Bocs de hülye kérdés,nézd a nevem,de a viccet félretéve,mennyiit akarnál aratni arra az évi 3-400hektárra nagyonjó az 524-es,nekem volt de kinőttük,utána 106-ost vettünk,teljesítményben ég és föld, de alkatrészköltségben is,egy kisebb gazdának nagyonjó választás az 524,de mindkettőt alaposan át kell nézni mert mint irtam huszon éves gépek,és érhetnek meglepetések
Megse közeliti egy jó 106-os teljesítményét valahol az 514-es és a 106-os között félúton,végülis egy 514-es erősíttt változata, megbízhatóságra,egyformák,mindkettő már huszonéves,az állapotuk kétes
Helló nekünk 524-es van.Az,hogy megbizhatóbb e a 106-os vitába szállnék.Nekünk az idén sem volt semmi gondunk vele.Csak rendbe kell tartani mint minden mást.
Az agond, hogy általában ugyanazok a dolgok mennek ki leggyakrabban mindegyikben. Nagyon bosszantó tud lenni, ha van alkatrésznek egy géped, mégis alkatrészt kell venni.
Válasz #1250. hozzászólásra
Nekem is az 5 volna a jó!, Csak akkor kell a felvezetés, amúgy meg nem,van egy jó Epple a kinti hírdetésben, gondolgodok rajta...!
Válasz #1248. hozzászólásra
130LE-ig a4 soros a megfelelő,170-ig az 5soros, utánna a hat, a gyárak is ezeket ajánlják, a szárzuzó is fog rajta,2-dikal nyomhatod neki kb 7-8km a menetsebesség,akkor szépen dolgozik.
Válasz #1243. hozzászólásra
Ha rendbe teszed rendesen a gépet akkor nincs vele sokkal több baj mint a másikkal .
Lényeg egy feújított ifa motorod legyen azért tartalékban otthon de lehet 10 évig nem is kell . Az ismerősünk levágott vele egy évben 600 Ha-t is régebben még ment a szója felénk . De tavaly is 400 a felett vágott vele . De ehhez minden évben szétszedi teljesen és minden csapágyat átnéz és újra zsírba . Ami picit is lötyög az csere és félre teszi vésztartaléknak .
Válasz #1242. hozzászólásra
Igen elbírja meg létezik is hozzó de szerintem felesleges nem tudsz vele többet mint a 4 sorossal főleg az ifa motoros géppel . 10 tonnás kukiban szerintem elég neki a 4 sor is .
Válasz #1239. hozzászólásra
nem kell neki alulra is lamellás rosta lyók ezek a lyuk rosták is . Én 8-as furatúval dolgoztam és ha jó volt a szelelőm akkor akár vetőmag tisztaságot is tudta a gép .
Érdeklődni szeretnék mennyire megbízható egy jó állapotú E-kombájn?Béraratásban 300/ha eggy kolégának 512ese van éve egyszer cserelt motort benne és egyszer kuplungszerkezetet,no persze a csapágyak ...és szezonálisan 200/ha körül vág vele.Várom válaszaitokat !!!
érdeklődnék ez 514-es elbir egy 5 soros kukorica adaptert vagy van olyan 5 soros amit rá lehet rakni menyit fogyaszt vele, hogy bírja az ifa motor és maga a cséplő és hányaditba lehet menni 10t ás kukoricában??
Be tudod rakni a lammellás rostát alulra is,pont befér.Én kipróbáltam és visszaraktam búzában az ovális rostát.Sokkal tisztább lett az anyag.Nincs értelme berakni alulra a zsalus rostát.
mennyiből lehet egy használtgépet felújítani! ?
Ha vennék mondjuk két 514-est abból egyet megcsinálnék a másik pedig maradna alkatrész! Mit fogyaszt egy ilyen gép búzába kukoricába?
Kicsereltem a vizpumpat.Az enyemen is Ifa volt raszerelve (4 lyukas lapat)de eredetit kaptam csak. Nem volt IFA. Ki kellett csereljem szijtarcsat a regire
azért irtam Szabinak ,hogy eredetileg nem ifa van rajta,már sokat kicseréltek Ifáéra,de akkor komplett ventillátorlapátosan kell felrakni,amúgy ugyanaz csak az Ifá-én van egy kuplung
Csak nehogy felújítottat vegyél!Az általában sz@r.Egy bontottal,ami nem lóg jobban jársz.Az ifáé is jó rá,ha elektromos akkor csavart kell belerakni és már fixes.
szerintem a hűtő bentmaradhat.igazán 6 darab tizes csavar fogja és 4db nyolcas a csöveket,és 4 aventilátort,meg van egy picigumitömítés a blokk es a vizpumpa között arra figyelj összerakáskor
Le kell venni a hutot?
vagy csak a lapatot?
Sajnos nem tudtam ma nekiallni, el kellett jojjek., es nem tudom hogyan kell (csak elmeletbol legyek felkeszulve holnap reggelre )
Kitakaritottam a centrifugalt, es eleinte gyengen vilagitott, de mikor mar harmadjara beinditottam kialudt az ego...
