Kitől veszitek a komolyabb drágább gumikat?
Talajozós traktoron váltott valaki normál gumiról vf esre mostanában ?
Milyen munkánál milyen terhelésen milyen nyomással jártok vele?
Mennyire tartósak így ezek a gumik?
Bkt v flectoja milyen?
Michelin drágasága ellenére raktatok e újra?
Alliancok olcsók de szarok is idővel?
Bridgestonok?
Válasz sznt #4400. hozzászólásáraÉn abba kapaszkodnék bele, hogy a : "A rendelet alkalmazásában jármű átalakítása a már forgalomba helyezett jármű olyan megváltoztatása, amely a típusbizonyítványban, az összeépítési engedélyben vagy a korábbi átalakítási engedélyben meghatározott adat, illetőleg közlekedésbiztonsági vagy környezetvédelmi jellemző módosulását eredményezi" A hangsúly a tipusbizonyítvány. A traktorjaim kezelési utasításában szerepel, hogy ikerkerékkel szerelhető, az alkatrész katalógus cikkszám szerint is hozza, akkor ez ehhez a típushoz rendszeresítve van, és a traktort úgy tervezték, hogy azzal is biztonságosan üzemeltethető legyen.Az egy gyári tartozék, a traktor tervezői feltehetően kiszámolták, hogy nem befolyásolja kedvezőtlenül a menet tulajdonságokat, és ezt vagy Magyarországon is, de az Unóban valahol biztos jóvá is hagyták a típus engedélyezése során.Nekem a magyar nyelvű használatiban van benne.
Közlekedési felügyelettől ezt a választ kaptuk.
A mezőgazdasági gépek dupla kerékkel történő forgalomban részévételének lehetőségével kapcsolatban az alábbi általános tájékoztatást adjuk:
A közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
2. §
(2) * A rendelet alkalmazásában jármű átalakítása a már forgalomba helyezett jármű olyan megváltoztatása, amely a típusbizonyítványban, az összeépítési engedélyben vagy a korábbi átalakítási engedélyben meghatározott adat, illetőleg közlekedésbiztonsági vagy környezetvédelmi jellemző módosulását eredményezi, valamint a gépkocsi alvázának (az alváz szerepét betöltő, az alvázszámot viselő szerkezeti elemének) cseréje.
(3) Nem minősül átalakításnak
a) * olyan tartozéknak a járműre történő felszerelése, amelynek felszerelését az MR. előírja vagy megengedi;
b) * a motor azonos típusú motorra történő cseréje;
c) a járműre engedélyezett cserefelépítmény felszerelése;
d) a járműbe beépített ülőhelyek számának ideiglenes csökkentése;
e) szabványos, illetőleg járműtípushoz rendszeresített vonószerkezet felszerelése, amennyiben a jármű egyébként vontatásra alkalmas;
f) a gyártómű által rendszeresített oldalkocsinak motorkerékpárra történő felszerelése, amennyiben a motorkerékpár oldalkocsi csatlakoztatására alkalmas;
g) * a külön jogszabályban * meghatározott feltételek szerint a gépkocsira megkülönböztető fény- és hangjelző berendezés felszerelése, amennyiben az megfelel MR.-ben foglalt követelményeknek;
h) * a jármű olyan módon vagy mértékben történő megváltoztatása, amelyre a közlekedési hatóság alkalmazási engedélyt ad, illetőleg amelyet engedély nélkül megvalósíthatónak minősít;
i) * a járműbe az MR. 16. számú mellékletében meghatározott vagy azzal egyenértékű követelményeknek megfelelő részecske kibocsátást csökkentő rendszer („részecskeszűrő”) utólagos beépítése, amennyiben arra a közlekedési hatóság a 16/A. §-ban meghatározott feltételek szerint alkalmazási engedélyt adott, vagy a külföldön végzett beépítés esetében a részecskeszűrő gyártója, és a beépítést végző szakműhely által kiadott igazolás a megfelelőséget tanúsítja;
j) * a jármű fejlesztési célú műszaki változtatása annak fejlesztési célú járművé minősítése esetén;
k) * a kerékpárszállító eszköz felszerelése.
