vicces ez a kötelező eladás is. kinek? hogyan? mennyiért? az első jöttmentek, még akkoris ha mondjuk 3 fillért kínál 100 hektárért?
másrészt: ki számít majd földművesnek? azok a családok akik munka meleltt, kvázi másodállásként szenvednek 5-10-20 vagy akár 50 hektáron, hogy meg tudjanak valahogy élni, ők nem?
ők is adják el és haljanak éhen csak azért hogy az 5-600 hektáros birrtokokból is 1200-as legyen?
üdv!nem tudom hogy jó helyre írom-e?Az volna kérdésem hogy az új földtörvény ki fog e hatni arra hogy aki gazdálkodik annak kell lenni e valami végzettségének
(én aranykalászra gondolok) és (őstermelő vagyok)
???
Ez az isten verte Fidesz megkapta a 2/3-ot és most visszaélnek vele. Vagyis az OV dirigál a többi meg a gombokat nyomogatja. Egzisztenciális félelmeik lehetnek,hogy csak dísznek vannak ott. Hallgattam a parlamenti vitát. A ciklus egyik legfontosabb törvényének titulálják az új földtörvényt. Kb. a talán 50 képviselő volt bent. Mindegyik fújta a maga hülyeségét. Érdemi vita nem volt.
Szinte biztos vagyok benne, hogy a tervezet formában nem fog átmenni a földtörvény. Olyan jogi és pénzügyi anomáliák vannak benne, amit egy jogállam nem engedhet meg magának.
A világ összes demokratikus államának az egyik alappillére a magántulajdon védelme.
1.) A tervezet az öröklést is meg kívánja változtatni. Aki nem földművesként jut földhöz, arra kötelező elidegenítés (gy.k:eladás) vár. ???!!! Van egy 1,5 és egy 6 éves gyermekem. Ha holnap baleset ér, az örököseimnek meghatározott időn belül el kell adnia a földeket. Normálisak???
2.) Az 1200 hektár feletti cégek nem hosszabbíthatják meg lejáró szerződéseiket, azokat "átveszi" az állam, és annak adja akinek szerinte nagyobb szüksége van rá. Garanciát nem vállal a földbérletre, de cserébe a bérbeadó nemfizetés esetén jogot formálhat a bérlő eszközeire, vagyontárgyaira. Azt hiszem, hogy ezt a legtöbb földtulaj még nemigazán fogta fel. Tehát ha van egy tulaj aki az elmúlt 20 évben egy cégnek adta ki a földjét, teszem azt az utolsó két évben 1500Ft/AK ért, azt most az állam rákényszeríti, hogy egy számára ismeretlen gazdálkodónak adja kötött (az NFA által megszabott áron). Az NFA tudtommal 1250 és 1350 Ft/AK-t fizettetett a bérlőkkel, valószínű ennyit adna a tulajoknak is. Tehát ha valakinek van mondjuk 3ha 100AK-s földje, az az elmúlt két évben kapott 300e Ft-ot. Az NFA-tól 260e-et kapott volna. Tehát az állam rákényszeríti a tulajdonost, hogy a bevált bérlő helyett, egy ismeretlen embernek, olcsóbban adja ki a földjét. Viszont, ha az nem fizet, legalább viheti a telephelyről a traktorgumikat...
3.) Kötelező foglalkoztatás. Ezt most tényleg elő lehet írni egy piacgazdaságban? Csak a cégekre vonatkozik??? Nem diszkriminatív ez egy kicsit? A mai technikával egy ember 80-150ha földet tud megművelni. A törvény szerint egy 500ha-os cég 40 embert kellene hogy alkalmazzon, de az nem zavarja a törvényalkotót, hogy egy 500ha-os családi gazdaság el van 4-5 emberrel? MI VAN???
4.) Mi lesz a meglévő cégek értékvesztésével? Nem gondolja senki, hogy annyiba hagyják az értékvesztést? A nagyobb cégek alkalmazottjainak nagy-része azonnal utcára kerülne, a géppark nagyja feleslegessé válna, csakúgy mint az egyéb infrastruktúrák: raktárak, telephelyek stb. Mi van a frissen befektetett eszközökkel? Több tízmilliós traktorokkal, öntözőkkel, önjárópermetőzekkel stb. melyek hitelei még évekig ketyegnek egy nagyobb üzemméretre tervezett gazdasági számításon. Úgy gondolom rengeteg kártérítési per indulna,akár több-száz milliárd forintos tételben.
Még rengeteg dolog van, ami az alkotmányért kiált, de talán a fentiek a leggyakoribb, és legéletszerűbb problémák a tervezettel kapcsolatban. (Persze van még egy jó pár hasonszőrű szörnyűség, de most ennyire volt időm.)
Rosszul látod!!!! Ha nem az osztrák, akkor valamelyik oligarcha vagy zöld báró ( használná). A földek hasznából lehetne a politikusokat vagy pártokat lefizetni. Az adó csalások fedezésért illetve a megfelelő törvényekért cserébe. Hol élsz te??????
Válasz #884 hozzászólás
Ha az a föld nem az Osztrákoknak hozná a hasznot lehet abból a kijáró Magyarok megélnének.Erőből taposnak a sárba erről nem cikkeznek az Osztrák lapok,ha valami rossz életű ellop tőlük egy fűnyírót akkor az nagy hír,de hogy kamion számra viszik a terményt ill. a földek hasznát az természetes.Biztos rosszul látom?
Ez a földtörvény olyan "gumitörvény" lesz mint az alkotmány lett. Azt is lépten nyomon módosítgatják akár visszamenőleg is, ennek így semmi értelme nincs.
