Válasz hevesi77 #6022. hozzászólásáraEn is többször jártam mar így. Úgy oldottam meg hogy ne keljen mindig szétszedni hogy az ékszíjtárcsára amely van a válton a kuplungtárcsán kívül fúrtam két oldalból egy egy 12 es lyukat. Valakit beültetek a fülkébe lenyomatom vele a kuplungpedált és egy csavarhúzóval belehet nyúlni a lyukon és lelehet feszíteni a tárcsát a nyomólapról.
Válasz rsándor #6023. hozzászólásárairtózatosan rátapad a dupla kuplungtárcsa én leveszem inkább amit kell s leugrasztom a tárcsákat felcsiszolva összerakom.ez a sebességben indítás nehogy rosszul süljön el.
Válasz kori01 #6017. hozzászólásáraVannak amúgy is olyan fajták aminek úgy megvan sülve a szára nem rántja le a törőhenger hanem eltörik és megy befele, kicsit szemetesebb is de úgyis levonják..
Válasz Gyurkesz1 #6004. hozzászólására A gabona kosárral biztos hogy le tudod vágni.Az én régi 12-esem előző gazdája kizárólag gabona kosárral vágta a kukit több éven keresztül.A doblassító inkább kell mert ha teljesen visszavariálod a dobfordulatot könnyen megcsúszik a dobszíj.A többi jó úgy ahogy van.
Válasz hevesi77 #6010. hozzászólásáraSzia én 2 helyen szoktam.
A motortérben ha felállsz bal kéz felől a henger bal alsó részén van egy csap, meg az akku hoz a legközelebbi ajtót ha felnyitod ott lóg egy cső egy csappal.
Válasz kori01 #6009. hozzászólásáraén annyit szeretnék megkérdezni hogy így gabona asztallal vágja akkor nyilván kukorica csövek magasságában van az asztal, de ez az egész nem .... oda az asztalnak? csapágyazás meg a kések? nem lesz belőle gond? vagy ilyen kis mennyiségnél nem lesz gond?
jó estét urak kellene nekem egy kis segítség:D
hol lehet leengedni a vizet az 514 ből???
kezdő vagyok eme szakmába :/ dehát senki se az annya hasába tanulja meg XD
Válasz kori01 #6007. hozzászólásáraLassító nelkül bele sem kezdenék. Darálni majd rá érek othon..na akkor ha felteszem a lassítot es átcserélem a rostát...a dobhézagon és a szelen kívül kell még valamit át álítani??
Sziasztok...van két hektár alacsony senyevész kukoricám...megsem éri levágatni mással..nekem pedig nincs kuki asztalom meg dobkosaram se....ha keritenék egy dobkosarat es feltenném a lassítot...lelehetne valahogy lassacskán vágni feltálcázott gabona asztallal?? Lehet vágni ugy is hogy nincs belemezelve a dob??
Válasz Richard. #5990. hozzászólására Nem új de jó frissen beállított porlasztók voltak benne az adagoló is volt padon amikor gyűrűztem,Azt láttam hogy leesik a fordulat 1500 ra megálltam pár másodpercre hátha túl sok anyagot kapott be hirtelen rögtön hátra is néztem és láttam egy gőzfelhőt a motor ment mint kiderült 3 hengerrel úgy kellett leállítani,"CSAK" a szűrőházat verték le a kirepülő alkatrészek széttötr a hengertömb,hüvely,alsó főtengelyház/blokk/ vízszivattyú,adagolónak semmi baja.a hajtókar kicsit megtekeredve könnyen mozog a főtengelyen,a dugattyú csapszeg az adagoló mögött, egy darab dugattyú szintén.ENNYI.
Válasz medikus #5989. hozzászólására Ok ez terelés alatt forgott 2600-at.A 12-es motorját teszem át ideiglenesen ez meg elég erőtlen volt, nem eszi az olajat jelentősen, a porlasztók rendben,viszont egy pici olajat beledolgozik a vízbe hiába cseréltem rajta hengerfej tömítést,TIPP??
