szóval akkor mielőtt hajtókarcsapágyas lesz a motor ,vedd le az olajteknőt mert ott baj van,arról nem is beszélve,hogy a dugattyú is felhordja és sokkal több olajat eszik,főleg terhelés alatt!18 liternél felső nívónál több nem lehet benne,vagy az olajszívócső nem jó vagy el van repedve az aluminium összekötő cső,vagy tömítetlenség van valahol!fogadd meg vedd le mert utána lesz drága a mutatvány(motor ki,főtengely csere stb)
mennyi olajat öntöttél bele összesen?
mert ha 18 liter felett van a mennyiség akkor valami baj van......és sajnos akkor fog kijönni a hiba ha ferdén áll a traktor(szánt pl),felső nívó felett van a szint akkor nem lesz jó.....sajnos.....hosszú távon lesz vele gond pl csapágyas lesz......nekem is hasonló gondom volt
A megoldas ? Banalisan egyszeru toltottem meg hoza kb 6-7 liter olajat Azota az olajnyomas szinte maximumon van es egesz nap ugy is maradt mintha oda ragasztotam volna........
Meg szeretnem koszonni mindazon hozzaszoloknak a segitseget akik remek tanacsokal lattak el az olajnyomas problemaval kapcsolatban. A problemat sikeresen megoldotuk es MUKODIK. Az olajnyomas a csucson van es a munakedvem is.......
Mi is ujitottunk fel már sok ifa motort,le is irtam párszor,a legkényesebb pontja a hajtókar,oválisra alakul az alsó nagy furat,a régi csapágy szépen vele eggyütt kopik,beletesszk az uj csapágyat elkeni hamar,tehát szétszedéskor első lépés a hajtókar ovalitás mérése,és ha gond van felújitása,ilyen uj csapágy cserét nem sokáig tolerálja még ha köszörült főtengellyel is szerelik
Hali
Sajnos van nekem is tapasztalatom ebben az olajnyomásos kérdésben:)
Az 1-ik leggyakoribb probléma a lapos karteros ifa motorral(amit sokan nem is tudnak sajnos),hogy nem mindegy milyen olajteknőtömítést tesznek bele(annyira kicsi a rés amin az olajszívócső szívja az olajat,hogy ha nem megfelelő a tömítés vastagsága akkor nem képes utána szívni elég olajat)vagyis: a karter alján a szívócsővel szemeben van 1 felöntés gyárilag(a hőcserélő közepén),ha túl lapos a tömítés akkor a szívócső szinte nekiér a felöntésnek és nem képes olajat szívni utána csak akkor ha hidegen elindítod,és még van elég olaj a hőcserélőben!!!Ha sokáig járatod a motort csapágyas lesz,mindenképp vedd le az olajteknőt!!!!!!Milyen tömítésszettet tettél bele?
Esetleg lehet még hibaforrás a centrifugál szűrőházban lévő nyomáshatároló szelep is,ha nem jó,vagy nem jól van beállítva(de ha előtte jó volt akkor nem ez a gond,ha csak nincs benne szemét vagy dugulás),vagy még lehet az olajszivattyú előtt lévő alumínium öntött összekötő csonk is,mivel meghúzáskor nagyon könnyen elreped(nekem is tört el 1 szereléskor),és nem lesz megfelelő vákum a csőben(valószínű ez volt a problémája annak a kollégának akinek 10 literrel több olaj kellett bele,de lehetett az is,hogy az olajszívócsövet rövidebbre vágták vagy felhasították,mivel nem jöttek rá,hogy a kartertömítés nem megfelelő magasságú)
Ha gondolod hívj fel holnap !elmondom telefonon, sokkal egyszerűbb elmagyarázni a dolgot !
Én úgy kezdtem (2 éve),hogy 0,5 bár volt az olajnyomás és dolgoztam vele jó ideig! Majd nagyon erősen kopogott a motor,akkor tudtam,hogy nagy baj van!Fogadtam két szerelőt,akik azt mondták,hogy cserélnek csapágyakat és jó lesz.Kicserélték ,pár óra után megint kopogott,pedig mutatott2-3 bárt.Szétszedték ,főtengely köszörülés ,újabb csapágysor.Pár óra múlva megint kopog.Na ekkor elzavartam őket! Fogadtam egy szervizes szerelőt,vettem egy motort és a kettőből összeépített egyet amivel nincs gond! Mindig a 4.henger csapágya ment szarrá! A hiba pedig az volt,hogy a főtengelyt vonalba kell fúratni,ha az olajszivattyú száma nem azonos a főtengelyével (cserélve lett),ellenkező esetben a 4.csapágy alig kap olajat,mert a lyukak nem esnek egybe! Az olajnyomás mérő pedig mutat 1-2 bárt. Ez nekem 200eft-ba került!A tanulság az,hogy olyan szerelőt keres,aki nap mint nap foglalkozik az adott technikával,az nem elég ha már látott olyant!
Valakinek biztosan van valamilyen ábrás leírása a motor kenési rendszeréről. Azon megtalálható a szelep, amit említettem. A helyén nehéz szétszerelni, mert a golyó kieshet a helyéről.Ezért érdemes levenni a komplett szűrőházat.
Ha nyugvo csapajdat nem teszed vissza rendesen akkor nem fekszik a fotengelyen es ahogy mondod ott van egy stift egy vezeto de arra tutti emlekszem hogy azt jol tettuk vissza. Hogy is van az a szelep dolog a szurohazban ? A centrifugalis szuronel van a ket pici szelep az lenne eldugulva ?
