Az újabb vertikális műveléseknél már nem mennek 2-3 col alá így ha lerakod a sávtisztítót értelem szerűen legalább ugyanebbe a mélységbe akkor mulcs-mentes földbe vetsz. Jelzem egy csomó videó és statisztika van arra amit írtál,
valóban ha mulcsba vetsz csökken a termés is és a tőszám is!
Az első pneumatikus leszorítások valóban nem tudtak megoldást kínálni arra ha emelni kell a vetőkocsin, a hidraulikus leszorítás ezt a problémát megoldotta de más nem várt dolgok előjöttek.
Amiről én beszélek ott a pneumatikus leszorítást egy "felső" légrugó végzi és ahogy fogy ki a mag és a mikrongranulátum egy másik "alsó" légrugó emeli a gépet. Természetesen automatikusan, mért értékek alapján.
A sávtisztító ott kéne, ahol a szármaradvány a felszinen van. Egy csökkentett művelésnél, mulcsművelésnél be van keverve a talajba. Pont ugyanannyi csutka van fenn is, mint 5 centi mélyen, meg 10 centi mélyen. Akkor most melyiket söpörd el? Mindet? Óhatatlan, hogy lesz olyan, hogy pont egy kukorica csutka közepébe vetsz, 5 centi mélyen. A lényeg, hogy ne legyen nyitott a magárok, legyen rajta föld. Viszont azzal, hogy a föld tetején lévő pirultabb, porhanyósabb földet elsöpröd oldalra, és a nyers földbe belevetsz, nagy kocsinyomással, ami még meg is tapossa kérgesre, egyértelmű hogy nyitott magárok lesz a végeredmény. Én nem használom a sávtisztítót. Esetleg akkor, amikor el van cseszve a magánykészítés, és száraz nagyröges a teteje, akkor el lehet vele túrni pár centit, hogy elérje a a vetögép a nedvességet, de ez már csak kármentés.
Ha meg csak annyira használod, hogy guruljon a felszinen, és az esetlegesen pont ottlévő bazinagy kukoricagyökeret félredobja, akkor pont elég ha csak a saját súlyàval gurul a föld tetején, sőt még majnem az is sok.
Légrugós kocsinyomásnàl pedig megvan az a pozitívum, hogy az kocsi folyamatos 5 centis fel-le mozgásànàl sem változik érdemben a kocsinyomás. Mert a legő rugózik. Az olaj nem. Az csak akkor fog fel-le menni, ha az elektronika utasítja, aztán ha lekésik az emelésről, egy dombocskánál, és nem emel, ot rendesen meg fogja rugni a földet. Persze elvileg baromi gyors ez a folyamat, és nincs ilyen baj. Én azt làtom, hogy a többség -attól hogy ebben a topikban beszélünk-, készít magàgyat, egy ilyen területbe meg kb minden belevet. Egy komoly masszív vetőkocsis gép, egy zsák maggal, meg 20 kiló startertel meg főleg, plusz leszorítás nélkül is. De ha kell, ott van a rugó. Ez megint inkàbb akkor kell, ha száraz röges a felszin és kb a rögek összetörése miatt kellhet, hogy legyen mögötte némi por, ami betakar. De ez is inkàbb már extrém. Normális nyirkos földbe inkàbb könnyíteni kéne a kocsikat, na mondjuk ez igaz, hogy elvileg ezt tudja a hidraulikus rendszer, szóval ott kijöhet a dolog előnye, minnél nyersebb a terep.
Válasz termelo #2396. hozzászólásáraSzerintem rosszul értelmezed. 1mp a rugóerő változtatási ideje. Ott is van hidro akksi... Ami a gyors rugózásért felelős csak az előfeszítés a fontos.
Azért kell változtatni a leszorító erőt mert a mélység tartó kerekek károsan tömörítik a magárkot. Kell egy adott erő, hogy elérje a kocsi a beállított munka mélységet. Minden ami efelett van pluszban a magárok oldalfalát tömöríti. Ezért érdemes a leszorító erőt szabályozni.
Persze ekinél homogén a tábla ott nincs jelentősége, de itt pl 10m enként váltja egymást a szík, a fekete agyag és a sárga erodált talaj.
Nem tudom ti mennyivel szoktatok vetni de direktvetés szigorúan 8km/h max.
Válasz határjáró #2402. hozzászólásáraMost jöttem rá azt hitted hazudok, tényleg a Kite ajánlotta hogy vannak bent náluk ilyen felszerelt használtgépek nem én találtam ki.
