Én úgy emlékszem hogy a rudláncosoktól z mtz 82/ 820 összefosta magát. Megcsinálja vele a bálát, nem is rosszakat, de nem az ő kategóriája. mtzvel a hevederes a legjobb, szerintem. Hangsúlyozom: SZERINTEM
Első megválaszolandó kérdés, hogy milyen és mekkora gép húzná? Második kérdés, mekkora bálákat akarsz készíteni? Az is érdekes kérdés lehet, hogy mennyi bálát akarsz vele készíteni egy szezonban, mert például bérmunkákhoz érdemes nagyteljesítményű gépet választani.
A rúdláncos bálázókhoz kell a legkisebb lóerőigény. Egy 82-es MTZ is könnyedén dolgozik vele. Ezek fix méretű bálákat készítenek. Az újabb fajta hevederes bálázók (pl.:Claas Variant) készítik a legtömörebb bálákat, de általában 100 LE feletti traktort igényelnek.
Hírtelenjében ennyi jutott eszembe a kérdéssel kapcsolatban.
Sziasztok! Olyan problémám lenne hogy bálázót keresek én is gépekhez értek de bálázó az a gép amihez egyáltalán nem értek!Itt a faluban van egy welger bálazó nem rossz munkája van de a halót nem olyan szépen köti rá szénának a két széle felpenderedik, van egy mascar az egyáltalán nem jön be nem szép bálákat csinál föld szélén a gazdának össze vannak rogyva a bálái lehet hogy a gépkezelővel van a gond! És van egy john deer idáig voksom rajta van szép bálákat csinál nagyon! Jobbára szénát és herét szeretnék vele bálázni kukorica szárat nem ! Külsö kamrás belső kamrás szalagos vagy nem szalagos .... Köszönöm a segítséget előre is!
Válasz #4064. hozzászólásra
Ha még nem vettél hesstont szerintem ne vegyél ez már a múlt inkább tegyél még hozzá és vegyél jobbat mindenki lefelé cseréli .
igen az enyém nem olyan régen vettem első gazdás volt sosem éjszakázott szabadégalatt nagyon megkimélt "majdnem mondhato h gyári állapotú"
5k üzemóra egyedül egy kismotor csere volt benne mert a ruszkik tiszta benzinnel indítgatták mikor behozták :D 1992-es
Ezek szezon csapágyak. Régen a tsz-ben évente voltak cserélve. Ahol nem, ott rendre kiégett pár darab.
Mostanság ilyen luxus már nincs. Megszokott dolog, hogy pár 10 guriga után kiszáll az ember és végigmatatja őket. Jól jön a nyújtózás is, meg észreveszed ha valamelyik forró, vagy ha valami más gond van a géppel. Ez a szokás nálam még az új bálázónál is megmaradt, igaz itt már csak naponta 1 alkalommal. Egyesével nem érdemes cserélgetni őket. Mikor cseréltük, mindig egyszerre az összeset, így kevesebb a gond.
Arra figyelj, hogy a gép váza egyben legyen, a hevederek jók legyenek és a kötözőmotor könnyen járjon. Ezek a legdrágább dolgok rajta. Vacak, sokat toldott hevederrel nem érdemes megvenni, mert ha normális minőségűt akarsz rá venni az a gép árába kerül. Inkább keresni kell egy másikat, árban nincs köztük nagy differencia. Az sem gond, ha adják hozzá a kapcsozó szerszámot, ez kelleni fog mindenképpen. Habiban olcsón kapsz hozzá anker kapcsot.
erről van szó évi 300 báláról lenne szó :D szeintem jobban megéri mint 1100-1200ért báláztatni :D meg csak magadnak csinálod "persze nem lehet egy rossz szavamse akivel bérbe báláztatunk mert nagyon korrekt időre ott van szép bálák kifogástalan minőség már 5 éve kb " de gyerek kori álmom ez a csoda :D
Ez mind igaz,de akinek csak évi 400-500 bálára kell egy gép,annak jó. Egyébként a koronás márka használtjait újítjuk fel,ahol dolgozom,azok is jó gépek csak azok más igényekre vannak kitalálva. Azoknál drágább,ha állnak.
