Válasz Nabu #1466. hozzászólásáraÉs gondolod az a baja,hogy esetleg a két csapágy között vastagabb,vagy vékonyabb a tengely?Lehet vastagabb,főleg ha utóverő tengelyből csinálták!De arról volt szó,hogy felvariálva remeg be.Vagy levariálva gázadásra is?
Válasz medikus #1465. hozzászólásáraMifelénk azt hívják a menetvariátor felső tengelyének ami keresztül megy a rázóasztal felett. Ez a talajhoz képest feljebb van mint az alsó ami tulajdonképpen a nyelestengely. Hogy a katalógusban hogyan szerepelnek sajna nem tudom.
Válasz medikus #1457. hozzászólásáraNem mondod! Tényleg a motor hajtja? Azért gyanakodok a felső tengelyre, mert gázadásnál az kezd beremegni. Az alsó tárcsa gyönyörűen központosan szalad. Még nem mértem meg a tengely középső átmérőjét, nagyon kíváncsi vagyok.
dobfordulatott le csökkentetem amenyire lehet kosár 3 állás és próba addig gyenteltem jól megkopott a rozsda már 2ik-alappal megy persze néha vissza büfög neki
Válasz Nabu #1447. hozzászólásáraA hiba mégis ott van!!Bizonyíték rá,hogy felvariálva csinálja,mikor nagy a fordulata a váltónak!A variátor tengelyt a motor hajtja,annak a fordulata nem változik,állandó teljes gázon!
Válasz Hogel #1448. hozzászólásáraMert nem működik,vagy nem jól van beállítva a nyelestengely fék!!!!!!Annak teljes fordulaton is állóra kell fogni a tengelyt!
Válasz rilex #1453. hozzászólásárapedig mennyire megörült itt mindenki ----minket kivéve persze !!! ---
hogy az ön hát showjába is szúrkál az árpás anyag......
Válasz zt tomi #1441. hozzászólásárahello, jó tanácsként mondom, a hidraulika olaj tartályban van egy papírbetétes szűrő, azt iktasd ki, , mink is jártunk már úgy, ja, és egyúttal legyen benne tiszta motorolaj ha lehet, csak ne legyen sűrű
Válasz Hogel #1448. hozzászólásáraAz enyémnél kiment a nyelestengely kuplung felőli csapágya akkor csinált ilyet. A nyelestengelyen lévő belső variátortárcsa már faragta az aluminium kuplungházat és azért visított. Mivel elbillent a tárcsa a kuplung sem emelt le tökéletesen. Ez még viszonylag könnyen javítható, remélhetőleg nincs nagyobb baj. Esetleg ereszd le az olajat a váltóból és nézd meg nincs-e benne fémdarab.
Gyors segítség kellene , Sziasztok.
Miért recseg a váltó e512 ben, gyakorlatilag vagy 10 edjére tudom sebességbe tenni, Menet közben meg 3 ban visít terhelésnél valami .
Válasz 4964 #1444. hozzászólásáraIgen, felvariálva egy kicsit remeg általában mindegyik, kivétel a medikusé de régebben ez sem remegett ennyire. A hajtott tárcsában az ősszel kicseréltem a műanyag perselyeket. A nyelestengely nem lóg. A szíj tökéletes. Gyanús már valami, mert van egy bontott gyári felső tengelyem és az a két csapágy között vastagabb. Ami most benne van utángyártott, ha jobban ráérek leveszem a kosárnál a fedelet és benyúlok megmérni mennyivel.
Válasz Nabu #1438. hozzászólására fölvariálva szerintem mindegyik remeg, de 7 tonnás termésben úgy sem lehet fölvariálni mert el fog telni a masina,
ezeket a gépeket nem ilyen hozamra tervezték,
40 év után csoda hogy mennek
Nem kellett sok hozzá és felgyújtottam. .... az ideg.Tegnap vágtuk a búzát és folyamatosan egyre gyengébb lett a hidraulika.Elkezdett a kormány is akadozni,az asztalt nemhogy fel,már le sem tudtam engedni.Ma tettem fel másik szivattyút. .... rajta a szimeringet a nyomás.Raktam fel másikat.Azzal sem emelt mert az is szar.Szétszedtem 2 egyformából raktam össze egyet.Úgy sem megy.Már .... kapok.