Kimondható m hogy a Fidesz nem véd meg minket akik vidéken akarunk megélni,pedig most a földtörvénnyel lehetne...Szégyen...nincs tovább eladom a földet
Nem jogilag eértettem. Ha csak abból indulok ki, hogy az én főnököm hamarabb fog új cégeket csinálni, mintsem bárkit bevegyen a buliba, de ugyanezt el tudom mondani a szomszéd zrt-ről is, ahol igencsak önérzetes a tagság. De lehet ez csak egy elszigetelt eset. Ugyanakkor abban tökéletesen igazad van, hogy ebben az országban nem a nagyok szoktak "ríni"! Bár megérhetném azt a napot, amikor csányit "ríni" láthatom!
nem a nagyok rínak, ezt elhiheted. azok röhögnek rajtad, meg rajtam, hogy itt küzdünk, miközbe ők már rég fölosztották a mi földünket maguk között, hogy melyiket ki kapja...
nagy embert ríni én még nem láttam ebbe az országba. ezen kéne elgondolkodni.
még annál is egyszerűbb, mint ahogy ide leírtad. egy taggyűlés/közgyűlés, meg egy újabb sor befirkálása a részvénykönyvbe, vagy egy ügyvéd, és cégbírósági változás átvezetés...
Azért annyira nem lesz az egyszerű. Jellemzően ezek a cégek ZRt formába alakultak át, és a Kft-be se lehet csak úgy beléptetni tagokat. Mindezek ellenére biztos lesznek olyanok, akik így lépik túl a korlátokat. De szerintem egyszerűbb lesz, hogy inkább több újabb céget hoznak létre.
Sírnak, rínak a nagyok. (pár ezer hektáros Tsz-ek,Zrt-ék)
A törvény megint hagy kiskapukat. A Tsz tagoktól és Zrt részvényesektől bérelt földre nem vonatkozik az 1200 ha-os plafon és foglalkoztatási kötelezettség.
Felveszik TSz-tagnak illetve kapnak részvényt a földbérbeadók és ki van játszva a törvény. Gyakorlatban semmi közük a Tsz-hez illetve részvénytársasághoz.
Nagy szar az egész. Kifognak cseszni a kisemberrel és kötelezni fogják,hogy adja el a földjét, ha örököl.
Ezt az élet írta 1990-benn volt a legtöbb pénze az önk-nak ! Ez tény, mára szét hordott lebontott át játszott vagyon ról beszélhetünk....a (korrupció) mindig is jelen volt !!! Spec nálunk kb 400ha földet mentettek át az egykori tsz vezetésnek mely kicsivel utána átalakult !!! Ma kb 60-70 ha egykori földutat is feltörtek...(nem elég) így tartják karban. Tehát élhetne virulhatna a település. és az eljátszott földekről most megy a vita (földtörvény)
Nem vagyok híve az ilyen leegyszerűsítéseknek. Ez is csak egy tetszőlegesen kiragadott részlet a nagy egészből. Ez "csak" egy tünet a sok közül a betegség maga az önkormányzatok finanszírozásának a kaotikus állapota, ami többek között a korupció meleg ágya.
Tegyük még hozzá azt is, hogy az önk-ok jelentős része szabályos maffiaként működik, lehet itt beszélni közbeszerzésről meg szigorúan szabályozott gazdálkodásról, csak minek. Ha egy beruházást önkormányzat rendel meg, az valamilyen rejtélyes okból legalább másfélszer annyiba kerül, mint normálisan! És vannak erre szakosodott cégek a piacon!
De nem csak ők,a családtagok is el vannak azért helyezve az apparátusban,családonként a havi 4-5-6 misit leakasztják,persze hogy ugy szavaznak ahogy a vezír ohajtja
HA_HA,8havi prémium a köztisztviselőknek,Passatok,multivagonok bmw-ék mercik,mely önkormányzatok a legeladósodottabak hát egyik a majom lázáré,és 1 az államnak nincs pénze ,max tőlünk lopja
Hmmmmm érdekes ! Bár lehet ezt taglalni de tény hogy adófizető i bőrre lehet apellálni ! Az már biztos ! Nem bántani akarom a tisztelt érintetteket.De látszott hogy a hitel-pályázati pénzek ....sokszor másodlagos látszat dolgokra mentek el ! Ezt tapasztalom én is....melyre csak annyi volt a válasz....ha baj lesz majd az állam segít....bejött ! Csak akkor ne fájdogálna nekem az hogy az adóforintjaim elgurultak semmit érő lapát támasztásban. Mert szép hogy van egy drágán le kövezett (piacterünk)csak nincs rajta kofa ! A használaton kívüli épületeinket pedig nem hasznosítottuk ! Pedig lett volna rá alternatíva (szociális otthon ,öregek otthona,erdei iskola..Pl)fenn tartható és munkahelyteremtő lépések lettek volna(de ez csak helyi példa)De nem mert az egykori iskolaépületek az tabu mivel választáskor ki lehet tűzni a zászlóra,kampány fogás ként !
Ez így nem elég rugalmas. További bajom, ha már a spekuláció ellen játszunk, akkor én inkább alakítanám át a támogatási rendszert. Például sávosan kialakítani az igényelt területek össz nagysága szerint (300 ha-ig járna csak a teljes összeg.)
Apró szépséghiba, hogy a javaslatok két "sértett" ember javaslatai, akiket nagy eséllyel parkoló pályára tettek.
