Szója eSet tárcsa viszont nincs 30”-os sortávra. Nem mintha vetni akarnék szóját, a kiváló felvásárlás miatt, bár cirkot sem sűrűn fogok, viszont arra van eSet megoldás.
Válasz barazdabetyar. #946. hozzászólásáraAhogy most használod kukoricába, napraforgóba az úgy van.
De van olyan lehetőség, hogy kifixálod. Vannak magok amiknél ki kell.
Cikkszámok alapján megtalálod mindegyiket, van kép róluk.
Már egészen biztosan nem aktuális, de hátha érdekel valakit a lehetőség.
eSet tökmag vetőtárcsa: 7200031 vagy 7200032 típ..
Szingulátor/maglesodró legyen úszóban. Szingulátor típusa: 720372 típ. - ez a kukoricáé is.
Magkilökő: 720117 típ.
Ajánlott vákuum beállítás: 13 - 14 in H2O
A többi beállítás egyezik a kukoricáéval.
Válasz hashtag #938. hozzászólásáraA tietek már annyival újabb 1750? Nekünk csak a mikrogranulátum szórónàl van kapcsoló kar. A vetőegységnél nincs. Bár anno SPC-vel sem kapcsoltam ki soha. Mióta van az Agrion azzal bohóckodom ilyennel…
Válasz hashtag #938. hozzászólásáraNem feltétlen, a magkilökő fogja mivel be van ékelődve a mag helyére.
Ezt én is tapasztaltam de ez konstrukciós hiba és nem a vákum az oka.
Ha forog nem áll fenn ez a dolog.
Mivel én tudok elektromosan is szakaszolni így nem mennek tönkre a kuplungok.
Válasz termelo #937. hozzászólásáraCsak arra fel mondtam, hogy ha kikapcsolsz kézzel egy sort, úgy hogy jár a gép, és kézzel fordítod el a vetőelemet a vákum alatt, azért nem olyen könnyen fordul el az. Ha emiatt vagy más miatt, de a kis kapcsolóvillàkat elég hamar megeszi, pedig règen nem cseréltem egyet sem. Vagy már puhább anyagból vannak. Vagy több grafitos spray kell. Vagy kevesebb
Egy jelentéktelen kiinduló hajtási energia nől valamennyivel pl.
A Precision Planting vDrive requires 1.25 Amps per row for standard operation. This figure increases to 2.25 Amps per row if the vDrive is paired with DeltaForce™ down force contro
Magyarul mindössze 15 watt a gazdaságos vSet hajtásához szükséges energia ami másfélszeres pazarló eSet esetében se lehet több 21-22 wattnál.
Tehát egy jól felépített marketingre épülő “fingreszelés” az egész…
Válasz termelo #935. hozzászólásáraMondjuk kb. 5 évvel ezelőtt foglalkoztam ezekkel de akkor én is csak a vSet-ben láttam a jövőt.
Az amerikai farmerek et olvasva azonban meggondoltam magam.
Láncok fajtánként folyóméterben vannak itthon meg a szükséges csapágyakból is van tartalék.
Ha hétvégén valami tönkre megy pár óra és megy tovább a mechanikus.
de
Mit csinálsz a vDrive-al? Vegyek tartalékba az egy vagyon. Vagy ha beszarik a 20/20.
Az isobusos cucokkal is azért vagyok biztonságban mert van tartalék monitoron.
Válasz termelo #933. hozzászólásáraMost ha valahol másfélszer nagyobb a vákum, vagy a tapadó erő, hogy ne lenne már nagyobb a hajtás energiaigénye? Bár ettől a lánc sosem szakadna el, ilyet én nem is mondtam. Az hogy valaki csuma vákumon vetett régen, vagy ma, az az ő szegénységi bizonyítványa. Mert semmit nem értenek a gép üzemeltetéséhez. Azokon a gépeken a maglesodró csak jelképes munkàt végzett, a csavarhúzós állítás miatt kb senki nem àllítgatta, ha kevesett vetett, nagyobb tárcsát raktak, ha sokat, akkor kisebbet, ha meg sehogy sem állt be az átlag(!) tőszám akkor állítottak a fogaskeréken. Tehát pl. 70-ezret vetne a gép a lánckerék alapján, de csak 65-megy ki, akkor ráteszik 73-ra oszt jóccakát. A vége 70 lesz. Ezek miatt a barbárságok miatt van a jd vetőgèpeknek szar pontatlan híre. Pedig tárcsacserével, precíz(!) vákum beállítással elég jól be lehetett lőni a gyári tárcsával is, csak akkor naponta 15x kellett korigálni az átfolyást, azt meg a dogozó úgysem csinálta szivesen. Meg régebben jobban kergetve voltak a gépek bérmunkàban is, vagy “nagycégnél” is, el kellett vetni a hektárt, aztàn 12+ km/h-nál màr volt minden, csak egyenletes tőtàv nem.
