Fórum

MTZ orbitosra alakítása 

Létrehozta: Balázs, 2008-02-23 20:42:49

Új hozzászólás Frissítés
  • Válasz » #804 zsozsi51 | 2018-10-12 19:31:14

    Sziasztok, ezeket a képeket én is lestem. Ezt már elég stabilnak tartom, patent munka.

  • Válasz » #803 prütyi | 2018-10-08 21:12:37

    Válasz verokmate #802. hozzászólására

    Hát ha sok sok deákot nyomkodsz a vizsgabiztosok zsebébe, akkor előfordulhat hogy átengedik a géped. Én kokec megoldásnak tartom, és ha ilyen miatt vasalsz ki valakit le is csuknak.

  • Válasz » #802 verokmate | 2018-10-08 21:02:03

    sziasztok kellene egy tanács mtz 82 est átakarom alkatini orbitosra de nem akarok egy 150 ezer forintos első híd közepet venni amiben benne van az orrit munkahenger tarto csavar helye. https://www.youtube.com/watch?v=xB3bQyHErjE

    itt a link ezen a videóban amit csinál munkahenger tartót azt el fogadják műszakin???

  • Válasz » #801 _NB_ | 2018-09-14 20:18:22

  • Válasz » #800 Celtises | 2018-09-01 21:41:25

    Válasz ..MZ/X.. #799. hozzászólására

    Meg ne legyen görbe a függőleges tengely, mert én azt is érzem vele amikor odaér.

  • Válasz » #799 ..MZ/X.. | 2018-09-01 21:24:06

    Válasz dagadtmadar #798. hozzászólására

    Meg legyen jó az irányítókar, meg az összekötők,
    Nem sok értelme van a felső munkahengeresnek, annyira a gyárit is meg lehet csinálni. O-gyűrűket ki kell dobni belőle, karmantyú a helyére és megy.

  • Válasz » #798 dagadtmadar | 2018-09-01 20:57:38

    Válasz Plútó #797. hozzászólására

    Köszönöm a válaszod!

    Közben utána olvastam mivel a diffit még nem akarom levegősre alakítani (tervben van) ezért a szelepes csövekre szükségem van.
    Elvileg az orbit amit felteszek benne van minden ezek szerint nem fog kelleni (remélem) az általad használt megoldás.

    Indexen utánaolvasva volt aki dícsérte a felső munkahengeres megoldást elvégre kb ugyan azt csinálja mint az alsó munkahengeres csak legyen jó a munkahenger

  • Válasz » #797 Plútó | 2018-09-01 20:51:19

    Válasz dagadtmadar #787. hozzászólására

    Helló.
    Ezek a képek amiket beraktál az én trakimról készültek.A nyomásszabályzóra azért van szükség,mert az orbitban amit felraktam nincs.Úgy állítottam be a megfelelő nyomást,hogy teljesen kitekertem a szabályzót,majd addig tekertem vissza,emelve a nyomást,amíg alapjáraton könnyen lehet fordítani a kormányt.Az áramlás szabályzó meg azért van,mert nélküle fél kormány fordulattal koppon volt jobbra
    is,balra is.Most egy fordulat.Ilyen szelepes cső amiről írtál olyan nekem nincs benne.De nem is hiányzik.

  • Válasz » #796 Celtises | 2018-09-01 18:55:57

    Válasz dagadtmadar #795. hozzászólására

    Beviszed valahova és csináltatsz. Bármelyik hidraulikásnal.

  • Válasz » #795 dagadtmadar | 2018-09-01 18:49:45

    Válasz Celtises #793. hozzászólására

    X gyűrűt vagy esetleg a piros szilikon O gyűrűt honnan tudok rendelni?

  • Válasz » #794 dagadtmadar | 2018-09-01 18:48:38

    Válasz Celtises #793. hozzászólására

    meglátjuk mit doba gép ha nagyon nagy szopás akkor vissazszerelem kockára...

