Fórum

MTZ orbitosra alakítása 

Létrehozta: Balázs, 2008-02-23 20:42:49

Új hozzászólás Frissítés
  • Válasz » #827 prütyi | 2019-01-18 08:52:36

    Válasz Mtz fan 1990 #823. hozzászólására

    Ez a cső arra kell tudtommal,hogy ha még olajos a difizárad akkor működjön. Nekünk is átt van orbitosítva a 82-es és ilyen csövet mi nem raktunk bele, mégis tökéletesen működik. Az életbe nem dolgozik vissza a kormányra az orbit, vagyis nálunk már mindenhol járt a gép de fel se veszi ha egy tuskón vagy bármi máson kellet áttkelni.

  • Válasz » #826 Zoli26 | 2019-01-17 22:38:43

    25.oldal

  • Válasz » #825 Zoli26 | 2019-01-17 22:35:34

    Válasz Mtz fan 1990 #823. hozzászólására Lapozz vissza a 206 os képeimre.

  • Válasz » #824 Zoli26 | 2019-01-17 22:25:16

    Válasz Mtz fan 1990 #823. hozzászólásáraElvileg nem töri el a kezedet vagy az ujjadat a kormány ha véletlen neki fordítod valami partoldalnak vagy tuskonak vagy ilyesmi.Én így tudom hogy elengedi a szelep a hirtelen nyomást.

  • Válasz » #823 Mtz fan 1990 | 2019-01-17 17:55:38

    Helló! Az lenne a kérdésem, hogy ennek az alkatrésznek mi lenne a szerepe az MTZ orbitosítás során; érdemes beszerelni, vagy helyettesíthető hidraulika csővel?

  • Válasz » #822 Timar85 | 2019-01-09 19:26:20

    Válasz gezapapp90 #821. hozzászólására

    Ez igaz ahogy irtad egyikfelol a munka hengerben benne van a szara ezert picivel nehezebb a kormanjzasa ..kulomben nemanyira eszlelheto ez a jelenseg ha jo a szivatyu meg a munkahenger..

  • Válasz » #821 gezapapp90 | 2019-01-09 08:21:26

    Válasz lovasnorbi #546. hozzászólására

    Szia! A kormány munkahenger egyik végállásában nagyobb az olajtérfogat, mert nincs benne a munkahenger szára, ha másik végállásban van benne van. Ezáltal több olaj kell bele, többet kell abba az irányba kormányozni! Pŕóbáld ki, végállásból balról-jobbra, jobbról-balra, ha jól emlékszem 1 körrel többet kell fordítani az egyik felé, és arra könnyeb is a kormány! Szerintem ezért mászik körbe a kormány!smile thumbup

  • Válasz » #820 Timar85 | 2019-01-08 21:27:44

  • Válasz » #819 Claastra. | 2019-01-07 22:02:00

    Válasz Timar85 #813. hozzászólására
    igen 2 rudas maradt ,megmaradt a kormánymű hosszú függőleges tengelye

  • Válasz » #818 Timar85 | 2019-01-07 21:41:18

    Tokeletessen mukodik igy is hogy csak bal felol van uj iranjitokar

  • Válasz » #817 ..MZ/X.. | 2019-01-07 20:08:46

    Válasz Timar85 #816. hozzászólására

    Nem értem mit kínlódsz? Mondjuk azt sem vágon mi a bánat az a csaurasmile blink
    Az orbitozásbak pont az a lényege, hogy eltűnjön a rendszerből minél több hibaforrás. Egy összekötősre kell megcsinálni, kiherélni az oszlopot és viszlát. Az, hogy az orbit hova kerül már részletkérdés.
    100-as orbit a vékonyabbik munkahengerhez való, a szöghajtásos hídhoz, a 160-as meg az egyenes hídhoz.

  • Válasz » #816 Timar85 | 2019-01-07 18:48:26

    Válasz Timar85 #812. hozzászólására

    Igen bal felol raktam az uj iranyitokart es maradt ket rudas...

  • Válasz » #815 Timar85 | 2018-12-19 18:47:21

    Szerintetek a kormanykockahoz milyen nagysagu csaura a legjob?2mm vagy 1,5mm hogy modernizaljuk...

  • Válasz » #814 Timar85 | 2018-12-06 18:48:56

    Mi a kulombseg a 100-as orbit es a 160 kozott??

