Hirdetés
Fórum
Cikkajánló
Sajtóközlemény
Mi történt Brüsszelben? Ezekről tárgyalt a NAK elnök
Papp Zsolt György mellett ott volt Cseh Tibor, a MAGOSZ főtitkára is.
Hirdetés
219 hozzászólás
Válasz Tomi81 #161. hozzászólásáraOlvasd el még egyszer,de most a sorok körött.
Válasz Tomi81 #165. hozzászólásáraRendben, értem.
Tehát némi rálátásod van.
Isten ments, nem gondoltam, hogy hülye vagy.
De tudod Te is, a 400 mázsa még épp szabályos. A 401 már nem.
Válasz Diesel Tibor #163. hozzászólásáraDehogy. Én nem kívánom senkinek se, hogy dögöljön meg, de engem kilóméterenként b@aszogat a hatóság valamelyik szerve, más meg vigan hág át egy marék szabályt.
Ugye fejétől bűzlik a hal, tehát az alap probléma hatósági szinten keresendő.
Az egy dolog, hogy az esetleges bírságot jobb esetben fizeti a cég, de egy autópályás előzés pl. 3 pont, pár apró szabálytalanság után m g mehetek 150 ezerért továbbképzésre, hogy megmaradjon a jogsim, mert én ebből élek.
Sajnos földem nincs annyi, hogy főállásban eltartson, pedig én is jobban szeretném.
Azért mondtam, ha a gazdatársadalmat csak feleannyira ellenőriznék közúton, mint a fuvarozót, sokan vakarnák a fejüket.
De nap, mint nap találkozok személyautóval is, amit azonnal bezúznék mégis van műszakija.
A szabály még mindig szabály, ez vonatkozik mindenkire, akit érint, az más kérdés, ki hogy tartja be és hol tud kibújni alóla.
Válasz Gumóka #159. hozzászólásáraIgazad van, mivel magam és a férjem is naponta végigcsináljuk,tudom ,hogy mi a mondandód lényege.A BIZTONSÁG, a magadé és másoké.
És ez csak akkor lehetséges ha betartod a szabályokat.
Ne keserítsen el,hogy nem értik meg néhányan,és vitatkoznak. Sok fórumozó ért egyet veled, ha nem is írja le neked,és már ezért is megérte.
Bátran írd csak meg a véleményedet.
Én például kedvelem azt az embert aki a szemembe, néz és úgy mond véleményt.Nem kell,hogy ismerjelek az írásodból is érezhető,hogy te ilyen vagy.
Ha meg valaki tücsköt a bogárral írogat neked ,egyszerűen csak vedd humorosra a figurát.Mert az embereknek az fáj a legjobban ha nem veszik őket komolyan.
Válasz Gumóka #164. hozzászólásáraÖsszbe gondoltam a 400mázsát.
Raktáros voltam 10évig. Évente ezer kamiont biztos megrakattam/leszedettem. Szóval annyira hülye nem vagyok.
Válasz Tomi81 #160. hozzászólásáraAz lehet.
De konkrétan nem ez volt a probléma, leírtam ezt is.
Az, hogy Ő ezt magára vette, az Ő dolga.
Másrészt ha én egy kamiont 40 tonna raksúlyra pakolok, az minimum 53 tonna összbe, azért a helyszínen fejbelőnek mindenkit.
Tovább nem ragozom, úgy gondolom a témában leírtam mindent.
Válasz Gumóka #159. hozzászólásáraEz az az eset,hogy dögöljön meg a szomszéd tehene is ,ha már az enyém megdöglött
a fuvaros fuvarozzon,a gazda meg szállítsa a saját terményét,de ne akarjon fuvarozni ,ez a lényeg,mert a fuvarozás sokba kerül ha hivatalosan akarod művelni,és azért már egy mtz-vel ne huzkáljon forgalmas főuton 2 agyig magasított 80-11est a "parasztja" mert még meglincselik(de jogosan) a max 18,5 km-es átlagsebességért,mondom én paraszt szemmel,ha a paraszt hülye akkor nagyon az tud lenni,jó én is áttértem a traktoros szállításra,de 200lóval(10tonna traktor)huzigálok 30-at,aztán kezdjétek a köpködést
Válasz Gabzso #158. hozzászólására"Amit meg befizetünk a kasszába, egy percre sem bánnám ha a ti boldogulásotokra költenék,de nem arra megy ez a bibi."
