptérbe,ablaktörlő műszerfalon kézről van,külön rádió kiállás.....Sok vezeték töredezett,5-10cm hosszba oxidálódott,vagy a semmibe ment,de megégett is volt.
Hát igen majdnem mindegyik megoldás miatt kikell szerelni a padlólemezt annak minden nyavajájával dehát megkell csinálnom mielött ot nem maradok miatta valahol az út szélén...
Válasz #15984. hozzászólásra
ND!
Kérlek írj privátban üzenetet, ott megbeszéljük a többit a matrica ügyben!
Válasz #15991. hozzászólásra

Gerimur ötletét ajánlom elsőre, ha ezt olvasom előbb, akkor lehet, én is ezt próbáltam volna először!
De persze nem volt nagy munka ezt se megcsinálni, amit én csináltam. Csak ehhez le kell venni a lemezeket a váltó körül, meg kikötni a gázt, meg néhány rugót leszedni kellett.
Nagyon szépen köszönöm az ötleteket,jó idö esetén megcsinálom valamejik variáciot csak a fészerem egy kissé huzatos várommár a jó idöt,addig is köszönöm....
Válasz #15989. hozzászólásra
Sajnos annyi a hátránya ennek a homoknak hogy, max. kétszer lehet használni de, így is másodszor már nem olyan hatásos.
Szerencsére könnyen hozzá tudok jutni
Tudom hogy, nem ide tartozik de, elkészült a mobil homokfúvóm.




Egy trakit simán le lehet homokfújni vele!
Még egy kisebb kabin és másik tömlő kell hozzá és máris kevesebb a veszteség. Pár kép róla:
Válasz #15981. hozzászólásra

Rakj 1 kontra anyát a csavarra.
Válasz #15971. hozzászólásra
A szelepre gondolsz ? Ha jól emlékszem a külső kupakszerű anyát leveszed és alatta van egy alu tömítő alátét.Lehet,hogy elég szorítani az anyán,de lehet,hogy ki kell cserélni.
Válasz #15976. hozzászólásra
Szia!
Gratulálok a trakihoz
Teljen sok örömöd benne .
Tudom hogy, egy felújítás mibe van!
Válasz #15981. hozzászólásra
Szia!
Én tettem a csavar alá egy erősebb feszítő rugót kb:1éve, azóta sem lazult ki.
Válasz #15983. hozzászólásra

szia Árpy,
még nem. ez lenne az első
Válasz #15977. hozzászólásra


Megérdemli-e? Ez nem kérdés!!!
Csináltam már neked matricát?
Válasz #15981. hozzászólásra


Üdv. Szeki!
Én így oldottam meg. Meghúztam mindenekelőtt a csavart, hogy jól álljon, majd bejelöltem rajta, hol fúrjam át, majd a többit már hozzá tudtam igazítani.
Nekem is volna egy kérdésem , irányváltó karjának kúpos csavarja állandoan meglazul ,valami egyszerű gyors tartós megoldást tud e valaki ? nem egyszerü hozzáférni nekem egy vtz m van a fülke alatt ek hoszúszárú krovával szoktam meghúzni de semit nem ér pár üza óra és már lötyög ismét......
Válasz #15977. hozzászólásra Szép gép....
Válasz #15974. hozzászólásra
Köszönöm!
Válasz #15977. hozzászólásra
Jól néz ki {:tonguep: Meg volt vele a munka de meg érte.
az előbb lemaradt


