Fórum

MTZ orbitosra alakítása 

Létrehozta: Balázs, 2008-02-23 20:42:49

Új hozzászólás Frissítés
  • Válasz » #955 verokmate | 2020-04-17 19:01:56

    Hát nekem máskor letört az 3fejes váltvaforgató ekének a jobboldali alsó függesztő pontja (öntvény) elvittem egy szak műhelybe ott úgy rá hegesztették hogy szántottam vele 35-40cm fogása 40cm fejenként
    nem a pontja tört le hanem az mtz nek a függesztö karjának a belsővége szét szakadt

  • Válasz » #954 Gumóka | 2020-04-17 19:00:45

    Válasz medikus #953. hozzászólására

    Én nem is vitázni akartam ezen smile laugh

    Csak maga a bak 40mm körüli vastag, maga híd nem tudom, de 10-12mm minimum.

    Ha megfelelő tudás van a hegesztőpisztoly végén, tehát tudja mit csinál, nem hinném, hogy az képes lenne leszakadni.

    Ha csak azt nézem, hogy a két kar a reduktorházon hogy van felfogatva és annak is azt az erőt kell elviselni, nem hiszem, hogy egy szakszerűen felvarrt bak előbb leesne.

  • Válasz » #953 medikus | 2020-04-17 18:51:21

    Válasz Gumóka #952. hozzászólására
    No én ezen nem vitázok!
    smile nonono

  • Válasz » #952 Gumóka | 2020-04-17 18:01:56

    Válasz medikus #951. hozzászólására

    Azt azért kétlem, hogy a kormányozáshoz szükséges erő megtépi azt a tömör bakot, vagy a hídközepet.

    Nekem egyébként is hegesztett a híd, több helyen is, én már így vettem.

    Nálam 2 év alatt még nem szakadt szét.

  • Válasz » #951 medikus | 2020-04-17 17:45:33

    Válasz Gumóka #950. hozzászólására
    Kiszakadhat az az anyagából is!smile confused

  • Válasz » #950 Gumóka | 2020-04-17 14:37:03

    Válasz medikus #947. hozzászólására

    Azt azért megnézném, hány mtzt javít "szakember".
    Láttam én szakember munkáját, hát köszönöm szépen.

    Nekem is hegesztett bak került fel, számlával, láttam a bakot is, meg azt is, hogyan rakják fel, szakműhelyben.

    Na, ha az letörik egyszer, akkor az valószínűleg vasműs olvasztó átka lesz.

  • Válasz » #949 Gergő80 | 2020-04-17 07:08:12

    Válasz verokmate #945. hozzászólására

    Nincs olaj ha jó minden a difinél meg a szöghajtásnál van szimering

  • Válasz » #948 endypapa_20120 | 2020-04-17 06:51:21

    Válasz verokmate #942. hozzászólására

    Az oszlopon lévő munkahengert tömörre csináltatod, a vezérlést ledobod, helyét befenekeled, lesz egy sima munkahengered, amire orbitot csatlakoztatsz (amit oda teszel ahova akarod. Lesz egy orbitos kormányzásod minden külső átalakítás nélkül.

  • Válasz » #947 medikus | 2020-04-16 22:10:45

    Válasz JDFERI #946. hozzászólására
    Kaptár is jár érte!A kormány nem játék!Csak szakember szerelhetné,aki vállalja a felelősséget,vagy be lehet csukatni ha baj van!Olyan mint a fék!smile sweatdrop

  • Válasz » #946 JDFERI | 2020-04-16 20:41:04

    Válasz verokmate #942. hozzászólására

    Azt nem tudom észre veszik-e műszakin. De egy Olaszliszka szerü faluban ha letörik és szerencsétlenségedre átmész egy gyereken ,akkor egy egész ország meg fog ismerni a médiából és valszeg sokan érted is gyújtanak majd gyertyát egyszer egy évben.

  • Válasz » #945 verokmate | 2020-04-16 19:50:42

    Válasz Gergő80 #944. hozzászólására

    Köszi még egy kérdés végig olvastam az összes beszélgetést és ott irta valaki hogy ott lehet bele fúrni mert nincs ott olaj Igaz ez hogy ott nincs olaj?