Az előtte lévő hozzászólásodba még az volt, hogy a gazdák kapják amit befizetsz.
Válasz Gumóka #159. hozzászólásáraSzerintem Matyi azon rágott be, hogy a gazda a hwval 120mázsával 30km/h-vel szétb@ssza az utat, a kamion 400 mázsával meg nem.
Válasz Gabzso #158. hozzászólásáraEz teljesen korrekt hozzászólás volt.
Mint leírtam, magam is őstermelő vagyok, voltam családi gazdálkodó is.
Az élet hozta így, hogy ez lett a főállásom, pedig nem ez volt a célom.
Még mindig tartom azt, hogy ha rám vonatkoznak a szabályok és betartaják velem, szankcionálják, tegyék meg mással is, aki szabálysértést követ el, legyen az bárki.
Egy szóval nem állítottam sehol azt, hogy egy túlsúlyos teherautó szabályos, de ma már a fuvarozás háttere, környezete miatt, a szankciók miatt senki nem meri vállalni, ha állami, ha nem.
Amiért még mindig rugózok én is ezen, az az, hogy ismeretlenül vonják kétségbe a szakmai múltam.
Ezt csináltam az elmúlt 10 évben, ezért innen van tapasztalatom, tudásom.
Mert nekem évente kell a képzés, hogy szabályos lehessek és a fizetésem ne az államkasszába utalják.
Holott én csak a tapasztalataim osztottam meg és próbáltam elmagyarázni azt, hogy egy túlsúlyos tehergépjármű ugyanolyan veszélyes mint egy nem szakszerűen átalakított pótkocsi dupla terheléssel.
Mert felénk van ilyen gazda láttuk is az eredményét.
Egy ilyen traktor-pótkocsi szerelvény elé is kiszaladhat egy kisgyerek, akár egy teherautó vagy személyautó elé is.
Közlekedésbiztonsági szempontból egyik sem helyes.
Egyébként az öreg Orbán bányájából sem engednek ki 40 felett.
Zárszóként nem akar sem a kolléga, sem én rosszat.
Ha el kezd ürülni a kassza , mindenki sorra kerül az ellenőrzések során.Ahogy a kolléga megírta már most is ezek a szabályok vannak életben, csak még a szerencsésebbeknél nem ellenőrzik. És jól fognak jönni azok a tanácsok amiket itt leírt.Meg kéne a támadás helyett köszönni neki,hogy ingyen megtette.
Mivel ő egy szakmai irányító aki máshol ezért fizetést kapna.
Nem vita téma,hogy a gazdák az éléskamra feltöltői, de harcoljatok már egy kicsit azért is,hogy ha bemegyek a bármelyik boltba meg is tudjam venni a magyar terméket, mert sehol nem látom, minden tele van külföldi cuccal.
Amit meg befizetünk a kasszába, egy percre sem bánnám ha a ti boldogulásotokra költenék,de nem arra megy ez a bibi.
Szerintem itt lenne az ideje hogy béküljetek meg velünk. Egy csónakban evezünk ,és ha a társaság egyik fele hátra húzza az evezőt, a másik meg előre még jó sokáig fogunk egy helyben álldogálni.
Válasz Matyi50 #156. hozzászólásáraA hivatalosan és legálisan átépített pótkocsival nincs is baj.
De Te még mindig nem érted azt, hogy a szabály mindenkire vonatkozik, aki közúti közlekedésben vesz részt.
Mindegy, hogy én a teherautómat rakom 42 tonnára, vagy a 3,5 tonnás furgonomat 3,8-ra.
Mindegyik túlsúlyos.
Azt meg nekem ne magyarázza meg senki se, hogy egy x tonna tehelhetőségű pótkocsi dupla terheléssel még biztonságos és nem terheli az utat... Dehogynen, mert nem arra van méretezve.
De azért megnézném, hány magasított pótkocsinak van műbizonylata, vagy épp mennyi az, amit hivatalosan rá lehet rakni és ténylegesen mennyi van rajta.