A hesston ma màr nem egy jó technika, bàr igen faxa bàlákat lehet vele ütni. Sokat szenvedtünk ilyeneķkel. Tojàs forma, tolatgatàs, madzaggal küzdès ès max 100 bàla/műszak
Válasz #4073. hozzászólásra
Már két alkalommal is csak a szerencsén múlott, hogy nem gyulladt ki az egész kóceráj.
Új csapágyakkal rendszeres ellenőrzéssel ez a veszély természetesen minimalizálható, de teljesen nem zárható ki, már csupán a gép konstrukciója és a ma kapható csapágyak minősége miatt sem. Egyébként mindenütt zárt csapágyak vannak benne ezeket nem tudod zsírozni...
Válasz #4071. hozzászólásra
Bizony az előző kimaradt a kötözőmotor, pedig ez ennek a gépnek az egyik legdrágább alkatrésze!
Kívülről sajnos nem sok mindent lehet látni az állapotáról, talán annyit, hogy egy régi vagy egy már cserélt darabról van e szó.
Egyenletesen kell neki járni könnyedén vinni kell neki az "ollót" ennyi...
Azt hogy elvágja-e a madzagot csak munka közben derül ki. A mienknek ez állandó problémája ami egyrészt bosszantó másrészt már nemegyszer hasznos volt, mert idejében észre lett véve egy füstölő csapágy amikor ki kellett szállni a gépből elvágni a madzagot.
Nos nekünk is efféle gépeink vannak, erőgép csak mtz, a munkagépei meg csak keleti régi dolgok, köztük egy hesston is, így nálunk is elkél a pozitív hozzáállás.
Nos amire elsősorban figyelj, hogy a gép vázszerkezete rendbe legyen ne legyen sehol betoldva hegesztgetve oda nem illő vasdarabokkal erősítgetve. A bálaszekrény jól zárjon és záródjon, mert ha nem záródik jól vagy csak többszöri nekifutásra zár, (félrejár) az is utalhat megnyekkent vázra bálaszekrényre. Az elnyekkent váz egyedül amivel nem lehet mit kezdeni minden más hiba orvosolható.
Aztán rendfelszedő, lánckerekek, görgők,
hevederek, állapota. Azt meg látni fogod úgyis, hogy a gépet csak Nyúzták a míg ment aztán kikalapálták és megint hajrá, vagy értelmesen karbantartották, szakszerűen javították.
gumihenger ne legyen kopott gyárilag kb20-25mm magas a domborúság rajta, csapágyak,szíjjak szépen járjanak és ne legyenek kopottak,jó ha van hozzá 3 feszítő rugó (jó nagyok) rendfelszedőbe egyenesen kell állni a tüskéknek és ne legyen hiány ( egyébként nem nagy dolog kijavítani) a többit majd írják még a kollégák
Azért nem olyan rossz az a hesston (remélem ezt később nem bánom meg) én 500 bálát hibamentesen megcsináltam volna ha nem volna ilyen kopott a gumihenger rajta (csak abból fakadó problémák voltak) Majd idén megjavíjjuk azt
Nos örömmel látom hogy megelelő szaktudású emberekre találtam :D Kérdésedre a válaszom hogy halottam roluk jót is rosszat is én azt vallom hogy amire oda van figyelve karba van tartva és ki ismeri az ember azzal sok baj nem lehet :D Hát én pozitívan állok hozzá :D vannak akik az mtz-t vagy épp a t-150-k szidják nekem szerencsém van mind a kettővel rendbetartom őket és ők nem hagynak ott a borozdába már hosszú ideje.... :D remélem hesstonnal is így járok:D a másik ok pedig azt mondják hogy "aki hesstonnal megtanul bálazni az utána mindennel fog tudni" hát kiderül :D
Eltudnátok mondani hogy milyen dolgokra kell odafigyelni jobban amikor megnézem az áldozatot?
Az így nem jelent semmit, tárolási pozícióban kitámasztott bálakamránál (fellazított hevederek) akár természetes is lehet.