  • Válasz » #793 Celtises | 2018-09-01 18:38:36

    Válasz dagadtmadar #792. hozzászólására

    Azért jó az úttartása, mert a csigatengely fogja.Amikor kiiktatod egyből megy majd össze vissza. Megpróbalhatsz a munkhengerre az O gyűrű helyett X gyűrűt tenni. Azt lehet én is megpróbálom.

  • Válasz » #792 dagadtmadar | 2018-09-01 18:35:05

    Válasz Celtises #791. hozzászólására

    Sajnos nem tudok jobbat kitalálni hál a gép úttartása kifogástalan azt leszámítva h ha nem halad tempósan nem lehet kormányozni.
    3 éve újítottam fel és eddig bírta.
    ha márszétszedem akkor felteszem az orbitot télen meg a hidat cserélem és meg lesz csinálva normálisan.
    Vagy ha megy az erdőre így marad...

  • Válasz » #791 Celtises | 2018-09-01 18:31:19

    Válasz dagadtmadar #790. hozzászólására

    Az összes úthibat visszaadja a kormányra és nagy a holtjáték. Nekem ns10-es szivattyú van bolgár targonca orbittal.
    A kormány egy újjas de nagyon érzékeny.

  • Válasz » #790 dagadtmadar | 2018-09-01 18:28:26

    Válasz Celtises #788. hozzászólására

    sajnos addig halogattam h nem tudok vele jobbra fordulni...

  • Válasz » #789 Büresz | 2018-09-01 18:27:51

    Válasz dagadtmadar #787. hozzászólására

    Elvileg a szelepes cső a difizár miatt kell, de nekem levegős, szóval nem foglalkoztam én vele. 50-es munkahengerhez 100-as orbit meg 14-es szivattyú való. A másik gépemen a 10es szittyú van 10 éve, de a 14-essel gyorsabb könnyebb alapjáraton is.

  • Válasz » #788 Celtises | 2018-09-01 18:24:13

    Válasz dagadtmadar #787. hozzászólására

    A felső munkahengeresnek neki se fogj. Akkor hagyd inkább így még összejön a pénz.
    9.-ben életveszélyes.

  • Válasz » #787 dagadtmadar | 2018-09-01 18:11:37

    Üdvözletem!

    Kis csúszásban meg anyagi híján vagyok, így a kormány egyenlőre csak a felsőmunkahengeres orbitátalakítás fog megtörténni...

    A kérdéseim a következők lennének:

    Nézegettem a keletagrón a cuccokat és ismerősömmel tanakodtunk hogy az alábbi szelepes csövek mi célt szolgálnak?
    https://webshop.keletagro.hu/mtz-olajcso-120-orbitos-szelepes-felso_id1320?visit_source=search
    https://webshop.keletagro.hu/mtz-kormanyszervo-szelep_id1122?visit_source=search

    Másik kérdésem nekem NS16-os szivattyú van a gépen és 160-as orbitot teszek fel.
    A topikban olvasgattam, hogy volt akinek probléma volt a kormányzással kis mozdulatra sokat fordult a kerék stb stb.
    Nekem vajon szükségem lesz ezekre az alkatrészekre? (vajon ő berakta a fent említett szelepes csöveket?) (áramlásszabályzó és nyomásszabályzó)



    Valamint a szelepes csöveket hogyan kell a rendszerbe bekötni?

    Ez a gépkönyv amiből ez az oldal származik valakinek nincs meg véletlen?


    Jövőhéten lesznek meg az alkatrészek és kezdeném a szétszerelést, összeszerelést....