Ez azért egy pöppet bonyolultabb. Nagyon sok önkormányzat az állami forrásmegvonások miatt adósodott el. A működési költségeiket(!) fedezték hitelekből. A másik valamelyest jelentősebb része az európajiúnijós pályázatokon nyert térkővezés, fürdőfejlesztés stb. forrásait gazdálkodta ki ilyen ügyesen.
Én úgy látom az adósság átvállalás a kisebbik rossz. Az önkormányzatok egyenként nem alku képesek a bankokkal szemben. Így együtt már nem annyira egyértelmű a helyzet.
A bankok hitelezési gyakorlata az elmúlt bő tíz évben pedig kritikán aluli. Működési hitelek önkormányzatoknak, beruházási hitelek nem termelő, önkormányzati beruházásokra, fogyasztási hitelek viszonylag magas munkanélküliség mellett. Csupa unortodox közgazdasági vívmány.
A folyamatos forrásmegvonás és a fenti rossz hitelezési gyakorlat hozta el ezt a hitel átvállalást. Lehet ezt köpködni, de ez még mindig jobb mint az önkormányzatok tömeges csődje, ami bekövetkezne e nélkül.
Még az a bank is egy nagy marha állat volt(valójában viszont Genius!!!) aki hitelt adott egy önkormányzatnak !! Ha jól bele gondolunk, milyen van egy önkormányzatnak ?? Ingatlanjai, épületei. Olyan nincs, hogy megszűnik egy önkormányzat, mert a bank elvitt mindent, ez ostobaság. Mit kezdene egy bank egy(mondjuk) aprócska falucska önkormányzati épületeivel vagy kisebb ingatlanjaival ?? Oda tenné székhelyét ?? Ugyan már ! Akkor amikor ezek az eladósodások mentek, üzlet szerű alapon ment valójában minden cég, vállalkozás eladósítása abban az időben. Ez üzlet és pár embernek, banknak kibaxot nagy pénz. Egy önkormányzatot vagy akár bármi más Állami xart az állam mindig is átvállal. El kell adósítani minden vackot és majd a közösből átvállaljuk, max fizetünk havonta 3000 ft-al töb adót fejenként, erre meg már kezdünk immúnissá válni, ahogy hallani a hírekben, hogy kialakulóban van egy újabb megszorítás. Hogy nekünk, mint termelő parasztoknak miért nem lehet vetés után újra tervezni az egész gazdálkodást akár hetente nem is értem !!??? Komolyan mondom, kiszámolják, hogy ennyit kell még kiszedni a zsebekből és be van tömve minden lyuk, erre eltelik pár nap és kiderül, hogy kevés. Majd ismét össze teszik az okos fejüket és kimatekolják, majd láss csodát, még mindig kevés......és ez megy már hónapok óta, röhejjjjj !!!!!
Szóval megnézném, hogy az átvállalt önkormányzati tartozások mögött mely bankoknak lesz ebből tutti pénz..........egyi8k oldalról bezabáltatjuk a néppel, hogy majd mi megadóztatjuk a bankokat, másnap meg vissza tesszük a zsebükbe de ezt is úgy adjuk el, hogy tetsszen a népnek.........birkák............
Most azon vagyok kiaakadva,hogy átvállalják az önkormányzatok által gátlástalanul felvett hiteleket,mivel én is szenátor lennék,egy kisvárosban ,ahol kínosan ügyeltünk arra ,hogy ne kelljen hitelt felvenni,de ki is fogja ezt megfizetni ,hát mi a NÉP
Ez nem egy szerencsés javaslat a helyben lakást illetően. Mi lenne azokkal az esetekkel, amikor pl. a volt szövetkezet kettő vagy akár három falu határát is művelte, aztán a kárpótlásokkor a megszokás miatt nem mindig csak az adott település határában lett véve, illetve bérelve termőföld, hanem a szomszédéban is, hiszen akkoriban az egy határnak számított. Nekünk például majdnem fele-fele arányban van helyben és 10 km belül is bérlemény, de ezt leszámítva megfelelnénk minden jelenleg ismert előírásnak.
Ezt a területnagysághoz kötött foglalkoztatósdit pedig Ángyán nagyon furán közelítette meg tegnap az ülésen, nekem többszöri olvasatra is az jött le, ami Gőgöséknek is. Aztán lehet én nem tudok a sorok közötzt olvasni
Ángyán és Bencsik átírná a kormány földtörvényjavaslatát
Több tucat módosító indítvánnyal írná át a kormány földtörvényjavaslatát a földbérlet-pályázati rendszert hónapok óta bíráló Ángyán József korábbi agrárállamtitkár és fideszes frakciótársa, Bencsik János. A kormánypárti politikusok el akarják érni, hogy valóban csak a helyben lakók juthassanak a településhez tartozó termőföldhöz, és több beleszólást adnának a földhasználati ügyekbe a helyi közösségeknek.
