Válasz Mtz 550E #907. hozzászólásáraHát én jó pár napig hagyom száradni ,azért fújom úgy oldalfalakat ,hogy mindet szinte egyszerre. Nyári melegben másnap már száraz ,eleve hogy én benzinnel hígítom.
Válasz Mtz 550E #910. hozzászólásáraTovábbra is azt mondom, hogy túl sokat hozol ki belőle. Pedig én is precíznek, pontosnak tartom, de tudni kell a határt. Ez egy mezőgazdasági pótkocsi, nem egy múzeumba kerülő, restaurált jármű.
A most lefestett részek jövő ilyenkorra megszáradnak, milyen csiszolási por ragadna bele....egyszer mész vele földúton, akkor is minden poros lesz rajta.
Vagy most csináld meg készre az egészet, aztán használd. De ha csak egy részét festes most, a többit meg majd valamikor, az is jó. Ami látszik, azt úgyis le tudod fújni.
A pótot legtöbben csak lefujjak egybe ahogy van, amolyan tszcs-s módszer, méga kerekeket se veszik ki.
Ha nagyon precíz vagy, akkor lefujod a plató belsejét alapozoval, ha nagyon jól akarod akkor egy réteg színnel is. Felbillentve tudod a plató alját és alvázat belülről, ez már megint nagyon jó, csak legyen a plató kitamasztva. Utána lecsukod, kerekeket kiveszed, bakra teszed és mehet a többi. Neki kell esni aztán csinálni, nem tökölni.
Válasz Rabó001 #908. hozzászólásáraA nem hozzáférhető helyeket most próbálom lecsiszolni és alapozni! Szted vagy szerintetek fessem is le az alapozott részeket vagy majd jövőre mikor letudom festeni az egész pótkocsit!
Ha lefestem és jövőre a többi részek csiszolása közbeni por az nem tesz kárt a festéken vagy nem fog beleragadni!
Mert a rugóköteg hidak cuppántok készre festve beépitésre kész!
Válasz Rabó001 #908. hozzászólásáraÉn egyszer festettem Alkytonnal, az hamar megszáradt, 1-2 nap alatt kemény volt, aztán az ecsettel volt, fújva vékonyabban viszed fel.
Válasz Mtz 550E #907. hozzászólásáraAzért ezt neked is meg kéne tudni állapítani, megnézed hogy szárad. Elmondásod alapján évek óta mókolsz a gépeiden.
Válasz Mtz 550E #901. hozzászólásáraMosta a plató 1 k ipari ,az alváz alkyton és 1k össze keverve.Drótkorongal .gunis csiszolóval ,kézi szalag csiszoló minden be volt vetve.Oldalfalakon például szikével jött lefelé gyári alapozásig .A csiszolás kézi munka volt teljesen kis gépek segítségével .óriási munka egy hónap kb.Festés az pár nap
Válasz Mark07 #900. hozzászólásáraÜdv !
Javító készlet :
https://gumitomites.hu/EB-4/kat/31#kategoriak
Egyforma a két mh. , egyébként a mh. a csapos végtől eltekintve azonos a Skoda - Liaz billentő mh.-el .
Válasz gjoni #893. hozzászólásáraHali!
Szép lett!
Milyen festéket használsz a pótkocsikhoz?
A régi festéket rozsdát hogyan vagy mennyire távolítjátok el róla festés előtt?
EB4 pótkocsi felújítás előtt állok. Olyan kérdésem lenne, hogy a billentő munkahenger csapszegét ami a platóhoz fogja a munkahengert, hogy a legegyszerűbb kivenni?
Illetve a munkahengerekhez felújító készletet honnan érdemes rendelni? Jól tudom hogy a két munkahenger megegyezik?
Válasz Jakabjóska #891. hozzászólásáraHa hosszú vonórészes kell hogy egyezzen a vonószem,jelölj be facén Matolcsi Zoltán kótaj Küldök képeket akkor szívesen.
Válasz gjoni #890. hozzászólásáraÜdv kolléga.
