Gázolaj árak 581 Ft Benzin árak 586 Ft EUR 401.77 Ft USD 352.73 Ft CHF 428.82 Ft GBP 475.51 Ft

Fórum

Alternáló fűkasza

Létrehozta: Vendég , 2008-01-26 11:03:35

Kedvencekhez Segítség

512 hozzászólás
#212 pasztortaska74
2016-05-28 10:03:33

Válasz amino #209. hozzászólásáraNem kell sok. Elég ha két tizeddel van magasabban. Az már "jót tesz" a gyűrűnek, horonynak csapágyaknak, egyaránt.
De ezt akár a magyar kisipari is "tudja". Ezért sem szabad csak úgy , cserélgetni a gépelemeket.
Amúgy sok hengerfúrással foglalkozó szaki használja a távolkeleti dugattyúkat, mert frissen fúrt motorban nincs velük gond.

#211 pasztortaska74
2016-05-28 09:45:54

Válasz Magister #210. hozzászólásáraHa MF70-re gondoltàl, akkor ezt töltsd le:

http://www.agportal.cz/files/user/Agrostroj_Jicin/Motorov_aci_stroj_MF_70_-_Navod_k_obsluze_-_Katalog_ND.pdf

Az utolsó oldalakon ott lesz amit keresel.

Nincs profilkép
#210 Magister
2016-05-27 16:44:44

Van valakinek lendkerék lehúzóról rajza, vagy méretei?

Nincs profilkép
#209 amino
2016-05-27 08:23:39

Válasz pasztortaska74 #208. hozzászólásárahát az durva,ha annyira máshol van a horony,szerencsére nem láttam még tajwanit...dugót csak akkor cserélek ha furatok vagyis akkor adnak hozzá.Vagy ha megvan húzva az oldala vagy ilyesmi

#208 pasztortaska74
2016-05-26 23:17:15

Válasz amino #206. hozzászólásáraTudom, hogy szokás a 2t motorokat is gyűrűzni. Ezért is szóltam. Naponta látom az eredményét.
Új divat: dugattyút is cserélnek.
Most képzeld el mikor megveszik a tajwani dugattyút. Azon meg nem ott van a horony mint a kopotton. Hanem mondjuk följebb. Jóttesz a gyűrűnek mikor nekifut a henger vállának.

#207 pasztortaska74
2016-05-26 22:52:00

Válasz saltakos1 #205. hozzászólásáraÜdvözöllek!
Ha berántáskor visszaránt, akkor az a nagy előgyújtás miatt van. Ennek jele az is, hogy a légszűrő felé durrog. A kondenzátor tönkremenetele okozza. Ennek következményeként elkopik a megszakító. Mindez jelentős mértékben megtudja nővelni az előgyújtás idejét.
Kondenzátort és a megszakítót is cserélni kell. Ezután a megszakítóhézagot, az előgyújtásmértékét is újból be kell állítani.
Előgyújtás: 3,5-4mm, megszakítóhézag: 0,3-0,5 mm, kenőfilcen elegendő mennyiségű olaj legyen.

Nincs profilkép
#206 amino
2016-05-26 22:21:31

Válasz pasztortaska74 #204 hozzászólávol

volt szlovák is csak mondták,hogy ez jobb...na mind 1 akkor,oldalait kiveszem úgy jó lesz ha már megvettem vissza nem veszik.amúgy nincs különösebben válla a hengernek csak minimális...olvastam az írásodat a 2t gyűrűzésről,hogy azt csak fúratni szabad.de sokan vannak úgy vele nem fúratják ha nincs nagy válla,apám 15évig használta mindig csak gyűrűzte úgyhogy ez sok embernél már berögződés ha hibás is :)igazat adok szakmailag

Nincs profilkép
#205 saltakos1
2016-05-26 21:12:39

Üdvözletem.

Adott egy mf70-es cseh remek.
A következö probléma lépet fel.
Nagyon nehezen indul.Ha elindul akkor nehezen pörög fel.Néha durran akkorát mint egy puska.Berántáskor vissza ránt néha akkorát hogy a kezem kiszakad.
Karburátor tiszta,keverék jó és nem régi,szikra van erö teljes.
Most akartam idén vele elöször dolgozni.
Merre keresem a problémát.
Elöre is köszönöm a segitséget.

#204 pasztortaska74
2016-05-26 01:08:56

Válasz amino #202. hozzászólásáraRemélem nem arra készülsz, hogy meggyűrűzöd. Ezt a fajta "javítási" módot tessék meghagyni a 4t motoroknak.
Kicsit bővebben a "miért nem gyűrűzünk 2t motort" itt:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=139027409&t=9212821

Nem alkalmazható a zárt csapágy. A porvédőket ki kell venni, mert a szimeringek tökéletes kenését a porvédőn keresztül nem lehet biztosítani. A műanyag kosaras csapágyakat ott alkalmazzák ahol fokozottabban fontos a csapágyak halkanfutása. Itt ez nem fontos, de alkalmazható. Én a fémkosarast részesítem előnyben főtengelyen.

Az MF motor élettartamának tökéletesen megfelel egy cseh(ZKL), szlovák(ZVL), vagy lengyel, csapágy. Az eredeti is cseh volt. Az áruk is fele, harmada, mint a Koyonak. A márkás csapágy is ugyan annyi idő után fog tönkre menni mint az általam javasoltak. Az élettartam végéhez közeledve, az égéstérből a forgattyúsházba lejutó égéstermékek a csapágyakon olyan csiszolóhatású lerakódásokat hoznak létre amik a csapágyakat erősen koptatják.

Nincs profilkép
#203 Magister
2016-05-25 15:00:39

Szép napot mindenkinek!

Olyan gondom van, hogy lesz egy MF-70 fűkaszám, alternáló kaszával, de én forgó késest szeretnék... van valakinek eladó, vagy valami ötlete?

Nincs profilkép
#202 amino
2016-05-25 12:31:36

Válasz pasztortaska74 #199. hozzászólásáravettem gyűrűket az mf-hez így belepróbálva a hengerbe most 0,25 -0,3 mm a hézag.Meg főtengelyre Koyo csapágyakat c3-as de viszont Z-set meg Rs-t adtak.Azokat tudom használni?mert még ha ki veszem az oldalait is a csapágygolyók kosara(távtartója) nem is fémből van hanem valami barna műanyag szerüség vagy bakelit én nemtudom... úgy gondolom itt zárt csapágyat nemigen szoktak használni bár szedtem szét már olyan mf-et amibe az volt rakva utólag.

