Fórum

Vetőgépek 

Létrehozta: Géza, 2008-03-01 11:20:37

Új hozzászólás Frissítés
  • Válasz » #7670 RkTomi | 2021-05-10 12:30:56

    12 soros vetőgépek mennyibe ketülnek most? JD, Horsch, Vaderstadt?

  • Válasz » #7669 Lothar1 | 2021-04-28 07:34:37

    Válasz kukaccsosz #7667. hozzászólására

    Magtártól lett véve. Szárterelő nincs rajt de nem is láttam szükségesnek. Vita Kft-től veszem az alkatrészeket. Ha nincs készleten épp olyan alkatrész, expresszel másnapra itt van.

  • Válasz » #7668 kukaccsosz | 2021-04-28 06:10:03

  • Válasz » #7667 kukaccsosz | 2021-04-28 06:09:24

    Válasz Lothar1 #7666. hozzászólására

    Köszi
    Kitől vettétek?
    Alkatrész ellátás?
    Szárterelő csillagkerék van rajta?

  • Válasz » #7666 Lothar1 | 2021-04-27 20:43:55

    Válasz kukaccsosz #7665. hozzászólására

    Az van. Jó választás. Repce, szója,kukorica,napraforgó, mák,popcorn, cirok van vetve velesmile thumbup

  • Válasz » #7665 kukaccsosz | 2021-04-27 19:28:55

    Sziasztok

    Valakinek van Kverneland optima v- vel tapasztalata?

    Megbízható?
    Szerviz, alkatrész ellátás?
    Vetési pontosság, főleg naprában?
    Repce vetés?

  • Válasz » #7664 VW passat | 2021-04-22 11:45:10

    Sziasztok
    Kuhn Maximához szeretnék alkatrészt rendelni, de nincs katalógusom és az Axilnál összeomlott a számitógépes rendszer.Hol tudnék rendelni, hogy esetleg még holnap megérkezzen?

  • Válasz » #7663 gcastle | 2021-04-19 03:09:44

    Válasz Bárány #7661. hozzászólására

    Sajáttal kb 2800, no meg van ismerősöknek 5 a környéken, sőt van egy Gamma is, az még pontosabb a tőtáv tekintetében.

  • Válasz » #7662 Kisvuk | 2021-04-18 17:30:15

    Válasz tamas320d #7660. hozzászólására

    Köszönöm, odafigyelünk erre is ,bár gondolom nem 50 -100 ha alatt kopik szét.

  • Válasz » #7661 Bárány | 2021-04-18 13:44:45

    Válasz gcastle #7659. hozzászólására

    Kb. hány hektár alatt jött össze ennyi "tapasztalat"?

  • Válasz » #7660 tamas320d | 2021-04-18 12:25:28

    Válasz Kisvuk #7658. hozzászólására

    Szia,a hajtásház belsejében műanyag alkatrészek vannak olyan mint egy kúpkerék és tányérkerék,egy idő után kopnak a fogak és hajlamos átugrani,ekkor pontatlan a vetés,vagy tudsz rajta hézagolni de ha újat veszel az se nagy kiadás

  • Válasz » #7659 gcastle | 2021-04-18 07:32:41

    Válasz Kisvuk #7658. hozzászólására

    A tömörítőkerék rugójából sem árt tartani polcon!

  • Válasz » #7658 Kisvuk | 2021-04-17 18:53:29

    Válasz gcastle #7656. hozzászólására

    Megtaláltam már amiről beszélsz,a jobboldalit lehet hátrább tenni.

  • Válasz » #7657 gcastle | 2021-04-17 09:38:56

    Válasz VMisi #7655. hozzászólására

    Azzal a csapággyal nem találkoztam szerencsére, de a két meghajtó kerékben is kilincsszerkezet van, már ott nem tudod hátra hajtani.

    Nekem volt még a tömörítő kerekekkel gondom, néha a rögök be tudták nyomni a gumit a műanyag perembe és csak szétszedve lehetett a helyére igazítani.

