A hazai piac kiemelten fontos a borágazat számára, hiszen a megtermelt bor 70-80 százaléka itthon talál vevőre. Ezért az Agrárminisztérium támogat minden, a magyar borokat népszerűsítő és a fogyasztók közötti ismertségét növelő akciót – mondta Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára csütörtökön Budaörsön.

Feldman Zsolt az Auchan áruházlánc őszi borvásárának megnyitóján elmondta, hogy az elmúlt évtizedben 20 ezer hektárnyi szőlőültetvény újult meg támogatások révén a borhoz szükséges jó szőlőalapanyag biztosítása céljából, a minőségi magyar borkészítés erősítése érdekében pedig a mostani Vidékfejlesztési Programban 35 milliárd forintnyi támogatásról született már döntés a borászatok technológiai megújítását szolgáló fejlesztésekhez kapcsolódóan és további 10 milliárd forintnyi támogatás vár még elbírálásra.

bor

Feldman Zsolt a hazai fogyasztás ösztönzése mellett fontosnak tartja erősíteni az exportpiaci tevékenységet is – fotó: Envato Elements

Az államtitkár elmondta, hogy a Magyar Turisztikai Ügynökség megalkotta a magyar borhoz kapcsolódó arculatot, amelynek hasznosítását a következő időszakban a szakmával közösen szeretnék megvalósítani, hogy az a jó minőségű magyar bor védjegyévé tudjon válni.

A mindössze 65 ezer hektárnyi magyarországi szőlőültetvényen 6 borrégió, 22 borvidék és a 36 földrajzi eredetet tükröző védett bornév osztozik, ami példátlan nagy változatosságot és sokszínűséget jelent, ugyanakkor ezt az értéket a piaccal el kell ismertetni, hogy a magyar borok értékét tovább növelhessük, a növekvő fogyasztói igényekhez igazítsuk. Ebben jelenthet segítséget a borágazat eredetvédelmi rendszerének megújítása – fűzte hozzá az államtitkár.

Feldman Zsolt a hazai fogyasztás ösztönzése mellett fontosnak tartja tovább erősíteni az exportpiaci tevékenységet, ezt szolgálja a hamarosan induló bormarketing támogatási program, amelynek keretében bortermelők, vagy az azokat tömörítő szervezetek mintegy 3,5 milliárd forintra pályázhatnak majd.

Dominique Ducoux, az Auchan Retail Magyarország vezérigazgatója arról beszélt, hogy az Auchan külön figyelmet fordít arra, hogy ilyenkor ősszel ne borlistázással, hanem kóstolás utáni borválogatással állítsa össze termékkínálatát. Hozzátette, hogy ebben az évben 1200 bor és pezsgő szerepel a válogatásukban, 120 borászattal és feltörekvő pincészetekkel van kapcsolatuk. A magyarországi top 100 bor listájáról hetvenkettő megtalálható az áruházláncban.