#201 pasztortaska74
2016-05-22 15:19:54

Válasz szevaszferi #200. hozzászólásáraBármely Ratioparts-al szerzödött alkatrész kereskedőnél(alkatrész kereskedők többsége ilyen) beszerezhető. A dupla kb.:2200Ft.

Nincs profilkép
#200 szevaszferi
2016-05-22 11:51:55

Keresek: Alternáló fűkaszához pengéket, E S M 47 07 11 . 9200mm hosszú, vagy külön, kettes egységeket 9db.

#199 pasztortaska74
2016-05-17 17:40:04

MF70 ügyben, több felkérés érkezett e-mailban, hogy kérdésük lenne, adjam meg a telefonszámom vagy egyébb módon nyújtsak segítséget.
Minnyájuknak az alábbi üzenetett küldtem válaszul:

Üdvözlöm!

Szívesen látjuk kérdését az alábbi fórumok bármelyikén:
http://www.agroinform.com/forum/Alternalo-fukasza/t204
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9212821
Tegye fel bátran! Had okuljon belőle más is.
A közösség, és természetesen én is szívesen a segísegére leszünk.
Amennyiben nem kíván a közösség tagja lenni, tegye fel kérdését ezenn az e-mail címen. Ha tudok, és időm engedi az alternáló fűkasza fórumon válaszolni fogok önnek.
Önre: ............. -ként fogok hivatkozni.

pasztortaska74

Azóta, se' hírük, se' hamvuk.
Ma viszont, megtört a jég! Két ember is vette a fáradságot és újfent írtak. Úgy látszik az Ő gépük nem javult meg azóta.
Csak kár, hogy nem ide írtak. :-(

hozo82-nek márciusban hengerfúráson esett át az MF70-ese. "sokkal jobb lett mint volt"
"össze vissza jár alapjáraton, hirtelen gázadásra nem veszi a lapot". Listaszerint minden oké csak a:
" ... alul papír vékonyra kopott síber"
"Van olyan ahol 2mm hézag a síber és a házközött az sok?"
Bizony sok. Ez biztosan a kopott súbertől, és karburátorháztól van. Ahogy kóvályog a súber álandóan változik a benzin-levegőevegő arány ezért is egyenetlen az alapjárat. És ezért is reagál össze vissza a motor részterhelésen.
Javaslom a karburátor cseréjét vagy felújítását.
Jó a tajwani, most kb.:18'000 Ft.
Ha találsz nem kopott használtat, pár ezerért az is jó választás.
Új súberdugattyú is kapható. Ha így is nagy a hézag, akkor finoman fel lehet esztergálni a karburátor házat. Melegen megperselyezi bronzal(vagy magas sziliciumtartalmú aluval).
Ha kétségeid vannak, akkor TESZT (!) képpen tekerd körbe a súberdugattyút szigszalaggal annyira, hogy még éppen eltudjon mozdulni a helyén. Próbáld ki hogyan viselkedik így? Ha igazam volt, a fenti megoldásokból válaszd a neked tetszőt.

mrcumb-nak fészerből előkerült hiányos, és erősen elhasznált gépe van.
A henger állapota, a főtengely felújítás, a hiányos gyújtás, és a hiányzó karburátor pótlása olyan költséggel jár, hogy ennyiért már érdemes elgondolkozni azon, hogy esetleg egy kínai motorral való remotorizálás is megáll ennyiből.
Alternáló kaszát csak akkor ajánlom gazos terület gondozására, ha a kaszálék össze is van gyűjtve. Ellenkező esetben a kasza folyamatosan eltelítődik az ott maradt régi kaszálékkal. Ilyen munkára egy önjáró mulcsozó, vagy egy önjáró dobkasza a legjobb választás. Az mf70-hez tartozó ztf61 fűnyíró adaptert is alkalmassá lehet tenni gazvágásra.

#197 pasztortaska74
2016-05-02 21:28:52

Válasz zozobp #194. hozzászólására175-ös hőértéknek megfelelő gyertya típusok:
Isolator/Beru/AKA 175
Brisk N17
Bosch W7
Champion L86
NGK B6H
Magnetti CW5N
Denso W20

#196 pasztortaska74
2016-05-02 21:24:43

Válasz amino #193. hozzászólására0,6 mm. Az 1,5 mm, az a szervíz limit 2,5 szerese. Tehát erősen elhasznált.
Ami azt jelenti, hogy már nem tud kellő erővel nekifeszülni a gyűrű a hengerfalnak. E miatt nehezebben követi a hordósra kopott hengerfalat. Ezért "átfúj". Kokszos lerakódások keletkeznek a dugattyú paláston, és a forgattyúsmű minden alkatrészén. A csapágyakon is. Jelentősen koptatva azokat.
Sokkal nagyobb mozgásokat kénytelen megtenni a gyűrűhoronyban. Az ott lévő lerakódások miatt szintén koptatva, növelve a gyűrűhézagot. Ezáltal tovább növelve a forgattyúsház felé szökő égéstermékek mennyiségét. Amik a súrlódófelületeten kíváló csiszoló anyagként válnak ki. Keverednek az előtöltettel is, ami majd az égés minőségét rontja a hengerben.
Ezt érzékeled össze-vissza járó motorként.
Off topik:
Sok gyártó próbálkozott a 3 gyűrűs dugattyúval. De idővel bebizonyosodott, hogy a néhány százalékkal nagyobb kompresszióért, a kicsit nagyobb teljesítményért, sokkal rövidebb motorélettartammal kell fizetni. A középső gyűrű tökéletlenebb kenése, a megnövekedett (50%-kal !) súrlódó felületnek, jelentős koptató hatása van. A felső gyűrűnek ráadásul egyel több "vállon" kell átbugdácsolni a felsőholtponton mint egy kétgyűrűs motorban. Ezzel növelve a gyűrű, anyagfáradás miatti törését.
Mindettől függetlenül, szakszerűtlen csak 2 gyűrűvel össze rakni egy 3 gyűrűs dugattyút.
De a te példád is mutatja ettől még működik. De az is igaz, hogy fékpadon 3 gyűrűvel, más teljesítményt mutatna. Akár csak kompresszió méréskor.