A kabinet javaslata szerint az számít helyben lakónak, aki legalább három éve azon a településen vagy attól legfeljebb húsz kilométerre lakik, ahol a megszerezni kívánt föld van. Ángyán József, a vidékfejlesztési tárca korábbi államtitkára és Bencsik János, aki korábban szintúgy lemondott energiaügyi államtitkári megbízatásáról, csak azoknak adna lehetőséget földszerzésre, akik legalább három éve azon a településen laknak, ahol a termőföld is van. Indoklásukban azt írják, hogy a hagyomány szerint a helybeliség státusának megszerzéséhez ugyan a három év is kevés, de az "a magyar nyelv szabályai és a néphagyomány szerint is elképzelhetetlen", hogy egy adott településen élőt egy onnan 15-20 kilométerre lévő másikon helybelinek tekintenének. Álláspontjuk szerint a valóban helybeliek előnyben részesítésétől csak akkor lehetne eltérni, ha az adott településen élők között nincs olyan gazda, aki a földet megművelné. Ekkor a területek megművelését sorrendben a szomszédos települések helybeli földműveseinek, majd a távolabbi - de 20 kilométeren belüli - helységek gazdálkodóinak lehetne felajánlani. A fideszes politikusok ugyanezt írnák elő a cégekre és más szervezetekre is. Esetükben a tulajdonosnak helyben kellene laknia, a társaság székhelyének pedig nem egy, hanem három éve az adott településen kellene lennie. A két képviselő - megszüntetve a törvényjavaslatban az őstermelők, az egyéni vállalkozók és a családi gazdálkodók közötti különbségtételt - nem engedné, hogy bárki háromszáz hektárnál több földdel rendelkezzen. A kormány ezzel szemben a családi gazdaságok területét ötszáz hektárban maximálná. Ángyán József és Bencsik János a közeli hozzátartozók országos birtokmaximumát is csökkentené, ezerkétszázról ötszáz hektárra. A két képviselő javaslatával létrehozná emellett a helyi földbizottságokat. Ezek a helyi közösségek által, saját soraikból megválasztott három-öttagú, a település földforgalmi és -használati ügyeiben véleményező, javaslattevő és együttdöntési jogokkal felruházott testületek lennének. A két egykori államtitkár azt is kifogásolja, hogy a törvényjavaslatból kimaradt a demográfiai földprogramban résztvevő fiatal földművesek támogatása - azon fiatal pároké, akik az állammal kötött megállapodásban vállalják, hogy az adott településen letelepednek, egyikük mezőgazdasági tevékenységet végez, és legalább két gyermeket felnevelnek. A politikusok kedvező helyet biztosítanának nekik a földelővásárlásra jogosultak sorában. A hétfő estig benyújtott több mint ötven módosító javaslatuk közül számos arra irányul, hogy a földtörvény ne a foglalkoztatottak száma alapján részesítsen előnyben cégeket a földbérleti jog megszerzésekor, hanem azt díjazza, ha egy vállalkozás a foglalkoztatottak számának növelését vállalja a haszonbérlet idejére. Kezdeményezik, hogy a spekuláció visszaszorítása érdekében a földhasználati jogcímek közül töröljék a haszonkölcsönt és a lízinget. Szintén kivennék a törvényből azt, hogy az állam, a települések és az egyházak korlátozás nélkül vehetnek haszonbérbe mező- és erdőgazdasági hasznosítású földeket és tanyákat. "Egy olyan különleges és véges erőforrás esetén, mint amilyen termőföld, senki számára nem biztosítható (...) a korlátozás nélküli igénybevétel. Ez elvileg lehetetlen, gyakorlatilag pedig hibás" - indokolnak. Ugyanakkor lehetővé tennék, hogy a Nemzeti Földalapkezelő Szervezet egyoldalú nyilatkozattal az eredeti vevő helyébe lépjen, amennyiben a helyi földbizottsággal egyetértésben úgy ítéli meg, hogy az adásvétellel sérülnének a törvényben meghatározott birtokpolitikai célok.
Na te meg ki vagy??? Mert mi kivagyunk tőled!!! Nagy a p....d csak itt mered járatni????? Te is összevásároltál bizniszre sokat, most meg rezeg a léc!!!
Ami a kommunistáknak nem sikerült a diktatúrában (mert végül vissza kapta a paraszt a földjét, már aki) most elveszik egy jogállamban. Ez röhej!!!!!!!!!!!!
Viktor, erre ráfizetsz...nem adjuk a földet,inkább kimegyünk az utcára... Miért nem akkor verted az asztalt, mikor az idióta torgyán-alakulat elkezdte verni a karókat, a szarházi ügyvédek, meg a volt tsz-elnök-sleppek szépen el is takarították kárpótlással a javát. Mi az hogy nemzeti erőforrás?? Persze . hogy az, de ez MAGÁNTULAJDON, és ezt nem kellene elfelejteni. ERGÓ:SEMMI KÖZÖTÖK HOZZÁ. Piszkosul elég már az állandó agyalásból,hülyébbnél hülyébb törvényekből,hagyjatok már bennünket élni, nem kell már az észosztás. Tudunk mi( kisemberek) gondolkodni,nem vagyunk rászorulva a fideszes agymenésekre. Talán az oligarchákat kéne elővenni, ha volna hozzá merszetek....
Ez csak egy kísérlet. Nem mindeni fog földet művelni, de segély helyett lehetne, valami hasonló program. A dolgozni akaró és tudó embereknek. A régen a háztájiban gyakorlatilag a fizetéssel hasonló értéket állítottak elő. ( föld nélkül)
3695 hozzászólás
Válasz #894. hozzászólásra