  • Válasz » #7656 gcastle | 2021-04-17 09:32:03

    Válasz Kisvuk #7654. hozzászólására

    Úgy,ha jól emlékszem a bal oldalon van egy lehetőség és hátrébb lehet rakni a balos takaró kereket. Az itt nem látszik, de azt látom, hogy ebből is kispórolták a zsalulemezt. Azzal lehetne a mag ráfolyást szabályozni a vetőelemre. A furat megvan az öntvényben...

  • Válasz » #7655 VMisi | 2021-04-17 09:27:28

    Válasz gcastle #7645. hozzászólására

    A műtrágyát hajtó lánckeréknél olyan csapágy van nektek is, ami csak egy irányba viszi át a hajtást? Időnként nem hajtott mostanában is fixre tettük. Miért van ez a csapágy? Elvileg ha hátragurulsz akkor nem forgatja, de az elég ritkán van.

    A tömörítő kerekeket nagyon nehéz levenni a tengelyről, mert berakodik porral. A mélységtartó kerekek is hasonlóan nehezen jöttek le, de oda tettünk zsírzókat. Az újabbakon talán gyárilag is van.

  • Válasz » #7654 Kisvuk | 2021-04-16 22:44:03

    Válasz gcastle #7652. hozzászólására


    Úgy érted ne egymással szemben legyenek?

  • Válasz » #7653 Kisvuk | 2021-04-16 22:38:37

    Válasz gcastle #7651. hozzászólására

    Igen kaptam hozzá,nagyon precíz tulajdonosa volt.Kb szerintem az a gép esetleg akkor ázhatott meg amikor vetés közben elkapta az eső.

  • Válasz » #7652 gcastle | 2021-04-16 22:35:33

    Válasz Kisvuk #7649. hozzászólására

    Akkor a tieden már el lehet tenni egymástól a takaró-tömörítő kerekeket! Ne egy vonalban legyenek, legalábbis nálam úgy jobban dolgoztak!

  • Válasz » #7651 gcastle | 2021-04-16 22:31:55

    Válasz Kisvuk #7649. hozzászólására

    Alkatrészesed van hozzá?

  • Válasz » #7650 gcastle | 2021-04-16 22:30:17

    Válasz Kisvuk #7649. hozzászólására

    Adagolókerék az Agrokerholdingtól, de az Auditker is tud hozzá, lánc-csapágy meg a csapágy-csavar boltból! Nagyobb gebasz meg itthon sarokcsiszoló-oxiacetilén-hegesztő... smile lol

  • Válasz » #7649 Kisvuk | 2021-04-16 19:16:13

    Válasz gcastle #7647. hozzászólására

    Itt is ez a megoldás fog maradni (legalább nem zsibbad el a lábunk a gépben)
    Alkatrészt ha kellett honnan szerezted be hozzá?

  • Válasz » #7648 gcastle | 2021-04-16 13:48:00

  • Válasz » #7647 gcastle | 2021-04-16 13:47:16

    Válasz Kisvuk #7646. hozzászólására

    Csak a kardános megoldás, de az már az ős Sigmám is rajta volt. Gondolkoztunk a vákum elzárásán, de azzal van pár probléma!
    1.: Elejted a magot, visszakapcsolásnál számolj rá, hogy kell egy kis táv mire újra felveszi és vet, ha meg hajtod a kerekeket, hogy újra felvegye, akkor potyogtatsz a többi sornál.
    2.: Változik a vákum a bekapcsolva maradt kocsiknál!

    2000 ojró? Még jó, hogy lehet kapni! Mégha a hajtát tudná levenni...

    Szerencsére nincs sok "hegyes" parcella, így amikor kellett a sorzárás, akkor valaki ment a traktorban a söfőrrel, aztán vagy kiugrált nyitni-zárni mikor kellett, vagy kint állt a vázon arra a pár befejező hosszra... smile lol

  • Válasz » #7646 Kisvuk | 2021-04-16 11:04:01

    Válasz gcastle #7645. hozzászólására

    Köszönöm,sorelzárás a tiéden volt?,ezen ugyan van a kardánokat ha kézzel kiiktatja az ember,forgalmazót kérdeztük hogy ha nem is gps szakaszolással de a gépből vezérelve lehet e de nagyon nem volt képben ,igaz rákérdezett a gyártónál valami pneumatikával zárná a vákumot a vetőkocsikról de az csak rendelésre van 2000 euroért