Nincs profilkép
#195 zozobp
2016-05-02 16:45:05

Válasz zozobp #194. hozzászólásáraKaptam egy Champion L86C tippet.

Nincs profilkép
#194 zozobp
2016-05-02 14:37:00

MF70-be valaki tud konkrét gyertyát mondani? Láttam hogy 175-ös értékű kell. De nekem tákolt gyertyák voltak benne abból is 4 féle, hogy fogalmam se legyen egyáltalán hogy hosszú rövid stb. kell bele.Jó lenne egy konkrét gyertya típus hogy azt vegyem ezentúl.

Nincs profilkép
#193 amino
2016-05-02 08:41:59

mf 70 nél mekkora lehet ez a gyűrű hézag hidegen? 1,4 mm mértem az előb szedtem szét..lehet ez lehet a kiszámithatatlan viselkedés egyik oka. de hogy ne legyen ilyen egyszerű az élet mondok 1 példát.: volt egy Jawa 175sport-om és az 3 gyűrűs de csak 2 volt rajt már mikor vettem a legalsó valamiért hiányzott.Ez nem éppen gyári állapot akkor,mégis 1 rugásra indult mindíg és erő is volt benn ahogy kell...:)

#192 pasztortaska74
2016-05-01 10:52:08

Válasz Richard. #191. hozzászólásáraÓ! Egy ilyen öreg motor forgattyúsházában annyi olaj pang feleslegesen, hogy hidegen rángatva nem csak úgytűnik, hogy jó kompresszió van benne, de mérve is 7bar fölötti az érték. Igaz ha sikerül beindítani ez el is tűnik néhány másodpercnyi járatás után. :-)

Nincs profilkép
#191 Richard.
2016-04-30 13:29:31

Válasz pasztortaska74 #190. hozzászólásárasmile cursingez szèp szellős. Ennek ellenére nem tűnt föl nekik,akik győzködtèk,hogy marha könnyű lehetett huzigàlni a beràntòt? Tuti,két ujjal megràntva 10szer körbefordult inditàskor..

#190 pasztortaska74
2016-04-30 13:19:07

Várjuk bizony!
Addig is kedvcsinálónak egy kis off topik:
Szóval nem MF70, hanem Terra. Itt az "összemókolók" kicsit jobban bele szoktak gabajodni a történetbe a regulátor miatt. Az MF-en ugyebár ilyen nincsen.
Ezt is állítgatták bizony rendesen! Ha nem indult akkor azért, ha nem állt le, ha pörgött, ha lefulladt, ha sokat evett, akkor pedig éppen azért. Hajtogatták a regulátor kart, nyújtották a regulátorrugót. Kipróbálták az itthon kapható összes gyertyát, adalékot. Mivel normális munkára nem volt alkalmas, belefáradtak. Végül nálam kötött ki ez az 1986-os kiadású gép.
A képen látható gyűrűhézag a beépítési méret 12 szeresére, az úgynevezett szervizlimit két és félszeresére kopott. Tehát ez egy alaposan elhasznált motor volt.
Fúrás, dugattyú, gyűrűk, csapszeg, csapágyak, szimeringek, karburátorfelújítás, regulátorkar/rugó, megszakító, kondenzátor, gyertya: 19'000Ft
kopás

Nincs profilkép
#189 Richard.
2016-04-26 22:29:15

Válasz pasztortaska74 #188. hozzászólásáraakkor várjuk továbbra is az mfesek eredményeit!legyen felújított. igaz,nem ez a topik,többet ezen kívül nem írok nem ideillőt. egy írásért meg minek topik? ha megkérhetlek,keress egy gyereket aki érthetően kielemezi a 6 voltosbol 12 voltosba átalakított trabimotor gyári előgyújtását,összevariált beazonosíthatatlan alkatrészekkel,gyenge elősürítéssel, átalakított főtengelycsapágyazással tömítettséggel, sikbamart nyanvadt 4 csavaros hengerfejjel ami csak szintén sürítési eltérést okoz.. mert ugye ez mind ha eltér a gyáritól, az írásod alapján nem működik.gyári adatokat az esetleges sürítési veszteségek alapján nem vehetjük figyelembe. szrnak minősül az egész. blokkot kivéve minden felújított! az előgyújtásnál,hijába megy felváltva a két henger,a gyújtását a gyári adatok szerint különböző előgyujtásra állítjuk,a ...... elkerülése végett. pl labirintgyűrűs főtengelyhez az újfajta karbi kell,ami nem beszerezhető,van használt,amit meg lehet venni,meg van a régifajta a motoron. mire,hogxan,mennyi? egyébként jól működő motorrol írok,egyedi beállításokkal,.... kötöd az ebet a karóhoz,hogy gyárihoz viszonyulva.tehát,ami így működik,az szerinted szr. motorszámot elfljtheted,szedett vedett minden felújított tuti cucc. na,ezekre lennék én kiváncsi,.... ki,hogyan tudná kiszámolni az összes értéket, fúvókaméretet is beleértve a motor beindítása nélkül. mert az írásod alapján a motort nem karburátor állítgatással javítjuk,hanem felújítjuk!összerakjuk,azt szuper. de hát ez a példa egy felújított! hát,ez is fel van.. én nem találtam olyan gyereket aki tud valamit róla,pedig az összes autósboltot aki látott ilyen ritka jószágot megkerestem. te ezt ,hogyan fognád munkára? mégegyszer írom! tökéletesen működik! motorcsere nem lehetséges,forgalmis. lagalábbis drága lenne a csere.ha kened vágod a dolgot,légyszives szolgáltass valami adatot,hátha mások könnyebben boldogulnak. nem úgy mint én.. időt nyernének. ez is csak egy kétütemű motor.. nem kötekedésből írtam,de vannak ismeretlen dolgok,amikre könnyű rávágni a megoldást,csak a motort ez nem érdekli.. ja és a kipufogó nem gyári.eltér. más a méret.

