Válasz Gyurkesz1 #12885. hozzászólásáraSzecskázó rengeteget fog a gépen, én 95% ban használom ha néha nem használom rá se ismerek a gépre sokkal könnyedebben megy nem esik be annyira a fordulat az üresjárathoz képest. Nekünk itt a dombokon nagyon le van terhelve az ifa motor szecskázó+klímával.... Főleg ha néha karcolja a búza a 7-max 8 tonnát... Ha elterjedt lenne a 3,6 os vágóasztal bőven elég lenne az is ide és még a vonulás is könnyebb lenne
Agyaltunk a lecserélésen, ( meghirdettük, de sokat kellene pótolni az árához egy modernebb géphez) inkább egy kicsit megbízhatóbbá kell "varázsolnunk". 60ha nem kell újabb, nagyobb.
Válasz kajszi_71823 #12883. hozzászólásáraSzerintem kell az a 6henger ha már csinalni akarsz valamit , es lazán viszi szecskázóval is. Az a 6hengeres crystaly motor olyan kaliber mint a perkins amit a kék mdw-be vagy a piros sx be raktak.
Nekem jó az IFA mert nincs szecskázóm, de azért egy 70q/ha buzában vagy tritikaleban szecskázóval nemtudom lehetne e ugy haladni mint szecskazo nelkül.
Válasz endypapa_20120 #12878. hozzászólásáraKollega írta a 6hengerest, én inkább a 100 as crystalokét faragnám bele 4 henger, gyári turbóval, örökös. Tudnék is egy csavarra felújított motort, ha érdekel.
Válasz Gyurkesz1 #12872. hozzászólásáraA golyó ha beverődik kisebb a nyomás!Ha nincs alátét hézagolás,lehet erősebb rugót tettek be,pedig a gyárit sem könnyű oda visszatolni!
Válasz medikus #12870. hozzászólásáraHazamegyek megnézem, ha nemlessz semmi alatét akkor még milehet rossz?? Valamit halottam hogy be is verődhet ott valami, azt a golyóra értették? nemvagyok benne bisztos.
Válasz medikus #12868. hozzászólásáraIgy már értem , akkor csak a nyomásszabalyzónál lehet gond igaz?? A nagy nyomást az csinálhatja hogy nem nyit?? Alátétezni miert szokás??
Válasz Gyurkesz1 #12867. hozzászólásáraNem azt mondtam hogy rossz a szelep! Azon a nyomáson már nyitva lehet! Az védi a szűrőt,duguláskor,hogy ne roppanjon össze! A nyomást ugyanis kívülről kapja!7 atmoszférán már lehet akkora túlnyomás,ami miatt kinyit a kerülővezeték szelep!
Az a nyomás szabályozó ott lent a csavar mögött!Rugó+ golyó!De van hogy alá van támasztva,alátétekkel!
Válasz medikus #12866. hozzászólásáraAzt azért szűrő cserekor észre venném ha rossz az a szelep ,nem? ,mindeg zárva van olyankor. Nem értem amúgy, nincs egy ifa motor se aminek 5,2töl magasabb lenne az olajnyomása vagy hogy?? Én azt hittem hogy egy jo motornál az normális, ma épp néztem, hidegen 1500as fordulaton 7től picit van feljebb a mutató ritka sae 30as olajjal, akkor mi lessz ha most kap 15w40et? Ezzel a ritka olajjal is van hogy összeropantja a szűrőt.
Ha tényleg így van hogy az a max olajnyomás amit maga mond , mit nézzek át rajta, van még ott az a szelep féleség az olajházban (rugó+golyó) az mit szabályoz??
Válasz 44claasgarantos #12859. hozzászólásáraEz engem is érdekelne. M6AD sae 30 at használok de szeretnék èn is váltani valami jobbra. Nektek menyi az olajnyomás 90-95°C víz hőmérsékletnél max gázon ?? Nekem multéven mar 3alá is lement a nagy kanikulában ,hidegen kifekteti a skálázott orát 7,5ig . Elég anyi vagy váltsak valami jobb olajra?? M8AD-t azaz 15w50et ajánlották nekem , mit szóltok hozzá??
Válasz Toxi #12853. hozzászólásáraMenet sebesség nem érdekel? Már ne haragudj,de valami azért állítható,hogy te is a saját gabonád állapotának megfelelően be tudd állítani a géped!Van egy alap beállítás,csak azt kell hangolni! A szelet kihagytad!
13901 hozzászólás
Válasz medikus #12899. hozzászólásáraMár csak a variátor tárcsákon kell megtalálnom az összes zsírzógombot. :)

Fék is fatya lett.
Válasz medikus #12899. hozzászólásáraKöszönöm!
Válasz endypapa_20120 #12898. hozzászólásáraJó!
Válasz medikus #12896. hozzászólásáraEz így jó lehet?