Ha semmi sem használ, akkor a szúróhazát vedd le! Ne a helyén piszkáld! Szedd szét, tisztítsd ki a szelepet is. A szelep megszorulhat, ilyenkor alig van olajnyomás. Ha nincs olajnyomásmérő, az egyik szelepfedél levétele is segít ellenőrizni a nyomást. Ha megindítod a motort, a szelephimbáknál felfelé fog spriccelni az olaj alapjáraton is. De óvatosan, mert gázadásra minden olajos lehet! Ha nincs olajnyomás, ott sem spriccel az olaj. De egyszerűbb a szúróhazát ellenőrizni, szelepet megnézni.
Válasz #1600. hozzászólásra
Ezt már ismerem. Mindennek meg van az oka. Volt még egy érdekes eset a ztvel. aki elöttem szerelte nem tette pontosan a helyére a nyugvo csapágyat és úgy meghúzta a csavarokat. a stift nem volt a helyén.
En meg ertem hogy nem fojik vissza az olaj mert uj olaj es eleg suru de jarattam a motrot kb 30-40 percet tettem papirt a huto ele hogy jobban melegegyen a viz 60-70 fok C ment fol es az olajnyomas akor ep hogy elhagyta a piros zoanat tehat akarmit csinalok az olajnyomas nem ok......Lehet hogy az olajmero era nem jo ? vagy a vezetek amiben az olaj megy az orahoz el lenne dugulva??
Akkor a lényeg a lényeg,a tiédbe 30 liter kell mert ugy jó.Legyen igazad,de akkor is más a baj.Jártam már télen 50-es egyfokozatú olajjal ami olyan volt mint a méz,az tényleg nem foly,és akkor is volt nyomás.
Válasz #1588. hozzászólásra
Nem ez hüvelyezés után volt, tehát láttam már a belsejét, és tudtam , hogy ott minden oké. Járo motornál néztünk a szűröbe, így találtuk meg a hibát.
Kivetted és ráinditottál?Mert csak igy láthatod,hogy levegöt nyom.Csak akkor nyomhat levegöt,ha a szivócsö nem ér bele,de ez valószinüleg attól van hogy a csö berepedt,vagy biztosan tudod hogy néz ki egy ifa motor belülröl,és a szivócsö ahogy a csapágycsészéhez fel van fogatva a fül kitört (már láttam ilyet) és fals levegöt sziv.Ezért kellett neked 2x annyi olaj mint a többi sokszázezerbe.
16 éve vannak ifa motoros jószágaim,de 17 litertöl több még soha nem kellett bele,söt volt amikor a kombájn nagyon ette,hiányzott 7 liter tehát csak 10 liter volt benne és akkor is volt rendes nyomás.Ott más a gebasz.
Kevés benne a motorolaj, nyugodtan önts még rá közel 8-10 litert és jó lesz az olaj nyomásod. Az új olaj sűrűbb (nem folyik utána), ezért van melegebb motornál valamennyi javulás a nyomásban.
Szetszedtuk a motrot es uj csapajdokat tetunk a hajtokarokhoz es meggyuruztuk miutan ez mind megvol olajteknot visza tettuk es ontotunk bele olajat kb 20 lit. Mikor a motrot be inditjuk az olajnyomas folmegy maximumig majd kb 10 masodperc mulva elkezd csokenni es epen hogy van olajnyomas.... Mielot szetszedtuk az olajnyomas nagyon jo volt hidegen, melegenis volt jo olajnyomas ...... Mi lehet a gond ??????
Egyszoval nincs kello olajnyomas..
Csak vedd le a lemezt,ami fogja a karokhoz azt a kis gumiharangot,aztán,padlólemezt,ezután pedig 6-8 csavar fogja a fedelet amiben vannak a karok,ezután már látod is a váltót,és a fokozatokat,egy nagyobb csavarhúzóval szépen vissza tudod kapcsolni,és kész.Egyébként a karok végei kicsit hülyén vannak megoldva meg ha elkopik akkor ezt csinálja,ha rövid időn belül ismét lesz ilyen jelenség,akkor hegeszd föl finoman aztán csiszolgasd amíg jó nem lesz.20perc az egész.
Válasz #1571. hozzászólásra
Hali
Azért nem tudod bekapcsolni az 1000-es fordulatot mert a bordás tengely toldat,amit ki lehet venni,hosszabb az 540-esé mint az ezresé....nem egyforma!
Gyárilag 2 db kihajtótengely vég volt hozzá az egyik sűrűbordás a másik meg nem,a 6 bordás való 540 hez a 21 bordás meg az 1000-es fordulathoz a nagyobb erőátvitel miatt,a 2 között a hosszban van a különbség,a 6 bordás végéről le kell esztergálni a többletet,mert az nem engedi a bekapcsolást,és utána a 6 bordással is be tudod kapcsolni az 1000 es fordulatot!
Ha kell lemérem az enyémet,hogy mennyit kell leszúrni belőle!Nekem utána működött!
4222 hozzászólás
szóval akkor mielőtt hajtókarcsapágyas lesz a motor ,vedd le az olajteknőt mert ott baj van,arról nem is beszélve,hogy a dugattyú is felhordja és sokkal több olajat eszik,főleg terhelés alatt!18 liternél felső nívónál több nem lehet benne,vagy az olajszívócső nem jó vagy el van repedve az aluminium összekötő cső,vagy tömítetlenség van valahol!fogadd meg vedd le mert utána lesz drága a mutatvány(motor ki,főtengely csere stb)
Válasz #1621. hozzászólásra
Le kellene venni az olajteknő és körülnézni a nagyobb hiba előtt!
Válasz #1620. hozzászólásra