#188 pasztortaska74
2016-04-26 19:03:28

Válasz Richard. #187. hozzászólásáraNagyon szívesen. ...és ha bárkinek kérdése , vagy bármilyen kéteje van, netántán elakadt valahol, kérdezzen bátran. Ha tudok, és időm engedi, szívesen válaszolok.
"Tehát,akkor teljes cullang motorgenerál?"
-Nem. Csak ami nem felel meg mert elkopott.
"ReméLjük olcsón megússzák. mert ez a végkifejlett."
-Igen ez a XXI. század szlogenje: Olcsón! Sőt! Annál is olcsóbban.
Valami vagy jó, vagy olcsó. Az olcsóság mindig valamilyen kompromisszum a minőséggel.
Csak kérdezem? Ki az aki mindenből a legolcsóbbat akarja? Nem pedig a jót? Olcsó, vagy jó szerszámmal lehet igazán dolgozni? Ki akarja a legolcsóbb ételt enni? Mert tudjuk olcsó húsnak...
Egy hengerfúrás (dugattyúval, gyűrűvel, csapszeggel) 8-10'000 Ft, egy hajtókar perselyezés 2'000 Ft. Főtengely felújítás (ez nem minden fúrásnál szükséges) 12-15'000 Ft. Csapágy+szimering 4-5'000 Ft. Gyertya+kondenzátor(mert illik kicserélni)2'000 Ft...
Tehát valahol 14'000 és 32'000Ft közé esik egy motorfelújítás.
Ez sok? ...vagy drága? Ezt a kérdés mindenki akkor tegye fel magának, ha legközelebb a tűzőnapon, kilóméterekre otthontól, kitikkadva, vízhólyagosra rángatta a tenyerét az MF70 berántójával. Megéri?
Az alacsony vérnyomásnak, és a nyugott alvásnak ára van.
" Ha megalkotod az Mfet uj cullangal,lehet,nem kérik mert drága..."
-Befektetés nélkül, nincs nyereség!
No akkor gondolkodjunk...
Nagy területen, gyorsan, hatékonyan, akarunk szálastakarmányt előállítani. ...és mind ezt úgy ,hogy nem akarunk másnak kiszolgáltatva lenni.
Mik a lehetőségek? Ja! Mindezt olcsón, üzembiztos géppel.
Vesz egy olcsó új önjáró dobkaszát. Ez óránként 1400m² képes levágni. Potom 200'000Ft-ért
Alternáló kaszát újonan már lehet venni 250'000 Ft-ért. Ez óránként képes 2000m² levágására. Egy Mf félgázon 4200 m²/órát tud. Ja! ...és ehhez van rendsodró. A többi még egy pótkocsit sem tud elhúzni.
No, akkor ennek fényében drága-e egy mf-et felújítani? Megéri vele sz@rakodni?
Egy használt gép ami mondjuk az átlagnál is betegebb, a váltóját is, kaszáját is fel kell újítani sem kerül annyiba mint ezek. Ráadásul kétszer, háromszor annyi ideig tart velük ugyan az a feladat, és csak arra jók. Másra nem. Egy ilyen kaliberű önjáró alternáló kasza majdnem milliós tétel újonan. Tehát aki azt hiszi, hogy 50-100E forintér vesz egy ilyen gépet és egykis állítgatással normális munkára tudja fogni, az álomvilágban él. Ez régen is egy kisebb vagyon volt. Aki annakidején újonan megvette azért vette, hogy dolgozzon, hasznot hozzon. Addig hajtotta amíg ment!
...és egy használtra kell is, és érdemes is még áldozni, mert ez 20 év múlva is gép lesz. De a párszázezresek sehol sem lesznek 20 év múlva.
"próbálkozás,vagy kuka."
-Meg kell csinálni jól, és akkor hálás lesz vele a munka. Aki kidobná? Inkább szóljon. Ingyen átveszem.;-)
"Új alkatrészből könnyű csodát csinálni"
-Így van! Ki az a ......... aki a rögösebb utat választja? Persze vannak ilyen emberek. Minden reggel pumpálja a bicikliét. De, hogy venne egy új szelepet? Ja! Új szeleppel könnyű!
"gyakorlat azt mutatja,hogy a kopott hengerrel soha nix öngyulladás..."
-Pont fordítva! A kopott henger, csak töblet üzemanyaggal képes működni. (Mert ugye állítunk egy kicsit, oszt' már is jó.) A töblet üzemanyag több lerakódást jelent, ami jól szigetel, így a dugattyútető nem tud elvezetni kellő mennyiségű hőt. Izzásba jön és időelött begyújtja a keveréket.
"Nekem egy hótolóra alakított van,Mf őse,kék,elöl nix forgólehajtás,csak a kaszahajtás van.ennyi a különbség."
-Az mf70- nek van őse. Az is kék. Az mf5 íves vastag cső a kormány fele. Ugyan úgy az a csatlakozója mint a mf70-é.
"kényszerből szük helyen fEnyőfákat húzattunk vele,egész nap eltartott. mikor megvettem,volt ott minden hiba. De elvből nem bontottam,kompresszió van benne,elősűrítés ok,próbálkozások után tökéletesen ketyereg. eszembe nem jutott volna,hogy hóbortosan megy ,akkor fúrassuk."
-Elvből? Nem kalandvágyból? Egy 2t motor beindul 6 bar-ral is. Van az a benzin mennyiség. :-D De hol van az az ezedeti értékhez? Nem kell furni mindenáron. De ha az a jó megoldás, akkor igen.

-Ez nem trabis topik nem is akarnék belemerülni... De azt még egy gyerek is tudja, gyújtásállítás módja, érték, az motorszám függő. Nem csak a trabantnál.

