Gázolaj árak 608 Ft Benzin árak 591 Ft EUR 399.04 Ft USD 343.05 Ft CHF 427.17 Ft GBP 460.62 Ft

Fórum

Fortschritt ZT 323 traktorok

Létrehozta: Jani , 2008-07-12 14:03:28

Kedvencekhez Segítség

4222 hozzászólás
#1622 natibali
2011-11-17 08:32:41

szóval akkor mielőtt hajtókarcsapágyas lesz a motor ,vedd le az olajteknőt mert ott baj van,arról nem is beszélve,hogy a dugattyú is felhordja és sokkal több olajat eszik,főleg terhelés alatt!18 liternél felső nívónál több nem lehet benne,vagy az olajszívócső nem jó vagy el van repedve az aluminium összekötő cső,vagy tömítetlenség van valahol!fogadd meg vedd le mert utána lesz drága a mutatvány(motor ki,főtengely csere stb)

Nincs profilkép
#1621 Lala5995
2011-11-17 07:25:06

Válasz #1621. hozzászólásra

Le kellene venni az olajteknő és körülnézni a nagyobb hiba előtt!

#1620 Erik0421
2011-11-17 06:18:17

Válasz #1620. hozzászólásra

Sziasztok

Kb 25 litert osszesen, de lassan ugy is elkopik itt ott egy ket csepp szantasban meg lassan csak kopik.....smile cowboy

#1619 natibali
2011-11-16 22:03:40

mennyi olajat öntöttél bele összesen?
mert ha 18 liter felett van a mennyiség akkor valami baj van......és sajnos akkor fog kijönni a hiba ha ferdén áll a traktor(szánt pl),felső nívó felett van a szint akkor nem lesz jó.....sajnos.....hosszú távon lesz vele gond pl csapágyas lesz......nekem is hasonló gondom volt

#1618 Erik0421
2011-11-16 19:44:27

Válasz #1618. hozzászólásra

Eggyett ertek veled.

Nincs profilkép
#1617 Lala5995
2011-11-16 19:38:46

Válasz #1616. hozzászólásra

Az itt felsorolt hiba bármelyike lehetett. A hibákból akkor tanul az ember, ha megismeri.

#1616 Erik0421
2011-11-16 19:38:37

A megoldas ? Banalisan egyszeru toltottem meg hoza kb 6-7 liter olajat smile thumbup Azota az olajnyomas szinte maximumon van es egesz nap ugy is maradt mintha oda ragasztotam volna........smile thumbup

#1615 zt tomi
2011-11-16 19:30:09

Válasz #1614. hozzászólásra

Tényleg mond el,mert nekem is piszkálja a fantáziámat.

Nincs profilkép
#1614 Lala5995
2011-11-16 19:28:53

Válasz #1614. hozzászólásra
Áruld el az okot, kérlek!
A hiba okokat megvitattuk, de a tiédnél mi volt?

#1613 Erik0421
2011-11-16 19:24:42

Sziasztok

Meg szeretnem koszonni mindazon hozzaszoloknak a segitseget akik remek tanacsokal lattak el az olajnyomas problemaval kapcsolatban. A problemat sikeresen megoldotuk es MUKODIK. Az olajnyomas a csucson van es a munakedvem is.......smile thumbupsmile thumbupsmile thumbupsmile thumbupsmile thumbupsmile thumbupsmile thumbupsmile thumbupsmile thumbupsmile thumbupsmile thumbupsmile thumbupsmile thumbup

#1612 Claastra
2011-11-16 06:33:29

Mi is ujitottunk fel már sok ifa motort,le is irtam párszor,a legkényesebb pontja a hajtókar,oválisra alakul az alsó nagy furat,a régi csapágy szépen vele eggyütt kopik,beletesszk az uj csapágyat elkeni hamar,tehát szétszedéskor első lépés a hajtókar ovalitás mérése,és ha gond van felújitása,ilyen uj csapágy cserét nem sokáig tolerálja még ha köszörült főtengellyel is szerelik