Sziasztok
Kb 25 litert osszesen, de lassan ugy is elkopik itt ott egy ket csepp szantasban meg lassan csak kopik.....
mennyi olajat öntöttél bele összesen?
mert ha 18 liter felett van a mennyiség akkor valami baj van......és sajnos akkor fog kijönni a hiba ha ferdén áll a traktor(szánt pl),felső nívó felett van a szint akkor nem lesz jó.....sajnos.....hosszú távon lesz vele gond pl csapágyas lesz......nekem is hasonló gondom volt
Válasz #1618. hozzászólásra
Eggyett ertek veled.
Válasz #1616. hozzászólásra
Az itt felsorolt hiba bármelyike lehetett. A hibákból akkor tanul az ember, ha megismeri.
A megoldas ? Banalisan egyszeru toltottem meg hoza kb 6-7 liter olajat
Azota az olajnyomas szinte maximumon van es egesz nap ugy is maradt mintha oda ragasztotam volna........
Válasz #1614. hozzászólásra
Tényleg mond el,mert nekem is piszkálja a fantáziámat.
Válasz #1614. hozzászólásra
Áruld el az okot, kérlek!
A hiba okokat megvitattuk, de a tiédnél mi volt?
Sziasztok













Meg szeretnem koszonni mindazon hozzaszoloknak a segitseget akik remek tanacsokal lattak el az olajnyomas problemaval kapcsolatban. A problemat sikeresen megoldotuk es MUKODIK. Az olajnyomas a csucson van es a munakedvem is.......
Mi is ujitottunk fel már sok ifa motort,le is irtam párszor,a legkényesebb pontja a hajtókar,oválisra alakul az alsó nagy furat,a régi csapágy szépen vele eggyütt kopik,beletesszk az uj csapágyat elkeni hamar,tehát szétszedéskor első lépés a hajtókar ovalitás mérése,és ha gond van felújitása,ilyen uj csapágy cserét nem sokáig tolerálja még ha köszörült főtengellyel is szerelik
Válasz #1598. hozzászólásra
Hali
Sajnos van nekem is tapasztalatom ebben az olajnyomásos kérdésben:)
Az 1-ik leggyakoribb probléma a lapos karteros ifa motorral(amit sokan nem is tudnak sajnos),hogy nem mindegy milyen olajteknőtömítést tesznek bele(annyira kicsi a rés amin az olajszívócső szívja az olajat,hogy ha nem megfelelő a tömítés vastagsága akkor nem képes utána szívni elég olajat)vagyis: a karter alján a szívócsővel szemeben van 1 felöntés gyárilag(a hőcserélő közepén),ha túl lapos a tömítés akkor a szívócső szinte nekiér a felöntésnek és nem képes olajat szívni utána csak akkor ha hidegen elindítod,és még van elég olaj a hőcserélőben!!!Ha sokáig járatod a motort csapágyas lesz,mindenképp vedd le az olajteknőt!!!!!!Milyen tömítésszettet tettél bele?
Esetleg lehet még hibaforrás a centrifugál szűrőházban lévő nyomáshatároló szelep is,ha nem jó,vagy nem jól van beállítva(de ha előtte jó volt akkor nem ez a gond,ha csak nincs benne szemét vagy dugulás),vagy még lehet az olajszivattyú előtt lévő alumínium öntött összekötő csonk is,mivel meghúzáskor nagyon könnyen elreped(nekem is tört el 1 szereléskor),és nem lesz megfelelő vákum a csőben(valószínű ez volt a problémája annak a kollégának akinek 10 literrel több olaj kellett bele,de lehetett az is,hogy az olajszívócsövet rövidebbre vágták vagy felhasították,mivel nem jöttek rá,hogy a kartertömítés nem megfelelő magasságú)
Ha gondolod hívj fel holnap !elmondom telefonon, sokkal egyszerűbb elmagyarázni a dolgot !
üdv: Balázs 30/7380311
Válasz #1610. hozzászólásra