Válasz MTZ1221.3 #931. hozzászólásáraAz első hagyományos JD vetőgéppel amikor vetettünk nem volt rajta áramlásszabályozó. Magyarán kiakasztotta a vakumérőt úgy vetettünk.
Pár éve láttam a gépet még mindíg úgy vetettek vele szóval nem hinném hogy ettől tönkremenne a hajtás.
A másik meg az hogy egy papír vékony gumi a tömítés magyarán ha nagy erő lépne fel a vákum végett akkor annak kellene elszakadni nem a láncnak.
Ráadásul nem is kopik el 1000 hektár alatt. A balfaszság inkább az hogy nem mondta a Kite hogy ki kell venni a fedélből a vákumzáró lemezt mert az eSetnél van kilökő helyette
Na annak nagy az ellenállása és az koptatja el a műanyag tárcsát
Válasz termelo #929. hozzászólásáraElvileg a gyári óra (a cellás vetőelemhez) 15-ös skálázású.
Az eSet-hez javasolt a 30-as "in H2O" skálázásút megvenni.
eSet beállításokat keresgéltem amcsi fórumokon (különösen napraforgóhoz), ahol azért magasabb értékeket írnak -ahogy itt ezen fórumon is-, de európai vetőgépekre átforgatva mBar értékekre, már nem tűnik soknak, mert 40 körül van.
vSet2-re azonban kevesebb vákuum állítás is elegendő a táblázat szerint, főleg speciális napraforgó tárcsáknál, aminél lemegy 15mBarra is, ami 6 in H2O érték. Az azért jobban kímélheti a hajtást. Az a tárcsa pl. 0,1" méretű 27 furatos. Viszont ebben 7 különböző tárcsa választék van csak napraforgóra
Durván rá lehet erre függeni, kérdés van e neki értelme
A tájékozott írásaid alapján azért gondoltam, hogy van eSethez is legalább 3 napraforgó tárcsád. De ezek szerint nem kell, felesleges ezen agyalnom is.
Amit viszont eSet-hez nem találtam, az búza vető tárcsa, vSet2-höz van, singulatorral, magkilökővel, mindennel.
Válasz termelo #929. hozzászólásáraAzért kell nagyobb vákum, mert a szett lényege az, hogy jó nagy vákumot csinàl, és tesz mellé egy nagyon agresszív 5 helyen odanyúló maglesodrót, aminél a végére már csak tutira egy mag marad a viszonylag kicsi furaton. A tárcsa felülete is sima, nem olyan fészkes mint a gyári tárcsán, gondolom emiatt is nehezebben veszi fel a magot, kell a vákum.10 fölött a pattogás is lehet a gond, de szerintem a maglesodró által végzet oda vissza dobálás válik olyan erőssé, hogy elejti némelyik magot. Persze vákum emeléssel kiveti a mennyiséget, csak akkor bejönnek néha a duplázások mint másik gond.
Lehet csak a maglesodró végett kell nagyobb vákum mert a régin nincs 3D ?
Én nem vetettem vele maglesodró nélkül de úgy került hozzám hogy nem volt benne.
Szóval nem tudom azt kijelenteni hogy egy régebbi hagyományos vetőgép átalakításakor ne kelljen órát cserélni ezért elnézést kérek
Nyilván 10 km fölött is csak a szimulátorral próbáltuk így maga a kocsi pattogás is lerázhatja a magot amire esetleg nem gondoltam de, ezt
sem próbáltam
Válasz termelo #926. hozzászólásáraNem új, egy korai xp. Az ejtőcsövet nem kötelező cserélni nyilván, de az is rengeteget tesz a siker érdekében, szóval kár bennehagyni a gyárit. Az órát alapból cseréltèk, mert a régi valahol mindig csak a skála végén mutatott volna értékeket, az újon meg le tudod olvasni rendesen, látszik az állítás eredménye.
Válasz termelo #923. hozzászólásáraNeked minden fassàg amit nem te mondasz Pár százalék vákum növekedés? Eleve óràt kell cserélni, mert annyival nagyobb a vákum, majdnem lerepül a helyéről a szivattyú úgy pörög Ejtőcsövet alapból cseréled, nem az a baja a nagy tempóval, hanem elmegy az egyenletesség, egyszerűen elkezd kevesebbet kivetni mert a maglesodró egy részét ledobálja. Jó ez igaz, hogy inkàbb a kopottabb maglesodrónàl jön elő hamarabb. De ha visszalassítasz, egyből jó lesz..
Válasz hashtag #922. hozzászólásáraKöszönöm.
Akkor még egy plusz pont az eSet javára. Kis gazdaságba akkor felesleges kiadás ettől drágább, azért az esetleges 1% javulásért.