    Köszönöm a segítséget!smile helpsmiliesmile thumbupcool

  • Válasz » #786 _NB_ | 2018-08-28 20:40:01

  • Válasz » #785 atisgyulai | 2018-08-25 14:03:28

    Válasz ..MZ/X.. #784. hozzászólására

    A "műjanyagosoknak" van egy kb. 5 literes kis tartály elöl. Abból dolgozik. Szerintem jobb ha külön vannak. A hidraulika rendszer bármikor bekaphat valamit egy munkagépből. Én biztosan szétválasztanám, ha ilyen lenne.
    Kollégának éjszaka szántás közben ment szét egy cső. Csak azt vette észre, hogy már nem akarja emelni az ekét. Alig bírt hazaevickélni "kormány nélkül".

  • Válasz » #784 ..MZ/X.. | 2018-08-25 12:16:21

    Válasz máris szomszéd #783. hozzászólására

    Az újak ilyenek.
    Előny, hogy nem kell rá még egy bödön amiből folyhat a lé. Nem kell, csak egy helyen figyelni a szintet.
    Hátrány, hogy a hidraulikából előbb-utóbb elkezd menstruálni aztán ha elfogy nincs a kormánynak sem olaj. Eltűnik a gép elejéről ~50kg vas. Ha nincs rendes szűrő (a gyáriak közül egyiket sem nevezném annak) a hidraulikán akkor a trutyis olaj megeszi az orbitot.

  • Válasz » #783 máris szomszéd | 2018-08-25 11:54:13

    Láttam olyan megoldást,hogy a szervó szivattyú a hidraulika tartályból dolgozik.Jobbról alul van egy plecsni oda teszik a szívó oldalt.Elöl nincs semmi a kormány oszlop helyén.
    Természetesen orbitos megoldásnál.
    Ez szokványos vagy egyedi megoldás?
    Előny-hátrány?

  • Válasz » #782 sörhas | 2018-08-12 15:32:54

    Válasz t-16m #781. hozzászólására

    Nagyon szépen köszönöm.

  • Válasz » #781 t-16m | 2018-08-12 13:07:52

    Válasz sörhas #780. hozzászólására

    A belsejében konkrétan csak a függőleges tengely marad bent, az is csak azért hogy alulról valami tömítsen a szimeringel. Mi a munkahengert levettük rólaés annak a végfedelével tömítettük le a maradék tátongó jukat. (Ahol az eredeti rásegítő munkahenger kapja az olajat furat mi azt simán bepasztáztuk felfele forgatva és bírja. A te géped difizárja gyári olajos vagy már átvan alakítva levegőssé? Nekünk már levegős így én azt is leszereltem a házról és csináltam a helyére egy fedlapot így már ott se szivárog az olaj. Az orbit T ágát azt a gyári helyére kötöttem vissza. Arra figyelj hogy az átalakított tengely amin nics rajta a csiga, azt csak a szimering felől csapágyazd meg ,mert tud galibákat okozni ha mindkét csapágyat beteszed.

  • Válasz » #780 sörhas | 2018-08-12 12:49:30

    Üdv.
    Segitsen már valaki.
    A gépre most rakom fel az orbidot.
    A kormányoszlop marad tartálynak.
    A belsejéből mit kell ki szedni?
    A régi csatlakozokat lekell e vakdugozni?
    Ha valakinek van pár fótó és megosztaná velem megköszönném.
    smile helpsmilie

  • Válasz » #779 sörhas | 2018-07-09 08:42:58

    Válasz ..MZ/X.. #778. hozzászólására

    Azt tudom.Mondjuk engem kimondottan ez a személy érdekelt volna.

  • Válasz » #778 ..MZ/X.. | 2018-07-08 23:12:56

    Válasz sörhas #777. hozzászólására

    Habi oldalán ott van kompletten cikkszámokkal.

  • Válasz » #777 sörhas | 2018-07-08 18:43:12

    Üdv.
    Valaki már egyszer megirta itt nekem a tel számot de nem találom sehol.
    Az mtz orbit komplet szerelékhez.
    Nyíregyháza és ha jól rémlik valamilyen Pista.
    Mégegyszer ha lehetne.
    smile helpsmilie

  • Válasz » #776 dagadtmadar | 2018-06-25 21:08:54

  • Válasz » #775 dagadtmadar | 2018-06-22 17:57:30

    Válasz dagadtmadar #751. hozzászólására

    Üdv újra!