Amire figyelni kell zárt kamránál a hevederek közelítőleg egyforma feszesek legyenek. Valamint forgás közben ne másszanak el csússzanak egymásra (kopott gumihenger/ nem egyforma hosszú hevederek).
Csak arra utalnak ezek a jelek, hogy már ez sem egy mai gyerek. A hevederek a működést addíg nem befolyásolják, amíg meg nem csavarodnak a bálázás közben. Ha megcsavarodnak, akkor a toldásoknál könnyebben elszakadnak. Egyébként jól látod, gyárilag, egyenlő távolságokra kellene lenniük ezeknek a hevedereknek. Például az lehet ennek a szemmel jól látható eltérésnek az egyik oka, hogy némelyik heveder már nyúltabb a kelleténél. Ez egy méretre szabással és újra kapcsozással orvosolható.
Sziasztok nagyon szemezgetek ezzel a hesstonnal:D
segítsget szeretnék h a képen láthaó keveredek elrendezése (azaz hogy nem egyformák a hzgok közöttük) utalanak-e valamire?
Osztrákokat nézegesd. Mi 850-ért hoztunk egy Auto-t. Rendfelszedője volt széthullva, de az a kényszerpályát kivéve passzol a magyarhoz így nem volt nagy gond vele. Pár elektromos hiba volt eldörzsölődött vezetékek miatt. Most tavaszra hevedereket kell cseréljek rajta. Eddig meg vagyok elégedve vele. Hozzá sem kell nyúlni, full automatán dolgozik. Nem kell tolatni mert van bálakigurító. Nyomtunk vele mindent, zöldet, kuk szárat. Ha oda van csűrve neki a nyomás a tüske alig akar belemenni.
Hátránya ott van, hogy keskeny a felszedő. Főleg szalmában újabb kombi után vacak ha széles rendet rak a gép. Kellenek a rendterelők. No meg ugye a háló ami hiányzik.
Vicont pedig nézd meg tényleg, mert elég jó gépek és jó árban is vannak.
Nekem is ez a legszimpibb, csak szinte egyáltalán nem találni eladót. Egyszer hoztunk egy barátomnak szilről egyet 650 ért, na az tényleg nagyon fasza kis masina volt.
Vicont még élőbe nem is láttam. Errefelé a class a menő.
5670-est ajánlom, főleg ha H, vagy Auto-t találsz belőle. Ezek már hidraulikus feszítésűek. A ruszki elviszi. Max méretnél, fullra rányomott kamranyomásnál kezd kormolni vele. Csapágyakat meg kell nézni és ami a lényeg azok a hevederek. Minden más javítható rajta viszonylag olcsón. Maga a gép is 1 milla körül van.
Jd-t nem találsz használhatót, szívás ha megdöglik a hidraulika rajta, mindent az vezérel. Elég neki a 82-es. Arany árban mérik őket.
Claas-ok jók elviszi a ruszki is, de jó kemény bála nem lesz tőle. Viszont árban húzósak még a szakadtabbak is.
Vicont nézd még, olcsóbbak és egyszerűek mint a faék.
Felénk kisfülkés 80-as is húz class meg nyuszi bálázókat és elég jó bálákat tudnak csinálni. Bár a nyuszisat nehezen viseli hosszútávon. de a class csinál olyan bálákat hogy elég odébb gurítani, de minőségre és betömöritett mennyiségre nem hasonlitható össze egy krone JD kapcsolattal.
Amin én gondolkozok az inkább a hevederes variáció és ha lehet olyan 1,5m körüli max ár.