Másrészt, ha belegondolunk abba, hogy a hazai úthálózat van vagy 30-40 éves, toldozzák-foltozzák és hozzávesszük azt, hogy a hazai járműállomány mennyisége és minősége mennyit változott 40 év alatt pld. Már egyből más az irány.
Te még mindig félreérted. Sehol nem fikáztam, nem tartottam ördöginek sem. Ha nem azon mesterkednél, hogy általad felállított rólam alkotott képbe kössél bele folyamatosan, akkor látnád, hogy leírtam azt is, hogy addig örüljön a gazdatársadalom, még nem ellenőrzik komolyabban őket.
Tehát a legfőbb probléma ott van, hogy még a hatóságok a teherfuvarozásra, mint pénzverdére gondolnak, mert nekem a tachográf miatt lehet 800 ezer forintos büntetésem is, aztán büntet gumi, tűzoltókészülék, világítás vagy bármi miatt, közben millió rom közlekedik az úton, amit csak a vasműbe kéne lökni.
Válasz D-032-a #151. hozzászólásáraA "hatékonyság" és a költségkímélés érdekében azon vállalkozások,amik hátszéllel üzemelnek közbeszerzési és állami beruházásoknál,nekem ne mondja senki,hogy teljesen rendben vannak a tengelyterhelések,pláne útépítéseknél,mert franciakockásra marom magam a röhögésben.
A szenzoros úttestbe épített mérőpontok nagy része meg még nem is működik. Ezzel szemben a magasított Hw pótkocsis traktoros szerelvény már fikázandó és ördögtől való,üldözendő témakörré vált egyesek szemében sajnos. Holott nem a 1201-130mázsás össztömegű kamionkerekesre alakított ifa pótkocsi nyomja szét az aszfaltot sehol,meg nem a 40el guruló traktor száll bele az előtte levőbe ... Egyébként hivatalosan is van olyan cég,nem is egy,akik HW pókocsik teljes átalakításával,azokat teljesen legálisan műszakiztatva működnek.
Válasz Pont #139. hozzászólásáraNézd igazad van. Civilben én is gazda vagyok szőlőm van egy pár hek .És mint kereskedő és fuvarozó is a NAK-hoz tartozom. Nem neked és nem is azoknak írtam akik ugyan úgy küzdenek az árral mint mi, és jól csinálják a dolgukat.Szeretem olvasni a hozzászólásaidat mert azon kevesek közé tartozol, akik értenek is ahhoz amit csinálnak.
Engem csupán az háborít fel,hogy folyamatosan cseszegetve vagyunk mind ha nem is ide tartoznák,és mi zsákmányolnánk ki a gazdákat,valamint semmihez sem értenénk.
Válasz D-032-a #151. hozzászólására2015-ben mikor indult az Ekáer, egy zárt magánúton szállítottunk bányából töltőanyagot az Audi bővítésre, a kettő közötti táv 4 km volt.
Mivel a bánya magánszemélyé mérve jártunk ki, hivatalos bizonylattal, rajta az Ekáer számmal.
Pedig az még közúti fuvarozásnak sem minősült.
A hatóság pedig kijött telephelyi ellenőrzésre is a munka alatt.
Tehát nincs már az, mint annó az ifás korszakba volt.
Válasz D-032-a #151. hozzászólásáraPersze, de látja az összeset.
Közúton meg ellenőriz a rendőr, vám/nav, nhk, nébih, kataszrófavédelem, pesten meg még a behajtásiért a műanyagplecsnis közterületes is.
Mindenki tudja mit keressen és hol.
Válasz Matyi50 #150. hozzászólásáraEbbe hol is van fikázás?
Ez amúgy is arról szól már, hogy hok tudsz belémkötni. Hajrá!
Csak nézd meg a topik címét, úgy gondolom, ennek itt lehet helye.
Másrészt még mindig Te vagy belevakulva abba, hogy a szabálytalan az szabálytalan, de aztán mégse, mert szerinted van aki ezt tök hivatalosan megteheti.
Én meg töröljem ki az elmúlt 10 évet, mert biztos a holdon éltem.
Idézgetni meg felesleges, enélkül is látják mások is.
De nélküled is el tudom dönteni, hova és mit írok.
Válasz Gumóka #148. hozzászólásáraTe tudod. De a hatóságok azt az árumozgást követik amelyiket akarják, gondolom.