Holnap meglatjuk, hogy fog menni aratas kozben....
A múltkor már kérdeztem a levegőszűrő nem avult,s a centrifugált kitakaritottad? Abban szokott sok olajsár lenni, s az olajnyomásra is jelez./nehezebben folyik át a szűrőn/
13914 hozzászólás
Válasz #1264. hozzászólásra
Inkabb 2 db E514-es......
300-400ha aratnivaló van béraratásban ,csak az is gon hogy 4hektár a legnagyobb terület
és ilyen 1-2hektáros darabok te oda milyet ajánlanál?
Válasz #1262. hozzászólásra
Bocs de hülye kérdés,nézd a nevem,de a viccet félretéve,mennyiit akarnál aratni arra az évi 3-400hektárra nagyonjó az 524-es,nekem volt de kinőttük,utána 106-ost vettünk,teljesítményben ég és föld, de alkatrészköltségben is,egy kisebb gazdának nagyonjó választás az 524,de mindkettőt alaposan át kell nézni mert mint irtam huszon éves gépek,és érhetnek meglepetések
Claasmanias:Ha neked vállasztanod kellene melyiket vállasztanád?
Válasz #1260. hozzászólásra
Megse közeliti egy jó 106-os teljesítményét valahol az 514-es és a 106-os között félúton,végülis egy 514-es erősíttt változata, megbízhatóságra,egyformák,mindkettő már huszonéves,az állapotuk kétes
korni szerinted az 524 es gép eggy sújcsoportban van a 106 domival?
A 106-ost amit 2.3milláért kinálnak arra kell még annyit költeni simán.
Helló nekünk 524-es van.Az,hogy megbizhatóbb e a 106-os vitába szállnék.Nekünk az idén sem volt semmi gondunk vele.Csak rendbe kell tartani mint minden mást.
Válasz #1255. hozzászólásra
Igen,igazad van, vagy nem lehet úgy leszerelni, hogy tudd használni!
Válasz #1254. hozzászólásra
6 hengeres IFa motor van benne, a dominátor 106 megbízhatóbb.
Az agond, hogy általában ugyanazok a dolgok mennek ki leggyakrabban mindegyikben. Nagyon bosszantó tud lenni, ha van alkatrésznek egy géped, mégis alkatrészt kell venni.
Köszi:)ebben a gépben milyen és mekkora motor van?milyen évjáratú eggy ilyen gép?2-3milióért van 106os domi nem megbízhatób egy olyan?
Válasz #1252. hozzászólásra
2-3mil között, kukorica asztallal, láttam már most is van hirdetve!
Milyen árban mozog egy 524es?
Válasz #1250. hozzászólásra
Nekem is az 5 volna a jó!, Csak akkor kell a felvezetés, amúgy meg nem,van egy jó Epple a kinti hírdetésben, gondolgodok rajta...!
Válasz #1249. hozzászólásra
Az 524-esemhez(180 LE L60-as motor) gyárilag 5 soros oros asztal járt,azt vite nagyon jól 8-9km-es sebességgel 8-10 tonnás kukoricában
Válasz #1248. hozzászólásra
130LE-ig a4 soros a megfelelő,170-ig az 5soros, utánna a hat, a gyárak is ezeket ajánlják, a szárzuzó is fog rajta,2-dikal nyomhatod neki kb 7-8km a menetsebesség,akkor szépen dolgozik.
Válasz #1242. hozzászólásra
Csak az 524-es, abban 6 hengeres Ifa motor van.
Köszi Húsfutár
esetleg tudnál tanácsolni a szériákbol melyiket?vagy talán tudsz is?
Válasz #1243. hozzászólásra
Ha rendbe teszed rendesen a gépet akkor nincs vele sokkal több baj mint a másikkal .
Lényeg egy feújított ifa motorod legyen azért tartalékban otthon de lehet 10 évig nem is kell . Az ismerősünk levágott vele egy évben 600 Ha-t is régebben még ment a szója felénk . De tavaly is 400 a felett vágott vele . De ehhez minden évben szétszedi teljesen és minden csapágyat átnéz és újra zsírba . Ami picit is lötyög az csere és félre teszi vésztartaléknak .
Válasz #1242. hozzászólásra
Igen elbírja meg létezik is hozzó de szerintem felesleges nem tudsz vele többet mint a 4 sorossal főleg az ifa motoros géppel . 10 tonnás kukiban szerintem elég neki a 4 sor is .
Válasz #1239. hozzászólásra
nem kell neki alulra is lamellás rosta lyók ezek a lyuk rosták is . Én 8-as furatúval dolgoztam és ha jó volt a szelelőm akkor akár vetőmag tisztaságot is tudta a gép .
Érdeklődni szeretnék mennyire megbízható egy jó állapotú E-kombájn?Béraratásban 300/ha eggy kolégának 512ese van éve egyszer cserelt motort benne és egyszer kuplungszerkezetet,no persze a csapágyak ...és szezonálisan 200/ha körül vág vele.Várom válaszaitokat !!!