Akkor ezek szerint kötelzik" az őstermelőket az aranykalászos képzésre...
Válasz #892. hozzászólásra
ha van végzettsége, min. aranyparaszt, akkor annak számít...
Válasz #888. hozzászólásra
n
Minek is hosszabítanának,ha már mindenki meghosszabította 15 évre
Válasz #891. hozzászólásra
Pontosan...a helyben élő őstermelő nem számít majd annak(lofax a seggébe"lesz")...nyogodt"l ehet benne mindenki,hogy a tőrvény átmegy simán
Válasz #888. hozzászólásra




vicces ez a kötelező eladás is. kinek? hogyan? mennyiért? az első jöttmentek, még akkoris ha mondjuk 3 fillért kínál 100 hektárért?
másrészt: ki számít majd földművesnek? azok a családok akik munka meleltt, kvázi másodállásként szenvednek 5-10-20 vagy akár 50 hektáron, hogy meg tudjanak valahogy élni, ők nem?
ők is adják el és haljanak éhen csak azért hogy az 5-600 hektáros birrtokokból is 1200-as legyen?
üdv!nem tudom hogy jó helyre írom-e?Az volna kérdésem hogy az új földtörvény ki fog e hatni arra hogy aki gazdálkodik annak kell lenni e valami végzettségének
(én aranykalászra gondolok) és (őstermelő vagyok)
???
Ez az isten verte Fidesz megkapta a 2/3-ot és most visszaélnek vele. Vagyis az OV dirigál a többi meg a gombokat nyomogatja. Egzisztenciális félelmeik lehetnek,hogy csak dísznek vannak ott. Hallgattam a parlamenti vitát. A ciklus egyik legfontosabb törvényének titulálják az új földtörvényt. Kb. a talán 50 képviselő volt bent. Mindegyik fújta a maga hülyeségét. Érdemi vita nem volt.
Szinte biztos vagyok benne, hogy a tervezet formában nem fog átmenni a földtörvény. Olyan jogi és pénzügyi anomáliák vannak benne, amit egy jogállam nem engedhet meg magának.
A világ összes demokratikus államának az egyik alappillére a magántulajdon védelme.
1.) A tervezet az öröklést is meg kívánja változtatni. Aki nem földművesként jut földhöz, arra kötelező elidegenítés (gy.k:eladás) vár. ???!!! Van egy 1,5 és egy 6 éves gyermekem. Ha holnap baleset ér, az örököseimnek meghatározott időn belül el kell adnia a földeket. Normálisak???
2.) Az 1200 hektár feletti cégek nem hosszabbíthatják meg lejáró szerződéseiket, azokat "átveszi" az állam, és annak adja akinek szerinte nagyobb szüksége van rá. Garanciát nem vállal a földbérletre, de cserébe a bérbeadó nemfizetés esetén jogot formálhat a bérlő eszközeire, vagyontárgyaira. Azt hiszem, hogy ezt a legtöbb földtulaj még nemigazán fogta fel. Tehát ha van egy tulaj aki az elmúlt 20 évben egy cégnek adta ki a földjét, teszem azt az utolsó két évben 1500Ft/AK ért, azt most az állam rákényszeríti, hogy egy számára ismeretlen gazdálkodónak adja kötött (az NFA által megszabott áron). Az NFA tudtommal 1250 és 1350 Ft/AK-t fizettetett a bérlőkkel, valószínű ennyit adna a tulajoknak is. Tehát ha valakinek van mondjuk 3ha 100AK-s földje, az az elmúlt két évben kapott 300e Ft-ot. Az NFA-tól 260e-et kapott volna. Tehát az állam rákényszeríti a tulajdonost, hogy a bevált bérlő helyett, egy ismeretlen embernek, olcsóbban adja ki a földjét. Viszont, ha az nem fizet, legalább viheti a telephelyről a traktorgumikat...
3.) Kötelező foglalkoztatás. Ezt most tényleg elő lehet írni egy piacgazdaságban? Csak a cégekre vonatkozik??? Nem diszkriminatív ez egy kicsit? A mai technikával egy ember 80-150ha földet tud megművelni. A törvény szerint egy 500ha-os cég 40 embert kellene hogy alkalmazzon, de az nem zavarja a törvényalkotót, hogy egy 500ha-os családi gazdaság el van 4-5 emberrel? MI VAN???
4.) Mi lesz a meglévő cégek értékvesztésével? Nem gondolja senki, hogy annyiba hagyják az értékvesztést? A nagyobb cégek alkalmazottjainak nagy-része azonnal utcára kerülne, a géppark nagyja feleslegessé válna, csakúgy mint az egyéb infrastruktúrák: raktárak, telephelyek stb. Mi van a frissen befektetett eszközökkel? Több tízmilliós traktorokkal, öntözőkkel, önjárópermetőzekkel stb. melyek hitelei még évekig ketyegnek egy nagyobb üzemméretre tervezett gazdasági számításon. Úgy gondolom rengeteg kártérítési per indulna,akár több-száz milliárd forintos tételben.
Még rengeteg dolog van, ami az alkotmányért kiált, de talán a fentiek a leggyakoribb, és legéletszerűbb problémák a tervezettel kapcsolatban. (Persze van még egy jó pár hasonszőrű szörnyűség, de most ennyire volt időm.)
Válasz #886. hozzászólásra
Rosszul látod!!!! Ha nem az osztrák, akkor valamelyik oligarcha vagy zöld báró ( használná). A földek hasznából lehetne a politikusokat vagy pártokat lefizetni. Az adó csalások fedezésért illetve a megfelelő törvényekért cserébe. Hol élsz te??????
Válasz #884 hozzászólás
Ha az a föld nem az Osztrákoknak hozná a hasznot lehet abból a kijáró Magyarok megélnének.Erőből taposnak a sárba erről nem cikkeznek az Osztrák lapok,ha valami rossz életű ellop tőlük egy fűnyírót akkor az nagy hír,de hogy kamion számra viszik a terményt ill. a földek hasznát az természetes.Biztos rosszul látom?
Válasz #884. hozzászólásra



