Hirdetés
- Zetor traktorok új
- Bodza ára új
- Búza termény felvásárlási árak új
- Gázolaj jövedéki visszaigénylés új
- Fűtési módszerek: a szalmabálás kazán új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
- Portálfejlesztés / Gépház / Fórum használat új
- Töktermesztés új
- New Holland traktorok új
Cikkajánló

Újabb meglepetés a benzinkutakon: emelkedik az üzemanyagok ára
Szerdától a benzin és a gázolaj piaci ára is változni fog.
Adj egy pofont a drágulásnak – így spórolj a bevásárlás során
A takarékoskodás erősen ajánlott mindenkinek.
413 hozzászólás
Tivadar vagyok! Olvastam véleményeket az LTZ-ről. Többen említették a nyomólapot kiemelő csavar törését. Emiatt én is többször javítottam a traktort. A gyári 8 mm átmérőjű csavarokat vastagabbra, erősebbre, 10 mm-re cseréltem. A hatlapfejű részt a gyárihoz hasonló kalapács formára köszörültem. A nagyobb átmérőjű csavar miatt a nyomókarok és a diók furatait 2 mm-el fel kellett bővíteni, hogy a csavar átférjen rajta és ne feszüljön. Azóta megszűnt a gyakori kuplung állítás. Amit utólag a csavar nyúlásának gondolok. Később a problémáról a YouTubon az alábbi linken a 4:27-esidőpontban lévő képet találtam a problémának a megoldásra. A beépített 10 mm átmérőjű csavarral szembe van helyezve a gyári 8 mm átmárőjű csavart mutatják. Remélem tudtam segíteni! https://www.youtube.com/watch?v=imghHZc-qi0
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy tud e valaki itt küldeni, vagy van e valakinek (lehetőleg képben vagy pdf ben) elektromos kapcsolási rajza a traktorról?
Válasz bebe292016 #410. hozzászólására
Üdv! Én anno neten találtam hozzá képet
Sziasztok!
Arra lennék kíváncsi hogy aki csinált már turbós ltz 55-t vagy látott már olyat, az honnan vette/vitte az olajnyomást a turbónak? Én nem turbósítani akarom, csak egy kiegészítő olajhűtést szeretnék bele, és annak kellene egy motorolaj nyomás!
köszi a segítséget!
Válasz schbalázs92 #405. hozzászólására
Ha az alsó vonószárak olyan formályúak mint egy laposvas akkor az gyári. Az LTZ harmadpontja hosszabb és formára sem olyan mint az MTZ-é.Neked valószínű az van hozzá azért nem tudod annyira szét tekerni, abba bele kell toldani a cső részbe.Sajnos már nem tudom neked lefényképezni a gyárit mert nincs már meg a gép.
Válasz schbalázs92 #405. hozzászólására
Vagy beletoldasz a harmadik pontba.
Nekem is van egy ilyen orsóm.
Válasz Mihály #406. hozzászólására
Köszönöm, jó ötlet. Ha esetleg valaki tud küldeni linket, hogy hol találok ilyet akkor hálás lennék.
Válasz schbalázs92 #405. hozzászólására a fügesztő kar elé szoktak toldalékot rakni a 82-esekhez van nem tudom mi a neve kb 5cm hátráb lehet a támasztó orsót tenni sokat jelent

Üdv!
Lehet, hogy banális kérdés, de másnak nem probléme, hogy túl hosszú az alsó függesztő kar? A harmadik pont maxon kitekerve is orron jár az eke. Valaki tapasztelt hasonlót?
Üdv!
LTZ 55 A első keréktárcsát keresek!
Sziasztok