Szép lett a pótkocsi. Majdnem gyári színe lett.
Lenne két kérdésem/kérésem hozzád: az EB8 vonószem jó egy 1980-ban gyártott EB7 kocsihoz?
Meg tudnál küldeni pár képet a nagy hátsó ajtó illeszkedéséről, hogy hogyan áll a platóhoz és az oldalhoz? Nekem jobb oldalon fent eláll pár centit, alul illeszkedik, bal oldalon végig kiáll az oldaltól. Az alja meg nem ér le a platóra.
Válasz fendt309 #884. hozzászólásáraNem tudom egyezik e eb 7 híd felfogatása a nyolcéval?Valószínű cserélhették ,de minden gyárinak tűnik rajta ,nagyon egybe van még a pótkocsi.
Válasz fendt309 #882. hozzászólásáraEzzel tisztában vagyok ,volt pár eb kocsim már Viszont a mostani eb 8 ami van 10 tőcsavaros,adat táblája Eb 8 hivatalosan.
Válasz fendt309 #880. hozzászólásáraNekem eb 8 van most ,de eb 7 kerék van alatta gyárilag arra jó amit küldtem képet .Ilyen eb 8 amin 10 csavaros kerékagy van még nem volt nekem .
Válasz gjoni #877. hozzászólásáraSzia!
Köszönöm szépen!
De nekem EB-7 van, arra nem jó az IFA felni....
A másik bajom, hogy a szelepnél (eb7 felni)) van az nyílás és ott bemegy a kosz!
Válasz mtz1221 #878. hozzászólásáraRá adásúl már be van írva forgalmiba is a gumi méret 1400/20. Mást nem is engedélyez vizsgabázis,jóval jobb ez a gumi terepen ,mint a kamion
Válasz fendt309 #875. hozzászólásáraNem szeretem rajta kamion gumit ,tarlón és sáros úton csúszik mászik ,nem dobja ki sarat magàból majd el akadtam vele sokszor ,jó recés mg gumi azzal gördűl jobban sárban .Műszakira is kamion felnit nem fogadták el ,rakjam vissza gyárit úgy vittem
918 hozzászólás
Válasz gjoni #917. hozzászólásáraKöszönöm szépen!
Válasz sitkuandras #916. hozzászólásáraAz attól függ ,ha munkahenger nem taknyol ,hátfal nyitó automata működik akkor 1.7-1.8 milla.ha nem akkor 1.5 milla.
Sziasztok a segítségeteket kérném, hogy mennyi lehet az ára ennek a pótkocsinak. 5 év műszakival, új gumival. Előre is köszönöm!

Válasz HGabi #914. hozzászólásárakellene köszi.
teló számod nincs meg
enyém 06303854622
Válasz gjoni #913. hozzászólásáraHello nekem van egy 10 lyukas felni csak nincs meg hozzá a felni karika és a biztosító sem , Kótajban van
Valakinek nincs 1 db eb 7 felni?
Válasz Mtz 550E #907. hozzászólásáraHát én jó pár napig hagyom száradni ,azért fújom úgy oldalfalakat ,hogy mindet szinte egyszerre. Nyári melegben másnap már száraz ,eleve hogy én benzinnel hígítom.
Válasz Mtz 550E #910. hozzászólásáraTovábbra is azt mondom, hogy túl sokat hozol ki belőle. Pedig én is precíznek, pontosnak tartom, de tudni kell a határt. Ez egy mezőgazdasági pótkocsi, nem egy múzeumba kerülő, restaurált jármű.
A most lefestett részek jövő ilyenkorra megszáradnak, milyen csiszolási por ragadna bele....egyszer mész vele földúton, akkor is minden poros lesz rajta.
Vagy most csináld meg készre az egészet, aztán használd. De ha csak egy részét festes most, a többit meg majd valamikor, az is jó. Ami látszik, azt úgyis le tudod fújni.
A pótot legtöbben csak lefujjak egybe ahogy van, amolyan tszcs-s módszer, méga kerekeket se veszik ki.