és egy HW80-11 miért a duplája a ZT-nek
Egy T088 miért van szinte egy árban egy ZT 323-al?
Én úgy kezdtem (2 éve),hogy 0,5 bár volt az olajnyomás és dolgoztam vele jó ideig! Majd nagyon erősen kopogott a motor,akkor tudtam,hogy nagy baj van!Fogadtam két szerelőt,akik azt mondták,hogy cserélnek csapágyakat és jó lesz.Kicserélték ,pár óra után megint kopogott,pedig mutatott2-3 bárt.Szétszedték ,főtengely köszörülés ,újabb csapágysor.Pár óra múlva megint kopog.Na ekkor elzavartam őket! Fogadtam egy szervizes szerelőt,vettem egy motort és a kettőből összeépített egyet amivel nincs gond! Mindig a 4.henger csapágya ment szarrá! A hiba pedig az volt,hogy a főtengelyt vonalba kell fúratni,ha az olajszivattyú száma nem azonos a főtengelyével (cserélve lett),ellenkező esetben a 4.csapágy alig kap olajat,mert a lyukak nem esnek egybe! Az olajnyomás mérő pedig mutat 1-2 bárt. Ez nekem 200eft-ba került!A tanulság az,hogy olyan szerelőt keres,aki nap mint nap foglalkozik az adott technikával,az nem elég ha már látott olyant!
Válasz #1607. hozzászólásra
Valakinek biztosan van valamilyen ábrás leírása a motor kenési rendszeréről. Azon megtalálható a szelep, amit említettem. A helyén nehéz szétszerelni, mert a golyó kieshet a helyéről.Ezért érdemes levenni a komplett szűrőházat.
Válasz #1605. hozzászólásra
Na ez megint hiba lehet. De olajnyomás ellenőrzés megmutatja.
Válasz #1604. hozzászólásra
a ház alsó felén van vízszintesen. A szúróház hátsó oldalán. A csapágy szintén okozhat gondot!
Válasz #1604. hozzászólásra
Üdv!Az olajhűtőben lévő réselt lemez előszűrö lemezek nincsenek eltömődve?
Válasz #1601. hozzászólásra