A közúti közlekedésre vonatkozó közigazgatási hatósági ügyekben alkalmazandó kiegészítő eljárási szabályokról 511/2017. (XII. 29.) Korm. rendelet 7. § (1) A már forgalomba helyezett gépjármű, mezőgazdasági vontató és ezek pótkocsija átalakításához szükséges előzetes engedélyt a közlekedési hatóságtól kell a jármű tulajdonosának kérnie. A kérelemhez csatolni kell az elbíráláshoz szükséges műszaki dokumentációt.
A járművek átalakításához kapcsolódó részletszabályokat a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990 (IV. 12.) KöHÉM, míg a műszaki előírásokat a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről
6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet tartalmazza.
A közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet 16. § (7) * Az átalakított járművet időszakos vizsgálatra a közlekedési hatóság által üzemeltetett vizsgáló állomáson be kell mutatni.
A fentiek alapján és figyelembe vételével megállapítható, hogy a mezőgazdasági gépek dupla kerékkel történő felszerelése és forgalomba részvétele jármű átalakításnak minősülhet, melyre kérelmet a tulajdonosnak a közlekedési hatóságához, Hivatalunkhoz kell benyújtani.
A kérelemhez csatolni kell az elbíráláshoz szükséges műszaki dokumentációt (pl.: a járműtervezés műszaki szakterületen jogosult szakértő, vagy gépész-, közlekedési mérnök, üzemmérnök által készített műszaki dokumentáció, pótalkatrész, tartozék minősítése, szerelési utasítás, stb.).
Mivel az átalakítás a jármű jellemzőit több területen is változtathatja, ezért az eljáró hatóság – az ügyfél költségére - a jármű szakértői vizsgálatát is elrendelheti.
Az előzetes talakítási engedély kiadását követően az átalakított járművet Hivatalunknál időszakos vizsgálatra be kell mutatni.
A vizsgálatot követően, a kiadott műszaki adatlap alapján a fővárosi és megyei kormányhivatal járási /fővárosi kerületi/ hivatala (kormányablak) jegyzi be a forgalmi engedélybe, illetve a járműnyilvántartásba a megváltozott adatokat és az átalakítás tényét.
Válasz sznt #4396. hozzászólásáraAz ikerkerékkel nemtudod vizsgáztatni!
Mert akkor vontatni sem lehetvele pótkocsit.
Ha a2.5m szélességet meghaladja.
Ez szabvány.
Ha ettől nagyob az különleges járműnek minősül. Pl: have pótkocsi.
Azis van vizsgáztatva de különleges méretenkívüli jármű állandó útvonalengedélyel. Kötelező villogóval a gépen és a póton is.
Az ikerkerék pedig nem átalakítás csak csak kiegészítő. A művelőkerék inkább átalakítás.
Kerezsdmeg a közlekedési hatóságot!
Mi az ők álláspontjuk.
Csinálj képet. Csattos felfogatású a kerék?
Tisztelt Gazdálkodók!
Van e valakinek információja azzal kapcsolatban, hogy az ikerkerék felszerelése jogilag a traktor átalakításának minősül e vagy nem. Ezen kérdés azért teszem fel mivel Sz-Sz-B vármegyében a rendőrök elkezdtek büntetni arra hivatkozva, hogy nem ikerkerékkel műszaki vizsgázott a traktor, így ez jogtalan átalakítás és közúti forgalomban nem közlekedhet. Az intézkedő rendőr ezért a forgalmi engedélyt bevonta. Válaszokat előre is köszönöm.
Szeretném megkérdezni, mit jelentenek a szines csíkok a gumikon?
Az egyiken piros / zöld, 2020-ban legyártott gumiabroncs, a másikon fehér / piros / sárga, 2024 gyártás.
Válasz Sk Laci #4391. hozzászólásáraA Bridgestone régi gyártású gumija 100 e fölött is elment, C3 on egy ismerősömnek 125 vagy 135-öt ment a Michelin 4 évszakos már pontosan nem emlékszem. Én is Bridgestone-t vettem utoljára de a nagymenő sokautósok már csak a kínaira esküsznek.
Válasz Ares 826 #4392. hozzászólásáraÉn nem vettem észre, hogy valami ilyen lett volna azon, ami az autón volt. 2020 októberi gyártású gumik voltak, 57 000 + km, télen téligumikon /Nokkian / szaladt az autó.
Már eléggé le voltak futva, ezért vettem újakat a szezon kezdetéhez.