Hát jól "megopatták" a sógorokat!!!
osztrák tulajdon...
http://vasnepe.hu/cimlapon/20121101_foldhaboru
Válasz #877. hozzászólásra




má megint
Ez a földtörvény olyan "gumitörvény" lesz mint az alkotmány lett. Azt is lépten nyomon módosítgatják akár visszamenőleg is, ennek így semmi értelme nincs.
Válasz #880. hozzászólásra

2/3 esetében elméletileg bármikor
Mikor várható a földtörvény megszavazása?
Előadásokon, mikor kezd lanyhulni a figyelem, akkor vagy szünetet, poénokat, elterelő témát bedobni, .... ezt a hozzászólást is így kezelem.

Kedveskéim!

Mi lenne ha a topik címéről írnátok??
Kérek egy moderátor, hogy ami nem IDE tarotik másoljí be egy oda illő topikba.
Így kora reggel éh gyomorra Ideges lettem egyből.
Kimondható m hogy a Fidesz nem véd meg minket akik vidéken akarunk megélni,pedig most a földtörvénnyel lehetne...Szégyen...nincs tovább eladom a földet
Válasz #875. hozzászólásra



Még az is eljöhet egyszer!!!
Válasz #873. hozzászólásra
Nem jogilag eértettem. Ha csak abból indulok ki, hogy az én főnököm hamarabb fog új cégeket csinálni, mintsem bárkit bevegyen a buliba, de ugyanezt el tudom mondani a szomszéd zrt-ről is, ahol igencsak önérzetes a tagság. De lehet ez csak egy elszigetelt eset. Ugyanakkor abban tökéletesen igazad van, hogy ebben az országban nem a nagyok szoktak "ríni"! Bár megérhetném azt a napot, amikor csányit "ríni" láthatom!
Válasz #871. hozzászólásra
nem a nagyok rínak, ezt elhiheted. azok röhögnek rajtad, meg rajtam, hogy itt küzdünk, miközbe ők már rég fölosztották a mi földünket maguk között, hogy melyiket ki kapja...
nagy embert ríni én még nem láttam ebbe az országba. ezen kéne elgondolkodni.
Válasz #872. hozzászólásra
még annál is egyszerűbb, mint ahogy ide leírtad. egy taggyűlés/közgyűlés, meg egy újabb sor befirkálása a részvénykönyvbe, vagy egy ügyvéd, és cégbírósági változás átvezetés...
Válasz #871. hozzászólásra
Azért annyira nem lesz az egyszerű. Jellemzően ezek a cégek ZRt formába alakultak át, és a Kft-be se lehet csak úgy beléptetni tagokat. Mindezek ellenére biztos lesznek olyanok, akik így lépik túl a korlátokat. De szerintem egyszerűbb lesz, hogy inkább több újabb céget hoznak létre.
Sírnak, rínak a nagyok. (pár ezer hektáros Tsz-ek,Zrt-ék)
A törvény megint hagy kiskapukat. A Tsz tagoktól és Zrt részvényesektől bérelt földre nem vonatkozik az 1200 ha-os plafon és foglalkoztatási kötelezettség.
Felveszik TSz-tagnak illetve kapnak részvényt a földbérbeadók és ki van játszva a törvény. Gyakorlatban semmi közük a Tsz-hez illetve részvénytársasághoz.
Nagy szar az egész. Kifognak cseszni a kisemberrel és kötelezni fogják,hogy adja el a földjét, ha örököl.
Ezt az élet írta 1990-benn volt a legtöbb pénze az önk-nak ! Ez tény, mára szét hordott lebontott át játszott vagyon ról beszélhetünk....a (korrupció) mindig is jelen volt !!! Spec nálunk kb 400ha földet mentettek át az egykori tsz vezetésnek mely kicsivel utána átalakult !!! Ma kb 60-70 ha egykori földutat is feltörtek...(nem elég) így tartják karban. Tehát élhetne virulhatna a település. és az eljátszott földekről most megy a vita (földtörvény)
Válasz #864. hozzászólásra
Ez is csak egy tetszőlegesen kiragadott részlet a nagy egészből. Ez "csak" egy tünet a sok közül a betegség maga az önkormányzatok finanszírozásának a kaotikus állapota, ami többek között a korupció meleg ágya.
Nem vagyok híve az ilyen leegyszerűsítéseknek.
Tegyük még hozzá azt is, hogy az önk-ok jelentős része szabályos maffiaként működik, lehet itt beszélni közbeszerzésről meg szigorúan szabályozott gazdálkodásról, csak minek. Ha egy beruházást önkormányzat rendel meg, az valamilyen rejtélyes okból legalább másfélszer annyiba kerül, mint normálisan! És vannak erre szakosodott cégek a piacon!
Válasz #866. hozzászólásra
De nem csak ők,a családtagok is el vannak azért helyezve az apparátusban,családonként a havi 4-5-6 misit leakasztják,persze hogy ugy szavaznak ahogy a vezír ohajtja
Válasz #864. hozzászólásra
Dettó itt is csak kicsiben (lógunk az állam lécén) havonta egy igenért-nemért felveszik a lovettát. Ennyíííí előre lépés semmi !
Válasz #864. hozzászólásra


Válasz #861. hozzászólásra




HA_HA,8havi prémium a köztisztviselőknek,Passatok,multivagonok bmw-ék mercik,mely önkormányzatok a legeladósodottabak hát egyik a majom lázáré,és 1 az államnak nincs pénze ,max tőlünk lopja
Hmmmmm érdekes ! Bár lehet ezt taglalni de tény hogy adófizető i bőrre lehet apellálni ! Az már biztos ! Nem bántani akarom a tisztelt érintetteket.De látszott hogy a hitel-pályázati pénzek ....sokszor másodlagos látszat dolgokra mentek el ! Ezt tapasztalom én is....melyre csak annyi volt a válasz....ha baj lesz majd az állam segít....bejött ! Csak akkor ne fájdogálna nekem az hogy az adóforintjaim elgurultak semmit érő lapát támasztásban. Mert szép hogy van egy drágán le kövezett (piacterünk)csak nincs rajta kofa ! A használaton kívüli épületeinket pedig nem hasznosítottuk ! Pedig lett volna rá alternatíva (szociális otthon ,öregek otthona,erdei iskola..Pl)fenn tartható és munkahelyteremtő lépések lettek volna(de ez csak helyi példa)De nem mert az egykori iskolaépületek az tabu mivel választáskor ki lehet tűzni a zászlóra,kampány fogás ként !
Válasz #854. hozzászólásra

Ez így nem elég rugalmas. További bajom, ha már a spekuláció ellen játszunk, akkor én inkább alakítanám át a támogatási rendszert. Például sávosan kialakítani az igényelt területek össz nagysága szerint (300 ha-ig járna csak a teljes összeg.)
Apró szépséghiba, hogy a javaslatok két "sértett" ember javaslatai, akiket nagy eséllyel parkoló pályára tettek.
Válasz #860. hozzászólásra