Válasz Gumóka #142. hozzászólására
"Úgy látom, neked nagyon b@sszák a szemed a fuvarozók.
Csak azt nem értem, hogy a kamion széttúrja az utat mert biztos túlsúlyos, de a sufnituningolt magasított duplaraksúlyos pótkocsi tök szabályos... Aha...
Szerintem meg az is túlsúly mikor a 6 helyett 12 tonna van a pótkocsin. Szerinted ez teljesen normál, de bezzeg az utolsó kamion a földön is túlsúlyos és szétnyomják az utat.
A traktor meg a faszig rakott pótkocsija nem, á dehogy..."
Szerintem ez az utso hozzászolásom számodra,de bárki megnézi az idézőjelen belüli szövegedet,Te mész át benne fikázásba! Ujra a gazdákat,traktorosokat fikázod állandóan.Elkezdesz ide ilyeneket ok@dni,ahelyett,hogy mennél már a bányász,fuvaros fórumba,vagy a mesevárosi felvilágosult értelmiségiek fórumába ember,ne itt oszd a rizsát! :D
Válasz Matyi50 #147. hozzászólásáraÉrtelmezd amit írtam.
Egy a lényege, a közúti közlekedésben a szabályok mindenkire vonatkoznak.
Bírom a kritikát, meg is válaszoltam, de veled kár bármit is, igazi csőlátással hajkurászod a magad igazát.
De ennek örülök, hofy látatlanba is profi módon alkottál rólam véleményt. Gratulálok.
Válasz D-032-a #145. hozzászólásáraAkkor nem baromság, hanem valótlan.
Ennyi.
A hivatalost meg nem csak tanultam, hanem alkalmaztam, alkalmazom is.
Amúgy mi most sem mérünk, van egy program, ami az anyag sűrűsége, hőfoka és a 20 fokos liter alapján ad súlyt.
Erről magunk csináljuk a szállítót a programban, amit azután kapunk meg, miután a NAVhoz feladva és ott visszaigazolva megérkezek. Jövedéki termék, ez is szabályos.
De én felelek érte meg a cégem is.
Régen még ment, ma már nem, ha fejenállok és pörgök sem fognak 50 tonnára pakolni sehol.
Utoljára leírom, a felrakót is büntetik és akár engedélybevonás is lehet belőle.
Fél mindenki, mert olyan szinten követik már a hatóságok az árumozgást, hogy az autó nélkül pár kattintással is látnak mindent.
Zárt területen más, ott lehet.
Válasz D-032-a #145. hozzászólásáraLátod most is azzal hivalkodik,hogy ő mennyi tanfolyamra jár,meg mennyit dolgozott,meg hol.... de a HW val magasítóval fuvarozó az mint paraszt,meg ők a kamionos vállalkozók és ők fizetik be az adót helyettünk is :D
Ő kezdi a gazdálkodókat fikázgatni,a saját mellét meg veregetni..aztán nem bírja a kritikát.
Válasz Gumóka #144. hozzászólásáraAzért a fuvarozást nem mezőgazdaság ezt te is tudod. Az egy szolgáltatás. Oké, van a kamionnak költsége, de hogy pénzt hozzon, nem azon múlik, hogy mondjuk megázik kétszer a kukorica júliusba meg augusztusba. Biztos érted mire mondom. Ha a kamion megy pénzt keres, ha áll viszi.
De ha mindenki éhenhal, mert nincs mit enni, akkor a fuvaros hogy szállít a mérnök hogy tervez?
Értem mit mondasz, le is írtam Gabzsónak, hogy senkinek sem könnyű. De ne a másik fikázása legyen már.
Válasz Gumóka #143. hozzászólásáraMásként alakult volna a párbeszéd ha nem minősítesz baromságnak egy-két hozzászólást.
Másrészt, hiába írod le akárhányszor, -indulatosan- a túlsúlyról a tanult, hivatalos verziót, ha nem arról írt valaki, hanem arról hogy olyan is előfordulhat, hogy van olyan építkezés ahol félrenéznek és nem mérnek.
Gondolom, nem tudod garantálni, hogy nem fordulhat elő olyan is.
Válasz Tomi81 #140. hozzászólásáraA fuvarozónak sincsenek ám kissebb költségei.