  • Válasz » #813 Timar85 | 2018-12-05 19:17:46

    Válasz Claastra. #760. hozzászólására

    Es bal felol tetted az uj iranjito kart?ket rudas maradt

  • Válasz » #812 Timar85 | 2018-12-04 20:47:26

    Válasz Timar85 #811. hozzászólására
    Kulomben az orbit elott kormanykocka volt es konyen ment a lenti munkahengerrel..miota felraktam az orbitot nemtetszik..

  • Válasz » #811 Timar85 | 2018-12-04 20:39:05

    Válasz Celtises #810. hozzászólására

    Tehat akkor nem szamit hogy alul milyen a munkahenger?mindegyik teszi a dolgat csak egyik hoszabb masik rovidebb...

  • Válasz » #810 Celtises | 2018-12-04 20:01:35

    Válasz Timar85 #809. hozzászólására

    Akkor neked bent van a függőleges tengely.
    Az szorulhat, ha görbe.

  • Válasz » #809 Timar85 | 2018-12-04 19:59:05

    Válasz prütyi #808. hozzászólására

    Nem raktam bele a csapagyat az orbit felol..csak a szemeringnel mint ahogyan a katalogusban all.100as orbitom van es Ns16 szivatyum..es megmaradt a kozepket rudas oszekotom.lehetseges hogy az szorulna?

  • Válasz » #808 prütyi | 2018-12-04 19:13:04

    Válasz Timar85 #807. hozzászólására

    A kormány oszlopból az orbit felöli csapágyat kiszedted? Mert azt ki kell hogy ne feszengjen az orbitban a tengely.

  • Válasz » #807 Timar85 | 2018-12-04 18:49:34

    Koszi az infot...at alakitottam mar lentire...es nem az igazi valamijert szorul mar mindent at kontroloztam..nemtalaltam sehol hibat..lehetseges hogy a lenti munkahenger nem megfelelo..mivel szilazs kombajnrol valo es nem original ruszki?

  • Válasz » #806 Celtises | 2018-12-04 18:35:02

    Válasz Timar85 #805. hozzászólására

    Van. Sz.r
    Kormány könnyű de nem biztonságos.
    Alsóra csináld vagy inkább akkor hagyd így.

  • Válasz » #805 Timar85 | 2018-12-04 18:30:45

    Szeretnem tudni hogy valakinek van e fenti munkahengeres takija...orbitosra atalakitva..es hogy jo e az ugy.

  • Válasz » #804 zsozsi51 | 2018-10-12 19:31:14

    Sziasztok, ezeket a képeket én is lestem. Ezt már elég stabilnak tartom, patent munka.

  • Válasz » #803 prütyi | 2018-10-08 21:12:37

    Válasz verokmate #802. hozzászólására

    Hát ha sok sok deákot nyomkodsz a vizsgabiztosok zsebébe, akkor előfordulhat hogy átengedik a géped. Én kokec megoldásnak tartom, és ha ilyen miatt vasalsz ki valakit le is csuknak.

  • Válasz » #802 verokmate | 2018-10-08 21:02:03

    sziasztok kellene egy tanács mtz 82 est átakarom alkatini orbitosra de nem akarok egy 150 ezer forintos első híd közepet venni amiben benne van az orrit munkahenger tarto csavar helye. https://www.youtube.com/watch?v=xB3bQyHErjE

    itt a link ezen a videóban amit csinál munkahenger tartót azt el fogadják műszakin???

  • Válasz » #801 _NB_ | 2018-09-14 20:18:22

  • Válasz » #800 Celtises | 2018-09-01 21:41:25

    Válasz ..MZ/X.. #799. hozzászólására

    Meg ne legyen görbe a függőleges tengely, mert én azt is érzem vele amikor odaér.

  • Válasz » #799 ..MZ/X.. | 2018-09-01 21:24:06

    Válasz dagadtmadar #798. hozzászólására

    Meg legyen jó az irányítókar, meg az összekötők,
    Nem sok értelme van a felső munkahengeresnek, annyira a gyárit is meg lehet csinálni. O-gyűrűket ki kell dobni belőle, karmantyú a helyére és megy.

  • Válasz » #798 dagadtmadar | 2018-09-01 20:57:38

    Válasz Plútó #797. hozzászólására

    Köszönöm a válaszod!

    Közben utána olvastam mivel a diffit még nem akarom levegősre alakítani (tervben van) ezért a szelepes csövekre szükségem van.
    Elvileg az orbit amit felteszek benne van minden ezek szerint nem fog kelleni (remélem) az általad használt megoldás.