  • Válasz » #944 Gergő80 | 2020-04-16 18:50:21

    Válasz verokmate #942. hozzászólására

    ez a megoldás a jobb vagy bázikus pálcával egyen árammal vagy egy nagy teljesítményű co val szépen fel hegeszthető és tiszta gyári

  • Válasz » #943 verokmate | 2020-04-16 15:00:59

  • Válasz » #942 verokmate | 2020-04-16 14:59:20

    Sziasztok szerintetek ezek közül melyik az erősebb orbit tartó a hidra ráhegeszteni vagy kazánlemezből hegesztgeti és műszakin melyiket nem vennék gyorsan észre?
    Mtz 82 elsöhid miből van milyen pálcával kell hegeszteni mondjuk ha a hidra lenne hegesztve akkor el vinném egy profi hegesztőshöz.
    Valakinek van olyan gépe aminek az orbi tartója ezek között valamelyik és át engedték műszakin?
    És végül itt az én elsőhidam.

  • Válasz » #941 prütyi | 2019-10-25 15:41:14

    Válasz osztro.m #940. hozzászólására

    Nem ártana,de ha a rugók is gyengék akkor hiába a vastag peremes. Ha nem sokat mész átlóba barázdán vagy ilyesmin akkor a vékonnyal is működik,de már láttam olyat is hogy vékony peremessel nem az összekötő vagy az irányítókar tört el hanem maga a reduktorház.

  • Válasz » #940 osztro.m | 2019-10-25 09:43:39

    Válasz prütyi #939. hozzászólására

    Rendeben, mindeképp a jobb változatot szeretném... A hüvelyeket mindeképp cseréljem vastag peremesre? Már félig meddig átalakítottam, orbitosra jelenleg a "felső munkahengeres" változat üzemel. Télen jobban lesz időm foglalkozni vele majd akkor csinálnám meg alsó munkahengeresre, csak próbálom keresni a jó megoldást, hogy ne akkor keljen rögtönözni...

  • Válasz » #939 prütyi | 2019-10-25 09:25:44

    Válasz osztro.m #938. hozzászólására

    Nem! Az egy összekötős sokkal jobb mivel a 2 kerék összekötésében csak 2 gömbcsukló van, a 2 összekötős meg ugyan az mint a gyári kormányműved csak egy munkahenger mozgatja. Ennél még a lógások kopások véget a jobbos kereked ugyan úgy tapsolhat. Ha van rá lehetőséged mindenkép egy összekötősre csináld meg a masinát! Nálunk a 82-es már átt van alakítva és isteni a gyári kormányához képest, az 52-esünkhöz meg már sikeresen vettünk egy orbitbakos hídközepet difistől amibe nagyon kevés üzemóra lehet, így ő is orbitos lesz a jövőben.

  • Válasz » #938 osztro.m | 2019-10-25 09:14:55

    Válasz prütyi #937. hozzászólására

    Köszönöm!

    Hát a helyzet nem tudtam ,hogy létezik ilyen is olyan is.... Még a régi vékony peremes csizmák vannak bent... Viszont lehet azt is cserélnem kell a télen, mert az olajat ki nyomja, meg lógása is van... Ha jól értelmezem akkor célszerübb a két összekötős válozatra alakítani?

  • Válasz » #937 prütyi | 2019-10-24 16:05:02

    Válasz osztro.m #936. hozzászólására

    Azon múlik hogy milyen rendszerűre akarod átalakítani. Nem a kartelba hanem a váznyulványba tud bele érni az egy összekötős,ha a gyári vékony peremes csizmaszár van még a masinán, mondjuk a vastag peremessel is hozzá tud érni,de legalább nem törik le. Az egy összekötöshöz szerintem a leghosszabb kell,de ezt a habi és társainál tuti tudják. A két összekötős megoldásnál meg csak a bal oldalit kell cserélni. Én csak erről a két fajtáról tudok.

  • Válasz » #936 osztro.m | 2019-10-24 09:01:11

    Sziasztok!

    Valaki tudna abban segíteni, hogy az átalakításhoz (82-es) melyik fajta nyomtáv/ irányítókarok kellenek? Valahol olvastam, hogy 3 fajta létezik és nem mindegy melyik. mert hogy a kormányöszekötő belefog érni...(talán a karterba...)
    Előre is köszönöm!

  • Válasz » #935 Tomi81 | 2019-10-02 05:47:21

    Válasz Varga Roland #932. hozzászólására

    Szívesen.
    Az orbit maradhat, minek vennél újat?
    De, azért kérdeztem mekkora tartály kell, mert ha elég lenne egy akkora mint ami kormányoszlopba van -kapásból meg nem mondom de vagy 10-15l kell abba is- akkor felesleges átalakítani. A kormányoszlopot összekötöd a hidraulika tartállyal, egyforma olaj bele és kész.