A jármű évente műszakizik pl. Meg a biztosítás fél milla legalább.
Innen-onnan egyik sem könnyebb.
Tehát minden éremnek két oldala van.
Az meg, hogy ki kiért van a társadalom szerintem körjáték.
A gazda élelmiszert termel, a fuvaros elszállítja, a mérnök traktort tervez, a munkás összerakja, a szerelő javítja, a pék kenyeret süt, a hentes hústerméket állít elő stbstb.
Tehát körforgás a társadalom, az utolsó kukásra is szükségünk van ahhoz, hogy egy élhető társadalom részesei lehessünk.
Válasz Matyi50 #136. hozzászólásáraEgyébként őstermelőként gazdálkodom főállás mellett, másrészt meg ne Te szabd már meg, hogy hova írogassak.
Egyébként ez fuvarozós topik, semmi off nincs benne.
Nem fikázok és bomlasztok csupán a valóságot írom le, amit Te nem tudsz elviselni.
Te álltál belém...
Tudom-tudom, itt mindenki hülye, csak Te vagy helikopter.
De az előző hozzászólásomban ezt részletesen leírtam, úgy érzem.
A kamionos (ez mondjuk szleng) egy sittrevaló mert csak szabálytalankodni tud, de a gazdának bármit lehet. Ahamm...
Válasz Matyi50 #133. hozzászólásáraDurván el vagy tájolva. Csak mondom.
Fikázhatsz, de majd 7 évet húztam le mélyépítésben, bányászatban, földmunkában.
Laikus vagy nem, de ez így van.
Egyébként zárt munkaterületen szállított bányászott kavicsot is mértek nálunk, mert a bánya külön tulajdon volt.
Ha nem hídmérlegen, rakodógépbe épített mérleggel.
Ami közútra megy, arról tömegárú bizonylat kell.
Egyébként meg Ekáer köteles, állam bácsi mindent lát.
De leírom neked utoljára, nincs túlsúly.
Olvass szépen utána a TSM rendszernek, meg annak is, hogy a túlsúlyos szállításnak mi követelménye és mi a vonzata.
De úgy látom ez meddő vita, Te igazán el vagy tájolva, azt se tudod mit beszélsz.
Én csupán a fuvarozás jelenlegi állását próbálom leírni, mert én ebben dolgozom és nap mint nap találkozok ezekkel, Te meg feszt állítod, hogy én vagyok a hülye.
Ja meg helikopter.
Ugyan hol fényeztem magam? Te vered itt az asztalt, hogy márpedig mindenki hülye.
Úgy látom, neked nagyon b@sszák a szemed a fuvarozók.
Csak azt nem értem, hogy a kamion széttúrja az utat mert biztos túlsúlyos, de a sufnituningolt magasított duplaraksúlyos pótkocsi tök szabályos... Aha...
Szerintem meg az is túlsúly mikor a 6 helyett 12 tonna van a pótkocsin. Szerinted ez teljesen normál, de bezzeg az utolsó kamion a földön is túlsúlyos és szétnyomják az utat.
A traktor meg a faszig rakott pótkocsija nem, á dehogy...
Tisztázzunk valamit. A kresz és a jogszabályok ugyanúgy vonatkoznak traktorra, kamionra, biciklire, motorra, személyautóra, nyuszimotorra, tehát mindenkire aki a közúti közlekedésben részt vesz.
Ha népszerű leszek ha nem, ez van.
De fújjad csak.
Én ezt itt lezárom mert úgy sem fogod megérteni az életbe se, mert elvakultan felgyújtanád az utolsó kamiont is a földön.
Felőlem belém állhatsz.
Csak viszonyításképp egy felgyűrődött sáv aszfaltját marták és húzták újra egy kereszteződésben. A forgalmi átadás után már olyan volt mint a mosódeszka.
De nyomjad csak a tudományt, mert úgy látom nagyon penge vagy, én meg melegedni járok évente meg 5 évente oktatásra.
Hiába írok bármit is, az úgy is marhaság szerinted.
Igaz nekem teljesen mindegy én megélek belőle és nem kell támogatnom a hatóságokat, mert tisztában vagyok a munkámmal.
Válasz Tomi81 #140. hozzászólásáraNe vitatkozz velük mert legyőznek a rutinjukkal
Válasz Gabzso #135. hozzászólásáraHú nénje, nagyon el vagy tájolva...