Kértem árat új PP cuccokra és jóval kevesebbért tudtak volna adni full felszerelt gépeket. Ezekre utólag ráköltöttek 20-30 milliókat majd nem boldogultak vele és beszámoltatták…
Válasz szanberg #2395. hozzászólásáraLentebb is kérdeztem hogy menet közben normális rendszernél mi indokolná hogy hirtelen változtass a leszorításon?
A pneumatikust 180 kg leszorításig tudod állítani természetesen automatikusan de neked ennek a felétől úgy sem kell több szóval bőven van benne tartalék.
Az első generációs légrugós leszorítások lehet régebbiek de én nem is azokról beszéltem. Pl a mostani AirForce tudtommal 1 éves…
Válasz Csavarkulcs #2394. hozzászólásáraEz a jó benne így követi le mindenhol a talajt ellenben a hidraulikussal ami agyonnyomja addig ameddig ki nem alakul a beállított nyomás.
Válasz MrPoke #2391. hozzászólásáraA gyártó szerint 1 másodperc az olajos rendszer reakcióideje ami alatt kb 3.5 m tesz meg a vetőgép. Ez szerintem qurvasok !
Nekem szimpatikus rendszernél eleve a sávtisztító a vázon van így nem befolyásolja a kocsin lévő leszorítást és szenzorokat.
A pneumatikusnál a leszorítóerő állandó, miért kellene azt változtatni?
Vagy van olyan térkép ami alapján differenciáltan szorítanak le?
Válasz termelo #2362. hozzászólásáraPedig ezt rosszul tudod! Először kezdtek légrugókkal, de ez már 10-15 éves sztori....
Aztán jöttek a hidraulikus rendszerek, mert pont, hogy a légrugó nem tudja olyan gyorsan lekövetni a változásokat!!!
De hogyan is tudná, gondolj már bele! 7-8 bár levegő nyomás sosem fog olyan hirtelen eljutni a cél feladatra, szelepeken keresztül, mint 180-200 bár olaj!!!
Írhatod, hogy a jd így meg úgy, de erre lehetne pont ugyanilyen ellenpéldákat is mondani. Mindennek van előnye és hátránya is, ez nyilvánvaló!
Nekem mindegy, hogy milyen rendszert alkalmaz a gyártó, az tetszik, hogy automatikusan szabályozza a kocsinyomásokat. Pont.
Egyébként a világ nagyobbik felén a pótkocsi fék rendszerek is hidraulikusak, Európa aki nem engedi ezt. (Valahol érthető is)
Válasz termelo #2362. hozzászólásáraDe arra tökéletes, hogy a talaj minőségének változásait lekövesse. Szerintem több nem kell. Ahol lágyabb és könnyebben belemegy a kocsi ott elveszi a nyomást, ahol pedig kemény ott ráteszi.
És elterjedt aktív lengéscsillapítónak hívják. Ma már szinte csak azt használják.
Válasz termelo #2387. hozzászólásáraEz az a kategória,,hogy volt a csoroszjás annál jobb a tárcsás,amit a saját súlya lehuzott. Levegőnèl az olaj . Lehet,többet aratnál? Ez mÁr csak elvi kèrdès,sok pinzè. Múltkor valaki betett videót az ásógèpről . Az után meg lovassal is vethetsz,hamu maradt utánna. Szóval,nem tetszik nem kell azt jovan.
Válasz .Richard. #2384. hozzászólásáraA mienk BX16 volt. 1.6-os motorral. Az elozo tulaj valami kokany szerelohoz vitte az meg az osszes vakumvezerlo csovet kidobalta belole. Irto sokat fogyasztott. Utana kerult hozzank. Akkor meg az internet vilagaban igy konyvek, szerelesi utmutatok nem voltak elerhetoek. Aztan mikor javitottam itt is egy cso ott is egy, vajon mi hova valo alapon keresgeltuk meg mi mit allit. Jo kis auto volt, de minden takolva volt rajta. Lada gyujtaseloszto, stb kokany… Vegelathatatlan volt. Rugozast is javitottuk. Vegere egesz jo volt, de szerencsere lett jobb kocsi aztan. Szep volt jo volt, de jo hogy mar nincs
Válasz MTZ1221.3 #2383. hozzászólásáraMEsèlj az autósban,elfeledtem a hátulját! Amúgy anno a kiváltságosoknak már ,meg a 80as èvek vègefele, autoszerelőknek volt. Nagy divatholmi volt az. Nem emlékszem,hogy a benzinmotorral lett volna hiba. Rohadás meg a hátsó szilentek ami rèmlik.