Ha nyugvo csapajdat nem teszed vissza rendesen akkor nem fekszik a fotengelyen es ahogy mondod ott van egy stift egy vezeto de arra tutti emlekszem hogy azt jol tettuk vissza. Hogy is van az a szelep dolog a szurohazban ? A centrifugalis szuronel van a ket pici szelep az lenne eldugulva ?
Válasz #1602. hozzászólásra
A szűrőházban lévő szeleppel az a gond, hogy a golyó kieshet a helyéről szétszereléskor. Sokszor előfordult IFÁnál, hogy megszorult a szelep.
Válasz #1599. hozzászólásra
Ha semmi sem használ, akkor a szúróhazát vedd le! Ne a helyén piszkáld! Szedd szét, tisztítsd ki a szelepet is. A szelep megszorulhat, ilyenkor alig van olajnyomás. Ha nincs olajnyomásmérő, az egyik szelepfedél levétele is segít ellenőrizni a nyomást. Ha megindítod a motort, a szelephimbáknál felfelé fog spriccelni az olaj alapjáraton is. De óvatosan, mert gázadásra minden olajos lehet! Ha nincs olajnyomás, ott sem spriccel az olaj. De egyszerűbb a szúróhazát ellenőrizni, szelepet megnézni.
Válasz #1600. hozzászólásra
Ezt már ismerem. Mindennek meg van az oka. Volt még egy érdekes eset a ztvel. aki elöttem szerelte nem tette pontosan a helyére a nyugvo csapágyat és úgy meghúzta a csavarokat. a stift nem volt a helyén.
Válasz #1599. hozzászólásra

De ha akor semfog menni akor nem olajat hanem benzint es gyufat neki
Válasz #1598. hozzászólásra
Ha nem megy, önts rá olajat.
Válasz #1597. hozzászólásra
Holnap reggel meg fogom problani ezt a variaciot is... Nektek mennyi az olajnyomas hany bar ?
Válasz #1591. hozzászólásra
Csináltunk olyat is ,hogy közvetlenül a szűrőházra tettük az órát. esetleg ha a csö vezeték hibája.
Válasz #1593. hozzászólásra
Igen a rugot az alatetet es a gumigyurut. 2 szer ellenoriztuk.
Válasz #1592. hozzászólásra
De meg lesz ilyen
Koszi
Válasz #1590. hozzászólásra
Nem tudom a miértjét de ez van, a nívo fölé kell önteni bőven. S igy van olaj nyomás. zt 323 zöld szinü vas
Válasz #1591. hozzászólásra
Ha elötte jó volt akkor vszinü hogy nem az a baj.A szivócsöre rátettétek a rugót meg a tömitögyürüt?
Válasz #1590. hozzászólásra

Bocs FOLYIK
En meg ertem hogy nem fojik vissza az olaj mert uj olaj es eleg suru de jarattam a motrot kb 30-40 percet tettem papirt a huto ele hogy jobban melegegyen a viz 60-70 fok C ment fol es az olajnyomas akor ep hogy elhagyta a piros zoanat tehat akarmit csinalok az olajnyomas nem ok......Lehet hogy az olajmero era nem jo ? vagy a vezetek amiben az olaj megy az orahoz el lenne dugulva??



Válasz #1589. hozzászólásra
Akkor a lényeg a lényeg,a tiédbe 30 liter kell mert ugy jó.Legyen igazad,de akkor is más a baj.Jártam már télen 50-es egyfokozatú olajjal ami olyan volt mint a méz,az tényleg nem foly,és akkor is volt nyomás.
Válasz #1588. hozzászólásra
Nem ez hüvelyezés után volt, tehát láttam már a belsejét, és tudtam , hogy ott minden oké. Járo motornál néztünk a szűröbe, így találtuk meg a hibát.
Válasz #1587. hozzászólásra