felénk a legkisebb traktor ami körbáláz az enyém NH L85 a többi gépet crystal meg 120lo feletti zetor meg case huzza .... hesstont láttam egyedül amit mtz huzott de melo közben nem láttam hogy milyen a munkája ... talán az ujabb mtz k tartosabban is elbirják a körbálázot mármitn a kardánon is ami .2 esek
Esetleg ha írnál árban felső határt jobban tudnának segíteni. Hálós pöttinger vagy jd ami "jó" állapotban van az 2 milla alatt nem nagyon van pöttinger szerintem egyszerűbb újabb technika én csak rotorosat vennék belőle ha lehet,jd-be amire én hallottam panaszt az a hidraulikus rendszer (egy kis tömb vezérli a kamra nyomást meg a kamra nyitást is ha az meg zizzen akkor baj van) zsineg kötése nem valami jó háló kötését nem ismerem és hatszögletű csapágyak vannak benne.Én hengergörgős class-t nem akasztanék 82mtz után de ez csak az én véleményem.(Halkan említeném meg(viconos fórumosok meg ne hallják) 2 milla körül szoktak árulni krone rp-t ami rotoros és egy mtz 82-es elboldogul igaz ennyiért még nincs rajta háló kötés de cserébe egyszerű gyors medvementes bálázót kapsz,bálákat meg szépen letakarod).
Sziasztok!
Felhasználási javaslatokkal, tapasztalatokkal segítsetek, ha tudtok. Körbálázót akarok venni, évi 500-1000 bálára. Hálós a fő cél, de nem feltétel. Mtz 50 vagy 82 hajtaná.
Amiket néztem
Mascar
Pöttinger rollprofi
JD 550
Fiatagri 5670
Class 44, 62, 66
sziasztok!szeretnék venni egy körbálázót.saját részre,kb 50 ha-ra.báláznák zöldet és szénát is.a szeletelés nem fontos.eddig egy welger rp 220-ast nézegetek.van valakinek tapasztalata vagy valami mast nézzek?nem valószinű,hogy itthon veszem meg inkább németből hoznám.
köszönöm a segitséget, közben sikerült megoldani.
Lenne egy újabb probléma, a alábbi képeken látható alkatrészt kellene beazonositani, cikkszám kellene, Claas rollant 46 RotoCut bálázóról van szó, ez támasztja az apritókéseket.
7984 hozzászólás
Válasz #4087. hozzászólásra

Hevederesből legfeljebb a hestont tudja tekerni az mtz,,viszont az összes rúdláncost elhajtja,talán a claas sok neki.
Válasz #4086. hozzászólásra
Én úgy emlékszem hogy a rudláncosoktól z mtz 82/ 820 összefosta magát. Megcsinálja vele a bálát, nem is rosszakat, de nem az ő kategóriája. mtzvel a hevederes a legjobb, szerintem. Hangsúlyozom: SZERINTEM
Válasz #4085. hozzászólásra
Első megválaszolandó kérdés, hogy milyen és mekkora gép húzná? Második kérdés, mekkora bálákat akarsz készíteni? Az is érdekes kérdés lehet, hogy mennyi bálát akarsz vele készíteni egy szezonban, mert például bérmunkákhoz érdemes nagyteljesítményű gépet választani.
A rúdláncos bálázókhoz kell a legkisebb lóerőigény. Egy 82-es MTZ is könnyedén dolgozik vele. Ezek fix méretű bálákat készítenek. Az újabb fajta hevederes bálázók (pl.:Claas Variant) készítik a legtömörebb bálákat, de általában 100 LE feletti traktort igényelnek.
Hírtelenjében ennyi jutott eszembe a kérdéssel kapcsolatban.
Sziasztok! Olyan problémám lenne hogy bálázót keresek én is gépekhez értek de bálázó az a gép amihez egyáltalán nem értek!Itt a faluban van egy welger bálazó nem rossz munkája van de a halót nem olyan szépen köti rá szénának a két széle felpenderedik, van egy mascar az egyáltalán nem jön be nem szép bálákat csinál föld szélén a gazdának össze vannak rogyva a bálái lehet hogy a gépkezelővel van a gond! És van egy john deer idáig voksom rajta van szép bálákat csinál nagyon! Jobbára szénát és herét szeretnék vele bálázni kukorica szárat nem ! Külsö kamrás belső kamrás szalagos vagy nem szalagos .... Köszönöm a segítséget előre is!