Válasz csöpi #1418. hozzászólásáraKitakarítottam. Valamit segített, mert volt benne kosz lerakodva de még mindig remeg. A spanoló csapágyait is kicseréltem. A külső variátor tárcsafél szemmel láthatóan üt de így van öntve, a szélén furatokkal elméletileg ki lenne egyensúlyozva. Délután aztán beállt a kettős szíjtárcsa melletti csapágy. Már szaga volt, még jó hogy a füst beérzik a fülkébe ezeknél a régi masináknál. Beöregszik, beszárad a zsír a csapágyba, miért nem csinálta a német zsírozhatóra. Este egy nyomócső adta be a kulcsot a porlasztónál. Remélem holnap szerencsésebb napunk lesz.
Válasz fabia63 #1429. hozzászólásáraCsöpi! Talán segít közelebb jutni a hiba megoldáshoz.
Pár dolog a beállítással kapcsolatban:
Cséplődob fordulatszám magas:-pozitív hatása:toklászolás, kicséplés
negatív hatása: szemtörés, szalmatörés, szemleválasztás a szalmarázóládán, rosta túlterhelés
Cséplődob fordulatszám alacsony: pozitív hatása:- szem kímélés, szalma minőség, rosta teljesítmény
Cséplőkosár gabona beállítás:
- belépőrés nagy, kilépőrés kicsi:- pozitív hatás: a termény felvétele, kicséplés, anyagfolyam az utóverő dobnál
Negatív hatás: szalmaminőség, rostaterhelés
Belépőrés kicsi- kilépőrés nagy: kicséplés, toklászolás
Ha a lehúzó léceknél túl nagy a távolság, akkor a gabona felcsavarodik
A behúzó csigánál a padlólemeztől való távolsága nagy , akkor egyenletlenül szállítja az anyagot
ha kicsi, akkor optimális az anyag továbbítás.
Válasz csöpi #1428. hozzászólásáraHello!
A belépő rést a dobnál 17mm-re, a kilépő rést hátul 3mm re állítsad. Amúgy a rozsda bizony nagyon tud szívatni. A dobfordulat mennyire van állítva a gépen?
Válasz Mf-es #1422. hozzászólásáraElől 15,hátul 7 az alap beállítás,ami bent a karon a 2.rovátkát jelöli meg! Innen lehet még összébb is húzni,ha kívánja!!
Válasz Mf-es #1423. hozzászólásáraEgy profi kombájnos mondta,úgy állítsa a hátsót,hogy érjen a dobhoz a kosár,ezután a karon egy állást vissza,és kész.
Válasz Mf-es #1419. hozzászólásáraNem sok, a kicsépeléssel nincs gond mert úgy meg rágja mit tacskó a mücsontott csak hátul 10-15cm darabban jön ki meg elöl is okádja vissza.
4916 hozzászólás
Válasz Nabu #1466. hozzászólásáraÉs gondolod az a baja,hogy esetleg a két csapágy között vastagabb,vagy vékonyabb a tengely?Lehet vastagabb,főleg ha utóverő tengelyből csinálták!De arról volt szó,hogy felvariálva remeg be.Vagy levariálva gázadásra is?
Válasz medikus #1465. hozzászólásáraMifelénk azt hívják a menetvariátor felső tengelyének ami keresztül megy a rázóasztal felett. Ez a talajhoz képest feljebb van mint az alsó ami tulajdonképpen a nyelestengely. Hogy a katalógusban hogyan szerepelnek sajna nem tudom.
Válasz Nabu #1464. hozzászólásáraMilyen alsó és felső tengelyről beszélsz?
Válasz medikus #1457. hozzászólásáraNem mondod! Tényleg a motor hajtja?
Azért gyanakodok a felső tengelyre, mert gázadásnál az kezd beremegni. Az alsó tárcsa gyönyörűen központosan szalad. Még nem mértem meg a tengely középső átmérőjét, nagyon kíváncsi vagyok.
dobfordulatott le csökkentetem amenyire lehet kosár 3 állás és próba addig gyenteltem jól megkopott a rozsda már 2ik-alappal megy persze néha vissza büfög neki
Válasz ZT Anti #1461. hozzászólásáraTotál rozsda ,nagy dobfordulat
Válasz csöpi #1460. hozzászólásáraViszi a szalmát? Mi volt a megoldás?
KÖszönöm a segítséget a gép beüzemeléséhez minden kedves kolegának márkatársnak.
Válasz Hogel #1452. hozzászólásáraElől fenn a nagy csavarnál.
Válasz rilex #1450. hozzászólásáraHidraulikába hidraulika olaj való.Ez nem Orosz gép,finomabb illesztései vannak!Eredetileg mosható szűrő van benne!