Talán a vSet2 mechanikus hajtása is könnyebb, de pontos mérést erről nem találtam. Azért biztos jobban megterheli a hajtást mindkettő, mint a gyári, az biztos. De lassan húzva (6-8km/h), csak nem fog csúszni a kerék.
Akkor kopik be a műanyag tárcsa ha nincs rendszeresen grafitozva
Ezt a meghajtó villa dolgot nem tapasztaltam de világméretű faszság
A nagyobb vákuum pár % ot jelent ami jóval alacsonyabb a napraforgónál még emelt értéken is mint a kukoricánál ott meg nem kell emelni a vákumon mert a nagy lyuk végett nincs különbség a 4.5 és az 5 közt. Ha lenne is vicc amit mondasz mert a szükséges vákum érték az elérhető mindössze fele vagy harmada…
Igen a 3D maglesodrót ajánlott cserélni 600 hektárnál de nem ejt az semmit csak 1-2 tizeddel elkezd nőni a vákum igény de úgy van kitalálva hogy a szezont végig viszi.
Az hogy a műanyag kicsit csíkos azzal nem kell foglalkozni más vetőgépeknél a fémbél se jobb a helyzet.
Meg kell jelölni a kocsikat hogy mindig ugyanaz mennyen oda ahol volt is
Válasz MTZ1221.3 #921. hozzászólására8-nál az eset is jó lesz.
10+ nál kezd szétesni a történet. Láncot veszel a láncboltban, van ami kell, az nem hazudik, nincs hibalehetőség. A soregység kikapcsoló/meghajtó villa kopik jobban, mert a nagy vákum miatt nehezebb hajtani az egységet, aztán az a villa hamar bedöglik emiatt.
A lyuk felfúrástól hamarabb megkopik maga a tárcsa, a gumi belúzbegy csíkot abba is, bár elég sok hektár után. De a maglesodró ami először elkopik, és cserés, mert ahogy közeledik a tárcsa középpontja felé, annál többet takar el a furatból, én nem veti ki az a sor amit ki kell.
Válasz termelo #920. hozzászólásáraNos a kérdést pont azért "szegeztem" neked. Nálad talán számítana, nagyobb területméretnél.
Én is 1%-ot találtam szinte mindenhol.
Kérdés, hogy 8km/h körüli vetéssel a vSet2-ben levő singulator annyival jobb e. A változó magokra gondolok, talán ott lehet jobban különbség az újabb javára.
Kis gazdaságba nem tudom lesz e relevanciája a villanymotoros hajtásnak. Egyedül talán ezen vacillálok, hogy az újabbat kellene venni.
Ahogyan hallottam a Kiténél annyira sok alkatrész van eSet-hez, hogy az életben probléma nemigen lesz vele Ez meg inkább az eSet mellett szól.
De ha meg azon gondolkodom, hogy mennyibe kerül egy láncszett még mindig érdemesebb az, mint elektro-motorizálni. Bár biztos menő lenne De annyi pénzért lehet egy szett Reveal kéne...
Nézd az eSet 99% pontos kukorica adagolásához képest milyen előrelépést vársz tőle?
Esetleg a napránál lehet benne 1? % ?
A Bullseye vonalon az paradoxon hogy nem tudod mivel az értéket megjeleníteni. Magyarul hiába pontos a magérzékelő ha a 350 monitor nem mér slip-et illetve csak rengeteg idő múlva kb. 1 percig számolja a magokat mire megjeleníti
5 tárcsám volt de 1- szett-et kidobtam
Popcorn 3 ha nem jó fel tudod fúrni 3.5 re
Kukoricánál 5 ös a legjobb de 4.5 öst vegyél mert ha oválisra kopik fel tudod fúrni így 1000 + hektárra elég.
Napraforgónál 2.5 és 2.75 van de ott is a kicsivel kezd. Általában az autómata maglesodró könnyű magnál nagyobb vácumnál pontosabb ezért maradtam a kisebbnél de jó lett
Összevetésben nézve az eSet és vSet2 között látsz valami érdemi különbséget? Érdemes kifizetni érte 2x annyit? Mindkettő lánchajtásos lenne.
8km/h körül szeretnék csak vetni a JD 1750-el.
Hány fajta vetőtárcsád van? Ahogy néztem napraforgóhoz van 3-4 fajta legalább eSet-hez is és vSet-hez is.
A direktvetéshez nem kell nagy kocsinyomás, az XP nem leszorítással van összefüggésben csak azt jelöli hogy öntvény a kocsi és nem lemez.
Ha nem vagy megszállott ez lényegtelen.
A kocsinyomás igény visszafelé abból következik hogy sávtisztító és a zárókerék kiemeli az egész betlehemet.
Ezért kell kb 150 kilo nyomás amit valójában pótsúlyokkal is elérhetsz
JD vetőgéppel tapasztalt kollegák véleményére volnék kíváncsi.