    Elérkezett az idő hogy szép lassan elkezdjem az alkatrészeket begyűjteni az átalakításhoz.
    mivel szűkös a keret lehet 2 részletben történik meg a dolog így lehet csak jövő tavaszra lesz meg az alsó munkahengeres dolog...

    Nos a kérdésem az, hogy véleményetek szerint melyik orbit szivattyút lenne érdemes venni?
    160-at szemeltem ki néztem a habi, rahoker, és keletagro kínálatát ki melyik típust ajánlaná?
    (keletagro danfoss drága...)

    Köszönöm!

  • Válasz » #774 t-16m | 2018-05-30 12:37:07

    Biztos hogy stabilabb a 80 as alsó munkahengerrel mint felsővel. A felső az szerintem egy rossz konstrukció mivel elég nagy a munkahenger átmérője így azt lassabban tölti meg az orbit, plussz ott marad az a rengeteg játék mint a sima kormányzásnál. A 82 esnél ha nagyon nagy kátyúba mész vele akkor se moccan meg a kerék a helyzetéből. Az egy tolórudas meg azért jobb mert két gömbcsuklónak kevesebb játéka van mint a négynek, plusz az irányítókar alsó anyája is szeret fellazulni így az is lötyöghet. A 80-as hídba kevesebb a lógási esély mint a 82-ben. Szerintem alsó munkahengerrel 80-al álom lehet közúton döngetni. Nem is értem a gyár miért erőltette ilyen sokáig a rendes kormányműveket, mikor a nyugatra szánt gépek meg orbitosak voltak.

  • Válasz » #773 lakatos gabesz | 2018-05-30 12:16:34

    Válasz gyufi76 #769. hozzászólására

    Es az egy íranyitókaros miért jobb mint a kettő?

  • Válasz » #772 Celtises | 2018-05-30 11:58:50

    Válasz t-16m #771. hozzászólására

    Azt tudom, hogy a 82-esnél jó. Én azt látom, hogy amióta megszüntettem a mechanikus kapcsolatot a kormányban azóta bizonytalan, minden úthibát érzek a kormányon.Az olaj nem tart ellen.Ráadásul a 80-asnak könnyű is az eleje.A hídközepem már újfajta.Nem tudom, hogy lenne-e érdemi változás a felső munkahengereshez képest. Az egy tolórudas megoldás jobbá tenné valószínű.

  • Válasz » #771 t-16m | 2018-05-30 11:47:10

    Válasz Celtises #770. hozzászólására

    Alsó munkahengeresnél nincs biztosabb kormánya az mtz-nek. Alsó munkahengeresnél nem kell aggódni azon ,hogy 9-ben teljes gázon elkezd tapsolni vagy valami, nagyon stabil. A mi 82-esünk most lett megorbitozva de ég és föld a különbség. Bátran merem ajánlani. 80-nál még nem is olyan drága az orbitos hídközép mint 82-nél.

  • Válasz » #770 Celtises | 2018-05-30 11:13:53

    80-as kormánya alsó munkahengeres megoldással mennyire stabil és biztonságos. Mondjuk az egy tolórudas megoldással?
    Most a felső munkahengerre van kötve az orbit, de nem az igazi. Könyűségre jó, de 8. felett nem túl biztonságos. Lassú munkánál jó.
    Arra gondolok elsősorban, hogy az alsó munkahengeres nagy sebességnél mennyire biztos?