Kivetted és ráinditottál?Mert csak igy láthatod,hogy levegöt nyom.Csak akkor nyomhat levegöt,ha a szivócsö nem ér bele,de ez valószinüleg attól van hogy a csö berepedt,vagy biztosan tudod hogy néz ki egy ifa motor belülröl,és a szivócsö ahogy a csapágycsészéhez fel van fogatva a fül kitört (már láttam ilyet) és fals levegöt sziv.Ezért kellett neked 2x annyi olaj mint a többi sokszázezerbe.
Válasz #1586. hozzászólásra
ki vettem a papir szűröt. nem gyanus ,hogy elösször van nyomás utána nincs? mert kikapja a kartelböl az olajat.
Válasz #1585. hozzászólásra

Hol nem folyik vissza?Fentröl?Azt hogy láttad,hogy levegöt nyom?
Válasz #1583. hozzászólásra
Nem az a baj, hogy kevés az olaj, hanem hogy nem folyik vissza! A finom szűrőnél levegőt nyomott a szivattyú.
Válasz #1583. hozzászólásra
Bizony,17liter kell bele,se több se kevesebb.
Válasz #1582. hozzászólásra

16 éve vannak ifa motoros jószágaim,de 17 litertöl több még soha nem kellett bele,söt volt amikor a kombájn nagyon ette,hiányzott 7 liter tehát csak 10 liter volt benne és akkor is volt rendes nyomás.Ott más a gebasz.
Válasz #1581. hozzászólásra
ez tapasztalat nem tipp
Válasz #1580. hozzászólásra


Elovastad mit irt??????Öntött bele 20 litert,akkor minek bele még 10???????
Válasz #1579. hozzászólásra
Kevés benne a motorolaj, nyugodtan önts még rá közel 8-10 litert és jó lesz az olaj nyomásod. Az új olaj sűrűbb (nem folyik utána), ezért van melegebb motornál valamennyi javulás a nyomásban.
Meg hozza tennem....






Miutan a motor melegszik epen epen egy picit kuszik folfele az olajnyomas.......
Sziasztok




Szetszedtuk a motrot es uj csapajdokat tetunk a hajtokarokhoz es meggyuruztuk miutan ez mind megvol olajteknot visza tettuk es ontotunk bele olajat kb 20 lit. Mikor a motrot be inditjuk az olajnyomas folmegy maximumig majd kb 10 masodperc mulva elkezd csokenni es epen hogy van olajnyomas.... Mielot szetszedtuk az olajnyomas nagyon jo volt hidegen, melegenis volt jo olajnyomas ...... Mi lehet a gond ??????
Egyszoval nincs kello olajnyomas..
Válasz #1576. hozzászólásra
Szia!
Csak vedd le a lemezt,ami fogja a karokhoz azt a kis gumiharangot,aztán,padlólemezt,ezután pedig 6-8 csavar fogja a fedelet amiben vannak a karok,ezután már látod is a váltót,és a fokozatokat,egy nagyobb csavarhúzóval szépen vissza tudod kapcsolni,és kész.Egyébként a karok végei kicsit hülyén vannak megoldva meg ha elkopik akkor ezt csinálja,ha rövid időn belül ismét lesz ilyen jelenség,akkor hegeszd föl finoman aztán csiszolgasd amíg jó nem lesz.20perc az egész.
Remélem tudtam segíteni.
Még egy problémám merült fel. A nagy váltó beragadt országúti fokozatban és nem tudom sehogysem kivenni. Valakinek valami tipp, hogy mit hogyan?
Válasz #1571. hozzászólásra
Hali
Azért nem tudod bekapcsolni az 1000-es fordulatot mert a bordás tengely toldat,amit ki lehet venni,hosszabb az 540-esé mint az ezresé....nem egyforma!
Gyárilag 2 db kihajtótengely vég volt hozzá az egyik sűrűbordás a másik meg nem,a 6 bordás való 540 hez a 21 bordás meg az 1000-es fordulathoz a nagyobb erőátvitel miatt,a 2 között a hosszban van a különbség,a 6 bordás végéről le kell esztergálni a többletet,mert az nem engedi a bekapcsolást,és utána a 6 bordással is be tudod kapcsolni az 1000 es fordulatot!
Ha kell lemérem az enyémet,hogy mennyit kell leszúrni belőle!Nekem utána működött!
Válasz #1573. hozzászólásra
Ez egész pontosan így van!!!!!
És mi nem tudtuk levágni az alsó nyíláson keresztül,hanem szét kellett szedni.