  • Válasz » #7645 gcastle | 2021-04-16 09:49:10

    Válasz Kisvuk #7644. hozzászólására

    Láncokat szezon előtt nézzétek át, főleg a műtrágya és a granulátumszóróét, ott az adagolóhengereket is. Poros cuccokkal vigyázzatok, ha beülepedik le fogja tolni a gumi adagolóhengereket. Szélső sorok gége és teleszkópos csöveit sikerült néha elcsípni-elhagyni. Tömörítő-kerekekhez "széles" csapágy kell, abból és a kétféle adagolóhengerből legyen otthon 2-2 tartalékban! A sebesség meg talaj és mag függő: sima felszín szép nagy gömbölyű kukoricával 10-11 km/h is volt, de az átlag inkább 7-8 km/h!
    Zsírral a vetőelem alatt csak óvatosan, 1-2 slukk elég 100 hektárra, nyomjelzőkbe naponta mehet vastagon.
    Forgónál nagyobb fokozat kisebb motorfordulattal lesz jó a vákum miatt.
    Hirtelen ennyi! De kérdezz még nyugodtan, hátha tudok válaszolni!

  • Válasz » #7644 Kisvuk | 2021-04-16 09:12:25

    Válasz gcastle #7643. hozzászólására

    2015 gyártás,most vettük.A kérdés pedig az lenne hogy van e olyan része ami odafigyelést igényel,pl vetési sebesség mi az optimális stb.

  • Válasz » #7643 gcastle | 2021-04-16 08:31:09

    Válasz gcastle #7642. hozzászólására

    Alapjában a sima SPC (nem a központi hajtású és paralelogramma felfüggesztésű, mert ugye létezett olyan is...) után egy teljesen másik bolygón találta vele magát az ember... smile thumbup

    Nagy műkaki tartály, mikro-szóró, normális vetésellenőrzés, teleszkópos váz, megbízható mélység tartás, mindez 2002-ben egy új MTZ áráért. smile lol

  • Válasz » #7642 gcastle | 2021-04-16 08:22:01

    "Kisvuk" kollega kérte, hogy Sfoggia vetőgépről is lehetne szó. Volt 2002-es Sigma 2000 és 2013-as Sigma 5 is a portán, ki mit szeretne tudni róluk?

  • Válasz » #7641 szanberg | 2021-04-08 23:08:52

    Válasz Sk Laci #7640. hozzászólására

    De igen, csak ez a gép ilyenkor meg sem áll a permetezővel, illetve a gépésze sem.
    Mi sokan vagyunk, így alakul a munkamegosztás.

  • Válasz » #7640 Sk Laci | 2021-04-08 21:53:15

    Válasz szanberg #7626. hozzászólására

    135 Kubota nem vinné el a 8 soros maximát?

  • Válasz » #7639 Sk Laci | 2021-04-08 21:45:53

    Válasz szanberg #7600. hozzászólására
    Nézted a maghajtást is? Vas fogaskerekek vannak benne, vagy müanyag?
    Az árak egészen türhetők, csak meg kellene találni, mik a gyengéi.

  • Válasz » #7638 lac* | 2021-04-06 17:42:38

    Válasz szanberg #7637. hozzászólására

    Igen,az vezérli.Régen a permetezőt is az szakaszolta,de ott áttértem az isobus-ra,mostmár csak a vetőgépet vezérelem vele.

  • Válasz » #7637 szanberg | 2021-04-06 17:30:34

    Válasz lac* #7636. hozzászólására

    Field IQ-t vettél hozzá?

  • Válasz » #7636 lac* | 2021-04-06 17:10:46

    Válasz szanberg #7634. hozzászólására

    Persze,a traktor adja a levegőt.
    Használtan vettem,írtam is,monosemen volt,a lánckereket kelett cserélnem.
    ez azez az
    keresd a Bencét,vagy nézz szét a neten,szokott lenni használtban olcsón

  • Válasz » #7635  Lackó  | 2021-04-06 16:39:17

    Válasz szanberg #7634. hozzászólására

    Az Axiálnál van (volt?) felokosító készlet Monosem-re, az mágneskuplunggal müködik. Mi egy pár éve vettük. Igaz manuálisan kapcsolod ki a sorokat, de nekünk arra az egy hét vetésre megfelel és tényleg jó, hogy sorközmüveléskor nincs útban a rávetés.