Ha nagyon precíz vagy, akkor lefujod a plató belsejét alapozoval, ha nagyon jól akarod akkor egy réteg színnel is. Felbillentve tudod a plató alját és alvázat belülről, ez már megint nagyon jó, csak legyen a plató kitamasztva. Utána lecsukod, kerekeket kiveszed, bakra teszed és mehet a többi. Neki kell esni aztán csinálni, nem tökölni.
Válasz Rabó001 #908. hozzászólásáraA nem hozzáférhető helyeket most próbálom lecsiszolni és alapozni! Szted vagy szerintetek fessem is le az alapozott részeket vagy majd jövőre mikor letudom festeni az egész pótkocsit!
Ha lefestem és jövőre a többi részek csiszolása közbeni por az nem tesz kárt a festéken vagy nem fog beleragadni!
Mert a rugóköteg hidak cuppántok készre festve beépitésre kész!
Igaz nem ide kellett volna mert ez Hw 6011!
Válasz Rabó001 #908. hozzászólásáraÉn egyszer festettem Alkytonnal, az hamar megszáradt, 1-2 nap alatt kemény volt, aztán az ecsettel volt, fújva vékonyabban viszed fel.
Válasz Mtz 550E #907. hozzászólásáraAzért ezt neked is meg kéne tudni állapítani, megnézed hogy szárad. Elmondásod alapján évek óta mókolsz a gépeiden.
Válasz gjoni #906. hozzászólásáraHali!
Alkyton-os festés után mikor kezted összefelé rakni a dolgokat? Vagy összerakott állapotban festettél mindent?
Válasz Mtz 550E #901. hozzászólásáraMosta a plató 1 k ipari ,az alváz alkyton és 1k össze keverve.Drótkorongal .gunis csiszolóval ,kézi szalag csiszoló minden be volt vetve.Oldalfalakon például szikével jött lefelé gyári alapozásig .A csiszolás kézi munka volt teljesen kis gépek segítségével .óriási munka egy hónap kb.Festés az pár nap
Válasz T.f. #904. hozzászólásáraKöszönöm,majd utánna nézek
Válasz p@pesz06 #902. hozzászólásáraÜdv !
A Skoda - Liaz billentő mh. is jó bele , csak a göböt kell átcserélni csaposra .
Válasz Mark07 #900. hozzászólásáraÜdv !
Javító készlet :
https://gumitomites.hu/EB-4/kat/31#kategoriak
Egyforma a két mh. , egyébként a mh. a csapos végtől eltekintve azonos a Skoda - Liaz billentő mh.-el .
Sziasztok! Honnan tudnék eb4 es munkahengert venni?(az ollós részéhez)bontott is érdekelhet.
Válasz gjoni #893. hozzászólásáraHali!
Szép lett!
Milyen festéket használsz a pótkocsikhoz?
A régi festéket rozsdát hogyan vagy mennyire távolítjátok el róla festés előtt?
Sziasztok!
EB4 pótkocsi felújítás előtt állok. Olyan kérdésem lenne, hogy a billentő munkahenger csapszegét ami a platóhoz fogja a munkahengert, hogy a legegyszerűbb kivenni?
Illetve a munkahengerekhez felújító készletet honnan érdemes rendelni? Jól tudom hogy a két munkahenger megegyezik?
Válasz mtz1221 #898. hozzászólásáraNagyon út függő ,ha hullámos az út kövön is fél kilenc.
Válasz gjoni #897. hozzászólásáraAkkor jobb mint amire számítottam.
Én is csak néhol bírom két 8 tonnás hagyományossal kis 9ben tüzelni.
Válasz mtz1221 #896. hozzászólására6-7 ha nincs gödör akkor mehet 8 is simán
Válasz gjoni #895. hozzászólásáraPúposan búzával, melyik sebességgben lehet egy ilyennel menni földúton ?
Válasz mtz1221 #894. hozzászólásáraköszi
Válasz gjoni #890. hozzászólásáraMint az új.