Válasz .Richard. #2382. hozzászólásáraMi kitartottunk mellette, de boven kifizettuk az arat 5x az alkatreszre. A 3 mtz-t nem kellett szerelni annyit, mint azt szereltuk. Megtanultam minden reszet 2010-ben adtuk le a bontoba, ha jol emlekszem meg 90ezret kellett fizetni, hogy atvegyek
Válasz termelo #2381. hozzászólásáraA 2ezres èvekre szinte a Bxek el is tűntek. Ezek az autók akkor voltak jók,mikor újak voltak. A rugó meg az összes cullangja, olaj csövek,mikor kezdtek rohadni,lehetett bele venni a drága olajat,így hamar kikoptak. A gázrol nem is beszélve. Arra nem emlékszem,hogy egyáltalán a zöld labdákat valaki javitottae. Elöl kettő volt , a torony tetején,de hátul a règi merev Hidas volt,a Bx asszem talán nem. De arra nem emlékszem,hogy hátul hol volt a labda. Igazábol,mire minden lerottyanik a kocsin,az effajta rugó miatt szinte gazdasági totálkár. Èrdekessègnek kiváló.
Mi amortizálódik egy függesztett műtrágyaszórón és egy 230le-s traktoron ami alapjáraton viszi 20-al aszfalt területen? Vagy a kövesen rakottan is 12-vel kell menni?
Válasz szanberg #2374. hozzászólásáraÉn nem kötözködök, azokat szoktam leírni amiket megtapasztaltam vagy olvastam, ha valakit érdekel elolvassa ha nem nem.
Szerintem minden komment így működik. Ez olyan mint a strip-tilles kálvária.
Felkeltette az érdeklődésem, mindenki sztárolja (Kite, kollégák stb) majd a hozzászólásokból jön a kijózanodás. Végiggondoltam, hogy a leírtak közül melyiknek lenne nálam realitása majd megváltozott a véleményem és nagyon jó döntés volt, hogy elengedtem !
Okos ember a más kárán tanul nem a sajátján, miért kellene nekem végigxopni vele ha korrektül leírták a buktatókat?
Ha valaki azért vesz gépet mert nagy tartály van rajta az az ő dolga ha valaki több mindent figyelembe vesz annak hasznos infók ezek utána tud olvasni és mérlegelhet.
Válasz termelo #2373. hozzászólásáraÉn nem akarok sok naftát fogyasztani, azt gondolom megtaláltam azt a ballanszot amikor művelünk is talajt, és nem túl művelünk. De az biztos, hogy azon aztán semmi nem múlik,hogy 12, 14 vagy 20-al szórod a műtrágyát, csak, hamarabb amortizálódik minden...
Válasz szanberg #2370. hozzászólásáraJelenleg nem az az érdekes hogy miért nem tudsz no-till-ezni hanem az hogy erre adják a legtöbb támogatást konkrétan többet mint amennyit normál esetben megtermelsz.
Válasz termelo #2373. hozzászólásáraFigyelj Te mindennel csak kötözködsz, nekem a huszon éves függesztett egyszerű vetőgépek helyett tökéletesen meg fog felelni az új Maestro, nem mellesleg ha direktbe kéne vetni majd, az egyik legjobb alap erre a célra. Aztán mivel már meg van rendelve, nem is értem miért akarod kedvem rontani, amikor nagyon örömömre fog szolgálni és nagy fejlesztés lesz ez nálunk.
Az meg, hogy nem verjük szét a gépet 20-al a földön, balfaszság ide vagy oda, én örülök neki, hogy a kollégám nem ennyire hajt!
A hidraulikus DeltaForce megálmodója miért az AirForce-ot fejlesztette később?
Hogy lehet véleményt alkotni egy olyan termékről ami éve jelent meg?
Arról beszélt valaki hogy 12 soros vetőgépnél a hidraulikus teljesítményigény teljes felszereltség esetén akkora hogy 8R-el kell húzni holott fele lóerővel is röhögve elmegy?
Itt a lehetőség adja hogy 20-al vagy többel szórható és a gyártók is ebbe az irányba fejlesztenek akkor nem balfaszság lassabban?
Az antarktiszi kőolaj, mivan? már senki nem emlékszik hogy 2 éve nem volt üzemanyag a kutakon?
Válasz szanberg #2368. hozzászólásáraNem most mondják, csak nyilván nem tájékozódik mindenki hitelesen a Világ olajkeszleteirol. Amivel nincsen semmi baj, ez nem várható el.
Válasz termelo #2363. hozzászólásáraNem akarok leragadni, de leírtam már, hogy miért nem tudsz totálisan notill-ezni.