  • Válasz » #769 gyufi76 | 2018-05-10 21:38:50

    Válasz dagadtmadar #765. hozzászólására Helló Mindenki! Ez a komment amit "dagadtmadár" írt teljesen rendben van!!! Semmi értelme a műszerfal alá berakni az orbitot! Az orbit nem fossa az olajat, és ha egy csövet cserélni kell 2 perc alatt megoldható, nem 2 óra alatt!!!! Ami nem mellesleg műszaki vizsgán is megállja a helyét. A két irányítókaros verziót el kell vetni!!!! Valaki írta , hogy nem hegesztene, be merem vallani mindenkinek , hogy én hegesztettem már tartót a hídra, és tökéletes. Akkor más a helyzet ha van a tulajnak több százezer átalakításra , akkor legyen gyári -nak mondott valószínű import hídközép százpárezerértsmile angry A pénztárcája dönti mindenkinek az átalakítás mértékét! JÓ munkát " dagadtmadár" többen is a te verziódat támogatjuk!!!! Üdv!

  • Válasz » #768 dagadtmadar | 2018-05-10 21:36:29

    Válasz Gepi #767. hozzászólására

    moruczdenes"kukac"gmail"pont"com

  • Válasz » #767 Gepi  | 2018-05-10 21:27:19

    Válasz dagadtmadar #765. hozzászólására

    Neked van a "megosztásod" mindenféle gépkönyvelsmile offtopic? Van egy-két könyv pdf-ben amit szeretnék megosztanismile flowers.
    Hogyan tudnám eljuttatni hozzád?smile surrender

  • Válasz » #766 prütyi | 2018-05-10 21:22:12

    Válasz dagadtmadar #765. hozzászólására

    Nem is kokányolás. A kokányolás a gyárban történt mikor kitalálták, hogy az összes modelnél meghagyták ezt a béna kormányművet. Persze a canadába szánt 52-esek is már orbitosak voltak, de azoknak is az oszlopon volt eredetileg az orbit. A függőleges tengely nekünk is benne maradt. Minden más levakolásra került. Egy másodpercre se fogod megbánni az áttalakítást ezt garantálom. Az orbitos 82-es után az 52-est szörnyű vezetni kormányzás szempontjából.

  • Válasz » #765 dagadtmadar | 2018-05-10 21:02:56

    Válasz prütyi #764. hozzászólására

    Nos a véleményem az h 50e-es orbittartó helyett választom a pár 1000Ft-os közbetétet a toronyhoz.
    A torony most lett újra szimeringezve így nem fogom kivenni a tengelyt csak leszedem róla az irányítókart és így 1 irányítórudas lesz a gép
    mivel a régi könyöktengely el van kopva azt is kicserélem erősítettre új perselyek hídközép 16-os szivattyú van a gépen ezért kap egy 160-as orbitot
    a difi jeladó fogasív felső munkahenger ki lesz herélve és csak vakolva lesz.
    Difi át lesz alakítva levegősre.
    a régi torony olajtartály funkcióját el fogja látni és az orrába legalább kis többlet súlyt jelent úgy gondolom sokszor 10kg is sokat számít :D
    Köszönöm a tanácsokat de ha már valami működik fölösleges költségbe nem verem magam és szerintem ezzel nem "kókányolok"

  • Válasz » #764 prütyi | 2018-05-10 20:42:28

    Válasz Claastra. #762. hozzászólására

    Nekem tökmindegy,hogy az elején van e vagy a "gyári" helyén,csak tegye a dolgát. Ki a faszom hegesztette a hídat? Semmi pénzért nem hegesztenék a hídon semmit. Szerinted egy 94-es gépen már nem volt rajta a helye? Én inkább azt tartom kokányolásnak hogy két irányítórúd megmarad. Simán fennt állhat a szítálás veszélye. Érdekes hogy az öreg 52-esből a kormányoszlop azért néhol néhol folydogál mégis a hűtője porszáraz? Az más kérdés mikor az olajhűtőt éri valami mert akkor biztos hogy taknyos lesz a hűtő. Ha lesz pénz akkor az 52-es is kap egy orbitozást hídközép cserével megfejelve, mert a két kormánymű között ég és föld a különbség.