    Az a szürke doboz:

    Sorelzáró

  • Válasz » #7634 szanberg | 2021-04-06 15:06:51

    Válasz lac* #7633. hozzászólására

    Traktor kompresszor levegőből van vezérelve?

    Hol vetted? Van forgalmazója?

    A 6szög vas egyezik a monosemmel meg a maximával is, simán összehozható lenne így ez.

  • Válasz » #7633 lac* | 2021-04-06 13:52:57

  • Válasz » #7632 szanberg | 2021-04-06 13:27:48

    Válasz lac* #7630. hozzászólására

    S ez hol van felszerelve a vetőgépen?

  • Válasz » #7631 horvath.agro | 2021-04-06 10:15:52

    Válasz szanberg #7624. hozzászólására

    azèrt mert nem minden van hozza a pp-től ami nekem kell, fél megoldásokkal meg nem akartam foglalkozni.
    hiába a precíz magadagolás ha szar a mélységtartás és a visszazárás.
    se magérzékelő, se talaj szenzor se kocsinyomás szabályzás nincs gaspardora.
    így láttam mit tud a pp. ezért vetés után megy a gaspardo és jön a 1750 jd. arra van minden a pp-től

  • Válasz » #7630 lac* | 2021-04-06 08:59:23

    Válasz szanberg #7629. hozzászólására
    Használtan vettem, monosemen volt

  • Válasz » #7629 szanberg | 2021-04-06 08:44:19

    Válasz lac* #7628. hozzászólására

    Azt gyártanak bármilyen vasra???

  • Válasz » #7628 lac* | 2021-04-06 08:35:46

    Válasz szanberg #7627. hozzászólására

    Trucont levegős kuplugokat tettem rá

  • Válasz » #7627 szanberg | 2021-04-06 07:56:10

    Válasz lac* #7625. hozzászólására

    Nekem van modul, milyen kuplungokat vettél a vetőgépre?
    Gyári JD?

  • Válasz » #7626 szanberg | 2021-04-06 07:54:55

    Válasz Bárány #7622. hozzászólására

    Szerintem is pár zsák spóroláson nem múlik, de egyébként valóban, hosszú távon mérhető forintálisan ez a történet szóval nyilván csak előnye van neki, de inkább az a jó, hogy nincs rávetés, magyarul precízebb a termesztés technológia, ahol duplán keresztbe hosszába van vetve ott általában jó része nem is hoz csövet a kukoricának, ott alakul ki góc pont pl molynak vagy diabroticának, ha sorközművelsz bedúr a kapa és töri a sort is, illetve mint kombájnos, ha sorelzárással van vetve akkor a belső szegésen is úgy lehet tolni neki mint bárhol másutt!
    Illetve, nem lesz dupla mulcs sem utána ezeken a foltokon.

    Szóval összességében számomra igencsak kívánatos, de a maxima rendszere mint írtam nem stabil, kezdetleges megoldás, nagyüzemi szinten nem tud működni, csak úgy, hogy hosszú tábla befejezésénél mikor el kell zárni a szélső 3 sort, akkor jó, folyamatosan kapcsolgatni nem való egész nap, egész szezonban.

    Igazából a monosem helyett gondolkodok egy vetőgépen, mert 20 éves a lelkem, aztán mivel 8 soros a technológia, ez meg ugye csak 6, ebből kifolyólag is kilóg a sorból. 5455-ös függesztett 8sort normális vetőgépből nem bír el, így meg szépen dolgozna vele, 6497 után marad a függesztett maxima, annak az gyerekjáték, hiába nehéz mint a fene. Viszont a neves nyugati gyártóktól ha vennénk 8 soros vontatottat, akkor annak kéne a vezérgépnek lenni, de nem az 5455 ös, sem a pilótája nem a vezér vetős.... így ha ilyen vevődne, akkor azt a nagyobb gépnek kéne húznia, kis trakira maradna a régi monosem...