#1611 natibali
2011-11-16 00:37:32

Válasz #1598. hozzászólásra

Hali
Sajnos van nekem is tapasztalatom ebben az olajnyomásos kérdésben:)
Az 1-ik leggyakoribb probléma a lapos karteros ifa motorral(amit sokan nem is tudnak sajnos),hogy nem mindegy milyen olajteknőtömítést tesznek bele(annyira kicsi a rés amin az olajszívócső szívja az olajat,hogy ha nem megfelelő a tömítés vastagsága akkor nem képes utána szívni elég olajat)vagyis: a karter alján a szívócsővel szemeben van 1 felöntés gyárilag(a hőcserélő közepén),ha túl lapos a tömítés akkor a szívócső szinte nekiér a felöntésnek és nem képes olajat szívni utána csak akkor ha hidegen elindítod,és még van elég olaj a hőcserélőben!!!Ha sokáig járatod a motort csapágyas lesz,mindenképp vedd le az olajteknőt!!!!!!Milyen tömítésszettet tettél bele?
Esetleg lehet még hibaforrás a centrifugál szűrőházban lévő nyomáshatároló szelep is,ha nem jó,vagy nem jól van beállítva(de ha előtte jó volt akkor nem ez a gond,ha csak nincs benne szemét vagy dugulás),vagy még lehet az olajszivattyú előtt lévő alumínium öntött összekötő csonk is,mivel meghúzáskor nagyon könnyen elreped(nekem is tört el 1 szereléskor),és nem lesz megfelelő vákum a csőben(valószínű ez volt a problémája annak a kollégának akinek 10 literrel több olaj kellett bele,de lehetett az is,hogy az olajszívócsövet rövidebbre vágták vagy felhasították,mivel nem jöttek rá,hogy a kartertömítés nem megfelelő magasságú)

Ha gondolod hívj fel holnap !elmondom telefonon, sokkal egyszerűbb elmagyarázni a dolgot !

üdv: Balázs 30/7380311

#1610 Claastra
2011-11-15 22:00:15

Válasz #1610. hozzászólásra

és egy HW80-11 miért a duplája a ZT-neksmile confusedsmile confused

#1609 Sanyee
2011-11-15 21:53:00

Egy T088 miért van szinte egy árban egy ZT 323-al?

#1608 jani6
2011-11-15 21:41:50

Én úgy kezdtem (2 éve),hogy 0,5 bár volt az olajnyomás és dolgoztam vele jó ideig! Majd nagyon erősen kopogott a motor,akkor tudtam,hogy nagy baj van!Fogadtam két szerelőt,akik azt mondták,hogy cserélnek csapágyakat és jó lesz.Kicserélték ,pár óra után megint kopogott,pedig mutatott2-3 bárt.Szétszedték ,főtengely köszörülés ,újabb csapágysor.Pár óra múlva megint kopog.Na ekkor elzavartam őket! Fogadtam egy szervizes szerelőt,vettem egy motort és a kettőből összeépített egyet amivel nincs gond! Mindig a 4.henger csapágya ment szarrá! A hiba pedig az volt,hogy a főtengelyt vonalba kell fúratni,ha az olajszivattyú száma nem azonos a főtengelyével (cserélve lett),ellenkező esetben a 4.csapágy alig kap olajat,mert a lyukak nem esnek egybe! Az olajnyomás mérő pedig mutat 1-2 bárt. Ez nekem 200eft-ba került!A tanulság az,hogy olyan szerelőt keres,aki nap mint nap foglalkozik az adott technikával,az nem elég ha már látott olyant!smile hammer

Nincs profilkép
#1607 Lala5995
2011-11-15 21:34:32

Válasz #1607. hozzászólásra

Valakinek biztosan van valamilyen ábrás leírása a motor kenési rendszeréről. Azon megtalálható a szelep, amit említettem. A helyén nehéz szétszerelni, mert a golyó kieshet a helyéről.Ezért érdemes levenni a komplett szűrőházat.

Nincs profilkép
#1606 Lala5995
2011-11-15 21:27:18

Válasz #1605. hozzászólásra

Na ez megint hiba lehet. De olajnyomás ellenőrzés megmutatja.