Van valakinek bontott ltz-je? A hátsó 3 ponthoz kéne néhány alkatrész.
schbalazs23@gmail.com vagy 06309595811 elérhetőségeken kérem jelezzem akinek van alkatrésze, hátha meg tudunk egyezni.
Sziasztok!
LTZ 55 gépkönyv kellene, letölthető formában.
Tudtok segíteni?
Köszönöm: Tamás
Válasz Viszlai Péter #396. hozzászólására

majd kideríted )
Guuglival fordítva a pdf-ből
7. 6. 10. Az olajszűrő tisztítása és öblítése.
A szűrőberendezés az ábrán látható. 45.
A 12 szűrőházba (45. ábra) egy bypass szelep van felszerelve, amely biztosítja a kenőrendszer kenését, és megvédi a szűrőelem függönyét is a töréstől (BFE -vel és hideg olajjal való szennyeződés esetén).
A bypass szelepet 0, 18 - 0, 2 3 MPa (1, 8 - 2, 3 kgf / cm2) nyomásesésre állítják be.
A szűrő BFE -vel történő karbantartási gyakorisága 500 óra, amely a szűrő mosásából és a szűrőelem cseréjéből áll.
A szűrőelem cseréjét olajcserével kombinálják, és a következő sorrendben hajtják végre:
- tisztítsa meg a szűrőt a portól és a szennyeződéstől;
- csavarja ki a dugót 8 és 10-15 perc múlva. csavarja le a rudat 7;
- távolítsa el az 5 kupakot és a 10 szűrőelemet;
- szereljen be egy új szűrőelemet a 4 hüvelyre, ügyelve a 11 tömítőgyűrűk jelenlétére (ezek hiányában megengedett az eltávolított elemből származó gyűrűk használata);
- öblítse le és szerelje be a szűrőfedelet;
- húzza meg a 7 rudat, kivéve a kupaknak a testhez viszonyított ferdeségét, majd csavarja be a dugót 8;
A 2 "3" - "L" kapcsolóval (télen -nyáron) végzett rendszeres karbantartás a dízelolaj -hűtőt a kenési rendszerhez csatlakoztatja, vagy lekapcsolja, attól függően, hogy milyen üzemidőben dolgozik.
Tehát, ha a 2 -es kapcsoló "3" állásba van állítva, a dízelolaj -hűtő kikapcsol, és a kenőrendszerből származó olaj egy része a kabinfűtés hőcserélőjébe kerül, amikor az "L" kapcsolóállás minden olaj áthalad a dízelolaj -hűtőt, és a fűtés hőcserélője ki van kapcsolva.
Az ábra
Érdekes, megemlítik benne a bypass szelepet, de az ábrán nem jelölik, hogy hol van.
Találtam egy ilyet is
http://agro-service.com.ua/knot/sistema-smazki-3
Elvileg a blokk oldalán van
https://youtu.be/BVjiDffkeV0?t=68
ez a cucc az (vagy nem
https://www.google.com/search?q=Д144-1403360&client=firefox-b-d&source=lnms&tbm=isch
Válasz Magister #398. hozzászólására


Válasz Magister #398. hozzászólására
ezeket találtam mert most nincs a közelemben a gép..
Válasz Viszlai Péter #397. hozzászólására
Fotózd le és tedd fel ide..akkor tudok segíteni.
Válasz Viszlai Péter #396. hozzászólására
mármint a szűrőn azt értem, de van egy (ha a gép jobb oldalán állok) a szűrő alján baloldalt, meg van egy a jobboldalt
Válasz _NB_ #395. hozzászólására

és az a szelep hol van a motoron? mert röptében ránéztrm de nemtaláltam...
Válasz _NB_ #394. hozzászólására
a szűrő egy bypass szeleppel van felszerelve,
A bypass szelepet 0, 18 - 0, 2 3 MPa (1, 8 - 2, 3 kgf / cm2) nyomásesésre állítják be.
Válasz Viszlai Péter #393. hozzászólására
Ebben ilyeneket írnak
https://disk.yandex.ru/i/4vmQ-jSge4Mxr
Olajnyomás a kenőrendszerben(80-95 ° C olajhőmérsékleten)> MPa (kgf / cm2):
főtengely névleges fordulatszámon, működőképes, 0,15-0,4 (1,55-4,0)
minimális üresjárati fordulatszámon, legalább 0,08 (0,8)
Válasz Magister #392. hozzászólására
Igen, 4hengeres léghűtéses... kb 50fokon 1; 1,5 bar, olyan olaj van benne amit a gépkönyve ír (talán 15w30 de nembiztos) a szabályzócsavar a szűrő alatt?
Válasz Viszlai Péter #391. hozzászólására
Léghűtéses négy hengeres motor? Amúgy szerintem kevés, bár melegen..
Nekem hidegen 4 bar, melegen 1,0 Bar.
Milyen olaj van benne?
Van rajta egy szabályozó csavar ott lehet szabályozni.
A kevés nyomás sok mindentől lehet.
Lehet, hogy a szabályozó csavar golyója aláment valami, vagy az olaj szűrőnél nincs rendben valami..
Sziasztok!