Nincs profilkép
#187 Richard.
2016-04-24 22:47:36

Válasz pasztortaska74 #186. hozzászólásáraköszönöm! Akkor irigykedve várjuk ,az elöttünk problémákkal küzdő Mf motor tulajdonosokat,hogy az írásod alapján pozitív véleménnyel álljanak elő! Vegyék figyelembe a gyári adatot. Tehát,akkor teljes cullang motorgenerál? ReméLjük olcsón megússzák. mert ez a végkifejlett. Felmerül a kérdés,hogy elad. Azért, sok benzinmotor van ami használat közben a kopások,hatására igényel némi karburátor állítást,nehogy már azt is megfurassuk mert akadozik! trabantra visszatérve,főtengely szimering helyett alkalmazott labirintgyűrű sokkal jobb,szinte örök,mégis ég és föld a beállítása a karburátornak,de még írás sincs,ami tanusítaná,mit,hova.eredetileg volt 2 szimering a főtengelyen ami külünválassza a két hengert elősürítésileg,,manapság a felújított főtengelyen egy alumínium lafogó hüvely van,ami a szimering mérete,egy az egyben átfúj rajt.Plusz,akárhányszor furt hengerek. Erre nixszakirodalom,mert gyárilag nem ilyen. semmi gyári felsorolás nem felel meg a normális működéséhez. Pl. Gyujtást gyárilag felhúzott röpsúllyal semmi értelme belőni,mert visszadurrog gyorsításkor a szívóba. Gyertya 0.4 re állítva,szintén ugyan ezt eredményezi. Új gyertya gyárilg a 6-8 tizedes hézaggal,azt elviseli. Pedig nem szabadna neki,megszakítós gyujtásnál. Ez akkormi? Mindegy ne is froclizzuk. Ennek ellenére normálisan működik,mindent egyedileg kell hozzávariálni mert semmi nem normális. tehát,marad a próbálkozás,vagy kuka. Új alkatrészből könnyű csodát csinálni,ha jó is. Ha megalkotod az Mfet uj cullangal,lehet,nem kérik mert drága... gyakorlat azt mutatja,hogy a kopott hengerrel soha nix öngyulladás... robi kapálógép. Kopott,hidegen még beindul,melegen nix elősürítés,nem hogy öngyulladás.Na jó,mindenki másképp főz. Nekem egy hótolóra alakított van,Mf őse,kék,elöl nix forgólehajtás,csak a kaszahajtás van.ennyi a különbség. kényszerből szük helyen fEnyőfákat húzattunk vele,egész nap eltartott. mikor megvettem,volt ott minden hiba. De elvből nem bontottam,kompresszió van benne,elősűrítés ok,próbálkozások után tökéletesen ketyereg. eszembe nem jutott volna,hogy hóbortosan megy ,akkor fúrassuk.

#186 pasztortaska74
2016-04-24 21:29:37

Válasz Richard. #184. hozzászólására"Csak van nèmi,sajnos ismeretlen."
-Alkalmazd a listát, hogy kiderüljenek azok az "ismeretlenek". :-)
"Hatodik tulaj után , talàn màr Gyűrűtörès òra talàn 2 szer fúrt henger,"
-Szakszerű felújítás után nincs jelentősége, sem az előző tulajdonosok, sem a felújítások, gyűrűtörések számának.
"Pannónia esete,eredetileg 2gyűrűs dugò,ami màr 3 mmal rendelkezik, ott mi a sűrìtèsi viszony"
-Vannak akik ragaszkodna a három gyűrűs megoldáshoz. Szerintem több hátránnyal jár mint előnnyel. Lelkük rajta. A sűrítési viszonyon nem változtat. A hatékonyságán is csak elenyésző mértékben.
"milyen fúvòka mèrettel,milyen oktànszàmù benzinhez,86?"
-a fúvóka méretét a gyártó megadja (jelen esetben) normál benzin sztöchiometrikus és λ értékének megfelelően. A karburátor csak így lesz képes minden fordulaszámtartományban megfelelő keveréket előállítani.
A 95-ös oktánszámú benzin nem 95, hanem csak 86 V/V% izookotánt tartalmaz. Akár csak a normál 86-os benzin.
A belekevert adalékok miatt, a kompresszió tűrése olyan mint ha 95 V/V% izooktánt tartalmazna. Ha valóban 95V/V% lenne a kérdéses érték, akkor valóban fuvókát kellene cserélni, hogy megfeleljen a 95 V/V%-os izooktán eltérő sztöchiometrikus értékének a karburátor. (Mellékesen megjegyzem: ha bevezetik a E10-es benzint nálunk is, akkor az új üzem anyag eltérő tulajdonsága miatt a fúvóka csere érinteni fog minden 30 évnél idősebb benzin üzemű, karburátoros, benzin motort.)
"Milyen olajjal?"
-A gyár erre is meghatározza a minimum követelményt (jelen esetben: API TA teljesítményszintűt). A jobb olaj nem okoz helyesen beállított, motorban negatív jelenségeket. Csak jobb kenést, kevesebb lerakódást, jobb felületvédelmet, stb...
"Gyùjtòtekercs ennyi èv utàn hidegen,melegen,ugyan azt az èrtèket mutatnà?"
-Ezt is leírtam a 14. pontban. De akkor részletezem. Nagyfrekvenciás vizsgálatkor fényderül a rezonancia miatti szigetelés elvékonyodásra, az elöregedett szigetelő zománc repedésein kialakuló részleges/teljes menetzárra. Ez az ami felmelegedett motornál gyújtás kimaradást/elégtelen szikraképződést okozhat. De az utobbi 30 évben gyártott tekercsek esetében ez elenyésző számban jelentkezik.
"Előgyujtàst?"
-Mi a kérdés?
"Szerintem itt van a kutya elàsva,hiszen ìrod,Gyàrilag jò volt. Tökèletes beàllìtàssal. Az alany pedig màr nem Gyàri."
-A javítás célja: a gépelemek a "gyári" előírás szerinti állapotra való vissza állítása.
A karbantartás célja: szervizlimiten belüli állapot minél további fenntartása.
Tehát: ami elkopott, felújítás vagy csere. Kopott motort hengerfúrással javítunk, nem karburátor állítgatással.
"Ezek utàn màr nix ugyanarra a motorra pontos szakirodalom."
-Fogalmazzunk így: magyarnyelvűt tudomásom szerint még nem tettek nyilvánossá.
"Tehát egyènileg összehangolni fùvòka mèret vàltoztatàssal."
-No, itt a hiba. A gyárit kell belerakni és meg keresni mi okozza az eltérést.
"Ha több a benzin,mert Ùgy jò neki"
-...akkor valahol olyan hiba van amit többletüzemanyaggal lehet ideiglenesen kompenzálni.
"akkor a 40es keverèket is nehezen viseli,több benzin,több olajat visz, erősebb füst,olajos kipufogò."
-Tehát nem a többletüzemanyag a jó megoldás. Igaz?
"Nobelt èrdemelsz,ha egy ilyet papír alapjàn munkàra fogsz!"
-Nobel-Díjjat valami korszakalkotó tudományos tevékenység után szoktak adni. Nem hinném, hogy MF70 1Z22 típusú motor szervízkönyvében leírtak maradéktalan betartásáért adnának. De azért elkérem az általam elvégzett szakszerű munkáért a járandóságomat. ;-)
"Az Mf ugyan olyan kètütemű,mint a többi."
-Mármint a többi résvezérlésű, huroköblítéses 2t motor.
"A trabant forgòtàrcsàs vezèrlèsű kètütemű,na az màs,csak a tünetei ugyan azok!"
-A tárcsáknak teljesítmény növelő szerepük van.
"Örülök, ha màsnak Gyàri beàllitás sikerül!"
-Én is! De ehhez elötte a felsoroltaknak mind teljesülnie kell.