Turanza 005 volt rajta, és az is lett véve. Erre a gumikra kaptam jó ajánlatot egy gumiforgalmazótól. Turanza 6 lényegesen drágább volt /majd 50 % +/.
Jelenlegi gumik 2024 novemberi gyártásúak. Remélem lesznek abban a minőségben, mint a 4 évvel korábban legyártottak. Bridgeston a prémium gumik közé tartozik /ha lehet hinni a márkabesorolásnak/. Remélem jó lessz.
420/85 R30-as vagy 16.9 R30-as abroncs van valakinek elfekvőben? A minta kopottsága nem számít csak ne legyen kiszakadt, sérült. 2-4 darabra lenne szükség. Köszönöm.
Válasz mtz1221 #4385. hozzászólásáraVan különbség, de nem veszélyes.
Más dolog a rendőr, vagy a müszakis mit mondana.
Sk-ban szeretik az egyszerü embert cseszetni.
Válasz Sk Laci #4382. hozzászólásáraMindegyik autónak több méretet hoz, hogy rávaló. Nem e nekem is pont azok a méretek voltak amit te keresel, és 205/70R16 vettem rá. Vulkanizer nézte hogy gyári váltóméret, mehet műszakira vele.
Válasz mtz1221 #4381. hozzászólásáraUtak mindenfélék. Sztrádák és a gyorsforgalmi utak azok nagyon jó állapotúak, ugyan úgy a felujított utak. Viszont vannak olyan utak is, ahol folt folt hátán, de gödrök-kátyúk is akadnak.
Utoljára Magyarországon Pásztón szaladtam bele idén február elején egy jókora kátyúba, buhant rendeset. Megnéztem a kereket is, szerencsére nem vettem észre károsodást.
60-as profilú volt a legnagyobb, a többi alacsonyabb profilú. Ezeket az alacsony profilúakat nem szeretem, mert elébb szétcsapja az ember a kátyúban, mint a 60-70 profilút.
Más méretet nem tehetek rá, mint ami a forgalmiban meg van adva, mert nem menne aát a müszakin, és a rendőr is elvehetné a forgalmit a nem megfelelő gumizásé.
Válasz Sk Laci #4379. hozzászólásáraMilyenek az utak felétek mennyire tüzeled neki ? /60asnálunk nem való semmire az utak miatt. Mindig inkább a neki megfelelelő /70est veszem.
Válasz $HMP$ #4378. hozzászólásáraBridgeston turanza 5 57 800+ km, még van minta, de az egyik kereket újra kellene súlyozni, mert 100 km/ó sebesség felett bereng húzásban.
60 000 km meg lehetne csinálni még, de inkább cserélem.
Ezért is kérdeztem, kinek mi jött be azokon kívül amiket kinéztem.
GY effg. perf 2 is volt..... 50000nél levettem azóta téli van ....bírna még 10000 fölött biztos de veszek ra most ultrac vredesteineket nem rakom vissza egyik megvan dugozva amúgy is ...
GY eagle assymetric 6os is van.
Michelin primacy 3....60000nél lehajigaltam minta volt bőven de oldalai belül gatyak voltak kirepedtek hosszan ....
Nem vagyok tesztpilóta nem tudok egy nap 10gumit kipróbálni hogy hude észrevennék különbségeket....
Mondjuk Conti hankook .....kinaiak fele nem huzok...valami véget mittomen...nem rezonálok velük...
Személykocsira vennék nyári gumikat, mert ami volt elkoptak - lefutottak.
Bridgeston turanza 5 volt rajta, viszont a turanza 6 talán jobb lenne.
Számitásba jöhet még valamelyik Continentál nyári gumi.
Esetleg valakinek más márka, ami bevált úgy biztonság /megülje az utat, jó féktávolsággal vizes úton is/ és legyen jó futamideje min. 50 000 km vagy felette.
Szivesen elolvasok minden ajánlatot.
Válasz Sk Laci #4374. hozzászólásáraA kocsinál még úgy nem mindegy milyen széles a gumi.A 140 már igen gyér.Nekem a két hátsó 275-ös,mondjuk az a nyári,télen 245-ös van fent.
Válasz hashtag #4367. hozzászólásáraAkkor nyugodt szívvel vissza vihetem,, mivel nem ismertették előre, hogy a kért összegért nem mondták meg , milyen széles futófelületet kapok.
Traktornál se mindegy, milyen szélességen kapaszkodik, ha nehéz munkagépet húz.