Nincs profilkép
#1605 Lala5995
2011-11-15 21:26:01

Válasz #1604. hozzászólásra

a ház alsó felén van vízszintesen. A szúróház hátsó oldalán. A csapágy szintén okozhat gondot!

Nincs profilkép
#1604 szoltán
2011-11-15 21:25:30

Válasz #1604. hozzászólásra
Üdv!Az olajhűtőben lévő réselt lemez előszűrö lemezek nincsenek eltömődve?

#1603 Erik0421
2011-11-15 20:56:33

Válasz #1601. hozzászólásra

Ha nyugvo csapajdat nem teszed vissza rendesen akkor nem fekszik a fotengelyen es ahogy mondod ott van egy stift egy vezeto de arra tutti emlekszem hogy azt jol tettuk vissza. Hogy is van az a szelep dolog a szurohazban ? A centrifugalis szuronel van a ket pici szelep az lenne eldugulva ? smile wacko

Nincs profilkép
#1602 Lala5995
2011-11-15 20:47:13

Válasz #1602. hozzászólásra

A szűrőházban lévő szeleppel az a gond, hogy a golyó kieshet a helyéről szétszereléskor. Sokszor előfordult IFÁnál, hogy megszorult a szelep.

Nincs profilkép
#1601 Lala5995
2011-11-15 20:43:51

Válasz #1599. hozzászólásra

Ha semmi sem használ, akkor a szúróhazát vedd le! Ne a helyén piszkáld! Szedd szét, tisztítsd ki a szelepet is. A szelep megszorulhat, ilyenkor alig van olajnyomás. Ha nincs olajnyomásmérő, az egyik szelepfedél levétele is segít ellenőrizni a nyomást. Ha megindítod a motort, a szelephimbáknál felfelé fog spriccelni az olaj alapjáraton is. De óvatosan, mert gázadásra minden olajos lehet! Ha nincs olajnyomás, ott sem spriccel az olaj. De egyszerűbb a szúróhazát ellenőrizni, szelepet megnézni.

Nincs profilkép
#1600 oszi80
2011-11-15 20:43:21

Válasz #1600. hozzászólásra
Ezt már ismerem. Mindennek meg van az oka. Volt még egy érdekes eset a ztvel. aki elöttem szerelte nem tette pontosan a helyére a nyugvo csapágyat és úgy meghúzta a csavarokat. a stift nem volt a helyén.

#1599 Erik0421
2011-11-15 20:36:02

Válasz #1599. hozzászólásra

De ha akor semfog menni akor nem olajat hanem benzint es gyufat neki smile devil

Nincs profilkép
#1598 oszi80
2011-11-15 20:35:06

Válasz #1598. hozzászólásra
Ha nem megy, önts rá olajat.

#1597 Erik0421
2011-11-15 20:32:23

Válasz #1597. hozzászólásra

Holnap reggel meg fogom problani ezt a variaciot is... Nektek mennyi az olajnyomas hany bar ?

Nincs profilkép
#1596 oszi80
2011-11-15 20:29:23

Válasz #1591. hozzászólásra
Csináltunk olyat is ,hogy közvetlenül a szűrőházra tettük az órát. esetleg ha a csö vezeték hibája.

#1595 Erik0421
2011-11-15 20:28:27

Válasz #1593. hozzászólásra

Igen a rugot az alatetet es a gumigyurut. 2 szer ellenoriztuk.

#1594 Erik0421
2011-11-15 20:26:54

Válasz #1592. hozzászólásra

Koszismile biggrin De meg lesz ilyen

Nincs profilkép
#1593 oszi80
2011-11-15 20:25:24

Válasz #1590. hozzászólásra
Nem tudom a miértjét de ez van, a nívo fölé kell önteni bőven. S igy van olaj nyomás. zt 323 zöld szinü vas

#1592 zt tomi
2011-11-15 20:24:56

Válasz #1591. hozzászólásra

Ha elötte jó volt akkor vszinü hogy nem az a baj.A szivócsöre rátettétek a rugót meg a tömitögyürüt?