Most találtam egy metal fach z 562-es bálázt, állítólag 2000 bálát csinlt 2m Ft
Válasz #4064. hozzászólásra
Ha még nem vettél hesstont szerintem ne vegyél ez már a múlt inkább tegyél még hozzá és vegyél jobbat mindenki lefelé cseréli .
igen az enyém nem olyan régen vettem első gazdás volt sosem éjszakázott szabadégalatt nagyon megkimélt "majdnem mondhato h gyári állapotú"
5k üzemóra egyedül egy kismotor csere volt benne mert a ruszkik tiszta benzinnel indítgatták mikor behozták :D 1992-es
Köszi:D
Válasz #4064. hozzászólásra A képen látható T-150 a tiéd nagyon jól néz ki mikori masina??

Válasz #4073. hozzászólásra
Ezek szezon csapágyak. Régen a tsz-ben évente voltak cserélve. Ahol nem, ott rendre kiégett pár darab.
Mostanság ilyen luxus már nincs. Megszokott dolog, hogy pár 10 guriga után kiszáll az ember és végigmatatja őket. Jól jön a nyújtózás is, meg észreveszed ha valamelyik forró, vagy ha valami más gond van a géppel. Ez a szokás nálam még az új bálázónál is megmaradt, igaz itt már csak naponta 1 alkalommal. Egyesével nem érdemes cserélgetni őket. Mikor cseréltük, mindig egyszerre az összeset, így kevesebb a gond.
Arra figyelj, hogy a gép váza egyben legyen, a hevederek jók legyenek és a kötözőmotor könnyen járjon. Ezek a legdrágább dolgok rajta. Vacak, sokat toldott hevederrel nem érdemes megvenni, mert ha normális minőségűt akarsz rá venni az a gép árába kerül. Inkább keresni kell egy másikat, árban nincs köztük nagy differencia. Az sem gond, ha adják hozzá a kapcsozó szerszámot, ez kelleni fog mindenképpen. Habiban olcsón kapsz hozzá anker kapcsot.
erről van szó évi 300 báláról lenne szó :D szeintem jobban megéri mint 1100-1200ért báláztatni :D meg csak magadnak csinálod "persze nem lehet egy rossz szavamse akivel bérbe báláztatunk mert nagyon korrekt időre ott van szép bálák kifogástalan minőség már 5 éve kb " de gyerek kori álmom ez a csoda :D
Válasz #4076. hozzászólásra
Ez mind igaz,de akinek csak évi 400-500 bálára kell egy gép,annak jó. Egyébként a koronás márka használtjait újítjuk fel,ahol dolgozom,azok is jó gépek csak azok más igényekre vannak kitalálva. Azoknál drágább,ha állnak.
A hesston ma màr nem egy jó technika, bàr igen faxa bàlákat lehet vele ütni. Sokat szenvedtünk ilyeneķkel. Tojàs forma, tolatgatàs, madzaggal küzdès ès max 100 bàla/műszak
Válasz #4067. hozzászólásra
Nekem van egy hesstonom eladó,szerintem is jó a gép a hesston egyedül szenázs készítés miatt lett másik véve. Kis gazdaságot kiszolgál.
Válasz #4073. hozzászólásra
Már két alkalommal is csak a szerencsén múlott, hogy nem gyulladt ki az egész kóceráj.
Új csapágyakkal rendszeres ellenőrzéssel ez a veszély természetesen minimalizálható, de teljesen nem zárható ki, már csupán a gép konstrukciója és a ma kapható csapágyak minősége miatt sem. Egyébként mindenütt zárt csapágyak vannak benne ezeket nem tudod zsírozni...
És ez a "füstölő csapágy" dologtól félek a legobban....
Ha kicserélem a csapágyakat jól zsírozom akkor is fent áll a veszély?
Válasz #4071. hozzászólásra
Bizony az előző kimaradt a kötözőmotor, pedig ez ennek a gépnek az egyik legdrágább alkatrésze!
Kívülről sajnos nem sok mindent lehet látni az állapotáról, talán annyit, hogy egy régi vagy egy már cserélt darabról van e szó.
Egyenletesen kell neki járni könnyedén vinni kell neki az "ollót" ennyi...