Válasz R Sándor #4365. hozzászólásáraAz első szám azt mutatja, hogy mi a gumiabroncs szélessége. Tehát a hozzá való felnire felszerelve, felfújva, ráteszel kétoldalról egy nagy tolómérőt, kb meg lesz az. Az hogy a futófelületet lespóroltàk? Ennyiért, ennyit adnak.
Válasz mtz1221 #4363. hozzászólására1/4 avagy 25 % /125 mm/ keskenyebb futófelület mint ami rá van írva 165 mm, azért már ne is haragudjanak meg, hogy így átvágják a vásárlót.
Az EU Brüsszeli birokratái ezt miért nem lássák? Ez nem szúrja a szemüket???
De ha netalán tán otthon kolbászt, sonkát, szalonnát füstölsz , akkor milyen nagy környezetszennyező vagy.
Válasz Sk Laci #4362. hozzászólásáraAz olcsóbbak mind ilyenek. 1 millió gumiból, kijön így + 100000. Én is ma voltam felrakatni az új téli gumikat. Meseli a mester kellyből 16 colltól feljebb az német gyártás ott nincs spórolás, 15 coll alatt meg cseh vagy lengyel gyártás, az meg ki van spórolva.
Válasz Sk Laci #4361. hozzászólására
Új vs öreg 25 éves gumi
Mindkettő 165 szélesnek kellene lennie, öregen 140 mm újon 125 mm a futófelület.
Fő a biztonság, ha az újon keskenyebb a futófelület.
Azt nem értem, ha a személygépkocsi gyártó 165 mm széles abroncsokat ajánl, akkor a gumigyártók újonan miért csak 125 mm széles futófelülettel gyártsák a 165 szélességü abroncsokat ???
Meg lettek véve a gumik, mondom támogatom a Szlovák ipart ezért Matadort választottam, ha már nem akartak Taurus gumit rendelni /állitólag nem kapható. Lényeg, hogy a net tele van a kínálattal/.
Válasz Sk Laci #4357. hozzászólásáraA kocsin most cseréltem a télire.a gumis annyit mondott,hogy a nyárit jövőre már nem tesszük vissza mert 7 éves,kb. 35ezret futott.Annyit mondtam,hogy értettem,kérek engedélyt távozni.
Válasz Sk Laci #4356. hozzászólásáraAzt a minőséget már egyik gumitól se várd, változott már az összetétel, nincs már annyira tartós.
Van a kocsimon 3 éves taurus, még semmi baja
5 év, ha használaton kívül takarod, lehet, kicsit több.
4406 hozzászólás
Moderálási elveink miatt törölve: 2025-04-29 08:06:11
Moderálási elveink miatt törölve: 2025-04-29 08:06:03
Válasz $HMP$ #4402. hozzászólásáraNézzed meg a Nyitrai Gumex oldalat. Vannak árak is, de van kérdésre is.
Megéri felhívni a tulajt.....
Válasz $HMP$ #4402. hozzászólásáraFelénk a trelleborgot használják akik alacsony talajnyomású gumit használ.
Kitől veszitek a komolyabb drágább gumikat?
Talajozós traktoron váltott valaki normál gumiról vf esre mostanában ?
Milyen munkánál milyen terhelésen milyen nyomással jártok vele?
Mennyire tartósak így ezek a gumik?
Bkt v flectoja milyen?
Michelin drágasága ellenére raktatok e újra?
Alliancok olcsók de szarok is idővel?
Bridgestonok?
Válasz sznt #4400. hozzászólásáraÉn abba kapaszkodnék bele, hogy a : "A rendelet alkalmazásában jármű átalakítása a már forgalomba helyezett jármű olyan megváltoztatása, amely a típusbizonyítványban, az összeépítési engedélyben vagy a korábbi átalakítási engedélyben meghatározott adat, illetőleg közlekedésbiztonsági vagy környezetvédelmi jellemző módosulását eredményezi" A hangsúly a tipusbizonyítvány. A traktorjaim kezelési utasításában szerepel, hogy ikerkerékkel szerelhető, az alkatrész katalógus cikkszám szerint is hozza, akkor ez ehhez a típushoz rendszeresítve van, és a traktort úgy tervezték, hogy azzal is biztonságosan üzemeltethető legyen.Az egy gyári tartozék, a traktor tervezői feltehetően kiszámolták, hogy nem befolyásolja kedvezőtlenül a menet tulajdonságokat, és ezt vagy Magyarországon is, de az Unóban valahol biztos jóvá is hagyták a típus engedélyezése során.Nekem a magyar nyelvű használatiban van benne.