Két kérdésem lenne.
Az első, hogy 1100as fordulatok a 1,5 bar olajnyomás ok-e?
A második, hogy fel lett újítva a váltója a gépnek és mikor üresben felengedem a kuplungot(nekem a 8 sebességes, irányváltós verzióm van) olyan hangosan "visít" hogy alig lehet megmaradni.. gondolom az irányváltó szöghajtásnál van a gond... amikor összeraktam a hátramenetnek a kúpkerekét eléggé "betoltam", így szinte semmi kotyogás nincs közte és a motorból jövö közt. A kérdésem az, ha rakok hézagolót a külső fedőlapja alá(amiben van a csapágy és a kúpkerék) az megoldaná-e a problémát?
Ha gyorsan tudna valaki válaszolni megköszönném
Válasz illespetertamas #182. hozzászólására


Szia
Ha hasonló probléma adódik, valószínű, hogy a "stabilizáló golyók koptak meg és feszültek be. Ezt elég egyszerű kicserélni, csupán le kell csavarozni a váltó tetejéről azt a "bumszlit" (fogalmam sincs hogy hívják, azt ,amin maga a vátó kar van) és alatta van 5lyuk, bennük alul egy-egy golyó és fölöttök egy-egy rugó. A rugót kiveszed és egy erősebb mágnessel ki kell jönnie a golyónak miközben mozgatod az aktuális vátó tengelyt (amin a villák vannak).
Ha nem ez lenne a probléma , akkor a rudak vagy a lyukak rozsdálódhattak (én már mindkét lehetőséggel találkoztam a saját gépemen)amiknek cseréjéhez jobbesetben csak a tankot, a váltó fedelét, a munkahenger tartóelemét és a baloldali kereket kell eltávolítani.
Remélem tudtam segíteni valamit így jó későn
Válasz menyus #387. hozzászólására