Azt hogy elvágja-e a madzagot csak munka közben derül ki. A mienknek ez állandó problémája ami egyrészt bosszantó másrészt már nemegyszer hasznos volt, mert idejében észre lett véve egy füstölő csapágy amikor ki kellett szállni a gépből elvágni a madzagot.
Még egy utolsó kérdésem lenne a kötöző motor állapotát hogyan tudom ellenőrizni? és hogy a madzagot elvágja-e?
Válasz #4067. hozzászólásra


Igen csak pozitívan, ez lényeges!
Nos nekünk is efféle gépeink vannak, erőgép csak mtz, a munkagépei meg csak keleti régi dolgok, köztük egy hesston is, így nálunk is elkél a pozitív hozzáállás.
Nos amire elsősorban figyelj, hogy a gép vázszerkezete rendbe legyen ne legyen sehol betoldva hegesztgetve oda nem illő vasdarabokkal erősítgetve. A bálaszekrény jól zárjon és záródjon, mert ha nem záródik jól vagy csak többszöri nekifutásra zár, (félrejár) az is utalhat megnyekkent vázra bálaszekrényre. Az elnyekkent váz egyedül amivel nem lehet mit kezdeni minden más hiba orvosolható.
Aztán rendfelszedő, lánckerekek, görgők,
hevederek, állapota. Azt meg látni fogod úgyis, hogy a gépet csak Nyúzták a míg ment aztán kikalapálták és megint hajrá, vagy értelmesen karbantartották, szakszerűen javították.
Válasz #4067. hozzászólásra
gumihenger ne legyen kopott gyárilag kb20-25mm magas a domborúság rajta, csapágyak,szíjjak szépen járjanak és ne legyenek kopottak,jó ha van hozzá 3 feszítő rugó (jó nagyok) rendfelszedőbe egyenesen kell állni a tüskéknek és ne legyen hiány ( egyébként nem nagy dolog kijavítani) a többit majd írják még a kollégák
Válasz #4066. hozzászólásra

Azért nem olyan rossz az a hesston (remélem ezt később nem bánom meg) én 500 bálát hibamentesen megcsináltam volna ha nem volna ilyen kopott a gumihenger rajta (csak abból fakadó problémák voltak) Majd idén megjavíjjuk azt
Nos örömmel látom hogy megelelő szaktudású emberekre találtam :D Kérdésedre a válaszom hogy halottam roluk jót is rosszat is én azt vallom hogy amire oda van figyelve karba van tartva és ki ismeri az ember azzal sok baj nem lehet :D Hát én pozitívan állok hozzá :D vannak akik az mtz-t vagy épp a t-150-k szidják nekem szerencsém van mind a kettővel rendbetartom őket és ők nem hagynak ott a borozdába már hosszú ideje.... :D remélem hesstonnal is így járok:D a másik ok pedig azt mondják hogy "aki hesstonnal megtanul bálazni az utána mindennel fog tudni" hát kiderül :D
Eltudnátok mondani hogy milyen dolgokra kell odafigyelni jobban amikor megnézem az áldozatot?
Válasz #4064. hozzászólásra
(
)
Az így nem jelent semmit, tárolási pozícióban kitámasztott bálakamránál (fellazított hevederek) akár természetes is lehet.
Amire figyelni kell zárt kamránál a hevederek közelítőleg egyforma feszesek legyenek. Valamint forgás közben ne másszanak el csússzanak egymásra (kopott gumihenger/ nem egyforma hosszú hevederek).
Amúgy minek neked hesston, bajt akarsz magadnak?!
Válasz #4064. hozzászólásra
Csak arra utalnak ezek a jelek, hogy már ez sem egy mai gyerek. A hevederek a működést addíg nem befolyásolják, amíg meg nem csavarodnak a bálázás közben. Ha megcsavarodnak, akkor a toldásoknál könnyebben elszakadnak. Egyébként jól látod, gyárilag, egyenlő távolságokra kellene lenniük ezeknek a hevedereknek. Például az lehet ennek a szemmel jól látható eltérésnek az egyik oka, hogy némelyik heveder már nyúltabb a kelleténél. Ez egy méretre szabással és újra kapcsozással orvosolható.