Ez azért egy pöppet bonyolultabb. Nagyon sok önkormányzat az állami forrásmegvonások miatt adósodott el. A működési költségeiket(!) fedezték hitelekből. A másik valamelyest jelentősebb része az európajiúnijós pályázatokon nyert térkővezés, fürdőfejlesztés stb. forrásait gazdálkodta ki ilyen ügyesen.
Én úgy látom az adósság átvállalás a kisebbik rossz. Az önkormányzatok egyenként nem alku képesek a bankokkal szemben. Így együtt már nem annyira egyértelmű a helyzet.
A bankok hitelezési gyakorlata az elmúlt bő tíz évben pedig kritikán aluli. Működési hitelek önkormányzatoknak, beruházási hitelek nem termelő, önkormányzati beruházásokra, fogyasztási hitelek viszonylag magas munkanélküliség mellett. Csupa unortodox közgazdasági vívmány.
A folyamatos forrásmegvonás és a fenti rossz hitelezési gyakorlat hozta el ezt a hitel átvállalást. Lehet ezt köpködni, de ez még mindig jobb mint az önkormányzatok tömeges csődje, ami bekövetkezne e nélkül.
Válasz #859. hozzászólásra




Még az a bank is egy nagy marha állat volt(valójában viszont Genius!!!) aki hitelt adott egy önkormányzatnak !! Ha jól bele gondolunk, milyen van egy önkormányzatnak ?? Ingatlanjai, épületei. Olyan nincs, hogy megszűnik egy önkormányzat, mert a bank elvitt mindent, ez ostobaság. Mit kezdene egy bank egy(mondjuk) aprócska falucska önkormányzati épületeivel vagy kisebb ingatlanjaival ?? Oda tenné székhelyét ?? Ugyan már ! Akkor amikor ezek az eladósodások mentek, üzlet szerű alapon ment valójában minden cég, vállalkozás eladósítása abban az időben. Ez üzlet és pár embernek, banknak kibaxot nagy pénz. Egy önkormányzatot vagy akár bármi más Állami xart az állam mindig is átvállal. El kell adósítani minden vackot és majd a közösből átvállaljuk, max fizetünk havonta 3000 ft-al töb adót fejenként, erre meg már kezdünk immúnissá válni, ahogy hallani a hírekben, hogy kialakulóban van egy újabb megszorítás. Hogy nekünk, mint termelő parasztoknak miért nem lehet vetés után újra tervezni az egész gazdálkodást akár hetente nem is értem !!??? Komolyan mondom, kiszámolják, hogy ennyit kell még kiszedni a zsebekből és be van tömve minden lyuk, erre eltelik pár nap és kiderül, hogy kevés. Majd ismét össze teszik az okos fejüket és kimatekolják, majd láss csodát, még mindig kevés......és ez megy már hónapok óta, röhejjjjj !!!!!
Szóval megnézném, hogy az átvállalt önkormányzati tartozások mögött mely bankoknak lesz ebből tutti pénz..........egyi8k oldalról bezabáltatjuk a néppel, hogy majd mi megadóztatjuk a bankokat, másnap meg vissza tesszük a zsebükbe de ezt is úgy adjuk el, hogy tetsszen a népnek.........birkák............
Válasz #858. hozzászólásra
Most azon vagyok kiaakadva,hogy átvállalják az önkormányzatok által gátlástalanul felvett hiteleket,mivel én is szenátor lennék,egy kisvárosban ,ahol kínosan ügyeltünk arra ,hogy ne kelljen hitelt felvenni,de ki is fogja ezt megfizetni ,hát mi a NÉP
Válasz #857. hozzászólásra
lehet hogy csak a tolvajok meg ....ok voltak ott, illetve aki ott volt, az mind tolvaj meg ....
Moderálta: (3932) 2013-10-29 13:51:10
Válasz #856. hozzászólásra




Én már csak röhögök,(a barmokon hogy még szimpátia tüntetni is elmennek)tolvajok zsiványok kormánya, ennyi
j
Válasz #854. hozzászólásra