  • Válasz » #763 mtz1221 | 2018-05-10 19:36:44

    Válasz prütyi #761. hozzászólására
    Haha,pont azért teszik a műszerfal alá hogy ne a hűtőbe tocsogjon az olaj.smile angry

  • Válasz » #762 Claastra. | 2018-05-10 19:31:52

    Válasz prütyi #761. hozzászólására

    Qrva egyszerű,az orbitnak ott a helye ha máshová rakod gányolás és én nem vagyok a gányolás híve,még talán hegesztitek az elsőhidat is ne kisértsétek a jóistent,hozták átalakítani az mtz-t mondtam semmi akadálya de az orbit a helyére kerül,és nagyon meg van elégedve a tulaj,és a béremmel együtt kijött 180-ból,jó a hídon rajta volt a helye aminek ott kell lennie

  • Válasz » #761 prütyi | 2018-05-10 18:33:10

    Válasz Claastra. #760. hozzászólására

    Mi simán felraktuk előre az oszlopra az orbitot. Miért lenne jobb bent a műszerfal alatt? Hogy ott csúnyálkodjon négy cső a motor felett? Teljesen tökéletes helyen van az ott elől. Aki a hosszú kormányrudat nem bírja lógásmentesen megcsinálni annak nem ajánlom,hogy mtz-vel foglalkozzon. Nem beszélve arról hogy a hidraulika miatt így is szutykos a dereka akkor meg nehogy már a kormány miatt is ott tocsogjon az olajtól, illetve széthúzásnál sem kell oldani a kormányrendszer ha előre van feltéve az orbit.

  • Válasz » #760 Claastra. | 2018-05-10 06:59:45

    Válasz ..MZ/X.. #758. hozzászólására

    Szerintem is ,nem kell a rudazat,csak a baj,hogy 50e ft a tartó,de nem kell átmenőtengely,meg orbittartó,,összekötőt nem vettem meghagytam a függőlegestengelyt,csak egy munkahengeres irányítókart vettem(82.1-re)

  • Válasz » #759 Gabik | 2018-05-09 21:26:46

    Sziasztok!Meg tudnátok mondani hogy mennyi a C-50 és a C-63 munkahenger munkaútja,magyarán a lökethossza?
    Köszi a segítséget!

  • Válasz » #758 ..MZ/X.. | 2018-05-08 23:41:41

    Válasz dagadtmadar #756. hozzászólására

    Ha már csinálod akkor az orbitot a műszerfal alá tedd, felesleges a hosszú rudazat.

  • Válasz » #757 Gepi  | 2018-05-08 22:05:41

    Válasz dagadtmadar #751. hozzászólására

    Nekem annyi kérdésem lenne az ns 14 szivattyú 30,3 az ns 16 szivattyú 34,4 liter/perc tud könyv szerint. Az orbithoz elég az ns 14 szivattyú szerintem.

  • Válasz » #756 dagadtmadar | 2018-05-08 20:40:20

    Válasz gyufi76 #754. hozzászólására

    Nagyon köszönöm mindkettőtök segítségét!
    Augusztus derekára remélem minden meglesz mert munka mellett hobbynak szánom :D
    előbb bevásárlás aztán 1-2 nap összerak :D
    A tornyot természetesen meghagyom a difi levegős lesz mindenképp!
    Természetesen képek lesznek!

  • Válasz » #755 gyufi76 | 2018-05-08 20:37:08

    Válasz Gergő80 #753. hozzászólására. Na ez teljesen okés , így le ellenőríztem magamat és hibáztam smile angry A 10 es csavarokat nem írtam , a közbetét tömítést nem írtam. Teljesen jó a lista amint írtam a diffizárat kilökni, és tuti jó lessz! Remélem tudtam segíteni , ha bármi más kérdésed lenne írj nyugodtan! Üdv!

[bezárás x]