  • Válasz » #934 Gergő80 | 2019-10-01 22:51:47

    Válasz Varga Roland #933. hozzászólására

    A motor jobb oldalára simán feltenni egy pótkocsi lég tarályt alul a zárófedélen bevezetni vastag csővel meg fent a beöntővel összekötni vagy egy olajhűtőt feltenni

  • Válasz » #933 Varga Roland | 2019-10-01 22:17:10

    Szőlővel foglalkozok, és többféle hidraulikus eszközt kellene működtetni, és ehhez kicsit tuningolni kell az mtz-t.
    De ezzel nem ezt a topicot akarom terhelni.

  • Válasz » #932 Varga Roland | 2019-10-01 22:12:24

    Válasz Tomi81 #929. hozzászólására

    Köszi a választ és az ábrát mert ez nekem nem volt meg. Valami ilyet emlegettek nekem is.
    Amit még nem egyértelmű számomra, hogy az orbit ugyan az ami most a régi tömbön van, vagyis nem kell másikat venni?
    A tartály méretét nem tudom, de 2-3-as lemezből nem költséges heggeszteno egy pont odaillő alakú és méretűt. Azt sz ököl szabàlyt modta a hidraulikáz értő, hogy a szivattyú méretének 3x osa.

  • Válasz » #931 Tomi81 | 2019-09-30 07:39:06

    Válasz Paraszt2 #930. hozzászólására

    Tételesen meg nem mondom. Először is az a kérdés befér e. Mert a nagyműszerfalasokban van a úgy.
    Az meg, hogy mi kell hozzá egy alkatrészkatalógusból talán meg lehet mondani.
    Ami biztos, egy tartó, a kormányoszlopot vagy vágni vagy rövidebbet venni, szívó-nyomó cső a szivattyúhoz, meg hosszabb csövek a munkahengerhez.
    Ennyit találtam




  • Válasz » #930 Paraszt2 | 2019-09-29 21:54:33

    Válasz Tomi81 #929. hozzászólására

    Szia
    Ez engem erdekelne. Nekem is 82em van milyen atalakitas kell hogy feltudjam tenni a muszerfal ala?

  • Válasz » #929 Tomi81 | 2019-09-29 17:53:13

    Válasz Varga Roland #927. hozzászólására

    Úgy tudnád megcsinálni, hogy felvinnéd az orbitot a műszerfal alá, a szivattyú meg a hidraulika tartályból dolgozna. Az újabbakon így van. Mekkora tartályt akarsz a kormányoszlop helyére? Mert ha elég ami az oszlopba van, akkor maradhat minden.

  • Válasz » #928 .Richard. | 2019-09-29 15:08:47

    Válasz Varga Roland #927. hozzászólására

    Van olyan típus aminek a hátsó felnijén belül a féltengely tokra van rakva légtartály. Oda pl. egy 30 literes is elfér, csak csupa szar lesz esetenként.smile wink

  • Válasz » #927 Varga Roland | 2019-09-29 13:10:55

    Üdv mindenkinek!
    A 82-esem már rég át lett építve orbitosra ami jó döntés volt.
    A régi kormámyoszlop elvileg csak tartályként funkcionál. Azon van az orbitszivattyú vagy szelep (amit a kormányyal tekerek egy rudazaton keresztül) .
    Most viszont olyan igényem van, hogy a régi kormányoszloppt meg kellene szüntetni mert a helye jó lenne póthidaulika tartálynak.
    Ehhez valyon mit kellhet átalakítani?
    Köszönöm előre is

  • Válasz » #926 Timár85. | 2019-07-05 03:12:50

    100as orbit es Ns-14 ennek párja nincs tökéletes lett a kormányzássmile thumbupcool

  • Válasz » #925 Timár85. | 2019-07-01 15:13:43

    Válasz Timár85. #924. hozzászólására
    Nem vagyok megelégedve a kormányal...szeretném ha könyebb lenne a tekerése mégegy suhintassal...tegyek rá Ns14-est

  • Válasz » #924 Timár85. | 2019-07-01 15:11:37

    Válasz Sanyee #923. hozzászólására

    Szerinted hagyam igy hogy c50 m
    unkahenger es 100as orbit??

  • Válasz » #923 Sanyee | 2019-07-01 14:45:59

    Válasz Timár85. #921. hozzászólására

    Igen mivel 100ccm-es orbitod van.

  • Válasz » #922 Sanyee | 2019-07-01 14:45:42

    Válasz Timár85. #921. hozzászólására

    Igen mivel 100ccm-es orbitod van.

  • Válasz » #921 Timár85. | 2019-06-30 23:58:26

    Válasz Sanyee #919. hozzászólására
    Tehát többet kellene tekerni hogy forduljon jobbra balra??