Egyszerűen ez a fel aprózott alaktalan, spricce ívre bármire végződő pályák nem alkalmasak erre, nem tudsz hatalmas szélességekkel dolgozni, sok a taposás ésatöbbi.
Én pl ha akkora totál nagy megszorításokkal kellene, hogy dolgozzak, akkor is Focus TD vagy Mzuri vetőgépet vennék és egy menetben menne minden, maximum előtte egy tarló hántással.
Válasz termelo #2363. hozzászólásáraRajtad kívül mindenki a hidraulikus nyomás szabályozós rendszereket preferálja, nyugaton meg usában is először légrugós rendszerek voltak, most meg a hidraulikusat gyártják, de mindegy.
Mi 12-vel szórunk műtrágyát, ha azon múlik, hogy egy nap spórolsz 20 liter gázolajat, akkor már úgy is mindegy.... Nem nagy és nem sík, illetve kevesebb sík területen dolgozunk mint nem, nem lehet ekkora tempókat diktálni.
Most mondják, hogy csak az antarktiszi kőolaj készlet valami 500-szorosa annak, amit az emberiség az elmúlt 50 évben kitermelt és felhasznált, és az csak egy "kontinens" olaja.....
Válasz termelo #2366. hozzászólásáraHát ugy, hogy olyan hogy hidraulikus rugózás, olyan nincs, mert ugye a folyadék osszenyomhatatlan. Illetve amit hidraulikus rugózás alatt értenek, az hidraulika+gazrugo.
2566 hozzászólás
Válasz termelo #2413. hozzászólásáraAnnyi higy az egy túlárazott vasdarab ...
Én 1,5Mft ért vettem egy használt POM Meteort tökéletesen teszi a dolgát.
6m
Bármi munkafolyamat megvan egy délután alatt.
Válasz termelo #2411. hozzászólásáraNem is veletlen, hogy ujra az Air Force-val kezdtek foglalkozni amcsiban a PP-nel.
Válasz termelo #2411. hozzászólásáraValami rugónak kell benne lennie... Anélül nem működik.
Válasz MrPoke #2412. hozzászólásáraLátod csak nem vagyok én annyira elvarázsolva az észrevételeimmel még ha paraszt is vagyok nem diplomata
Válasz termelo #2410. hozzászólásáraFőleg ha alapművelésre használod.
Nekem is hasonló van, én is szeretem.
Azzal csináltam az utóbbi időben a tavasziak elé a talajmunkát. Meg a tarlóhántást is
Válasz hashtag #2407. hozzászólásáraEhhez én is csatlakoznék
ha tudnánk, hogy így van.
de
Itt van a DaltaForce alkatrészjegyzék:
https://assets2.brandfolder.io/bf-boulder-prod/58nbm4wqn99trxp4vzx9b4k6/v/1075327684/original/DeltaForce%20Parts%20Manual%20(955682).pdf
Én nem találtam benne hidroakksit.
Válasz MrPoke #2408. hozzászólásáraEz igaz de közben elfelejted, hogy a régi is új volt anno.

"Rengeteg talajművelő gépről derült már ki az idő során, hogy mégsem vagyunk előrébb"
Legnagyobb általam sztárolt pofára-eséseim:
Saját:
Rapid
Frakomb
Maxima
Deutz
Vibromaster
demo-s:
Ferox
Carrier
Joker
Tume
Reptil
Topdown
Granit gruber
ezek jutnak hirtelen eszembe...
Mindent visz pozitív csalódás Cruiser
Válasz hashtag #2406. hozzászólásáraÉn az Amerikai videókat nézegetem és a fejlesztési irányok érdekelnek.
Az újabb vertikális műveléseknél már nem mennek 2-3 col alá így ha lerakod a sávtisztítót értelem szerűen legalább ugyanebbe a mélységbe akkor mulcs-mentes földbe vetsz. Jelzem egy csomó videó és statisztika van arra amit írtál,
valóban ha mulcsba vetsz csökken a termés is és a tőszám is!
Az első pneumatikus leszorítások valóban nem tudtak megoldást kínálni arra ha emelni kell a vetőkocsin, a hidraulikus leszorítás ezt a problémát megoldotta de más nem várt dolgok előjöttek.
Amiről én beszélek ott a pneumatikus leszorítást egy "felső" légrugó végzi és ahogy fogy ki a mag és a mikrongranulátum egy másik "alsó" légrugó emeli a gépet. Természetesen automatikusan, mért értékek alapján.
Válasz termelo #2401. hozzászólásáraA régi sokszor jobb mint az új. Attól, hogy valami új az nem jelenti azt, hogy jó is.