Az útdíj kivételével egy mezőgazdasági vállalkozó is kifizeti ezeket a dolgokat. Az útdíjat meg beépítitek a fuvardíjba.
Másik dolog, -pedig csináltad- azt azért ne felejtsd el, hogy egy hektárra a gazda elkölt durván 120-300eft körüli összeget és imádkozik a jó időért, hogy ez a pénz visszajöjjön. Az nem befektetés igaz?
De ha már itt járunk, hogy a fuvarozó tartja el a gazdát, nézzük már meg mennyi megy a gdp-be az mgből, mennyi a fuvarozásból. És azt is tudomásul kellene venni, hogy az mg egy stratégiai ágazat. Ha nincs kaja, nincs semmi. Szükséges rossz, de nélküle egy ország elég sebezhető lesz. Hagyjuk.
Elhiszem, hogy nem könnyű senkinek sem, de azért nem úgy kellene panaszkodni, hogy közbe a másikat lefikázod.
Válasz Gabzso #135. hozzászólásáraAbban teljesen igazad van, hogy kívülálló nem nagyon tud hiteles helyzetelemzést a fuvarozók helyzetéről, csak akkor mielőtt a gazdák helyzetéről nyilatkoznál adnék egy pár gondolatébresztőt. Először is pl. amikor támogatás 10 000Ft volt akkor a földbérleti díj 10 000Ft volt , most mikor a támogatás 70 000Ft az átlag bérleti díj 70 000Ft, akkor ki kapja a támogatást? Úgy hogy a támogatás az bevétel, tehát meg kell utána fizetni szja+eü összesen 36% adót, viszont a bérleti díj után egy fillér adót nem kell fizetnie annak aki kapja. De nézhetjük távolabbról is a dolgot, ennie mindenkinek kell, az emberiség elemi érdeke, hogy legyen megbízhatóan élelmiszer termelés, ez pedig csak akkor működik, ha a termelő fenn tud maradni. Ehhez vagy magas élelmiszer ár kell, vagy ha olyan a politika, hogy márpedig a kenyér az 200 forint, akkor az olcsó élelmiszer árak miatti alacsony bevételt támogatással kell kiegészíteni, tehát gyakorlatilag a támogatást azt mindenki visszakapja az olcsó élelmiszerekben. És akkor nézhetjük úgy is, hogy a gazdák tartják el a földtulajdonosokat, a növényvédő szergyártókat, a műtrágyagyártókat, a gépgyártókat, a gázolaj-kereskedőket, a gépkereskedőket, a terménykereskedőket, a terményfuvarozókat, a hivatalnokokat (mert megjegyzem az iparűzési adót azt az árbevétel után kell megfizetni, csakúgy mint a kamarai tagdíjat nem 5000 mint írtad, mert nem mindenki fér bele a 6milliós határba)stb....
Válasz Gabzso #137. hozzászólására" mi álljuk a lakodalmat és nem az őstermelő, az éves 5000 ezer forintos tagdíjával, meg nem a mez gaz vállalkozó az adón vett javaival."
Meg a helikopter is ti vagytok,nem?
Mire jó ez a provokatív bomlasztó hangulatkeltés itt?Szerintem el vagy te is varázsolva.
Válasz Matyi50 #136. hozzászólásáraLátom minden szót megértetté.
Válasz Gabzso #135. hozzászólásáraÉn pedig azt nem értem miért kell bomlasztani meg fikázni a gazdálkodóknak szóló fórumon. Az ilyen menjen a kamionos fórumba.
Válasz Matyi50 #134. hozzászólásáraNem igazán értem a támadásodat a kamionosok irányában.
Csak egy pár példa.
Tudod-e,hogy az élelmiszer szállítók állati takarmány szállítok,élő állatszállítók de még az ezekkel foglalkozó kereskedők is NAK,hoz tartoznak.Ide fizetik a tagdíjat ami az éves forgalmuk után van meg állapítva, és több száz ezer, de milliós nagyságrend is lehet.