Válasz medikus #12896. hozzászólásáraKöszönöm.
512 van. :)
Alakítok kicsit a kuk. toldaton, hasonló lesz.
Válasz endypapa_20120 #12895. hozzászólásáraA gabona fésűs,de ha az 512-es toldatát teszed az is jó! Az ilyen!

Még egy kérdés.
Dobkosár toldat csak lemezes/gumis van.
Jól gondolom, hogy ez kukoricáé, a gabonához fésűs toldat kellene?
Válasz Gumóka #12891. hozzászólására
Válasz medikus #12892. hozzászólására
Válasz endypapa_20120 #12890. hozzászólásáraFékdobok belső felén,a fékpofa tartó lemezeken fölül!12-es kulcs!
Válasz endypapa_20120 #12890. hozzászólásáraFékdobnál a munkahengernél?
Fékcső csere után, megvagyok lőve. Nem találom, hol lehet légteleníteni. Valaki megmondaná?
Válasz Gyurkesz1 #12885. hozzászólásáraSzecskázó rengeteget fog a gépen, én 95% ban használom ha néha nem használom rá se ismerek a gépre sokkal könnyedebben megy nem esik be annyira a fordulat az üresjárathoz képest. Nekünk itt a dombokon nagyon le van terhelve az ifa motor szecskázó+klímával.... Főleg ha néha karcolja a búza a 7-max 8 tonnát... Ha elterjedt lenne a 3,6 os vágóasztal bőven elég lenne az is ide és még a vonulás is könnyebb lenne
Válasz endypapa_20120 #12887. hozzászólásáraAnnak nem kell 7 nap!!!!!!!!!!!!!!!!!
Agyaltunk a lecserélésen, ( meghirdettük, de sokat kellene pótolni az árához egy modernebb géphez) inkább egy kicsit megbízhatóbbá kell "varázsolnunk". 60ha nem kell újabb, nagyobb.
Válasz Gyurkesz1 #12885. hozzászólásáraHa 2 méteres rozsban halad,akkor a búzában is!
Válasz kajszi_71823 #12883. hozzászólásáraSzerintem kell az a 6henger ha már csinalni akarsz valamit , es lazán viszi szecskázóval is. Az a 6hengeres crystaly motor olyan kaliber mint a perkins amit a kék mdw-be vagy a piros sx be raktak.
Nekem jó az IFA mert nincs szecskázóm, de azért egy 70q/ha buzában vagy tritikaleban szecskázóval nemtudom lehetne e ugy haladni mint szecskazo nelkül.
Válasz kajszi_71823 #12883. hozzászólásáraÍrtam!
Válasz endypapa_20120 #12878. hozzászólásáraKollega írta a 6hengerest, én inkább a 100 as crystalokét faragnám bele 4 henger, gyári turbóval, örökös. Tudnék is egy csavarra felújított motort, ha érdekel.
Válasz medikus #12881. hozzászólásáraFogalmam sincs, ma megnézem. A fészek ha beverődik azt lehet cserélni vagy akkor a komplett ház cserés??
Válasz Gyurkesz1 #12879. hozzászólásáraIs-is! Lehet beszorult a golyó?
Válasz endypapa_20120 #12878. hozzászólásáraA legegyszerűbb motor!Még soha nem fogtam akkora medvét,hogy a motor leállt volna!
Válasz medikus #12874. hozzászólásáraÉrtem, a fészek is betud verődni vagy csak a golyó??
Válasz medikus #12876. hozzászólásáraElzörög benne, de nekem valahogy nem jön be.
Válasz Gyurkesz1 #12873. hozzászólására
Válasz endypapa_20120 #12871. hozzászólásáraIfa!