    Indexen utánaolvasva volt aki dícsérte a felső munkahengeres megoldást elvégre kb ugyan azt csinálja mint az alsó munkahengeres csak legyen jó a munkahenger

  • Válasz » #797 Plútó | 2018-09-01 20:51:19

    Válasz dagadtmadar #787. hozzászólására

    Helló.
    Ezek a képek amiket beraktál az én trakimról készültek.A nyomásszabályzóra azért van szükség,mert az orbitban amit felraktam nincs.Úgy állítottam be a megfelelő nyomást,hogy teljesen kitekertem a szabályzót,majd addig tekertem vissza,emelve a nyomást,amíg alapjáraton könnyen lehet fordítani a kormányt.Az áramlás szabályzó meg azért van,mert nélküle fél kormány fordulattal koppon volt jobbra
    is,balra is.Most egy fordulat.Ilyen szelepes cső amiről írtál olyan nekem nincs benne.De nem is hiányzik.

  • Válasz » #796 Celtises | 2018-09-01 18:55:57

    Válasz dagadtmadar #795. hozzászólására

    Beviszed valahova és csináltatsz. Bármelyik hidraulikásnal.

  • Válasz » #795 dagadtmadar | 2018-09-01 18:49:45

    Válasz Celtises #793. hozzászólására

    X gyűrűt vagy esetleg a piros szilikon O gyűrűt honnan tudok rendelni?

  • Válasz » #794 dagadtmadar | 2018-09-01 18:48:38

    Válasz Celtises #793. hozzászólására

    meglátjuk mit doba gép ha nagyon nagy szopás akkor vissazszerelem kockára...

  • Válasz » #793 Celtises | 2018-09-01 18:38:36

    Válasz dagadtmadar #792. hozzászólására

    Azért jó az úttartása, mert a csigatengely fogja.Amikor kiiktatod egyből megy majd össze vissza. Megpróbalhatsz a munkhengerre az O gyűrű helyett X gyűrűt tenni. Azt lehet én is megpróbálom.

  • Válasz » #792 dagadtmadar | 2018-09-01 18:35:05

    Válasz Celtises #791. hozzászólására

    Sajnos nem tudok jobbat kitalálni hál a gép úttartása kifogástalan azt leszámítva h ha nem halad tempósan nem lehet kormányozni.
    3 éve újítottam fel és eddig bírta.
    ha márszétszedem akkor felteszem az orbitot télen meg a hidat cserélem és meg lesz csinálva normálisan.
    Vagy ha megy az erdőre így marad...

  • Válasz » #791 Celtises | 2018-09-01 18:31:19

    Válasz dagadtmadar #790. hozzászólására

    Az összes úthibat visszaadja a kormányra és nagy a holtjáték. Nekem ns10-es szivattyú van bolgár targonca orbittal.
    A kormány egy újjas de nagyon érzékeny.

  • Válasz » #790 dagadtmadar | 2018-09-01 18:28:26

    Válasz Celtises #788. hozzászólására

    sajnos addig halogattam h nem tudok vele jobbra fordulni...

  • Válasz » #789 Büresz | 2018-09-01 18:27:51

    Válasz dagadtmadar #787. hozzászólására

    Elvileg a szelepes cső a difizár miatt kell, de nekem levegős, szóval nem foglalkoztam én vele. 50-es munkahengerhez 100-as orbit meg 14-es szivattyú való. A másik gépemen a 10es szittyú van 10 éve, de a 14-essel gyorsabb könnyebb alapjáraton is.

  • Válasz » #788 Celtises | 2018-09-01 18:24:13

    Válasz dagadtmadar #787. hozzászólására

    A felső munkahengeresnek neki se fogj. Akkor hagyd inkább így még összejön a pénz.
    9.-ben életveszélyes.

  • Válasz » #787 dagadtmadar | 2018-09-01 18:11:37

    Üdvözletem!

    Kis csúszásban meg anyagi híján vagyok, így a kormány egyenlőre csak a felsőmunkahengeres orbitátalakítás fog megtörténni...

    A kérdéseim a következők lennének:

    Nézegettem a keletagrón a cuccokat és ismerősömmel tanakodtunk hogy az alábbi szelepes csövek mi célt szolgálnak?
    https://webshop.keletagro.hu/mtz-olajcso-120-orbitos-szelepes-felso_id1320?visit_source=search
    https://webshop.keletagro.hu/mtz-kormanyszervo-szelep_id1122?visit_source=search

    Másik kérdésem nekem NS16-os szivattyú van a gépen és 160-as orbitot teszek fel.
    A topikban olvasgattam, hogy volt akinek probléma volt a kormányzással kis mozdulatra sokat fordult a kerék stb stb.
    Nekem vajon szükségem lesz ezekre az alkatrészekre? (vajon ő berakta a fent említett szelepes csöveket?) (áramlásszabályzó és nyomásszabályzó)



    Valamint a szelepes csöveket hogyan kell a rendszerbe bekötni?