Sziasztok nagyon szemezgetek ezzel a hesstonnal:D
segítsget szeretnék h a képen láthaó keveredek elrendezése (azaz hogy nem egyformák a hzgok közöttük) utalanak-e valamire?
Válasz #4061. hozzászólásra
Lengyeleknél ezt találtam, nem olyan olcsó, de nem tűnik rossznak. LINK
Ez sem rossz ennyiért. Ráadásul hálós is. LINK
Válasz #4061. hozzászólásra
Passz, a miénket egy kint lakó ismerős találta.
Válasz #4060. hozzászólásra
Tudsz valami jó osztràk hirdetèsi oldalt? Amiket neztem egyiken sincs
Válasz #4059. hozzászólásra
Osztrákokat nézegesd. Mi 850-ért hoztunk egy Auto-t. Rendfelszedője volt széthullva, de az a kényszerpályát kivéve passzol a magyarhoz így nem volt nagy gond vele. Pár elektromos hiba volt eldörzsölődött vezetékek miatt. Most tavaszra hevedereket kell cseréljek rajta. Eddig meg vagyok elégedve vele. Hozzá sem kell nyúlni, full automatán dolgozik. Nem kell tolatni mert van bálakigurító. Nyomtunk vele mindent, zöldet, kuk szárat. Ha oda van csűrve neki a nyomás a tüske alig akar belemenni.
Hátránya ott van, hogy keskeny a felszedő. Főleg szalmában újabb kombi után vacak ha széles rendet rak a gép. Kellenek a rendterelők. No meg ugye a háló ami hiányzik.
Vicont pedig nézd meg tényleg, mert elég jó gépek és jó árban is vannak.
Válasz #4058. hozzászólásra
Nekem is ez a legszimpibb, csak szinte egyáltalán nem találni eladót. Egyszer hoztunk egy barátomnak szilről egyet 650 ért, na az tényleg nagyon fasza kis masina volt.
Vicont még élőbe nem is láttam. Errefelé a class a menő.
Válasz #4051. hozzászólásra
5670-est ajánlom, főleg ha H, vagy Auto-t találsz belőle. Ezek már hidraulikus feszítésűek. A ruszki elviszi. Max méretnél, fullra rányomott kamranyomásnál kezd kormolni vele. Csapágyakat meg kell nézni és ami a lényeg azok a hevederek. Minden más javítható rajta viszonylag olcsón. Maga a gép is 1 milla körül van.
Jd-t nem találsz használhatót, szívás ha megdöglik a hidraulika rajta, mindent az vezérel. Elég neki a 82-es. Arany árban mérik őket.
Claas-ok jók elviszi a ruszki is, de jó kemény bála nem lesz tőle. Viszont árban húzósak még a szakadtabbak is.
Vicont nézd még, olcsóbbak és egyszerűek mint a faék.
Válasz #4056. hozzászólásra
Felénk kisfülkés 80-as is húz class meg nyuszi bálázókat és elég jó bálákat tudnak csinálni. Bár a nyuszisat nehezen viseli hosszútávon. de a class csinál olyan bálákat hogy elég odébb gurítani, de minőségre és betömöritett mennyiségre nem hasonlitható össze egy krone JD kapcsolattal.
Amin én gondolkozok az inkább a hevederes variáció és ha lehet olyan 1,5m körüli max ár.
Válasz #4052. hozzászólásra
felénk a legkisebb traktor ami körbáláz az enyém NH L85 a többi gépet crystal meg 120lo feletti zetor meg case huzza .... hesstont láttam egyedül amit mtz huzott de melo közben nem láttam hogy milyen a munkája ... talán az ujabb mtz k tartosabban is elbirják a körbálázot mármitn a kardánon is ami .2 esek
Válasz #4051. hozzászólásra
) 2 milla körül szoktak árulni krone rp-t ami rotoros és egy mtz 82-es elboldogul igaz ennyiért még nincs rajta háló kötés de cserébe egyszerű gyors medvementes bálázót kapsz,bálákat meg szépen letakarod).