#1590 Erik0421
2011-11-15 20:22:00

En meg ertem hogy nem fojik vissza az olaj mert uj olaj es eleg suru de jarattam a motrot kb 30-40 percet tettem papirt a huto ele hogy jobban melegegyen a viz 60-70 fok C ment fol es az olajnyomas akor ep hogy elhagyta a piros zoanat tehat akarmit csinalok az olajnyomas nem ok......Lehet hogy az olajmero era nem jo ? vagy a vezetek amiben az olaj megy az orahoz el lenne dugulva??smile cryingsmile cryingsmile cryingsmile crying

#1589 zt tomi
2011-11-15 20:21:27

Válasz #1589. hozzászólásra

Akkor a lényeg a lényeg,a tiédbe 30 liter kell mert ugy jó.Legyen igazad,de akkor is más a baj.Jártam már télen 50-es egyfokozatú olajjal ami olyan volt mint a méz,az tényleg nem foly,és akkor is volt nyomás.

Nincs profilkép
#1588 oszi80
2011-11-15 20:16:48

Válasz #1588. hozzászólásra
Nem ez hüvelyezés után volt, tehát láttam már a belsejét, és tudtam , hogy ott minden oké. Járo motornál néztünk a szűröbe, így találtuk meg a hibát.

#1587 zt tomi
2011-11-15 20:10:00

Válasz #1587. hozzászólásra

Kivetted és ráinditottál?Mert csak igy láthatod,hogy levegöt nyom.Csak akkor nyomhat levegöt,ha a szivócsö nem ér bele,de ez valószinüleg attól van hogy a csö berepedt,vagy biztosan tudod hogy néz ki egy ifa motor belülröl,és a szivócsö ahogy a csapágycsészéhez fel van fogatva a fül kitört (már láttam ilyet) és fals levegöt sziv.Ezért kellett neked 2x annyi olaj mint a többi sokszázezerbe.smile wink

Nincs profilkép
#1586 oszi80
2011-11-15 19:59:12

Válasz #1586. hozzászólásra
ki vettem a papir szűröt. nem gyanus ,hogy elösször van nyomás utána nincs? mert kikapja a kartelböl az olajat.

#1585 zt tomi
2011-11-15 19:52:49

Válasz #1585. hozzászólásra

Hol nem folyik vissza?Fentröl?Azt hogy láttad,hogy levegöt nyom?smile confused

Nincs profilkép
#1584 oszi80
2011-11-15 19:47:36

Válasz #1583. hozzászólásra

Nem az a baj, hogy kevés az olaj, hanem hogy nem folyik vissza! A finom szűrőnél levegőt nyomott a szivattyú.

Nincs profilkép
#1583 lac*
2011-11-15 19:46:32

Válasz #1583. hozzászólásra

Bizony,17liter kell bele,se több se kevesebb.

#1582 zt tomi
2011-11-15 19:39:20

Válasz #1582. hozzászólásra

16 éve vannak ifa motoros jószágaim,de 17 litertöl több még soha nem kellett bele,söt volt amikor a kombájn nagyon ette,hiányzott 7 liter tehát csak 10 liter volt benne és akkor is volt rendes nyomás.Ott más a gebasz.smile oops

Nincs profilkép
#1581 oszi80
2011-11-15 19:35:30

Válasz #1581. hozzászólásra
ez tapasztalat nem tipp

#1580 zt tomi
2011-11-15 19:34:15

Válasz #1580. hozzászólásra

Elovastad mit irt??????Öntött bele 20 litert,akkor minek bele még 10???????smile confusedsmile confused

Nincs profilkép
#1579 oszi80
2011-11-15 19:32:25

Válasz #1579. hozzászólásra

Kevés benne a motorolaj, nyugodtan önts még rá közel 8-10 litert és jó lesz az olaj nyomásod. Az új olaj sűrűbb (nem folyik utána), ezért van melegebb motornál valamennyi javulás a nyomásban.