  • Válasz » #920 Timár85. | 2019-06-30 23:54:44

  • Válasz » #919 Sanyee | 2019-06-30 22:48:21

    Válasz Timar85 #917. hozzászólására

    4-5 kormányfordulatra tudnál vele balról jobbra fordulni.

  • Válasz » #918 envagyok2 | 2019-06-30 22:28:10

    Válasz Timar85 #917. hozzászólására

    erőlködnél továbbra is.

  • Válasz » #917 Timar85 | 2019-06-30 22:19:36

    Szerintetek mi történik ha C50 helyett C63-as munkahengert tennék 100-as orbitnak??

  • Válasz » #916 Tomi81 | 2019-06-27 08:58:02

    Válasz zsozsi51 #915. hozzászólására

    Nyugodtan csináld meg, ahogy először akartad. Az ütközőre kell hegeszteni egy vastagabb laposvasat és jó lesz. Nem kell túlvariálni.

  • Válasz » #915 zsozsi51 | 2019-06-27 08:53:47

    Válasz Sanyee #914. hozzászólására

    úgy gondolom, hogy ebből 4 csukló meg az oroszból azért másabb tartósságban.

  • Válasz » #914 Sanyee | 2019-06-26 22:09:41

    Válasz zsozsi51 #911. hozzászólására

    Ez megint 4 gömbcsukló. Vedd a rövid irányítókart, a 2 rövid irányítókart bennthagyod és minden gyári marad.

  • Válasz » #913 Timar85 | 2019-06-26 21:59:44

    Orbitozás...

  • Válasz » #912 Timar85 | 2019-06-26 21:49:22

    Válasz zsozsi51 #908. hozzászólására

    És hogyan lehet ezt megoldani egy öreg ruszkin pl?mikor elébbe nemteheted alá pedig ott az elsöhuzo...

  • Válasz » #911 zsozsi51 | 2019-06-26 15:59:47

  • Válasz » #910 zsozsi51 | 2019-06-26 15:57:57

    Válasz Sanyee #909. hozzászólására
    Ez csak egy példa... de hasonló munkahengerrel szeretném én is megoldani.

  • Válasz » #909 Sanyee | 2019-06-26 14:54:23

    Válasz zsozsi51 #908. hozzászólására

    Azt hittem MTZ-ről van szó. Hol itt a vékony reduktorhüvely?

    De szerintem jó lesz úgy.

  • Válasz » #908 zsozsi51 | 2019-06-26 08:58:40

    Válasz Sanyee #907. hozzászólására
    Mivel nincs meg a munkahenger bakja sem, de már egy csavarozható verzó, amit korábban belinkeltem, le van méretezve, még jó hogy nem került legyártásra. Így egy más variációba gondolkodom. Az irányítókar helyére kétszáras, kétirányú munkahengert szeretnék felrakni. Akkor nem kell cserélgetni semmit a sonkákban sem. "Nyugati" cuccokból simán meg lehet csinálni.

  • Válasz » #907 Sanyee | 2019-06-26 08:41:13

    Válasz ..MZ/X.. #906. hozzászólására

    Nekünk az egyik már 5 éve így megy.
    Igazából a Bal kerék stabil. A jobb oldali kerék felé meg 4 gömbfejet kell cserélni vagy meghúzni.
    Még így is sokkal jobb, mint volt!
    Peremet cserélni, meg befixesíteni az első híd lengését már megint járhat hátrányokkal.

    De az sem árt mellette, ha minden gömbfejre tesz az ember egy M6-os furatot.
    Egyébként a jobb oldala se mocorog szállítás közben.

  • Válasz » #906 ..MZ/X.. | 2019-06-26 06:36:46

    Válasz Sanyee #905. hozzászólására

    Az öngól, lenne. Pont az a cél, hogy minél kevesebb hibalehetőség legyen. 6db folyamatosan kiszopódó gömbfejjel nem túl vidám az élet.
    Meg kell magasítani a hídon az ütközőket, ha jól rémlik 4-5mm elég neki.

Fórum szabályzat

Elolvasom »

// SZERVERBŐVÍTÉS //

Áprilisban közel 1 millió látogatónk volt, és folyamatosan csúcsokat dönt az Agroinform.hu látogatottásága, ezért bővítjük és továbbfejlesztjük a portált kiszolgáló szerverparkot. Kérünk, ha bármilyen lassulást, működési rendellenességet tapasztalsz a portálon, ezen a linken jelezd. Köszönjük!

IRATKOZZON FEL HÍRLEVELÜNKRE

[bezárás x]