Válasz rsándor #5988. hozzászólásáraBocs,hogy beleszólok! Egy rossz porlasztó,rossz fejszelep,a füstölésen kívül ad más,esetleg hallható tünetet rajt? Arra gondolok,hogy üti veri a dugót,a hihetetlen jó anyaga meg nem bírja. Dugó meg reped. Hűtése kevés a dugónak,talán látható a paláston a megragadás nyoma. Nem? Csak,feltételezem. Ti láttátok,mi történt.
Válasz rsándor #5988. hozzászólásáraAkkor ennek ennyi volt.Ha az nyugtat,az én motorom üresen 2300fordul.Az Ifában is annyit pörög!Nagyobb ,nehezebb lendkerékkel!Egyszer volt szerencsém olyan dugattyúhoz,ami ha nagyon melegedett a motor,mindig megszorult!Vártam kicsit,elengedte és mentem tovább.A dugó nem szakadt el!Ha vásárolsz,teflonos hosszú szoknyás acél betétes dugót vegyél!
Válasz medikus #5987. hozzászólására Az egész úgy kezdődött hogy a 12-es helyett vettem egy 14-est a régi tulaj mondta hogy eszi a motor az olajat rendesen,be is vágott napi 4-5 litert így vágtam la a tritit kb 20 hektárt.Volt egy használt jo állapotu hüvely dudó sorom rá raktam a motorra de vettem rá egy garnitúra gyűrűt. Átnéztem egy két dolgot valami más fajta fordulatszám mérő volt betéve a gyári helyett, fel is tünt nekem hogy elég gyors a 14-es csodálkoztam mert ugyan az a váltó áttétele mint a 12-esé. Egy ismerös a munkahelyéről hozott egy fordulat szám mérőt/hiteles/ megmértük a motor fordulatszámát,a kombájnba lévő fordulatszám mérő 2000 állásánál a motor 2600-at pörgött.visszaállítottam a fordulatszámot áttettem a 12-es ből a fordulatmérőt igy már csak 200-et forgott a motor mindét fordulatszámmérő szerint.Gondoltam magamba ha 2600-nál nem szált el a hajtókat a 2000-nél biztos nem fog, és tessék.BOCSI Azért ítram le ilyen hosszan hogy ha eddig nem olalyzott volna az a fúvóka 2600-nál semmi baja akkor miért 2000-nél szállt el a motor?Egyébként gyűrűzés óta 3ha vágtam vele kb aztán KO."RÖVIDEN ENNYI"
Válasz rsándor #5986. hozzászólásáraHa jobban megnézed,a hajtókar végében van egy dugó!!!Annak az oldalában furatok vannak!Onnan áramlik az olaj a dugattyú belső falára,kivéve ha azok a furatok el vannak dugulva!Csak ezt nagyon sokan észre sem veszik!Ha azt kiveszed,ott az olajnyomás is el tud szökni!
Válasz kori01 #5978. hozzászólására LEHET ÉN ÍRTAM rosszul mind a 4 henger dugót cseréltem és ez nekem megvolt egy bontott motorból csak új gyürűkkel raktam össze minden a helyére került vissza .Hol lehet venni új dugót hüvelyt ennyiért?
Válasz rsándor #5977. hozzászólásáraegy hengert nem szoktunk javitani,vagy mindet vagy semmit.
a dugó eltört a hajtókar meg kinézett,igy szokott ez lenni.
Főleg használtat ne tegyél bele.
totál felujjitás van vagy 100körül.
Mitől szokott kikönyökölni az ifa motor? ??????????Nekem ma a dugattyú eltört az 1 es hengeren aztán kinézett a hajtókat, ez anyaghiba vagy mi a ....?Az előzmény annyi volt hogy volt egy használt jó állapotú hüvely dugó sorom azt tettem bele új gyürűkkel, kb 10-15 üzemórát ment .Mert a régi hüvely dugóval már napi 5 liter olajat bevágott.Az olajnyomás alapjáraton is zöldbe volt egy pici gázadásra azonnal kiment a zöld végére kb 4 óránál állt a mutató.
itt ebben a szezonban is egy szakadt 514-es kezdte és az is fogja befejezni a kukorica aratást/nem azért mert nem jó/ez a kis kombájn elcsavar a sár tetején is mint a bíbic.tavaly a nagy tucanó elsüllyedt hetekre a szomszédban,ez a nevetség meg farolt ide-oda és kopott a terület,persze nem kell telitartályig aratni vele mert ahhoz nincs erőtartaléka.