    Ezért gondoltam volna, hogy egy olcsóbb, de használható ilyet, aztán pár év múlva látjuk, ha fasza akkor a másik után is jöhetne egy, ha nmeg nem annyira strapás akkor egy nyugatit mögé, a kisebb munkákra eltartana szerintem sokáig a török is, még ha nem is hozza az elvárásokat.

  • Válasz » #7625 lac* | 2021-04-06 07:47:05

    Válasz Bárány #7622. hozzászólására

    Igen,csak ha egyszer megcsinálod akkor azzal már tudsz permetezőt is szakaszolni,és így már egész más megtérülés jön ki.
    Maga a vetőgépoldali megoldás nem volt drága, a modul ami vezérli az volt húzós.

  • Válasz » #7624 szanberg | 2021-04-06 07:46:34

    Válasz horvath.agro #7623. hozzászólására

    De mi a fenének szereltetted le róla, ha már egyszer rajta volt a Precisionplanting????

    Ezt totál nem értem...

  • Válasz » #7623 horvath.agro | 2021-04-06 07:34:38

    Válasz Bárány #7622. hozzászólására

    nem számoltam utána, de van pár táblám ami elég csücskős így ott ha csak 1 zsákkal spórolok táblánként az is több százezer forint megtakarítás, nem beszélve a nagy tábláknál a forgó rávetésekre.
    nekem most csak egy gaspardo mte 300 van ami semmi ilyet nem tud, így több zsák magot vettem, amikor rajta volt a pp. rendszer ami tudta a szakaszolást pontosan annyi mag ment el amennyi oda volt számolva.
    miután megismertem ennek a rendszernek az előnyeit, számomra alap hogy a következő gép elektromos lesz, és miért ne lenne ha már minden traktor rtks, hülye lennék nem kihasználni.

  • Válasz » #7622 Bárány | 2021-04-06 07:29:23

    Válasz horvath.agro #7605. hozzászólására

    Nem csak a szakaszolás, hanem a változó tőtáv is megoldott mechanikus meghajtásnál is, az más kérdés, hogy az utóbbit nem nagyon alkalmazzák, mert az elektromos olcsóbb, egyszerübb.
    Amúgy megpróbáltál már utánaszámolni, mennyi vetőmagot lehet ezzel megspórolni? Nyilván gazdaságonként változó, de nekem elhanyagolhatóan alacsony szám jött ki. Csak ezért biztosan bem lenne értelme foglalkoznom ezzel.

  • Válasz » #7621 agrogal | 2021-04-06 07:17:34

    Válasz szanberg #7617. hozzászólására
    Tárcsa alapból 3x22 és 4,5x26 volt hozzá.Rebpcéheh vettem tavaly vaktárcsát,7500/db+fa.Vetéselenörző Canbus van neki.Tavaly márciusra jött meg és a szerviz a covid miatt vakarózott,igy nekem kellett beüzemelni.Elektomos a mikröadagoló hajtás,azt monitorol tudod vezérelni,persze kalibrálás után.Valamint össz és rész területet mér.Pro kerék műanyag nem nagyon tudod külön állitani,csak a v kerékkelAnyag minüség szerintem jobb mint a többi töröké.Az erősséget nem anyagvastagság növeléssel oldotta meg hanem acéllal.Drágább mint a többi török de nem koppintáshanem saját fejlesztés.Sávtisztitók akinek van kerekes panaszkodik hogy beáll a csapágy.Az enyimen alap hóeke van.A kerekes elóvágós kb 60000+fa /sor akarok rá de az idén nem lesz szükség igy nem költöttem rá(szántásba fog vetni).Tavaly ment mulcsos olaszos talajba akkor le vettem a hóekéket mert nem tudtam elég magasra emelni.Szerintem a kunh vetőgépre hasonlit de forditott a szivása mint irtam is.Nyitást nem tudok mert az enyim csak 4 soros 15-20 Ha tavaszi sajátra vettem 20 évresmile innocent

Fórum szabályzat
Elolvasom »


Fórum súgó
Elolvasom »

IRATKOZZON FEL HÍRLEVELÜNKRE

[bezárás x]