Válasz Nabu #1447. hozzászólásáraA hiba mégis ott van!!Bizonyíték rá,hogy felvariálva csinálja,mikor nagy a fordulata a váltónak!A variátor tengelyt a motor hajtja,annak a fordulata nem változik,állandó teljes gázon!
Válasz Hogel #1448. hozzászólásáraMert nem működik,vagy nem jól van beállítva a nyelestengely fék!!!!!!Annak teljes fordulaton is állóra kell fogni a tengelyt!
Válasz zt tomi #1446. hozzászólásáraÉn bordásnak tudom.
Válasz rilex #1453. hozzászólásárapedig mennyire megörült itt mindenki ----minket kivéve persze !!! ---





hogy az ön hát showjába is szúrkál az árpás anyag......
Válasz *** HM *** #1451. hozzászólásáraAnno nagyon örültünk annak, hogy lett egy ilyen. De még sokkal jobban örültünk, mikor megszabadultunk tőle.




...most meg a fiam kotnyeleskedett kicsit a nevemben....
De tényleg tud segíteni szereléstémában.
a váltóba hol lehet beönteni az olajat?
Még 3 napja van csak meg a kombájn, de azóta feszt szerelnem kell valahol.Még most ismerkedek vele.
Válasz rilex #1450. hozzászólásárana be is cseszett a virágos nyár ha ön meg a 12SSel nySSeget

Válasz zt tomi #1441. hozzászólásárahello, jó tanácsként mondom, a hidraulika olaj tartályban van egy papírbetétes szűrő, azt iktasd ki, , mink is jártunk már úgy, ja, és egyúttal legyen benne tiszta motorolaj ha lehet, csak ne legyen sűrű
Válasz Hogel #1448. hozzászólásáraAz enyémnél kiment a nyelestengely kuplung felőli csapágya akkor csinált ilyet. A nyelestengelyen lévő belső variátortárcsa már faragta az aluminium kuplungházat és azért visított. Mivel elbillent a tárcsa a kuplung sem emelt le tökéletesen. Ez még viszonylag könnyen javítható, remélhetőleg nincs nagyobb baj. Esetleg ereszd le az olajat a váltóból és nézd meg nincs-e benne fémdarab.
Gyors segítség kellene , Sziasztok.
Miért recseg a váltó e512 ben, gyakorlatilag vagy 10 edjére tudom sebességbe tenni, Menet közben meg 3 ban visít terhelésnél valami .
Válasz 4964 #1444. hozzászólásáraIgen, felvariálva egy kicsit remeg általában mindegyik, kivétel a medikusé
de régebben ez sem remegett ennyire. A hajtott tárcsában az ősszel kicseréltem a műanyag perselyeket. A nyelestengely nem lóg. A szíj tökéletes. Gyanús már valami, mert van egy bontott gyári felső tengelyem és az a két csapágy között vastagabb. Ami most benne van utángyártott, ha jobban ráérek leveszem a kosárnál a fedelet és benyúlok megmérni mennyivel.
Válasz medikus #1442. hozzászólásáraAz ifa ugyanaz csak annak kúpos a tengelye.Jól tudom?
Válasz 4964 #1444. hozzászólásáraEnyém nem remeg!!!
Válasz Nabu #1438. hozzászólására fölvariálva szerintem mindegyik remeg, de 7 tonnás termésben úgy sem lehet fölvariálni mert el fog telni a masina,
ezeket a gépeket nem ilyen hozamra tervezték,
40 év után csoda hogy mennek
Válasz Nabu #1438. hozzászólásáraLóg a váltóban a nyelestengely!
Válasz zt tomi #1441. hozzászólásáraTegyél rá Ifa-t!Nem nagy pénz!
Nem kellett sok hozzá és felgyújtottam. .... az ideg.Tegnap vágtuk a búzát és folyamatosan egyre gyengébb lett a hidraulika.Elkezdett a kormány is akadozni,az asztalt nemhogy fel,már le sem tudtam engedni.Ma tettem fel másik szivattyút. .... rajta a szimeringet a nyomás.Raktam fel másikat.Azzal sem emelt mert az is szar.Szétszedtem 2 egyformából raktam össze egyet.Úgy sem megy.Már .... kapok.
Moderátor által módosítva: 2015-07-06 15:04:37
Válasz Nabu #1438. hozzászólásáraEgy lehetőség: menetelő tengely nem görbe?
Válasz Nabu #1438. hozzászólásáraDe a tied legalább viszi.