13922 hozzászólás
Válasz hevesi77 #6022. hozzászólásáraEn is többször jártam mar így. Úgy oldottam meg hogy ne keljen mindig szétszedni hogy az ékszíjtárcsára amely van a válton a kuplungtárcsán kívül fúrtam két oldalból egy egy 12 es lyukat. Valakit beültetek a fülkébe lenyomatom vele a kuplungpedált és egy csavarhúzóval belehet nyúlni a lyukon és lelehet feszíteni a tárcsát a nyomólapról.
Válasz rsándor #6023. hozzászólásárairtózatosan rátapad a dupla kuplungtárcsa én leveszem inkább amit kell s leugrasztom a tárcsákat felcsiszolva összerakom.ez a sebességben indítás nehogy rosszul süljön el.
Válasz hevesi77 #6022. hozzászólására Nekem is volt egyszer ilyen 3.ba be és úgy indíts rá kinyomott kuplumgal.
jóestét urak lenne egy kérdésem lelett szépen mosva az 514 éss beázott szerintem a kuplungja nem old mit lehet neki csinálni??
Ma valószínű GMO-s kukit vágtam!Kódolva volt bele,hogy térdig érjen!
Válasz kori01 #6017. hozzászólásáraVannak amúgy is olyan fajták aminek úgy megvan sülve a szára nem rántja le a törőhenger hanem eltörik és megy befele, kicsit szemetesebb is de úgyis levonják..
Válasz medikus #6018. hozzászólásáraItt majdnem felért.

Válasz kori01 #6017. hozzászólásáraNincs szár,csak alacsony,nem ér fel a tükörig.
Válasz medikus #6016. hozzászólásáraha kevés ha nem akkor is sok szárat visz be.
hű csoda hogy az agyad nem sűlt még el
Válasz kori01 #6015. hozzászólásáraKevés területről van szó,nem kell nagyon belemerülni.
Válasz Myrrdin #6011. hozzászólásárahű hát nem igazán szereti de régen csinálták igy is amikor még nem volt kuki adapter.
az a baj sok szárat visz be.
Válasz Gyurkesz1 #6004. hozzászólására A gabona kosárral biztos hogy le tudod vágni.Az én régi 12-esem előző gazdája kizárólag gabona kosárral vágta a kukit több éven keresztül.A doblassító inkább kell mert ha teljesen visszavariálod a dobfordulatot könnyen megcsúszik a dobszíj.A többi jó úgy ahogy van.
Válasz Hogel #6012. hozzászólásáraköszönöm szépen!!
Válasz hevesi77 #6010. hozzászólásáraSzia én 2 helyen szoktam.
A motortérben ha felállsz bal kéz felől a henger bal alsó részén van egy csap, meg az akku hoz a legközelebbi ajtót ha felnyitod ott lóg egy cső egy csappal.
Válasz kori01 #6009. hozzászólásáraén annyit szeretnék megkérdezni hogy így gabona asztallal vágja akkor nyilván kukorica csövek magasságában van az asztal, de ez az egész nem .... oda az asztalnak? csapágyazás meg a kések? nem lesz belőle gond? vagy ilyen kis mennyiségnél nem lesz gond?
Moderátor által módosítva: 2015-10-28 09:57:44
jó estét urak kellene nekem egy kis segítség:D
hol lehet leengedni a vizet az 514 ből???
kezdő vagyok eme szakmába :/ dehát senki se az annya hasába tanulja meg XD
Válasz Gyurkesz1 #6008. hozzászólásáranem kell
a hézagott vedd nagyobbra majd látod azt pár méter után mit csinál vele és majd állitod.
Válasz kori01 #6007. hozzászólásáraLassító nelkül bele sem kezdenék. Darálni majd rá érek othon..na akkor ha felteszem a lassítot es átcserélem a rostát...a dobhézagon és a szelen kívül kell még valamit át álítani??
Válasz Gyurkesz1 #6006. hozzászólásáralegfeljebb lassitó nélkül már teheted a zsákot alá mert meg is darálja.