Ezek a vállalkozások semmit nem kapnak cserében, nem kell év végén azon gondolkodni mit vegyenek,hogy ne kelljen adót fizetniük. Viszont fizetik a milliókat a kamion után évente (súly ad,iparűz ad,biztosítás ,áfa, meg a napi 30-60 ezer forintos útdíjat) Úgy ,hogy teljes joggal szólnak hozzá a fórumhoz, sőt ha jól megnézzük ők, mi álljuk a lakodalmat és nem az őstermelő, az éves 5000 ezer forintos tagdíjával, meg nem a mez gaz vállalkozó az adón vett javaival.
Tudod én sajnálom a gazdákat,mert rohad sokat dolgoznak a megélhetésért,de nem kell elfelejteni,hogy mi sem a ludas olvasásáért kapjuk a fizetést. Amit mi csinálunk nem munka?Nekünk a rengeteg befizetés mellet kell kitermelni azt amit ti támogatás ként megkaptok.Tudod ez a nesze semmi fogd meg jól, és ha nem tetszik fogd be a pof@d stílus ami nekünk sem tetszik.
Válasz Gumóka #125. hozzászólására"e a rogyásig rakott meg magasítózott 40 éves pótkocsi a traktor után tök szabályos."
Egy agrár fórumon kamionosként ilyen fikázással nem hiszem,hogy népszerű fogsz lenni.
Tudod van akinek olyanra telik,meg úgy tudja megoldani,de semmivel sem durvább,mint az agyonrakott kipper,amin a fék kb olyan,mint egy HW kocsin ami netán 100mázsát visz 80helyett....
Válasz Gumóka #125. hozzászólására
Lehet önmagad fényezni az önbizalom csak néha káros,de ez hogy nincs túlrakva soha,meg ellenőrizve van,akkora baromság,hogy ne tovább...
Töltésföld,homok meg sóder...hagyjál már ..
Ja ,meg hogy az utak vannak szarul megcsinálva? :D
Meg Te is útépítettél? Amit építenek most,az is szét van már gyűrve! Akkor az is sz@rul lett megépítve? Kétlem! Fenntartom azt ,hogy 1km utat megépít,30at meg túlsúllyal szétb@sz... Jössz itt a méréssel meg útszenzorozással...igen aki laikus az ezt is beveszi.... én nem. :D Mindenre van kiskapu.... az útépítésekhez töltést szállítókat sehol se mérik :D
Válasz .Feco. #131. hozzászólásáraAzért írtam, hogy vicc.
Hatósági műszakira ment két újonnan egyszerre vásárolt és ugyanolyan 4 tengelyes teherautó.
Az egyik 30 tonnára vizsgázott, a másik 32-re és ezt senki sem érti.
Mindamellett műszakilag ezeket 41 tonnára hitelesíti a gyártó, de itthon csak 30-32 tonna lehet.
A Cseh meg a Szlovák meg pótkocsit is aggat utána
Válasz Gumóka #130. hozzászólására“
A tényleges-névleges súly kérdése meg nekem onnan adott, hogy volt adott teherautó meg egy névleges össztömegben meghatározott pótkocsi utána, ami így több volt, mint a vontató forgalmijába bejegyzett vontatható össztömeg, így egy 10-es csekk járt érte 2 éve asszem'.”
Meg kellett volna fellebbezni, mert nem volt igazuk. Nekünk a nyerges potkocsik papíron mind 39 tonna össztömegre vannak muszakizva, a sima két tengelyes vontató pedig 35,7 tonnát vontathat... sosem volt ebből gond egyetlen ellenőrzés alatt sem...
nem mellesleg ossztomegre a szerelvény is 42,3 tonna lehet, de a Magyarországi szabályok alapján nem rakhatsz többet 40 tonnatol.
Válasz Claastra. #129. hozzászólásáraPedig nem a kamionokkal van a baj, hanem az úttal. Sajnos.
Húztunk mi úgy aszfaltot, hogy a kezdésbe hengerezés után a lapátos négyzetméteres táblákat emelt meg a szélén. Mégis jó lett...
A tényleges-névleges súly kérdése meg nekem onnan adott, hogy volt adott teherautó meg egy névleges össztömegben meghatározott pótkocsi utána, ami így több volt, mint a vontató forgalmijába bejegyzett vontatható össztömeg, így egy 10-es csekk járt érte 2 éve asszem'.
De hát kövezzetek meg érte, mert én ezt a gyakorlatból máshogy tudtam...