Válasz csöpi #1418. hozzászólásáraKitakarítottam. Valamit segített, mert volt benne kosz lerakodva de még mindig remeg. A spanoló csapágyait is kicseréltem. A külső variátor tárcsafél szemmel láthatóan üt de így van öntve, a szélén furatokkal elméletileg ki lenne egyensúlyozva. Délután aztán beállt a kettős szíjtárcsa melletti csapágy. Már szaga volt, még jó hogy a füst beérzik a fülkébe ezeknél a régi masináknál. Beöregszik, beszárad a zsír a csapágyba, miért nem csinálta a német zsírozhatóra. Este egy nyomócső adta be a kulcsot a porlasztónál. Remélem holnap szerencsésebb napunk lesz.
Válasz VTR-es #1433. hozzászólásáraNos akkor gyenteljem vele?
Válasz jozef19 #1434. hozzászólásáraA rozsdamaró az hogy fényez most gyorsan.
Válasz fabia63 #1432. hozzászólásáraAz árpa erős 7t termések vannak
Válasz VTR-es #1433. hozzászólásáraEgy kis rozsdamaró,utána nyeli gazdagon...
Válasz csöpi #1431. hozzászólásáraSzerintem a rozsdás ferde okozza ezt, ha kifényesedik tuti jó lesz.
Válasz csöpi #1431. hozzászólásáraAz őszi árpához úgy írják,hogy 900-1150/perc dobfordulat a jó. Amúgy milyen az árpa? Erős,vagy gyenge?
Válasz fabia63 #1429. hozzászólására1000es dob fordulat
Válasz fabia63 #1429. hozzászólásáraCsöpi! Talán segít közelebb jutni a hiba megoldáshoz.
Pár dolog a beállítással kapcsolatban:
Cséplődob fordulatszám magas:-pozitív hatása:toklászolás, kicséplés
negatív hatása: szemtörés, szalmatörés, szemleválasztás a szalmarázóládán, rosta túlterhelés
Cséplődob fordulatszám alacsony: pozitív hatása:- szem kímélés, szalma minőség, rosta teljesítmény
Cséplőkosár gabona beállítás:
- belépőrés nagy, kilépőrés kicsi:- pozitív hatás: a termény felvétele, kicséplés, anyagfolyam az utóverő dobnál
Negatív hatás: szalmaminőség, rostaterhelés
Belépőrés kicsi- kilépőrés nagy: kicséplés, toklászolás
Ha a lehúzó léceknél túl nagy a távolság, akkor a gabona felcsavarodik
A behúzó csigánál a padlólemeztől való távolsága nagy , akkor egyenletlenül szállítja az anyagot
ha kicsi, akkor optimális az anyag továbbítás.
Válasz csöpi #1428. hozzászólásáraHello!
A belépő rést a dobnál 17mm-re, a kilépő rést hátul 3mm re állítsad. Amúgy a rozsda bizony nagyon tud szívatni. A dobfordulat mennyire van állítva a gépen?
Nem rozst nem tritit csak őszi árpát szeretnék vágni!!!!
Válasz medikus #1425. hozzászólásáraJártunk már úgy,hogy az utóverőre tekeredett.Késsel kellett ledarabolni.
Válasz Mf-es #1422. hozzászólásáraElől 15,hátul 7 az alap beállítás,ami bent a karon a 2.rovátkát jelöli meg! Innen lehet még összébb is húzni,ha kívánja!!
Válasz Mf-es #1422. hozzászólásáraVan ott egy utóverő,ami leválasztja a szalmát a dobról!!Egy 2 méteres rozs akkor körbe érné,és be is kötné a dobot.
Válasz Mf-es #1423. hozzászólásáraEgy profi kombájnos mondta,úgy állítsa a hátsót,hogy érjen a dobhoz a kosár,ezután a karon egy állást vissza,és kész.
Válasz csöpi #1421. hozzászólásáraAmúgy az szk-n,meg a dominátoron is 2 mm a hátsó.Nem is hallottam ennél többet.
Válasz csöpi #1421. hozzászólásáraSzerintem sok.Visszaforgatja a dob.Lehet 3-at fordul a szalma a dob körül,mire kimegy a ládára.Ezért töri.
Válasz Mf-es #1419. hozzászólásáraNem sok, a kicsépeléssel nincs gond mert úgy meg rágja mit tacskó a mücsontott csak hátul 10-15cm darabban jön ki meg elöl is okádja vissza.
Válasz Mf-es #1419. hozzászólásáraNem 1 megy át.
Válasz csöpi #1401. hozzászólására7 mm?Nem sok az?Átmegy az egész kalász.2 mm szerintem.
Válasz Nabu #1417. hozzászólására302 kaszálógépen jártam igy de ki takaritva aztán nem volt vele gond