Válasz Gyurkesz1 #12873. hozzászólására
Válasz Gyurkesz1 #12872. hozzászólásáraA golyó ha beverődik kisebb a nyomás!Ha nincs alátét hézagolás,lehet erősebb rugót tettek be,pedig a gyárit sem könnyű oda visszatolni!
Válasz endypapa_20120 #12871. hozzászólásáraMi nálunk Szlovákiában a zetor crystaly 120as motorját szokták rakni, turbóval meg nélküle is.
Válasz medikus #12870. hozzászólásáraHazamegyek megnézem, ha nemlessz semmi alatét akkor még milehet rossz?? Valamit halottam hogy be is verődhet ott valami, azt a golyóra értették? nemvagyok benne bisztos.
Ifa motor helyett milyen "könnyen" befaragható, Jó alkatrész ellátottságú, megbízható motort érdemes beletenni 514-be?
Válasz Gyurkesz1 #12869. hozzászólásáraAzért hogy nagy legyen a nyomás!Gyárilag nincs ott semmi,csak a rugó!
Válasz medikus #12868. hozzászólásáraIgy már értem , akkor csak a nyomásszabalyzónál lehet gond igaz?? A nagy nyomást az csinálhatja hogy nem nyit?? Alátétezni miert szokás??
Válasz Gyurkesz1 #12867. hozzászólásáraNem azt mondtam hogy rossz a szelep! Azon a nyomáson már nyitva lehet! Az védi a szűrőt,duguláskor,hogy ne roppanjon össze! A nyomást ugyanis kívülről kapja!7 atmoszférán már lehet akkora túlnyomás,ami miatt kinyit a kerülővezeték szelep!
Az a nyomás szabályozó ott lent a csavar mögött!Rugó+ golyó!De van hogy alá van támasztva,alátétekkel!
Válasz medikus #12866. hozzászólásáraAzt azért szűrő cserekor észre venném ha rossz az a szelep ,nem? ,mindeg zárva van olyankor. Nem értem amúgy, nincs egy ifa motor se aminek 5,2töl magasabb lenne az olajnyomása vagy hogy?? Én azt hittem hogy egy jo motornál az normális, ma épp néztem, hidegen 1500as fordulaton 7től picit van feljebb a mutató ritka sae 30as olajjal, akkor mi lessz ha most kap 15w40et? Ezzel a ritka olajjal is van hogy összeropantja a szűrőt.
Ha tényleg így van hogy az a max olajnyomás amit maga mond , mit nézzek át rajta, van még ott az a szelep féleség az olajházban (rugó+golyó) az mit szabályoz??
Válasz Gyurkesz1 #12863. hozzászólásáraOtt már lehet a szűrő tetején levő kerülővezeték szelep nyitva van,nem funkcionál a papír szűrő!
MANNOL 15 - 40 es olajat kap 22500 egy kana 20 liter
Válasz Gyurkesz1 #12863. hozzászólására1,5 bar tól 5.2 bar.
Válasz medikus #12862. hozzászólásáraPedig az óra anyit mutat hidegen alapgázon, 2014óta így megy. Melegen max gázon menyi a minimum olajnyomás??
Válasz Gyurkesz1 #12860. hozzászólására7,5 nem is lehetne! Gyárilag 5,2-nél van vége! Szét mossa a főtengelyt!

Válasz Gyurkesz1 #12860. hozzászólásáraMol turbódízel 15W40,nagyteljesítményű motorokhoz.
Válasz 44claasgarantos #12859. hozzászólásáraEz engem is érdekelne. M6AD sae 30 at használok de szeretnék èn is váltani valami jobbra. Nektek menyi az olajnyomás 90-95°C víz hőmérsékletnél max gázon ?? Nekem multéven mar 3alá is lement a nagy kanikulában ,hidegen kifekteti a skálázott orát 7,5ig . Elég anyi vagy váltsak valami jobb olajra?? M8AD-t azaz 15w50et ajánlották nekem , mit szóltok hozzá??
Kedves kolegák ki milyen fajta motor olajat hasnál a 14 es be
Válasz Toxi #12857. hozzászólásáraIgen
Válasz Gepi #12856. hozzászólásáraaz 6x20 -as ugye?
Válasz Toxi #12853. hozzászólásáraszia Zabrostát használj, nekünk is az van benne azzal vágjuk a búzát,zabot,árpát,tritikálét.
Válasz medikus #12854. hozzászólásáraigazad van a levegőt is hová állítod
,de azért sokat segítettél, Köszönöm
Válasz Toxi #12853. hozzászólásáraMenet sebesség nem érdekel?
Már ne haragudj,de valami azért állítható,hogy te is a saját gabonád állapotának megfelelően be tudd állítani a géped!Van egy alap beállítás,csak azt kell hangolni! A szelet kihagytad!
Sziasztok!

Idén milyen beállításokkal vágjátok az árpát?
( dobfordulat, dobhézag , rosta méret, felső állítható rosta hézag)
Moderálási elveink miatt törölve: 2023-06-27 10:02:59