Köszi előre is :)
Ja és ha E-gép akkor melyik széria?:
érdeklődnék ez 514-es elbir egy 5 soros kukorica adaptert vagy van olyan 5 soros amit rá lehet rakni menyit fogyaszt vele, hogy bírja az ifa motor és maga a cséplő és hányaditba lehet menni 10t ás kukoricában??

Válasz #1239. hozzászólásra
Be tudod rakni a lammellás rostát alulra is,pont befér.Én kipróbáltam és visszaraktam búzában az ovális rostát.Sokkal tisztább lett az anyag.Nincs értelme berakni alulra a zsalus rostát.
Válasz #1238. hozzászólásra

Két rosszból nem lehet egy jót csinálni
Olyan 12 körül fogyaszt 6t-nnás búzában.Kukoricában pontosan nem mértem
Van olyan tipusu E 514-es aminek az also rosta is lamellas-rosta? Melyek ezek a tipusok?
At lehet-e alakitani a lyukas rostasosak lamellasra?
mennyiből lehet egy használtgépet felújítani! ?
Ha vennék mondjuk két 514-est abból egyet megcsinálnék a másik pedig maradna alkatrész! Mit fogyaszt egy ilyen gép búzába kukoricába?
Válasz #1236. hozzászólásra
Kicsereltem a vizpumpat.Az enyemen is Ifa volt raszerelve (4 lyukas lapat)de eredetit kaptam csak. Nem volt IFA. Ki kellett csereljem szijtarcsat a regire
Válasz #1235. hozzászólásra
azért irtam Szabinak ,hogy eredetileg nem ifa van rajta,már sokat kicseréltek Ifáéra,de akkor komplett ventillátorlapátosan kell felrakni,amúgy ugyanaz csak az Ifá-én van egy kuplung
Válasz #1234. hozzászólásra
Nekem az van rajta,semmi gond
Válasz #1233. hozzászólásra
De akkor ifa lapát is kell
Válasz #1231. hozzászólásra
Csak nehogy felújítottat vegyél!Az általában sz@r.Egy bontottal,ami nem lóg jobban jársz.Az ifáé is jó rá,ha elektromos akkor csavart kell belerakni és már fixes.
Válasz #1231. hozzászólásra
Igen de tönkretette a szimmeringet(vizpumpa tömszelencét)is és azért folyik
Válasz #1230. hozzászólásra


Megneztem hazajovetelkor, es mozgott a ventillator. A csapagy ment meg ugye?
Válasz #1228. hozzászólásra
szerintem a hűtő bentmaradhat.igazán 6 darab tizes csavar fogja és 4db nyolcas a csöveket,és 4 aventilátort,meg van egy picigumitömítés a blokk es a vizpumpa között arra figyelj összerakáskor
Válasz #1226. hozzászólásra
Ja az IFa vizpumpa nem olyan eredetileg mint a kombájné
Válasz #1227. hozzászólásra
)
Le kell venni a hutot?
vagy csak a lapatot?
Sajnos nem tudtam ma nekiallni, el kellett jojjek., es nem tudom hogyan kell (csak elmeletbol legyek felkeszulve holnap reggelre
Válasz #1226. hozzászólásra
Nem nagy munka
Vizpumpa csere nagy macera?

Azt hiszem megment a csapagy meg ami meg ott van, mert rendesen spriccelt a viz
Válasz #1224. hozzászólásra



én ilyet nem tárolok a kerekekbe se reggel se délbe se este
Üdv!Ez volt az első kerékben,este fél tíz körül!
Válasz #1222. hozzászólásra
De zavarjon , lentebb Claas Mániásnak is van egy ötlete, és azt még nem nézted!
Válasz #1220. hozzászólásra
Olajnyomas majdnem a maximumon van. Ki van takaritva a centrifugal-szuro, uj olajszuro, uj levegoszuro, uj olaj.
Akkor ne zavarjon az ego?
Válasz #1218. hozzászólásra
Kitakaritottam a centrifugalt, es eleinte gyengen vilagitott, de mikor mar harmadjara beinditottam kialudt az ego...
Holnap meglatjuk, hogy fog menni aratas kozben....
Válasz #1219. hozzászólásra
Hali ha minden rendben van akkor lehet az olajgomba a hibas ,vedd le rola a vezeteket es nem vilagit,a mutato meg ugyis mutatjaa pontos olajnyomast
Válasz #1218. hozzászólásra


en is :)
Válasz #1217. hozzászólásra

A centrifugál után jónak kell lenni...!Reméljük!
Válasz #1216. hozzászólásra
A centrifugal szurot holnap akarom kitakaritani.
Levegoszurot is csereltem vadi ujra.Olajnyomas jo szint a maximumon van...
Válasz #1215. hozzászólásra

A múltkor már kérdeztem a levegőszűrő nem avult,s a centrifugált kitakaritottad? Abban szokott sok olajsár lenni, s az olajnyomásra is jelez./nehezebben folyik át a szűrőn/