    Ez a gépkönyv amiből ez az oldal származik valakinek nincs meg véletlen?


    Jövőhéten lesznek meg az alkatrészek és kezdeném a szétszerelést, összeszerelést....

    Köszönöm a segítséget!smile helpsmiliesmile thumbupcool

  • Válasz » #786 _NB_ | 2018-08-28 20:40:01

  • Válasz » #785 atisgyulai | 2018-08-25 14:03:28

    Válasz ..MZ/X.. #784. hozzászólására

    A "műjanyagosoknak" van egy kb. 5 literes kis tartály elöl. Abból dolgozik. Szerintem jobb ha külön vannak. A hidraulika rendszer bármikor bekaphat valamit egy munkagépből. Én biztosan szétválasztanám, ha ilyen lenne.
    Kollégának éjszaka szántás közben ment szét egy cső. Csak azt vette észre, hogy már nem akarja emelni az ekét. Alig bírt hazaevickélni "kormány nélkül".

  • Válasz » #784 ..MZ/X.. | 2018-08-25 12:16:21

    Válasz máris szomszéd #783. hozzászólására

    Az újak ilyenek.
    Előny, hogy nem kell rá még egy bödön amiből folyhat a lé. Nem kell, csak egy helyen figyelni a szintet.
    Hátrány, hogy a hidraulikából előbb-utóbb elkezd menstruálni aztán ha elfogy nincs a kormánynak sem olaj. Eltűnik a gép elejéről ~50kg vas. Ha nincs rendes szűrő (a gyáriak közül egyiket sem nevezném annak) a hidraulikán akkor a trutyis olaj megeszi az orbitot.

  • Válasz » #783 máris szomszéd | 2018-08-25 11:54:13

    Láttam olyan megoldást,hogy a szervó szivattyú a hidraulika tartályból dolgozik.Jobbról alul van egy plecsni oda teszik a szívó oldalt.Elöl nincs semmi a kormány oszlop helyén.
    Természetesen orbitos megoldásnál.
    Ez szokványos vagy egyedi megoldás?
    Előny-hátrány?

  • Válasz » #782 sörhas | 2018-08-12 15:32:54

    Válasz t-16m #781. hozzászólására

    Nagyon szépen köszönöm.

  • Válasz » #781 t-16m | 2018-08-12 13:07:52

    Válasz sörhas #780. hozzászólására

    A belsejében konkrétan csak a függőleges tengely marad bent, az is csak azért hogy alulról valami tömítsen a szimeringel. Mi a munkahengert levettük rólaés annak a végfedelével tömítettük le a maradék tátongó jukat. (Ahol az eredeti rásegítő munkahenger kapja az olajat furat mi azt simán bepasztáztuk felfele forgatva és bírja. A te géped difizárja gyári olajos vagy már átvan alakítva levegőssé? Nekünk már levegős így én azt is leszereltem a házról és csináltam a helyére egy fedlapot így már ott se szivárog az olaj. Az orbit T ágát azt a gyári helyére kötöttem vissza. Arra figyelj hogy az átalakított tengely amin nics rajta a csiga, azt csak a szimering felől csapágyazd meg ,mert tud galibákat okozni ha mindkét csapágyat beteszed.

  • Válasz » #780 sörhas | 2018-08-12 12:49:30

    Üdv.
    Segitsen már valaki.
    A gépre most rakom fel az orbidot.
    A kormányoszlop marad tartálynak.
    A belsejéből mit kell ki szedni?
    A régi csatlakozokat lekell e vakdugozni?
    Ha valakinek van pár fótó és megosztaná velem megköszönném.
    smile helpsmilie

  • Válasz » #779 sörhas | 2018-07-09 08:42:58

    Válasz ..MZ/X.. #778. hozzászólására

    Azt tudom.Mondjuk engem kimondottan ez a személy érdekelt volna.

  • Válasz » #778 ..MZ/X.. | 2018-07-08 23:12:56

    Válasz sörhas #777. hozzászólására

    Habi oldalán ott van kompletten cikkszámokkal.

[bezárás x]