Közlekedési felügyelettől ezt a választ kaptuk.
A mezőgazdasági gépek dupla kerékkel történő forgalomban részévételének lehetőségével kapcsolatban az alábbi általános tájékoztatást adjuk:
A közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
2. §
(2) * A rendelet alkalmazásában jármű átalakítása a már forgalomba helyezett jármű olyan megváltoztatása, amely a típusbizonyítványban, az összeépítési engedélyben vagy a korábbi átalakítási engedélyben meghatározott adat, illetőleg közlekedésbiztonsági vagy környezetvédelmi jellemző módosulását eredményezi, valamint a gépkocsi alvázának (az alváz szerepét betöltő, az alvázszámot viselő szerkezeti elemének) cseréje.
(3) Nem minősül átalakításnak
a) * olyan tartozéknak a járműre történő felszerelése, amelynek felszerelését az MR. előírja vagy megengedi;
b) * a motor azonos típusú motorra történő cseréje;
c) a járműre engedélyezett cserefelépítmény felszerelése;
d) a járműbe beépített ülőhelyek számának ideiglenes csökkentése;
e) szabványos, illetőleg járműtípushoz rendszeresített vonószerkezet felszerelése, amennyiben a jármű egyébként vontatásra alkalmas;
f) a gyártómű által rendszeresített oldalkocsinak motorkerékpárra történő felszerelése, amennyiben a motorkerékpár oldalkocsi csatlakoztatására alkalmas;
g) * a külön jogszabályban * meghatározott feltételek szerint a gépkocsira megkülönböztető fény- és hangjelző berendezés felszerelése, amennyiben az megfelel MR.-ben foglalt követelményeknek;
h) * a jármű olyan módon vagy mértékben történő megváltoztatása, amelyre a közlekedési hatóság alkalmazási engedélyt ad, illetőleg amelyet engedély nélkül megvalósíthatónak minősít;
i) * a járműbe az MR. 16. számú mellékletében meghatározott vagy azzal egyenértékű követelményeknek megfelelő részecske kibocsátást csökkentő rendszer („részecskeszűrő”) utólagos beépítése, amennyiben arra a közlekedési hatóság a 16/A. §-ban meghatározott feltételek szerint alkalmazási engedélyt adott, vagy a külföldön végzett beépítés esetében a részecskeszűrő gyártója, és a beépítést végző szakműhely által kiadott igazolás a megfelelőséget tanúsítja;
j) * a jármű fejlesztési célú műszaki változtatása annak fejlesztési célú járművé minősítése esetén;
k) * a kerékpárszállító eszköz felszerelése.
A közúti közlekedésre vonatkozó közigazgatási hatósági ügyekben alkalmazandó kiegészítő eljárási szabályokról 511/2017. (XII. 29.) Korm. rendelet 7. § (1) A már forgalomba helyezett gépjármű, mezőgazdasági vontató és ezek pótkocsija átalakításához szükséges előzetes engedélyt a közlekedési hatóságtól kell a jármű tulajdonosának kérnie. A kérelemhez csatolni kell az elbíráláshoz szükséges műszaki dokumentációt.
A járművek átalakításához kapcsolódó részletszabályokat a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990 (IV. 12.) KöHÉM, míg a műszaki előírásokat a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről
6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet tartalmazza.
A közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet 16. § (7) * Az átalakított járművet időszakos vizsgálatra a közlekedési hatóság által üzemeltetett vizsgáló állomáson be kell mutatni.
A fentiek alapján és figyelembe vételével megállapítható, hogy a mezőgazdasági gépek dupla kerékkel történő felszerelése és forgalomba részvétele jármű átalakításnak minősülhet, melyre kérelmet a tulajdonosnak a közlekedési hatóságához, Hivatalunkhoz kell benyújtani.
A kérelemhez csatolni kell az elbíráláshoz szükséges műszaki dokumentációt (pl.: a járműtervezés műszaki szakterületen jogosult szakértő, vagy gépész-, közlekedési mérnök, üzemmérnök által készített műszaki dokumentáció, pótalkatrész, tartozék minősítése, szerelési utasítás, stb.).