Válasz Jakabjóska #891. hozzászólására

Válasz Jakabjóska #891. hozzászólásáraHa hosszú vonórészes kell hogy egyezzen a vonószem,jelölj be facén Matolcsi Zoltán kótaj
Küldök képeket akkor szívesen.
Válasz gjoni #890. hozzászólásáraÜdv kolléga.
Szép lett a pótkocsi. Majdnem gyári színe lett.
Lenne két kérdésem/kérésem hozzád: az EB8 vonószem jó egy 1980-ban gyártott EB7 kocsihoz?
Meg tudnál küldeni pár képet a nagy hátsó ajtó illeszkedéséről, hogy hogyan áll a platóhoz és az oldalhoz? Nekem jobb oldalon fent eláll pár centit, alul illeszkedik, bal oldalon végig kiáll az oldaltól. Az alja meg nem ér le a platóra.
Válasz zoli6886 #888. hozzászólásáraAzért jó let
Válasz zoli6886 #888. hozzászólásáraA nyolcadik után igen.
Válasz gjoni #887. hozzászólásáraÜdv.
Miért az utolsó ???
Szép munka...
Belefárad az ember 1 idő után ???
Utolsó felújításunk
Válasz gjoni #870. hozzászólásáraHali!
Köszi a választ
Válasz fendt309 #884. hozzászólásáraNem tudom egyezik e eb 7 híd felfogatása a nyolcéval?Valószínű cserélhették ,de minden gyárinak tűnik rajta ,nagyon egybe van még a pótkocsi.
Válasz gjoni #883. hozzászólásáraÉrtem...
Gondolom hidat cseréltek
Válasz fendt309 #882. hozzászólásáraEzzel tisztában vagyok ,volt pár eb kocsim már
Viszont a mostani eb 8 ami van 10 tőcsavaros,adat táblája Eb 8 hivatalosan.
Válasz gjoni #881. hozzászólásáraEB7=10 csavar
EB8=8 csavar (IFA-val egyezik)
Válasz fendt309 #880. hozzászólásáraNekem eb 8 van most ,de eb 7 kerék van alatta gyárilag arra jó amit küldtem képet .Ilyen eb 8 amin 10 csavaros kerékagy van még nem volt nekem .
Válasz gjoni #877. hozzászólásáraSzia!
Köszönöm szépen!
De nekem EB-7 van, arra nem jó az IFA felni....
A másik bajom, hogy a szelepnél (eb7 felni)) van az nyílás és ott bemegy a kosz!
Válasz mtz1221 #878. hozzászólásáraRá adásúl már be van írva forgalmiba is a gumi méret 1400/20. Mást nem is engedélyez vizsgabázis,jóval jobb ez a gumi terepen ,mint a kamion
Válasz gjoni #877. hozzászólásáraJó nagy oldalfala van, szerintem ez jobban is követi az utat mind a kamion kerék.
Válasz fendt309 #875. hozzászólásáraEz a legjobb eb hétre ,eb 8 arra ifa tapancs


Válasz fendt309 #875. hozzászólásáraNem szeretem rajta kamion gumit ,tarlón és sáros úton csúszik mászik ,nem dobja ki sarat magàból majd el akadtam vele sokszor ,jó recés mg gumi azzal gördűl jobban sárban .Műszakira is kamion felnit nem fogadták el ,rakjam vissza gyárit úgy vittem
Már kamion felnivel...
Válasz mtz1221 #873. hozzászólásáraAz elfogyott
Válasz gjoni #872. hozzászólásáraEgó.


Válasz fendt309 #871. hozzászólásáraFöld ,sóder,kavics
Válasz gjoni #870. hozzászólásáraSzia!
Miből tudsz 10 tonnát rátenni?
(Sóderből?)
Válasz Crystal #869. hozzászólásáraHali 10 tonnát elviszi
Sziasztok
Érdeklődnék hogy ezeket a pótkocsikat (Eb7-Eb8) mennyire szoktátok maximálisan terhelni?
Előre is köszi