A forgalmiba beírás meg érdekes, öregapám barna 82-ese 16 tonnát vihetett, a 1025 talán 18-at, ami most nekem van, az meg 10-et pl.
De ennek a jogszabálynak a gyakorlói sem ismerik ezt, ismerős kocsijára vonóhorog került, műszakin meg vakarózott a forma, mert nem tudta, mennyit írjon be...
Amúgy vizsgáztatás meg a közlekedés szabályozása és ennek gyakorlása egy kész vicc ebben az országban.
Válasz Gabzso #127. hozzászólásáraAzért vannak kis hiányosságok,már a tényleges súly a lényeg,nem a megengedett legnagyobb öszsúly,ezért álltam át én is a traktoros fuvarozásra ,minek fizessek 1 milliót kamiononként,(súlyadó biztosítás,évente műszaki stb)és még el se indítottam ,25 tonnát vihetsz kamionnal,23-at viszek traktorral 3 tengelyessel,persze én is a kamionokat szídom a rossz utakért
Válasz Gabzso #127. hozzászólásáraTanultam mert érdekelt.Meg van a családba nagymúltu fuvarozó is. Pedig a mezőgazdaságban nőttem fel. Épp 10 éve, hogy a faterom a mezőgazdaságról alkotott jövőképem szétverte.
Amúgy meg mintha nem is lenne. De ez kacifántos.
Most meg próbálom saját erőből felépíteni a saját gazdaságom.
Így ismét tanulok.
Mindent nem tudok én sem, vagy lehet rosszul. Ezért is érdekel az emberek véleménye, csak én szűröm magamnak a hasznosat. Meg ezért tanulok.
Válasz Gumóka #125. hozzászólásáraNa ebből is látszik,hogy nem hízott libáért vetted a szakmát.
Válasz Gumóka #118. hozzászólására
Válasz Matyi50 #123. hozzászólásáraTe írtál baromságot.
A kamion biztos túlsúlyos mert lapul a gumi, de a rogyásig rakott meg magasítózott 40 éves pótkocsi a traktor után tök szabályos.
Te ütötted agyon egyik mondatoddal a másikat.
Feszt túlsúlyoznak a fuvarozók szerinted, én meg elmondtam ez miért nem buli már.
De ezeket már lentebb leírtam.
Ha meg nem tudod értelmezni, az a Te bajod, nem az enyém.
Konkrétan leírtam, miért nem helytálló az, amiről Te azt gondolod igen.
Egyébként nyugodtan írd le, hogy hülye vagyok, nem kell idézgetni.
Válasz bandigh #120. hozzászólására
Válasz Gumóka #118. hozzászólásáraJólvan! Nem vitatkozok veled,mert legyőzöl a rutinoddal "ember" :D
Szerintem fuss neki ennek az érvelésnek mégegyszer
Válasz bandigh #120. hozzászólásáraEttől függetlenül mindegyik szerelvénytípus fajsúlytól függően kb. félig lesz terménnyel, egy 50-55 köbös nyerges úgyszintén.
A 40 meg 40, az bruttó. Nincs már sumbuk, mert mindenhol látják az adatokat, meg mindenki fél a büntitől, fuvarozó, megbízó, felrakó.
A TSM miatt meg már tolerancia sincs.
Eddig is csak a papucson volt, ha bevittek hiteles mérésre, ott is bukott 100 kiló is.
Válasz bandigh #120. hozzászólásáraEgy pótos szerelvény ha nagyon jól össze van rakva, olyan 25,5 tonna körül tud vinni.
De inkább 24-környéke.
Ha a vontató 3 tengelyes, a pót 2, akkor az kb. fele-fele.
Ha a húzó 2, a pót 3 tengelyes az olyan 8-16-ban oszlik el.
A 3 tengelyes vontató max 24 tonna lehet összbe, a 2 18, ehhez még jön a matek, hogy tengelyenként max. 10 tonna lehet a terhelés, útkímélő (légrugós) húzótengelynél, vagyis hajtottnál 11,5 tonna.
Válasz Gumóka #118. hozzászólásáraÉrtem én, de a valóságban azért néha más. A leírt 40t az van hogy nettó, a 3 tengelyes pót meg 16 tonnával csak 2/3 ig van..