Mivel az átalakítás a jármű jellemzőit több területen is változtathatja, ezért az eljáró hatóság – az ügyfél költségére - a jármű szakértői vizsgálatát is elrendelheti.
Az előzetes talakítási engedély kiadását követően az átalakított járművet Hivatalunknál időszakos vizsgálatra be kell mutatni.
A vizsgálatot követően, a kiadott műszaki adatlap alapján a fővárosi és megyei kormányhivatal járási /fővárosi kerületi/ hivatala (kormányablak) jegyzi be a forgalmi engedélybe, illetve a járműnyilvántartásba a megváltozott adatokat és az átalakítás tényét.
Válasz sznt #4396. hozzászólásáraAz ikerkerékkel nemtudod vizsgáztatni!
Mert akkor vontatni sem lehetvele pótkocsit.
Ha a2.5m szélességet meghaladja.
Ez szabvány.
Ha ettől nagyob az különleges járműnek minősül. Pl: have pótkocsi.
Azis van vizsgáztatva de különleges méretenkívüli jármű állandó útvonalengedélyel. Kötelező villogóval a gépen és a póton is.
Az ikerkerék pedig nem átalakítás csak csak kiegészítő. A művelőkerék inkább átalakítás.
Kerezsdmeg a közlekedési hatóságot!
Mi az ők álláspontjuk.
Csinálj képet. Csattos felfogatású a kerék?
Válasz Sk Laci #4395. hozzászólásáraA gyártási sorozatra utal, pontosan nem tudom a színkódokat.
A gyártó üzemre és a gyártás idejére is utal.
Válasz sznt #4396. hozzászólásáraMert van az országban olyan vizsgaállomás ahol tudnak ikerkerékkel vizsgáztatni !!!!????
Tisztelt Gazdálkodók!
Van e valakinek információja azzal kapcsolatban, hogy az ikerkerék felszerelése jogilag a traktor átalakításának minősül e vagy nem. Ezen kérdés azért teszem fel mivel Sz-Sz-B vármegyében a rendőrök elkezdtek büntetni arra hivatkozva, hogy nem ikerkerékkel műszaki vizsgázott a traktor, így ez jogtalan átalakítás és közúti forgalomban nem közlekedhet. Az intézkedő rendőr ezért a forgalmi engedélyt bevonta. Válaszokat előre is köszönöm.
Szeretném megkérdezni, mit jelentenek a szines csíkok a gumikon?


Az egyiken piros / zöld, 2020-ban legyártott gumiabroncs, a másikon fehér / piros / sárga, 2024 gyártás.
Válasz Sk Laci #4391. hozzászólásáraA Bridgestone régi gyártású gumija 100 e fölött is elment, C3 on egy ismerősömnek 125 vagy 135-öt ment a Michelin 4 évszakos már pontosan nem emlékszem. Én is Bridgestone-t vettem utoljára de a nagymenő sokautósok már csak a kínaira esküsznek.
Válasz Ares 826 #4392. hozzászólásáraÉn nem vettem észre, hogy valami ilyen lett volna azon, ami az autón volt. 2020 októberi gyártású gumik voltak, 57 000 + km, télen téligumikon /Nokkian / szaladt az autó.
Már eléggé le voltak futva, ezért vettem újakat a szezon kezdetéhez.
Turanza 005 volt rajta, és az is lett véve. Erre a gumikra kaptam jó ajánlatot egy gumiforgalmazótól. Turanza 6 lényegesen drágább volt /majd 50 % +/.
Jelenlegi gumik 2024 novemberi gyártásúak. Remélem lesznek abban a minőségben, mint a 4 évvel korábban legyártottak. Bridgeston a prémium gumik közé tartozik /ha lehet hinni a márkabesorolásnak/. Remélem jó lessz.
Válasz Sk Laci #4391. hozzászólásáraNekem az nem nagyon jött be a turanza, valamiért hamar kirepedezett az oldala a napsütéstől!



Válasz Ares 826 #4390. hozzászólásáraKöszönöm az ajánlatod, de már megvettem a gumikat.
Maradtam a Bridgeston márkánál.
Válasz Sk Laci #4387. hozzászólásáraMár a Kínai is jó pl: infiniti.