Jelenleg egy török vetőgéppel vetek, ami jó 125kg-s kocsinyomással rendelkezik. "Tavaszi notill" (tavasszal nincs magágykészítés) esetén viszont van, hogy nem megfelelően tartja a mélységet és erre keresnék valami jobb megoldást. A kocsi súlyozás sajnos nem megoldható, mivel függesztett gépekkel a 4 hengeres MTZ-nek nem túlságosan baráti a viszonya.
A John Deere 1750 és 1760-as vetőgépeket nézegetem, ami vontatott, így biztosan fel bírná emelni a gépet. Mivel most is 6-7,5km/h között vetek és nem is szeretnék többel vetni, így nekem megfelelő lehet ez a gép még lehet hagyományos vetőegységgel is. Mekkora kocsinyomással rendelkeznek ezek a gépek a gyári rugókkal, mondjuk egy Maxemerge XP kocsikkal szerelt verzió? Képes lehet bevetni olyan területet tavasszal, ami csak ősszel volt esetleg mozgatva, vagy ősszel sem mélyen?
A gyári duplatárcsás csoroszlya, hogyan működhet ilyen művelési rendszerben? Ritka az a használt piacon, ami féltárcsás, inkább a duplatárcsások vannak jobban hirdetve.
Szilárd műtrágyát viszont jobban tudom használni, mert abból van kisebb tételben is kiszolgálás, míg nitrosolból vagy kénes nitrosolból venni kell egy kamionnal, ami nekünk 2-3 évig is elég, ha bőven szórom akkor is, így a szilárd műtrágyás megoldás lehet jobb volna.
Köszönöm a tanácsokat.
Üdvözlet
Válasz Gergő1220 #906. hozzászólásáraköszi a linket, igen jól gondolod, mert már direktbe vetek vele és a dupla tárcsás nagyon árkol meg nem úgy megy bele, konkrétan a kite 2x ennyiért tud gyárit és nem tud alternatívát
953 hozzászólás
Válasz hashtag #934. hozzászólásáraTeljesen igazad van!
Válasz Radocz #950. hozzászólásáraeSet tárcsa. Amit betettél az meg cellás.
A keresőbe beírod a cikkszámot ad ki képeket, hogy néz ki.
A tőtáv annyi amennyire állítod, a gyári vetőgép táblázat jó hozzá.
Válasz Radocz #950. hozzászólására

Ismerősöm ilyet használ.
Válasz MTZ1221.3 #945. hozzászólásáraHogy néz ki?

Mennyi a totavolsag?
Válasz barazdabetyar. #947. hozzászólásáraÉn klímakuplungok beszerelésén gondolkodom, a robotkormány vezérelné a szakaszolást. De ehhez nagyon rá kell érnem.
Szója eSet tárcsa viszont nincs 30”-os sortávra. Nem mintha vetni akarnék szóját, a kiváló felvásárlás miatt, bár cirkot sem sűrűn fogok, viszont arra van eSet megoldás.
Válasz barazdabetyar. #946. hozzászólásáraAhogy most használod kukoricába, napraforgóba az úgy van.
De van olyan lehetőség, hogy kifixálod. Vannak magok amiknél ki kell.
Cikkszámok alapján megtalálod mindegyiket, van kép róluk.
Válasz MTZ1221.3 #943. hozzászólásáraVákuumcsövet lehúzom,és kész a szakaszolás.
Válasz MTZ1221.3 #945. hozzászólásáraLehet kelleni fog még.Képek nincs róla.Maglesodró úszóba,ez hogyan?
Válasz barazdabetyar. #905. hozzászólásáraHelló
Már egészen biztosan nem aktuális, de hátha érdekel valakit a lehetőség.
eSet tökmag vetőtárcsa: 7200031 vagy 7200032 típ..
Szingulátor/maglesodró legyen úszóban. Szingulátor típusa: 720372 típ. - ez a kukoricáé is.
Magkilökő: 720117 típ.
Ajánlott vákuum beállítás: 13 - 14 in H2O
A többi beállítás egyezik a kukoricáéval.
Üdv
Válasz MTZ1221.3 #943. hozzászólásáraNincs kar, hanem egy ilyen jellegű vacakkal tudod kizárni a sort.

Válasz hashtag #938. hozzászólásáraA tietek már annyival újabb 1750? Nekünk csak a mikrogranulátum szórónàl van kapcsoló kar. A vetőegységnél nincs. Bár anno SPC-vel sem kapcsoltam ki soha. Mióta van az Agrion azzal bohóckodom ilyennel…
Válasz termelo #941. hozzászólásáraMeg nyernél vele egy csomó hibalehetőséget. Nem ezen fog múlni a siker.
Válasz hashtag #940. hozzászólásáraNekem se soronként van, félgépet tudok csak lezárnni.