Esetleg ha írnál árban felső határt jobban tudnának segíteni. Hálós pöttinger vagy jd ami "jó" állapotban van az 2 milla alatt nem nagyon van pöttinger szerintem egyszerűbb újabb technika én csak rotorosat vennék belőle ha lehet,jd-be amire én hallottam panaszt az a hidraulikus rendszer (egy kis tömb vezérli a kamra nyomást meg a kamra nyitást is ha az meg zizzen akkor baj van) zsineg kötése nem valami jó háló kötését nem ismerem és hatszögletű csapágyak vannak benne.Én hengergörgős class-t nem akasztanék 82mtz után de ez csak az én véleményem.(Halkan említeném meg(viconos fórumosok meg ne hallják
Válasz #4051. hozzászólásra
Szia!
JD 550-t simán viszi a 82-es
Válasz #4052. hozzászólásra
Pont ezt a két fajtát nem ismerem és nem is láttam még a munkájukat, a többinek láttam már az mtz-s munkáját és nem rosszak.
Válasz #4051. hozzászólásra
ezekböl max a pöttingert meg a mascart tudná elhajtani a 82 es normális használat közben.... de ezekböl is a legkisebbeket ....
Sziasztok!
Felhasználási javaslatokkal, tapasztalatokkal segítsetek, ha tudtok. Körbálázót akarok venni, évi 500-1000 bálára. Hálós a fő cél, de nem feltétel. Mtz 50 vagy 82 hajtaná.
Amiket néztem
Mascar
Pöttinger rollprofi
JD 550
Fiatagri 5670
Class 44, 62, 66
578-as kondérról mik a vélemények? ez
Válasz #4046. hozzászólásra

Hogyan kell levenni,mert ahogy nézem csak a rugó feszíti elő. Nincs külső nyomásmérő óra a gépen,esetleg monitoron keresztül tudom levenni?
Válasz #4047. hozzászólásra
Szerintem jó ! de a zöldet szeletelés nélkül necces lesz ....
sziasztok!szeretnék venni egy körbálázót.saját részre,kb 50 ha-ra.báláznák zöldet és szénát is.a szeletelés nem fontos.eddig egy welger rp 220-ast nézegetek.van valakinek tapasztalata vagy valami mast nézzek?nem valószinű,hogy itthon veszem meg inkább németből hoznám.
Válasz #4045. hozzászólásra

Az olaj nyomást csak vedd le róla ,az órának le kell menni nullára
Válasz #4026. hozzászólásra
Tibi bácsi!
A comprima bálázó téli tárolásánál,van valami egyszerűbb mód,hogy a hevedert emg tudjam lazítani, vagy nem szükséges?
Hirdetés
http://www.agroinform.com/aprohirdetes_adatlap/gep/szalastakarmany-betakaritas-gepei/nagy-kocka-balazo/h_6498148
Hesston 5580
Létrehozta: am1987, 2014-12-16 09:01:14
Új hozzászólás Frissítés
Válasz » #1 am1987 | 2014-12-16 09:01:14
#871219. hozzászólás
[ Törlés ] [ Felhasználó kitiltása: egy napra | egy hétre | egy hónapra ]
am1987
Véleményekre,tapasztalatokra lennék kíváncsi a Hesston 5580-as bálázóról!
Válasz #4041. hozzászólásra
ujban még elmegy pár száz bálára de használtban nem merném mert a lengyelektöl ovakodni kell még az ujban is ..
Üdv a Metal Fach 562 es gépekről tud valaki mondani valamit? érdemes foglalkozni velük? hesston után biztosan jobb vagy nem?
Válasz #4039. hozzászólásra



köszönöm a segitséget, közben sikerült megoldani.
Lenne egy újabb probléma, a alábbi képeken látható alkatrészt kellene beazonositani, cikkszám kellene, Claas rollant 46 RotoCut bálázóról van szó, ez támasztja az apritókéseket.
Válasz #4037. hozzászólásra
35,35 Euro. Ha bármilyen alkatrész kell csak szólj.