Válasz #15959. hozzászólásra

még nincs teljesen kész, de már látszik, milyen lesz.
Árpy,
megérdemel egy matricát?
Válasz #15972. hozzászólásra
Bocsi!
Én írtam rosszul Neked van igazad!Csak futólag voltam fent telefonon és rosszul fogalmaztam.
Még egyszer elnézést kérek, ha rossz tanácsot adtam
Válasz #15970. hozzászólásra A menet irány szerint jobb oldalon a légterelő lemez alatt az önindittó elött generátor mögött , negyvenöt fokban álló leplombázott csavar alatt.
Válasz #15972. hozzászólásra
Na végre.
Válasz #15960. hozzászólásra
fordítva van mert ha megfeszíted a rugót akkor nő az olajnyomás és a lazításával meg csökken a nyomás ,Ugyanis ha feszíted a szivattyúnak le kell győznie a rugóerőt hogy a felesleges olaj elmenjen a golyónál.
Válasz #15968. hozzászólásra
Köszönöm mindkét infót, a felfogató csavaron húztam, de úgy látom hogy az állító csavarnál szivárog, ez létezhet?. Menne müszakira azért szeretném ezeket kiküszöbölni, az olajnyomás jó, így ezen állítani nem fogok.
Válasz #15968. hozzászólásra
Elnézést, ha butaságot kérdezek!Hol található a nyomásszabályzó szelep?Az enyémen munka közben 1,5 , indításkor 2 bár a nyomás,mások írták,hogy nekik több.
Válasz #15958. hozzászólásra Aféltengely szimering kéthelyen is ereszthet a váltófelöl vagy a lehajtás felöl , de a véglehajtás általában azért szokott szivárogni mert nincs szuszogoja és a höfok ingadozás miatt növekszik vagy csökken a benne lévö nyomás ha kicsit is de mivel hogy nem tud lélegezni igy valahol szivárognifog
Válasz #15958. hozzászólásra A nyomás szabályzó felfogatás csavarján huzhatsz de ha jó az olaj nyomásod üzem közben akkor a szabájzó csavarját nem bantanám,,,,
Válasz #15965. hozzászólásra
Mindenhogy próbáltuk még óvatosan ütögetve és feszegetve , meg se mozdul.
Válasz #15962. hozzászólásra
Tényleg, a szűrő szétszedéssel kell vigyázni valamire?Mert ahogy leengedtem az olajat a végén elég sűrű olajsár jött ki,ezért gondolom érdemes kipucolni a szűrőt is.
Válasz #15964. hozzászólásra
Értem.Annak simán le kell jönnie max a tömítés nem engedi.
Válasz #15963. hozzászólásra
Csak azért kell levenni,hogy a tlt ki lehessen húzni,mert alul a kis fogaskereket is ki kellene cserélni.
Válasz #15961. hozzászólásra
Ja bocs te mindent szét szettél.
Válasz #15961. hozzászólásra
Szia.A szűrőt is le csavaroztad?
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni? A hidraulika tartálynál kiszedtem a felfogató csavarokat,és nem tudom leemelni a váltóról.
Válasz #15958. hozzászólásra
Hallgass szeki-re!
Okosságot írt.Az olajnyomás szabályzónál a rugó feszítésével {+golyó} csökken, a lazításával nő az olaj nyomás. Ugyan is ha feszíted a szivattyúnak nagyobb erőt kell legyőzni, ha lazítod kisebbet és ezáltal nő a nyomás.
Válasz #15957. hozzászólásra
Szia nd!
Te egy Úr vagy
Nem is tudod mennyit segítettél
Köszönöm!
Válasz #15939. hozzászólásra
Akkor féltengely szimering inkább? Nem értettem pontosan...a nyomásszabályzón húzhatok valamennyit? Mármint a csavaron, ezzel elállítok valamit?
Gerimur,
Te kerestél a jó múltkorában gumi szalagot a tető és a fülke közé?
én nem rég vettem a trakira 10x40mm-es öntapadós habosított gumiszalagot. 11-12m kell rá összesen. bő 5m a tető alá, bő 5 a fülke alja és a kaszni közé, ha az első ablak alá is akarsz +1.
887+Áfa/m+postaköltség Rugalmas gumiáruház Szeged.
5m-es tekercsben adják.
mi ma ragasztgattuk körbe az egészet, mert a régi már nem sok sót ért.
komplett festés és felújítás után megérdemelt ennyit :-)
ha érdekel vkit, maradt 3-4 méter
Válasz #15954. hozzászólásra
Szerintem egy jó villamosság szerelő bevezetékelí neked !
Válasz #15954. hozzászólásra
Szerintem egy jó villamosság szerelő bevezetékelí neked !
Sziasztok.
Remélem tud nekem valaki segíteni nekem T 25-höz kellene kábel köteg.
Hol lehet venni vagy rendelni mert sehol sem találok.
Üdv:Zoli.
Válasz #15922. hozzászólásra

Nagykálló !!
Válasz #15950. hozzászólásra
Üdv! Az enyém is az egyest és a kettest dobálta,rendesen le vannak darálva a fogaskerekek élei, idáig 89000-nél tartok és még kell pár dolog.Remélem utána jól fog működni a gépezet!
Válasz #15944. hozzászólásra
Köszönöm a tanácsot!Akkor lehet,hogy marad az egész csak váltókart cserélem, mert elvan kopva a végén lévő gömb.
Válasz #15940. hozzászólásra
szia Dini,
a miénk is házilag lett átalakítva egykarosról kettőre.
még az előző tulaj által.
fúrt egy lyukat a kulisszára előre, bele egy átalakító készletből egy tengely a füllel, ami a váltóban a rudazatba illeszkedik, és a normál váltó szára helyett lökdösi a fogaskerekeket, rá egy kar és kész (talán az is benne volt az átalakító készletben, mert gyárinak tűnik).
mi kicsit átalakítottuk, mert erősen lógott már a kar jobbra-balra (beszűkítettük a rudazaton a hézagot, amiben a kar jár), és az évek alatt a furat is kiszopósodott, így a tengely kapott egy perselyt két hatalmas alátéttel a kulisszán kívül-belül, mert ugye csapágyazni nem tudtuk.
kiderül milyen lesz, de már feszes az irányváltó
mi is szétdobtuk a télen a váltót, egy 100as ment bele alkatrészként.
az összes csapágy, szimmering, több tengely és fogaskerék cserére érett volt, dobálta az egyest, mert már gömbölyű volt a fogaskerék
sok sikert!
Válasz #15948. hozzászólásra
Az ám.Tavaly ősszel észre vetem hogy akár hogy állítom a kerék összetartást nem akart jó lenni.Ez volt a gond.
Válasz #15946. hozzászólásra Királycsapszeg,,,,