Rengeteg talajművelő gépről derült már ki az idő során, hogy mégsem vagyunk előrébb mint a régivel.
Válasz MrPoke #2405. hozzászólásáraHa van hidroakksi, akkor nem szóltam, azt hittem csak simàn az elektronika oldaja meg a rugózást.
A sávtisztító ott kéne, ahol a szármaradvány a felszinen van. Egy csökkentett művelésnél, mulcsművelésnél be van keverve a talajba. Pont ugyanannyi csutka van fenn is, mint 5 centi mélyen, meg 10 centi mélyen. Akkor most melyiket söpörd el? Mindet? Óhatatlan, hogy lesz olyan, hogy pont egy kukorica csutka közepébe vetsz, 5 centi mélyen. A lényeg, hogy ne legyen nyitott a magárok, legyen rajta föld. Viszont azzal, hogy a föld tetején lévő pirultabb, porhanyósabb földet elsöpröd oldalra, és a nyers földbe belevetsz, nagy kocsinyomással, ami még meg is tapossa kérgesre, egyértelmű hogy nyitott magárok lesz a végeredmény. Én nem használom a sávtisztítót. Esetleg akkor, amikor el van cseszve a magánykészítés, és száraz nagyröges a teteje, akkor el lehet vele túrni pár centit, hogy elérje a a vetögép a nedvességet, de ez már csak kármentés.
Ha meg csak annyira használod, hogy guruljon a felszinen, és az esetlegesen pont ottlévő bazinagy kukoricagyökeret félredobja, akkor pont elég ha csak a saját súlyàval gurul a föld tetején, sőt még majnem az is sok.
Légrugós kocsinyomásnàl pedig megvan az a pozitívum, hogy az kocsi folyamatos 5 centis fel-le mozgásànàl sem változik érdemben a kocsinyomás. Mert a legő rugózik. Az olaj nem. Az csak akkor fog fel-le menni, ha az elektronika utasítja, aztán ha lekésik az emelésről, egy dombocskánál, és nem emel, ot rendesen meg fogja rugni a földet. Persze elvileg baromi gyors ez a folyamat, és nincs ilyen baj. Én azt làtom, hogy a többség -attól hogy ebben a topikban beszélünk-, készít magàgyat, egy ilyen területbe meg kb minden belevet. Egy komoly masszív vetőkocsis gép, egy zsák maggal, meg 20 kiló startertel meg főleg, plusz leszorítás nélkül is. De ha kell, ott van a rugó. Ez megint inkàbb akkor kell, ha száraz röges a felszin és kb a rögek összetörése miatt kellhet, hogy legyen mögötte némi por, ami betakar. De ez is inkàbb már extrém. Normális nyirkos földbe inkàbb könnyíteni kéne a kocsikat, na mondjuk ez igaz, hogy elvileg ezt tudja a hidraulikus rendszer, szóval ott kijöhet a dolog előnye, minnél nyersebb a terep.
Válasz termelo #2396. hozzászólásáraSzerintem rosszul értelmezed. 1mp a rugóerő változtatási ideje. Ott is van hidro akksi... Ami a gyors rugózásért felelős csak az előfeszítés a fontos.
Azért kell változtatni a leszorító erőt mert a mélység tartó kerekek károsan tömörítik a magárkot. Kell egy adott erő, hogy elérje a kocsi a beállított munka mélységet. Minden ami efelett van pluszban a magárok oldalfalát tömöríti. Ezért érdemes a leszorító erőt szabályozni.
Persze ekinél homogén a tábla ott nincs jelentősége, de itt pl 10m enként váltja egymást a szík, a fekete agyag és a sárga erodált talaj.
Nem tudom ti mennyivel szoktatok vetni de direktvetés szigorúan 8km/h max.
Válasz határjáró #2402. hozzászólásáraMost jöttem rá azt hitted hazudok, tényleg a Kite ajánlotta hogy vannak bent náluk ilyen felszerelt használtgépek nem én találtam ki.
Kértem árat új PP cuccokra és jóval kevesebbért tudtak volna adni full felszerelt gépeket. Ezekre utólag ráköltöttek 20-30 milliókat majd nem boldogultak vele és beszámoltatták…
Válasz határjáró #2402. hozzászólásáraKöszönöm a kedvességet 1 et nem értek ha zavar minek olvasod el, nem kötelező.
Válasz termelo #2401. hozzászólásáraTéged honnan szedtek elő ember.
Ennyire lekezelő, okoskodó alakot rég láttam itt a fórumon. Mindenkit kioktatsz. Nem akarsz eltűnni innen?