#185 pasztortaska74
2016-04-24 21:28:01

Válasz amino #183. hozzászólásáraUgyan ezt terjesztik a robi 50/52/55/151/155 a terra motorjáról is. :-)
Az mondjuk igaz, hogy a szimering a kuplung oldalon nem a legszerencséssebb megoldású.

Nincs profilkép
#184 Richard.
2016-04-23 21:30:26

Válasz pasztortaska74 #182. hozzászólásárasmile thumbupez így tökèletes. Csak van nèmi,sajnos ismeretlen. Hatodik tulaj után , talàn màr Gyűrűtörès òra talàn 2 szer fúrt henger,pl "Pannónia esete,eredetileg 2gyűrűs dugò,ami màr 3 mmal rendelkezik, ott mi a sűrìtèsi viszony" ,milyen fúvòka mèrettel,milyen oktànszàmù benzinhez,86? Milyen olajjal? Gyùjtòtekercs ennyi èv utàn hidegen,melegen,ugyan azt az èrtèket mutatnà? Előgyujtàst?Szerintem itt van a kutya elàsva,hiszen ìrod,Gyàrilag jò volt. Tökèletes beàllìtàssal. Az alany pedig màr nem Gyàri. Ezek utàn màr nix ugyanarra a motorra pontos szakirodalom. Tehát egyènileg összehangolni fùvòka mèret vàltoztatàssal. Ha több a benzin,mert Ùgy jò neki,akkor a 40es keverèket is nehezen viseli,több benzin,több olajat visz, erősebb füst,olajos kipufogò. Nobelt èrdemelsz,ha egy ilyet papír alapjàn munkàra fogsz! Az Mf ugyan olyan kètütemű,mint a többi. A trabant forgòtàrcsàs vezèrlèsű kètütemű,na az màs,csak a tünetei ugyan azok! Örülök, ha màsnak Gyàri beàllitás sikerül! smile thumbup

Nincs profilkép
#183 amino
2016-04-23 21:18:50

Válasz pasztortaska74 #182. hozzászólásáraez egy nagyon szép leírás,nem is értem a végére de be fogom tartani minden pontját ha még 1x nekiállok.DE az Mf 70 az tényleg nagyon érzékeny gép.

#182 pasztortaska74
2016-04-23 18:59:23

Válasz Richard. #174. hozzászólásáraejtvény helyes megfejtése nem az: hogy ki talál egy olyan gyertyát, amivel működik?
Hanem a gyárilag előírt gyertyával: miért nem megy jól?
Az MF70 motorját több mint 50 éven keresztül változtatás nélkül gyártották. Azaz: ki van találva!
De, az nem jelenti azt, hogy mindent tolerál. A 2t motor ugyan egyszerűbb szerkezet, mint a 4t. De kényesebb a benzin-levegő keverék mijenségére. Mivel a hozzá kevert olajnak jelentős, égést befojásoló tulajdonsága van. Ráadásul ez, nagymértékben kihat a gyújtás sikerességére is.
A jól karbantartott, jól be állított gép, bármikor, egy rántásra indul.
Ugyan kicsit több törődést igényel-korának jellemző technikai megoldásai miatt-mint egy új korszerű kisgép motor. De, egy Honda vagy B&S motor sem fog elindulni a belerohadt benzinnel, eltekergetett karburátorral, vagy összebarmolt regulátorral.
Ha nem indul, annak néhány, nagyon egyszerű oka van.
Ennek ellenére, legendássan rosszhíre van. Ennek oka leginkább az üzemeltetőben keresendő. A legtöbben, ahogy egy kis gond van, már is neki állnak állítgatni, szerelgetni, fúrni-faragni. Hozzáértés, vagy kellő tapasztalat, ismeret nélkül. Azt nem tudja pontosan mit, és miért is csinál, de hátha segít. Hiszen, vak tyúk is talál szemet. :-)
...mint ahogyan sok emberre jellemző, amikor a TV távirányítóban lemerül az elem. Vannak akik erősebben nyomkodják, ...biztos a gomb a rossz... ...hiszen van benne elem! :-)