Válasz medikus #6005. hozzászólásáraIgy simán gabonakosárral??
Válasz Gyurkesz1 #6004. hozzászólásáraAzért nem éri meg szerelni még egy órát sem!Csináld így símán!
Sziasztok...van két hektár alacsony senyevész kukoricám...megsem éri levágatni mással..nekem pedig nincs kuki asztalom meg dobkosaram se....ha keritenék egy dobkosarat es feltenném a lassítot...lelehetne valahogy lassacskán vágni feltálcázott gabona asztallal?? Lehet vágni ugy is hogy nincs belemezelve a dob??
Válasz rsándor #6000. hozzászólásáraAkkor valamelyik használt dugód rossz volt. Ennyi
Moderátor által módosítva: 2015-10-27 13:47:59
Válasz rsándor #6001. hozzászólásáraValami csak a hengerfej tömítés körül lehet.
Válasz medikus #5998. hozzászólására De itt a hűtővízbe van egy pici olaj.
Válasz kori01 #5997. hozzászólására A hajtókar nincs elszakadva és most is simán mozog.
Sziasztok. Valakinek nincs E-518-a? és 4,2 asztalszállító kocsija?
Válasz rsándor #5996. hozzászólásáraA válasz 5992. van.Tipp!De ott inkább az olajba mehet a víz.
Válasz rsándor #5993. hozzászólásárahajtókar csapágyat cseréltél?
mert ha nem akkor ott volt a hiba .
Válasz medikus #5995. hozzászólására 5991 utolsó sorát olvasd már el légyszi.
Válasz rsándor #5993. hozzászólására650 kiló ócskavas.lehet még menthető hengerfejek.
Válasz medikus #5992. hozzászólására Még szinte be sem volt melegedve a motor kb 100 métert mentem egy közeli kukitáblában,hőkár kizárva.
Válasz Richard. #5990. hozzászólására Nem új de jó frissen beállított porlasztók voltak benne az adagoló is volt padon amikor gyűrűztem,Azt láttam hogy leesik a fordulat 1500 ra megálltam pár másodpercre hátha túl sok anyagot kapott be hirtelen rögtön hátra is néztem és láttam egy gőzfelhőt a motor ment mint kiderült 3 hengerrel úgy kellett leállítani,"CSAK" a szűrőházat verték le a kirepülő alkatrészek széttötr a hengertömb,hüvely,alsó főtengelyház/blokk/ vízszivattyú,adagolónak semmi baja.a hajtókar kicsit megtekeredve könnyen mozog a főtengelyen,a dugattyú csapszeg az adagoló mögött, egy darab dugattyú szintén.ENNYI.
Válasz rsándor #5991. hozzászólásáraOlajhűtő.
Válasz medikus #5989. hozzászólására Ok ez terelés alatt forgott 2600-at.A 12-es motorját teszem át ideiglenesen ez meg elég erőtlen volt, nem eszi az olajat jelentősen, a porlasztók rendben,viszont egy pici olajat beledolgozik a vízbe hiába cseréltem rajta hengerfej tömítést,TIPP??
Válasz rsándor #5988. hozzászólásáraBocs,hogy beleszólok! Egy rossz porlasztó,rossz fejszelep,a füstölésen kívül ad más,esetleg hallható tünetet rajt? Arra gondolok,hogy üti veri a dugót,a hihetetlen jó anyaga meg nem bírja. Dugó meg reped. Hűtése kevés a dugónak,talán látható a paláston a megragadás nyoma. Nem? Csak,feltételezem. Ti láttátok,mi történt.
Moderátor által módosítva: 2015-10-27 13:45:42
Válasz rsándor #5988. hozzászólásáraAkkor ennek ennyi volt.Ha az nyugtat,az én motorom üresen 2300fordul.Az Ifában is annyit pörög!Nagyobb ,nehezebb lendkerékkel!Egyszer volt szerencsém olyan dugattyúhoz,ami ha nagyon melegedett a motor,mindig megszorult!Vártam kicsit,elengedte és mentem tovább.A dugó nem szakadt el!Ha vásárolsz,teflonos hosszú szoknyás acél betétes dugót vegyél!