Válasz szanberg #2400. hozzászólásáraNe viccelj már ezen régi bazár ok vannak, nekem újabb sávtisztítóm van mint ez.
Ha érdekel ilyen hidraulikus leszorítás a Kite használtgépeknél vannak. (kidobálva)
Válasz termelo #2398. hozzászólásárahttps://youtu.be/rsm0RpjidEM?si=Drd4tyfDMmhk-Q7_
Új videó,. új gép. Mégis deltaforce van rajta.
No mindegy is...
Válasz termelo #2397. hozzászólásáraGép és beállítás kérdése.
Válasz szanberg #2395. hozzászólásáraLentebb is kérdeztem hogy menet közben normális rendszernél mi indokolná hogy hirtelen változtass a leszorításon?
A pneumatikust 180 kg leszorításig tudod állítani természetesen automatikusan de neked ennek a felétől úgy sem kell több szóval bőven van benne tartalék.
Az első generációs légrugós leszorítások lehet régebbiek de én nem is azokról beszéltem. Pl a mostani AirForce tudtommal 1 éves…
Válasz Csavarkulcs #2394. hozzászólásáraEz a jó benne így követi le mindenhol a talajt ellenben a hidraulikussal ami agyonnyomja addig ameddig ki nem alakul a beállított nyomás.
Válasz MrPoke #2391. hozzászólásáraA gyártó szerint 1 másodperc az olajos rendszer reakcióideje ami alatt kb 3.5 m tesz meg a vetőgép. Ez szerintem qurvasok !
Nekem szimpatikus rendszernél eleve a sávtisztító a vázon van így nem befolyásolja a kocsin lévő leszorítást és szenzorokat.
A pneumatikusnál a leszorítóerő állandó, miért kellene azt változtatni?
Vagy van olyan térkép ami alapján differenciáltan szorítanak le?
Válasz termelo #2362. hozzászólásáraPedig ezt rosszul tudod! Először kezdtek légrugókkal, de ez már 10-15 éves sztori....
Aztán jöttek a hidraulikus rendszerek, mert pont, hogy a légrugó nem tudja olyan gyorsan lekövetni a változásokat!!!
De hogyan is tudná, gondolj már bele! 7-8 bár levegő nyomás sosem fog olyan hirtelen eljutni a cél feladatra, szelepeken keresztül, mint 180-200 bár olaj!!!
Írhatod, hogy a jd így meg úgy, de erre lehetne pont ugyanilyen ellenpéldákat is mondani. Mindennek van előnye és hátránya is, ez nyilvánvaló!
Nekem mindegy, hogy milyen rendszert alkalmaz a gyártó, az tetszik, hogy automatikusan szabályozza a kocsinyomásokat. Pont.
Egyébként a világ nagyobbik felén a pótkocsi fék rendszerek is hidraulikusak, Európa aki nem engedi ezt. (Valahol érthető is)
Válasz termelo #2387. hozzászólásáraAmit elfelejtettél a gázok összenyomhatók a folyadék nem.
Válasz MrPoke #2391. hozzászólására
Válasz MrPoke #2391. hozzászólásáraÍgy van!!!
Válasz termelo #2362. hozzászólásáraDe arra tökéletes, hogy a talaj minőségének változásait lekövesse. Szerintem több nem kell. Ahol lágyabb és könnyebben belemegy a kocsi ott elveszi a nyomást, ahol pedig kemény ott ráteszi.
És elterjedt aktív lengéscsillapítónak hívják. Ma már szinte csak azt használják.
Válasz .Richard. #2388. hozzászólásáraEz a művelés nélküli vagy a nagyon-nagyon minimálisan művelt területek esetében fontos szempont.
Ahol mellőzni szeretnénk feleslegesnek és vagy károsnak ítélt műveleteket pl. szántás, grúberezés, kombinátorozás, kompaktorozás, ásóborona ilyesmi
Válasz termelo #2381. hozzászólásáraNekem meg a Gs-t fiatal koromban, hogy jó csajozni benne.
Válasz termelo #2387. hozzászólásáraEz az a kategória,,hogy volt a csoroszjás annál jobb a tárcsás,amit a saját súlya lehuzott. Levegőnèl az olaj . Lehet,többet aratnál? Ez mÁr csak elvi kèrdès,sok pinzè. Múltkor valaki betett videót az ásógèpről . Az után meg lovassal is vethetsz,hamu maradt utánna. Szóval,nem tetszik nem kell azt jovan.