#1578 Erik0421
2011-11-15 19:02:27

Meg hozza tennem....
Miutan a motor melegszik epen epen egy picit kuszik folfele az olajnyomas.......smile helpsmiliesmile helpsmiliesmile helpsmiliesmile helpsmiliesmile helpsmiliesmile helpsmiliesmile helpsmilie

#1577 Erik0421
2011-11-15 18:56:46

Sziasztok

Szetszedtuk a motrot es uj csapajdokat tetunk a hajtokarokhoz es meggyuruztuk miutan ez mind megvol olajteknot visza tettuk es ontotunk bele olajat kb 20 lit. Mikor a motrot be inditjuk az olajnyomas folmegy maximumig majd kb 10 masodperc mulva elkezd csokenni es epen hogy van olajnyomas.... Mielot szetszedtuk az olajnyomas nagyon jo volt hidegen, melegenis volt jo olajnyomas ...... Mi lehet a gond ??????
Egyszoval nincs kello olajnyomas..smile cryingsmile helpsmiliesmile helpsmiliesmile helpsmiliesmile helpsmilie

Nincs profilkép
#1576 macho
2011-11-15 18:21:00

Válasz #1576. hozzászólásra

Szia!

Csak vedd le a lemezt,ami fogja a karokhoz azt a kis gumiharangot,aztán,padlólemezt,ezután pedig 6-8 csavar fogja a fedelet amiben vannak a karok,ezután már látod is a váltót,és a fokozatokat,egy nagyobb csavarhúzóval szépen vissza tudod kapcsolni,és kész.Egyébként a karok végei kicsit hülyén vannak megoldva meg ha elkopik akkor ezt csinálja,ha rövid időn belül ismét lesz ilyen jelenség,akkor hegeszd föl finoman aztán csiszolgasd amíg jó nem lesz.20perc az egész.


Remélem tudtam segíteni.

Nincs profilkép
#1575 Jakab Tibor
2011-11-14 21:20:57

Még egy problémám merült fel. A nagy váltó beragadt országúti fokozatban és nem tudom sehogysem kivenni. Valakinek valami tipp, hogy mit hogyan?

#1574 natibali
2011-11-14 10:25:08

Válasz #1571. hozzászólásra
Hali
Azért nem tudod bekapcsolni az 1000-es fordulatot mert a bordás tengely toldat,amit ki lehet venni,hosszabb az 540-esé mint az ezresé....nem egyforma!
Gyárilag 2 db kihajtótengely vég volt hozzá az egyik sűrűbordás a másik meg nem,a 6 bordás való 540 hez a 21 bordás meg az 1000-es fordulathoz a nagyobb erőátvitel miatt,a 2 között a hosszban van a különbség,a 6 bordás végéről le kell esztergálni a többletet,mert az nem engedi a bekapcsolást,és utána a 6 bordással is be tudod kapcsolni az 1000 es fordulatot!
Ha kell lemérem az enyémet,hogy mennyit kell leszúrni belőle!Nekem utána működött!

#1573 Gépesített paraszt
2011-11-13 20:26:26

Válasz #1573. hozzászólásra

Ez egész pontosan így van!!!!!
És mi nem tudtuk levágni az alsó nyíláson keresztül,hanem szét kellett szedni.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


A kukorica ára zuhan, a búza drágul – mit tehet a magyar gazda?
A kukorica ára zuhan, a búza drágul – mit tehet a magyar gazda?
A MAGOSZ szerint alkalmazkodni kell a piaci fordulatokhoz, nincs mese.
Hogyan befolyásolja a növénytermesztést a talaj sótartalma?
Hogyan befolyásolja a növénytermesztést a talaj sótartalma?
Öntözés mellett is száradnak a növényeid? Lehet, hogy nem a víz mennyiségével,...
Kuhn 310cmes disces fűkasza
Kuhn 310cmes disces fűkasza

3 Ft

Agricom 280cmes ykéses szárzuzó és kalapácsos
Agricom 280cmes ykéses szárzuzó és...

2.200.000 Ft

Pöttinger TOP VT 6820 S kétrotoros oldal- és középrendképző
Pöttinger TOP VT 6820 S kétrotoros...

28.700 Ft

Loma 140cmes kalapácsos szárzuzó
Loma 140cmes kalapácsos szárzuzó

899.999 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]