Checklista MF70-hez:
1.) tanksapka szellőzőfutata legyen átjárható.
2.) tank legyen tiszta, lerakódás és rozsda mentes.
3.) tankban lévő szűrő/benzincsap ülepítőpohara tiszta legyen. Benzincsap hibátlanul működjön
4.) üzemanyagvezeték átjárható, lerakódás mentes legyen.
5.) üzemanyagvezetékben rendszeresen cserélt papírbetétes (!) szűrő legyen.
6.) a bekevert üzemanyag friss benzinből (max. két hetes) frissenkevert és 1:40 arányú legyen. (Nem 1:20, vagy 1:30! ...hogy miért? Egyrészt: ezt írja elő a gépkönyv, másrészt: sokmindenre kihat az olaj mennyisége, harmadrészt: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=137901366&t=9212821)
7.) légszűrő karbantartott, tiszta legyen. Az alján 0,5 cm 2t olaj legyen. Szilárdan, gáztömören csatlakozzon a porlasztóhoz.
8.) a karburátorház, a tolattyú, a sibertű ne legyen kopott. Tömítések ne eresszenek, illetve ne engedjenek be, fals levegőt. Bowden könnyen mozgó maximum 1-2mm- es holtjátékú legyen. A bowden és a karburátor tető kapcsolata por és vízmentes legyen.
Kopott karburátort nem lehet megfelelően beszabályozni. Akár hogy is fáj, ami ekopott azt cserélni, felújítani kell.
9.) karburátor tiszta, lerakódásmentes legyen. Szükség esetén: trisó oldatban kifőzve, lágy huzallal, damillal meggyőződve az összes furat átjárhatóságáról. Majd átmosva karburátor vagy féktisztítóval. Esetleg ultrahangal tisztítani.
10.) főfuvóka 82-es méretű legyen. Tüszelep és a fészke ne legyen berágódva. Biztosan és pontosan zárjon. A sibertű és a búvárcső ne legyen kopott, kiverődött. A műanyag úszó ha elöregedett ki kell cserélni. Fém úszó ne legyen deformált, horpadt, lukas. Az úszó nyelve párhuzamos legyen az úszó tetejével.
11.) karburátor helyesen legyen beszabályozva. Siber fölűlről a második osztásban, alapjáratikeverék szabályzó 1½-2 fordulatnyira legyen nyitva. Ha üzemmeleg a motor, akkor megkell keresni ezenn csavar állításával a legnagyobb alapjárati fordulatszámot. Majd ¼ fordulatnyit be kel tekerni.
Ezután a tolattyú ütköző csavarjával be állítjuk az 1700±100/percenkénti alapjárati fordulatszámot.
12.) a motor ne legyen elhasznált. Dugattyúgyűrűk végei között a hézag a henger legfelső pontján ne haladja meg a 0,6mm-t. Ellenkező esetben, a motort fel kell újítani. Kopott motorhoz nincs megfelelő beállítási mód. Az össze vissza fog járni, és sokat is fogyaszt. A gyűrűzés, dugattyú csere, nem minősül felújításnak. Kókányolás. Csak további bajok okozója lesz:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=139027409&t=9212821
A motor felújításnak, a hengerfúráson kívül, a hajtókar csapágyainak a felújítása, a főtengely csapágyainak, szimeringjeinek a cseréjét is magába kell foglalnia.
13.) gyújtás helyesen legyen beállítva. Előgyújtás: 3,5-4mm, megszakítóhézag: 0,3-0,5 mm, kenőfilcen elegendő mennyiségű olaj legyen. (Jellemző a megszakító porvédőjének a hiánya. Ez is a "szakszerű" házilagos javításokra jellemző. Későbbi boszuságok okozója)
14.) kondenzátort kapacitás mérővel, a gyújtótekercs helyes működését: vizsgálókészülékkel kell ellenőrizni. Kopott, beégett, sérült megszakítót cserélni kell. A leállító "schluss" vezeték, a gyertgyakábel ne legyen elöregedett, törött javított. A gyertyapipa ne legyen sérült, repedt. Szilárdan csatlakozzon a gyertya kábelhez.
15.) gyertya hőértéke:175 . Azaz PAL 7-nek megfelelő.
16.) csapágyak lógásmentesek legyenek
17.) szimeringek éppek, jól tömítettek legyenek. Ha cseréljük porvédett vitonra váltsunk.
18.) hengerfej, dugattyútető, gyűrűhornyok, lerakódásmentesek legyenek.
19.) kipufogó tiszta, átjárható, jól tömített, nem horpadt, nem repedt, nem csörögő/zörögő legyen.
20.) ventilátor, a hűtőbordák, tiszták, olajsármentesek legyenek.
22.) indítás hidegen: nyitott benzincsap mellett az úsztatógomb nyomva tartjuk amíg meg nem jelenik a benzin. ⅓ állásba húzott gázkar mellett: óvatosan kihúzzuk a berántózsinórt amíg a kompresszió meg nem fogja, majd egy határozott rántással átforgatjuk a főtengelyt. Beindulás után ⅓-¼ gázon melegítjük, terhelés nélkül, amíg a kipufogó füstölése meg nem szűnik.
23.) használat után: Az el nem használt üzem anyagot eresszük le. Fém(!) kannában még egy-két hétig eltartható. Üzemanyag regenerálóval tovább is eltartható. A karburátorból is "járassuk ki" a maradék benzint.
A forgattyúsház alján lévő csapot, egy éjszakára hagyjuk nyitva. Vegyük ki a gyertyát, tisztítsuk meg.
Csak ennyi kell ahhoz, hogy gondnélkül üzemeljen az MF70-esünk.

#181 pasztortaska74
2016-04-22 15:06:34

Válasz velaro407 #180. hozzászólásáraSzerintem a kutya ott van elásva, hogy a haladási sebesség túl nagy a fordulatszámhoz viszonyítva, illetve az nehezen ürülő felgyülemlő kaszálék nagy ellenállást fejt ki az amúgy strapabíró késre. Kis fűre (azaz heti vagy sűrűbb vágásra) olyan mint az álom. Tehát amire ajánja a gyártó arra nagyon jó.
De ha az ember egy kicsit szabadabbá teszi a kés útját;-) http://youtu.be/UYRtfockFv0
Ugyan ez gyári megoldással pl. ASMotor:http://youtu.be/kAdS5aXajP8

Nincs profilkép
#180 velaro407
2016-04-22 11:04:48

Válasz pasztortaska74 #179. hozzászólásáraKöszönöm! Így viszont érdekes a dolog, mert a dízelmotor teljesítménye jóval nagyobb mint az eredeti benzines, kb10LE. A fordulat nagyjából azonos, szóval bírnia kellene. A fésűket már levettem, most azon gondolkodom, hogy a vágószerkezetet alkítanám át lengőkésesre.

#179 pasztortaska74
2016-04-22 00:07:27

Válasz velaro407 #176. hozzászólásáraEgész pontosan úgyfogalmaz a gépkönyv, hogy a legnagyobb teljesítmény 5,14kW 4000-4500/perces fordulaton. (Kipufogó és légszűrő nélkül) Névleges teljesítmény 3,68kW (~5 LE) 3500/perces fordulatszámnál. Üzemi fordulatszám 1800-3600/perc.
Igazából a ZTR-61 fűnyírót sportpályák gyepének ápolására találták ki, nem magasgaz vágásra. Vedd le a fésűket mindkét végéről az sokat segít ha nagyobb fűbe akarod tolni.

#178 Marti Miklós
2016-04-21 21:42:13

Válasz velaro407 #176. hozzászólására7le 4500
A fűnyíró a benzinest is lefolytja nagyobb fűnél...

#177 Marti Miklós
2016-04-21 21:37:10

Válasz amino #175. hozzászólásáraÉn még 1et próbálok. A hengerfej alá vágok egy 0.75alu tömítést. A káros tér növelésével hátha elhagyja...