Válasz .Richard. #2382. hozzászólásáraA vetőgépre nagyjából ezért nem érdekel hidraulikus kutyafaxa

+ könnyen ellocsolhatsz 1 kishordó olajat
+elmegy 1 tömlő hétvégén kivel gyártatsz?
+később karmantyúzgatások stb
Levegősnél eleve bealkudnék 1 db légrugót tartalékba
Ha egy cső elszáll berakok egy párszázforintos toldó javítót és kész más károm nem lesz
Válasz MTZ1221.3 #2385. hozzászólásáraAkkor az Ország legtutibját fogtátok ki.
csoda,hogy ehhez volt kitartásod.
Válasz .Richard. #2384. hozzászólásáraA mienk BX16 volt. 1.6-os motorral. Az elozo tulaj valami kokany szerelohoz vitte az meg az osszes vakumvezerlo csovet kidobalta belole. Irto sokat fogyasztott. Utana kerult hozzank. Akkor meg az internet vilagaban igy konyvek, szerelesi utmutatok nem voltak elerhetoek. Aztan mikor javitottam itt is egy cso ott is egy, vajon mi hova valo alapon keresgeltuk meg mi mit allit. Jo kis auto volt, de minden takolva volt rajta. Lada gyujtaseloszto, stb kokany… Vegelathatatlan volt. Rugozast is javitottuk. Vegere egesz jo volt, de szerencsere lett jobb kocsi aztan. Szep volt jo volt, de jo hogy mar nincs


Válasz MTZ1221.3 #2383. hozzászólásáraMEsèlj az autósban,elfeledtem a hátulját! Amúgy anno a kiváltságosoknak már ,meg a 80as èvek vègefele, autoszerelőknek volt. Nagy divatholmi volt az. Nem emlékszem,hogy a benzinmotorral lett volna hiba. Rohadás meg a hátsó szilentek ami rèmlik.
Válasz .Richard. #2382. hozzászólásáraMi kitartottunk mellette, de boven kifizettuk az arat 5x az alkatreszre. A 3 mtz-t nem kellett szerelni annyit, mint azt szereltuk. Megtanultam minden reszet
2010-ben adtuk le a bontoba, ha jol emlekszem meg 90ezret kellett fizetni, hogy atvegyek 

Válasz termelo #2381. hozzászólásáraA 2ezres èvekre szinte a Bxek el is tűntek. Ezek az autók akkor voltak jók,mikor újak voltak. A rugó meg az összes cullangja, olaj csövek,mikor kezdtek rohadni,lehetett bele venni a drága olajat,így hamar kikoptak. A gázrol nem is beszélve. Arra nem emlékszem,hogy egyáltalán a zöld labdákat valaki javitottae. Elöl kettő volt , a torony tetején,de hátul a règi merev Hidas volt,a Bx asszem talán nem. De arra nem emlékszem,hogy hátul hol volt a labda. Igazábol,mire minden lerottyanik a kocsin,az effajta rugó miatt szinte gazdasági totálkár. Èrdekessègnek kiváló.
Válasz mtz1221 #2372. hozzászólásáraBocs, csak most olvastam.






Nekem a haver a BX-et mondta...
Tegnapi okfejtés éjfélre meglett
Többen ugyanarra emlékszünk a 2000-es évek elejéről:
Nem emlékszünk semmire
Válasz szanberg #2377. hozzászólásáraÉn úgy gondolom 20 liter gázolaj megengedett összesen a talajmunka+vetés+permetezés-re.
Mi amortizálódik egy függesztett műtrágyaszórón és egy 230le-s traktoron ami alapjáraton viszi 20-al aszfalt területen? Vagy a kövesen rakottan is 12-vel kell menni?
Válasz szanberg #2374. hozzászólásáraÉn nem kötözködök, azokat szoktam leírni amiket megtapasztaltam vagy olvastam, ha valakit érdekel elolvassa ha nem nem.
Szerintem minden komment így működik. Ez olyan mint a strip-tilles kálvária.
Felkeltette az érdeklődésem, mindenki sztárolja (Kite, kollégák stb) majd a hozzászólásokból jön a kijózanodás. Végiggondoltam, hogy a leírtak közül melyiknek lenne nálam realitása majd megváltozott a véleményem és nagyon jó döntés volt, hogy elengedtem !
Okos ember a más kárán tanul nem a sajátján, miért kellene nekem végigxopni vele ha korrektül leírták a buktatókat?
Ha valaki azért vesz gépet mert nagy tartály van rajta az az ő dolga ha valaki több mindent figyelembe vesz annak hasznos infók ezek utána tud olvasni és mérlegelhet.