Válasz medikus #5987. hozzászólására Az egész úgy kezdődött hogy a 12-es helyett vettem egy 14-est a régi tulaj mondta hogy eszi a motor az olajat rendesen,be is vágott napi 4-5 litert így vágtam la a tritit kb 20 hektárt.Volt egy használt jo állapotu hüvely dudó sorom rá raktam a motorra de vettem rá egy garnitúra gyűrűt. Átnéztem egy két dolgot valami más fajta fordulatszám mérő volt betéve a gyári helyett, fel is tünt nekem hogy elég gyors a 14-es csodálkoztam mert ugyan az a váltó áttétele mint a 12-esé. Egy ismerös a munkahelyéről hozott egy fordulat szám mérőt/hiteles/ megmértük a motor fordulatszámát,a kombájnba lévő fordulatszám mérő 2000 állásánál a motor 2600-at pörgött.visszaállítottam a fordulatszámot áttettem a 12-es ből a fordulatmérőt igy már csak 200-et forgott a motor mindét fordulatszámmérő szerint.Gondoltam magamba ha 2600-nál nem szált el a hajtókat a 2000-nél biztos nem fog, és tessék.BOCSI Azért ítram le ilyen hosszan hogy ha eddig nem olalyzott volna az a fúvóka 2600-nál semmi baja akkor miért 2000-nél szállt el a motor?Egyébként gyűrűzés óta 3ha vágtam vele kb aztán KO."RÖVIDEN ENNYI"
Válasz rsándor #5986. hozzászólásáraHa jobban megnézed,a hajtókar végében van egy dugó!!!Annak az oldalában furatok vannak!Onnan áramlik az olaj a dugattyú belső falára,kivéve ha azok a furatok el vannak dugulva!Csak ezt nagyon sokan észre sem veszik!Ha azt kiveszed,ott az olajnyomás is el tud szökni!
Válasz medikus #5985. hozzászólására Írd már le hogy merre.!!
Válasz rsándor #5983. hozzászólásáraMegy az még tovább is!
Válasz medikus #5982. hozzászólására A felső furat a hajtókarban?
Válasz medikus #5982. hozzászólására A csapszegperselynél jön fel olaj? A hajtókarcsapágytól?
Válasz rsándor #5981. hozzászólásáraA hajtókar végében!
Válasz medikus #5980. hozzászólására AZ HOL VAN??
Válasz rsándor #5979. hozzászólásáraLehet nem működött a dugattyú hűtés!
Válasz kori01 #5978. hozzászólására LEHET ÉN ÍRTAM rosszul mind a 4 henger dugót cseréltem és ez nekem megvolt egy bontott motorból csak új gyürűkkel raktam össze minden a helyére került vissza .Hol lehet venni új dugót hüvelyt ennyiért?
Válasz rsándor #5977. hozzászólásáraegy hengert nem szoktunk javitani,vagy mindet vagy semmit.
a dugó eltört a hajtókar meg kinézett,igy szokott ez lenni.
Főleg használtat ne tegyél bele.
totál felujjitás van vagy 100körül.
Moderátor által módosítva: 2015-10-27 13:42:28
Mitől szokott kikönyökölni az ifa motor? ??????????Nekem ma a dugattyú eltört az 1 es hengeren aztán kinézett a hajtókat, ez anyaghiba vagy mi a ....?Az előzmény annyi volt hogy volt egy használt jó állapotú hüvely dugó sorom azt tettem bele új gyürűkkel, kb 10-15 üzemórát ment .Mert a régi hüvely dugóval már napi 5 liter olajat bevágott.Az olajnyomás alapjáraton is zöldbe volt egy pici gázadásra azonnal kiment a zöld végére kb 4 óránál állt a mutató.
Moderátor által módosítva: 2015-10-27 13:41:42
itt ebben a szezonban is egy szakadt 514-es kezdte és az is fogja befejezni a kukorica aratást/nem azért mert nem jó/ez a kis kombájn elcsavar a sár tetején is mint a bíbic.tavaly a nagy tucanó elsüllyedt hetekre a szomszédban,ez a nevetség meg farolt ide-oda és kopott a terület,persze nem kell telitartályig aratni vele mert ahhoz nincs erőtartaléka.