Nincs profilkép
#176 velaro407
2016-04-20 19:59:31

Szép Napot!
Abban kérem a tisztelt errejárók segítségét, hogy az MF70 eredeti cseh/gutbrod motorjának mekkora a teljesítménye és a motor névleges fordulatszáma?
Van egy remotorizált, dízeles példányom és az alternálóval semmi gond, de a fűnyíró adapter az egy nyomorúság. Kösz a segítséget előre is.

Nincs profilkép
#175 amino
2016-04-16 13:16:00

Válasz Richard. #174. hozzászólásáraja igen én is próbáltam tavaly magas hő értékü gyertyát,de sajnos nem lett jobb

Nincs profilkép
#174 Richard.
2016-04-14 15:49:30

Válasz eliasmiklos #173. hozzászólásáraKeress egy hideg gyertyát! Boltban tàblàzatban magasabb hőèrtèkű gyertya talán segíthet, nem izzik úgy föl,akkor öngyulladàs sem lehet. Pròba szerencse.

Nincs profilkép
#173 eliasmiklos
2016-04-14 15:21:54

Köszönöm a hozászolásotokat , próbálkozom még egy darabig , utána meglátjuk , Sikerül e valamit javítani a motor beállításán ..

Nincs profilkép
#172 amino
2016-04-14 08:57:12

Válasz eliasmiklos #170. hozzászólásáraez a tipikus MF betegség,amire senki nem tud megoldást! 2 Mf70 em van mindkettő ezt csinálja,kevés benzin sok benzin mz-karbulátor én már mindent kipróbáltam ,darabokra szedtem szimeringeztem csapágyaztam de semmi nem változik...ha még 1x lesz bennem annyi elszántság hogy neki állók veszek rá 1 új karbit ha akkor sem jó eladom mind2őt

Nincs profilkép
#171 Richard.
2016-04-13 21:17:49

Válasz eliasmiklos #170. hozzászólásáraaz én véleményem szerint pont ez volt a hiba. kevés üzemanyaggal csinálja az öngyulladást. mivel vetted el a benzint? A síber tűvel a terhelés alatti mennyiséget változtatod,az úszóházban a benzinszintel meg szintén. Az alapjárati fúvóka ha valamennyire el van dugulva,akkor megint pöröghet. Sok benzintől megfullad elven,a két véglet között kellene összehangolni az alapjáratot,ha akkor szépen pöfög,jó is lesz. Sajnos ezek a masinák nem benzin takarékosak. Ez van...

Nincs profilkép
#170 eliasmiklos
2016-04-13 20:55:17

Üdv , MF70 kisgéphez kérnék segitséget . A gép jól indul, munka közben semmi probléma . de mikor megállok, és üres állásba rakom , akkor elkezd örülten pörögni a motor. Szinte le sem lehet állítani , üzemanyag szintet nemrég a lehető legkisebbre állítottam . Valaki tudna segíteni , hogy mi lehet a hiba ? Köszönöm.

Nincs profilkép
#169 kokesz74
2016-03-05 20:14:32

Sziasztok!! Mf70 alternáló kaszaujjakat keresek,ha valakinek van kérem jelezze!!!!

#168 Marti Miklós
2016-02-29 07:44:46

Válasz eliasmiklos #166. hozzászólásáraAttól még lehet magas az üa szint. Porlasztás nelkül folyik be lassan.

Nincs profilkép
#167 amino
2016-02-27 12:42:12

Válasz Marti Miklós #164. hozzászólásáraén is gondoltam erre is,szájjal megfújtam a slagot üres tanknál kitalál a levegő rajt szellőzik

Nincs profilkép
#166 eliasmiklos
2016-02-26 17:00:17

Karburátort elég sűrűn takarítom , a benzincsap új , ha nem jól van beállítva az úszó ,akkor menet közben kéne folyni a benzinnek ,de itt nincs , csak akkor folyik ha szívatom.A síber tű nem gyári van e szerepe?

#165 Marti Miklós
2016-02-26 15:33:37

Válasz eliasmiklos #163. hozzászólásáraKarbi leszed, mindent átfúvatni és meghúzni amit lehet.

#164 Marti Miklós
2016-02-26 15:31:52

Válasz amino #162. hozzászólásáraBiztos kap elég kaját a tankból? Ha túl jól zár a tanksapka, levegőző eltömődött vagy a csap áteresztő képessége lecsökken, akkor is csinálhat ilyet, vagy a hőtágulástól csak kap valahol falslevegőt. Én levegővel a benzincsövön keresztül megnyomatnám a tankot, persze benzin nélkül.

Nincs profilkép
#163 eliasmiklos
2016-02-26 15:17:34

Ki tapasztalt ilyen jellegű hibát! A motor jól indul , félóra munka után sokkal rosszabb a fordulat , elkezd szabálytalanul járni . Pihenő után nagyon nehezen , vagy egyáltalán nem indul .Gyertya kivétel , túl kormos , gyertya nélkül rángatom , iszonyúan sok benzint köp ki.A forgattyúsház alján található egy 6-os csavar kivettem kb fél deci benzin folyt ki .Szikra van ,hogyan lehet ezt a hibát orvosolni ?. mf 70 a gép. köszönöm.smile whistling

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Súlyos aszály fenyeget – túl korán kezdődött a nyár a magyar földeken
Súlyos aszály fenyeget – túl korán kezdődött a nyár a magyar földeken
Egyes nézetek szerint forró nyár és csontszáraz föld nehezíti a gazdák életét.
Mindent elvert a jég – kétségbeesett gazdák
Mindent elvert a jég – kétségbeesett gazdák
Közel 20 települést érint a brutális jégverés.
Volvo L 35 G / 2021 / 2.314 üzemóra / Lízing 20%-tól
Volvo L 35 G / 2021 / 2.314 üzemóra /...

54.900 EUR

Függesztett V tárcsa
Függesztett V tárcsa

500.000 Ft

Volvo EW180C / 2011 / 8.826 üzemóra / Lízing 20%-tól
Volvo EW180C / 2011 / 8.826 üzemóra /...

39.900 EUR

John deere 582 hálós szecskázós körbálázó
John deere 582 hálós szecskázós...

5 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]