Válasz termelo #2375. hozzászólásáraÉn nem a támogatás miatt csinálok bármit is, ha adják hát adják, ha meg majd nem, akkor más lesz a játék.
Válasz termelo #2373. hozzászólásáraÉn nem akarok sok naftát fogyasztani, azt gondolom megtaláltam azt a ballanszot amikor művelünk is talajt, és nem túl művelünk. De az biztos, hogy azon aztán semmi nem múlik,hogy 12, 14 vagy 20-al szórod a műtrágyát, csak, hamarabb amortizálódik minden...
Válasz Bárány #2369. hozzászólásáraCitroen-nek központi gázrugója van ahol a rugó és a felfüggesztés közötti átvitelt adja az olaj...
Válasz szanberg #2370. hozzászólásáraJelenleg nem az az érdekes hogy miért nem tudsz no-till-ezni hanem az hogy erre adják a legtöbb támogatást konkrétan többet mint amennyit normál esetben megtermelsz.
Válasz termelo #2373. hozzászólásáraFigyelj Te mindennel csak kötözködsz, nekem a huszon éves függesztett egyszerű vetőgépek helyett tökéletesen meg fog felelni az új Maestro, nem mellesleg ha direktbe kéne vetni majd, az egyik legjobb alap erre a célra. Aztán mivel már meg van rendelve, nem is értem miért akarod kedvem rontani, amikor nagyon örömömre fog szolgálni és nagy fejlesztés lesz ez nálunk.
Az meg, hogy nem verjük szét a gépet 20-al a földön, balfaszság ide vagy oda, én örülök neki, hogy a kollégám nem ennyire hajt!
Válasz szanberg #2368. hozzászólásáraHa szar akkor a John Deere a mint a világ legnagyobb gépgyártója miért árul pneumatikus leszorítást?
nem volt üzemanyag a kutakon?
A hidraulikus DeltaForce megálmodója miért az AirForce-ot fejlesztette később?
Hogy lehet véleményt alkotni egy olyan termékről ami éve jelent meg?
Arról beszélt valaki hogy 12 soros vetőgépnél a hidraulikus teljesítményigény teljes felszereltség esetén akkora hogy 8R-el kell húzni holott fele lóerővel is röhögve elmegy?
Itt a lehetőség adja hogy 20-al vagy többel szórható és a gyártók is ebbe az irányba fejlesztenek akkor nem balfaszság lassabban?
Az antarktiszi kőolaj, mivan? már senki nem emlékszik hogy 2 éve
Válasz Bárány #2369. hozzászólásáraCsak fiatalok kedvéért, tettem ide.
Válasz szanberg #2368. hozzászólásáraNem most mondják, csak nyilván nem tájékozódik mindenki hitelesen a Világ olajkeszleteirol. Amivel nincsen semmi baj, ez nem várható el.
Válasz termelo #2363. hozzászólásáraNem akarok leragadni, de leírtam már, hogy miért nem tudsz totálisan notill-ezni.
Egyszerűen ez a fel aprózott alaktalan, spricce ívre bármire végződő pályák nem alkalmasak erre, nem tudsz hatalmas szélességekkel dolgozni, sok a taposás ésatöbbi.
Én pl ha akkora totál nagy megszorításokkal kellene, hogy dolgozzak, akkor is Focus TD vagy Mzuri vetőgépet vennék és egy menetben menne minden, maximum előtte egy tarló hántással.
Válasz termelo #2362. hozzászólásáraAzért a Citroen hidraulikus rúgózása legendás volt, a mai napig etalon.
Válasz termelo #2363. hozzászólásáraRajtad kívül mindenki a hidraulikus nyomás szabályozós rendszereket preferálja, nyugaton meg usában is először légrugós rendszerek voltak, most meg a hidraulikusat gyártják, de mindegy.
Mi 12-vel szórunk műtrágyát, ha azon múlik, hogy egy nap spórolsz 20 liter gázolajat, akkor már úgy is mindegy.... Nem nagy és nem sík, illetve kevesebb sík területen dolgozunk mint nem, nem lehet ekkora tempókat diktálni.
Most mondják, hogy csak az antarktiszi kőolaj készlet valami 500-szorosa annak, amit az emberiség az elmúlt 50 évben kitermelt és felhasznált, és az csak egy "kontinens" olaja.....
Válasz termelo #2366. hozzászólásáraHát ugy, hogy olyan hogy hidraulikus rugózás, olyan nincs, mert ugye a folyadék osszenyomhatatlan. Illetve amit hidraulikus rugózás alatt értenek, az hidraulika+gazrugo.