420/85 R30-as vagy 16.9 R30-as abroncs van valakinek elfekvőben? A minta kopottsága nem számít csak ne legyen kiszakadt, sérült. 2-4 darabra lenne szükség. Köszönöm.
Válasz mtz1221 #4385. hozzászólásáraVan különbség, de nem veszélyes.
Más dolog a rendőr, vagy a müszakis mit mondana.
Sk-ban szeretik az egyszerü embert cseszetni.
Válasz Ares 826 #4384. hozzászólásáraSima személykocsi gumi. Skoda Karoqra kell vennem.
Válasz belakun1952 #4383. hozzászólásáraEz is egy opció.
Válasz Sk Laci #4382. hozzászólásáraMindegyik autónak több méretet hoz, hogy rávaló. Nem e nekem is pont azok a méretek voltak amit te keresel, és 205/70R16 vettem rá. Vulkanizer nézte hogy gyári váltóméret, mehet műszakira vele.
Válasz Sk Laci #4379. hozzászólásáraSima személygépkocsi vagy C gumi kisteherautóra vagy kisbuszra, mint Merci VIANO??
Válasz Sk Laci #4379. hozzászólásárahttps://www.continental-tires.com/hu/hu/b2c/car/tires/premiumcontact-7/
Válasz mtz1221 #4381. hozzászólásáraUtak mindenfélék. Sztrádák és a gyorsforgalmi utak azok nagyon jó állapotúak, ugyan úgy a felujított utak. Viszont vannak olyan utak is, ahol folt folt hátán, de gödrök-kátyúk is akadnak.
Utoljára Magyarországon Pásztón szaladtam bele idén február elején egy jókora kátyúba, buhant rendeset. Megnéztem a kereket is, szerencsére nem vettem észre károsodást.
60-as profilú volt a legnagyobb, a többi alacsonyabb profilú. Ezeket az alacsony profilúakat nem szeretem, mert elébb szétcsapja az ember a kátyúban, mint a 60-70 profilút.
Más méretet nem tehetek rá, mint ami a forgalmiban meg van adva, mert nem menne aát a müszakin, és a rendőr is elvehetné a forgalmit a nem megfelelő gumizásé.
Válasz Sk Laci #4379. hozzászólásáraMilyenek az utak felétek mennyire tüzeled neki ? /60asnálunk nem való semmire az utak miatt. Mindig inkább a neki megfelelelő /70est veszem.
Válasz $HMP$ #4378. hozzászólásáraBridgeston turanza 5 57 800+ km, még van minta, de az egyik kereket újra kellene súlyozni, mert 100 km/ó sebesség felett bereng húzásban.
60 000 km meg lehetne csinálni még, de inkább cserélem.
Ezért is kérdeztem, kinek mi jött be azokon kívül amiket kinéztem.
Válasz Ares 826 #4377. hozzászólására215/60R16
Válasz Sk Laci #4376. hozzászólásáraGY efficientgrip perf. ....van több kocsin passzióból ezt rakattam rájuk....


GY effg. perf 2 is volt..... 50000nél levettem azóta téli van ....bírna még 10000 fölött biztos de veszek ra most ultrac vredesteineket nem rakom vissza egyik megvan dugozva amúgy is ...
GY eagle assymetric 6os is van.
Michelin primacy 3....60000nél lehajigaltam minta volt bőven de oldalai belül gatyak voltak kirepedtek hosszan ....
Nem vagyok tesztpilóta nem tudok egy nap 10gumit kipróbálni hogy hude észrevennék különbségeket....
Mondjuk Conti hankook .....kinaiak fele nem huzok...valami véget mittomen...nem rezonálok velük...
Válasz Sk Laci #4376. hozzászólásáraMekkora méretben kell a gumi a kocsidra???
Személykocsira vennék nyári gumikat, mert ami volt elkoptak - lefutottak.
Bridgeston turanza 5 volt rajta, viszont a turanza 6 talán jobb lenne.
Számitásba jöhet még valamelyik Continentál nyári gumi.
Esetleg valakinek más márka, ami bevált úgy biztonság /megülje az utat, jó féktávolsággal vizes úton is/ és legyen jó futamideje min. 50 000 km vagy felette.
Szivesen elolvasok minden ajánlatot.
Válasz Sk Laci #4374. hozzászólásáraA kocsinál még úgy nem mindegy milyen széles a gumi.A 140 már igen gyér.Nekem a két hátsó 275-ös,mondjuk az a nyári,télen 245-ös van fent.