2-3 sor néha megy a levesbe de 50e per hektár magnál nem érdekel ezért nem kapcsolgatok soronként.
Egyszer számoltam 1-1500 ft per hektárt lehet megspórolni a kocsinkénti szakaszolással.
Válasz termelo #939. hozzászólásáraMivel én csak egy négyzetmérföldes szekciókat művelek, nekem nincs is szükségem az elektromos szakaszolásra
Válasz hashtag #938. hozzászólásáraNem feltétlen, a magkilökő fogja mivel be van ékelődve a mag helyére.

Ezt én is tapasztaltam de ez konstrukciós hiba és nem a vákum az oka.
Ha forog nem áll fenn ez a dolog.
Mivel én tudok elektromosan is szakaszolni így nem mennek tönkre a kuplungok.
Válasz termelo #937. hozzászólásáraCsak arra fel mondtam, hogy ha kikapcsolsz kézzel egy sort, úgy hogy jár a gép, és kézzel fordítod el a vetőelemet a vákum alatt, azért nem olyen könnyen fordul el az. Ha emiatt vagy más miatt, de a kis kapcsolóvillàkat elég hamar megeszi, pedig règen nem cseréltem egyet sem. Vagy már puhább anyagból vannak. Vagy több grafitos spray kell. Vagy kevesebb
Válasz hashtag #934. hozzászólásáraÁtfogalmazom:
Egy jelentéktelen kiinduló hajtási energia nől valamennyivel pl.
A Precision Planting vDrive requires 1.25 Amps per row for standard operation. This figure increases to 2.25 Amps per row if the vDrive is paired with DeltaForce™ down force contro
Magyarul mindössze 15 watt a gazdaságos vSet hajtásához szükséges energia ami másfélszeres pazarló eSet esetében se lehet több 21-22 wattnál.
Tehát egy jól felépített marketingre épülő “fingreszelés” az egész…
Válasz termelo #935. hozzászólásáraMondjuk kb. 5 évvel ezelőtt foglalkoztam ezekkel de akkor én is csak a vSet-ben láttam a jövőt.
Az amerikai farmerek et olvasva azonban meggondoltam magam.
Láncok fajtánként folyóméterben vannak itthon meg a szükséges csapágyakból is van tartalék.
Ha hétvégén valami tönkre megy pár óra és megy tovább a mechanikus.
de
Mit csinálsz a vDrive-al? Vegyek tartalékba az egy vagyon. Vagy ha beszarik a 20/20.
Az isobusos cucokkal is azért vagyok biztonságban mert van tartalék monitoron.
Válasz hashtag #934. hozzászólásáraEz teljes egészében igaz de én kitartok amellett hogy a vákum esetében nincs akkora jelentősége a milibároknak.
Magváltásnál indulás előtt illik leforgatni. A 12 soros dörzskerekes de egy kézzel röhögve lehet az összes kocsit egyszerre hajtani
Válasz termelo #933. hozzászólásáraMost ha valahol másfélszer nagyobb a vákum, vagy a tapadó erő, hogy ne lenne már nagyobb a hajtás energiaigénye? Bár ettől a lánc sosem szakadna el, ilyet én nem is mondtam. Az hogy valaki csuma vákumon vetett régen, vagy ma, az az ő szegénységi bizonyítványa. Mert semmit nem értenek a gép üzemeltetéséhez. Azokon a gépeken a maglesodró csak jelképes munkàt végzett, a csavarhúzós állítás miatt kb senki nem àllítgatta, ha kevesett vetett, nagyobb tárcsát raktak, ha sokat, akkor kisebbet, ha meg sehogy sem állt be az átlag(!) tőszám akkor állítottak a fogaskeréken. Tehát pl. 70-ezret vetne a gép a lánckerék alapján, de csak 65-megy ki, akkor ráteszik 73-ra oszt jóccakát. A vége 70 lesz. Ezek miatt a barbárságok miatt van a jd vetőgèpeknek szar pontatlan híre. Pedig tárcsacserével, precíz(!) vákum beállítással elég jól be lehetett lőni a gyári tárcsával is, csak akkor naponta 15x kellett korigálni az átfolyást, azt meg a dogozó úgysem csinálta szivesen. Meg régebben jobban kergetve voltak a gépek bérmunkàban is, vagy “nagycégnél” is, el kellett vetni a hektárt, aztàn 12+ km/h-nál màr volt minden, csak egyenletes tőtàv nem.
Válasz MTZ1221.3 #931. hozzászólásáraAz első hagyományos JD vetőgéppel amikor vetettünk nem volt rajta áramlásszabályozó. Magyarán kiakasztotta a vakumérőt úgy vetettünk.


Pár éve láttam a gépet még mindíg úgy vetettek vele szóval nem hinném hogy ettől tönkremenne a hajtás.