Ez nem egy szerencsés javaslat a helyben lakást illetően. Mi lenne azokkal az esetekkel, amikor pl. a volt szövetkezet kettő vagy akár három falu határát is művelte, aztán a kárpótlásokkor a megszokás miatt nem mindig csak az adott település határában lett véve, illetve bérelve termőföld, hanem a szomszédéban is, hiszen akkoriban az egy határnak számított. Nekünk például majdnem fele-fele arányban van helyben és 10 km belül is bérlemény, de ezt leszámítva megfelelnénk minden jelenleg ismert előírásnak.
Ezt a területnagysághoz kötött foglalkoztatósdit pedig Ángyán nagyon furán közelítette meg tegnap az ülésen, nekem többszöri olvasatra is az jött le, ami Gőgöséknek is. Aztán lehet én nem tudok a sorok közötzt olvasni
Egy újabb cikk a témában....
Ángyán és Bencsik átírná a kormány földtörvényjavaslatát
Több tucat módosító indítvánnyal írná át a kormány földtörvényjavaslatát a földbérlet-pályázati rendszert hónapok óta bíráló Ángyán József korábbi agrárállamtitkár és fideszes frakciótársa, Bencsik János. A kormánypárti politikusok el akarják érni, hogy valóban csak a helyben lakók juthassanak a településhez tartozó termőföldhöz, és több beleszólást adnának a földhasználati ügyekbe a helyi közösségeknek.
A kabinet javaslata szerint az számít helyben lakónak, aki legalább három éve azon a településen vagy attól legfeljebb húsz kilométerre lakik, ahol a megszerezni kívánt föld van. Ángyán József, a vidékfejlesztési tárca korábbi államtitkára és Bencsik János, aki korábban szintúgy lemondott energiaügyi államtitkári megbízatásáról, csak azoknak adna lehetőséget földszerzésre, akik legalább három éve azon a településen laknak, ahol a termőföld is van. Indoklásukban azt írják, hogy a hagyomány szerint a helybeliség státusának megszerzéséhez ugyan a három év is kevés, de az "a magyar nyelv szabályai és a néphagyomány szerint is elképzelhetetlen", hogy egy adott településen élőt egy onnan 15-20 kilométerre lévő másikon helybelinek tekintenének. Álláspontjuk szerint a valóban helybeliek előnyben részesítésétől csak akkor lehetne eltérni, ha az adott településen élők között nincs olyan gazda, aki a földet megművelné. Ekkor a területek megművelését sorrendben a szomszédos települések helybeli földműveseinek, majd a távolabbi - de 20 kilométeren belüli - helységek gazdálkodóinak lehetne felajánlani. A fideszes politikusok ugyanezt írnák elő a cégekre és más szervezetekre is. Esetükben a tulajdonosnak helyben kellene laknia, a társaság székhelyének pedig nem egy, hanem három éve az adott településen kellene lennie. A két képviselő - megszüntetve a törvényjavaslatban az őstermelők, az egyéni vállalkozók és a családi gazdálkodók közötti különbségtételt - nem engedné, hogy bárki háromszáz hektárnál több földdel rendelkezzen. A kormány ezzel szemben a családi gazdaságok területét ötszáz hektárban maximálná. Ángyán József és Bencsik János a közeli hozzátartozók országos birtokmaximumát is csökkentené, ezerkétszázról ötszáz hektárra. A két képviselő javaslatával létrehozná emellett a helyi földbizottságokat. Ezek a helyi közösségek által, saját soraikból megválasztott három-öttagú, a település földforgalmi és -használati ügyeiben véleményező, javaslattevő és együttdöntési jogokkal felruházott testületek lennének. A két egykori államtitkár azt is kifogásolja, hogy a törvényjavaslatból kimaradt a demográfiai földprogramban résztvevő fiatal földművesek támogatása - azon fiatal pároké, akik az állammal kötött megállapodásban vállalják, hogy az adott településen letelepednek, egyikük mezőgazdasági tevékenységet végez, és legalább két gyermeket felnevelnek. A politikusok kedvező helyet biztosítanának nekik a földelővásárlásra jogosultak sorában. A hétfő estig benyújtott több mint ötven módosító javaslatuk közül számos arra irányul, hogy a földtörvény ne a foglalkoztatottak száma alapján részesítsen előnyben cégeket a földbérleti jog megszerzésekor, hanem azt díjazza, ha egy vállalkozás a foglalkoztatottak számának növelését vállalja a haszonbérlet idejére. Kezdeményezik, hogy a spekuláció visszaszorítása érdekében a földhasználati jogcímek közül töröljék a haszonkölcsönt és a lízinget. Szintén kivennék a törvényből azt, hogy az állam, a települések és az egyházak korlátozás nélkül vehetnek haszonbérbe mező- és erdőgazdasági hasznosítású földeket és tanyákat. "Egy olyan különleges és véges erőforrás esetén, mint amilyen termőföld, senki számára nem biztosítható (...) a korlátozás nélküli igénybevétel. Ez elvileg lehetetlen, gyakorlatilag pedig hibás" - indokolnak. Ugyanakkor lehetővé tennék, hogy a Nemzeti Földalapkezelő Szervezet egyoldalú nyilatkozattal az eredeti vevő helyébe lépjen, amennyiben a helyi földbizottsággal egyetértésben úgy ítéli meg, hogy az adásvétellel sérülnének a törvényben meghatározott birtokpolitikai célok.
Válasz #852. hozzászólásra




Tán az lesz mint az Íreknél ??? Mindenkiét vissza és újra kiosztva max 25 heki/kop.-ra........akkor tartsátok dugva vezíretek..............
Válasz #849. hozzászólásra



Te mikor is volt a kárpótlás?????
Válasz #849. hozzászólásra



Na te meg ki vagy??? Mert mi kivagyunk tőled!!! Nagy a p....d csak itt mered járatni????? Te is összevásároltál bizniszre sokat, most meg rezeg a léc!!!
Válasz #849. hozzászólásra
Ami a kommunistáknak nem sikerült a diktatúrában (mert végül vissza kapta a paraszt a földjét, már aki) most elveszik egy jogállamban. Ez röhej!!!!!!!!!!!!
Viktor, erre ráfizetsz...nem adjuk a földet,inkább kimegyünk az utcára... Miért nem akkor verted az asztalt, mikor az idióta torgyán-alakulat elkezdte verni a karókat, a szarházi ügyvédek, meg a volt tsz-elnök-sleppek szépen el is takarították kárpótlással a javát. Mi az hogy nemzeti erőforrás?? Persze . hogy az, de ez MAGÁNTULAJDON, és ezt nem kellene elfelejteni. ERGÓ:SEMMI KÖZÖTÖK HOZZÁ. Piszkosul elég már az állandó agyalásból,hülyébbnél hülyébb törvényekből,hagyjatok már bennünket élni, nem kell már az észosztás. Tudunk mi( kisemberek) gondolkodni,nem vagyunk rászorulva a fideszes agymenésekre. Talán az oligarchákat kéne elővenni, ha volna hozzá merszetek....



Válasz #847. hozzászólásra




Igaz, de sokan a TSZCS-ből lopott kajánn!!
Válasz #846. hozzászólásra
Ez csak egy kísérlet. Nem mindeni fog földet művelni, de segély helyett lehetne, valami hasonló program. A dolgozni akaró és tudó embereknek. A régen a háztájiban gyakorlatilag a fizetéssel hasonló értéket állítottak elő. ( föld nélkül)
Válasz #845. hozzászólásra




Mindet meg lehet művelni??????????? Ez új!!