Válasz hashtag #4367. hozzászólásáraAkkor nyugodt szívvel vissza vihetem,, mivel nem ismertették előre, hogy a kért összegért nem mondták meg , milyen széles futófelületet kapok.
Traktornál se mindegy, milyen szélességen kapaszkodik, ha nehéz munkagépet húz.
Válasz .Richard. #4369. hozzászólásáraAz újak fel vannak fújva.
Válasz .Richard. #4371. hozzászólásáraOldalfal mindkettőnél egyforma. Márkásnál futófelület 165mm, olcsónál meg 145.
Válasz mtz1221 #4370. hozzászólásáraSzerintem is az oldalfaltol mèri,ami eleve kijjebb van mint a futofelület,így ez van...
Válasz .Richard. #4369. hozzászólására


Válasz Sk Laci #4362. hozzászólásáraMèrd meg fölfujva.
Válasz mtz1221 #4366. hozzászólásáraÉn ilyet is akartam, de ez már túlzás kicsit.


Válasz R Sándor #4365. hozzászólásáraAz első szám azt mutatja, hogy mi a gumiabroncs szélessége. Tehát a hozzá való felnire felszerelve, felfújva, ráteszel kétoldalról egy nagy tolómérőt, kb meg lesz az. Az hogy a futófelületet lespóroltàk? Ennyiért, ennyit adnak.
Válasz Sk Laci #4364. hozzászólásáraNem érdekli nálatok mennyire vágnak át. Náluk nincs ilyen az ő méreteikben és kész.
Válasz Sk Laci #4364. hozzászólásáraAzért mert gyárilag szabványilag meg vannak engedve TŰRÉSEK, es ez még abba belefér.
Válasz mtz1221 #4363. hozzászólására1/4 avagy 25 % /125 mm/ keskenyebb futófelület mint ami rá van írva 165 mm, azért már ne is haragudjanak meg, hogy így átvágják a vásárlót.
Az EU Brüsszeli birokratái ezt miért nem lássák? Ez nem szúrja a szemüket???
De ha netalán tán otthon kolbászt, sonkát, szalonnát füstölsz , akkor milyen nagy környezetszennyező vagy.
Válasz Sk Laci #4362. hozzászólásáraAz olcsóbbak mind ilyenek. 1 millió gumiból, kijön így + 100000. Én is ma voltam felrakatni az új téli gumikat. Meseli a mester kellyből 16 colltól feljebb az német gyártás ott nincs spórolás, 15 coll alatt meg cseh vagy lengyel gyártás, az meg ki van spórolva.
Válasz Sk Laci #4361. hozzászólására



Új vs öreg 25 éves gumi
Mindkettő 165 szélesnek kellene lennie, öregen 140 mm újon 125 mm a futófelület.
Fő a biztonság, ha az újon keskenyebb a futófelület.
Azt nem értem, ha a személygépkocsi gyártó 165 mm széles abroncsokat ajánl, akkor a gumigyártók újonan miért csak 125 mm széles futófelülettel gyártsák a 165 szélességü abroncsokat ???
Meg lettek véve a gumik, mondom támogatom a Szlovák ipart ezért Matadort választottam, ha már nem akartak Taurus gumit rendelni /állitólag nem kapható. Lényeg, hogy a net tele van a kínálattal/.
Válasz Sk Laci #4356. hozzászólásáraVicces kedvedben vagy. 50000km ezek is kibírnak, ha a nap nem süti őket. Mint a többi hasonló árú.
Válasz Sk Laci #4357. hozzászólásáraA kocsin most cseréltem a télire.a gumis annyit mondott,hogy a nyárit jövőre már nem tesszük vissza mert 7 éves,kb. 35ezret futott.Annyit mondtam,hogy értettem,kérek engedélyt távozni.
Válasz Sk Laci #4356. hozzászólásáraAzt a minőséget már egyik gumitól se várd, változott már az összetétel, nincs már annyira tartós.
Van a kocsimon 3 éves taurus, még semmi baja
5 év, ha használaton kívül takarod, lehet, kicsit több.
Válasz Sk Laci #4356. hozzászólásáraTudom, hogy már írtunk róla, de véglegesnek az említett márka mellet döntenék, ha jó az élettartama a "napon".