A másik meg az hogy egy papír vékony gumi a tömítés magyarán ha nagy erő lépne fel a vákum végett akkor annak kellene elszakadni nem a láncnak.
Ráadásul nem is kopik el 1000 hektár alatt. A balfaszság inkább az hogy nem mondta a Kite hogy ki kell venni a fedélből a vákumzáró lemezt mert az eSetnél van kilökő helyette
Na annak nagy az ellenállása és az koptatja el a műanyag tárcsát
Kivele!
Válasz hashtag #930. hozzászólásáraAgTalk ot szoktam olvasgatni ott gyakorlatba jó talajra 9 mph t ír eSetre mint vetési sebesség ami 14,5 km/h…
Válasz termelo #929. hozzászólásáraElvileg a gyári óra (a cellás vetőelemhez) 15-ös skálázású.





Az eSet-hez javasolt a 30-as "in H2O" skálázásút megvenni.
eSet beállításokat keresgéltem amcsi fórumokon (különösen napraforgóhoz), ahol azért magasabb értékeket írnak -ahogy itt ezen fórumon is-, de európai vetőgépekre átforgatva mBar értékekre, már nem tűnik soknak, mert 40 körül van.
vSet2-re azonban kevesebb vákuum állítás is elegendő a táblázat szerint, főleg speciális napraforgó tárcsáknál, aminél lemegy 15mBarra is, ami 6 in H2O érték. Az azért jobban kímélheti a hajtást. Az a tárcsa pl. 0,1" méretű 27 furatos. Viszont ebben 7 különböző tárcsa választék van csak napraforgóra
Durván rá lehet erre függeni, kérdés van e neki értelme
A tájékozott írásaid alapján azért gondoltam, hogy van eSethez is legalább 3 napraforgó tárcsád. De ezek szerint nem kell, felesleges ezen agyalnom is.
Amit viszont eSet-hez nem találtam, az búza vető tárcsa, vSet2-höz van, singulatorral, magkilökővel, mindennel.
Válasz termelo #929. hozzászólásáraAzért kell nagyobb vákum, mert a szett lényege az, hogy jó nagy vákumot csinàl, és tesz mellé egy nagyon agresszív 5 helyen odanyúló maglesodrót, aminél a végére már csak tutira egy mag marad a viszonylag kicsi furaton. A tárcsa felülete is sima, nem olyan fészkes mint a gyári tárcsán, gondolom emiatt is nehezebben veszi fel a magot, kell a vákum.10 fölött a pattogás is lehet a gond, de szerintem a maglesodró által végzet oda vissza dobálás válik olyan erőssé, hogy elejti némelyik magot. Persze vákum emeléssel kiveti a mennyiséget, csak akkor bejönnek néha a duplázások mint másik gond.
Válasz hashtag #927. hozzászólásáraLehet nekem újabb van és ezért nagyobb az óra gyárilag ?


Lehet csak a maglesodró végett kell nagyobb vákum mert a régin nincs 3D ?
Én nem vetettem vele maglesodró nélkül de úgy került hozzám hogy nem volt benne.
Szóval nem tudom azt kijelenteni hogy egy régebbi hagyományos vetőgép átalakításakor ne kelljen órát cserélni ezért elnézést kérek
Nyilván 10 km fölött is csak a szimulátorral próbáltuk így maga a kocsi pattogás is lerázhatja a magot amire esetleg nem gondoltam de, ezt
sem próbáltam
Válasz hashtag #927. hozzászólásáraÉs nálad mennyi az érték?
Meddig mér az óra?
Nálam
Napraforgó 12
Kukorica 21
Kérdésem a következő:
Ha ugyanakkora furatú tárcsa van a hagyományos vetőgépben mint az eSetben miért kell nagyobb vákum?
Csak szólok 3D nélkül is működik…
Válasz termelo #926. hozzászólásáraNem új, egy korai xp. Az ejtőcsövet nem kötelező cserélni nyilván, de az is rengeteget tesz a siker érdekében, szóval kár bennehagyni a gyárit. Az órát alapból cseréltèk, mert a régi valahol mindig csak a skála végén mutatott volna értékeket, az újon meg le tudod olvasni rendesen, látszik az állítás eredménye.
Válasz hashtag #925. hozzászólásáraÉn nem tudom miről beszélsz az eSetnél semmilyen óracsere nincs, az ejtőcső is gyári
Szerintem vagy téged vagy engem átbactak.
Új ventillátort vettem, alig van hangja nem visít szépen vet…
Neked mikori a John Deere vetőgéped?