Ha jól tudom megegyezik a T-30-éval.
Az így néz ki:
Ha tévedtem elnézést.
Válasz menyus #387. hozzászólására
Hello.Felező nincs benne,csak irányváltó.Sajnos már nem emlékszem a kapcsolási sorrendre.
Sziasztok van valakinek rajza arról hogy vannak az ltz 55 ben a sebességek van e benne felezőváltó ha igen mivel kapcsolom be és ki előre is köszönöm?!
Válasz Gépkezelő. #6. hozzászólására
Nekunk par eve huzza a fat semmi gond nincs vele igazabol csak hozza kell szokni es maris engedelmeskedik
Válasz Rib.norbert #384. hozzászólására
Nem egyezik a T-25-ösével?
Sziasztok, LTZ 55-höz keresnék porlasztócsúcsot.
Üdvözlök minden fórum tagot!
Ltz 55/A tipusú traktor váltóját kellene felújítanom, de még sosem csináltam ilyet nem is láttam.
Konkrétan arra lennék kíváncsi hogy a hátramenet és az egyes sebességi fokozat fogaskerekei között majdnem fél cm hézag van és tengely irányban eltudnak csúszni a fogaskerekek, oly annyira hogy a hátrameneti kerék majdnem hozzá ér a váltóház oldalához. Nemtudom hogy ez normális jelenség vagy kellene lenni valami hézagolónak, az olajat leengedtem az alja tiszta volt.
Ha valakinek esetleg lenne hozzá robbantott ábrája és eltudná küldeni e-mailben nagyon örülnék neki. ????
Előre is köszönöm.
Válasz schbalázs92 #381. hozzászólására
Szívesen.
Válasz Földönfuto #380. hozzászólására
Köszi
Válasz schbalázs92 #379. hozzászólására
Gyárilag 2 akkuval ment,én átalakíttattam,hogy 1db 12v-ossal menjen.Azt hiszem olyan 90Aó-ás volt,olyan méretben,hogy a dobozba beférjen.A másik maradt szerszámosnak.
Sziasztok!
Kérdésem, hogy kinek mekkora akkumlátora van az 55-ösben?
Válasz Taksonny #377. hozzászólására
Közben már Attila segített gépkönyvileg, -így a kérdés tisztázva- amit itt is köszönök!
Üdv!
Valaki meg tudná mondani, hogy T40-esben (LTZ 55-össel szerintem megegyezik) a váltóba mennyi olaj kell? És a hátsó kerék véglehajtásaiba?
Előre is köszönöm!
Sziasztok! Nagy szükségem lenne a hátsó ablakszárny külső méretére, esetleg a keret belső mérete is jó lenne, amibe illeszkedik az ablakszárny.
Más traktorra keresek hátsó ablakot kompletten, és lehet hogy adaptálható rá....
Köszi!
János
Válasz makszimg #373. hozzászólására
Szia nekem van Ltz55 ös traktorhoz nyomtávszélesítőm kerékcsavarral együtt ha érdekel +36305040819
Válasz t-16m #372. hozzászólására
Ilyen toldón nem gondolkodtál?
https://webaruhaz.habi.hu/termekek/21704/Veglehajtas_csonk_toldo_1_3_8_1_3_8_6_6_.html
Válasz bebe292016 #368. hozzászólására
Szia!
Gépkönyv, nyomtávszélesítő meg van még?
Sziasztok!
Adott egy t-40 es traktor. A gondom az vele hogy a tlt hajtása nagyon beesik így extrém hosszú kardánokra lenne szükség a gépek működtetéséhez. Láttam hogy az ltz-55 ön meg van toldva kifele rendesen. A kérdés hogy az 55 ös kihajtása csereszabados a t-40 kihajtásával? Ha igen, van valakinek bontott traktora amin esetleg ez még megvan és megválna tőle? Holnap felhívom a traktorker kft. mert láttam komplett kihajtást de valószínűleg horror áron. Ha esetleg tudtok segíteni annak nagyon örülnék!
Válasz bebe292016 #370. hozzászólására
C 90. MTZ kormány munkahenger is ilyen méretü. Ha nem kapsz hozzá javítókészletet, az MTZ kormány és a C 100-as munkahenger javító készletből meg lehet oldani.
Sziasztok
Segítséget szeretnék kérni.
LTZ 55 AM 2001-es tratorról van szó. Megtudnátok mondani a hidraulika munkahenger pontos típusát? Vagy melyik javítókészlet jó hozzá?
Válasz schbalázs92 #366. hozzászólására

.Van gépkönyvem orosz,magyar,illetve letölthető formátum,de utóbbi elég rossz minőségben.
Hello!Én pedig ma adtam el.Kitartást és sok sikert kivánok hozzá
Van néhány új(pl.kompresszor,hátsó lámpabúra,kipufogócsonk-toldat)és használt cucccom még(nyomtávszélesitő,alsó húzó kampó)stb.Ha érdekel megbeszélhetjük!
Ha nem vagyok indiszkrét mennyiért sikerült?
Válasz Lala5995 #367. hozzászólására

Köszi szépen
Válasz bebe292016 #365. hozzászólására
P 80 javítókészletet megveted.A régi jelölés volt P75.
Az Orosz oldalon találsz leirást.
http://speczapchast.ru/raspred_r.html
Sziasztok!
Nemrég vásároltam egy Ltz 55/A-t. Nincs valakinek hozzá egy gépkönyve esetleg?
Előre is köszi.
Sziasztok
Segítséget szeretnék kérni.
LTZ 55 AM 2001-es tratorról van szó. Megtudnátok mondani a hidraulika vezértömb pontos típusát? Vagy melyik javítókészlet jó hozzá?
Válasz m andrás #362. hozzászólására
Üdv! Ha a kinyomócsapágy és a kinyomókarok ("békák")Közt egyformán van hézag (kb 1.5-2mm)és mégis csúszik,akkor az új tárcsa teljes felületével nem érintkezik a lendkerékkel illetve a szerkezet nyomólapjával. Mert a tárcsa sík a kapcsolódó felületek meg hullámosak illetve csíkosak.Ha hullámos akkor csúsztatásnál lüktet, ugrál,ha csak csíkos akkor idővel összekophat,csak ne tükrösödjön illetve égjen meg a kuplung tárcs közben.