Válasz termelo #923. hozzászólásáraNeked minden fassàg amit nem te mondasz
Pár százalék vákum növekedés? Eleve óràt kell cserélni, mert annyival nagyobb a vákum, majdnem lerepül a helyéről a szivattyú úgy pörög
Ejtőcsövet alapból cseréled, nem az a baja a nagy tempóval, hanem elmegy az egyenletesség, egyszerűen elkezd kevesebbet kivetni mert a maglesodró egy részét ledobálja. Jó ez igaz, hogy inkàbb a kopottabb maglesodrónàl jön elő hamarabb. De ha visszalassítasz, egyből jó lesz..
Válasz hashtag #922. hozzászólásáraKöszönöm.
Akkor még egy plusz pont az eSet javára. Kis gazdaságba akkor felesleges kiadás ettől drágább, azért az esetleges 1% javulásért.
Talán a vSet2 mechanikus hajtása is könnyebb, de pontos mérést erről nem találtam. Azért biztos jobban megterheli a hajtást mindkettő, mint a gyári, az biztos. De lassan húzva (6-8km/h), csak nem fog csúszni a kerék.
Válasz hashtag #922. hozzászólásáraAz eSetnek nincs sebességkorlátja, 10 km/h felett nem magadagolót kell cserélni hanem ejtőcsövet.

Akkor kopik be a műanyag tárcsa ha nincs rendszeresen grafitozva
Ezt a meghajtó villa dolgot nem tapasztaltam de világméretű faszság
A nagyobb vákuum pár % ot jelent ami jóval alacsonyabb a napraforgónál még emelt értéken is mint a kukoricánál ott meg nem kell emelni a vákumon mert a nagy lyuk végett nincs különbség a 4.5 és az 5 közt. Ha lenne is vicc amit mondasz mert a szükséges vákum érték az elérhető mindössze fele vagy harmada…
Igen a 3D maglesodrót ajánlott cserélni 600 hektárnál de nem ejt az semmit csak 1-2 tizeddel elkezd nőni a vákum igény de úgy van kitalálva hogy a szezont végig viszi.
Az hogy a műanyag kicsit csíkos azzal nem kell foglalkozni más vetőgépeknél a fémbél se jobb a helyzet.
Meg kell jelölni a kocsikat hogy mindig ugyanaz mennyen oda ahol volt is
Válasz MTZ1221.3 #921. hozzászólására8-nál az eset is jó lesz.
10+ nál kezd szétesni a történet. Láncot veszel a láncboltban, van ami kell, az nem hazudik, nincs hibalehetőség. A soregység kikapcsoló/meghajtó villa kopik jobban, mert a nagy vákum miatt nehezebb hajtani az egységet, aztán az a villa hamar bedöglik emiatt.
A lyuk felfúrástól hamarabb megkopik maga a tárcsa, a gumi belúzbegy csíkot abba is, bár elég sok hektár után. De a maglesodró ami először elkopik, és cserés, mert ahogy közeledik a tárcsa középpontja felé, annál többet takar el a furatból, én nem veti ki az a sor amit ki kell.
Válasz termelo #920. hozzászólásáraNos a kérdést pont azért "szegeztem" neked. Nálad talán számítana, nagyobb területméretnél.
Ez meg inkább az eSet mellett szól.
De annyi pénzért lehet egy szett Reveal kéne...
Én is 1%-ot találtam szinte mindenhol.
Kérdés, hogy 8km/h körüli vetéssel a vSet2-ben levő singulator annyival jobb e. A változó magokra gondolok, talán ott lehet jobban különbség az újabb javára.
Kis gazdaságba nem tudom lesz e relevanciája a villanymotoros hajtásnak. Egyedül talán ezen vacillálok, hogy az újabbat kellene venni.
Ahogyan hallottam a Kiténél annyira sok alkatrész van eSet-hez, hogy az életben probléma nemigen lesz vele
De ha meg azon gondolkodom, hogy mennyibe kerül egy láncszett még mindig érdemesebb az, mint elektro-motorizálni. Bár biztos menő lenne
Válasz MTZ1221.3 #919. hozzászólásáraNem ismerem a vSet et olyannyira hogy úgy tudtam csak elektromos meghajtással van.
Nézd az eSet 99% pontos kukorica adagolásához képest milyen előrelépést vársz tőle?
Esetleg a napránál lehet benne 1? % ?
A Bullseye vonalon az paradoxon hogy nem tudod mivel az értéket megjeleníteni. Magyarul hiába pontos a magérzékelő ha a 350 monitor nem mér slip-et illetve csak rengeteg idő múlva kb. 1 percig számolja a magokat mire megjeleníti
5 tárcsám volt de 1- szett-et kidobtam
Popcorn 3 ha nem jó fel tudod fúrni 3.5 re
Kukoricánál 5 ös a legjobb de 4.5 öst vegyél mert ha oválisra kopik fel tudod fúrni így 1000 + hektárra elég.
Napraforgónál 2.5 és 2.75 van de ott is a kicsivel kezd. Általában az autómata maglesodró könnyű magnál nagyobb vácumnál pontosabb ezért maradtam a kisebbnél de jó lett
Válasz termelo #918. hozzászólásáraKöszönöm!
Összevetésben nézve az eSet és vSet2 között látsz valami érdemi különbséget? Érdemes kifizetni érte 2x annyit? Mindkettő lánchajtásos lenne.
8km/h körül szeretnék csak vetni a JD 1750-el.
Hány fajta vetőtárcsád van? Ahogy néztem napraforgóhoz van 3-4 fajta legalább eSet-hez is és vSet-hez is.
Neked milyen magvezető cső van? BullsEye?
Válasz MTZ1221.3 #917. hozzászólásáraEset van, be szoktam a Kitével vizsgáltatni. Van rá speckó gépük.
Kukorica 99%
Napraforgó 98%
10 km/h mellett
A direktvetéshez nem kell nagy kocsinyomás, az XP nem leszorítással van összefüggésben csak azt jelöli hogy öntvény a kocsi és nem lemez.
Ha nem vagy megszállott ez lényegtelen.
A kocsinyomás igény visszafelé abból következik hogy sávtisztító és a zárókerék kiemeli az egész betlehemet.
Ezért kell kb 150 kilo nyomás amit valójában pótsúlyokkal is elérhetsz
Sziasztok!
JD vetőgéppel tapasztalt kollegák véleményére volnék kíváncsi.
Jelenleg egy török vetőgéppel vetek, ami jó 125kg-s kocsinyomással rendelkezik. "Tavaszi notill" (tavasszal nincs magágykészítés) esetén viszont van, hogy nem megfelelően tartja a mélységet és erre keresnék valami jobb megoldást. A kocsi súlyozás sajnos nem megoldható, mivel függesztett gépekkel a 4 hengeres MTZ-nek nem túlságosan baráti a viszonya.
A John Deere 1750 és 1760-as vetőgépeket nézegetem, ami vontatott, így biztosan fel bírná emelni a gépet. Mivel most is 6-7,5km/h között vetek és nem is szeretnék többel vetni, így nekem megfelelő lehet ez a gép még lehet hagyományos vetőegységgel is. Mekkora kocsinyomással rendelkeznek ezek a gépek a gyári rugókkal, mondjuk egy Maxemerge XP kocsikkal szerelt verzió? Képes lehet bevetni olyan területet tavasszal, ami csak ősszel volt esetleg mozgatva, vagy ősszel sem mélyen?
A gyári duplatárcsás csoroszlya, hogyan működhet ilyen művelési rendszerben? Ritka az a használt piacon, ami féltárcsás, inkább a duplatárcsások vannak jobban hirdetve.
Szilárd műtrágyát viszont jobban tudom használni, mert abból van kisebb tételben is kiszolgálás, míg nitrosolból vagy kénes nitrosolból venni kell egy kamionnal, ami nekünk 2-3 évig is elég, ha bőven szórom akkor is, így a szilárd műtrágyás megoldás lehet jobb volna.
Köszönöm a tanácsokat.
Üdvözlet
Válasz barazdabetyar. #915. hozzászólására1760-hoz az A43066 van nekünk 45 cellás.
1755-ös vetőgép,cirok vetőtárcsa cikkszáma?
Válasz hashtag #913. hozzászólásáraValahogy úgy gondoltam.Meg a munkahengert kivenni.
Válasz barazdabetyar. #912. hozzászólásáraAz L alakú bakokat fellazítod és összébbtolod, akkor kijön a futómű.
15-ös alkatrész,hogyan cserélhető?
Válasz Georgosz #910. hozzászólásáraEbbe nem találtam.
Válasz barazdabetyar. #909. hozzászólására1755 alkatrészes
Szerelésnél is segíthet, no meg kiderül, hogy van-e vetőelem tökhöz...
Válasz barazdabetyar. #905. hozzászólásáraSenki???
Válasz kalil #907. hozzászólásáraLegjobb az egy folyékony műtrágyás megoldás lenne, az bolygatja a talajt a legkevésbé.
Válasz Gergő1220 #906. hozzászólásáraköszi a linket, igen jól gondolod, mert már direktbe vetek vele és a dupla tárcsás nagyon árkol meg nem úgy megy bele, konkrétan a kite 2x ennyiért tud gyárit és nem tud alternatívát
Válasz kalil #904. hozzászólásárahttps://www.rangelinegroup.com/product/rh-2995-fertilizer-coulter-assembly-2/
Ennél drágább?
Gondolom a gyári két tárcsásat akarod lecserélni. Én is futottam ebben pár kört pár éve, aztán megvettem a fenti Yettert
Tökmag tárcsa létezik ehhez?
sziasztok, nincs esetleg valakinek eladó 6db JD szemenként vetőgépre egy tárcsás műtrágya kijuttató csoroszlyája? (az új horror áron van ???? )
